• biker567

    Nazdar Bikeri

    vcera som odvisol na ceste trochu dlhsie a musel som sa vratit domov az po tme. Mam 5LED CATEYE a som s nim celkom spokojny, ale vcera bolo mokro po dazdi a ani som nevidel kadial idem. A navyse som stretol po ceste zopar cyklistov, ktorym to svietilo o kus viac ako mne a ostatnym. Tu som toho precital vela, ale mudry z toho nie som. Skoro vzdy to skonci pri hadke a neviem co si mam kupit. Naozaj by som chcel zopar tipov predtym ako navstivim cyklopredajnu. CATEYE ma stal dost vela asi 30EUR. Na druhy pokus by som chcel nieco lepsie a nie moc drahsie.

    Dakujem vam vsetkym za pomoc.

    0 0
    • kubad  

      historie – heslo Aurora

      0 0
    • zichis  

      šmarjá, třicet éček?!? Kde ti to poradili? na B-F? A už ti zase raděj do mokra Ledku.

      0 0
      • drtyc  

        no ja s aurorou do mokra problem nemam.

        0 0
      • pepko  

        ach jaj, na BF sa to stale hemzi archaizmi … slovo ledka automaticky neznamena, ze to nie je vhodne na mokro … ledky sa robia vo vsetkych odtienoch … to ze sa lokalne dovazaju iba modre neznamena, ze ine neexistuju … v bike predajniach, alebo u cinanov sa vacsinou vyskytuju iba tie modre s farebnou teplotou okolo 6000–7000K … ale ja osobne kupujem ledky (SSC P7) uz ceskeho distributora official.cz, ktory ma v ponuke aj odtiene okolo 5000K (DSVN, DSVM) …

        a kto chce este teplejsi farebny odtien na urovni 3000–4000K tak moze vyskusat tento kusok

        http://www.kaidomain.com/…Details.aspx?…

        nieco som o nom pisal aj tu, su tam aj fotky, este musim urobit nejake mokre vonkajsie :-)))

        http://forum.fotonmag.cz/index.php?…

        alebo jirik uz davnejsie popisal o fenixe TK20

        http://www.ledmania.cz/…e/fenix-tk20

           
        0 0
    • black.horse  

      ahoj, konkrétní typ Ti raději neporadím, ale pár rad se pokusím 1) po dešti na mokrém povrchu je líp vidět s Halogeny pod než s LED světlem, ale LED bude mít aspoň tedy pro mě má lepší světlo na suchém povrchu (+ výkon a spotřeba hovoří pro LEDky) 2) pokud chceš vidět a né jenom být viděn, tak se  sháněj mimo jiné po výkonu toho kterého světla a pod cca 500Lumíku nebrat, to není fakt světlo na nějaké noční ježdění 3) pokud je Ti 30Euro za světlo moc, tak se omlouvám, ale máš smolíka, nic s čím by se dalo jezdit za tyhle prachy neseženeš… Jinak osobně na Bike do terénu mohu za sebe jednoznačně doporučit toto: http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?… pokud bys chtěl uspořit, tak snad něco v ekonomické verzi http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?… Lovu zdar, bohužel pořádná světla jsou drahá, ale radši mít pořádné světlo a moci jezdit za tmy (pracující nemají mimo sezonu přes týden na výběr) než ty prachy utratit za chlast:-)

      0 0
      • cukerko  

        HA-HA, tak tolko by som za svetlo na bike nikdy nedal, mam 2 aurory ktore suverenne oslepia kazdeho kto sa im postavi do cesty, a mne zarucia poriadnu jazdu nocnym lesom. Za druhe – daju sa pouzit ako perfektne rucne svietidlo. jedina nevyhoda je vaha, ale tu mozem okaslat, mozno snad este 1 hodina provozu na HI, ale po hodke vymenis baterku a ides dalej. (BTW po tej hodine este vydrzi svietit dalsiu hodinu silnejsie ako akekolvek bike svetlo v tejto cene)

        baterka no# one

        baterie

        nabijacka

        adapter

        dokopy to je za menej ako 40 €, s tym cateye si sa obabral (aspon ked ti islo o vykon/cena)

        0 0
        • cukerko  

          este som zabudol – je tak silna, ze na tie halogeny do dazda mozes kludne zabudnut;)

          0 0
          • drtyc  

            akorat se slusi dodat, ze na ten hi mod vydrzi jen asi hodinu, takze pokud chces jet 3 hodiny v desti, tak budes potrebovat 3 baterie. na low mod to moc do deste neni bez tuningu odporu treba takova cerna vetev na cernym asfaltu uprostred ledna o pulnoci za deste neni moc dobre videt na low mod.

             
            0 0
        • kubad  

          haha

          že bys to za pořádné světlo nikdy nedal je tvoje věc, někomu stačí levné funkční řešení, někdo chce komfort a kvalitu :-D

          0 0
          • cukerko  

            ale ved toto je min. dobra kvalita (aj ked cinan je pochybny to je pravda, ale nie je to zas az take hrozne ako to by valo kedysi), mas ju? pevna kovova konstrukcia, nemal som s nou nikdy problem. a komfort, no, naozaj by som musel byt milionar aby som priplatil 200+ € za kvality tej hope alebo nejakej lupine atd…

            0 0
            • black.horse  

              200éček a milionář? netřeba, je to jen otázka priorit, já na to taky nějakej pátek musel šetřit, ale když chci jedno, nemohu mít druhé, tak jsem si holt odpustil jiné radovánky a mohl si koupit světlo, díky kterýmu v klídku jezdím celou zimu večer za tmy po práci…

              0 0
              • cukerko  

                ok, ja si tie ecka sporim na nove radenie a pohon;) proste nie som ten typ co by som to dal do svetla, radsej nieco vyuzitelnejsie;)

                0 0
                • black.horse  

                  jasný, chápu:-) zkusím nastínit svůj pohled: co Ti nového to řazení a spol přinese? nic moc extra… jen pocit, že máš víc cool komponenty… ale rozdíl mezi výkonným světlem a mizernou blikačkou je ten, že světlo Ti umožní provozovat koníček i v době, kdy bys jinak měl smůlu… díky světlu mohu jezdit plnohodnotně i v noci a protože se podzim-zima-jaro nedostanu přes týden kolikrát na kolo dřív jak za tmy, tak mi světlo umožňuje věnovoat se tomu co mám rád po velkou část roku… navíc to otvírá „nový rozměr“ ježdění něco nového… řazení jen pár gramů uspoří a navodí pocit většího drsňáka (trošku s nadsázkou)… asi tak to vidím:-)

                  0 0
                  • black.horse  

                    ještě dodatek, když za tmy potkám na stezce bajkera kterej má 15litrů na novou foxku, ale nemá ubohé pětikilčo na pořádný dvě blikačky a není vidět na víc jak 3metry, tak je mi k pláči… má sice super vidlici, ale možná příští křižovatku ani nepřežije:-(

                    0 0
                    • cukerko  

                      chapem ta, aj ked ten prvy prispevok su same keci…

                      jazdim s 2 aurorami (dokopy aj s prislusenstvom ma mozno nevysli viac ako 60€) a s nimi zatienim aj hope, kvalita a prevedenie mi staci, a co viac, kludne ich v lese zoberiem do ruky a idem s kvalitnym svietidlom, ktore by u huntlightu alebo podobnej znacky stalo 200€ a mozno viac. a nech mi nikto nehovori ze to je OVELA horsia kvalita ako od dobrej znacky, aj ked je a skazi sa, za par korun mam dalsiu.

                      je to velmi subjektivny nazor a nepresadzujem ho, nema cenu sa o tom natahovat

                      0 0
                  • Rychlej turista  

                    Já bych to světlo zase tolik nepřeceňoval. To, že existují supermega světla ještě nezamená, že se s obyčejnou Sigmou Mirage 5W nedá normálně jezdit.

                    0 0
                    • black.horse  

                      je možné že chyba je ve mně a mém zraku, ale kapitolou Sigma Mirage jsem si prošel taky a nemělo to u mě úspěch… prošel jsem si více světýlkama od blikaček po výkonná světla, proto zastávám výkonná světla, ale uznávám že se někdo spokojí i s menším světlem, asi holt špatně vidím:-(

                      0 0
                    • Milenius  

                      S 5W halogenem se opravdu jezdit neda, minimum je tak 20W, coz jsem kdysi myval, ted mam 11W HID, coz sviti obstojne. Dnes uz je na kolo HID asi out, takze opravdu jedine nejaky LED s P7. Akorat blba je ta vydrz, hodina je opravdu malo (ja mam vydrz 3.5 hodiny).

                      0 0
                      • Rychlej turista  

                        Kde je chyba, že s 5 W halogenem opravdu jezdím?

                        0 0
                        • pepko  

                          iba ta, ze riskujes …

                          ale napriklad u nas jazdia ozrani z krcmy zasadne bez svetla a blikacky … a problem nemaju … ledky a halogeny neriesia … takze ti celkom verim, ze dokazes jazdit aj s halogenom … ono sa da jazdit aj na trabante, ale na fabii sa jazdi uplne inak …

                          jediny problem tejto diskusie je ten, ze ty nemas moznost porovnania … ja som kedysi jazdil s dvomi sigmami elipsoid s vymenenou ziarovkou na 5W … s jednym 5W halogenom sa dalo jazdit, ale z dvomi to bolo predsa len lepsie … dnes sa mi iba valaju pohodene niekde v skatuli … doba je uz inde …

                          0 0
                          • marapara  

                            Dá se jezdit jak, kde. Na silnici po rovině v pohodě, stačí z kopce v kombinaci Fenix na přilbě bohatě dostačující kombinace i na terén. Docela mě překvapilo, že s 5W Evem jsem si vystačil při normální jízdě po rovině v terénu. Z kopce mi stačilo Evo a Fenix na přilbě, ale pro jistotu jsem zapínal i EvoX. Ale jak píšu, stačilo by i Evo a Fenix na noční sjezdy v lese. Mám to vyzkoušeno.

                            0 0
                            • scret  

                              tak to ted planuju, mam Evo 5+10W a ted k tomu zvazuju koupit neco na helmu, Auroru nebo tak…

                              0 0
                        • Milenius  

                          Je jet a a pak je jet – pokud chci jet stejne rychle jako ve dne, tak potrebuju videt na takovou vzdalenost, abych videl vsechny diry do takove vzdalenosti, abych stacil zastavit. Takze kdyz jedu 30, tak potrebuju videt na vzdalenost alespon 15–20 metru. Pak je zde take otazka bezpecnosti – pri vykonu svetla jako ma motocykl mne nikdo na silnici neignoruje a vsechny auta poctive cekaji, az prejedu a davaji mi prednost. S malym svetlem mi v klidu vjedou pred cumak, to same ve dne. V noci se mi to jeste s timto svetlem nestalo. A kdyz proti mne jede auto, tak s malym svetlem par vterin nic nevidim, takze musim pred sebe svitit svetlem jako ma on. Jezdim v noci pravidelne, takze se poradny svetlo opravdu vyplati. Radsi si koupim poradny svetlo a horsi vidlici nez naopak.

                          0 0
                          • Gorgov  

                            Jako za dne nepojedes po tme nikdy, a muzes mit jaky svetlo chces. Bohuzel.

                            0 0
                            • Milenius  

                              Co je to JAKO? Mne staci, pokud jedu stejne rychle jako ve dne a bezpecne, ze vidim vse na ceste prede mnou, abych se stacil vyhnout nebo zastavit. To mi staci. Je to jako v aute – taky nejedes jako ve dne, ale svetla staci na to, abys videl co potrebujes.

                              0 0
          • drtyc  

            o aurore se neda rict, ze je „funkcni“ stejne jako se to neda rict o zadnem jinem svetle co to bylo zmineno na foru. aby bylo funkcni, tak bude mit low mod vydrz 10 hodin a cca 2.5× vetsi svitivost. tak jak je z vyroby neni primarne na kolo „do kazdyho pocasi“ ale jen do nekteryho a pak se musi jit na hi mod.

            vyhovujici funkcni svetlo, ktere se da kombinovat na silnici kde neoslni a do terenu, kde potrebujes kuzel i nahoru na haluze v obliceji sem fakt jeste nepotkal a k tomu jeste moznost volby akupack a nebo samostatny baterky podle toho jestli jde o gramareni nebo dojizdeni a minimum obskakovani kola.

            0 0
            • zichis  

              dobře že ses zmínil o proble­matice tvaru světelného kuželu. Ono to dřív nebylo potřeba řešit, dokud se vyráběly jenom slabý ledky, jenže ta doba už je jaksi pryč. Na větvičky před obličejem by mohlo stačit se vybavit ještě helmovkou s obyčejným re­flektorem co dává rovnoměrně kruhový světlo a když potkáš někoho v protisměru, prostě to vypneš. Horší bude nasvítit dobře tu silnic. Dle mých představ by to mělo vypadat asi takhle. Jedná se o světlo Busch Muller, http://www.bumm.de/ Změnu tvaru světla do terénu řeší nasazením rozptylného filtru. Takže jak vidíš, už to někdo dávno vymyslel, to jenom tady u nás jsme pořád dvacet let pozadu. S platama.

              0 0
        • black.horse  

          tak pokud Ti nevadí mít na kole dvě baterky od nočního hlídače Franty:-) já osobně bych už nepřekousl vzhled „ruční baterky“ ale to je jen subjektivní hodnocení, uznávám. Objektivně mohu říci, že měnit baterku každou chvíli by mě štvalo… každopádně jsem vyjádřil svůj názor na osvětlení kola pro noční-večerní provoz, aby bylo dosaženo bezpečné jízdy a pokud někoho pobuřuje, že vím co chci a jsem za to ochoten zaplatit odpovídající cenu, tak je to jeho problém… na téma Aurora vs „biková světla“ řeknu jen to, ať si každý vybere řešení který mu vyhovuje, každé z obou verzí přináší svoje plusy a svoje mínusy… já už si vybral:-)

          0 0
          • jIrI___  

            Jen ze zajímavosti, jak dlouho ti vydrží u Hope akumulátor?

            0 0
            • black.horse  

              na max výkon má výdrž cca 2,5h, pak se to stupňuje dle intenzity svícení (po vybití se přepne do low módu kde vydrží cca 30min a signalizuje občasným probliknutím, dobré varování, že máš jet nejkratší cestou domů nebo seš po tmě), má to 4intenzity svícení a reálně na max jsem celou dobu nikdy nejel, protože používám v kombu ještě s jedním světlem (Blackburn 8, ale jen svítilna s úzkým kuželem) a takto jako dvojička to zvládá 5–6hodiny provozu bez potíží… takže realita je že mi to stačí obvykle na dvě vyjížďky:-) někdy i na víc jízd, když jsem línej jezdit dlouho:-)

              0 0
            • kubad  

              Hope má 4 režimy:

              Max cca 2,1/4hod ( svitivost cca skoro jak 1,5–2 aurory)

              Hig 3 1/4 hod pořád mnohem víc než jedna aurora na max

              Med 6 1/4hod cca aurora na max

              Low 36 hod v tomto režimu se dá v klidu jezdit po silnici a v lehčím terénu

              :-)

               
              0 0
              • jIrI___  

                Tak to jsou parádní časy, čekal jsem o něco menší čísla.

                0 0
                • drtyc  

                  staci si pockat, jak zestarne baterka.

                  0 0
                  • black.horse  

                    každá baterka jednou zestárne, až se tak stane, bude po krátké úvaze vhodné, nemýlím-li se, ji vyměnit:-)

                    0 0
              • v POHODÌ klokan  

                Časy jsou to dobré, ale že by střední režim svítil tolik jako aurora naplno se mi tolik nezdá (když na max svítí Hope 960 lumenů). Ale porovnat to nemůžu. Každopádně když má někdo má peněz jako želez, tak se mu nedivím, že si Hope koupí, je to dobrý světlo :-)

                0 0
                • kubad  

                  aurora má dobrý kousek kolem 700lm a vychází to někde mezi režimy Hig a Med

                  0 0
          • pepko  

            to aj ja mozem povedat, ze ci ti nevadi tahat kabelaz na biku …

            ja som s tym tiez nejaku dobu experimentoval, ale dnes radsej zoberiem 2 alebo 4 kompaktne svetla typu aurora a nahodim ich jednoducho na bike … vyhodou je, ze ak sa ti nieco pokazi, mas sancu dojst s ostatnymi … dalej mam vyhodu v lepsom smerovani svetla, mozem si ich natocit presne tak kam potrebujem, niektore si dam svietit vysoko, do dialky, niektore na blizko na pred bike do zakruty … uz 2 aurory na upraveny low svietia dost luxusne … so 4kusmi sa jazdi tak, ze nepotrebujes ziadnu celovku, vidis kam ides, aj za zakrutu :-))) … na upraveny low to ma vydrz tak 4hodiny a par sto lumenov to vyrobi aj tak … a ked chcem, tak zapnem high rezim na vsetkych a mam viac ako 2000lumen rozmiestnenych idealne v priestore …

            ale kto chce oddelene riesenie s dlhou vydrzou za par korun, moze skusit vyrobky od uja turbofereta … uz som o tom pisal v trede o aurore, takze len par linkov …

            http://www.candlepowerforums.com/vb/showpost.php?…

            http://www.turboferret.co.uk/p7kit.php

               
            0 0
            • kubad  

              technický dotaz :D

              co ta tvá výbava udělá když to pustíš rychlejším technickým sjezdíkem?

              ale je fakt že s trekingem se do něčeho takového moc nepouštíš

              0 0
              • pepko  

                no co by urobila nic … ten gumenny drziak je bezproblemovy, drzi to absolutne bez nejakej nachylnosti na poskodenie …

                mimochodom … trek je uz prerobeny na cestak (teda ono je to vraj nieco ako fitness bike :-))) … to terenu uz mam nieco ine :-))))

                 
                0 0
              • RomanH  

                Ne, mas samozrejme pravdu.

                Malem jsem se pekne rozmlatil, kdyz se mi pri prvni vyjizdce v lese na korenovitem sjezdiku zapnul sam od sebe stroboskop. Nastesti vymezovaci magnety to odstranili, ale proste ta ruzna tolerance ve zpracovani tam je. I kdyz ted se mi uz mody neprepinaji, obcas se svetlo jako kdybz plaminek svicky roztrepe – nevim, jak lepe to popsat. Toto se mi treba u Sigmy Mirage nikdy nestalo. Na druhou stranu, pokud to ma clovek na takove zimni dojezdy pres les do hospody a pak zpet na cestu domu (pripadne na silnicni svihy) spolu ve spojeni s dalsi cca 200lumenovou celovkou, neni ta Aurora spatna volba. Pro serioznejsi akce by to chtelo lepsi zpracovani (ale pokud mozno bez kabelu, protoze i u te Sigmy uz mam jeden nacatej – radeji cas od casu prohodim baterie…). 

                0 0
                • drtyc  

                  no pokud mozno by to chtelo kabel a aku pack s pajecima kontaktama a pak by bylo po blikani. a nedelat z kostry vodic.

                  0 0
                • pepko  

                  hlavne si treba kupit 2 mode verziu a nie nejake 5 mode a podobne … tam tento problem naozaj moze nastat … ja mam vsetko 2 mode a nemam s tym problemo …

                  0 0
                  • RomanH  

                    No jo, ale ne kazdej si troufne na dobastleni odporu, navic ja opravdu vyuzivam 4 mody z 5ti (ony by stacili 3, ale kdyz Cinan tam klasickou blikacku nedela,…)

                    0 0
      • pepko  

        ach jaj … toto mam fakt rad … nema k teme co napisat tak zahlcuje tred … chalan hlada svetlo za 30eur a on mu ponuka za 300libier … tak si sa pochvalil, uz si asi spokojny, ze?

        neviem ci si uvedomujes ale tie prachy si velmi zle investoval … za 4 blbe ledky, ktore tych 1000lumen asi ani nemaju … 250lumen totiz len tak hocijaka ledka nevygeneruje, plus straty na optike …

        ale ak chce taketo riesenie, tak sa to da urobit aj za menej prachov … vcelku pozitivne reakcie su aj na tento pokus z DX … na slovensku alebo v cesku to asi zatial nikto nema, takze uplne priame dojmy neviem povedat …

        http://www.dealextreme.com/…dx/sku.25149

        drahsie a asi aj kvalitnejsie riesenie je potom napriklad toto:

        http://www.cpfmarketplace.com/…owthread.php?…

        cenovo je to vsak vsetko uz vyrazne nad limit a za tych 30eur co pozaduje doporucim kupit akurat tak nejaku auroru s P7ledkou z DX … aj s akumulatormi a nabijackou by sa to mohlo tak ± zmestit do limitu … linky su tu uz tusim uvedene …

         
        0 0
    • hribik A1  

      ja mam toto a toto, dokopy to mas tak cosi cez 30 teuro, na cestu to staci, do terenu som neskusal. vydrzi ti to svietit aj celu noc

      0 0
    • Lasomanos  

      doporučuji světlo fenix. Je to opravdu nejsilnější světlo co se snad dá sehnat. Je vyrábeno v americe a tuším, že to je to světlo co používají kriminalisté v detektivkách na Nově ;P

      Já ho používám na noční ježdění a nedám na něj dopustit. Jediný menší problém je přidělávání na helmu, ale dá se to vyřešit v celku dobře.

      ukázka např tady

      http://www.kronium.cz/…prod_44.html

      0 0
      • kubad  

        trochu zaspals ne :D

        0 0
      • jIrI___  

        Taky ho mám a už jsem viděl hoooodně silnějších světel :). Ale každopádně je asi lepší než kterékoliv „cyklosvětlo“ v podobné ceně.

        0 0
      • pepko  

        toz fenix za tie prachy uz ne … ta doba uz skoncila … 1500kc za biednych 180lumen, to je fakt nevyhodny pomer vykon/cena … pre mna osobne je 180lumen len na dojazd cez osvetlene mesto … a vacsina ludi co kupila fenixa aj tak presla na nieco vykonnejsie …

        0 0
        • Rychlej turista  

          Kolik lumenů má Sigma Mirage EVO 5W, protože ti lumeni mi nic neříkají. Tak ať mám představu, o čem je tady řeč :-)

          0 0
          • pepko  

            20

            0 0
            • pepko  

              alebo inak … pre porovnanie …low rezim na neupravenej aurore ma asi 50lumen a vydrz 14hodin :-)))

               
              0 0
            • jonti  

              Ak ma mirage 5W 20 lumenov a Fenix 180, tak je ciste len sila Lumenov o nicom, lebo fenix je na bike len o trochu silnejsi nez mirage5W. Proste podla mna svetla na bike ak maju dobry tvar kuzela(nekruhovy) a teplu farbu svetla dozenu aj super mega svietivosti inych svetiel.

              (osobne vozim

              2× fenixa – pekne maly

              1× auroru – silna, ale na asfalt zbytocna a kratka vydrz

              mirage 5w – velke, ale svieti a na trening na ceste staci bohate)

              0 0
            • djano  

              Ak lux=lm, mas pravdu.

              0 0
              • pepko  

                to som nepochopil co si napisal …

                ale asi som vas trochu osalil … pozrel som este raz beamshoty zo sigmy evo 5W … bude tam viac lumen … asi by som sa mal drzat vypoctu, takato mala halogenova ziarovka bude mat ucinnost tak 15lm/W, cize vo cysledku asi 75lumen … bude to plus minus rovnake ako neupraveny low na aurore, akurat ta ledka vydrzi aj s vyrazne mensim akumulatorom svietit tak 12–14hodin, kedze pri takto nizkom prude dosahuje ledka ucinnost okolo 100lm/W …

                0 0
                • djano  

                  Na stranke Sigmy sa pri popise nespominaju ziadne lumeny. Prva veta popisu ale uvadza :

                  With 5 Watt and more than 20 lux, the MIRAGE EVO is one of the brightest government approved halogen frontlights.

                  0 0
                  • pepko  

                    no ved to je to … zatial co lumeny sa daju porovnat, luxy sa porovnat nedaju …

                    napriklad pohlad do datasheetu vyrobcu optik povie kolko lux vyrobi P7 ledka s danym typom optiky … zatial co narrow optika so svetelnym lucom asi 15stupnov vyrobi vo zvdialenosti 1meter asi 10tisic lux, tak wide optika s kuzelom sirky 30stupnov vyrobi iba 2200lux …

                    http://www.sekonix.com/upload/p7-1.pdf

                    sigma uvadza nejako malo lux, ale neviem ako to merali, v akej vzdialenosti … takto sa to neda vobec porovnavat …

                    0 0
          • drtyc  

            pro predstavu na hi rezim to presviti ve meste oktavku na potkavacky. sice to neudela tak siroky zaber, ale dosvit a intenzita osvetleni v te zakladni stope cca 60 stupnu uhel je vetsi.

            0 0
            • drtyc  

              tech 60 teda jen do deseti metru pred kolem. dal uz je to uzsi praminek.

              0 0
            • kubad  

              co přesvítí auto?

              v autě je 2×55watů tak zase nepřeháněj na to abys to přesvítil bys potřeboval hoodně aurror

              0 0
              • drtyc  

                no jenze ty waty jsou rozptyleny vic do prostoru. takze na tom kousku co pece hlavni paprsek…

                0 0
              • drtyc  

                nebo jestli mel borec xenony a ty se teprv rozinaly, ale vypadalo to vic do zluta, takze asi ne.

                0 0
                • kubad  

                  Hidy v autě mají 2×35w a to je pak uplně jiná palba :-)

                  ale souhlas je to rozptýlené víc do prostoru

                  0 0
                  • vla  

                    Jj, takové mám nejradši když mi jedou naproti. A mezi největší elitu patří ti, co si sami montují levné čínské paprskomety, které zřejmě ani nejdou seřídit tak, aby fungovaly jako potkávací světla. Na ostré rozhraní světlo-tma u potkávacích světel budeme za chvíli vzpomínat se sentimentem.

                    Co se bika týče, já se rozhodl pro 2× TR-801. 5 mód na řidítka 1mód na přilbu. A na běžky na popruh čelovky, místo té bludičky co tam byla. Na řidítkách mi low stačí na suchou silnici, mid na mokrou, hi do deště. Do terénu pak mid dole a hi nahoře, podle délky vyjížďky a obtížnosti terénu. TR-801 jsou moji mazlové a tahám je s sebou všude v batohu spolu se dvěma rezervními aku. Ta 5 mód je skvělá na přisvícení na blízko, na jízdní řád, na servis. Hi už moc osilňuje a na tento účel je spíše na obtíž. Tolik můj názor na a zkušenosti ze svícení na kole. Za mě spokojenost téměř absolutní. Jen toho chiňana, co vymyslel ten SOS mód mám moc rád. Půlku bych si ho dal na šípkové a půlku se zelím.

                    A na závěr chci poděkovat Pepkovi za osvětu zde i jinde. Bez ní bych asi stále používal NiCd:)

                    0 0
    • marapara  

      Kup do věčné světlo, to vydrží :)))

      0 0
    • t29  

      Aurora – jedno z nejlevnějších „900 lumen“ světel. High mode s výdrží cca hodinu a vidíš na 50 až 100 metrů úplně všechno, Low mode s výdrží cca 8 hodin a přitom silnější než jakékoli „5LED“ a „1W Luxeon“ a podobné světla. Navíc bytelné hliníkové provedení, žádný plast.

      http://www.dealextreme.com/…dx/sku.15691

      Li-Ion aku, velikost 18650, „protected“ neboli s vestavěnou elektronikou, která je chrání proti přílišnému nabití a vybití. Dvojbalení, jedna baterka ve světle, druhá se zatím nakrmí v nabíječce. Tyhle akumulátory mají daleko lepší poměr hmotnost/kapacita než tužkovky.

      http://www.dealextreme.com/….dx/sku.5790

      Nabíječka na 18650. Dodává se sice se šňůrou na čínské nebo jaké zásuvky, ale dá se dokoupit adaptér, nebo vezmeš doma první kazeťákovou šňůru, co ti přijde pod ruku.

      http://www.dealextreme.com/…dx/sku.11076

      zmíněný adaptér

      http://www.dealextreme.com/….dx/sku.3529

      držák na kolo – stačí nacvaknout, vhodné na ježdění do práce.

      http://www.dealextreme.com/….dx/sku.8274

      jiný držák na kolo – je trochu volnější, tak jsem Auroru omotal kusem staré duše. I v terénu sedí jak přibitá.

      http://www.dealextreme.com/…dx/sku.15642

      Celkem cca 55 dolarů…

      0 0
      • Žigo  

        Nebolo by jednoduchsie rovno kupit toto http://www.dealextreme.com/…dx/sku.25149 ?

        0 0
        • jIrI___  

          To nevypadá špatně…

          0 0
        • t29  

          Jednodušší na nákup to je, ale motat kablíky kolem řidítek bych nechtěl, navíc za tu cenu už můžu k svému balíku skoro přibrat druhou Auroru.

          0 0
          • jIrI___  

            Zas na druhou stranu to vypadá na řidítkách elegantněji a výdrž baterek asi bude taky někde jinde než u Aurory (radši motat kablíky než co hodinu měnit baterky :-). Chtělo by to někoho s praktickou zkušeností.

            0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • Hejdik  

      Nevím jaký požadavek na svítivost máš,ale já vozím" tohle":http://www.cyklosvec.cz/?… a v pohodě.Ještě výkonější je tenhle model.

      0 0
    • jIrI___  

      Bylo by možné k Fenixu L2D udělat (nebo ještě lépe koupit hotový) a napojit nějaký „externí“ akumulátor (něco jako má Sigma Mirage nebo výše zmíněné Hope) aby se prodloužila doba svítivosti? Ta 1,5 h na maximální výkon je na použití na kolo celkem hodně mizerných.

      0 0
      • pepko  

        vo vedlajsom trede o aurore (anketa) som pisal o tom ako ujo turboferret vyraba taketo sady …

        ked sa tieto otazky stale opakuju, tak ja som si uz jednu sadu pre 4akumulatory za 30libier objednal … ked to pride tak si o tom nieco napisem …

        0 0
    • biker567  

      Dakujem vsetkym za prispevky. Bohuzial je to presne rovnako ako som pisal. Nedozvedel som sa co si mam vlastne kupit. Tato diskusia sa vyvinula presne rovnako ako ostatne co su v historii. Takze moje otazky:

      1. Tu auroru co tu spominate by som aj kupil. Je to sice viac ako som chcel, ale ak je naozaj taka dobra tak by som do nej siel. Ale potrebuje dalsiu nabijacku a akumulatory. Vam to nevadi ?
      2. Citam, ze tu auroru si upravujete. Da sa to niekde nastudovat co treba zmenit ? Netusim ci to zvladnem. Ale pajku doma mame.
      3. Davate tu odkazy na zahranicne obchody. Ja som este v zahranici nenakupoval a nemam s tym ziadne skusenosti. Myslim, ze aj postovne by to zase predrazilo. Trochu nechapem preco nie je mozne kupit taky vyrobok na slovensku. Alebo aj do Brna by som mohol skocit. Nikto ste zatial nemali problemy s funkcnostou a nemuseli ste nic reklamovat ?
      4. Tie drahsie vyrobky su uz naozaj nad moj limit. Vdaka za info, ale naozaj na to nemam peniaze.
      0 0
      • t29  
        1. Taky jsem řešil, jestli Fenixe (asi nejsilnější, co jde na tužkovky sehnat) nebo Auroru a speciální baterky. Nakonec jsem rád za Auroru a jiné baterky vidím spíš jako přínos.
        2. Úpravy Aurory nejsou nutné, pokud ti na silnici stačí tovární nastavení sníženého výkonu (ten se jinak upravuje výměnou odporu), v terénu ji pustíš naplno a jedeš.
        3. Taky nevěřím a nemám zkušenosti, ale mám kamaráda s PayPalem – donesu mu hotovost a on to objedná.

        Vybrat si musíš stejně sám. V jakémkoli obchodě koupíš za 30€ nějakou „3W Luxeon LED“ svítilnu (výkon asi podobný tvému Cateye), v lepším obchodě za 60€ 5W halogen Sigma Mirage (včetně akumulátoru, případně za 90€ 5+10W verzi), z Kronia za 50€ Fenixe (asi nejsilnější světlo na tužkovky, co existuje), z číny za 40€ Auroru (dohromady s baterkama, nabíječkou a držákem na kolo)

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • pepko  

          dobra odpoved, ani nemam co dodat, rozhodnut sa naozaj musi sam :-))))

          0 0
      • djano  

        ad 3. : postovne je na DX celkom prijemne (= ziadne)

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • krteček  

      Využijem toto vlákno pre vlastný dotaz…potrebujem svetlo na bike, velmi dobre svietiace a s predpokladom slušnej životnosti, dostupné na trhu v CR…Su na bike použiteľné Fenixy? Máte s nimi niekto skúsenosti? Má zmysel investovať do niečoho ako je Fenix TK40 Cree MC-E, http://www.kronium.cz/…rod126.html alebo je to už zbytočné? Prípadne ktorý s Fenixov by sa dal použiť? Vopred ďakujem za info k veci :-))

      0 0
      • Ricci  

        Kup si ju,len nesmies stretnut niekoho s Aurorou,potom budes smutny :-))

        0 0
        • DaSnail  

          no, na bike ten fénix asi ideál nebude. ale čo sa týka kvality spracovania, tak aurora je oproti tomu imho nedorobená *****

          btw, neni krteček dievča? 8o)

          0 0
      • Soptík  

        http://www.ledmania.cz/…e/fenix-tk40 Kókni sem.Podle mě moc drahé a velké.

        0 0
      • slavekRM  

        I Aurora je dostupná na českém trhu…

        0 0
        • pepko  

          kde

          0 0
          • slavekRM  

            Nekupoval jsem ji, ale nabízí ji http://www.tygriceny.cz http://www12v.cz http://www.nejnizsi-ceny.cz

            0 0
            • pelhrimov  

              V připadě těchto shopů se jedná o podvod, oni neprodávají jen za marži 100% přepošlou objednávku do Asie a chudáka zakazníka pak honí za měsíc celníci :) Z Asie je lépe objednat přímo.

              0 0
              • petrbw  

                Kdyby jen 100%. koukám, že baterka kterou jsem si objednal na dealextreme za 34§ stojí na těch"nejnižší ceny" rovných 1426,–.Tak to je ale hnus.

                0 0
            • petrbw  

              tak ten posladní odkaz mi nápadně připomíná DEALEXTREME.Jen ty ceny????

              0 0
              • pepko  

                ono to aj naozaj je dealextreme … akurat tam maju 100% jazykovy priplatok … zasielka ti nepride skor ako za 3 tyzdne a pride ti z hongkongu priamo z dealextremu …

                no ale za ten pocit, ze objednavas z CR je fajn si priplatit par stovak, ze ?

                :-)))))))

                v naozaj ceskom shope sa aurora nepredava …

                0 0
            • Jirik123  

              těhle přeposílačů z dealextreme je čím dál tím víc. asi je to dobrej bussines :D

              0 0
      • pelhrimov  

        Fenix, Aurora, Ultrafire nejsou světla určená primárně na silnici – mají úzký světelný kužel se strašně přepáleným středem, proto mohou udivovat velkým světelným tokem, jehož číselná hodnota způsobuje některým jedincům mužského pohlaví velké vzrušení. Záleží na konkrétním jedinci, někdo dosáhne orgasmu při světelném toku 110–180lm (Fenix 2×AA), jiný potřebuje ke stejnému vzrušení téměř 900 lumenů. Na druhou stranu za rozumné peníze nic lepšího stejně na kolo není. Fenix je daleko lépe dílensky zpracován (např. skutečná vodotěsnost a rozumná funkce modů) ve srovnání s Aurorou a hlavně ve srovnání s Ultrafire. Běžně používám Fenixe na AA (tužkové) NIMH akumulátory a na celonoční jízdu několik laciných ($11, $12, $17) Ultrafire s variabilním tělem (1–2AA), které jdou během 1h elegantně předělat na externí napájení = výdrž, krátké a prázdné lehké tělo bez baterie=drží na řídítkách při velkých otřesech.

        0 0
        • pavelr  

          Plácáš nesmysly. Moje aurora má širší světelný kužel než sigma mirage (svítí do příkopů a ještě kus za ně), má naprosto rovnoměrnou intenzitu světla uvnitř celého kužele, o přepáleném středu nemůže být žádná řeč. A to o dosvitu hodně nad povolených 20 metrů. Po prvním nabití baterie jsem ani po 1,5 hodině na high mod nepozoroval pokles výkonu. Jedinej problém vidím v oslňování a barvě světla, která není vhodná do mokra a mlhy, tam je sigma lepší. Kvůli přepínání doporučuji 2 módy, 5 módů by byl vopruz, při potkání auta nebo chodce na silnici není na několikanásobné přepínání čas. Co mám auroru, tak Sigmu už na řídítka asi nikdy nedám, spíše přemýšlím, jak přidělat reflektor na přilbu a nipack dát na záda do batohu. Asi jediná budoucnost pro moje sigmy, jiný využití pro ně nevidím.

          0 0
        • pepko  

          ano … kedze nakupujes svetla s jednocipovymi ledkami typu Q5, mas presne tie problemy, ktore popisujes … fenix ohuruje uzkym akoze vykonnym lucom …

          naproti tomu multicipy svietia pekne do sirky a rovnomerne osvetluju cestu pred bikom … kto nevyskusal, ten nepochopi …

          bohuzial AA baterie uz na taky vykon nestacia a pokial sa neposunies o krok dalej (li-ion), zostanes len pri biedne urobenych AA lampasoch typu Ultrafire alebo zase pri predrazenom fenixe … Aurora na 18650 akumulator je predsa len o kus ina liga a s nejakymi AA ultrafire by som ju neporovnaval …

          0 0
          • Jirik123  

            ktery Fenix ohuruje uzkym vykonnym lucom? casto pouzivany L2D ma kuzel hodne siroky. ruzne takticke modely pak maji uzky kuzel s dalekym dosvitem, ale ty asi na kole nikdo nevozi :)

            0 0
            • pepko  

              L2D ma podla mojich odhadov asi polovicny uhol svetelneho luca ako aurora … takze na bike je menej vhodny …

              0 0
      • Jirik123  

        TK40 je pěkná a výkonná svítilna. Na kolo už je ale fakt moc velká…

        0 0
    • d  

      1.

      V časopise Cykloservis velice chválené:

      http://www.mojekolo.cz/…keguy-gemini

      http://www.mojekolo.cz/…ikeguy-orion

      2.

      Tyto mám, blikavost vynikající, vodotěsné, uchycení pásek na suchý zip, vhodné i na běhání, spokojenost:

      http://www.kupkolo.cz/…-W_1810.html

      http://www.kupkolo.cz/…-R_1811.html

      Jedná se o rozměrově malé, ale velice silně blikající potvory, ideální na dojezdy a pro ty, kterým se nelíbí na kole velké lampy.

      0 0
      • Jirik123  

        pokud chceš něco na dojezd, ale aby to taky trochu svítilo, tak tahle mrška má 80 lumenů na jednu mikrotužku a bez baterie a řetízku na klíče váží jen 9 gramů :)

        0 0
        • vysmátej bajker  

          Je jen škoda že nemá blikající mód(teda nemyslím strobe).

          0 0
          • jIrI___  

            Přesně tak, něco podobného malého s blikáním nebo strobe by se mi sešlo na projíždění městem. Přeci jen to blikání je v městském osvětlení líp viditelné než normální svícení.

            0 0
    • pepko  

      toto by sa nam hodilo na bike …

      V praxi najviac vynikli inteligentné svetlá s automatickým prepínaním diaľkových svetiel. Z toho, čo sme vyskúšali v BMW aj Audi, je Mercedes najlepší. Svetlá prepína citlivo a jednoznačne najlepšie svieti. Lúč svetla prispôsobený aktuálnym podmienkam na ceste neprekáža protiidúcim a pre vodiča vyťaží zo situácie najviac.

      http://auto.sme.sk/…-svieti.html

      0 0
    • NETOPÝR TOPÝR  

      Moje zkušenost se světlama na kolo je ta že jsem utratil zbytečně peníze po malých částkách za „levná“ světla z cykloobchodů a nakonec jsem skončil u pořádné svítilny.

      Mám M 30 Triton 700 lumenů a jak jsem jí dal na kolo a rozsvítil tak jsem všechny ty smarty,authory a blackburny sundal protože když rozsvítim tritona tak ty ostatní se v tom prostě ztratí. Blackburn Voyager 4.0 má 45 lumenů stál 1000 kč, triton stál 3000 a má 700 lumenů to je 15× větší výkon a je to fakt vidět. Auroru jsem si nekoupil,protože za prvé nemám jak za ni do ameriky zaplatit, za druhé nechci kupovat zajíce v pytli a reklamovat něco do ameriky.

      Tritona jsem koupil v na

      http://www.svitilny.eu/…prod54.html

      a před ním jsem koupil iTP A6 Polestar na šest AA baterií

      a zjistil jsem že pokud se se svítilnou náležitě zatřese zhasne Protože se v ní mírně pohne kartridž s bateriemi a na chvíli ztratí kontakt. Došel jsem si do sídla společnosti na Římská 20 Praha 2 kde mě ji bez problému vzali zpět a předvedli mě ochotně několik jiných svítilen

      po předchozích zkušenostech jsem se rozhodl pro tritona ,protože je určen pro vojáky jako světlo pod hlavěň samopalu takže s otřesy fakt nemá problém.

      Kdybych to koupil z ameriky tak bych nesvítil ještě teď a mžoral bych do tmy authorem za 600 blackburnem za 1000 a smartem za 500. Já vím je to mnohem dražší a mohl bych mít tři aurory ale já si to prostě chci vyzkoušet a dávám přednost osobnímu jednání a rád si za to zaplatim.Představa že budu měsíc čekat co mě pošle černoch z JŮESEJ jestli bude v krabici aurora nebo nedojedenej hamburgr tak tenhle adrenalin si odpustim.

      Doporučuji všem začátečníkům kteří to s ježděním v noci myslí vážně pořiďte si pořádný světlo napoprvé a neutrácejte peníze za něco co pak stejně vyhodíte.

      Nenakupujte v cykloobchodech ,protože těm ujel vlak a zasekli se na luxeonech a nové výkoné ledky jim nic neříkají.Ani BLACKBURN System X8 SL za 5000 kč nemá víc jak 250 lumenů a nic výkonějšího vám v cykloobchodě nenabídnou.

      Vybírejte ne podle Watů ,ale podle toho kolik má světlo lumenů. Vykašlete se na váhu pár gramů navíc to je jedno když vypijete litr vody tak jste o kilo těžší a taky to neřešíte.

      Doporučuji jedno pořádné světlo na řidítka, vedle něco slabšího jako blikačku,protože blikající světlo protijedoucího řidiče rychleji vytrhne z letargie(stačí opravdu blikat třeba 45 lumenů protože blikat 700 nebo 900 lumeny to je psycho a mě by to přivodilo epilepsii)

      a jedno světlo na přilbu pro svícení do zatáček na index na řidítkách co je zařazeno a když se něco na kole rozbije a je třeba spravovat tak světlo na přilbě bodne páč zůstanou obě ruce volné. Já mím na přilbě EagleTac P20A2 230 lumenů a stačí to.

      A ještě jedna věc, je lepší jednou si svítilnu osobně vyzkoušet než o ní 100× číst po forech a studovat recenze.

      Věřte že vidět svítit a číst o tom jak svítí je obrovský rozdíl.

      0 0
      • pepko  

        suhlas so vsetkym … az na toho cernocha, toho by som vymenil za cinana z hongkongu :-)))

        triton je fajn … ale stale to je iba jedno svetlo s reflektorom … to je jednoducho malo … za 3000 si mohol naozaj mat 3 aurory, ktore si nasmerujes rozne do sirky a jazdi sa s tym uplne inak …

        0 0
        • NETOPÝR TOPÝR  

          Jasně, ale oproti tomu co jsem měl na řidítkách do teď, tohle samotné světlo svítí do šířky natolik dostatěčně že necítím potřebu mít víc světel a směřovat je různě do šířky( byl jsem zvyklej čumět do přepáleného středu z authora) a tohle světlo má takové široké halo že můžu sledovat i odpadky ve škarpě :-)takže pro mě je to výrazný kvalitativní skok kupředu,ale možná že ze mě vyroste baterkoholik a jednou skončím se třema aurorama na hlavě a tímhle na řídítkách http://www.kronium.cz/…rod143.html :-) :-)

          Nejezdím moc terény, spíš z práce po rozbité silnici tak do 50 km/h vidím sto metrů dopředu a stačí to, nějaké rychlé sjezdy v lese tak to máš určitě pravdu tam bych s tím nevystačil.

          Dřív jsem se z práce ulejval dřív abych náhodou nejel domů po tmě a teď sem tam přesčas abych si jízdu potmě vychutnal :-)

          0 0
      • martin_bakov  

        Skoda ze se bojis te Aurory, byl bys jeste spokojenejsi… Zajimavy postreh s tim blikatkem vepredu, urcite to ridice zaujme.

        0 0
        • NETOPÝR TOPÝR  

          Jasně řidiče blikání zaujme jezdím v Praze a někdy je to s lidma fakt o život a já mám alespoň práci pro Blackburn voyager 4.0 který by teď jinak ležel doma :-)

          A navíc i sebelepší světlo může mít výpadek a pak se při rychlé jízdě z kopce hodí když mám zapnuté druhé jako záložní.

          0 0
          • pepko  

            presne tak … 3 aurory = 3× vacsia istota …

            :-)))))

            0 0
      • Twisp  

        blikání (když aurora odpočívá:)) jsem vyřešil koupí setu přední a zadní blikajdy blackburn flea . Moc se mi líbí výkon na takovýhleho prťouse a možnost nabíjení přes USB.

        0 0
    • vsn  

      ahoj, taky vybiram svetlo.

      po dlouhem cteni jsem dospel k zaveru ze bud:

      Aurora AK-P7–5 HA-III SSC P7-C 2-Mode 900-Lumen

      http://www.dealextreme.com/…dx/sku.15739

      nebo

      Aurora AK-P7–4 HA-III SSC P7-C 2-Mode 900-Lumen

      http://www.dealextreme.com/…dx/sku.15691

      • jaký je mezi nima rozdil? podle fotky svetla to vypada ze P7–4 ma svetlovic rovnomerne do stran jenze to tezko rict, taky je mensi o malinko – aleta stribrna zase hezci … :)

      jinak jakou osvedcenou nabijecku? (co me nezabije a ani neshori za dva mesice) … vsechny prestanou nabijet jakmile se baterie nabije?

      děkuji

      0 0
      • t29  

        Fotkám světelného kuželu se nedá moc věřit.

        Aurora sku.15691 má na uzávěru vroubkování, díky kterému se nebude kutálet po stole, u sku.15739 nic takového nevidím. Každopádně mi prošlo rukama deset kousků sku.15691, u dvou jsem musel dotahovat kroužky, které drží vypínač uvnitř uzávěru – jinak světlo mrkalo a slabě svítilo (velký přechodový odpor). Tahle vada se projevila po půl roce terénního ježdění, na začátku byly v pořádku.

        Nabíječky – prošly mi rukama sku.1251, sku.5837, sku. 11076, a sku.13820, pokud vím, fungujou všechny (momentálně mám sku.1251 a sku.11076). Zaznělo tady, že některá nabíječka i po ukončení nabíjecího cyklu do baterek posílá impulzy na udržení kapacity, ale posílá jich moc a pomalu baterky přebíjí (ukončí při 4,2V, ale pokračuje pak i na 4,24V), takže radši baterky vyndávám z nabíječky co nejdřív po nabití.

        0 0
        • Ricci  

          Je logicke,ze sa ta vada prejavila po nejakej dobe terenneho jazdenia,Cinania nepocitali s nasou vynaliezavostou,ze sa s tymi svetlami budemem prehanat na bikoch v noci po horach :-)))

          0 0
        • vsn  

          ok, diky, a jakou teda mam brat? (jakou by jsi bral ty ted) tu cernou kterych jsi mel deset? nebo tu stribrnou…

          ty nabijecky co jsi mi ukazoval tak se mi libi:

          sku. 13820 a

          sku. 11076 (ale ta ma horsi hodnoceni)

          dekuji

          0 0
          • Ricci  

            Mam 2 cierne a su moc gut :-)

            0 0
            • vsn  

              ok, vemu tedy cernou jestli se nekdo neobjevi a bude pro stribrnou :) objednavam to stejne az za 3 dny

              diky

              0 0
    • Bren  

      Tak světel, které svítí dobře je víc, problémem je, že jsou to často mechanicky křehké věci, co jednou spadnou a skončily svoji pouť. Já používal na svoje cesty do práce 15 km tam a 15 zpět přes les ve tmě a celý rok za každého počasí právě tu tuším že sedmiledkovou Cateyeku, (na počtu ledek nebazíruj) stála nějakou pětibábu, viděl jsem super dopředu, na cestě nebyly ani patníky ani čára… Dobíječky baterky, dodnes už sedm let slouží.

      Další věc co si pohlídej je, aby světlo nesvítilo nikam jinam než dopředu – řada z nich svítí nahoru a to tě spolehlivě oslní, měl jsem kolem toho černý flastr. Další věc, co se pohlídat nedá, jsou řidiči aut s dálkovýma světlama – buď připravený zastavit, protože proti dálkovým světlům auta nevidíš vůbec nic, ani člověka před tebou a dokonce ani dělící čáru na silnici. V autě mášš před sebou sklo a to láme světlo protijedoucího auta, ale napřímo to je jako v Uherském Hradišti u soudruha Grebeníčka, jen čekám tu přespotlamě. :D

      V noci nikdy nejezdi u kraje vozovky, když jsme u těch lidí, tam se totiž potmě producírují v neuvěřitelné hodiny různí ožralové a podobná individua. Stojí tam taky někdy zaparkovaná kárka, leží opilec i s kolem… Ani se světlem ve třicítce rychlosti nejsi schopen se mu vyhnout! Nestačíš prostě reagovat. :D Jezdil jsem tak pět let, mazec! Super fyzička.

      0 0
      • Ricci  

        Ked budes mat v noci hodenu na riaditkach Auroru,tak tych ozranov uvidis na 100m :-)

        0 0
        • pepek  

          Tak. A když se podívá s dobrou čelovkou na řidiče, tak ten ty světla taky rychle ztlumí.

          0 0
          • zichis  

            taky jsem to chtěl namítnout. Doba pokročila a situace s oslňováním auto-kolo se maličko otočila. Není to výkonem, ale kvůli tomu že se žádnej výrobce nemá k tomu aby udělal dobrý reflektor i pro cyklisty.

            Tak aby Bren nebyl překvapenej, až proti němu pojede světýlko podobné světýlku jaké vydává oblouková svářečka při 300A ;-)

            0 0
            • Rychlej turista  

              O tom právě píše, že ta světla oslňují, protože nejsou určena na kolo a musí se proto různě bastlit. Na silnici podle mě patří Sigma Mirage EVO, protože je to světlo na kolo a podle toho taky byla stvořena. To, že existují světla svítící více, na tom nic nemění.

              0 0
              • Ricci  

                Ked sa Aurora na ceste rozumne sklopi dole,tak prilis neoslnuje a stale s nou vidiet lepsie ako s beznymi svetlami predavanymi na bike v podobnej cenovej relacii…

                0 0
                • pepko  

                  ano aurora svieti aj nahor, ale to je iba take zbytkove svetlo … vacsina svetla ide v ohnisku, v strednom kuzeli a ked si svetlo rozumne sklopis, tak nevznika ziaden problem … ono to samozrejme laka, nastavit svetlo na svietenie uplne rovno dopredu, aby bolo vidiet co najdalej … ale to uz moze oslnovat celkom vyrazne … ale stale to bude menej ako zle nastavene xenony na aute, resp. doma zbastlene, bez regulacie sklonu … to potom dostanes do oci slehu 2×3000lumen a to je celkom nieco ine ako nejaka aurora a smiesnych 700lm …

                  0 0
                  • zdenek  

                    Tak, tak. To bych fakt neřešil. Rozumně sklopená Aurora oslňuje mnohem míň než špatně seřízená světla u aut. A že je takových spousta. A to nemluvím o exotech, kteří ztlumí dálková, až když je někdo problikne…

                    0 0
                    • t29  

                      s aurorou na helmě není probliknutí problém, prostě mu namířím světlo přímo do očí :)

                      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.