jedn začátečnický dotaz: na jakou kadenci jezdíte na silničce, připadá mi že teď jezdím moc silově (hlavně nepište že jezdíte na 120)
jedn začátečnický dotaz: na jakou kadenci jezdíte na silničce, připadá mi že teď jezdím moc silově (hlavně nepište že jezdíte na 120)
90–120 .. na fulle, kdyz jedu po asfaltu a po rovine.
na kole sice kadenci nemám ale podle zvyku z rotopedu jezdím tak 80, na rotopedu jsem jezdil kolem 90–95, 100 – 110 pouze při sprintu
kolik je tak optimum nejsem žádnej závodník – kolem těch 95 – 100?
Pry na rovinu tak 90–100, do kopce asi 80. Ale je to individualni. Treba jsem nekde cetl, ze Armstrong mel nejvyssi vykon pri kadenci kolem 80. Ale to bylo rok-dva zpatky asi informace. Ted je to mozna jinak. Kazdopadne, u mne to vychazi pri jizde do kopce 75–80, kdy mam nejlepsi vykon/tep kdyz jedu kolem AnP. Pri sprintu uz umim tocit az 150–160, a maximum co jsem schopen chvilinku tocit je 180. Chce to ale pravidelne trenovat vyssi kadenci, pomalu. Pak kdyz nejakej cas nejezdis, nebo jezdis nizsi, tak zas telo si odvyka.
Armstrong na svych strankach ma: kadence v casovce 95–100, v kopcich 80–85 (pokud se nebere zrychleni), ale letos v kopcich jezdil spis tech 90–100. U me to i tak sedi na rovine se citim nejlip pri 90–95, v kopci 80–90.
ja to nepocitam. slapem co to da :-))).
jak jsem napsal nejsem žádnej závodník, jde mi ale o to že jsem asi jezdil na moc těžké převody, dneska zkusím podřadit a rychleji šlapat, na www.ambike.com je psaná prům. kadence 90
rovinky 90–115, kopce kolem 70–75, jezdi aspoň těch 90–100
hehe tak to ja jezdim asi blbe :) na cross kolu na asfaltu mam po rovinkach kadenci tak 80–90, do kopce tak 75–80 mno a tuhle jsem jel cca 1,5km do kopce stoupani cca 12–17% a schvalne jsem koukal na kadenci .. a mel jsem ji ta 40–50 :))
to ti museli zdrevenet nohy ne?:-)) B.
no to ne, proste to je takovy to slapani ze jsi rad, ze vubec jedes .. jel jsem cca 5–7 km/h ) proste moc prudkej kopec no, ten vyjede malokdo celej ) .. na sumave
Rovina 90 – 95 Do kopce nad 80 když nohy zvládaj Z kopce 95 a víc
tak včera jsem se projel po rovince, jel jsem tak kolem 95, zpátky byl hnusnej protivítr abych udržel tempo tak jsem jek na dost lehké převody, i tak průměr 28km/h (nejsem závodník;-)) je to asi lepší než to rvat silou
Po rovinkách nad 85, v kopcích jak to jde :) Když už to není kam házet tak tak kolem 60ti.
Jinak vysoké kadence jsou trend posledních let – v podstatě od té doby co Lance poprvé vyhrál Tour. Před rakovinou byl i L.A. známej tím že točil těžké převody. Naučit se jezdit vysokou kadencí není jen tak, rozdhodně to nejde ze dne na den. Mimo jiné v tom hraje dost podstatnou úlohu technika šlapání, protože kdo neumí šlapat do kruhu, ten při kadencích nad 100 poskakuje na sedle jako koza. Vysoké kadence jsou taky o hodně víc náročné na aerobní kapacity organizmu – prostě člověk víc tepe, takže ten přechod může způsobit frustraci z toho že najednou jezdíš pomalejš. Smyslem těch vysokejch kadencí je v podstatě to, přenést část námahy ze svalstva nohou na srdce a plíce. Takže méně trénovanej člověk, zajede lepší výsledky s menší kadencí – nemá totiž aerobní systém vytrénovanej tak, aby dokázal převzít tu úlohu svalů na nohou.
Ja som sa na uplnej rovinke za 5 rokov „intuitivne“ prepracoval z prevodu 52/15 na 52/17–19 pri podobnych podmienkach, samozrejme jazdim rychlejsie. Podobne vela mojich znamych – pri vysokej kadencii sa ovela menej unavim a hlavne vydrzim dlhsie.
Jo přesně tak :) Ale důležitá ja ta poznámka o 5ti letech. Prostě pokud někdo jezdí teď třeba 70 a najednou začně jezdit 90, tak bude víc uštvanej a paradoxně může i jezdit pomalejš. Prostě zvyknout si na vysokou kadenci trvá. Já se to učím už třetí rok a pořád cítím rezervy.
Myslim, ze to pujde i rychlejc. Ale chte to pravidelne jezdit. Alespon 4× tydne. Staci hodina-hodina pul. U hobika.
No mě už to celkem jde. Já to spíš myslel tak, aby někdo nebyl sklamanej že začne dávat velkou kadeci a hned bude jezdit lépe. Chtěl jsem tím prostě říct, že je to běh na dlouhou tra? – zejména v kopcích na to skutěčně musí mít ten zbytek těla.
jj, souhlas.
to je asi fakt tepovka šla pěkně nahoru, když jedu těžší převody (ale stejně rychle) tak jsem v klidu
Ja mam na „klasickom“ svihu (teda ziaden pretek, ani pokus o „trening“, vyvazeny profil), na silnicke aj na MTB dlhodobo priemerny tep cca. 155.
Já jsem takhle byl na testu laktátové křivky a první výsledek vypadal, že jsem za ten rok v podstatě neudělal žádnej pokrok. Bylo to právě tím, že jsem během toho testu jel o 15 otáček větší průměrnou kadenci než rok předtím.
No vidis, ja mam tendenci i pri treninku intervalu do kopce dupat pres 100ot/m, kdezto bych mel mit jen 60–90, pri vytrvalostni jizde to je pohoda a davam 100–120 :-) B.
Však seš taky pěknej vyšvihanec :) Teda podle webu.
No, tak to ja zatim jenom asi 90 :) A na maximalni vykon pri dane tepovce ale musim jit na 75 cca.
Ano, potvrzuju. Obvykle trenuju s vetsi kadenci, nez pak jedu na zavode, prave kvuli optimalnimu pomeru vykonu/kadence.
Pořídil jsem si teď tachometr s kadencí a musím potvrdit, že s ním je jízda podstatně jiná.
Snažím se jezdit kopce 65–75, rovinky 80–90 a sjezdy 90+. Je to tak dobře pro začínajícího silničkáře?
Cítím, že při těchto kadencích jsem více unaven i když při jízdě mi to přijde lehčí, jet větší kadenci na lehčí převod při stejné rychlosti. První hodinu je to v pohodě, ale pak už začínám vadnout (včera jsem po dvou hodinách na kole už kadenci ani neřešil a byl rád, že jsem dojel domů – 3:20, 85 km a zmoklej jak pes (v půlce přestávka na fotbal))
Teď jsem konečně zjistil, na co jsou na kazetě předposlední dva nejmenší převody – ty jsem dřív vynechával.
Ale jo, ty doporučený kadence jsou ok, pro mě teda hlídat si otáčky v kopci to už je vyšší hobby kategorie, spíš to udýchat a hlídat si plynulost otáčky.
Rovina 80 – 90
Z kopce 90 – 100
Do kopce 60 – 80
Uprimne, pokud jedu na pohodu, vyhovuje mi 75, pokud s nekym v haku – 90.