Budu si kupovat tyto pláště Continental X-King Performance 29×2,20" kevlar nebo Continental X-King Protection 29×2,20" kevlar
jaké má výhody ta ochrana pláště a vyplatí se vůbec dát 400 kč víc za verzi protection než za verzi performance
Budu si kupovat tyto pláště Continental X-King Performance 29×2,20" kevlar nebo Continental X-King Protection 29×2,20" kevlar
jaké má výhody ta ochrana pláště a vyplatí se vůbec dát 400 kč víc za verzi protection než za verzi performance
hm, to tu dlho nebolo.
kdybys radši poradil…
black…ano vyplatí se to.
+1
ja len ze po zadani napr. slova protection vypadne len z tohoto roka vyse 10 threadov kde sa riesi analogicka otazka.
Mně ale třeba historie taky nebaví,protože každý vlákno je zajebaný podobnýma připomínkama a když už někdo neví co by tak se začne ***** aspoň do gramatiky,tak většinou taky radši dám věcný dotaz a doufám, že odepíší lidi co chtěj poradit,ne machrovat.
+1
+2
tesat do kamene! +3
Těžko říct, s performance verzí nemám zkušenosti – jen s racesport a protection. Tam jsem si ověřil, že minimálně vzadu je potřeba ten protection, protože RS měl po pár vyjížďkách potrhaný boky. Na druhou stranu, jak má protection ty boky zesílený, tak mi nepřišel tak pohodlný (jsou docela tuhé) a přišlo mi, že to i hůře jelo (minimálně pocitově).
Měl jsem do minulého víkendu protection 2,2"
Musím pochválit odolnost – neprořílz jsem ho a ani jsem nedefektil ikdyž byl dost sjetý. Plus je kombinace adheze (v záběru)/valivý odpor – drží i jede velice slušně.
Horší je to s bočním vedením.
A zdaleka nejhorší je vytrhávání špuntů – než jsem ho vyhodil, tak jsem přišel asi o 5 figur včetně podkladu – normálně se odtrhla guma až na plátno – vždycky plocha 2–3× větší než byl špunt.
Životnost také neni největší. Jinak 2,2" sama osobě je dost úzká, nedovedu si představit jak vypadá 2,0".
Já vozím XK 2,2" RaceSport bez protection. Jede a drží velice dobře, boční náklon je také celkem dobré, ale ty figury musím potvrdit. Prostě za životnost pláště jsem na fullu o několik figur přišel cca 2–3, nejvíc tuším 4. Životnost je celkem slušná, vzadu na fullu ho mám cca 3000 km a je tam ještě polovina vzorku. Jinak vepředu mám 2,4" a to je pořádný balon. 2,2" balon moc není, ale časem se mi asi o 1,5 roztáhl do šířky. Když jsem ho nandal na 19 mm ráfek, tak měl 52 mm, časem 53,5". To 2,4" měl hned 56 mm a časem ještě 1,5 mm víc.
Protection jsem kupoval hlavně kvůli bezduši,jinak tedy musím pochválit odolnost,ani jeden defekt,a moc pěkně odvalujou,přilnavost na kořenech,kamenech nic moc,takže spíš rychlej XC plášť než nějakej bahnomil do náročnýho terénu,tod mé osobní dojmy.
S klasickou verzi nemam zkušenosti, ale xk 2.2 Protection mi vzadu vydržel dvě a půl sezóny bez defektu, předtím jsem Schwalbe RR prorizl za dva týdny, takže půjdu do Protection znovu..
Na bezduše jednoznačně protection. Race sport pravděpodobně neutěsníš a performance jsem těsnit nezkoušel, ten by mohl jít lépe (vyšší váha, takže víc gumy, takže přes boky nebude nic utíka…možná). S protectionem nebyl problém. Hlavní rozdíl mezi Protectionem a performance je TPI (hustota vláken), kterou má protection lepší, ale asi tim ztrácí trochu vlastnosti. Pak protection má Black chilli směs gumy, která by měla být lepší, performance ji nemá. Papírově jsou protection lehčí. Pokud to vozíš na vyjížďky a ne na závody, navíc s dušema, tak Protectinů je trochu škoda, je to přecijen docela drahá guma a Performance budou stačit… Jinak na protectionech v mém okolí zatim nikdo nehlásil defekt, včetně mě. Chválim, že nevybíráš mezi Race sportama a podobnejma papírama, na tom se v podstatě jezdit normálně nedá, když nechceš často defektit a hodně gramhoničů to začíná chápat.
a které pláště jsou papíry conti racesporty a co nobby nic,racing ralph,atd
V podstatě všechno, co je moc lehký, na gumách se prostě ušetřit nedá.
vozim XK 2,2 RS a s defektama no problema…
Ono hodne zalezi na jaky kolo to das! Problem vidim ale hlavne v tenke kostre, takze plast ma tendenci se zvejkat…
ad tema – rozhodne bych bral protection, sice drazsi, ale kvalitnejsi..
toto je dost velky problem u Schwalbe ktory sa imho silne zhorsuje vekom plasta a poctom najazdenych kilometrov. pritom sa jedna radovo o stovky km resp. mesiace pouzivania. preto som od schwalbe odisiel, nove su vyborne ale toto mi zacalo dost vadit. imho sa aj o dost zhorsuje spociatku vyborny valivy odpor, celkom by ma zaujimal nejaky trst plastov povedzme po 750km.
+1, na 19 mm ráfku se X-K 2,2" RS neskutečně žvejká. UST je úplně někde jinde a dá se na ní normálně jezdit, ale hmotnost pláště je bohužel taky někde jinde :-)
jj, bohuzel…
Měl jsem X-King RaceSport, jelo to dobře. Na to jak je to rychlá guma i dobře drželo. Vzadu se mi ale potrhal bok a figury a docela rychle se sjížděli. Ale dostávali docela kotel ode mě. Určitě bych příště bral aspon dozadu verzi protection.
Pak jsem koupil Maxxis Ikon EXO TR a ten držel o hodně lépe. Ale na předek bych ho nedával.
nevozí někdo náhodou continental xking preformace 2,40 ? potřeboval bych změřit kolik mají při 2barech zhruba :)
58mm na ZTR Crestu.
Ahoj, s dovolením se taky připojím s prosbou o radu ohledně Conti X-King :-) Dvě sezóny jezdím na novém kole, kde by z výroby měly údajně být Conti X-King 2.2 RaceSport se směsí Black Chilli, foto mého pláště zde:
S pláštěm jsem maximálně spokojenej (rychlost, výdrž, dosud bez defektu), ale po 5600km se mi stalo tohle a zřejmě budu muset koupit novej:
Zkusil jsem to podlepit, ale asi to nebude mít dlouhýho trvání. Navíc plášť už je fakt dořezanej (boky i shora) a docela dost sjetej, i když do konce sezóny by určitě vydržel. A tam hledám, co koupit. Chtěl bych přesně ten stejnej plášť, ale nemůžu se nějak dobrat konce a vybrat přesně ten stejnej.
Na netu jsem našel např. tento, ale nejsu si jistej, jestli je to fakt on?
Jde mi hlavně o to, aby byl plášť zase stejně rychlej a vydržel co ten původní. Našel jsem i nějaký levnější, který by měly mít směs black chilli, ale nevím, jestli se do toho pouštět nebo ne.
Mohli byste mi prosím poradit, jestli ten X-King RS kevlar je fakt ten stejnej plášť, co mám teď?
Dík moc
Jirka
V odkazu je RaceSport verze. Ale rozmyslel bych si, jestli orpavdu chceš znovu racesport šlupku, která má papírové boky (který jsi taky už rozříznul, i když na ty kilometry to není ještě tak špatné na to jaká to je šlupka).
Pokud koupíš protection verzi, tak bude rychlé téměř stejně. Tady pro představu jak málo zpomalí protection verze oproti racesport:
http://www.bicyclerollingresistance.com/…tection-2015
http://www.bicyclerollingresistance.com/…cesport-2014
Protection je o hodně odolnější (nejen boky, ale i běhoun), valivý odpor téměř stejný. Ale má zase jiné nevýhody. Díky tuhé kostře je o trochu méně pohodlný a o malinko hůře drží. Trochu to lze kompenzovat nižším tlakem (i při nižším tlaku se i bez duší žvejká méně než racesport verze, tohle je zase výhoda tuhé kostry).
Dík moc za odkazy – super web, kterej jsem neznal. Všiml jsem si, že vzorek u Race King (Sport i Protection) mají jiný vzorek než má můj starý Race Sport, co mám na kole. V zásadě s tím problém vůbec nemám, pokud to pojede stejně rychle :-) Pojede, že jo? :-)))
Race Sport vs Protection – přemýšlel jsem nad tím, ještě než jsem sem psal. V ceně už tak moc rozdíl není. RS je šlupka, souhlasím. Poměr cest, po kterých jezdím, je cca 70% asfalt (silnice, cyklostezky, lesní „asfaltové“ cesty), 20% šotolina, zpevněný povrch, 10% cesty s kameny. Asi 70% z ročního nájezdu jsou to cesty do práce. Zadní kolo foukám 3,0 – 3,5 (?) bar. Je pravda, že tenkých boků jsem se bál, nakonec ale vydržely k mýmu údivu neskutečně dlouho. Je ale pravda, že cca po 4500km začaly boky zadního pláště dělat dírky do duše a pomaličku to utíkalo a musel jsem to zalepit (duše stále origo nějaký super tenký). Na mé druhé fotce je to i vidět, jak je zadní plášť ožvejkanej, jestli je to správnej výraz. Menší adheze u verze Protection by mi snad tolik nevadilavzhledem k poměru asfaltu, jestli správně uvažuju. Vyloženě za mokra/deště moc nejezdím. Nižší tlak asi vozit nebudu, foukal bych to stejně.
Btw dřív jsem na 26er jezdíval na Maxxis Aspen, ten byl sice rychlej, v mým používání dobře držel, dobře se čistil, ale po 1.500km v podstatě K.O. a celkem často defekty. Proto jsem rád za ty X-Kingy – pocitově to jede dobře/stejně (starší kolo 26er vs nový 29er), bez defektů a opravdu dlouho vydrží. Samočistící efekt nic moc, v zatáčkách drží míň, ale…celkově jsem spokojenější s X-King než s Aspenem. Vzhledem k tomu, že bych chtěl plášť, kterej vydrží zase aspoň moje 2 sezóny = cca 6.000km+, tak by asi bylo lepší investovat o 100,–Kč víc a koupit tu verzi Protection, že. Boky by se tolik nežvejkaly a rychlost a výdrž by měla být ± stejná.
Zakže ten Protection by měl být tento, že jo:
Díky a sorry za slohovku :-)
P.S. Předpokládám, že je to ta verze Black Chilli (za tu cenu) :-)
Všechy Contíky ve verzi racesport a protection mají black chili (píše se to s jedním l).
na kukople mají nějaké se směsí PURE GRIP jsou podezřele levné a jsou performace tak těžko říct co to je cena je teda libová 390Kč za performace
performance je nižší řada než racesport, směs pure grip místo black chili, proto ta cena
ok díky
Srovnání o kolik jede hůře pure grip směs
http://www.bicyclerollingresistance.com/…ormance-2015
Jak drží netuším.
V odkazu máš race king a chtěl jsi přeci X-king. Ten za slušnou cenu třeba tady
http://www.koloshop.cz/…-kevlar.html
V tom mojem odkazu jsou testované race kingy. Pro X-kingy měření zatím není. Ale to je fuk, to bylo jen na srovnání racesport x protection verze. Obecně stejně platí, že čím rychlejší plášť s menším vzorkem, tím více hraje roli kostra. Tzn. u X-kingu bude rozdíl mez racesport a protection spíše ještě menší než u race kingu.
Díky za ty odkazy, zajímavé. Ještě bych doplnil, že Protection verze se nesrovnatelně lépe zatěsňuje na bezduše oproti RS. Osobně mě dráždí jen ty oranžové nápisy, tak beru jen silver line verze se stříbrnými popisy. Cena na KS dobrá, ale znám lepší :-)
racesport verze také není ani oficiálně TLR. Na bezduše bych bral jedině protection.
Aha, máš pravdu. Omlouvám se, X-King a Race King se mi evidentně plete. Tak jsem si to asi vyjasnil a Race King by teda měl být asi o trošku rychlejší než X-King, je to tak? Aspoň dle popisu na webu mi to tak přišlo (a taky podle vzorku), že X-King je jako by mezi Race King (XC závody, rychlost) a Mounting King (trakce, hrubší vzorek, AM).
Vím, že jsem chtěl původně X-King, ale teď fakt nevim, kterej vybrat – jestli X-King nebo Race King :-) Kdyby měl být Race King rychlejší, možná bych i zariskoval a zkusil ho vzít v té verzi Protection. Byla by ještě pls nějaká rada na závěr od zkušených bikerů? :-) Díky :-)
X-king drží o hodně lépe než Race king a jede o trošku méně. Pokud váháš, tak to nakombinuje. Dozadu race king, dopředu X-king.
Já raději vozím oba X-kingy. Race king protection moc rád nemám (grip se mi u něj a to samozřejmě beru v potaz jaká to je kategorie pláště). Na 29" celopevňáku jsem je vozil (race king protection) a opustil a vracet se k nim nebudu.
Na jednom fullu 2,4" X-kingy protection pořád mám a nechám je tam.
Jj, mám v plánu vepředu nechat X-King. Řeším teď jen ten zadek. U colopevňáku jsi Race King Protection opustil, jo.....hm hm, těžký rozhodování :-) X-King mám ověřenej, ve verzi Protection bude stejnej jako mám teď ten svůj + vyšší odolnost a to se mí zamlouvá. Race King bude otázka, co se týče gripu. Uvidím, do večera se rozhodnu a něco vyberu :-)
Dík moc za cenné rady a zkušenosti.
P.S. V tvé větě "(grip se mi u něj a to…) – mělo být, že se ti u něj grip moc nelíbí?
Ano, mělo tam být, že se mi grip nelíbí. Trochu to ale bylo dané celopevňákem. Protection verzi pomůže výrazně snížit tlak a pak grip je už celkem ok.
Jenže to by na celopevňáku, který jsem měl na hodně asfaltu, postrádalo smysl.
A pak další negativa na celopevňáku. Protection verze byla o hodně méně pohodlná než snake skin Schwalbe. Nižší tlak to trochu řešil, ale ne zcela a opět zase příliš nízký tlak na celopevňák postrádal smysl pro zaměření toho kola.
A jako poslední vibrace na asfaltu.
Oproti tomu snake skin Thunder burt:
Nevýhoda je ta menší odolnost běhounu. I na celopevňáku už prorval běhoun 3× (a 2× to tmel z toho bez knotu nedal). 2× ještě u RaR (stejná kostra, stejná odolnost) a jednou u Thunder Burtu. Celkově to tedy bylo za cca 15tis. km, takže to není tak hrozné, ale u odlnějších plášťů (UST nebo protection) se mi to nestalo nikdy ani na fullu.
U X-kingu protection mi ta tuhá kostra vadí daleko méně, protože tam to vozím na fullu. Takže pohodlí není znát horší oproti snake skin Schwalbe. A grip řeší nižší tlaky (kde na fullu nejsou problém pro jeho určení).
A ještě doplním jednu výhodu protection Contíků. Přesnost výroby je velmi slušná, takže hází minimálně (samozřejmě se to vždy liší kus od kusu). Oproti tomu snake skin Schwalbe hází obecně více.
U mě teda problém s házením Continentalu celkem velkej a to u MK II kevlar protection (2 ks). Původně jsem myslel, že si pláště časem sednou, nereklamoval a jezdil. Střed drží, jen okraje střídavě lítaj nohoru/dolu (1–2mm každá strana), nasazovaný byly aspoň 4× a to na 2 párech různejch ráfků (zkoušeno i mýdlovou vodou). Ze začátku to moc nevadilo, až když jsem žačal jezdit po nakloněnejch cestách atd. (DH, EN), tak jsou ty Contíky fakt hodně nevyzpytatelný, stačí kolo naklonit při jízdě po asfaltu a je jasný, že to neni ok. Jezdit se s tim dá, ale jak přijdě šikmá plocha s kamenama a kořenama, tak mam sto chutí je poslat do popelnice, dneska se mi z toho vlnilo celý kolo :)
V dílně mi ještě leží novej pár X-Kingů, tak doufám, že ty budou v pohodě, jinak reklamace/vrácení. U několika snake skin kelvar Schwalbů jsem měl házení téměř neznatelý. Mimochodem, je nějaká tolerance, kolik může plášť na rovnym ráfku házet?
kde si je bral?
Z Koloshopu, 2× 2,4, 27,5" v origo balení někdy v listopadu. Teď už je reklamovat nebudu, uvidim jak to bude vypadat s X-kingama, pokud budou zlobit, tak jim je posílám na výměnu. Měl jsem je na AM/EN kola (MK mokro a XK sucho), příště asi vezmu celoročně Schwalbe Hans Dampfy. Na XC kola mam opakovaně Rocket Rony a ty jsou ok…
Tak jsem konečně nahodil ty X-Kingy, dal jsem na nich zatim jen kousek takovýho pestrýho sjezdíku a oproti MK II tolik neustřeluje a na pevnějšim podkladu líp drží, takže spokojenost. Jeden XK plášť ze dvou po nasazení s mýdlovym roztokem lehce házel, ale pak si asi sedl, takže při jízdě házení či kolíbání pláště nepozoruju.
MKII z podzimního nákupu v Koloshopu mi fakt nesedl, na promočený měkký cesty je ok, ale na pevnějších cestách nejspíš díky vysokejm figurám dost nevyzpytelnej. Házení bylo asi zapříčiněno vadnou serií, ale vzhledem k dost špatnýmu gripu bych MKII nekoupil, s XK jsem prozačátek velmi spokojen.
Budu mít teď nové kola na KOMech i23 a brázdím jak bf, tak internety a hledám informace o pláštích. Tady jsem se dočetl, že Protection verze v šíři 2,4 (dozadu X-King, dopředu MK II) se dá dobře zatěsnit do bezdušového systému. Proč se tedy prodávají i verze přímo UST, které jsou těžší než Protection a jestli stačí vzít Protection nebo jít rovnou do UST plášťů.
Díky
Protection verze je slušná na bezduše, ale také ji to chviličku trvá než se zatěsní. UST verze těsní i bez tmelu (na UST ráfkách).
UST verze je pak ještě odolnější než protection a má o trošku méně tuhou kostru (ale pořád je kostra tuhá poměrně dost).
UST verze ale nemá u X-kingu (ani u Race kingu) black chili (vyjímkou je Trail king).
A pak je UST verze o dost méně objemná. 2,4" UST X-king má jen 56mm na 21mm ráfku. 2,4" protection mi hodil 60–61mm na 25mm ráfku (25mm ráfek by tomu UST přidal tak jen 1mm).
Na neUST ráfek (tedy když už tam je stejně páska) bych dal protection. Tmel musíš dát tak jako tak. UST verzi jsem měl chvíli nahozenou na UST ráfku bez tmelu na druhém kole, abych se o to nemusel vůbec starat.
super, díky. takže beru protection verze
Jezdim Conti, zkoumal jsem je a na kole nemas Black chilli, ale ten levnejsi. Poznas to tak, ze x na plasti je u Black Chilli oranzovy. U tech lenvnejsich Conti nejsou napisy na plasti barevne. Na novy kola se vetsinou davaji levnejsi verze plastu, pokud zrovna nekupujes kolo za 60k + :).
Ten odkaz na X-Kiong RS kevlar – jelikoz ma puvodni cenu 1200,–, soucasnou 890,–, tak ten je s Black Chilli. A navic je to na ty fotce napsany.
Ja jinak jezdim uz druhou sezonu Conti X-King Protection a v podstate nemam defekty, i kdyz je ten zadni uz lehce sjetej.
Zajímavé, to jsem nikdy nezaregistroval. A bude to přitom nejspíš pravda. Ověřoval jsem více modelů a sedí to i na UST (které nemají black chili a tedy nemají X organžové) a i na jiné modely než X-king.
Jj, to bude platit u vsech Contiku. Tohle jsem se docet tady na BF, kdyz jsem zkoumal ohledne plastu co a jak :)
Dík moc za postřeh ohledně barevného rozlišení, to je dobrý rozpoznávací znak. Když mám teď na kole obyč verzi, tak teď opravdu čumím, že to vydrželo skoro 6000km a ještě by se na tom imho dalo tak 1–2 tisíce klidně jezdit, čistě co se vzorku týče (je jen otázka, jak dlouho ještě vydrží ty další nařezaný části pláště, než začnou taky praskat a trhat se – viz můj „defekt“ bočnice s fotkou).
Ve světle nových skutečností to vypadá tak, že když koupím X-King Protection 29×2,20, tak si oproti současnýmu obyč. X-Kingu polepším jak ve výdrži, tak i co se týče odolnosti proti píchnutí (i s tím obyč to teda zatím bylo super a za dva roky ani jedno píchnutí v terénu). Přičemž jsem si vědom mírně většího odporu a sníženýho komfortu.
A prosím vás, ještě co tohle? Není to ten můj současnej plášť, na kterým jezdím?
http://www.kupkolo.cz/…evlar_z1448/
Směs Pure Grip Compound, TPI180. Tak přemýšlím, jestli by se vzhledem k ceně nevyplatil – přeci jen je to 350,– vs 1050,– za X-King Protection. Pokud je to teda fakt ten můj. Díky.
Valivý odpor bude naopak znatelně menší u protection verze.
Verze s Pure grip směsí je o dost pomalejší, už jsem to dával výše (srovnání zase pro race king, pro který je to změřené)
http://www.bicyclerollingresistance.com/…ormance-2015
A pokud bys měl poslední verzi s neoznačenou směsí, tak ta je nejpomalejší (u té to bude pomalejší hlavně za horší kostru)
Já su fakt jitrnice, sorry :-)) Ok ok, dík moc za znovuvysvětlení a odkazy.
Podle fotky to vypada na ten bez Black Chilli. Ja se zas divim, ze ma kevlarovou patku, pac ty levnejsi verze plastu mivaj vetsinou dratetnou, ale to je asi uplne jedno. Na funkci ma vliv hlavne smes a uplne jevic jak ti plast sedi.
Dovolím si tuto barevnou teorii zpochybnit. Mám před sebou X Kinga i Race Kinga ve verzi RaceSport, která je jen Black Chili, a oba jsou s celostříbrnými nápisy. Váhově jsou stejné jako oranžové verze.
Pak tu mám obyč OEM verzi, ta je o řád těžší a je na ní nápis made in China.
Takže bych se řídil hlavně váhou pláště, nikoliv barvičkami.
Aktuální ročník nebo nějaký starší? Pro starší ročníky určitě mohlo platit cokoliv. Samozřejmě nelze vyloučit, že se najde vyjímka i pro 2015 modely u kterých jsem toho prošel hodně (jak na webu, tak něco v reálu) a platilo to všude.
V ceníku mám Modelljahr 2015 :-)
Všechny pláště mohu objednat buď klasiku oranžovou, nebo SilverLine ( bez oranžové ). Nenašel jsem mezi nimi rozdíl.
To pravidlo tedy bude platit jen pro oranzove verze. Tam maji ty s black chili oranzovou u prvnich pismen.
U silverline se nepozna nic.
Tak ja zas neznam Silverline :). Cert, aby se v tom vyznal.
V tom případě by na kolech mohly být dodávány pláště které se nenabízejí samostatně . Na kole mam MK Prot. s celostříbrným popisem ale podle jejich webu by jiný MK Prot něž s Black Chili Conti UK neměl existovat . Samozřejmě, nelze vyloučit, že na kole z 2015 bude plášť např. 2013. Bohužel, na plášti jsem nenašel žádné číslo, které by odpovídalo PN v jejich tabulce ale PN evidetně označuje spíše typ balení + obsah než vlastní obsah. Což mi nepřijde uplně nejšťastnější, protože bez krabice / blistru nevím co mám vlastně za plášť(nu což, kategorie „neovlivnitelné“). U X-Kinga v blistru teorie odpovídá – na blistru Black Chili a na plášti oranžový okraj „X“.Btw, jejich aktuální global web mi aktuálně přijde „under construction“, u „hobby“ se doklikám na detaily/rozměry u „competition“ nikoliv.
Jak pises, je v tom bordel. Ja ziju v domeni, ze Protection verze je jenom s Black Chilli, tedy barevnymi napisy :)
Uz jim to zase frci: http://www.continental-tires.com/bicycle/tyres, web je predelanej, tak na nem asi makali. Klik na Advanced filters > Technology > PureGrip, tak barevenej napis ma pouze Contintental, ostatni napisy (RaceKing, TrailKing…) jsou stribrny. Kdyz dam Black Chilli, tak jsou barevny pismenka i v napisech typu plastu.
Tudiz mi z toho vychazi, ze je klidne mozny, ze Protection verze s pouze stribrnymi napisy vlastne neexistuje :), nebo je to dodavany ciste pro vyrobce kol a neda se koupit.
Abych to moje vybírání pláště uzavřel – po doporučení a zkušenostech místních guru jsem nakonec vybral Continental X-King Protection 29×2,20, jak mně bylo doporučeno. Díky za pomoc :-)
Prosím vás, nemáte někdo tušení, kterej plášť by byl rychlejší? Jestli Continental X-King Protection nebo Maxxis Aspen? Idealne pro 26er. Tuším, že ta Maxxiska asi bude o trochu rychlejší, že. Díky.
Někdo zmiňoval, že se blbě utěsňují, ale přesto, vozí někdo Conti X King Performance 29*2,20" jako bezdušový na ráfku ZTR Arch EX ? Dík.
Má někdo vyzkoušeno
29" Continental X-king Performance 29×2,2 – kevlar
nebo
29" Continental Race King Performace 29 × 2,2 – kevlar
jako bezduše s NoTubes ?
normálně to funguje, proč by nemělo? performance verze mi drží tlak dokonce i bez, když jsem zkoušel novej jen tak nahodit. Vydržel do druhýho dne a byl pořád nafouklej…
Nemá někdo aktuálně změřenou šířku 29" X-kingu 2,2" protection?
Výše se řeší včetně toho videa ještě 2015 modely. Tam je to užovka a je potřeba vzít 2,4", aby to bylo ± srovnatelné s 29" RK 2,2" protection.
Je poměrně pravděpodobné, že to bude pořád stejné, ale rád bych to měl potvrzené.
A případně ještě šířku 29" RK 2,2" protection. Těch mám změřeno více kusů, ale všechno kupováno ještě 2015 (takže by to mohlo případně také být zase jinak).
Naposledy som na 29×2,2" XK protection nameral cca 53mm, tipujem že za ten čas sa mohol o nejaký ten milimetrík vyťahať, ale
určite to nebude ako 2,2 RK, ak chceš mať porovnateľné balóny, tak dopredu by som dal X-King 2,4 a dozadu Race-King 2,2
Takže si to i sám potvrdím, jak to je pro 2016. Vše zůstalo při starém.
Teď jsem vybalil 29" 2,2" RK protection a 29" 2,4" XK protection a nenasazené (měření šířky rozbaleného pláště) mají oba dva přesně stejně. Kolik to bude přesně po nahození se ještě uvidí, ale v každém případě pořád platí, že u XK je potřeba brát o jedno širší rozměr.
Ještě, že RK není tak podvyživený, když se ve 2,4" vůbec nevyrábí.
To je nepříjemné zjištění, chci přejít z 29/2,2 XK RS na Protection, ale v 2,4 už to váží moc. Chtěl bych vzadu zachovat velikost současného XK RS balonu, že bych tedy vzadu přešel na RK Protection? O kolik méně drží vzadu RK proti XK? (za mokra nejezdím, terén nejčastěji les, šotolina)
RK bohužel drží výrazně hůře než XK a to i za sucha (za mokra jezdím také minimálně). Ale zase na druhou stranu RK opravdu parádně jede a to o hodně lépe než XK. Na zadním se ten horší grip ale dá přežít, prostě to ve výjezdu občas hrábne kde XK vůbec. A při brždění také o něco horší (nejezdím ale tak moc často věci, kde bych musel odbrzdit hodně zadní brzdou, takže to tak nevadí).
Já bych na fullu zkousnul hmotnost 29" 2,4" XK i na zadním, ale chci to mít jezdivější (vozil jsem na 26" 2,4" XK/XK a už to nebylo ono co se týká jezdivosti), takže tam teď hodím XK 2,4/RK 2,2. Už mi s tou mizernou odolností běhounu u snake skin Schwalbe dochází trpělivost. A jako bonus nebude prolínat mléku u protection (na druhou stranu se o hodně déle zatěsňují než snake skin Schwalbe).
Na HTčku možná dám znovu šanci i variantě RK/RK. S gripem (i když není žádný zázrak) to je v pohodě, protože je alternativa oproti Thunder Burtům co tam mám teď. Rychlostně je to podobné (TB o píď rychlejší, ale rozdíl minimální). O něco horší pohodlí u protection verze, na které jsem tu dířve nadával už nebude vadit tolik, když mám teď na HT odpruženou (předtím jsem tam měl pevnou a tak to bylo znát více).
U protection verzí jsem nikdy nemusel řešit žádný defekt na vyjížďce (tedy buď nebyl vůbec žádný nebo jen malé, které vzal tmel a ani jsem neregistroval). U snake skin Schwalbe už jsem zrušil na zadním 4 pláště prorváním běhounu (a jednou z toho díra jako vrata, že by to nedal ani knot, který jsem tedy v té době ani u sebe neměl).
RK vpredu i vzadu je tragedie… co zkusit spec fast trak nebo maxxis ikon?
Tak to už bych raději (pro sebe určitě) použil XK/XK a pořád to bude o malinko rychlejší.
Tak tak.Mám XK/XK 2,4 předek,2,2 vzadu a jede to (pro mě)suprově :-)
to jako kdyz mas FT/ikon/RK tak poznas co z nich jede lip jo? tak to uz ti fakt neverim :) :) :) a XK rychlejsi nez ty 3? to uz je na me moc velka pohadka, nebo moc podplaceny test
Věřit nemusíš (je mi to úplně fuk). Pro moje ježdění sedí měření na bicyclerollingresistance přesně. Když mi seděl zatím úplně každý plášť co jsem jezdil (a tím myslím nejen nějaké pocity, ale sedělo to s mojemi měřeními pro několik různých metod měření) a že jsem jich dlouhodobě jezdil hodně z těch co jsou tam změřené, tak věřím i těm měřením pro pláště, co jsem ještě nejezdil. Samozřejmě platí pro tvrdý jezdivý povrch (kterého najedu většinu, proto takové pláště chci).
FT a Ikon jsem nejezdil, ale poznám tedy i menší rozdíly než jsou naměřené mezi FT a RK. FT i Ikon jsou na tom v měření výrazně hůře než XK i než NN. A XK vs RK je rozdíl dost velký.
Každý ať vybírá dle svojich preferencí, já chci prostě pláště co nějak jedou (vím kde mám tu hranici) a pomalejší už nechci.
Výrazně pomalejších výrazně lépe držících plášťů (např. HD trail/HD pace, FA trail/FA pace) jsem jezdil v minulosti spoustu a vím, že už touhle cestou jít nechci.
Navíc je tu ta odolnost. Schwalbe mi plně vyhovují v poměru jak to jede a jak to drží a problém je jen ta malá odolnost běhounu (a ještě není ideální to prolínání tmelu po nějaké době), tak nebudu brát Ikon nebo FT, který je na tom ± stejně.
Protection verze jsou na tom na běhounu mnohem lépe s opravdu velkým rozdílem. Ono v podstatě v rámci těhle rychlých plášťů nic odolného jako protection není.
Vyjímka jsou u Schwalbe Double defense, které se dělají jen pro některé pláště (vlastně jen RaR). Ale hlavně double defense je ochrana nepovedená ohledně toho jak to jede.
Exo od maxxisu je docela fajn, přijde mi to lepší než protection.
Na odolnost možná dobré (to netuším, nejezdil jsem ani nevidím žádné měření). Když ale Ikon vyřazuju i v rychlejší variantě kvůli tomu jak jede, tak Exo varianta nebude to pravé (i když pro tu jsem měření žádné neviděl).
Protection je taková rozporuplná ochrana. Povedlo se jim udělat slušnou odolnst bez výrazného nárůstu valivého odporu (tohle je opravdu vynikající). Ale zase to má jiná negativa jako příliš tuhou kostru, což zhoršuje trochu grip.
Nwm, já na měření nekoukal, já to dal na kolo a přišlo mi to OK, tak to tam zůstalo
pokud vychazi ikon i ft v tech „merenich“ (cti zaplacene reklame) lepe nez NN tak se asi neni o cem bavit :D
JO, napsal jsem to OPACNE nez jsem chtel…
Tvl a ty to nepoznáš? Tak to seš hovno biker. Mně přijde Ikon o 21% rychlejší než XK, ale RK je rychlejší než Ikon o 2,5%, takže RK je o 23,5% rychlejší než XK. V mokru je to ale jiné, grip XK je lepší o 10%, ale v zatáčkách zase držej hůř boční figury než ikon, přesně o 5%. Fast trak v mokru nebrat, ten moc plave. Jenže, zase FT je ze všech nejlehčí a nárůst defektovosti neni tak velký, takže ve výsledku je o 11,2% lepší než XK a vzadu RK. Jenže když dám všude Ikon, tak jsem na závodě o 23s rychlejší než kombinace XK a RK. No a z toho vyplývá, že nejlepší je Mitas Scylla s textrou. Jenže zase je dost tuhá, přesně o 13% než ikon s exo, ale zase protection je horší s větším tlakem.
Noo nevim jestli sem se do toho nezamotal, klidně mi napiš PM, pošlu ti tabulku v excelu,tam jsem to všechno vyhodnotil. Když to shrnu, vše co sem zde napsal, tak nejlépe vychází Schwalbe RR
A co se týká RK, tak sice nedrží nic moc ani za sucha (za mokra mi to moc netrápí, to jezdím jen málo), ale na druhou stranu nemá téměř žádnou stejně dobře jedoucí konkurenci. V podstatě jen Thunder Burty, které drží podobně, jedou možná nepatrně lépe (ale se zanedbatelným rozdílem), ale zase jsme zpět u příliš málo odolného běhounu.
Díky za info, tak teď jen vybrat (řeším jen zadní kolo) mezi pláštěm a) co moc nedrží (RK P), b) co je užovka (XK P2,2) a c) co váží hodně (XK P2,4). Vzhledem k tomu, že jezdím nízké tlaky (1,6/1,7) tak chci spíš balon, vypadává b). Protože mám celkem lehké kolo, nechci ho zabít 760g gumou, vypadává c). A mám z toho kolo, na kterém si na singlu namelu :) Nebo XK RS2,2 jako dosud a doufat, že ho nerozsápnu, jako dosud. Ale štěstí nebudu mít pořád.
Jestli to budeš dávat na bezduše, tak rovnou na race sport zapomeň.
Už to na nich mám, ale jak píšu, je mi jasné, že jsem měl zatím štěstí na nějakou větší škubu. Přední (MKI RS2,2) zatím nechám, vypadá dobře a na bocích nejsou žádné stopy po šutrech, ale zadní je orvaný, tam je to otázka času a podle stavu pláště asi ne moc dlouhého :)
to máš štěstí, že se ti to vůbec povedlo zatěsnit, některý jsou jak řešeto, ale možná to za ty tři roky co jsem to zkoušel vylepšili.
Evidentně došlo na přísloví kozel zahradníkem, dělal jsem to poprvé bez jakýchkoliv předchozích zkušeností z 4500 km jetých RS, zadní by byl pro většinu BF na vyhození. Něco pláštěma šlo, ale od toho tam je to mlíko, chvíli jsem s tím klepal a drží to.
Čus, dokáže tu někdo porovnat Schwalbe Rapid Rob s Conti XK a RK? Rychlost, výdrž, jak drží? Mám na novém kole Rapid Rob co tam byly a chci něco lehčího a rychlejšího. Viděl bych to na XK/XK 2.2 nebo XK 2.2/RK 2.2(2.0?).
Vzhledem k tomu, ze jsem ted resil taky nove plaste tak ti muzu dat jen par poznamek. Neznam rozdil, ale pokud hledas neco lehciho a rychlejsiho, tak pro zacatek koukni treba tady
No a ja po hodinach cteni vsemoznych nazoru, recenzi a clanku dosel k plastim od schwalbe a sice Rocket Ron, protoze podle vseho co jsem zatim docetl by to mela byt lepsi volba nex x-king. Jediny otaznik je vydrz plastu nez se sjedou. Takze muzu jen poradit at na ne kouknes, neco treba taky pohledas a podle toho co bude vic vyhovovoat tvym potrebam si vyber :)
RoR drzi ± jako XK a pritom jede o malinko lepe. Jenze zustavaji ty dva Schwalbe problemy:
No ja vsude vycetl ze XK na mokru uz nic moc ale RoR prave docela stale drzi az na vetsi blato, ale co ja vim, jsou to furt jen fora. :)
A treba ja osobne pouzivam duse, takze bod 2 je pro me nezajimavy :)
Ja mam jedny kola s RoR 2,25 a druhy s XK 2,4, takze nejde uplne srovnavat jak kterej a jede a drzi. Ale kdyz se podivam na figury, tak bych lepsi drzeni a vetsi odpor tipoval spis u XK, ktery jsou asi nepatrne vyssi a celkove masivnejsi.
Co se tyce vydrze se tezko srovnavat, na kazdym plasti jezdim jinej teren. U XK se mi zda, ze dyl drzej hrany figur, ktery ale zase hrozne dostavaji na kamenech.
Nejsou. XK i ve 2,4 ma stredovy vzorek 2,5mm vysoky, stejne jako RoR.
Ohledne gripu mi v nekterych situacich prijde lepsi jeden a jindy druhy, celkove vyrovnane. Hodnotim pro predni. Na zadnim jsem RoR mel jen jednu vyjizdku.
XK podrzi o dost lepe nez Rapid rob. Ale rychlejsi moc nebude, klidne i pomalejsi. Rapid rob je jako par let stary RaR, tak uz si nepamatuju presne jak se choval.
Pokud chces opravdu zrychlit, tak RK/RK. Drzet by to mohlo podobne jako Rapid rob.
RK/RK jsem taky zvažoval ale četl jsem tu, že na předku moc nedrží. S Rapid Rob jezdím kameny/štěrk zatáčky hodně opatrně, vůbec nedrží. Tak uvidíme buď vezmu XK/RK nebo RK/RK jezdím za sucha tak to snad půjde.
Rk jsem měl na předku a vážně to moc nedrželo. Ralph drží podstatně lépe, jak ho sjedu, mám nachystaný XK. Vzadu jednoznačně RK, rychlý je fest a odolnost taky dobrá. Mohl by malinko víc držet, ale jinak spokojenost.
Vyuziju vlakna, na Canyonu mam od zacatku vpredu MK RS 2.2 a vzadu XK 2.2 RS a prijde mi ten predek, ze v zatacce vubec nedrzi
Ted jsem jezdil prevazne tvrdsi povrchy,lesni cesty a sterk, pisek nic blativyho a na predchozim kole jsem mel RK 2.0 a v zatackach ten predek drzel mnohem lip
Ted se do zatacky vetsi rychlosti az bojim, pac uz mi to jednou uteklo a malem jsem lehnul
Je to tim MK nebo se mi to jen zda?
Nemas to prefoukane ? Mam tuhle kombinaci uz na druhem kole (aktualne 2,4") a nic takoveho nepozoruju
Doukam na cca 2 a mam cca 97kg a predouknuty to myslim neni, nedavno jsem pred barekem zastavoval a pri brzdeni a temer nulovy rychlosti vzal rejd a malem jsem to svliknul
RK jsem foukal na 26" na vic a nidky jsem nepocitoval, ze by mi to utikalo a ted za stejnych podminek sileny
Mam to jako nomecz taky oba 2,4 foukam predek na 2 a zadek asi 2,2 oba duse.Vaha 85 a problemy nepozoruju.
Ja si nemzu pomoct, jak je tvrdej podklad a na tom pisek,sterk apod tak to musim jet pomalu a neklopit
Jedna se tedy o zatacky do praveho uhle a na starecj RK to bylo uplne v pohode
A to čekáš že na tvrdým podkladu to bude na písku nebo štěrku držet??
no to bude asi ten problem ta guma neni urcena na tento typ povrchu, je to guma „do lesa“ ne primárně na pevne cesty.
mám spíš menší problém s XK vzadu kterej na suchém a sypkém(drolivém) povrchu jde docela rychle do smyku. Ale když s tím počítáš tak se s tím dá jezdit i celkem zajímavé věci :-)
No necekal jsem, ze to bude jak zvejkacka na skle, ale taky jsem necekal,ze to bude tak klouzat v porovnani s RK. Je mi jasny, ze MK je spis do blata,ale ze bude az tak tragickej …
jak jsem psal, tohle chovani proste nepozoruju ani na HT 2,2/2,2 tak na fullu 2,4/2,4
mozna blbej kus nevim …
Vozim verze black chilli (racesport)
on taky podle popisu ikdyz chovani by odpovidalo nejake levnejsi verzi
Už to vidim,nevšiml jsem si předtim.Me se prave zda že Black Chilli drží dobře.Plast je takovej jakoby mekci na omak nebo jak bych to popsal :-)))
jj taky mam cerny chili
Ja si nemzu pomoct, jak je tvrdej podklad a na tom pisek,sterk apod tak to musim jet pomalu a neklopit
Jedna se tedy o zatacky do praveho uhle a na starecj RK to bylo uplne v pohode
MK2 mě taky neoslovil,nepochopitelně ustřelil..nahodil jsem druhý záplet se 2roky starým HR2 maxterra (natrhaná většina bočních figur do poloviny) a jsem klidnější a spokojenější…
Měl jsem MK II 2,4" Protection na minulou zimu (do měkčího povrchu) a moc jsem s nima spokojenej nebyl, takže jsem se zamyslel nad jejich chováním a po pár stovkách km je odvezl do sběrnýho dvora. Těžko spekulovat kde přesně byl problém, plášť mi prostě neseděl (zakulacení, výška figur, směs atd). Na AM na tvrdym povrchu vozim XK 2,4" a ty mi přijdou docela v pohodě a po jarních deštích je nasazuju znova.
A co prohodit XK na předek a testnout, jestli ti to nebude sedět lépe :)
mam to v planu, je se mi do toho nechce
a jestli tady bude furt takhle sucho, tak dam na oboje RK
Čau… něvíte někdo, jestli se dá cíleně někde sehnat Continental X-King 27.5×2,20" (Performance nebo Protection) ve verzi SilverLine?
neotravuj tuna porat s tiem samiem tepluckym dotazom pouzij mozog a skus kontaktovat dodavatela alebo daky shop zufaloc
tahni!
takmer v kazdej zmienke o plastiku continental se vladimir pazdera zufalo pyta na tu samu viec odpovedal som mu ked nemas daco ku pomuci vladimirovi neburin tuna a tahni s offtopicom inam ty vies kam trapaciak
ty mas teda dneska den Dejve:)
To vypadá na krámy
Je to opravdu takova sleva?
Vyrábí se ještě? Nikde to nemají
Continental X-King ProTection 29×2.2
X-King byl přejmenován na Cross King (a vzorek je teď malinko jinej)
Psal jsem to jinde. Trošku těžké hodnotit, ale na starších (původ 2012) ve směsi black chilli s nájezdem 00 nic se vytrhávají figury docela hodně. Já bych podruhé váhal… Nevím, jestli se z toho dá něco vyvodit pro současné pláště.
Ty Ti ale od roku 2012 zpuchřely…
Nevím, jak je na tom XK v Race Sport, ale měl Performance Kevlar verzi, dále pak Mountain Kinga II (Race Sport, Performance Kevlar), Race Kinga (3× Race sport, 1× Pure Grip) a teď Trail Kinga (Race Sport) a trhání špuntů jsme nikdy nezaznamenal.
Mám doma dokonce i nějaké Race Kingy Race Sport asi z 2012 a pořád drží (už je to v podstatě slick, ale ne a ne se rozpadnout. Kupodivu ani nedefektí :-D).