Zdravím,
jelikož si budu kupovat nové kolo osazené vidlicí Rock Shox Reba SL, rád bych se dozvěděl něco víc, moc jsem toho nevyčetl. I když nejezdím závodně, občas tomu dávám zabrat a proto bych chtěl kvalitu. Můžu se na ni spolehnout?
Díky
Zdravím,
jelikož si budu kupovat nové kolo osazené vidlicí Rock Shox Reba SL, rád bych se dozvěděl něco víc, moc jsem toho nevyčetl. I když nejezdím závodně, občas tomu dávám zabrat a proto bych chtěl kvalitu. Můžu se na ni spolehnout?
Díky
Moc nevyčetl? Zvláštní, po Epiconu to je tady na fóru snad nejvíc řešená vidlice :)
Co čekat – moc pěkně fungující vidlici, která má bohužel menší nectnost, je dost progresivní, takže je problém využívat celej zdvih, síla potřebná na stlačení vidlice je cca na 70% zdvihu tak extrémní, že se celej zdvih skoro využít nedá. Teda dá, pokud jí nafoukáš o dost míň, ale to je příšerný nastavení, nedoporučuju…
Pak ještě některý trpí vadnym kroužkem těsnění, takže v pravý noze, kde je tlumení, může protejkat olej do spodní nohy, ale to asi jen u staršího modelu, nevím jak moc rozšířená vada to je…
Omlouvam se ještě, neodpověděl jsem na to hlavní, co jsi požadoval:
Spolehnout se na ní můžeš určitě! Mám na ní cca 1700km (jen), ale za tu dobu už jsem měl dostkrát možnost jí prubnout (ošklivý sjezdy, kořenitý pasáže, šutry, skoky/dopady, závod v totálním bahně, …), rozhodně jí nešetřim a funguje pořád jako nová ;)
Jen doporučim, doplnit olej hned jak to půjde, RockShox ty vidle ve výrobě asi fakt moc nemaže…
Dobře, díky za reakci. Nevadne vidlice během jízdy? Myslím to tak, jestli třeba netuhne. Mám špatnou zkušenost s jednou vidilicí od RS, která okamžitě tuhla a dole pod kopcem se chovala skoro stejně jako uzamčená.. To se jedná ale asi o výrobek z jiné planety:) Takže servis každoročně, doplnovat a měnit olej, kontrolovat tlak vzduchu a bude sloužit parádně:)
Nevšim sem si že by vadla nebo tuhla a to už zažila dost… ;)
K servisu – první bych proved hned po zajetí kola, v rámci garanční prohlídky, kámoš na ní sice nehráb dva roky a funguje parádně pořád, přestože byla sotva namazaná… mou sem promazal sám osobně. Další servis už podle toho, jak moc budeš jezdit – po sezóně, jednou za dva roky, …
Dobře. Tak snad narazím na nějakej dobrej kousek a bude sloužit stejně tak dobře jak tobě:)
Jen bacha na ten servis, ja jsem koupil Rebu Race loni na podzim a daval jsem ji do servisu tak 2× az 3× rocne na vymenu oleje a servis ( jezdim pomerne dost, tak abych aspon trochu drzel ty jejich intervaly ).
No a kdyz ted v lete zdechla ( utika vzduch z pozitivni komory ), tak mne s reklamaci stejne vyhodili s odvolanim na nedostatecnou udrzbu … a kdyz se mi to nelibi at dolozim doklady od servisu RockShox ( tam jsem byl jenom ale jenom na tom garanacnim, ostatni mi delali jinde ).
Takze vidle pujde do srotu a ja si poridim asi Epicona TT, rozhodne uz zadnej RockShox nechci ani videt.
Sorry chybka, bylo to na podzim 2008.
kolik bys chtěl za rebu?
No zatim jsem ji odvezl ke kamosovi ze ji zkusi ozivit za prijatelnej peniz, ale kdyz ne tak se muzem zkusit domluvit. Poslu Ti do mejlu vyjadreni od Zitnyho at pripadn vis do ceho jdes.
jj dík moc
Jaký je konkrétní popis závady..
Pokial unika vzduch do negativky staci len vymenit o-kruzky. Oprava za par korun a za par minut. Pripadne to posli milanovi, ten tam spravi komplet servis. Usetris si peniaze za epicona a budes urcite spokojnejsi.
V tom reklamacni protokolu pisou :
Prodejce mi navrhl vymenu, ale za cenu cca 3500 – 4000, coz uz se mi do toho ale davat nechce.
mám dotaz. mám SIDa po kompletním repasu (výměna oleje a okroužků + vyčištění) a v autorizovaném servisu. A včera jsem ji byl projet, bylo asi –6 stupnů a vzduch z pozitivní horní komory se mi dostaval do dolni negativky, takže jsem mě po pár km vidlici se zdvihem asi 2cm. dnes se mi stalo zase. Může to být tou zimou že o kroužky tak dobře netěsní? ted mám kolo doma a budu to sledovat.
diky
Jo, je to ukrutná bída, o Rebě tady na B-F skoro nic není :-)
Je to vzácná až raritní vidlice :)
:D Achjo, nenašel jsem to, co chci slyšet prostě no..
Mám sice jen Sida, ale Reba je ze stejné líhně a prý funguje stejně – nejde zavřít, jen přivřít. Pokud to teda nevíš, tak aby tě to nepřekvapilo, jako kdysi mě.
Nevím jak je to u jiných vidlic, ale předpokládám, že všechny, kde je lock řešenej olejem i při zamčení trošku chodí? Nebo jsou některý, který jsou téměř pevný (zamčenej chod
Já to vůbec netušil. Měl jsem za to, že když se vidle zamkne, tak se nehýbe a dost mě to tehdy šokovalo.
Proč?
Např. proto, že je kapalina nestlačitelná?
Koukam že mi tam vypad konec věty… mělo tam bejt ještě „)“ a taky „?“, protože jsem se ptal… Ano, kapalina je obecně téměř nestlačitelná, ale proč teda zamčená vidlice chodí, minimálně, ale víc než kolik by povolila kapalina se stlačit?
A jak je to teda s jinejma vidlicema, který mají zamykání řešený přepouštěnim oleje?
Přece ten MC je plastovej a díravej – je to vlastně pružina, která pod tlakem pruží. Jinak by se při nárazu neotevřel
Aha, tak já myslel že je to řešený nějakym ventilem, kterej má určitý předpětí který se musí překonat… Vyndanej MC jsem už měl, ale tak moc jsem ho nezkoumal :)
V Bikelive mi rekli, ze se da vnitrne posunout MC tak, ze pak zamyka mnohem vic. Na jine vlastnosti to pry vliv nema. Chystam se to tam dat na upravu.
Díky za užitečnou informaci :-)
Myslíš že by to šlo i u tory? O:-)
netusim
Zkusil jsem jim napsat, snad odpoví :-)
Dík
To jde snad nastavit tim GATE kolečkem, né?
gate snad slouží k nastavení síly otevření ne :-)
Gate slouzi k tomu, abys nechodil nahej ;-)
vidle je amerikánská tak to nejsou gatě :-) to dá rozum
Tak tedy: ano, můžeš se na ni spolehnout. Ale možná taky ne, protože co se může rozbít, to se taky někdy rozbije. Nicméně pokud kupuješ kolo s touhle vidlí, tak je to jedna z těch lepších variant vidlic.
Takže se může rozbít jako cokoliv jiného.. Díky aspoň za tu poslední větu :)
S Matem to zmáknete, kdyby něco :-)
nezmákneme uzavření vidlice, pouze přivření.. Třeba do dvěří..
Tak to pak jo. Já jen, že podle toho tvého dotazu to vypadalo, že nic o ní nevíš, tak jsem to uzamykání zmínil.
Však to je dobrá informace:) Asi jsem svůj dotaz napsal špatně.. Spíš bych potřeboval vědět, jestli je podstatný rozdíl např. mezi Rebou Sl a Rebou Team… Cenový rozdíl je tam dost velký, a tak jestli by odpovídala i kvalita.. viz jak jsem odepsal už i dole:)
Mezi rebou SL a TEAM nevim, ale já mám RACE a kámoš má SL, rozdíl je ve váze (údajně… SL, lehčí RACE a nejlehčí TEAM, jestli se nepletu…), ale jde o „pár“ gramů. A pak RACE má štelování „pevnosti“ zamykání (velikosti síly, která je potřeba na otevření zámku u zamčený vidle) nahoře takovym zlatym bazmekem, u SL tam musíš strkat imbus, ale to je IMHO nepotřebný, jednou našteluješ a neřešíš. Co má TEAM navíc netušim…
Rock Shox Reba bývala velmi dobrá vidlice. Pak se ale několik velmi schopných soudruhů vědců z NASA, MIT a FELu rozhodlo posunout možnosti vidlic vpřed a přinesli lidstvu Epicon. A pak přišl Milan a přinesl Epicon TT.
mám jí a miluju jí.
a co potom axon? ten by měl být ještě lepší. Měl by :)
Když už tady to téma je, jsou nějaké zásadní rozdíly mezi Rebou SL a Race?
Přesně tak, toto mě zajímá, jestli se vyplatí koupit např. Rebu Race nebo Rebu Team.. KDyž fungují prý vlastně úplně stejně jako Reba Sl..
Tak jsem si toho tady všim až po tom, co jsem odpověděl vejš :)
Přidám se do vlákna:
Kde nechat servisovat v Praze REBU SL?V Bikelive nebo v Cyklo ADAM?Obojí jsou RS centra, Adama mám blíž, ale co vím tak hodně lidí jezdí do Bikelive.Děkuji
Ahojte,zneužijem túto tému a chcem sa opýtať či má Reba 2010 tiež problémy s tečením oleja ako staršie ročníky ?,dik
Zdravím, kde je problém v tomto případě? Když otočím lockem rukou bez lanka, tak se pak do původní polohy vrátí, ale lanko neutáhne. V páčce locku ani v bovdenu problém není.
p.s.: video není moje :-)
Problém je v MC, a sice v pružince, která působí proti tahu lanka. Nejspíš ve spodní části vyskočila z dírky, ve které má být její konec zastrčenej.
To by mohlo odpovídat, protože po nákupu vidlice se to vracelo. Pak to z ničeho nic přestalo. Ta pružinka bude nejspíš někde v levé noze, že? :-) Takže s tím asi budu muset zajít do servisu…
V pravé noze.
jasný… :-) normálně si strany nepletu :-D
Mno a já to vyřešil svépomocí. Vyndal jsem MC, rozdělal ho, vrátil pružinku na místo (nesmíš ji zapomenout napružit), no a ten spodní konec, co vylezl dírkou spodem, jsem ségrovkama ohnul, aby už tou dírkou nemohl vylézt.
Může být bordel v bovdenu/páčce. Nicméně když na tom pojedeš a vidlice zapruží, tak by se ti mělo stáhnout to lanko samo a lock otevřít.
V bovdenu ani v páčce bordel není. Když modrý kolečko otočím rukou do polohy „zamknuto“, tak se po puštění vrátí, lanko ale neutáhne, ani když je lanko jenom v bovdenu mimo páčku. Ani propružení nepomáhá.
Tak pak to je jak psal Blade.