minerální olej - ruzní výrobci

124 nepřečtených
  • stanibg

    Zdravím,

    chystám se na odvzdušnění brzd na kole. Vercajk na to mám již doma ale potřebuji si koupit minerální olej ještě. Min. olej od shimana jsem nalezl spiše v litrových baleních a takové množství nepotřebuji. Co je v brzdách momentálně nevím (tj. od jakého výrobce) ale plániji ji koupit min. olej od force tento:

    https://www.tsbohemia.cz/…d417474.html

    Myslíte, že bude vše v pořádku, když odvzdušním brzdy třeba olejem od jiného výrobe? Máte s tím někdo zkošenosti, takto mixovat výrobe?

    Dík za rady

    0 0
    • Kouba_2005  

      Bylo by dobrý napsat, jaký brzdy máš. Některý olej jiných výrobců zvládnou bez ztráty kytičky, jiný zase fungují jak mají jen s originálním olejem. Osobně si ale myslím, že olej nestojí raketu a nemá smysl tam dávat něco, o čem si nejseš jist, že nebude mít na funkci vliv. Třeba v Shimanech někteří úspěšně provozují svítivě zelenou LHM do Citroënu.

      0 0
        MTBIKER doporučuje
      • adam320  

        Tak to slysim poprve. Nejaky priklad brzd, ktere nefunguji s olejem od jineho vyrobce?

        0 0
        • Kouba_2005  

          Všechno je jednou poprvé :-D

          Nedávno se tu zrovna zmiňovaly nějaký Magury, tuším, do kterých se má lít jen originální modrý olej. Nebo tak nějak to bylo :-)

          0 0
        • kubad  

          Magura :D

          minimálně jiným olejem přijdeš o záruku

          0 0
          • adam320  

            Ja tam leju i Shimano:)

            Zaruku neresim

            0 0
            • kubad  

              jiná hustota, trochu jinak to funguje, ale jak píšu, záruka

              0 0
              • adam320  

                Ok to me nikdy nenapadlo, priste zkusim porovnat.

                Je fakt ze royal blood je hodne velka voda ve srovnani s jinyma.

                0 0
      • stanibg  

        Brzdy mám Shimano Altus BR-M315. Pro odvzdušnění je za potřebí vždy nalejt trochu oleje ale nejsem si jist zda to neudělá nějakou reakci když by jeden olej byl shimano a druhý force. Další možnost je novým olejem brzdy prolejt a bude tam holt nový olej a aspoň budu věděc co tam mám.

        0 0
        • mirorek2  

          force olej je shit, nelil bych ho tam

          0 0
          • K2  

            Co je špatného na Force minerálním oleji do brzd?

            0 0
            • mirorek2  

              o hodně více mi s ním pumpovali shimano brzdy

              1 0
              • K2  

                Mám doma litrovku, zatím jsem ho nepoužil.

                Po vyzkoušení si udělám názor pro svůj provoz. Buď mi bude stačit, nebo půjde do pily na mazání řetězu…

                1 0
              • mirorek2  

                pumpovaly TVL

                unavenost asi…

                0 0
      • MirosPikos  

        Některé nefungují jak mají dokonce ani s originálem :)

        0 0
      • Thomasek  

        LHM liju do Shimano, Tektro, Magura a nepozoruji žádný problém. Ale chápu, že jednotlivé barvičky se musí výrobci zaplatit ;-)

        0 0
        • mirorek2  

          jj v momentě, kdy od brzdy chceš nějaký konzistentní výkon a chod páky, projeví se to

          ale ano, na šochtačku kolem komína dobré, tam to nemá význam řešit.

          Aneb mám magury mt7 za 400Eček, naliju tam břečku z pežota, ať výrobce třeba nežere :D

          0 0
          • mr.garisson  

            Do brzd leju BOSCH LHM už roky, nemyslím, si, že jezdím kolem komína a nikdy jsem neměl problém, brzdy fungují a fungovaly naprosto spolehlivě.

            2 0
    • adam320  

      Za mne uplne vpohode

      0 0
    • novas752  

      On se nezkazí, nic jiného než litrovku bych nebral.

      2 0
    • Vilém  

      U soucasnych modelu shimano brzd bych moc neexperimentoval A pokud necim nahrazovat, tak necim co je zarucene ridsi nez original, coz nevim jak zjistis, kdyz nemas vzorky oleju a nemuzes porovnat.

      0 0
    • Markony  

      Do starých SH leji normálně olej OH 46 a funguje to normálně žádný problém cca už posledních 5 let .

      0 0
      • Breakpain  

        A vyuzivas potencial brzd?

        0 0
        • Markony  

          Ne nebrzdím jen je mam na okrasu , přesně co máš na mysli?

          1 0
          • Breakpain  

            Tak nekdo jezdi na vylety, kochacku atp a brzdi tak nejak normalne, ze to ani nezahreje. – tady mi prijde, ze vydrzi vsechno vsem.

            Pak mas brzdeni pri vykonnostnim pouziti, kdy jedes na hrane vykonu brzd a jsou skoro pred utavenim (nejcasteji gravity discipliny) a je hodne znat, jak jsou brzdy odvzdusnene a co v nich je.

            Tak me jen zajimalo, ktera varianta je u Tebe, kdyz jsi psal, ze Ti to facha.

            0 0
            • Markony  

              OK na hraně výkonu moc nejezdím olej požíváme v hydro systémech a tam pracujeme s talkem okolo 150 bar.

              0 0
              • mirorek2  

                to je úplně fuk jaký olej s jakým tlakem funguje, kapalina je nestlačitelná přece :-)

                brzdy a výkonostní disciplíny jsou úplně jiná píseň, nároky na soustavu jsou extrémní a rozdíly třeba deset stupňů bodu varu mohou znamenat rozdíl brzdím/nebrzdím vů­bec

                0 0
                • adam320  

                  To jo, tak zrovna magura olej ma vyrazne nizsi bod varu nez shimano napriklad. Jde taky o objem ty kapaliny v tom trmenu

                  0 0
                  • Jenda  

                    Mě přijde že u toho maguráckýho oleje to snad musel být nějaký překlep, teď už udávají celkem smysluplných 250°C,

                    Shimano má 280 °C a LHM+ asi 250 °C. Tedy z hlediska bodu varu vede Shimano, celkem to odpovídá i tomu, že má zřejmě o něco málo vyšší viskositu. Podle mě je u těch olejů fakt jedno co tam člověk dá. Starý Magury jsem jezdil léta s LHM+ olejem, teď mám nakoupenej Shimano olej protože většinu brzd mám Shimano, pochybuju, že bych tím ty magury dojebal. Chápu že Magura nedává záruku pokud tam někdo naleje něco jinýho, ale po záruce bych se tím nijak nestresoval.

                    2 0
                    • xtonda  

                      :-)

                      1 1
                      • Jenda  

                        Ano, vyskytnou se jedinci kteří nechápou že pojmem olej se nazývá celá třída kapalin. Naštěstí na tom nejsme tak blbě jako anglicky mluvící, kdy výraz brake fluid značí jak olej tak brzdovku:)

                        0 0
                    • adam320  

                      Jak jsem psal vyse. Uz jsem nalil do svejch magur shimano olej a kamosovi do shimano brzd royal blood a jako nevsiml si nikdo z nas zadnyho rozdilu ve funkci. Ale treba jsme drevaci

                      Proste obcas neni po ruce spravna tekutina no:)

                      1 0
    • Jakobo  

      Jsem si vzpomnel na toto video https://www.youtube.com/watch?…

      1 0
    • scota  

      Celokeramická zubní korunka prý vychází na cca 27 000 Kč a to se vyplatí ;-)

      0 0
    • PatRyck  

      Dle mnohých názorů na zahraničních fórech je do Shimano brzd nejlepší syntetická kapalina Putoline HPX R 2.5W Zatím jsem tím naplnil brzdy jenom klukovi, ale hodlám v tom pokračovat i na dalších kolech v rodině.

      0 1
      •  

        Jak si poradí tlumičovy olej s vysokou teplotou budeš taky testovat na synovi? Když někdo míchá různé brzdové oleje, budiž. Ale cpat do brzd tlumičovy olej je podle mě velký hazard. Brzdový olej od tlumicoveho se bude lišit právě teplotní odolností. Naopak aditiva snižující tření v brzdach moc neocenis. Nízkou pěnivost taky ne. Tenhle pokus nechápu, i kdyby se nic nestalo a fungovalo to bez problému. Nechápu, co si od toho slibuješ. Úsporu peněz?

        2 0
        • Vilém  

          Ale jdi ty. Jako magura blood se dlouha leta prodaval hydraulicky olej shell pro lesni stroje.

          Od pouziti 2,5W oleje bych si osobne sliboval omezeni problemu se soucasnyma shimano brzdama, s jejich pumpovanim ap, predevsim v chladu.

          1 3
          •  

            Tak například bod vzplanutí je u Shimano oleje 157°C, u zmíněného tlumičového oleje je to jen 87°C !!! To je sakra rozdíl.

            Viskozita je nižší u tlumičového 6,6 vs 8,0 mm2/s.

            Takže jaký by měl být reálný přínos? Teplotní vlastnosti nesrovnatelně horší, viskozita téměř stejná.

            Pro doplnění Magura olej: >130°C bod vzplanutí, viskozita 11,5

            3 0
            •  

              Bod vzplanutí je jednou z důležitých vlastností brzdové kapaliny, která určuje její odolnost vůči vysokým teplotám. Bod vzplanutí je teplota, při které se kapalina dostane do stavu, kdy začne vypařovat a uvolňovat hořlavé plyny, které mohou způsobit vznícení.

              Pro brzdové systémy je důležité, aby brzdová kapalina měla dostatečně vysoký bod vzplanutí, aby byla schopna odolávat extrémním teplotám, které vznikají při brzdění. Vyšší bod vzplanutí znamená lepší odolnost kapaliny vůči teplu.

              0 0
              • Kouba_2005  

                U brzdovky je důležitý bod varu, co si tak vybavuju. Je to bod, kdy se z kapaliny začnou uvolňovat vodní páry, které jsou, jak známo, stlačitelné. Ale možná si to pamatuju blbě.

                1 0
              • va-bo  

                Já mám takový dojem, že brzdovka DOT je nehořlavá. Ale možná se pletu. Zítra v dílně to zkusím zapálit :-) (soused je hasič).

                0 0
              • K2  

                Nevím, jestli u brzdové kapaliny není důležitější bod varu (udává se u brzdových kapalin DOT), kdy se kapalné skupenství začíná měnit v plynné.

                V brzdách kapalina nikdy nemůže začít hořet, protože tam není vzduch…

                0 0
                •  

                  Jenže bod varu se mnohdy neuvádí, převážně u tlumičových olejů. Proto je jediným vodítkem flash point. Tyhle teploty se obvykle příliš neliší, bod vzplanutí je samozřejmě vždy nižší hodnota. A už u bodu vzplanutí se vytvářejí páry, takže na funkci brzd to vliv mít pravděpodobně bude.

                  "

                  Bod vzplanutí je nejnižší teplota, při které se výparné látky ve vzduchu mohou vznítit, pokud je přítomný zážeh. Je to také důležitý parametr pro hodnocení hořlavosti a bezpečnosti látek.

                  Při dosažení bodu vzplanutí vytvoří výparná látka dostatečné množství zápalných par, které spolu s přítomným zážehem mohou způsobit vzplanutí. Bod vzplanutí je často specifikován pro různé chemikálie a slouží k posouzení jejich nebezpečnosti a při stanovování bezpečnostních opatření při skladování, manipulaci a transportu.

                  "

                  0 0
                  • Jenda  

                    boiling point lze u většiny olejů které se tak nějak používají do brzd najít, když se podíváš tak je to ± všechno podobný kolem 250 °C. Flash point je sice fajn ale to má smysl porovnávat v rámci jedné třídy kapalin a rozhodně nemůžeš třeba srovnávat olej a brzdovku, dokonce ani olej a silikonový olej ti nedá relevantní srovnání protože prostě ty páry samy o sobě mají jiné složení které určuje hořlavost ale flash poin ti v podstatě neříká nic o jejich množství. Když to vezmu do extrému, tak vodní páru nezapálíš a přitom by asi nikho nenapadlo ji lít do brzd ;-)

                    0 1
                    •  

                      Proč to celé překrucuješ? Píšu, že bod varu není u všech olejů dohledatelný, obzvlášť, pokud předpokládané použití vylučuje to, že by vůbec mohlo dojít k takové teplotě. U brzdového média to samozřejmě výrobce uvádí.

                      Neberu teď vůbec v potaz brzdovou kapalinu, bavíme se o olejích a možné záměně.

                      Flash point naopak může indikovat teplotu, při které se v oleji mohou tvořit výpary, což v případě brzd bude mít zásadní vliv na funkci.

                      0 0
                      • va-bo  

                        Vypary z oleje se tvori i pri pokojove teplote. Zkus nechat otevrenou plechovku pres noc a ucitis je vsude.

                        0 1
            • Hadato  

              Vozil jsem stejný olej v různých Shimano brzdách léta a podstatně to zlepšilo chod v nízkých teplotách. A ono to asi tak špatně fungovat nebude, když tenhle olej používá Intend do svých brzd. Nevěřím, že by si troufli tohle používat, pokud by to nevyhovovalo požadavků brzd (především vyšší teploty).

              0 0
    • benobiker  

      Zdar! Něco jsem se s olejema v brzdách naelaboroval :-) V Shimanech jsem zkoušel levnější minerál Yarrow, moc hustej, páky šíleně pumpovaly… Pátral jsem vyloženě po oleji s nižší viskozitou, než má origo Shimano – narazil jsem na zmiňovaný Putoline HPX R 2,5W viz odkaz na zahraniční forum

      https://www.mtbr.com/…07004/page-2

      Je tam i krásná tabulka se srovnáním viskozit, maximálních teplot, atd… Maguráckej olej na tom není lépe než Shimano, ten jsem taky zkoušel. Někde jsem slyšel, že Formula je super, ale u Italů nedohledáš žádnej bezpečnostní list s informacemi.:-) Takže těžko říct. Dal jsem na doporučení kluků z fóra a zakoupil jsem Putoline HPX R 2,5W, nalil jsem jej do 2pístu Shimano, krok fajn, pocitově je páka lehčí, žádné pumpování, tak jsem jej nalil i do 4pístů Shiman, zadní brzda super, žádné pumpování, ale přední ejhle, namísto pumpování při opakovaných rychlých stlačení se naopak páka začala přibližovat k řidítkům… Když jsem se fakt hodně snažil, tak jsem to dokázak i se zadní brzdou, takže návrat k origo Shimanu oleji… Na 2pístech jsem Putoline HPX R 2,5W prozatím nechal, ale už jsem zpozoroval, že při vyšších venkovních teplotách a rychlém namačkání páčky se prostě páka přibližuje k řidítkům i na těch dvoupístech, takže příští výměnu také naliju opět origo Shimano… Proměnlivého chodu se na Shimano brzdách prostě nezbavím, ale myslím si, že je lepší, aby se páka raději vzdalovala, než naopak přibližovala k řidítkům…

      4 0
      •  

        Trochu mi nesedí čísla v tabulce, v aktuálním technickém listu konkrétně u oleje Putoline HPX jsou jiné údaje. Výrazně horší pro použití v brzdach.

        0 0
        • Vilém  

          Ja ti nevim, ale kdo vi, co ma Putoline v technickem listu za nesmysly. Kdyz kouknu na podobne tlumicove oleje, tak maji ± kolem 200°C.

          0 0
          • pepek  

            Mají tam 170°

            0 0
            • Vilém  

              Na strankach „vyrobce“ je neco jineho. Proto mi to cele prijde divne. Tezko rict.

              0 0
              • Jakobo  

                Tech 87 stunu je nesmysl, takovou teplotu ma kerosin nebo diesel a to jsou zase jeste daleko lehci frakce. Spravne bude tady tech 170. V tom hornim odkazu maji chybu.

                0 0
                • Vilém  

                  Chemik zrovna nejsem., takze nevim. Jediny co me napadalo, proc by nizsi viskozita mela mit vyrazne nizsi bod vzplanuti, byl ten, ze by to redfili necim horlavym, aby to bylo ridsi. Treba to nekdo smysluplne objasni.

                  0 0
                  • PatRyck  

                    V komentáři k té tabulce pisatel píše:

                    „Don't be scared because of "only“ 180°C, because it says that it withstands at least 180°C, whereas Shimano mineral oil is limited to max 225°C."

                    Podstatné je to, že Putoline je syntetická kapalina, zatímco Shimano jen minerální. Dougal, majitel www.shockcraft.co.nz, k tomu jinde v té diskuzi píše: „Mineral oil just turns black after exposure to heat. It also gasses out air which is why your brakes will go soft after getting them hot.“ a dále "The issue isn't boiling point. The issue is mineral oils contain air and degrade with heat well below that temperature. Which better fluids don't.

                    The stress and temperature is what turns mineral oil black. It does this in conditions where better fluids don't.

                    The temperature rise also causes mineral oils to release air. Because mineral oil at ambient temperatures and pressures contains about 8% dissolved air by volume. As temperatures rise this air expands, can no longer stay dissolved and gasses out to make your brake spongey and need bled.

                    Once air bubbles form they take a very long time to redissolve.

                    These are some of the reasons why no high performance brake applications use mineral oil as a brake fluid.

                    Even Magura who make Moto and MTB brakes do not use mineral oil for Moto: https://magura.com/…tdetailpage/?…"

                    0 1
                    • Jenda  

                      Tu degradaci s teplotou by řešil silikonový olej. Bohužel ty co mám k dispozici mají relativně velkou viskositu a cenově je to asi tak o řád až tři jinde než to co se leje originál do brzd :-D

                      0 0
                      • mirorek2  

                        Dot 5 použít do shimano brzd nedoporučuju, je to inertní k bordelu a udělá to všude na površích brzd zevnitř brutus, takový lepkavý film s bordelem, co jinak normální olej natáhne do sebe. Vylil jsem z toho ovšem průzračnou tekutinu :-)

                        Byly to brzdy co jsem měl na servisu a byl to fakt maras, strávily do šroubku rozebrané včetně třmenů takovou hodinu v bzzzz mašině, ten bordel nešel nijak jinak ven.

                        0 0
                        • Jenda  

                          píšu někde o DOT5? zmiňoval jsem silikonový olej, to je něco jinýho

                          0 0
                          • orm  

                            Nepletes si to s DOT5.1? Protoze na wiki pisou DOT 5 is a silicone-based fluid.

                            0 0
                          • mirorek2  

                            nastuduj DOT

                            0 0
                            • Jenda  

                              ale já nepíšu o DOT kapalině ale o silikonovém oleji jako např KJLC705 – ten má flash point asi 240 °C a boiling point 260 °C ale za tlaku 0,5 Pa, za normálního tlaku je to výrazně víc. Navíc má ten olej excelentní odolnost proti oxidaci. Ale v brzdách ho testovat nehodlám, nemám pro to důvod. Jestli má někdo zájem můžu mu trochu KJLC704 (o něco horší olej) odlít ať to vyzkouší :-)

                              0 0
                              • mirorek2  

                                dot 5 je silikonový olej a v shimano brzdách nefunguje! nezkoušet

                                0 0
                                • Jenda  

                                  Možná je dobrý se podívat i co je to chemický zač ;) ale tím netvrdím že bude ten olej dobře fungovat. I když v případě že nenalepta těsnění, což ten mnou zmíněný téměř jistě nenalepta tak nevím proč by nefungoval.

                                  0 0
                                  • Jakobo  

                                    Silikonovy olej ale nesmi prijit do kontaktu se silikonovym tesnenim. Zkus nad tim zapremyslet.

                                    0 0
                                  • mirorek2  

                                    Možná by bylo dobré nevymýšlet vyzkoušené

                                    0 0
                  • PatRyck  

                    Pisatel semyorka7 to v této diskuzi shrnuje takto (zvýtaznění moje): „If you're really interested in Shimano hydraulic fluid alternatives, the MTB brake dorks have experimented a lot with low-viscosity motorsports damper oils – but none of these are going to save you money. The dorks consider Redline Likewater to be the very best – super high boiling point, very low viscosity. Some folks have used Putoline HPX R 2.5W with decent results: it's lower viscosity than Shimano's stuff; abet with a lower boiling point, but** not enough to matter unless you're a mega-DH nut**. Stuff like Pentosin CHF 11S works, but has a boiling point more in-line with Magura Royal Blood.“

                    Redline Likewater mám taky (do tlumičů vidlic pro děti) a opravdu je hodně vodový. Ale taky odporně drahý.

                    Kdybych hledal alternativu k origo Shimano v kategorii minerálních olejů, tak bych koukal např. na Motorex Hydraulic Fluid 75. Ale nevím, jestli tím člověk nějak zásadně ušetří… Koupit se dá třeba i tento Juice Lubes

                    1 1
                    • Jenda  

                      Tak často to není o tom ušetřit jako spíš použít daný olej na na víc věcí. Pokud mám víc brzd na minerální olej, nebudu kupovat pro každou brzdu olej extra ale prostě naleju do všech jeden a ten samý. Cena nápně do brzdy je zanedbatelná pokud člověk kupuje třeba litrovku oleje ale už se pozná jestli koupím 3 různý nebo jednu.

                      3 0
      • MatS  

        To nemá smysl kupovat ty malý balení, když litrovka stojí 369 Kč. Pokud ji nevyužiješ, snadno zde rozprodáš.

        3 0
        • Vilém  

          Asi tak. Kde jsou ty casy, kdy origo 1l baleni stalo pres litr, to pak clovek delal ruzny experimenty s LHM ap, ale ted? Jen vyloucit ty neduhy soucasnych modelu a bylo by to super.

          0 0
        • Baf13  

          Než se ***** s rozprodejem, tak to radši koupím menší baleni za cenu 2 piv, které vyjde i na několik výměn a nejen odvzdušnění.

          0 0
          • MatS  

            Nikdo ti to nenutí. Mám dvě kola a litrovku časem bez problému užiju. A když někdo hezky prosí, tak i odleju.

            Zas tolik místa to nezabere, asi jak dvě piva :-)

            2 0
            • Baf13  

              Já ti taky nenutím to menší balení, ale tazatel a zakladatel vlákna psal, že litrové balení nevyužije, tak jsem mu dal odkaz na to, které mu bohatě bude stačit, ale tady se to bohužel opět rozjelo do nesmyslné debaty.

              0 0
    • Pentaroth  

      Nevím, co pořád řešíte! Mám Magury STS nebo tak něco. Vylil jsem ten bordel, co tam byl po šesti letech a odvzdušnil jsem to nějakým Shimano olejem. Fungují doteď. Záruku neřeším.

      1 0
      •  

        Řeší se dlouholetý problém shimano brzd a tím je pumpování. Pokud by toto nenastávalo, nemáme se tu o čem bavit a každý by si koupil minerální olej, který tam patří. Jenže lidi hledají cestu, jak vyřešit tento nešvar, i za vyšší cenu.

        2 0
        • Breakpain  

          Zadna brzda neni 100% :(

          Ale velice pomohl prechod na Hope :)

          0 0
          • mirorek2  

            mě teda přechod na Hope zabil dvě dovolené dva roky za sebou

            vím, jsem nepoučitelný

            0 0
            • Breakpain  

              Tzn?

              0 0
              • mirorek2  

                Tzn jel jsem do Alp jezdit jeden rok s T3 a druhý poté s T4 s tím, že přece nové top brzdy.

                Vypekly mě oboje, trojky jsem si pak dodělal sám, T4 letěly pak doma na reklamaci a na místě byly nahrazeny MT7 z bike shopu ve Fissu za nepěkných 430E

                0 0
                • krabica  

                  To mi vždycky připomene: https://youtu.be/WO1ebXqUFDw

                  0 0
                • Breakpain  

                  Já myslel, že se trošku rozepíšeš … v čem Tě vypekly?

                  Koupil jsi nové brzdy, neotestoval a jel na dovo? (tak to chápu já – možná špatně?)

                  Hope má velkou chybovost při sestavení – z 5 párů šly 3 páry hned na reklamaci. Každopádně po výměně tesnění / správném sestavení páky provozoval/ju Tech3/Tech4 a mají najeto roky v BP bez ztráty kytičky.

                  Takže mě spíš zajímá, jestli je to něco na tenhle způsob nebo něco atypického na co si dát pozor.

                  0 0
                  • mirorek2  

                    Už jsem to tu psal, možná i 2× někde…Oboje jsem nějaký čas jezdil u nás, ale kolem baráku, jak dostaly sodu v alpách, páky v prdeli. T3 špatné těsnění, dali tam zzmrdi jen ty větší kroužky, ale t3 v4 mi nevyhovovaly v ničem krom brzdné síly.

                    Prodal jsem a koupil vloni t4v4 s tím, že snad kua neudělají soudruzi stejnou chybu, ještě navíc s opletenými hadicemi. Měl ho tam pane doktore! Ganz to samé a ještě horší, borci dali do balení navíc ty menší olivy, takže ******** s tím, než jsem to pochopil celé, rozpojoval a provlíkal 10×, hnus. Odvzdušňoval jsem je tam 100×, mež jsem jel koupit ty 2× dražší magury. Páky už jsem ani nezkoumal a poslal celé brzdy na reklamaci. Jak to přišlo zpět, od té doby to leží na polici, nemám odvahu s tím cokoli dělat. Tato značka má u mě ban :-)

                    Edit: ještě tam byla vsuvka s originál čerstvou motorex dot5.1 přímo ze švajcu, abychom eliminovali špatnou brzdovku podle dovozce, ale samo že nic nepomáhalo.

                    0 0
        • benobiker  

          U toho Shimana jsem to už vzdal, tam to jde vyřešit jedině přechodem na jiné brzdy..:-) A jedny takové, které mě fakt dostaly svým brzdovým projevem, krokem, ergonomií a technickým přístupem už mám v merku! :-D

          0 0
          • Breakpain  

            Trickstuff? ;0)

            0 0
          • Jakobo  

            Avid BB7?

            3 0
          •  

            To je těžko… Shimana pumpují, Sram/Avid se blbě servisuji. Zbývá Magura za přijatelnou cenu, ale zase mám spoustu dílů na Shimano brzdy (olivy a trny, destičky, odvzdušňovací sadu, …)

            0 0
            • Kouba_2005  

              Treba Formule Cura 4 jsou za normalni penize a brzdi paradne. Oproti Shimanum projev paky mekci, neni to takovy on/off, design krasnej, servis taky v pohode …

              0 0
          • krabica  

            Hayes, Braking, Trickstuff?

            1 0
          • MirosPikos  

            Samá voda chlapci :) Ale minimálně 3 místní uživatelé včetně mě už ví, co má Tomáš na mysli.

            0 0
    • benobiker  

      designer: Hayes Dominion A4! :-) Kua, napsal jsem to pod špatnou větev, ale to je jedno.. :-)

      0 0
      • mirorek2  

        problem solved :-)

        teď zkouším Formuly, a chtěl bych BRAKING heh

        1 0
        • MirosPikos  

          Mirdo, nahoře si to napsal správně. Jsi nepoučitelnej :)

          1 0
          • mirorek2  

            Formula se doma objevila jen tak z ničeho nic:-) no nevyzkoušej to žejo

            Ale chod páky teda nic moc za mě, taková kombinace shimano a sramu mi zatím přijde, navíc páčka je taková titěrná

            edit: ještě jsem to nejel, tak nehodnotím :-)

            0 0
            • Kouba_2005  

              Pocit na pace me zezacatku taky dost prekvapil, cekal jsem, ze to bude tvrdsi. Ale je to o zvyku. Zpocatku mekka a pak uz dal nejde. S temahle fakt muzu brzdit jednim prstem kdykoliv, u Shimana 8120 byly situace, kde jsem pridal i druhej prst :-)

              0 0
              • mirorek2  

                Tak možná jim dám šanci :-)

                ten pocit, kdy přidáváš prst, znám bohužel taky

                0 0
                • Kouba_2005  

                  K nim Sram HS2 200mm kotouce a vystarano. Desky normalni, metalicky nejsou potreba.

                  0 0
                • krabica  

                  Tohle u mně vyřešili o jeden řád větší kotouče 220/203.. :-)

                  0 0
          • krabica  

            Přesně… :-D

            0 0
            • mirorek2  

              ale kluci :-)

              zas něco budu vědět z první ruky no, někdo to za vás dělat musí že :-D

              0 0
    • exxonvaldez  

      Fakt si někdo myslí že kolik značek tolik výrobců?

      1 1
      • Jakobo  

        Dik, ze ses tu zastavil. Ted jsi nam vsem konecne otevrel oci :-)

        2 1
        • pepek  

          Vzhledem k nicku bych předpokládal, že v tomto oboru má určitě kvalifikaci.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.