• die.catana

    Prosím o radu jak správně projet zatáčku se štěrkem – šotolina. Normální rovnou zatáčku neklopenou.

    Podklad štěrku je „hlína“, beton ani asfalt nechci řešit.

    Samozřejmě myslím co nejrychleji :)

    Jo rozumné uplatnit cornering – nové slovo co jsem se včera naučil k mému překvapení a zjištění co všechno ještě dělám blbě a neumím :)

    0 0
    • šlapatko  

      To je zase *********.Naser to tam v 50km/h, když to dáš tak přidej.Když né tak uber.Časem to vychytáš:-)

      0 0
        Výběr z produktů
        Přejít do shopu (Komponenty)
      • die.catana  

        No to teda nevím, mně vynese ze zatáčky prakticky poloviční rychlost, než ostatní, to je divné :(

        0 0
        • ClAyD  

          Taky je možný, že nakláníš tělo a ne kolo…

          0 0
          • pstasek  

            Naklánět tělo a ne kolo se mi právě na štěrku celkem osvědčilo, přijde mi, že gumy tak lépe drží.

            0 0
            •  

              no, pocit je z toho možná bezpečější, ale většina plášťů je dělaná tak, aby v zatáčce držely tou boční stranou, takže může být i docela kontraproduktivní je nutit jet po středu. Navíc já osobně se teda takhle cítím nestabilně.

              0 0
              • zdenek  

                V nějakém Velu v technice jízdy doporučovali naopak naklánět kolo víc než tělo. Teoreticky je tam prý možnost zvládnout začínající smyk narovnáním kola…

                0 0
        • AsiJura  

          Málo klopíš,není nad ustátý drift předním kolem bez použití brzdy, pak teprve nastává ten pocit že tomu dáváš:D

          0 0
    • TREK6700  

      a co teprve dřevěná lávka :-) včera jsem byl zase na singltreku pod smrkem, trochu jsem se rozvášnil a najednou mi na lávce někam uteklo přední kolo a já hobluju tu lávku hubou :-) podle stop jsem rozhodně nebyl sám :-)

      0 0
      • tonik666  

        Na SpS mají nějaké problematické lávky?? :)

        0 0
        • mr.antik  

          mokrá lávka v zatáčce no, aspoň na některých jsou zábradlí aspoň v takové výšce, aby sis při pádu ještě poupravil obličej :-)

          0 0
    •  

      Naštěstí pro tebe mám úplně přesnou a vyčerpávající odpověď. Na štěrku musíš jet POMALEJI NEŽ OBVYKLE. Pokud ti nějaké z kol ustřeluje (to zjistíš empiricky, když se vymeleš), tak ho příště musíš víc zatížit :)

      0 0
      • Nikovlas  

        No čistě teoreticky odstředivá síla roste přímo úměrně hmotnosti, stejně jako třecí síla vyvolaná tíhou. Z toho vyplývá, že když přeneseš váhu víc na jedno kolo, zároveň k němu přiblížíš působiště odstředivé síly (těžiště)…

        0 0
        •  

          čistě teoreticky jo, ale zkus si projet rychlou na štěrku s váhou pořádně na zadním kole a uvidíš tu nedotáčivost

          0 0
          •  

            No nejsem já pitomec? Jsem to napsal úplně divně.

            Když sedíš moc vzadu, ustřelí ti zadek.

            Když sedíš extrémně vzadu, předek nedotáčí a jdeš ven (nebo k zemi)

            Když sedíš víceméně normálně, těžíště zhruba mezi koly, měl bys projet v pohodě skoro všechno, ono se to tělo stejně bojí víc klopit.

            Když máš váhu fakt moc vepředu (zatáčka hned po spurtu a nepozornost?), pravděpodobně ti ustřelí předek (a to není hezkej druh pádu).

            Takhle mi to připadá.

            0 0
            • Nikovlas  

              Ta teorie by měla fungovat při úplně plynulém projetí zatáčkou a při zanedbání změny poloměru (otáčení řidítek). Naježdíno moc nemám, takže s praxí si rád nechám poradit.

              0 0
    • Mr.Duck  

      Nebrzdit. Jako v každý jiný zatáčce, přibrzdi si před ní, a v zatáčce už na brzdy nešahej, a projedeš leccos. Když to bude moc, ťukni si do zadní a můžeš nastolit lehkou plochou dráhu, když to nepřeženeš (a hlavně nešahneš na přední), teoreticky tam můžeš vjet trochu rychlejc, ale zas vyjedeš pomalejc..a pak se nebát, když přední trochu klouže, ale to je o zvyku.

      0 0
    • Dakar  

      rozhodně je bezpodmínečně nutné použít cornering….prosím koronéra chyť se mého péra…

      0 0
      •  

        No když se musí po projetí zatáčky přivolat koroner, tak jsi to přehnal :D

        0 0
        • die.catana  

          Dobrá tedy, jen jak to půjde, testnu cornering a pro jistotu si vemu i telefoní číslo na koronera :)

          0 0
          •  

            Mimochodem, co pořád myslíš tím corneringem? V překladu je to jednoduše „projíždění zatáček“. Máš na mysli prostě tu správnou techniku „vnitřní noha k rámu a zatížit, vytočit bok do zatáčky, dívat se na výjezd a dát do toho celé tělo“?

            0 0
            • die.catana  

              No v několika videích a návodech tu metodu takto nazývají, tak jsem předpokládal, že je to tak zažité…

              0 0
            • McBlacky  

              klopit se zatíženou vnitřní nohou?

              0 0
              • Manas  

                To je dobrý nápad. To budeš velmi rychlej.

                A velmi odřenej :-)

                PS: Hlavně bych to chtěl vidět, to musí být pohled pro bohy s pedálem na vnitřní straně dole …

                0 0
                • McBlacky  

                  pak do toho opravdu dáš celé tělo :)

                  a o pár minut později kartáček a auu auu

                  0 0
                  • Manas  

                    Takovej ten záběr na kanálek ve sprše, jak odtéká krev … :-D

                    0 0
              •  

                Já fakt neumím psát :) vnější noha k rámu a zatížit, bok vytočit a vnitřní nohu lehce ven

                0 0
    • gallardo  

      nejak takhle – 0:38

      0 0
      • tonik666  

        Super video. A záběry, kde terén opravdu vypadá jako terén, jak tam dává ten sjezd po skále fakt pěkný :)

        0 0
      • fousac  

        typickej KPŽák, co na přefouklejch semislickách vlítne ve 40km/h nečekaně na šotolinu…

        0 0
    • Rudyn  

      Není problém, zajeď si na Zlatou přilbu do Pardubic,tam to odkoukáš…

      0 0
    • kOmE  

      Na sterku vzdycky s nohou ven a cekam kdy to zacne ujizdet ,ale sterk je celkem citelnej a neujede to rychle jako na asfaltu ,ale pomalu ,takze te to jen vynese ven

      0 0
    • ClAyD  

      Pokud ses díval na videa v Angličtině, tak „cornering“ není žádná technika, ale prostě projíždění zatáček, a to má teprve nějaký techniky (smyk, trojnožka, nadhození zadního kola…)

      0 0
    • McBlacky  

      hlavní objektivní chyby začátečníků jsou přefouknutý gumy, sjetý vzorek (více než třetina pryč) a nevhodná volba obutí.

      0 0
      • mr.antik  

        a opožděné brždění v zatáčce

        0 0
      • vrrr  

        prdlajs. Gumy a hlavne vzorek posoudi clovek az kdyz je za zacatecnickejma chybama – ucim svy decka jezdit a kazdou chvilku nektery z nich krtkuje.

        Nejvetsi chyby zacatecniku je cuknuti riditek pri najezdu, nahly pribrzdeni uprostred (predni nebo zadni – jak kdy to vyjde) a neodhadnuti rychlosti spolu se strachem to polozit a projet (takze mily zacatecnik pokracuje rovne – zrovna nedavno takhle chtel mladej projet plotem, ale chytli ho jako rybicku – jen mel otlaceny pletivo na cele..

        0 0
        • McBlacky  

          no já beru za začátečníka, člověka co už něco odjezdil těžce turisticky a má chuť začít to brát více sportovně.

          učit někoho základy pohybu v daném sportu je něco jiného

          0 0
    • die.catana  

      Tak jsem to byl otestovat, je to trocha na palici donutit tělo dělat něco jiného, no málem jsem se rozbil z toho zmatku přenášení váhy tam a spátky v zatáčce:)

      Je až k neuvěření jak rychle se dá změnit směr zatáčení, přenesení váhy náklonem kola je téměř okamžitý. Mám se ještě co učit.

      0 0
      • Rudyn  

        Vzals to za správnej konec kamaráde…na netu se fakt zatáčet nenaučíš…

        hlavní je nedělat z toho vědu,a zkoušet, projíždět několikrát po sobě stejný úsek, pokaždé jinak.

        Parkrát se rozbiješ, jako ostatně tady každý, ale jen tyto VLASTNÍ zkušenosti Tě posunou dopředu…

        0 0
        • McBlacky  

          já bych spíš doporučil jezdit s někým kdo jezdí rychleji než ty a kopírovat stopu, probrat posed a rozložení váhy atd…

          Já osobně jsem se nikdy nerozbil při tréninku zatáček a ani to neplánuji, natož abych to doporučil.

          0 0
          • Rudyn  

            Nevím proč bych měl někomu doporučovat, aby se rozbil na kole…myslím, žes mě vůbec nepochopil.

            Měl jsem na mysli to, že vlastní zkušenosti prostě nenahradíš ničím, ani ježděním ve stopě rychlejšího kamaráda.

            A jestli ses Ty konkrétně ještě nerozsekal na kole, tak jsi o moc přišel – hezky se na to vzpomíná…:-)).

            Já mám pár míst, kde jsem to nezvládl, a když je znovu projíždím, tak se musím vždycky smát, jak to tehdy bylo…

            0 0
            • McBlacky  

              rozsekal, mockrát, i dost. Ale nikdy ne při tréninku jak rychle to říznu…

              0 0
      • StuntJ  

        Zkus se někdy projet na motorce a budeš čučet ještě více …

        0 0
    • esti  

      Pomalu do zatáčky,rychle z ní ven = insta win

      0 0
      • die.catana  

        Pro mně není důležitá rychlost za zatáčkou, mně spíš jde o to si zatáčku na šotolině co nejvíce užít :)))))

        Viz třeba Tremalzo, sice pár orgazmů i tak, ale příště…

        0 0
    • fantomsilnic  

      Pokud tam je hlína,tak je duležita práce s celkovým těžištěm a v podstatě jsou tři zpusoby a to:-kolo i tělo nakloněné stejně

      jezdec nakloněn více než kolo

      kolo nakloněné více než jezdec

      Výhodné je najet kolo i jezdec stejný náklon a ve druhé fázi podle pláštu,typu zatáčky,rychlosti atd více vyklonit tělo třeba i se současným lehkým přibržděním zadkem a současně se snažit dostat váhu na přední kolo,pokud používáš platformy,tak se dá i naklonit více kolo a pomoct si vnitřní nohou.Aby jsi to projel na hraně,tak to musíš cvičit a jezdit a jezdit a padat,až to vychytáš.Teoreticky to možná vypadá jednoduše,ale dokonalý prujezd zatáčkou se někdy učí i leta:)

      0 0
      • die.catana  

        Viděl jsem spousty videí a většinou všichni naklánějí více kolo a to mají z 50% SPD, tak teď jsem zmatený …

        0 0
        • McBlacky  

          ono to záleží, stylů je mraky a záleží jaká ta šotolina je (utažená, sypká, velký kamínky, malý, mix, kusy trávy, hlíny, díry atd). Někdy je to lepší tak a někdy jinak.

          technika jízdy se fakt na foru předat nedá

          0 0
          • Rychlej turista  

            Tak aspoň teoreticky. Na běžné šotolině – tvrdé cestě s malými kamínky, co se hýbou. Naklánět kolo nebo sebe?

            0 0
            • Mr.Duck  

              Kolo, všude. Teda všude tam, kde jedeš na hraně. Nejsem isce nějak extra vyježděnej jezdec, ale polžit kolo a nešahat na brzdy je asi základ v jakýkoliv zatáčce, ať je to na áčku nebo na velkejch šutrech..

              0 0
          • vrrr  

            At premyslim, jak premyslim, tak jsem asi nikdy nenaklonil sebe vic, nez kolo (leda kdyzt chytam balanc pri blbnuti). To se dela na okruhu s lepivejma gumama a 100 konema pod zadkem, ale na kole v lese? Dej priklad, kdy je to lepsi, nez opacne..

            Jinak u me to je tak, ze asfalt a rychly sotolinovy zatacky klopim plus minus soucasne s kolem a na singlech mezi stromy klopim skoro vzdy kolo vic.

            0 0
            • McBlacky  

              má to smysl pokud chceš z určitého důvodu udržet danou stopu a lehce se ti to vymyká z rukou. Na celé projetí zatáčkou to není, ale na určitý úsek ano.

              Třeba když jsou vodou vymletá koryta a ty jedeš po vnitřní straně a začne tě to tahat dovnitř. To je asi nejtypičtější situace.

              osobně to moc nevnímám a jezdím už tak nějak přirozeně. Kdybych nad tím začal přemýšlet bude to určitě jen horší

              0 0
              • vrrr  

                Tak to jo, to souhlas, kapitane. To jsem tak nejak povazoval spis za vyvazovani, kdyz vravoram.

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Nějak tak? Co je správně, když jsme projeli oba?

                  0 0
                  • die.catana  

                    Co jste blbli na té rovině?

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      No to víš, ony ty roviny občas bývají všelijaké :-)

                      Na té rovině jsem se dostal do čela závodu, když všichni přede mnou postupně slézali z kol :-)

                      0 0
                  • McBlacky  

                    to je rovina ne zatáčka a jen rychlá korekce průseru. Záleží co potřebuješ udělat.

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.