• martin.kopriva91

    Ahojte,

    na začátku srpna jsem dával na reklamaci tlumič do Teamsportu s tím, že mi dají vědět co a jak do měsíce. Ve středu to bude 30 dní a dneska, když jsem tam volal, byl takový, že se vymlouval – chlap, co vyřizuje reklamace v Giantu měl týden dovolenou, teď čekají na součástku, co nemají na skladu ap.

    Vím, že ten 31. den mi vzniká právo na vrácení ceny za zboží pokud se nedohodneme jinak.

    Chci se jen ujistit, že pokud mi teda nedají vůbec nijak vědět (jako vyrozumění se předpokládám nebere jen nějaký telefon, kdyby zavolal), tak že když tam ve čtvrtek napochoduju, tak jestli natvrdo si říct o peníze a nic mě nezajímá (pokud mi samozřejmě nenabídnou lepší tlumič za obchodní cenu).

    Kdyby se zdráhali, tak pošlu dopis s tím, že jsem tam dnes byl, ale nechtěli mi vrátit peníze. No a potom popřípadě co?

    Díky moc za rady :-)

    0 0
    • Josef Šimon  

      Prostě ta reklamace musí být do těch 30 dnů vyřízena a hotovo, tam není o čem debatovat, je to jejich problém, že má někdo dovolenou, nebo že snad nemají požadovanou součástku.

      0 0
      • martin.kopriva91  

        No a bere se jako vyrozumění, že by mi ve středu poslali mail s vysvětlením, co je to za závadu a že na tom pracují?

        0 0
        • Josef Šimon  

          Hele, do 30 dnů to musí být vyřízené, to by na tom mohl nějaký „jouda“ pracovat taky 1/2 roku a občas by zaslal email. :-D

          0 0
        • marapara  

          Vyrozumovat můžou co chtějí. Ze zákona je důležité, že máš do 30ti dnů právo na opravené nebo nové zboží nebo na vrácení peněz tečka. Pokud budeš „hodný“ a počkáš další třeba týden nebo 14 dní, je to jen tvoje dobrá vůle, nic víc. Pokud se budou cukat proti tvé vůli po 30ti dnech, nezbude než se zmínit o ČOI a uvidíš, jak otočí.

          0 0
    • Dejv94  

      Do 30 dnů vyřídit, po můžeš chtít peníze popřípadě se domluvit jinak. Mě takhle vrátili peníze za mobil (původně nabídli výměnu za nový kus, ale v jiné barvě, to jsem nechtěl), že ho nestihly opravit.

      0 0
      • martin.kopriva91  

        Díky moc, tak se začínám těšit, že to do té středy nestihnou :-))

        0 0
        • kubad  

          No to zase tak jednoduché byť nemusí :-[ mit právo a domoct se ho muze byť celkem zložité a dosť zdlouhave

          0 0
        • Josef Šimon  

          Hlavně se jim nepřipomínej…

          0 0
          • Vilém  

            Muzu vedet co si tim pomuzes? Kolik cekas, ze ti daji za zakladni model tlumice? Nema tam Giant, tak jak mel nekdy ve zvyku, nejaky tlumic atypicke delky, pripadne zdvihu?

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • martin.kopriva91  

              To se přece vztahuje na celé kolo ne? To je přece to stejné jako kdyby odešla baterka na mobilu, tak mi vrátí peníze za baterku a zbytek si nechám.

              0 0
              • Vilém  

                Chapu to spravne, ze jsi reklamoval tlumic, ktery nestihli opravit a ted se chces dozadovat vraceni celeho kola?

                0 0
                • martin.kopriva91  

                  Přesně tak. Alespoň tak jsem to pochopil – reklamuju sice tlumič, ale kolo bez tlumiče je nepoužitelné → tzn. celé zboží je nepoužitelné. Nebo jsem si to špatně vyložil?

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  • Josef Šimon  

                    Reklamoval jsi celé kolo nebo jenom tlumič (vyndaný)?

                    0 0
                    • martin.kopriva91  

                      Přišel jsem s kolem, on si vyndal tlumič a v reklamačním protokolu je napsáno:

                      Reklamované zboží: Giant Trance X4

                      Závada: nefunguje Rebound na tlumiči

                      0 0
                      • Josef Šimon  

                        Takže jsi reklamoval celé kolo, tedy jako celek. V tomto případě by se to tak mělo brát, ale budou se eventuálně cukat.

                        0 0
                  • Vilém  

                    No nejsem sice pravnik, jako jini zde, ale hodne silne pochybuju, ze uspejes podle svych predstav.

                    Jo tlumic, ten mozna uhrajes, ale i kdyz bys z nich vytahl nejaky penize, tak to bude asi dost malo na porizeni slusneho tlumaku. To ti spis daji jiny tlumic, z nejakeho vyssiho modelu a neco doplatis.

                    0 0
                    • felix.org  

                      Ja bych mu tu nadeji nebral a ackoli je zrejme, ze mu jde jen o to, aby to prodejce nestihl opravit a on dostal zpet penize jako za nove kolo a vozil se tak blize nespecifikovanou dobu zadarmo, tak nakonec sveho dosahnout muze.

                      0 0
                      • martin.kopriva91  

                        Nejde mi o to za každou cenu vrátit peníze, ideální by byl lepší tlumič za zvýhodněnou cenu

                        0 0
                    • martin.kopriva91  

                      Upřimně nevidím důvod, jaký argument mi můžou dát: reklamované zboží je napsané celé kolo a oni pokud ho nestihnou do 30 dnů zprovoznit, tak je chyba na jen jejich straně.

                      0 0
                      • Vilém  

                        Pravnik se vyjadril vyse, pry nejakou sanci mas.

                        Jak to mas psano nevim, ale kdyz to vezmu treba u aut, kde kdyz odejde treba motor, tak taky nedostanes cele auto, ale pouze novy motor. Ono se jaksi nepredpoklada, ze si ten motor sam vyhodis ven a dovezes ho prodejci vozu. Stejne tak prodejci kola nepredpokladaji, ze si reklamovanou soucastku sam vyndas, protoze bys mohl udelat vic skody nez uzitku a mozna by ti timto zanikl narok na reklamovani.

                        0 0
                        • Dejv94  

                          To nevadí že mu dají stejné kolo, ale musí být s funkčním tlumičem stejným nebo po dohodě jiným. Neopravení/ne­vyměnění je prostě nedodržení doby lhůty na vyřízení reklamace.

                          0 0
                        • felix.org  

                          U tvyho prikladu novej motor dostanes za situace, ze to v zaruce opravi do 30 dnu nebo se dohodnete, ze to opravi ve lhute delsi. Stejne jak s tlumicem, ten by taky v ramci zaruky opravili nebo vymenili za novej. Jakmile to ale za 30 dnu nestihnou, tak mas naroky, jako by se jednalo o vadu neodstranitelnou a tedy i odstoupeni od smlouvy a vraceni auta/kola prodejci a vraceni kupni ceny zakaznikovi.

                          0 0
                        • marapara  

                          Abych byl upřímný, vytažení motoru z auta a tlumiče z kola, není moc košér přirovnání. Tlumič vymontuješ ve většině případů poměrně snadno z rámu během pár desítek minut, myslíš, že se dá to samé říct o motoru z auta?

                          0 0
                          • Dejv94  

                            Ale ne každý má doma nářadí a je schopný ten tlumič vyndat, stejně tak ne každej má doma zvedák a je schopen ten motor vyndat,

                            0 0
                            • marapara  

                              Myslíš, že pořízení nářadí, asi 2 imbusů na vymontování tlumiče, se rovná ceně za zvedák na vytažení motoru z auta? :D

                              0 0
                              • Dejv94  

                                Dejme tomu že martin.kopriva91 je obyčejný spotřebitel, že koupí kolo a jezdí, v určitých intervalech udaný výrobcem dává kolo na servis. Kupoval kolo jako funkční celek a jako nefunkční celek ho reklamuje, požaduje opět funkční celek. Takže nemusí vlastnit žádné nářadí.

                                0 0
                              • Amoondre  

                                je uplne irelevantni kolik co stoji a kdo co ma, princip zustava stejny – reklamujes produkt jako celek, ne jeho cast. Kdyz ti odejde v televizi panel tak ho taky vydelas a dovezes prodejci? Vzdyt k tomu staci srobouvak …

                                0 0
                                • kubad  

                                  S ohlefem na to mala je záruka na tesneni v tlumaku Fox mu pravdepodobne záruku neuznaji a opravu si zacvaka :-)

                                  0 0
                                  •  
                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                    0 0
                                  • marapara  

                                    No, to měli ale udělat do 30ti dnů. Pokud to dobře chápu, prodejce již těch 30 dnů překročil, má kupující asi nárok na odstoupení od smlouvy. Tedy může vrátit celé kolo, které tam přivezl.

                                    To je ale pouze moje doměnka. Otázka je, jestli je správná nebo nikoliv.

                                    0 0
                                • marapara  

                                  Přečti si můj příspěvek o pár řádků níž a „nekřič“ prosímtě :). Já jsem na Viléma reagoval jako na přirovnání, nic víc. Skutečnost nakonec byla jiná.

                                  0 0
                          • Josef Šimon  

                            Jsou lidi co nevyndají kloudně tlumič z kola, a stejně tak jsou lidi, co v pohodě vyndají motor z auta. V tomto směru to je úplně jedno.

                            0 0
                            • marapara  

                              Řekl bych, že lidí schopných vyndat tlumič z kola, je ve srovnání s lidmi schopnými vytánout motor z auta, trochu nesrovnatelný poměr :).

                              0 0
                              • Josef Šimon  

                                Ale jak tu bylo psáno, dejme tomu, že to je jen běžný spotřebitel a neví o tom lautr nic, navíc si myslí, že když něco vyndá, rozebere, tak že tím pádem přijde o záruku, proto reklamoval kolo jako celek. K nám do servisu také lidi nosí kompletní elektroniku a ne třeba jen reproduktor, mikrofon apod. Stejně tak jim vrátíme funkční celek a hotovo.

                                0 0
                                • marapara  

                                  Já jen reagoval na Viléma a prostě mi to nepřijde jako srovnatelné přirovnání, tečka.

                                  Jak lze ale vyčíst z celého threadu, tak to bylo tak, že majitel vzal k prodejci celé kolo, tam si servisman tlumič vymontoval a vzal na reklamaci. Takže není co řešit, ne?

                                  0 0
                    • Soreno  

                      Nic doplácet nemusí to je jejich boj on koupil celý kolo a jako celek ho hodlá využívat, takže pokud to do měsíce nestihnou mají smolíka nebo mu daj náhradu tzn. že to opraví. To že by dali vyšší model je jejich věc a nic doplácet nemusí pokud se s nima nedohodne jinak, ale to by byl hloupej.

                      0 0
                      • Vilém  

                        No tak dobra, tak mu treba sezenou stejnou mrdku jakou tam mel doted a pak si to muze zopakovat jeste 2×.

                        Takze byt na jeho miste, tak bych za pripadnou nabidku lepsiho modelu s doplatkem, byl jen rad.

                        0 0
                • Josef Šimon  

                  V tomto případě také čekám na odpověď…To měl napsat hned na začátku…

                  0 0
    • xshreck  

      já reklamoval jeden díl, bez kterýho auto jede jakože nejede :-))) už tam je dva měsíce a nemůžu se do eshopu dovolat :D

      0 0
    • nox159  

      prizivim se…

      reklamoval jsem vec zakoupenou v eshopu, po 3 tydnech mi posta vratila zpet balik s tim ze jej nemohla dorucit/ dotycny si jej nevyzvedl, tedka jsem po telefonicke dohode poslal balik znova ze uz by to melo byt vsechno ok… od kdy se pocita doba zacatku reklamace tedy tech 30dni…

      ono uz to tech 30 dni za chvili bude… produkt uplne nutne nepotrebuju je to kravina a jeste neni ani moje :D ale zajimalo by me to jak se to resi…

      diky

      0 0
      • Kouba_2005  

        Ode dne dodání reklamovaného zboží prodejci.

        0 0
        • nox159  

          pokud jej tedy neprevezme at uz z jakehokoliv duvodu, nemusi si s tim lamat hlavu a nemusi to ani resit je to tak? :(

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • xetron  

      Ze zákona nikdo nemá povinnost tě informovat o stavu reklamace, vyřízení či nevyřízení. Prodejce je povinný ve 30 dnech vyřídit reklamaci. Reklamační lhůta běží ode dne podání reklamace. 1. den po uplynutí této lhůty tedy přijdeš na prodejnu a chceš svůj vyreklamovaný výrobek. Pokud prodejce reklamaci nevyřídil zákazníkovi vzniká nárok na odstoupení od kupní smlouvy.

      Pokud jsi reklamoval kolo dle práva máš nárok na nové kolo, popřípadě cash. Nemáš totiž doklad na tlumič a nekupoval jsi pouze tlumič… Je to jako sluchátka u mobilu. Ať se vymlouvá kdo chce jak chce, příslušenství v balení, komponenta…tak to prostě je.

      Je pouze na tvém uvážení, pokud prodejci přistoupíš na nějakou schůdnou variantu, ale když budeš chtít můžeš dostat cash nebo nové kolo…

      0 0
      • nox159  

        co se pise v zarucaku se kterym koupi kola souhlasis je jedno nebo ne?

        0 0
        • xetron  

          nevím jestli je na mně pozdě, ale nepochopil jsem otázku :-/

          Ok možná jsem pochopil… Situace, že by v záručním listě bylo něco co by oponovalo zákonu?

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • nox159  

          je tam neco ve stylu ze zavady na kole jsou opravitelne a ze pokud je vadna cast nevznika tim narok na vymenu celeho vyrobku… volne prelozeno…

          teda pokud si dobre pomatuju

          0 0
          • xetron  

            No tohle je věta nevěta… Tím že tam bude vada, tak nevzniká samotný nárok na výměnu celého výrobku. Pokud je to ale vada neodstranitelná, nebo nebyla tato vada včas odstraněna ve 30denní zákonné lhůtě(případně lhůtě sjednané při sepisování reklamace) tak automaticky vzniká nárok na odstoupení od kupní smlouvy a v kupní smlouvě(na účtence) je uveden kupovaný výrobek tudíž celé kolo…

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
      • felix.org  

        Rozlišoval bych součást věci (např. tlumič) a příslušenství (sluchátka u telefonu). Pokud se ti pokazí sluchátka a vada je neopravitelná (nebo ji např. neodstraní ve lhůtě 30 dní), tak od kupní smlouvy na telefon odstoupit nemůžeš. Taková je judikatura a ty se minimálně v tomto mýlíš.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • D3VL3R  

      Já řešil reklamaci kola s TeamSport půl roku. Už nikdy víc, naštvali mě tak, že jsem sepsal odstoupení od smlouvy, přišel tam s ním a nechal si to podepsat přímo od vedoucího Binara, jinak by to šlo k soudu a málem se tak i stalo, protože od podepsaní se neozvali. Tak jsem tam vkráčel a „nerad“ mi peníze vyplatil.

      BACHA NA TEAMSPORT! – http://www.bike-forum.cz/…klamace.html#…

      0 0
    • blackjohn  

      Chlapek v Progressu ma dovolenou 14dni, takze si jeste minimalne do pondeli pockas. Nikdo jinej neni ochotnej to za nej resit.

      0 0
      • marapara  

        Pokud uplynula lhůta 30ti dnů, nemusí již déle čekat, může nejspíš odstoupit od smlouvy. Jestli má vedoucí dovolenou. Musí tam být někdo, kdo ho zastupuje a bude to řešit za něj. Jinak se může obrátit na ČOI.

        0 0
        • felix.org  

          Stačí, aby tam byl kdokoliv, kdo je schopnej převzít jeden papír a příp. potvrdit, že ho převzal. Ideálně při odstoupení od smlouvy přijít do provozovny, jedno odstoupení předat prodávajícímu a na druhé si nechat potvrdit, že stejný dokument si převzali. Účinky odstoupení nastanou okamžikem převzetí a prodávajícímu začne běžet lhůta pro vrácení peněz.

          0 0
          • marapara  

            A ta lhůta na vrácení peněz je jaká, pokud si to kupující bude přát?

            0 0
            • blackjohn  

              cas bezi predanim zbozi, jen v progressu neni chlap,kterej to resi a zatim se tam k tomu nikdo nehrne, tudiz je velmi pravdepodobny, ze tu jeho 30denni lhutu nestihnou. Ale to uz se musi hadat s tim teamsportem nebo jak se to jmenuje. Jsem na tom podobne.

              0 0
    • michalrysina  

      Zdravím , nechci zakládat nové téma tak se zeptám tady.

      Chci se jen ujistit abych nemusel měnit údaje na objednávce.

      Objednal jsem si na jednom eshopu 2 věci s tím, že vyzkouším a jednu věc vrátím v zákonně 14 denní lhůtě.(to že se to nedělá apod. vím, ale nešlo jinak)

      Nechávám si to poslat do práce. Tudíž jsem vyplnil adresu firmy + moje jméno. nějakým nedopatřením se mě dostala adresa i do kolonky jako „fakturační“. Půjde v pohodě vrátit zboží do těch 14 dnů? Podotýkám že jsem nikde neuvedl IČ ani DIČ. Jen název firmy. Ptám se jestli rozumím dobře tomuto.

      „V případě, že nejste spotřebitel, tedy zboží nakupujete v rámci své obchodní či podnikatelské činnosti (o čemž rozhoduje uvedení IČ na nákupním dokladu), právo na odstoupení vám nevzniká, neboť zákon tuto možnost neuvádí.“

      Díky všem

      0 0
      • mr.nikdo  

        Zkus a uvidis, co Ti reknou.

        Kdybys to bral na IC, mas na to 1 den.

        0 0
    • Azmir  

      Jenom se přiživím na tématu, mám spíš jenom takový dotaz ne problém, dal jsem boty na reklamaci, reklamace byla vyřízena za 14 dní, dokonce kladně, vrátí mi peníze, ale paní prodavačka mi řekl, že presto, že je reklamace vyřízena, tak peníze dostanu až 30. den, může mi to někdo osvětlit proč to tak je a jestli to vůbec můžou dělat?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • mr.nikdo  

        Zkusil bych se zeptat, kde na tom byla.

        A taky, jestli uz jim dosel nejaky doklad o tom, jak byla reklamace vyrizena :-).

        0 0
    • xshreck  

      Tak,mám dotaz :))

      koupil jsem boty v hatích u Znojma, mám to 140km.

      Jedná se o běžeckou obuv, ve které jsem neběhal ale nosil jsem to jen do města nebo do školy. Na chození a běh mám boty jiné. V ohybu u palce se mi odloupnul kus svršku, takže tam je nepěkná díra :-/

      chcu to dát reklamovat, asi bych to tam dotahl osobně když pojedu kolem – ale psali mi z obchodu, že si pro to budu muset zase dojet po vyřízení reklamačky. Nemají to v případě kladné reklamace proplatit – mojí cestu nebo poštovné tam i zpět? (teda neviděl jsem to, ale poslat zpátky by to na jejich náklady mohli)

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • scret  

        to je tvuj problem, zes koupil daleko od domova.. Neni to eshop, takze necekej, ze ti nekdo bude neco proplacet:)

        0 0
      • Vilém  

        Reklamovat boty je v naproste vetsine pripadu ztrata casu.

        0 0
      • jIrI___  

        S tím proplacením cesty si předpokládám děláš prdel :)

        0 0
        • xshreck  

          Někde jsem to našel – pokud bude reklamace úspěšná, mají se zaplatit výlohy na dopravu. Ale na cestu seru, hodím to tam jak pojedu kolem. Jen jsem to někde četl a dal jsem to jako příklad.

          pokud ta reklamace bude kladná (a protože se jedná o obuv, která je dělaná na zátěž, tak počítám že jo), chci aby mi to poslali poštou. Tam nepojedu jak ocas – myslím že by to tak mělo být. Prodejny jsou v čr tři a všechny daleko.

          0 0
      • nox159  

        ja bych si nechal proplatit i svacinu pokud pojedes 140km jiste budes mit hlad :)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.