mate nekdo zkusenosti s karbonovou sedlovkou ? Nasel jsem jednu na bikestore za 1550,–. Pry by mela tlumit nerovnosti a plni funci podobne jako odpruzena sedlovka. diky moc
mate nekdo zkusenosti s karbonovou sedlovkou ? Nasel jsem jednu na bikestore za 1550,–. Pry by mela tlumit nerovnosti a plni funci podobne jako odpruzena sedlovka. diky moc
uz se to resilo milionkrat, sedlovka nema na pohodli takovy vliv, jak by se mohlo zdat…
Mnohem lepsi vliv na pohodli ma volba ramu, plastu, sedla… az potom je nekde sedlovka.
Rozhodne od ni necekej zazraky. Jo a koukni do starsich prispevku uz se to tady resilo nekolikrat.
to se resilo, ale moc se toho nevyresilo. potrebuju se rozhodnout jestli koupit odp.sedlovku nebo karbon. sedlovku. pry je karbonovka na zada super…
Pokud budu psat jen za seba tak jsem mezi hlinikovou a karbonovou nepoznal rozdil. Karbonova rozhodne nenabidne takove pohodli jako odpruzena.
zalezi co jezdis v zadu za plast… Treba 2.1 plast, ocel ram, poradne sedlo, tak myslim, ze odpr. sedlovka netreba. Ja, osobne, bych nesrovnaval odpruzenou a karbonovou. Muze byt pohodlna, ale to se tezce odviji od toho co to je, neni karbon jako karbon. Zalezi na mnoha vecich…
jestli ti nekdo primo rekne: ano, tuhle sedlovku jezdim a je pohodlna paradne, neda se srovnat s mou predchozi; tak to ber; jinak bych od toho moc necekal.
ja bych asi sel do ty odpr. sedlovky, ale trochu mam obavy z vyjezdu, podle me to bude perovat i kdyz se poradne zabere, proto vaham mezi karbonem. Asi vyzkousim odpruzenku, jezdim hodne v terenu, tak to bude mozna lepsi a uvidi se…
řeším totéž, pudu do odpružené, zatím na ni ale šetřím mergle. Dej si bacha při výběru, zkusil jsem tři různé kusy odpr. sedlovek (vše teleskop)a každá sechovala trošku jinak.
pry jsou dobre Suntourky, co se tyce pruzeni, nechytaji tak vakl, jako jine typy pruzeni, ale nevyhoda je ta, ze tlumi spise vetsi narazy a drobne ne…Ale asi ji zkusim. maj ji treba na akcebike.cz
Na zada je dobre cvicit! Neviem, ale ja jazdim nejaku Bontrager Select, Flite titan, a stale mam pocit, akoby som mal defekt, alebo prasknuty ram. A este k tomu je na tej sedlovke rovny zamok.
jestli treba nahodou nemas defekt :-))
Akorát jsem nedomyslel jednu věc – potíže můžou nastat s uchycením podsedlové brašničky a s jejím neustálým pohybem nahoru a dolu. To, jak tuhle věc optimalizovat, to teda ještě vymyšlený nemám. Podsedlové brašničky bych se teda vzdával dost nerad! Má někdo vychytaný tohle? – poraďte, dík. M.
Vozil sem tu Suntourku stim paralelogramem, a měl sem tak přichycenou i brašničku od Arsenalu a až natu, že se mi v místech styku odírala látka až na plast to bylo v poho, pravda ta brašnička od Arsenalu je dlouhá, takže když se tam dá nějaká malinkatá jen na pláš?, tak stim mohou být problémi. Ale s tou od Arsenalu semizdá na 1,5 litrů je v poho.
ty vozíš pláš? v podsedlové brašničce??stím bych měl problémi ;o))
Nedávno jsem měnil hliníkovou za karbonovou a rozdíl je znát, ačkoli jsem byl vždy odpůrcem tohoto názoru. Na mě to teď působí tak, že karbon sice nepruží, ale lépe tlumí nárazy. Rány do zadku nejsou tak ostrý. Podotýkám, že se to týká silničního kola.
Ano, ja taky rozdil poznal, ale rekneme pomer cena/vykon neni vubec presvedcivy. Rekneme serie vice mene pravidelnych nerovnosti (dlazba) – tam je to doopravdy znat. Muj nazor ale je, ze srovnavat odpr. sedlovku a karb. nejde – odpr. sedlovka je s pohodlim uplne nekde jinde. Karbon proste jen lip vypada, (snad) o neco malo mene vazi a trochu tlumi – nic vic, nic min. Pro MTB to povazuju za zbytecne – lepsi bude ty penize vrazit do vidle, tam se to pozna vic a ubude aspon narku typu „Help, mam suntoura!“.
Ano to je pravda, odpružená sedlovka je něco uplně jinýho. Já jsem namontoval karbonovou sedlovku Promax, co mě stála cca 600,– Kč. V tomto případě je poměr cena / výkon docela v klidu. Na bajka je ale karbonová sedlovka taky blbost podle mě.
tak to byla urcite celokarbonova:-)
karbonová roura a nahoře duralovej zámek. Váha nějakejch 210 g. Ta hliníková kore před tim měla 290, takže sem polepšil :-)
tak to je dobra cena.
souhlas…nedovedu si predstavit, jak moc by se prohybala 400mm karbonova sedlovka, kdyz ta soucasna duralova se v terenu prohne klidne o centak na sedle…
sakrys, tak to z toho mojeho kola budu mit houpacku:)
A kde si ji sehnal za tu cenu.
Vozim karbonovou sedlovku od Pellse a s hlinikovou se to neda srovnat!!! To pohodli je zatracene vetsi a je topoznat hned pri prvni projizdce! Takze to rozhodne muzu doporucit.
Mam zrovna sedlovku od Pells objednanou, tak zsem zvedavej, jestli to nebude vyhozenej litr
Taky na ni mám zálusk.Asi tento týden objednám CR1. Pak dám vědět jaký jsou pocity z jízdy.
Jeste jsem zapomel napsat ze ji mam na biku. A ty komentare nahore – na to snad nebudu ani reagovat..
A na jakem povrchu jezdis? Karbonova sedlovka ma vyznam predevsim na silnici, kde tlumi malinkate narazy, ale kdyz s ni vjedes do terenu, tak pochybuju ze ten rozdil bude takovy jak pises. Ja bika nevlastnim takze nemuzu srovnavat a ani se s tebou hadat, ale videl jsem uz hodne diskuzi na toto tema a naprosta vetsina zkusenosti byla takova, ze ten rozdil v terenu co se tyce pohodlnosti snad ani nejde poznat.
No dobre, najezdim tak 15–25tis rocne na silnici i biku – na biku zavodne (maratony i XC) uz nejakej patek a ver mi ze kdyz sem poprve sednul na svyho bika s karbonovou sedlovkou tak ten rozdil byl dost poznat (mel sem pocit jak kdyz mam pichly zadni kolo..) takze asi tak.
To by mohlo vyhovovat. A teď ještě kde sehnat CR1 nejlevnějc. Pells ji má za 1290,– a na bikezone ji mají za 1150,–. Tak kde je ještě levnější???? Pište pište.....
Hmm kde senhnat velikost 400mm ?
Mám dojem, že Pells dělají karbon jen 250 a 350 mm. XR1 a XR2 mají 400mm ale ne karbon.
no prave to je ten problem proto sem sel doXR2
ještě dělali XR8 karbon 400mm a le nemají ji ani na netu ani v novém katalogu. Je jen na akcebike za 1529,–.
ta se mi nelibi:)
Karbonova sedlovka Woodman, SLR Ti a Racing Ralphy 2.1 skoro na max.tlak a na pohodli si vubec nemuzu stezovat! …teda este sem zapomnel na toho Foxe… :-))
Na fullu sem rozdil mezi hlinikem a karbonem poznal. Nejvic asi pri tlumeni razu od tlumice – najednou to tolik nekopalo.
U sedlovek( karbových obzvlast) záleží jak jsou vysunuté. Chceto aspon 25 cm. A pak je dobra i v terenu. Dost delaj i titanove pera v sedle.
Mám na jednom biku karbonovou sedlovku FSA SL-K, vysunutá je asi 23 cm, tedy dost. Je fajn, ale že bych viděl nějaký zásadní rozdíl v tlumení otřesů proti sedlovce klasické, to zase ne. Myslím, že větší roli hrajou titanové ližiny sedla. Odpruženou sedlovku pře pár lety jezdila moje žena, bylo to fiasko: na sedle jsem si připadal jako kašpárek, sedlovka navíc měla tendence neustále vrzat. Never more! Ale možná, že mezitím udělaly odpružené sedlovky nějaký vývoj.
FSA SL-K už vlastním aj ja, vzhľadom k tomu že ju vozím na karbonovom Scotte Endorphine je mi ?ažko posudzova? ako funguje. Zaujímavé zistenie ale bolo keď som išiel po asfalte na ktorom boli urobené ryhy od buldozéru alebo tanku. V kľukách som cítil vrnenie, predná vidla tiež pracovala ale v zadku som nič necítil. Sedlovka je vysunutá po povolenú rysku. Kolesá mám FRM s hodne ostrým výpletom a obuté mám Schwalbe CitiJet – hladké 1,5ky. V podstate žiletka. Podľa mňa to funguje celkom schopne. A krásne to vyzerá…
Ahoj, ja mam woodmana 400mm vysunuta celkem dost (muzete se presvedcit na fotce myho bike). Kdyz se o sedlo opru, tak z toho jde uplne strach jak se to hejbe. Taky je to hodne znat kdyz clovek sunda nohy z pedalu a jen sedi – pohyb je opravdu velkej a zkusil sem to jen jednou a omylem, pac se mi to zdalo az neuveritelny jak se to hejblo. Jinak Urcite nepocituju neco jako ze bych mel mit pocit pichnutyho kola, ani lepsi absorbci nerovnosti – je sice cejtit pohyb sedlovky, ale k pohodli to moc neprispiva, aspon ne tolik jak sem si predstavoval po precteni ruznejch clanku treba ve velu. Znova bych uz asi do karbonovy sedlovky asi nesel, aspon ne z duvodu vetsiho komfortu a taky kvuli cene. Vypada to ale fakt pekne, ale nakej citelnej rozdil v pohodli sem nezaznamenal.
jak se tady psalo…karbon a funkce jako odpružení je velmi zavádějící…spíše rázy tlumí, rozprostře je ve své hmotě ale otřesy prostě jsou…
Zkusenosti mame pozitivni = proti hlinikovy je to rozdil jako prase.. Odpruzenou bych nekupoval, casem s ni budes mit problemy a navic je tezka.
Kouknete na test do novyho Vela!
moc nevim, jak ten test interpretovat, pruhyb okolo 0.8 mm pri vytazeni 10 cm, to asi neni velky rozdil vuci oceli nebo hliniku ?
a síla odpovídající pouze 10kg.Takže průměrný biker 60–70Kg a vytažená sedlovka 20 cm už dá dost velkou výchylku ne.Škoda že do testu pro porovnání nezahrnuli i nějakou hliníkovou sedlovku.Pro porovnání, zda má karbon sedlovka vůbec smysl.Ale testovali tam i scud od amoeby a ta má pokud vím hliník potažený karbonem.
ale co je to ta vychulka ? to znamena, ze na tom sedle se vychylujes dopredu a doazdu, nebo nedej boze dom stran. To jue ten problem, kteremu nerozumim. Ja bych se potreboval vychylovat nahoru a dolu, podle terenu a to mi prece sedlovka nepomuze ?
strasny preklepy, ale cely ten humbuk okolo karbonovych sedlovek mi pripada, ze nekdo za kazdou cenu chce u biku ziskat stejny prachy z lidi jako u silnicek, kde to asi ma nejaky smysl.
no to ne, to si kup fulla.karbon sedlovka by měla jen pohlcovat takové to ostří grafu, když bys měl graf nárazů.Osobně si myslím, že to není řešení, že jsou na toto fakt lepší titanové lyžiny u sedla.
Porad dokola.. Ty samy odpovedi, ty samy argumenty.. ach jo :-(((((((((( (..i ty moje ;-))