• hanz

    taková věcná k lidem co tomu rozumí…když vezmu original střední(třeba 40lb/in) pružinu do vidle a v pulce jí přefiku a doplním pulkou z tvrdý pružiny(třeba 45lb/in) vyjde mi 42,5lb/in ? nebude ta slabší část namáhaná víc?(jakože bude mít na starosti větší část zdvihu než ta tvrdší polovina)…nebo co všechno při tomdle kousku hrozí?..pružiny bych v pulce samozřejmě spojoval přes přesnej silonovej kus do kterého zapadnou zkrácené konce pružin

    0 0
    • Gorgov  

      tak tomu nerozumim, ale logicky, když vezmeš normal linearni pruziny, myslim ze nejdriv se stlaci temer cela ta mekci a pak az zacne fungovat ta tvrdsi, takze budes mit charakteristiku zdvihu se schodem. Ale nikdy sem to v praxi nezkoušel, tohle je jen moje teorie:)

      0 0
    • milan1  

      Snažíš se vyrobit progresivní pružinu? Rozdíl, se kterým ale uvařuješ je tak malý, že mi to přijde skoro zbytečné, protože to napojení uprostřed a ukončení závitů ti to vše přitvrdí tak, že nevidím smysl v takovéhle úpravě.

      0 0
      • hanz  

        1 a 1 cm silonovýho sedla na 50-ti cm pružině udělaj minimum

        0 0
        • milan1  

          Ne v tom není problém, ten je v ukončení závitu, podivej se na stávající pružinu na konci a není třeba objasňovat. Tohle si musíš pořídit i uprostřed.

          0 0
        • milan1  

          Chyba u mě, počítám s krátkou pružinou zadního tlumiče, teď vidím, že píšeš jasně o vidlici.

          0 0
        • milan1  

          Tak takhle skutečně můžeš získat progresivní pružinu. Slabší se bude stlačovat více a potom ta silnější. průběh nebude lineární ale progresivní. Hodnota mezi kterou požaduješ by byla lineární přímka, tohle se bude na počátku blížit průběhem a nárůstem blíže k nižší hodnotě nárůstu síly té slabší pružiny a v konci se přiblíží průběh silnější pružině, prosté překreslení a zalomení křivky ale nejde odstřelit od boku, průběh bude lonemá křivka, nikoliv přímka.

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • PePu  

      Něco málo teorie jen pro doplnění en.wikipedia.or­g/wiki/Hooke

      0 0
    • kOmE  

      To namáhaní ji tolik vadit nebude Velkej rozdil tam nebude. Spis bude horší ji řizout a upravit tak ,aby mela dosedaci plochu pouzitelnou pro to spojeni.

      0 0
      • hanz  

        podle čeho soudíš že jí to namáhání nebude vadit..praskají pružiny aj předpisově zatěžovaný..co teprve když z ní bude tahat větší zdvih než je stavěná?…máte někdo praxi s „násilným“ předepínáním pružin?

        0 0
        • kOmE  

          Hmm ,nevim jestli tak moc praskaj tlacny pruziny ,vadnej kus muze prasknout,ale to muze prasknou at to preriznes nebo ne. Tyhle pruziny nechodi na doraz zavitu

          0 0
    • Baba-Ji  

      Tak mně napadlo, proč se na TLUMIČÍCH(nejde mně o vidle!) nepoužívají progresivní pružiny? Třeba na kdejakém „kozím dechu“ progresivní pružiny jsou.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.