Jak hustej olej se dává do vidlí Santour od výroby ? můžo ho vyměnit i za jinaj něž orig santour ?
Jak hustej olej se dává do vidlí Santour od výroby ? můžo ho vyměnit i za jinaj něž orig santour ?
11 ano ten jejich je jednak na ty vidlice moc a druhak je mastnej jako prase. TinkTink doporucoval i motorovej olej, ze mu pak nepeni. Mozna to zkusim.
no on motorak prave peni:)ale lip maze takze to lip chodi.Myslim ze do te santurky je jedno ze peni akorat v zime tuhne vic jak stejna viskozita tlumicaku.Ja jezdim na zimu 0w tlumicak(-20 bez problemu) a v lete motorak 5w-40 (Z1 marzo).
Taky uvazuju o vymene olej u Marzo. MX Comp. Orig olej SAE 7.5 mi prijde moc hustej. Mohl by mi nekdo poradit jakej rozdil je mezi SAE 5 motorovym a tlumicovym olejem?
Litrovka tlumič. oleje Denicolu nebo Motorexu vujde okolo dvou kil a vydrží ti dostatečně dlouho. Neměl by žrát těsnění, neměl by pěnit a měl by být teplotně z pohledu viskozity stálý.
No a ted mi reknete – vcera jsem si kouil pul litru oleje od Motorexu. Na ty flasce je napsano 5W – 10W. Kdyz jsem se ptal prodavace udajne to nebyla uvedena viskozita ale rychlost stekajici kapky po skleneny plose. Nebo tak neco. Jsem na to fakt zvedavej.
Hehe-dobrej vtip:) To jako ze by se rychlost merila ve Watech…:)
U motorových olejů jsou ta čísla dvě proto, aby bylo jasný při jaký teplotě v zimě začne tuhnout a naopak při jaký teplotě v létě už nebude mazat. Je možné, že je to tak myšleno i tady.
U oleji se meri 2 hustoty. Dynamicka a kineticka. Kineticka je pro nas nejdulezitejsi a podle ni se zarazuji do tech tabulek, resp. viskozitnich trid, resp vypocitava se viskozitni index (zmena viskozity s teplotou): kin.viskozita pri 40 a 100 °C. Ta kineticky se meri ve sklenene kapilare a meri se cas kdy olej protece od jedne rysky k druhe a pak se to vynasobi spesl cislem (konstanta viskozimetru) a dostanes viskozitu (mm ctverecni za sekundu).Ze by se merila jen jedna kapka je docela nesmysl :-) (ale vse nemozne je i mozne).Jeste k te viskozitnimu indexu (VI).Stupnice je od 0–100, ale hodnota vynikajicich oleju muze byt i pres sto.Cim vyssi VI tim lepsi, v zime olej netuhne a neztraci tak dobre maz.vlastnosti, v lete se zase neprehriva atd.Jinak podano:vyssi teplta v lete snizuje viskozitu (vic to tece), snizeni teploty v zime zvysuje viskozitu oleje (min tece), suma sumarum je to blby.Nove oleje viz nize jsou uz vychytany. Klasifikace oleju je delana pres viskozitu (100°C) a existuje nekolik klasifikaci:SAE,API,ASTM,ACEA,DIN..) U nas bezne pouzivana SAE poznate podle stitku :-) je to tam napsane.0W az 25W az 60. 0W (w-winter)je ze olej je dobry do –30°C. Kdyz se setkate s popisem napr.5W-40 jedna se o celosezonni(vicestupnove,,multigradove) olej a ma vlastnosti na zimu 5w (-25°C) a na leto vlastnosti tridy 40 (cim jste blize k rovniku tim musi byt vyssi cislo :-)) Jiank kdo ma auto tak to asi vi.Patlani se o syntetice, polosyntetice tu uz rozebirat nebudu. Jinak muzu odkazat na sebe :-) nebo na Tribologii (nauka o mazani, zadny trilobiti:-) Zdar bajk
Takze prosim jeste jednou pro „blby“ : Pokud pouzivam originalni olej Marzocchi s viskozitou 7.5W, lze ho nahradit olejem Mororex 5–10W s tim, ze se vidlice bude chovat (tlumit) stejne ?
Ja sem to presne tak udelal a zda se mi ze to chdi stejne
v podstate to rozmezi oleju je dane vyrobcem , museji ale dodrzet normy, jinak to nesmi znacit takhle.To znamena kdyz Ti vyrobce doporuci olej A, ktery spada do nektere kategorie (napr 7,5 W) tak je pouze na tobe, ktereho vyrobce oleje soupnes do vidle :-)) , kdyz bude mit stejne znaceni a ne znacku.Urcitej rozdil muze byt max v nekterych aditivech, ty si ale kazdej vyrobce uspesne taji, spis rozhodujou o tom aby stejne nejak splnili normu.Jestli ze Ti pak vyrobce nakuka ze jejich olej je nejlepci a plne syntetickej, tak se neda verit ani jednomu, pac i v syntetickych olejich mas nesynteticke prisady, prave zminene aditiva.Je to jenom zdimacka penez. ps: hlavne tam nelej PS 2000 (to je na zalobu ta reklama) :-))
Nebo je to ws 2000? fakt si ted nevzpomenu, hlavne si to neobjednavejte!! :-))
neboj, ty veci z teleshopingu si muze objednat jen blb:-) a takovi se tu snad nevyskytuji :-)
Ale jenom ciste nahodou skousel to nekdo??
Jestli myslis testy oleje (motoroveho z toho tv shopu) tak jo.Na nasem ustavu.A ze bys jezdil v aute bez oleje,jsme zjistili ze jo ale pak uz nikdy s tim motorem :-)) Jinak je to normalni olej, kterej skoro nevyhovuje v nekolika aspektech.
Takze zase pouha reklama a skutek utek
No skoro by se dalo rict:lziva reklama.Mam za to ze se po nich i slo, se i stahli, ale pred nedavnem jsem to zahlidl v telce znova,tak nevim.Ja bych to nekoupil uz z duvodu te ceny (asi museli zaplatit i tomu manikovi s nascarem, ktrej tam jezdil dokolecka jak blazen:-))
Nevim kterej to je ten z reklamy, ale princip vyhlazeni kovovymi casticemi a snizeni valiveho treni funguje. Pouziva se to myslim v F1 treba. Motor muze jet super, ale nevydrzi moc , neni na to stavenej. Novy motor se tim spis znici. Jinak existuje tahle prisada seriozni, pouziva se do zbrani, nekteri experti to zkouseli na retez, jenomze nevim kde to sehnat. Jmenuje se to Militec-1.
5W je taky Valvoline – celkem slušná cena. Už jsem spotřeboval skoro celou litrovku. Na zimu je 5W supr, na léto je těch 7.5 nebo 8W tak akorát. Chce to zkusit, co bude vyhovovat. Dřív jsem jezdil 5W i v létě, teď si to míchám tak na cca 7W. (Mar.- Z5)
Mozete mi poradit?Cim dam vyssiu viskozitu tak budem mat tvrdsiu vidlu?
Spis linejsi. Pude pomalu dolu i nahoru.
To muzu doporucit taky – bezny tlumicovy olej, na zimu 5W, na leto 10W (vidle Judy SL 2000 na 100mm, cervene pruziny, ja 80kg). Zkousel jsem i OW, ale to bylo na zmrazcich az moc zive.
čím vyšší W (viskozita) – tím víc to bude tlumit(bude to kopat do ruk – moc rychlá nízké číslo,
bude líná – nebude chtít do zvihu a zpět – to je zase moc vysoké číslo) Cche to najít nastavení – hodnotu, co člověku vyhovuje na jeho způsob použití.
w-neznaci wiskozitu ani watty, i kdyz cim vyssi w tak je lepci vislozitni chovani :-)
Dobré zmatky v zančení. Vyskozita oleje se zbačí bez písmen třeba SAE 7.5 5W-10
7.5 je vyskozita čím vyšší tím je olej hustší 5W – 10 je teplotní rozsah na který je olej stavěn
Jinak přísada do olejů Militec je stejná sračka jako ostatní v telešopingu. Pozor na ně obsahují chlór, který způsobuje vnitřní korozi motoru. Osažený prý špičkový teflon ucpává co se dá.
viz muj prispevek vyse
w=winter!! jinak myslim prispevek jeste mnohem vyse :-))