Ahojte, jezdím už nějakej pátek na hardtailu GT a hodil by se nějakej ten komfort i dozadu, tak uvažuji o sedlovce, zajímají mne vaše praktické zkušenosti.
Ahojte, jezdím už nějakej pátek na hardtailu GT a hodil by se nějakej ten komfort i dozadu, tak uvažuji o sedlovce, zajímají mne vaše praktické zkušenosti.
No mel jsem moznost asi na 14dni otestovat kabonovou sedlovku FSA. Musim rict ze jsem zkratka nepoznal rozdil. A po tom co jsem sedlovku vyreklamoval jsem si zase s klidnym svedomim koupil hlinikovou. Jeste se hodi napsat ze vozim na kole pomerne kratke sedlovky na bika mi v pohode staci 33cm. No lidem co maji radeji male ramy a dohanej to sedlovkou 45cm tak by asi mohla fungovat znatelneji. Ja jsem ale presvedcenej ze dobre pruzne sedlo odvede lepsi praci. Jeste take zacinam mit obavy z vlepovanych zamku do sedlovek (coz je u karbonovych celkem bezne), protoze se mi uz u dvou sedlovek rozlepil.
Mas standardni nebo slopingovy ram ? U slopingu predpokladam, ze by mela sedlovka vic pruzit. Hlavne kdyz je delsi.
Dnes mam snad sloping kazdej MTB ram ne? Aspon teda muj zaskar ho podle me ma…
No jestli ho ma i Zaskar, tak to potom uz kazdej. Mozna by bylo dobre, kdyby nam lubos ukazal svuj klasicky ram :)
No uuuurcite. Nic nebude :)
No dobre tedy, tady je :)
http://www.ltokar.net/…040221/7.jpg http://www.ltokar.net/…040221/8.jpg
No, jo no, napsal jsem to spatne. Myslel jsem takovy sloping, kdyz je je sedlovka pod podstatne vetsim uhlem nez je bezny treba na Meride.
To nemuze byt poznat, leda ze by ten uhel sedlovky byl jako treba na Klein Palomino.
Jojo, presne takovy uhel jsem mel na mysli. Pocitam, ze s delsi karbonovou sedlovkou neni pak treba ani fulla :)
Při takovém úhlu musí ta sedlovka dříve prasknout.
Uhel sedlovky neni snad sloping. Myslis jako treba Foes nebo az spis jako maji na kolovou? :)
Jo, ja vim, jsem to tak nejak zjednodusene pojal. Omlouvam se … myslel jsem neco jako vys spominany Klein.
JJ. Vrele doporucuju. Sedlovka je moc dobra vec. Ona ani ne tak sama o sobe, ale na druhej konec nez je v ramu se da pridelat sedlo a to je potom pohodli. Na to se de sednout a trochu si odpocinout, abys nemusel celou cestu stat.
;-)) souhlas, uz se mi stalo ze sem jel 15km domu s ulomenou sedlovkou a nic moc.. nebo jednou sem zrusil sedlo a tak me ze zamku sedlovky trcely vzhuru zohybane lyziny.. taky nic moc cesta..
Jsem slysel o takovem borci na Drasalovi – ptal se na nejblizsi silnici do cile :o))
Tak nic tak blbyho jako je tohle jsem jeste na BF ani B-F necetl. To je tak blby, az to neni ani vtipny. Akorat trapny. Zamysli se nad sebou.
Neber se tak vazne – vzdyt je to zde i pro pobaveni, ne ? A tak presne podany dotaz s vynechanym slovickem si o to rikal. Kazdej udela preklep, tak proc si obcas nerejpnout. Jinak si myslim, ze nejvetsi prinost pro pohodli (s vyjimkou pruzeni) udelaji plaste a kvalitni sedlo.
a to jsem si myslel ze padlistu musi znat kazdej:-)
na komfort jdi přes pohodlný pláště (nejlépe bezdušové) a případně pohodlný sedlo. Karbonovou sedlovku nepoznáš.
Poznas. Ma take vzorovanie ako hadia koza z vonku aj zvnutra. A po case ti praskne. To je karbon :-) 2lubos: Pekny bajk, myslim ze Ti ho nikto nepochvalil! Ale sedlo si uz vymenil dufam?
neni to nahodou HARDVARE???
To sa pytas mna? Lebo nerozumiem otazke.
:), dik. Sedlo som mal kedysi ine, ale nakoniec som zistil ze toto je dobre. Preco myslis, ze by som ho mal vymenit ? Je to presne ten isty system ako San Marco, rovnako lahke, ci skor lahsie, diera uprostred, a cena asi stvrtinova :)
Ved prave :-) A vidim ze nazov radsej ani nehovoris…
Nazov ? Myslel som, ze je to jasne, predsa IKE :) Vaha cca 270g. Nie velmi tvrde a vcelku pohodlne.
bike obyc. :-)
Po akom case praskne ? Mam karb.ram 10 rokov a este nepraskol. Aj preto som na najnovsi bike dal karbonovu sedlovku, rohy aj riadidla. A to sa v zime prehupnem cez 90 kg. Jednoducho tomu materialu verim. Ale nie lacnym imitaciam.
No ak este nepraskol, tak to ocakavaj na Dubnicaku, najneskor v Topolciankach :-) Zalezi od firmy, ale pri sedlovke by som neveril ziadnej kedze aj Campagnolo praskali. Dnes som mal v rukach najnovsi WCS carbon lastovicku :-) Pekne, fakt pekne – cez 4000sk.
Djano: Když jsi zmínil laciné imitace. SLyšel jsem někde názor, že dobrou karbonovou sedlovku nepořídíš pod 4 tis. Přitom např. Pell´s je dělá kolem 1500,– Já jsem teď koupil karb. sedlovku Eleven za nějakých 1700 a nezdá se být špatná, ale zatím je ve fázi testování. Rozdíl jsem poznal po výměně duralu za karbon na dlažebních kostkách. Tam tlumí.
Jo taky uvazuju o PELLS (cca 1500,–) a jeste WOODMAN (cca 2tis.Kc), sedlovku za 4tis. jako EASTON nebo Syncros, hmm tak na to nemam, to uz bych tam nechal radsi tu hlinikovou. A jelikoz mam softailovej ram, karbon. sedlovkou se jenom snazim castecne honit vahu. Preci jenom 100g dolu je taky hezky.
Máte někdo přehled kolik přibližně váží nějká lepší hliníková noname (tranz-x) sedlovka a kolik váží běžná karbonová sedlovka? Jaká je tam váhová úspora? U většiny karbonových sedlovek jsem nenašel uvedenou váhu, nejsou na tom náhodou skoro stejně?
No, treba WCS Ritchey vazi asi 220g, a cena snad 2000,–. Bezne karbonove sedlovky vazi podobne, ale imho vydrzi vic ( otazka je ale ta cast kam se upina sedlo). Nejlehci karbonovu sedlovku, ktera se mi libi jsem nasel u Eastonu .. EC70 myslim, 35cm s uz nevim jaky prumerom vazi asi 190g. Ale hlavni vahu u sedlovky myslim tvori ta upinaci cast.
Ty karbonove vazi kolem tech 220g a solidni hlinikova kolem 300g. Spickova hlinikova vazi priblizne stejne jako ty karbonove.
To mě právě zajímá, protože jsem viděl Point Racing, která by při 27,2 a 300 mm měla mít 195g Cena litr, k vidění na www.mcsport.cz Jestli pak není lepší jít do hliníku…
Pro doplnění: ten Point je hliník
Je tam taky docela zajimavy udaj ze sedlovka ma delku 40cm ale hmotnost je udana pro delku 30cm :) Ale i tak ta hmotnost bude za ty prachy velmi slusna teda pokud je pravda to co uvadej.
Pokud všichni kecají a ubírají, tak ta sedlovka bude mít cca 21–220 a ti co uvádějí 220 budou mít 250g :)))
zname i takove typky, co sectou katalogove hmotnosti vsech komponentu a ramu a pak si libuji, jake ze to maji lehoucke kolo.
Boris : Myslim ze sa da kupit aj lacnejsia a ceny budu klesat. Kupil som Gass s priamym zamkom a zatial som spokojny, len mam sedlo v krajnej polohe zamku, mozno casom kupim s vlepenou „hokejkou“. Ceny su myslim do 2400,–.
Na silničce ten rozdíl pravděpodobně poznáš, na biku asi ne… Pokud vážně chceš pohodlí tak odpruženou sedlovku.
jak uz rikalo hodne lidi, vice na pohodli ma vliv plast a sedlo. Sedlovka se prohyba celkem podobne, at je hlinikova ci karbonova. Je to nelogicke, ale je to tak. Neco jineho jsou riditka, kde pusobis kolmo…
No jo, jenomze ohybani hliniku vadi, kdezto karbonu by nemelo.
JO souhlas carbon nema unavovou krivku proste drzi ,drzi a teprve kdyz to prezenes rovnou praskne,ale ta mez je 10× dale nez u hliniku.Taky mnohem lepe absorbuje a videl jsem test kdy carbonova sedlovka prichycena pod uhlem jako na kole praskla az pri zatizeni 880kg,ja ji doporucuji.
Tak, tak. Ale porad je tu ten problem s lepenim hlavy. Karbon je fajn, ale to lepeni … :(
ale musi se to umet plist.
Karbonova sedlovka (teda aspon ta moja) sa ohyba podstatne viac ako duralova (a to nehovorim o starej ControlTech, ktoru mam na cestu a ma vo vnutri vystuhu).
Mam Ritchey pro a ta pracuje teda dost. A lacnu karbonovu typu Point atd by som teda nekupoval uz koli mnou zmienenemu praskaniu. Vsade pocujem aky je karbon pruzny, lahky, kolko vydrzi. Vela ramov a komponentov z karbonu som videl prasknutych aj od lepsich firiem. A napr. ram Trek 9.8 19,5 ma 1730g…
Ja som ju nekupoval pre znizenie hmotnosti (i ked nie je tazka), ale pre material. Steny su dost hrube. Rovnako aj riadidla a rohy mam karbonove Gass, pricom tie rohy su podstatne tazsie ako stare duralove ControlTech. Nemam moznost vidiet vela karbonovych ramov a uz vobec nie prasknutych, ale kazdy material sa brutalnym pouzivanim znici. Pocul som o rozlepovani, ale to je iny problem a nastastie mna sa zatial netyka.
Ako sa uz velakrat popisalo kdekade, karbonove vlakno vydrzi namahanie 10× vacsie ako ocel. Lenze zalezi na tom, ako to spravia. Lebo ak to robi niekto kto to velmi dobre nerobi, tak to dopadne tak ako pises. Takze karbon je sice super, ale … :(
Preto mi to nejde dokopy. Karbon a lacny.
Tie lacne su kvazi karbon. Tenky dural potiahnuty karbonom. Nie je to imho ani lahke ani pevne.
Ale je to levné a hezké :)))
No, je to relativní. Řidítka sice nejsou sedlovka, ale duralová řidítka potažená karbonem jsou u Pellsu lehčí než karbonová řidítka… Tedy pokud lze věřit Pellsem uvedeným hmotnostem.
Prijde na to, jake. Musis srovnavat stejne typy. Cili delka, jestli jsou rovna, nebo „rise bar“ a tak. Jasne, ze musou byt lehci, koneckoncu existuji riditka z duralu s vahou kolem 110g. Jenomze, ja bych je tedy nechtel :)
Zrovna tyhle jsou stejný, tedy rovný, 56cm. Ale prostě jsem to napsal jen jako zajímavost, nic víc, nic míň:-)
Zajimavy to je , to je fakt.
Protoze kdyby udelali full karbony s vahou 112g, tak by pruzily jako prase. Jinak PELLSackejm hmotnostem se verit da, vazily to tusim ve Velu – test riditek.
To je pravda, dost pruzi, viz nejaky test ve Velu, merili pruhyb. Nejake celokarbonove vlastovky meli docela dobrej pruhyb temer 1cm.
Pravda Pellsu se opravdu verit da a to jak vahove tak spracovanim,ten vyvojovej team nema mensi ambice nez byt proste nejlepsi a s par vecma jsem se ve svym okoli setkal,zatim nikdo zadnej problem.