Má někdo zkušenosti, jestli se mu zvětšila průměrná rychlost, pokud přešel zcompact převodníků 50/34 z. na semi převodníky 52/36 z.? Jestli se vyplatí investovat do nových klik 52/36 z.
Má někdo zkušenosti, jestli se mu zvětšila průměrná rychlost, pokud přešel zcompact převodníků 50/34 z. na semi převodníky 52/36 z.? Jestli se vyplatí investovat do nových klik 52/36 z.
Jak často jezdíš převod 50z-11z?
Prej na to pomaha EPO.
Vyplatí se mít víc kazet a podle profilu trati si případně měnit. Čím menší rozsah kazety (třeba 11–23), tím jemnější odstupňování a tím logicky lepší využití výkonu a lepší udržení rychlosti. Pokud jezdíš po rovině padesát km průměrkou nad 40 nebo závodíš nebo moc likviduješ řetězy, pak by byly větší převodníky ospravedlnitelné.
Si to spocitej:) Na nejtezsim prevodu to dela nejaky 2–3km/h pri stejne kadenci. Jestli to uslapnes, to nevi nikdo.
Rychlost se ti nezvýší dokud nebudeš mít vyšší kondici – budeš jezdit o pastorek vejs to je cele.
Mě se 50/34 líbí v tom ze při dnes bezne kazete 11–28 nemusíš tak často schazovat na malou.
50 s 11 se stejně nejezdi tak často takže tezkej převod nechybí a takhle na velkou jezdím většinu kopců.
Na 52–53 bych přešel jen za podmínky ze ti 50 s 11 nestačí a tocis na tom převodu velmi rychle kadence.
Dík za odezvy na můj dotaz. Kazetu mám 12 – 25 z., ale je fakt, že převod 50–12z. jezdím jen na rovinách s větrem v zádech a z kopce,
Novou kazetu ber 11–28 a pohodicka. Kompakt bych nechal.
Kazeta s jedenáctkou ti přidá víc než větší kliky.
IMHO přechod má smysl, pokud Ti nestačí pravidelně nejtěžší převod a lehký nevyužíváš do plna ;).
Ja mám kompakty a 11–28 a nezvdal bych se toho :) … Nicméně vím, že já nemám „nohy“ ;) …
Nedostačující nejtěžší převod je jen jednou z indikací. Tou druhou snadno zjistitelnou je dostačující nejlehčí převod na
převodníku 36z, k tomu konstantně dostatečná výkonnost a rychlost jezdce. (A ještě pár dalších věcí, dovoditelných z mého předešlého příspěvku.)
To je dotaz jak od malyho decka, pokud si s klikama nekoupis i novy nohy, tak pojedes uplne stejne rychle.
Jestli ti je opravdu 65 let, tak větší pily nedávej.
Gerontofobe.
Jestli ti chybí o něco těžší převod, nejjednodušší zkusit vyměnit kazetu za 11–25. Na jednom kole mám taky kompakt 50/34, a kazetu 12–25 bych si aspoň já nikdy nedal.
Já také ne. Jeden čas jsem ji na kole měl (asi tak 24.000 km) a znatelně mi chyběl 11z pastorek ve sjezdech při šlapání nad 60 km/hod, kdy se člověk konečně může trochu svézt :-).