• MARIN

    Dneska mi nejak zacal blbnot Scareb. Aniz bych hybal LockOutem zacal tak v pulce zdvihu tvrdnout,trochu lip to chodilo tesne pred zavrenim LockOutu. Vidli mam sice teprve rok ale nedalo mi to (vidli uz jsem mel rozebranych dost) a podival jsem se mu na streva. Po vytazeni LockOuto byl v jeho spodni casti (natok,dira pro imbus 5mm) praskly o-krouzek,ktery ucpaval olej v tom miste a proto vidle pritvrzovala. Problem je, ze vubec nevim kam patri-velikost ma cca 9×1,8mm po vytazeni se pekne srovnal do kruhu, takze neslo o cast zadneho jineho vetsiho o-krouzku. Rozebral jsem celou vidlici vcetne LockOutu (foto) a v prave noze jsem nenasel zadne misto kde by mohl chybet. Dal jsem vidlici znovu dohromady a funkcnost je normalni jako pred poruchou.

    Sestavu kompletniho Skareba vcetne rozebraneho LO bohuzel nikde najit nemuzu a starci LOktere jsou zkreslene u starsich MARS vypadaji jinak.

    Poradi nekdo kde mi ted chybi ten o-krouzek?

    0 0
    • cabbage  

      scareb? to je nějaká napodobenina skareba od ťamanů?;)

      sorry za odbíhání od tématu.

      0 0
    • ivaneck  

      Určitě jste si všimli že pokud nějaké zařízení rozeberete a zase složíte, zbude na stole jedna součástka, která nikde neschází a přitom vše normálně funguje.

      Po čase jsem přišel na příčinu. Ta věc, co zbyla, se nazývá kurvítko a slouží k tomu, aby se zařízení rozbilo přesně týden po skončení záruky. Takže pár dní před koncem záruční doby stačí mašinku rozebrat a znovu složit, kurvítko zahodit a je na dlouhou dobu klid.

      Musím říci, že to platí zvláště u zahraničních výrobků asijské a severoamerické produkce. Faktem ovšem je, že i naše výrobky jsou dnes zhusta osazovány někdy až několika kurvítky v jednom zařízení!

      Patrně jde o nejdůležitější součást kdejakého výrobku, neb kurvítko je skutečně všude!

      Pokud máte dojem, že ve VAŠEM zařízení není, tak jste ho dosud zřejmě nenašli nebo ještě nedoběhla záruční lhůta!

      Ovšem pozor i na servisy! Řada z nich spolupracuje na osazování kurvítek s výrobcem, takže po záruce staré kurvítko nahrazuje novým, které se projevuje hned po skončení záruky na opravu! Jedinou cestou je pak opravit si věc sám, či využít služeb opraváře, který kurvítka nepoužívá. Problém je v tom, že ti obyčejně rychle zkrachují.

      Nákup nového výrobku nemá cenu, neboť ten je stejně „kvalitní“ jako ten starý, a liší se pouze tím, že kurvítka, která už znáte, byla nahrazena těmi, co ještě neznáte!

      Toto se ovšem zhusta objevuje i u počítačů a počítačových programů. Největší počet kurvítek pak obsahují produkty Microsoftu, jejichž počet obyčejně narůstá s cenou produktu. Ten se pak opravuje tím způsobem, že tři stará odhalená kurvítka jsou nahrazena pěti novými, což VY zaplatíte jako „upgrade“…

      0 0
      • MARIN  

        Dekuji za opravdu konstruktivni odpoved priste se budu ptat rovnou jen tebe

        0 0
        • rarášek1  

          Ten kroužek slouží k úplnému utěsnění locku. Klukovi prasknul taky a od té doby musí víc utáhnout páčku. Zamykání není tak konfortní jako předtím. Bohužel, zatím jsem nepřišel na to, jak úplně celý lock rozebrat a kroužek znovu nasadit na osku za kuželku.

          0 0
          • MARIN  

            Rozebrat LO je celkem snadny ale ted jeste o ktery jde u tebe ja mam momentalne ten co se montuje od roku 04 ale driv jsem mel ten starsi ktery se ale porad prodava samotny pro upgrade ale ten jsem mel rozhozeny na MARS1 taky.

            Problem je s velikosti toho praskleho o-krouzku nenasel jsem kam by mohl pasovat na kuzelku je moc velky a navic by tam musel byt nekde nejaky zapich. LO ted maka stejne jako predtim.

            0 0
            • lubos  

              co nejaky servisni manual ?

              0 0
              • scret  

                je to trosku mimo,ale ty mas krome toho Reigna jeste Sugara???Jak jezdi???

                0 0
                • lubos  

                  Jj, mam. Jezdi dobre. Ale po maratone v Brezne se mi zda, ze je az moc chrti. V Karpatech ale v pohode. I kdyz sve udelalo i nabusene pneus. A taky se mi zda, ze nekdy jakokdyby ustrelovalo zadni koleso, pri razeni v zaberu a tak. Resp. ani ne ze ustrelovalo ale tak divne se posune do boku. Nevim jestli to dela koleso, ale asi spis ta zadni stavba. Ale jinak dobry. Da se na tom slusne dupat ze sedla na stredni pile, tak to jde :) Myslim, ze docela dobra volba pro softailistu :)

                  0 0
                  • scret  

                    hehe:))) Ja az budu presedlavat tak bud Spesl Stumpik FSR nebo nejakej Canyon,mozna Lapiere… proste neco takoveho…

                    0 0
              • MARIN  

                Jak uz jsem psal ve starych manualech 2000,2001) jsou vidlice kompletne rozkreslene do posledniho o-krouzku a podlozky ale ty novejsi uz ne a bohuzel konstrukce samotnych LO se zmenila nejen materialove (konecne uz uvnitr neni plast). Takze tudy cesta nevede :(. Zkusim teda zavolat primo servisakum snad budou mit naladu se se mnou bavit.

                0 0
      • gobike  

        Neee, to je moje:)

        0 0
    • MARIN  

      Velikost toho praskleho o-krouzku odpovida 1/4"x3/8" coz byli ve starsich vidlicich a LO o-krouzky tycky LO s vyrezem pro stelovani prutoku a zavreni a tycky tlumice odskoku. Kam s nim u Skareba Super 05 ale opravdu nevim

      0 0
      • MARIN  

        tak uz se do toho zamotavam tim vecnym studovanim nakresu a rozneru az to neni zdravo, tak ten praskly o-krouzek ma palcovy rozmer 3/8"x1/2" a ten se nevyskytoval ani na starsich vidlicich. Kluci od MANITOU maji asi obed a nikdo nebere telefon tak snad uz tu zahadu vyresim :)

        0 0
        • MlokCZ  

          Ne, ne. Kluci od Manitou čtou diskuzi a taky neví na co to ten o-krouže je, tak radši neberou teď telefony :-)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.