• ladikaladik

    Ahoj, chci se jako úplný laik dotázat, tak mne hned neukamenujte.

    Rok jsem jezdil na kole Stevens Colorado – zapletená kola Easton EA70XC a pláště Schwalbe Rocket Ron s dušema, tak jak jsem to koupil. Teď bych chtěl po prvním defektu přejít na bezdušový systém. Co vše musím měnit, dokoupit, udělat. Historii jsem prostudoval a poučil se ,ale chtěl bych i radu k mému konkrétnímu případu. Jak jsem psal, moc tomu nehovím -:).

    Potřebuju nějaké speciální ventilky nebo to jde obejít ?

    Jsou moje ráfky UST ?

    Stačí mi plášť Racing Ralph EVO Tubeless ready Pacestar Triple Compound?

    Musím tam cpát nějaký mlíko a jaké bude nejlepší ?

    Budu rád za jakoukoli pomoc, díky!!

    A moc se nezlobte za ,,jednoduché,, dotazy!!

    0 0
    • jIrI___  

      „Historii jsem prostudoval…“

      Nevěřím, protože jinak by ses neptal na takové základní otázky, takže ve zkratce:

      1. ano, UST ventilky jsou potřeba
      2. nejsou
      3. může stačit i nemusí, dle zamýšleného použití
      4. ano, třeba NoTubes
      0 0
    • michalscupak  

      měl bys koupit bezdušové ventilky, nasadit je do ráfků hodit na to ty pláště schwalbe evo, koupit tmel notubes nejlepe a nafoukat to.. mělo by to bez problému fungovat vozím to tak taky (co vím tak ty ráfky jsou ust takže ani pásku nepotřebuješ..)

      0 0
      • ladikaladik  

        díky, taky jsem si myslel, že jsou UST, tak mne překvapila ta první reakce, že ne ?!?!? nějaké červená páska v nich už je. Takže sehnat UST ventilky a tmel. Nejlépe Caffe latex ???

        0 0
        • Tina  

          Reaguješ na príspevok, kde máš napísané „tmel notubes nejlepe“ ;)

          0 0
          • ladikaladik  

            pardon neuvědomil jsem si, že NoTubes je tmel jedne a ne všechny -:)… nějak jsem si zamotal ty dva příspěvky dohromady, to je tak když chlap dělá tři věci najednou

            0 0
            • scret  

              takze jsi nic v historii necetl:)

              Dej NT a hotovo…

              0 0
            • Tina  

              No problemo :)

              IMHO, nevymýšľaj a nekombinuj. Stan´s Notubes je prakticky vynálezca systému konverzie na tubeless pre všetkých. Všetko ostatné sú iba kópie. Žltá tesniaca páska, mlieko a ventilky NOTUBES sú IMHO najlepšie, fungujú skvele a preverené.

              0 0
    • MirkoCarver  

      Pro ježdění v terénu, hlavně pokud je trochu kamenitý tak Racing Ralph EVO Tubeless ready Pacestar Triple Compound na zadním kole je k ničemu. Stačí lehký škrábaneček na boku pláště, který s duší ani nepostřehneš a máš problém. Bok pláště je tak tenký, že ani malou ranku tmel spolehlivě nezacelí. Doporučuji SS nebo DD verzi, tam už je to ok.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • michalscupak  

        vozím to takhle už dva roky nikdy sebemenší problém… TLR = super váha a podle mě to stačí

        0 0
        • scret  

          zalezi kde se pohybujes a jakym stylem jezdis, ale tomu plasti staci fakt malo… Zrejme jsi mel zatim stesti:)

          0 0
          • michalscupak  

            myslim si ze to zrovna moc nesetrim.. je to vec nazoru a jako jasne zalezi na stylu jizdy, defekt neni jen o materialu, ale i jak kdo umi jezdit :)

            0 0
            • scret  

              kdyz myslis:) uplne to vidim, valis 40kou v terenu a kontrolujes kazdej ostrej kaminek po ceste:)

              0 0
              • michalscupak  

                myslim ze par lidi tady je co se mnoeu nekdy jelo, tak vi ze se ostrych kaminku nebojim.. proste jak rikam ja s tim nikdy problem nemel a to vim ze to jsou jedny z nej slupek.. to je vse.. vozim to 2roky na bezdusich a pred tim asi dasli dva s dusema..

                0 0
                • scret  

                  ale ja nepochybuju, ze TOBE to staci, ja jen radil, at se na tuhle verzi vykasle, prtze driv nebo pozdejs to drbne… Malokdo ma stesti, ze tyhle plaste dojede do smrti…

                  Jinak uz spatne zacelovani defektu je myslim dalsi pomerne velka nevyhoda… snake skin verze neni jeste tak tezka, aby se nedala vozit a pritom je dostatecne odolna – vozim to i na AM fullu…

                  0 0
          • Marek K1  

            Tiež zvažujem prechod na bezduše a plánujem dať oba plášte Schwalbe Rocket Ron EVO PaceStar 2014. Bude to stačiť, alebo mám radšej kúpiť verziu Snake Skin? Ich cena je ale už úplne inde.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • scret  

              SS

              0 0
            • michalscupak  

              jak píši výše vozím to takto 2 roky bez problému a vlastně za tu dobu jen jeden defekt…

              0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • xcbike  

      Trošku mimo a přeci k tématu:

      Chtěl bych taky zkusit bezduše.Mám kola Fulcrum Red Power 29 XL,chápu,že tam stačí dát pásku,ventilky,tmel a nafoukat a modlit se,aby to drželo,mě spíše zajímá,jestli mi to bude fungovat s pneumatikami Maxxis Ikon 29 kevlar…?? nejsou to žádné 3C,EXO…díky

      0 0
    • ladikaladik  

      .. díky všem…

      ráfek není UST, takže mám tedy použít tohle

      http://www.kupkolo.cz/…t-xc_z93858/

      a nějaký ,,lepší,, plášť

      0 0
        • Azmir  

          Tohle balení mi přijde celkem drahé, nevím jestli by nevyšlo levněji koupit zvlášt mlíko, ventilky a pásku, ale možná se mýlím.

          0 0
          • ladikaladik  

            určitě se nemýlíš, jen jsem tam nechtěl dávat několik odkazů… -:)

            je jedno dám li pásku a UST ventilek nebo ten komplet pásky s ventilkem ???

            0 0
            • michalscupak  

              páska a ventilek zvlášť je podle mě lepší.. ušetříš pár gramů :)

              0 0
            • jIrI___  

              Ventilek v kompletu s gumovou páskou je podstatně horší na manipulaci, zvlášť při velkém defektu, kdy je člověk nucený nasadit duši.

              0 0
            • jIrI___  

              Ventilek v kompletu s gumovou páskou je podstatně horší na manipulaci, zvlášť při velkém defektu, kdy je člověk nucený nasadit duši.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • obda  

                Tak to nevím proč, řekl bych to přesně naopak. Pásku stáhnu během pěti vteřin, trošku otřu a dám do podsedlovky na místo uvolněné náhradní duší. UST ventilek, pokud je dost dotáhlej, budu rukou povolovat teda dýl.

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • jIrI___  

                  Máš pravdu, patlat se se zasviněnou páskou a někam ji skládat je podstatně jednodušší než odšroubovat ventilek (pokud má člověk při jeho utahování nadbytek síly, tak povolení řeší dřevěný kolíček na prádlo :) ).

                  0 0
                  • obda  

                    Nevím jak dlouho musíš skládat pásku ;), ale sundání pásky (nic nešroubuješ) netrvá dýl než odšroubování ventilku.

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                    • scret  

                      jak pisou ostatni, v terenu se m.dat s voslizlou paskou – potespanbu…

                      Takhle vysroubuju ventilek a dam tam dusi, hotovo dvacet a jsem cistej…

                      0 0
                      • obda  

                        Dělal jsi to? Já jo, vickrat (řízlý nebo proražený plášť) a opravdu to je záležitost na pár vteřin. Jak píšu vejš, pásku máš otřenou papírovým kapesníkem za 5 vteřin. Ad voslizlý – mnohem víc voslizlej budeš od kontroly pláště, jestli v něm není nějakej starej trn (optimisti tenhle krok vynechají, ale není to dobrý nápad ;) ) .

                        0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                        • scret  

                          delal:) chybou jezdce jsem prostrelil UST plast a kopnul CMax rafek:) ale vylil jsem mliko, narval jsem tam dusi a hotovo…

                          Kdysi, kdyz jsem delal pritelkyni ghetto tbls a ona mela defekt, tam jsem se s paskou s.al neskutecne… takze nikdy vice..

                          Ale kazdy podle sveho:)

                          0 0
    • ladikaladik  

      tak jsem koupil pásku, ventilky, tmel…

      pásku jsem nalepil, ventilek nandal, plášt nasadil…

      ale ani bohovi ho nezaklapnu do patek…

      nevím jestli jsem využil všechny rady z historie nebo něco dělám úplně špatně…nenafou­knu nic…

      mám dílenskou pumpu, zkoušel jsem mýdlovou vodu i dát nejdřív duši a pak ji vyndat… plášť v patkách nedrží ani trochu…

      určitě je chyba ve mně jen nevím kde ?????

      0 0
      • Ralan  

        Tak určitě si v historii našel zkusit kompresor. Chce to více vzduchu najednou a naskočí…

        0 0
        • tonik666  

          Pokud máš plášť s volnější patkou, tak šup na benzínku k velkému kompresoru.

          Já dílenskou pumpou nafouknu jen vybrané nové pláště na UST ráfcích. Použitý plášť nebo jiný ráfek a jdu rovnou na benzinku.

          0 0
          • Vilém  

            problem je, ze u benzinek byva malokdy kompresor se vzdusnikem.

            Chodim s tim do pneuservisu.

            0 0
      • Paja  

        Jestli je to na ty mavicy 317, tak v těch plášť v patce po vyfouknutí vzduchu držet nebude, kup si redukci na autoventil a nahoď to u benzinky, kde mají kvalitní kompresor se vzdušníkem (dobrý zkušenosti mam s OMV).

        0 0
        • ladikaladik  

          ne je to na Eastony …

          takže jedině k pumpě… já jen , že všude čtu jak to každý nahazuje lehce a s úsměvem -:)

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • Paja  

            Pokud mají tlr patky, je divný, že to tam nedrží ani po nahození s duší, každopádně bych teď zkusil kompresor.

            0 0
            • Paja  

              Aha, nemrkl jsem na začátek vlákna, jestli ráfek není tlr, nedá se počítat s tím, ze patky pláště zůstanou zaskocený.

              0 0
              • ladikaladik  

                pokud nezůstanou zaskočený jak je můžu nafouknout ????

                0 0
                • Kouba_2005  

                  Nezůstanou zaskočený po vypuštění vzduchu. Nafouknutý samozřejmě jo. Buď sežeň kompresor se vzdušníkem nebo benzinka.

                  0 0
                • Paja  

                  Nahozený to drží, ale třeba na ust ráfku zůstane plášť sedět v patkach, i když úplně vypustis vzduch a kolikrát pokud chceš plášť sundat, je třeba použít větší než malé násilí ;-)

                  0 0
                • kubad  

                  tlak vzduchu je tam udrží, a jak tam dostaneš ten tlak vzduchu je jiný problém, ideálně kompresor s velkým vzdušníkem

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
          • obda  

            každý nahazuje lehce a s úsměvem

            Ono plášť se u klasické konverze s gumovou páskou NoTubes na ne-TLR ráfkách nahazuje řádově lépe než pokud máš jen žlutou pásku + ventilky. Pak opravdu často stačí dílenská pumpa. Já jsem zatím bez problémů nahodil dílenskou všechny pláště, které jsem kdy zkoušel.

            0 0
            • ladikaladik  

              to myslíš tohle

              http://www.kupkolo.cz/…29er_z92721/

              místo ventilku a pásky, což mi tu bylo doporučeno jako nejlepší… -:)

              0 0
              • Seky  

                Tohle funguje dobře, ale ta cena je ukrutná. Bohatě stačí vzít 26" duši a tu pásku si z ní vyříznout.

                Návod zde: http://www.youtube.com/watch…

                0 0
                • ladikaladik  

                  zkusím mám tu notubes pásku vyhodit nebo ji tam můžu nechat ??

                  jj už jsem se koukl a vidím, že ji tam má vespod -:)

                  0 0
                  • Seky  

                    Žlutá notubes tam může zůstat, pokud jí vyhodíš musíš tam dát nějakou ráfkovou vložku jako když se tam dávaj duše. Je to nutný i z důvodu, že když na cestě nekde prorazíš gumu tak, že to mlíko nepobere, vyhodíš tu gumovou těsnící pásku a vrazíš tam duši. A kdyby tam nebyla ráfková vložka, nebo žlutá notubes páska tak se ti ta duše ihned po nafouknutí roztrhne o díry pro niple v ráfku.

                    0 0
                • Chlebovnik  

                  Tohle se mi líbí. Pár videí už jsem viděl a mám doma připravenýho Stana a 20" duše. Ale jestli to chápu dobře, tak díky tomu, jak tu duši přehýbají přes okraj ráfku a pak řežou, si dost dobře nedokážu představit opakovanou instalaci při výměně plášťů třeba. Nestačilo by tu 20" duši uříznou ještě užší a použít jako vložku:

                  http://www.kupkolo.cz/…ride_z93862/?…

                  s tím, že by pod tím byla samozřejmě nějaká páska (asi klasická vložka)?

                  0 0
                  • Seky  

                    Nevím nezkoušel jsem. Mám to vyzkoušené podle video návodu a to funguje. Ta guma jde ven asi i z toho důvodu, že obouvají neTLR plášť, takže tím taky lépe těsní patka. Přeci jen guma na gumu bude vždy těsnit líp než guma na hliníkovej ráfek.

                    Opětovná instalace asi opravdu nebude možná. Ale nevidím důvod proč to nějak často měnit. Samozřejmě nepoužívám do plášťů mlíko od Notubes, který má deklarovanou životnost 2 měsíce (reálnou daleko menší), ale používám něco co vyrží po celou dobu životnosti pláště, třeba Slime.

                    0 0
                    • ladikaladik  

                      ještě mám takový blbý dotaz… už jsem toho viděl a přečetl tolik, že blbnu…

                      tmel tam naliju než začnu nahazovat plášť nebo to jde i bez něj a pak ho oddělat na části a dolít ???

                      zkouším to podle tvýho odkazu, ale ani to mi nejde, jsem manták nebo kombinace moje Eastony + plášť Michelin http://www.kupkolo.cz/…eady_z93115/ nejde dohromady -:(

                      0 0
                      • tonik666  

                        Obě varianty jsou možné.

                        Pokud víš, že se ti to povede nahodit, tak tam hodíš tmel rovnou. (nemusíš ho potom vylévat). Nebo pokud ti spadává patka z ráfku bez vzduchu.

                        Pokud ti drží plášť v patce, tak můžeš nahodit, vyfouknout, dolít ventilkem (stříkačka s hadičkou, nebo schwalbe tmel má rovnou nalévací koncovku), a znova nafouknout.

                        0 0
                        • ladikaladik  

                          jen jsem myslel zda-li tam musí být, abych to při té mé kombinaci nahodil, ale já to prostě asi nikdy nenafouknu

                          0 0
                          • tonik666  

                            Může ti to pomoct, pokud už tam dostaneš nějakej vzduch. Třeba když to nahodíš, ale rychle ti to uchází okolo ventilku nebo patek, tak to můžeš rovnou zatěsnit zatřepáním při nafukování, když tam máš mlíko.

                            0 0
                      • Seky  

                        Protože už to mám vruce tak tam leju mlíko rovnou, než zaklapnu poslední část patky. Protože mám jistotu, že to umím bez problému nahodit naporvý. Jinak když seženeš tu vložku, nebo duši s výměnám ventilkem tak to jde nalejt později přes ventilek, ale je to drbačka, nalejt to rovnou do pláště je asi tak o 1000% lehčí.

                        Základem při nasazování jakýhokoliv bezdušáku je dobře namazat patku a tu gumovou vložku jarovou vodou. U téhle gheto verze to platí dvojnásob, jinak se guma po gumě nehne. Já osobně už používám ty kluzný sajrajty co mají v pneu servisu na auta, stojí to pár kaček a vzhledem k tomu kolik toho obouvám, mě už vyloženě sralo pořát rozdělávat jarovou vodu.

                        Samozřejmě nejlepší je nahazovat to kompresorem se vzdušníkem. Já si koupil nějakje levnej Hecht tuším cca 2500,– s 25 litrů vzdušníkem. Stačí bohatě na vše.

                        Pokud guma i přes to špatně těsní a kompresorem to nejde, mám takovej fígl, že je potřeba jednou rukou při nafukování přitlačit na plášť u ventilku, aby si dosedly patky, pak už se to vždy nafoukne.

                        0 0
                        • ladikaladik  

                          všechny tyhle fígle jsem zkusil a nic, asi mi to není souzeno nebo to prostě neumím, nejde, nezvládnu -:(

                          0 0
                          • Seky  

                            Pak je to asi rukama. Kdyby si byl blíž, tak bych ti to klidně ukázal, je to opravdu jednoduchý. Ještě se mi nestalo že bych něco nenahodil, něco jde líp něco hůř. To jsem zkoušel i takový bizardnosti jako starou zpuchřelou Kendu za cca 150,– s drátovou patkou na jednoduchej remerx ráfek za 70,– na kole z 1995 :-). A šlo to úplně vpohodě, akorát v tom plášti bylo tolik děr, že to ani mlíko neudrželo, takže asi za 10 minut byl zase prázdnej, ale nahodlil jsem to a projel se na tom ulicí :-) Samozřejmě to dlouhodobě nefungovalo, ale to jsem tak nějak tušil už před tím.

                            0 0
                            • ladikaladik  

                              jj to je nejpravděpodobnější závada – moje ruce, možná i hlava…

                              0 0
                              • tonik666  

                                Doraž o víkendu do Prahy:)

                                0 0
                                • ladikaladik  

                                  to už budu ležet u mooooooooooooře -:)

                                  0 0
                                  • ladikaladik  

                                    zkusil jsem další dvě pumpy a nic a pak začlo lejt, že bych tam mohl mít vodu místo vzduchu…

                                    0 0
                                    • ladikaladik  

                                      tak konečně jsem našel pumpu, kde si musím půjčit koncovku za zálohu 50 Kč, ale zase fouká tak dobře, že jsem to nahodil…

                                      jen jsem to vyzkoušel, obě kola šli… takže při příští návštěvě si mám vzít láhev mlíka sebou, nalejz ji tam a pak to fouknout, to asi udělám dost bordel, jen aby mně tam nehonili s klackem, nebo je na to taky nějaká vychytávka

                                      0 0
                                      • ememem1  

                                        ked si to nafukal tak to znamena ze zaskocili patky, mali by drzat aj keby si koleso hned vypustil, cize staci doliat cez ventilok mlieko a je. ak ti to po vypusteni vzduchu spadne z patiek tak je chyba inde a ja by som na tom teda nejazdil.

                                        0 0
                                        • ladikaladik  

                                          přes ventilek musím mít stříkačku, chtěl jsem oddělat plášť na kousku dolít, ale to mi ty patky zase vypadnou

                                          0 0
                                        • kubad  

                                          s tím držením bych byl opatrný, na to musí být uzpůsobený ráfek, u čistě UST ráfků a UST pneu pohoda tam to funguje, u různých konverzí to je všelijak

                                          0 0
                                          • ladikaladik  

                                            nemám UST ráfek, takže pak to děláte jak, nalejete tam mlíko doma a dojedete na pumpu a tak tím třesete jak na tom videu

                                            0 0
                                            • kubad  

                                              jo mlíko přes boky, pak nahodit, a protřepat

                                              0 0
                                            • Paja  

                                              Mlíko bych tam radši lil až na pumpě ;-)

                                              0 0
                                              • ladikaladik  

                                                díky za rady, pojedu k pumpě, naliju, namažu mýdlovou vodou a uvidím… a pak se na to už vykašlu, dám duše a jdu jezdit -:) -:)

                                                0 0
                                            • Kouba_2005  

                                              Ač mám UST ráfky, tak mlíko leju do nahozenýho vypuštěnýho pláště přes ventilek. Půlku stříkačky nasadím do ventilku a použiju jako trychtýřek, do kterýho se už líp z lahve trefuje. Dvě tři stříkačky, dle velikosti, zašroubovat ventilek, nahustit a jedem.

                                              0 0
                                          • tonik666  

                                            Na ZTR ráfcích to taky drží dobře.

                                            0 0
                                        • Paja  

                                          To platí jen pro ráfky, který mají uzpusobený patky, u většiny zkonvertovanych obyč. „dušových“ ráfků to podle mě po vypuštění vzduchu z patek spadne.

                                          0 0
              • obda  

                Jo. Já bral celou sadu (s mlíkem a žlutou páskou), tuším z UK nebo DE, a vyšlo mi to kolem tisícovky. Jinak na TLR ráfcích ventilek a páska stačí. U jiných ráfků je to loterie, často je to více problémové řešení než gumová páska.

                0 0
            • Paja  

              A je taky dilenska pumpa a dilenska pumpa, před Sázavou jsem dolival tmel do RoRo (na UST mavicu) – shozena jen jedna patka…a s pumpou Beto jsem se bezvýsledně trápil, pak jsem vytáhl Crivit z Lidlu ;-) která má o trochu větší prumer…2 stouchy a bylo to tam…takže věřím, ze třeba s tou velkoobjemovou Joe Blow Mountain od Topeaku to musí být zase úplně jiná písnička…

              0 0
    • MachiSSS  

      Když tu vidím téma na bezdušáky, rád bych se taky zeptal. Máte zkušenosti s montáži bezdušového systému do ráfku ALEXRIMS TD 17 ? Budu kupovat nové pláště, tak jsem hned začal zvažovat, jestli přejít na bezduše a jestli by to bylo vůbec možné, mám-li tyto ráfky, popř. jakou sadu, pásku, do nich použít, díky.

      0 0
    • Mr.Duck  

      Taky se prizivim, mam zas jednou novej rafek, a verim, ze sem se naucil jezdit trochu min destruktivne, tak chci dat bezdusim sanci.

      Mam tu novej rafek Span Tweet 28, ma nejaky ty drazky pro patky, a rika o sobe ze je TLR. Mam tu taky 5 novejch sjezdovejch plastu, obycejny dusovy. Pocitam, ze by mela stacit NT paska (tmel uz mam) a ventilek, nebo se mejlim?

      Kazdopadne na to bych prisel experimentovanim, co me ale trapi, ten rafek nema nijak hlubokou drazku, ma uprostred vystouplej profil, a ja na nej za boha nemuzu dostat ani jednu patku bez pak. Koukal sem jestli nejsem uplnej dement, ale 27.5" to neni :) Kdesi sem se docet, ze je lepsi to nasadit bez pak, abych neposkodil patku, ze by pak mohla hur tesnit, ale ja to tam proste za boha nemuzu dostat.

      A ted k jadru veci, vetsinou sem nasazoval plast tak, ze nasadim jednu patku tak, ze mam rafek a plast vedle sebe, nasadim jeden bok plaste do rafku do zlabku a nasoukam tam zbytek. Koukam ted na video, ze spis lidi daj rafek dovnitr do plaste, a nasazujou patky na rafek „zvenku“ z obou stran, coz mi nakonec prijde mozna jednodussi, nicmene v mym pripade sem se nedostal o nic dal. Zkusil sem patku namazat mejdlovou vodou, jak sem se tu docet, a sem naprosto neuspesnej.

      Sem dement?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • tonik666  

        Můj WTB Vigilante měl tak úzkou patku, že nešel pomalu ani s pákami. Na UST ráfku když je vyfouknutý sedí ve středu ráfku tak těsně, že jde nafouknout malou pumpičkou. Takže je možný, že máš taky těsnější pláště.

        0 0
      • scret  

        toho se neboj, pomaham si montpakama skoro u vsech plastu a nikdy zadnej problem…

        Jen nepouzivam kovove paky, ale plastove…

        0 0
        • Mr.Duck  

          Tak vam vsem dik, nakonec sem to pakou jentak zkusmo nandal, akorat sem to pak nemoh zas sundat, abych ten rafek zaplet :D

          No pri sundavani sem trochu poskodil gumu u patky (slo to FAKT BLBE), tak jak sem to pak zaplet, nalepil NT pasku a zkusil fouknout, tak mi to kolem patky utikalo, rek bych ze prave tam. Kadopadne na benzince sem nafouk napoprvy, uteklo to sice celkem rychle, ale pak kdyz sem nalil mliko, tak uz to slo pumpou.

          Hned sem to vzal otestovat do bikeparku, kolem patky je to cely vlhky, u spoje rafku to docela caklo, nevim, jestli to tam uteklo kdyz sem trefil nakej sutr, nebo jestli to tam hur tesni, nicmene pres noc to neuslo, tak to skoro vypada slibne :)

          Kdyz je to vlhky podel cely patky, nemel bych treba dat jeste jednu vrstvu pasky, aby to lip tesnilo?

          Diky :)

          0 0
          • Atilla  

            Hele zkus gheto style: http://www.youtube.com/watch…

            s obyč minionem bez butylu jsem to zatěsnil úplně bez problémů (i bez mlíka ale ucházel přes boky)a zatím to drží a to jsem se teď snažil to svléct. Co jsem četl na PB tak to normálně používají i s butylem a všichni si to tam hrozně chválili. Když jsem to zkoušel jen s páskou, tak jsem to svléknul několikrát, ale bylo to teda s jiným ráfkem.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • kyl  

              2× mi to vyletělo z patek během foukání,všechno okolo ******** od blbýho tmelu.Fungovalo to akorát s pláštěm s drátěnou patkou.Kašlu na nějaký bastlení a do originál řešení nebo změny ráfků či plášťů vrážet peníze nebudu.Na ty 2–3 defekty ročně mi bohatě stačí duše.

              0 0
              • Atilla  

                Zkusil jsem to s 2 maxxisema kevlar patka a hned na poprvé i bez tmelu pohoda. Když jsem tam dával tmel, tak jsem ho tam museli lít přes hadičku, protože jsem to nemohl pořádně vycvaknout. Asi ráfek od ráfku.

                0 0
            • Mr.Duck  

              Jo, vo tom sem slysel samy dobry veci :) Ale moc se mi nelibi s kazdym plastem kupovat dusi, nejsou tu zrovna levny, a plast mi vetsinou dlouho nevydrzi.

              Spis ten rafek se me nak moc nezda, vsude mimo ten spoj to drzi, a ten spoj mi prijde nejakej volsovej. Dotahnu znova vyplet a zkusim to chvili jezdit, uvidim co to udela, dal sem tomu vcera solidne napit, a vyplet je celej volnej, tak sem z toho dost skeptickej, neni to poprvy co sem vyplejtal kolo, ale takle se me to este nepovolilo..

              0 0
              • Atilla  

                Tak ta duše je za 55kč(kdybys jí úplně neořízl tak jí klidně použiješ znovu). Ale jestli serveš plášť za týden tak to asi smysl nemá. Dneska 4,5 hod na trailech a 2× jsem to pěkně pokonil, s duší bych asi 1× lepil. Zatím teda spokojenost, doufám že to takhle vydrží.

                0 0
                • Mr.Duck  

                  No tady dam za dusi minimalne $5, spis $10, neni to nijak kulervouci, ale pri ty spotrebe plastu nic moc :)

                  Projel sem to zatim ve whistleru 2 dny, nikde mi to nefouklo pri 25PSI vzadu, ani na skocich, ani v bordelu, tak doufam ze to neco vydrzi. Uvidim co ten rafek :-/

                  0 0
                  • Atilla  

                    I za 16, nebo 20 palců?

                    0 0
                    • Mr.Duck  

                      Rek bych ze jo, nejak sem je neshanel, ale min nez $5 to nebude. A pri cene plastu tady, to se me moc nechce navysovat o dusi :D Nicmene kdyz tohle nebude fungovat, tak to asi muzu prubnout, zatim mi to ale tlak drzi a nikde nijak vyrazne nefouklo, jenom z toho spoje sem nervozni, a s tim mi ghetto nepomuze :(

                      0 0
    • Goob  

      Kucí, když měníte mlíko… čistíte nějak zvlášť pečlivě gumu, nebo jen oloupete, co jde? Patky samozřejmě musí být perfektní, to je jasné.

      0 0
      • jIrI___  

        Neolupuju nic, ani patky.

        0 0
      • Breakpain  

        Čistím, ale nevím, jestli to má efekt. Jen se mi hnusí to mísit … mám rád vše krásně čisté ;) … Takže pigluju i kolo po každé jízdě …

        0 0
        • Goob  

          Tak minimálně to má efekt na hmotnost kola a jeho vyvážení, ne? Nemyslím mikronovou vrstvičku, ale pokud někde zůstane velký cucek (typicky když je někdo líne prase a tu gumu nevytře hned po sundání, že).

          0 0
    • hrusino  

      zajímalo by mne, co tě motivuje po defektu s dušema přejít na bezdušáky, kde je defekt větší problém

      0 0
    • ladikaladik  

      tak konečně jsem se dostal k realizaci Vašich cenných rad: ráfky Eastony původní, pláště michelin racer, prsknul jsem tam pásku notubes a ventilky caffé, dojel na pumpu – předem prověřenou, půjčil koncovou hadičku, nalil mlíko a jednoduše nafouknul a třásl a třásl, a koukám jak blázen, ono to drží a drží to už týden a nějakých třista kilometrů -:)

      tak teď ještě rady od zkušených uživatelů bezduší… jaká je údržba – dolévání mléka – jak často a kolik, defekty řešíte jak – nahozením duše na dojetí a pak ?? , na kolik foukáta a jezdíte atm ?? , nějaké další rady pro používání bezduší …

      za všechny rady děkuji… Váš nový uživatel bezduší -:) -:)

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.