Zduřte.
Co by se dalo hezky vymněnit na mojem kole? :-)
Mělo by být v takovém stavu jako je na fotkách, co mám v profilu. Te'd na něj přijde nová vidle (reba), smyk a hlavko… :-)
Přemýšlím ještě o kolech…
Zduřte.
Co by se dalo hezky vymněnit na mojem kole? :-)
Mělo by být v takovém stavu jako je na fotkách, co mám v profilu. Te'd na něj přijde nová vidle (reba), smyk a hlavko… :-)
Přemýšlím ještě o kolech…
Anketa: Co vymněnit?
trocha karbonu nikdy neuškodí:-)aspoň sedlovka:-D
Tu jsem teď bral, tu tam chcu nechat… radši trocha matroše navíc z hliníku ať mi nezajede do ****** :D I když karbec by byl taky pěkný.
No toto kolo je karbon zbytečná investice, aspoň si to myslím.
Proč měníš smyk? Koupil bych SPD, kola(včetně pláštů) a později možná brzdy, ale pokud vyhovují Hayes tak proč ne.
sere mě bordel co mi v něm zůstává, chci zkusit horní objímku – třeba půjde i líp řadit. Karbon je zbytečný to máš pravdu _)
Poladit posed je třeba na každém kole, na kterém se jezdí. A k tomu samozřejmě patří i sedlo a sedlovka. Proto mám karbonku i na plečce.
záleží k čemu má ten karbon sloužit, jestli k pružení nebo váha
Sundej to ohavný „homemade“ samolepky z kol a kup si pořádný pláště…to by tomu v první řadě prospělo;)
A pak zkrať komín pod forbecem, vyměň forbec, rodla, sedlovku a sedlo a pak kola (podle mě by stačilo přeplést na nějaké lepší náboje)…:)
A dozadu dej 160 kotouč…nebo snad jezdíš enduro? nebo máš metrák?:)
Přesně, ještě bych dal pryč plast. kryt za kazetou.)
to pude do řiti určitě… za to se mi směje spousta lidí :D
Samolepky se mi tm líbí :-D btw vyplatí se jen přeplétat?
Přemýšlel jsem o nějakých delších vlaštovkách, rohy bych sundal. Dal korkovou omotávku ( když jsem si jí vyzkoušel u ruprta ta už asi madla nechcu :D )
Pláště teď jezdím od T29 co mi daroval, mountainy. Jen co dojedu to co mám tak něco budu shánět.
Co bys dal teda za řídíteča?
(jinak občas jezdím s nákladem, takže jistota je jistota. S brzdama jsem spokojený s dobrnýma výhradama. Steně ta s tou 180 vzadu)
180 vzadu je IMHO zbytečných. Mám 85kg a brzdy nic moc a i tak mi na přibržďování vzadu stačí 160ka. Když potřebuju hodně na brzdy, tak jdu stejně víc na přední 180…
Ty samolepky dej dolu, za ty bys zasloužil zasřelit. Když seženeš nějaké náby Novatec s stejným rozměrem flanše, tak bys neplatil za nové dráty do výpletu a přepleteš si to doma sám. MK jsou dobré do terénu, ale na tvrdším povrchu jsou pomalé. Mě se osvědčily Smart Samy, jen příště koupim kevlarové. I tak za rok, co je mám, tak sem měl 1 defekt a grip mi perfektně vyhovuje.
Kokpit sem měnil nedávno. Měl sem těžké vlajdy Bontrager a ještě těžší forbec Kore a místo nich šel OS komplet Truvativ XR. Vyšel mě na 500K a váhová úspora byla asi 200g. Podobně na tom z těch obyčejnějších jsou třeba FSA XC180. Dělají oboje myslím rovné i vlajdy…
A gripy sedí každému jiné. Měl sem Stingy (vřele nedoporučuju) a teď mám obyč pěnové a je to fajn…Korková omotávka je příjemná na úchop, ale zase ti neutlumí nárazy do dlaní.
ke kotoučům si došel sám a když je tam má tak asi ví proč.
Samolepky OK. O kolik to bude rychlejší :-) přijde mi dost mimo v tomto případě radit reklamku a elox.
pneu má taky ok a obutí je odpovídající, když se podíváš do profilu uvidiš, že má druhou sadu silničních kol. Takže když obuje teréní kola, tak chce asi pořádné obutí.
Shreck potřebuje najít další velký cíl po té, co si pořídil vysněnou Rebu. Takže další velký cíl by byly komplet nové kola? :-)
Nespletl si se? Já neradil ani elox ani reklamku…;) Jen sem napsal, kde by se elox dal pořídit;)
SS jsou univerzální rychlé pláště do středně těžkého terénu, které dokážou rozumně letět i po pevnějším podkladu a v blátě mají pořád dobrý grip. Na kombinované vyjížďky ideální věc…
Že má druhou sadu silničních kol sem viděl. Takže buď jede jen po silnici a nebo jen do bláta?:)
K takovému kolu je IMHO Reba zbytečně nevyváženě drahá vidlice. Pokud teda nehodlá časem vyměnit skoro všechny díly…:) Spíš by mi tam seděl ten provařený Epicon, ale zase chápu, že sen je sen.
Nevím, jek je na tom kolega finančně, takže sem psal, jak bych postupoval já s omezeným rozpočtěm…;)
A to nevíš, že ta Reba je XX :-)
Bílá z cyklobazaru z 9900?:)
Už se tu opakuji po tisícé. SS rozhodně moc rychlé pláště nejsou, na daný souvislý vzorek jsou hodně pomalé.
EVO verze SS se stejnou směsí jako EVO RaR nemá smysl (tím mysím od té doby, co jsou triple compound, pak triple nano a teď pacestar), horší jsou ve všem a vydržet o moc více nevydrží. Pro 2011 mají pacestar stejně jako RaR, takže to bude nejspíš to samé co 2010 s triple nano, tedy SS EVO nebrat.
Smysl má pouze levná performence verze kvůli výdrži a ceně, která je pořád jednosměsová. Drží ale o dost hůře než RaR.
Věřim tomu, že jsou i mnohem lepší pláště než SS, ale mě celkem vyhovují. Teda mám ještě „starou verzi“ s malýma nápisama – zřejmě právě tu performance a nemůžu si stěžovat. Za ty prachy (600 oba) si myslim, že to jsou perfektní pláště. Jen jsou ukrutně těžké, ale to asi všechny dráťáky…
Pointa není v tom, že existují nějaké v něčem lepší pláště. U EVO verze je pointa v tom, že existuje RaR, který není dražší a je lepší ve všem (jak rychlost, tak grip a výdrž podobná), takže SS prostě pak postrádá smysl.
Performance verze za ty prachy s tou výdrží jistě špatná není (a pořád i 2011 jsou v performance verzi jednosměsové s ORC směsí), pokud chce upgradovat kolo, tak by to ale mělo být k lepším vlastnostem.
Já jsem byl se SS kdysi taky celkem spokojen, když ještě RaR neexistoval v odolnější verzi (takže když jsem chtěl odolnější plášť, tak SS alpencross nebyla lepší alternativa) a navíc měl RaR ještě ten předchozí znatelně horší vzorek.
SS je docela rychly, ale dopredu bych si ho nedal. premyslel jsem o ss dozadu a mountain dopredu. mozna to chce laborovat. vzadu si myslim muze byt i hladsi, nejhorsi je predek. ten kdyz ustreli… :) ted budu dozadu davat puvodni plast zepredu, vepredu dojedu mountaina ktery drzi furt paradne.
pak zkusim asi kevlarove ss a mountain.
Výplety.
+1
+2
Chce to koupit SPD pedály a tretry, to je naprostý základ.
SPD mám ( sh 324 .. jednostranné). Tretry mám už nějaký ten rok.
Mně by se tam líbily nějaké doplňky v zeleném eloxu :-)Ty nálpky na ráfcích pryč,kdyžtak si nech udělat něco v reklamce.
v zelené nic není, to ěm sere :(((((
Tak kup stříbrné a nech si je naeloxovat. Bikehazard máš kousek nebo nějakou jinou eloxovnu. I když já bych do eloxu nešel…
není pravda.KCNC dělá doplňky v zeleném eloxu.
nedával bych tam nic, rok-dva pojezdil a pak koupil fungl nový kolo :-)
Taky se přidám, a co vylepšit na mojem biku? :)
Nemám ho spíš zakonzervovat a nechat do muzea? :)
tak zacal bych asi ramem, vidlici jsi psal, pak kola, sedlovka, sedlo, predstavec, riditka, kliky, razeni, saltr, smyk, kazeta, brzdy, plaste atd.
Tak mu rovnou napiš, ať se na to vykašle a postaví jiné kolo…:)
ale takhle to nezni tak osklive:))
:)
Spíš mě nenapadá co nevylepšit. :-D
Začal bych vildicí, Tora je těžká, tak prodat a koupit třeba Rebu, dál bych pokračoval kolama. Váhově bys docela dost ušetřil a vzhledově by vypadalo líp.
já bych začal kolama, tora je celkem funkční a na kolech váhu pozná víc. Nevím ale kolik váží ty co tam má teď takže ani nevím o kolik by si pomoh.
Tora chodí dobře, ale je těžká. I když ta SL, pokud je to soloair tak těžká zase nebude. Celkově tam ale může být cca půl kila rozdíl ve váze oproti Rebě. Máš ale pravdu, že na kolech, pokdu budou výrazně lehčí, než stávající, to pozná asi nejvíc.
no jestli se nepletu tak tora váží 1800g a reba 1600 ne? Za předpokladu že má vzduchovku, na vzduchovku to má ale nějak malý zdvih… jestli má pružinu tak tam bude váhová úspora velká, to je jasný, to bych pak doporučil výměnu taky.
Sakra tak nám řekni co tam máš za vidli ať se tu nehádáme :D
Tora soloair váží přes 2 kg: http://www.kupkolo.cz/…ck_5339.html
1800 gr. váží Recon.
Reba 1600 gr.
Já teda nevim, co tu řešíte, když už v úvodním příspěvku napsal, že už Rebu koupil…:)
mas recht, se mi to pomotalo v hlave :) jinak jestli uz tu rebu koupil, nebo je rozhodnuty ji kupit, tak hlasuju pro kola.
už má Rebu XX a ta Tora je pružinovka. a 1800 nemá ani omylem.
Tora 1800g? určitě ne :)
Já se s dovolením vetřu, když jste u tohob radění co vylepšit :-) Rád bych si pod stromeček koupil něco na bajka, ale nějak nevím do čeho momentálně investovat :)
kola ;-)
Ty jsem kupoval na jaře :-D sice to není žádná gramařina, ale neměl jsem s nima jedinný problém.
Jinak jsem měl představu investovat cca 5 tis :)
nejslabci clanek jsou tedka kola a kdyz ty nechces menit tak ti nic vic poradit neumim.
Nic bych neměnil. Máš to hezký. Až se něco zničí, tak koupit lepší. Šetři peníze na důležitější věci:)
prestrikat ram :)))
Podle popisu bych vyměnil rodla, forbec a sedlovku…a třmeny za XT …to jsou v mých očích nejslabší články…:)
pokud mu sedi posed tak vymenu predstavce a rohu pri jizde nepozna ani omylem ;-)
Pokud chce vylepšovat, tak shazováním hmotnosti nic nezkazí. Může buď začít s bižuterií a nebo koupit lehčí rám. To ta bižu je snazší a levnější…;)
ale to nic neresi investovat 5k a usetrit na 12kg kole 150g :D
Aby shodil 150g mu imho stačí tak 1500k…ta OEM bižu bude hrozné těžítko…
co bys doporucil me za riditka a predstavec? zase abych nemel kazdy dil jinou znacku… :) hlavko bude ritchey
Jak sem psal výše – mě se osvědčil Truvativ XR, ale chce to sundat stávající bižu a zjistit, jak na tom fakticky je…A jestli by taková výměna byla v reálu přínosná (Kč/g)…:)
no já nevím jestli se oplatí měnit za „jenom“ XR
Ono když už měnit, kvůli váze a dyzajnu (jiný důvod v tomto případě není) tak aby to stálo zato. je jasné, že neúměrně roste i cena ale asi by si XRkem polepšil otázka je jestli by to stálo za to. zrovna kokpit je mrtvá váha a zas tak moc nevadí. Určitě ne na Meridě TFS. A to nemyslím ve zlém.
Však už tu padlo, že záplety by za to stály…já si teda myslim, že by stačily i náboje, ale shrek sám chce kola, tak ať je koupí. Zase na druhou stranu stejně jako Reba XX tak i lepší bižu než XR mi právě na TFS příjde neúměrně drahé…pak už bych spíš koukal po jiném rámu. Mě se třeba hodně líbí NoSaint Angel, navíc kdyby se odlakoval a naeloxoval načerno, tak by ta váha byla ještě lepší…:)
novým rámem to IMHO až skončí :-)
ono zase když vyměňuje, tak se řídí heslem když už tak už.
A to je IMHO správné.
Neb nejsem tak bohatý, abych si kupoval levné věci ;-)
Tim se řídim taky. Proto mám teďka tu potvoru, kterou mám – je celkem rychlá a pohodlná a to mi zatím stačí. Až bude po kupě dost love, tak mám v plánu nějaký titan a to už budu i trochu gramařit…:)
:-) těžší kolo jede líp z kopečka .-))
nový rám se může koupit dycky. Ten můj je skoro nejetý
ne kazdy levny komponent musi byt tezky ;-)
Asi by bylo ideální to sundat a zvážit…pak se uvidí…:)
viz nize ;-)
mam riditka a predstavec celkove za cca 500,– a vahove riditka 156g a predstavec 136g kolik usetrim kdyz do toho investuju 1500,– ( respektive usetrim vubec neco? )
Tak se podívej na KK, co tam za ty peníze pořídíš…třeba moje XR je za ty prachy (zhruba 500) taky hodně lehké. Sedlovku bych chtěl taky lehčí než Skyscraper, ale v tomhle rozměru je dost těžko k sehnání…:(
proc bych se dival na KK ? rikas ze aby clovek shodil u levne bizuterie 150g ze staci 1500,– tak cekam co mi vyberes ;-)
Ty už máš ale dost lehkou bižu. Pak už platíš za značku a od určité váhové hranice taky za každý gram mnohem víc. My se ale bavili o jeho kole a OEM Scott bižu – kolik váží ta, to by byl jen dohad, ale žádná hitparáda to nebude…
treba obyc riditka zoom nebo alloy … vazi do 180g
riditka ritchey stejneho rozmeru jen s dvojnasobnou cenou vazi pres 200g :)
Však proto doporučuju Truvativ…za málo peněz hodně muziky. Já do MTB peníze moc necpu, ale těch 500 co sem vrazil do kokpitu tomu pomohlo…
realna vaha, zrovna schanim lehky predstavec a riditka :)
Tak to polož otázku třeba směrem ke kubadovi, TJK, Kubáncovi, roudovi a jiným "gramařským úchylům)…já se v tom zas až tak neorientuju…:)
tak rikas ze maji dobrou vahu tak se ptam jakou :) co je na tom nepochopitelneho?
Reálnou váhu ti nepovim, bo kolo mám teď asi 300km daleko. Vzhledem k tomu, že se měl menší nehodu a potřebuju dělat na diplomce, jsem ho předčasně zazimoval…
tak se zas nic nedozvim :(
Ono to bude IMHO někde na úrovni toho, co máš ty. Šel sem po poměru cena/výkon, o design mi nešlo. Teď můžu reálně shodit ještě tak 100g výměnou sedlovky – ta má 380g…:(
pokud máš normální sedlovku (pr. 31,6 delka 350) tak aerozine za litr ti ušetří 200g… váží 180.
XR není zase tak nic lehkého, ale ani nic hrozného (vůči ceně). Alu Sedlovka 31.6, 350 mm, hokejka: 290 g; představec 25.4, 110 mm: cca 163 g. Třeba obyč řidítka Ritchey Comp, 25.4, 58 cm, za 250 Kč mají nějakých 170 g. U Truvativu ty novější modely (Stylo), než XR, jsou o trochu lehčí.
Když už u toho jste, mám doma Truvativ XR 350mm sedlovku a rovný 580mm řidítka .. levně prodám, kdyby měl někdo zájem.
Průměr sedlovky a cena?:)
31,6mm , hokejka. Jinak mám tu ještě představec 110mm taky Truvativ XR OS. Všechno po 150kč. Ale na dobírku to nemá cenu posílat, takže snad jedině osobka v Praze ..
Tak to padá…forbec mám 120ku a sedlovku potřebuju 29 a menší…:/
ja teď koupil rodla ec70 carbon(125G)+syntace F99(103G) dohromady za 1450kč
ty vidíš nejaký problém v tom, vyrobiť lahké hliníkové rodla? stačí použiť trubku s tenšou stenou, to zvládne aj zoom alebo kalloy.
a existujú jedinci, ktorí aj tak nepoznajú či sa im krúti forbec alebo veslujú na rodlách… 8o)
btw, mám doma jedny nové rovné pazzaz, stáli tuším 9e a majú 164g ;o)
ty poznas krouceni riditek nebo predtavce? ja ne
poznam tozdil mezi meknou a tvdrou sedlovkou ale tim to asi konci ;-)
jinak je rozdil jezdit 550 riditka nebo 720… :)
no, poznám, no…
viem že je to rozdiel, vozím 530, 685 a 690 ;o)
přeházet to na sram? :-)