Ahoj,
shanim levne, blbuvzdorne brzdy pro ženu na cyklostezkove kolo. Jezdkyně 50kg. Nájezd max 500km/rok.
Stačí takový model? Brzdí ty brzdy dostatečně? Našel jsem na ně hanu, ale to jsou reakce mužů vyšších hmotností a rychlostí.
Díky
Ahoj,
shanim levne, blbuvzdorne brzdy pro ženu na cyklostezkove kolo. Jezdkyně 50kg. Nájezd max 500km/rok.
Stačí takový model? Brzdí ty brzdy dostatečně? Našel jsem na ně hanu, ale to jsou reakce mužů vyšších hmotností a rychlostí.
Díky
To by mě taky zajímalo, nedávno tu bylo kolo od majkeeho a ten je namontoval nějakému pořízkovy, tak si myslím že pro ženskou to musí být kotvy.
Na cyklostezky ok
Brzdy budou v pohodě stačit, má je na kole dcera (45kg) s kotouči 160mm a stačí i na dlouhé sjezdy. Vcelku bez problémů ubrzdí i mých 80kg.
Presne tak, na normalni cesty naprosto v pohode. Mam je na hospodskym HT/zimaku a funguji i na mojich 100+ kilo. V pripade nejakyho jezdeni po trailech atp. uz to neni uplne ono, diky dlouhym pakam..
Kamaradka, co ma o nejakych 15kg vic uz mekolik let jezdi 396 (na mtb v terenu) a fakt brzdi dostatecne.
400 by mely byt jeste lepsi… Myslim, ze se nemusis niceho obavat :-)
Na ježdění kolem baráku naprosto ok
Myslím, že s 50kg může tyhle brzdy používat i dál od baráku:) Klidně i závody.
Na Kupkole jsou teď v akci za litr…
Vozím M365 (Altus) se 160mm kotouči. Mám 83kg a ebike má 20Kg. Do běžného terénu mě stačí. Ale bylo třeba je poradně odvzdušnit a zajet.
Zdarec,
jaký je rozdíl mezi MT-400 a MT-410. Taky často vidím MT-200 a 201. Může mi někdo vysvětlit rozdíl,? Dík
Podívej se na tvar, rozdíl je viditelný, M410 jsou k novějším řadicím páčkám bez ukazatele nebo s ukazatelem dole.
MT-200 mají delší páčku na 3 prsty, MT-201 kratší na 2 prsty.
Díky :)
Ahoj,pěkný den. Prosím o radu. Mám Superiora 939/2019 , brzdy BL-MT400/BR-MT400 kotouče SM-RT 66 180/160. Potřeboval bych doporučit kompaktibilní a v rámci možností nejlepší destičky. Koukal jsem na tabulku Shimano,ale tam jsem většinou narazil ,že tam jsou jiné kotouče. Chápu,že pro zkušenější:-) je to banální dotaz,ale je to první kolo na kotoučích a úplně se neorientuju v tom co jde kombinovat. Díky všem.
Ocividne vyrobce kola pouzil kombinaci trmen – kotouc, ktera spolu neni optimalni. Trmeny pouzivaji desticky typu B01S, ktere maji uzsi, ale vyssi rozmer brzdne plochy. Tudiz potrebuji kotouc s brzdnou plochou s odpovidajici vyskou, coz jsou vsechny kotouce s cisly pod 60. Tj SM-RT10 az SM-RT56. Vyjimkou jsou SM-RT70, ktere kupodivu jdou pouzit, ale maji uchyceni center lock.
Proc tam dal vyrobce SM-RT66 nechapu.
Takze mas moznost dat but odpovidajici kotouc a vybirat desticky tvarove odpovidajici B01S, nebo si koupit lepsi brzdy (treba Deore) a kotouce nechat. Stare brzdy prodat na bazaru.
Zalezi, zda ti brzdny vykon aktualnich brzd vyhovuje nebo ne.
Brzdný výkon vyhovuje. Horský mám spíše jen jako občasný doplněk k silnici tak bych nejraději jen vyměnil desky.
Desticky tam patri B01S jak jsem psal. Muzes koupit i od jinych znacek, ale pokud nehledas lepsi brzdny vykon, je to zbytecne. Jeste vyfot kotouc, aby bylo videt olestena cast brzdne plochy. Zajima mne, kam to zasahuje. Protoze s kotouci sm-rt66 to muze pri brzdeni vibrovat.
Chovají se klidně,nevibrují
A na brzdne smesi na destickach neni hranka?
Teď jsem koukal,bez hrany
Tyhle smejdy mam na kellys gate 30 a s mou vahou 90–93kg nemam problem. Vsechno brzdim v pohode ukazovackem. Jiste neni to na dlouhe technicke sjezdy. Ty brzdy proste vadnou docela rychle, ale i tak kdyz to staci me, tak beznemu cloveku co jezdi silnice, polni, lesni cesty a sem tam nejakej kratsi technickej sjezd staci bohate.Ono je to asi o tom kdo je na co zvyklej. Kdo jezdi pro rohliky na rakete za 100 tisic, tak je asi jasny, ze kola za 25 tisic by se ani nedotkl bo by dostal nejakou alergickou reakci. :D
To že mají dobrý poměr výkon/cena ještě neznamená, že to jsou šmejdy.
No silné zrovna nejsou. Jen o něco dražší brzdy mt500, mt501, tj. ty nejlevnější se ServoWave pákou, brzdí o parník lépe.
Vadnutí je ale způsobené kotoučem a destičkama, brzdová směs na B01S stojí za prd, například s Galfer Standart destičkama to pak vadne o dost méně resp. později/při vyšší teplotě.
Ale zato mam ty desticky na kole uz rok a kdyz jsem koupil nove at je vymeni kdyz bude potreba, tak rikali, ze jsou jeste ok. :D Jasne kdo jezdi furt dlouhe technicke sjezdy dobre brzdy jsou zaklad, ale pro to bezne jezdeni co provozuju ja jsou dostacujici proste. Proto me docela serou ty prehnane reakce nekterych tady. Pak si to precte clovek co chce jezdit maximalne po lesnich, polnich cestach a bude si myslet, ze kdyz nema minimalne XTcka, tak nema radsi ani jezdit z kopce..
Zase ale spoustě lidem větší výkon pomůže „odbrzdit“, se slabýma brzdama furt brzdí jak připosraní aby se jim to nerozjelo, se silnýma brzdama to najdnou dovedou víc pustit, protože ví, že je to pak ubrzdí.
A spoustě lidem nepomůže ani voda svěcená, brzdí furt jak posraní i s čtyřpístkovejma XTčkama…
Ja se prave snazim moc nebrzdit. Jak na tu packu chytnu, tak uz si predstavuju, jak objednavam nove desticky.. :D
Za mě jsou mt400 fajn. Mám 100kg a nemám problémy. Jezdím 29ht, 160mm kotouče. Brzdy stíhají i v Beskydech, rychlebkách. Jezdím na pohodu. Chtěl jsem brzdy bez servo vave. Lépe se odvzdušňují a vydrží odvzdušněné.
Servo wave ma vliv na odvzdusnovani? To by mezajimalo jakej.
Vzhledem k tomu že je SW mechanismus zcela mimo hydraulickou část páky, tak to na odvzdušnění nemá vliv absolutně žádnej.
A na brždění nejspíš také ne. Takový placebo efekt.
Ale jdi ty.
Leda že placebo efekt znamená, že sw brzda zastaví na poloviční vzdálenosti…
Jo, to i ta bez SW, když páku víc zmáčknu.
Jenže když zmáčkneš víc i sw páku tak zase zastavíš o dost dřív. ;-)
A nebo také dostaneš smyk. Takhle jednoduché to jaksi není. Není tam přímá úměra, je tam jen placebo efekt.
Když na tom umíš stát a máš kolo správně nastavené tak nedostaneš. ;-)
Tys toho z kopce ještě moc nenabrzdil co? :)
Na kole spíš jezdím než brzdím a to i z kopce, to je pravda.