hezký večer ,
mám takový dotaz , jestli má někdo zkušenosti z oběma sadama nebo jen 5700 a nějakou novější sadou 105 , jde mi o hladký chod , ne vždy se říká že novější je lepší
hezký večer ,
mám takový dotaz , jestli má někdo zkušenosti z oběma sadama nebo jen 5700 a nějakou novější sadou 105 , jde mi o hladký chod , ne vždy se říká že novější je lepší
A tady to zrovna neplatí, 10s má stejný tah jak 9s na hazce, na pakach dokonce kratši, je tudiž nachylnějši na stav lanek/bowdenů a seřizeni, navíc když nemá tykadla (ostřejši ohyby bowdenů)
PS: a 11s má větší výběr kazet…
chci 10s , rozhoduju se jestli koupit dualy 5700 nebo hazku a dualy Tiagra 4700
5800 je 11s
4700 a grx (10s) maj již tah jak 11s a nejsou kompatibilní s ničim jiným 10s-9s, jen s road 11s… Na těhle sadách opravili vše, co bylo zle na původnich road 10s sadách
Pokud jsou v pořádku, tak fungují oba. 5700 je 2 generace starý model, který není kompatibilní s ničím nově vyráběným, 5800 se dá kombinovat s celou aktuální řadou 11 sp. Shimano sad.
Ahoj, mám na kole Shimano 105 5800, lehla jsem a zničila si grifgumu na jedné straně. V servise ji nemohou sehnat, tak to mám přilepené lepící páskou. Nemáte někdo zkušenost, zda se nedá použít jiný typ té krycí gumy, který by k té 5800 seděl? Vážně není nikde k sehnání. Lepenka mě brzy omrzí. :-) Díky, Adéla
Normálně se koupíš na netu.
Daj se bez problémů koupit – viz například odkaz od Libores (já kupoval na Muziker.cz, ale tam je asi skladem teď nemají, nicméně i na pár jiných shopech je mají údajně přímo skladem).
Jinak jsem je nedávno měnil (staré už byly lehce lepivé – poznat to bylo jen bez rukavic, ale stále plně funkční a nijak nezdevastované.
Mohu Ti je klidně věnovat, neboť jsem si je pro jistotu uložil, pro případ „co kdyby..“ :)
5700 mám na zimáku, 5800 jsem vozil asi 2 roky na krosce. 10rychlostní 5700 je 1. generace bez opratí a má příšernou ergonomii pák. Kdybych se měl rozhodovat, tak 5800 by byla jasná volba.
No a mě se zrovna držely líp ty bambule 5700 a když jsem přešel na Tiagru 4700, tak jsem si říkal, že ta velikost je jak pro holku :-)
Mám malé pracky + u 5800 jdou přiblížit blíž brzdové páky pomocí nastavovacího šroubu. 5700 měly jen takové hnusné vložky. 5700 jsou hrozně hranaté a hnusné až to bolí :-)
tak myslíš že je lepší koupit dualy 5700 než dualy a hazku 4700 ?
Já vlastně nevím, co od toho očekáváš. Jestli někde hodně levně koupíš dualy 5700, tak klidně. Jestli to má být nějaký smysluplnější upgrade, tak buď tiagra 4700 + nová hazka, nebo 5800 (R7000) + hazka a 11 sp. kazeta.
Nic jiného než přechoz z rovných řidítek na berany , smyk by měl sedět ale mám půl roku starou hazku 5701 , spíš mi jde o to co je lepší 5700 nebo 4700 co se týče materiálu a přehazovani
Mám starou jetou 5700 a novou 4700. Ta nová chodí samozřejmě lehčeji, ale nedokážu posoudit, jestli to je opotřebením té staré, nebo jestli to je prostě vlastnost. Každopádně řadí spolehlivě obě.
Jestli to ale chceš provozovat s nějakým dlouhodobějším výhledem, tak bych už šel raději do 11 sp systému, 10 sp je už tak trochu archaismus.
Právě na tvůj názor jsem čekal , chci 10 s , chtěl jsem vědět rozdíl mezi 4700 a 5700 co se týče komfortu při řazení , archaické ??? nemyslím jezdil jsem cca 25 let na 600 (Ultegra) 8 s , 10nebo11 je detail kdybych se řídil podle toho tak bych šel do campy nebo sramu na 12s
Dnes už můžeš i do 13s… ;o)
13? To bych nechtěl, co kdyby to přinášelo smůlu. Počkal bych na 14. :-)
Kup si rohloffa :)
myslím že kolo dělaj nohy a ne převody , Miguel Indurain jezdl z 8 a 9 ;-)
Já měl 5700 a vyměnil jsem ji za nejnovější Soru. 105 se mi ke konci nedařilo seřídit tak, aby šla hladce. Soru jsem sehnal na bazaru za 900 (páky, šaltr a smyk). Kliky a brzdy jsem nechal. Zatím spokojenost.