zdar chlapi, mam takovy dojem,ze podobne tema tu nekde je, ale jaksi ho neumim najit (pausalne nehledam)
takze dotaz pri defektu lepite nebo dusi vyhodite a date fungl novou ??
je jasne,ze nova duse vychazi draz,ale…
zdar chlapi, mam takovy dojem,ze podobne tema tu nekde je, ale jaksi ho neumim najit (pausalne nehledam)
takze dotaz pri defektu lepite nebo dusi vyhodite a date fungl novou ??
je jasne,ze nova duse vychazi draz,ale…
Vyměnim za novou co mám sebou a doma starou zalepim…teda pokuď to jde…ale věčinou jo.
Tak.
(ježiš, reaguju na 4 roky starý příspěvek…)
Vyhodit duše a je po problému.
sem vedel,ze sem zas na cosik zapomnel :-)
mate nekdo zkusenost s tema „samolepicima“ zaplatama? nebo jake pouzivate
pripadne jake bezdusaky?
Na cestě používám samolepky, duše se musí hned dát do pláště, jinak to nefunguje, ale není s nimi problém, spokojenost.
Jak tady mluvíte o těch samolepících záplatách.
Na jedný vyjížďce jsem píchnul, lepení jsem měl, jenže lepidlo bylo vyschlý, takže jsem ho nemohl použít, bylo to celkem daleko od domova a vlaku, tak mě napadlo použít náplast z lékárničky, kterou vozim s sebou. I přes odrazování kamaráda, že je to kravina, jsem díru přelepil „lepící částí“ náplasti, a světe div se, dojel jsem bez dalšího dofukování až do města, kde jsem koupil nový lepení.
Takže náplast nejjednodušší, nejlevnější a nejrychlejší lepení :D
Defekt dostavam ojedinele a lepim samolepiacimi zaplatami od Topeaku – http://www.topeak.com/…ols/flypaper
Na vyjazde lepim priamo v terene, na preteku menim novu dusu. Ale za poslednych 6 mesiacov jediny defekt… teraz v piatok som trafil v zjazde kus zlomenej a ostrej obkladacky cihajucej na polnej ceste :-(
Jako nouzové zalepení samolepka dobrá. Časem se ale vždy vytahala a povolila (alespoň mně). Takže jsem to stejně musel předělat. Od té doby lepím jen flekem a lepidlem. Sice to trochu dele trvá, ale je to jen jedna práce. Rezervní duši vozím zásadně novou. Pokud píchlá už nejde slepit, tak dám novou a hned koupim další.
Se samolepkama mám stejnou zkušenost. Když s ní duši zalepim, je to v pohodě a drží, ale když mám pak další efekt jinde, tak jak duši vyndám a znova nandám, tak už samolepka moc nedrží. Nicméně dokud neni duše potřeba vyndat, tak sem se samolepkama problém neměl, ale taky zas vozim lepidlo a klasický záplaty, nóbrž to jednou zalepim a drží to 100%.
samolepky na stranu s behounem nebo od rafku v pohode. problem mam akorat s defektama co jdou z boku. a tam je jedno jestli to zalepim samolepkou nebo klasiko proste se to casem nakrci a zacne uchazet. a trochu asi taky zelezi na prurezu plastem. cim vic ctveratejsi, tak tim vic sanci, ze se driv nakrci aspon tak mi to prijde.
Samolepící záplaty jsem vyzkoušel s tím výsledkem, že to „časem“ u mne bylo cca 20 km :(
Lepím. Nejvíc se mi osvědčilo lepení Ferdus – za pár korun, drží velmi spolehlivě a vydrží sezónu i víc, popř. dokoupím fleky. A rekord mám asi 16 záplat na jedné duši :-D
Píšeš, že vyměníš fleky. Kde je seženeš samotný? Nikde jsem je neviděl prodávat. To lepidlo je na těch 5 fleků až moc velký. Hned bych nakoupil tak 10–15 malých fleků zvlášť :-)
to mají samotné snad v každým cykloobchodě …nebo aspoň u nás to tak je:)
No kupuje je na kusy u nás v kameňáku. Ale myslím si, že je mají snad úplně všude, jen si o ně člověk musí říct.
Třeba v tom cykloshopu na náměstí Jiřího z Poděbrad (na rohu s Řipskou), mají asi 4 různé velikosti, jeden flastr stojí asi bůra…
By mě zajímalo kdo normální by vyhodil píchlou duši… Jinak já vozím jednu náhradní a když píchnu nahodím tu. Plus mám do zásoby i lepení (úplně obyčejné Ferdus Velo). Už se mi stalo že sem vyměnil duši, a po pár km druhý defekt, tak sem si sednul a zrovna zalepil obě.
heh, mě se nes podařilo píchnout duši na tom samém místě, přes záplatu, takže teď mám flek na fleku
úplně obyčejné, ale skoro nejlepší..:)
Pri defektu vymenim dusi za rezervni, dam ji do brasnicky a doma ji zalepim a stane se z ni rezervni.
Kdyz jsem byl mladsi na jedne dusi bylo 12 zaplat.
Taky jsem měl rekord 12 záplat :-) Na jednom místě se křížily dokonce čtyři :)
Při dnešní ceně duší, která roste rok co rok, to dělám asi jako většina. Po defektu, vymenim za rezervni, tu defektni nasledne doma zalepim a pasuji ji do role rezervni:). Ale samozřejme dve-tri zaplaty na ni staci, pak ji hazu do popelnice.
Proč? Dobře přilepenej flek se nikdy neodlepí.
To je samozrejme, ale clovek nikdy nevi. Vozim vetsinou flyweight od maxxisu a neni to moc prijemny pocit, kdyz na svihu zjistim, ze rezerva neni rezerva. A jeste zalezi na tom, kde byly diry predtim. Pokud jsou moc blizko sobe, vse se to pak krouti a deformuje.
ja mam nadusi tak cca 12 fleku a nemam s tim sebemensi problem…
To vis, gramy. Delam si srandu :). Zase musim zminit, ze tak casto nepicham*.(Klepu na drevo) Takze nez bych se dostal na cislo 12 chvili by mi to zabralo. A hold nova duse je u me jak rikam, vetsi jistota.
*duse :)
Tak ja ted mel tri defekty behem 14 dnu, ale je pravda ze mam sjetej plast.
Jak často kupuješ nový pláště? Jel jsem na flyweightech asi pětkrát a jsou sjetý a defektů asi 10 :D
ja myslel flyweight duse, ale plaste jezdim taky, bud tyhke, nebo furious fredy:) oba jsou defektni az az, proto je beru obcas, zase to s nema pekne frci, jinak:) takove plaste ja prave nemusim kupovat, brigadnicim v shopu…
ja na lepenych duších nejezdim – za sezonu max 3 defekty skoro se nevyplati koupit ani lepidlo :D , duše sice zalepím ale už na nich nejezdim mam je doma ( pokud nahodou nemam nahradni novou tak ji vemu sebou… ale jinak to odjezdi treba mamka nebo tatka nebo bracha :)
Nevidím důvod proč nejezdit lepené duše, já je tedy zásadně dávám na zadní kolo, protože tam když povolí, tak se prd stane, ale zatím se mi ještě nestalo aby lepená duše selhala
ja zas nevidim duvod pro jezdit lepene duse :)
Já lepím za normálních okolností a nemám s tím problémy..
Pokud jsem ale na závodech nebo někde, kde nemám na to čas, jednoduše sáhnu do baťohu pro náhradní duši, vozím vždy dvě..
Pokud najdu dírku tak lepím.
Někdy je tak malá, že ji najdu až doma ve vodě, nebo naopak je díra už moc velká nebo duše hodně rozšmelcovaná, že nemá cenu ji lepit, tak to nelepím, ale měním. Malou dírku hledám pod vodou a duši zalepím a dám ji jako náhradní.
Ten 1 defekt za sezonu si zaslouzi novou dusi :-)
Vozím lepení a lepím :-)…tahat sebou další duši se mi teda nechce…stejně to kolo musíš rozdělat a když lepíš tak tě to zdrží jen o 5 minut déle.Navíc jak tu někdo psal, že vymění za novou, doma děravou zalepí a šoupne jí zpět do kola tak to se mi zdá jako zbytečná dvojí práce.Proč to doma znovu rozdělávat když to můžu udělat na cestě?Zdrží mě to jen o max. 5 min. déle a po příjezdu domů už nemusím nic znova rozdělávat a lepit.
A když je na duši problém s ventilkem, tak potom domů tlačíš? To jen otázka k tomu nevození duše. Jinak lepit/nelepit je samozřejmě na každém jak mu to vyhovuje více.
S ventilkem jsem za 7 let neměl problém ani jednou. Ale vozil jsem celou dobu „nezničitelné“ autoventilky.
tie uvodzoky sú tam správne 8o)
To se mi ještě nikdy nestalo a řekl bych, že todle je spíš vyjimečná závada a né tak častá…aspoň tedy u mě to tak je a proto nevidím důvod vozit druhou duši.Otec jí vozíval a měl ji v brašničce tak dlouho, že ji nevyužil až se mu tam z toho vožení prošoupala díra :-)) pak ji mohl tak akrát vyhodit.Taky sem se všimnul, že někdo ji zas vozí uchycenou na sedlovce ale to se mi taky nelíbí, zvlášť když si představím jak mám pokaždé zaliskanou sedlovku od blata.Ale jak si psal, ať si to každej řeší podle svýho.
Me se taky za 14 let jezdeni nestalo, ze bych mel problem s ventilkem takovy, ze bych kvuli tomu nedojel. Jediny problem co kdy s ventilkem byl, ze netesnil dokonale a bylo nutne jednou za nekolik dni dofoukat. A vozim vyhradne galuskove ventily.
Pokud někdo neurve nebo jinak neponičí ventilek při foukání (sám jsem nikdy takhle ani galuskový nikdy nezničil, ale už jsem to párkrát viděl v reálu, jak se to někomu povedlo), tak tahle závada není sice častá, ale občas se objeví.
Zažil jsem párkrát ustříhnutý ventilek od ráfku (chyba v tom, že se naptrně protočil plášť, ventilek za to samozřejmě nemohl, ale odnesl to).
Pak bouchlá duše přehrátá ve sjezdu, celý ventilek se s kouskem duše pryč (plášť se přitom na ráfku neprotočil ani o kousek, to jsme kontrovali).
A pak občas překvapevní typu nefunkční lepidlo, zažil jsem i když nebylo ještě načaté, opět se hodí duše.
Tak nám se v Itálii staly obě věci naráz. Kamarád pri brzdění poodtrhl ventilek z duše – oba vozíme galuskový – a při foukání ho kus ulomil, bohužel ten, co nejdě vyměnit. Dal jsem mu svou duši. Oba potřebujeme navíc dlouhé ventilky, protože máme vysoké ráfky :-( a docela blbě se shání.
Kupuju duše s kovovým ventilkem a objímkou, ne ty gumový.
Maly dirky doma lepim (teda pokud najdu lepeni). Na kolo vozim nahradni dusi a menim.
Vcera sem pichnul tak ze v klidu dam stovku za novou dusi a budu rad ze to nejsou tisice za plast a rafek … viz foto
Pamatuje tady někdo ty fleky jak se na duši a na flek přitáhla svorkou taková krabička s nějakým hořlavým sajrajtem uvnitř, která se pak zapálila? :-)) Já si to pamatuju když sem byl malý tak s tím vždycky otec lepil…to byl vždycky flek jak vrata :-)) taky si pamatuju jak ty duše zkoušel vždycky pod vodou kde to uchází a někdo to dělá i dnes ikdyž moc nepochopím proč…já vždycky když sem píchl a byla tam i tam nejmenší pidi dírečka třeba od trnu tak když tu duši mám vyndanou tak ji prostě nafouknu a po přejetí rukou ihned krásně ucítím kde to fouka…ta dírka ikdyž je sebemenší tak se po nafouknutí prostě roztáhne…nikdy sem tu potřebu dávát to pod vodu neměl…tak nevim co to je za zvyk :-)
jasně že ten vzduch cítít jde, ale když lepím doma, tak to prostě vrazím celý (např.) do bazénu, a vidíš tu díru hned…
protože u Vás na Marzu je voda drahá.:-))
Teď si to trefil :-)
Kdyz uz to tu je… proc se u MTB kol vubec pouzivaji dva druhy ventilku ??? Chapu, ze autoventilek je asi festovnejsi a ze pomoci galuskovyho se da duse snaz vyfouknout pripadne nafouknout usty. Nebo jeste nejake vyhody/nevyhody? Stejne mi prijde, ze je vetsinou uzivatel odkazan na pouzivany rafek. Nebo nekdo vrta do rafku (zvetsuje dirku na ventilek), aby tam mohl dat autoventilek?
No třeba ve vláknech o Fulcrumech RM5 se pravidelně vyskytují experti co tu díru provrtávají na autoventilek. Popravdě to absolutně nechápu, takhle si dobrovolně rozdrbat nové kola. Sice mám taky raději autoventilek, ale když už bych koupil něco s dírou na galusky, tak radši obětuju ještě pár stovek a nakoupím i nové duše. Jedna věc je, že se tím ráfek trochu oslabí, druhá je záruka a třetí, asi bych neměl srdce vrtat do nového ráfku.
Foukat duši ústy? Hm, gratuluju, teď mi napad ten chlápek, co takhle nafukoval gumový lahve.
jen jsem o tom slysel ze to jde…ale jestli to nekdo nekdy zvladl, to uz nevim :)
František Koudelka :-)
U mě to je tak, že když jsem na vyjížďce, píchnu a mám náhradní duši, tak ji vyměním a píchlou si vezu domů kde ji zalepím a potom ji vozím jako náhradní. Pokud na vyjížďce píchnu více než jednou, tak už holt musím lepit v terénu.
Za kolik kupujete lepení? Btw jaké… já si koupil nějaké v plastové krabičce, nevím kolik stálo …
4 záplaty padly jen na kolo od mojí ( během 100km xD ) tak jsem si chtěl koupit nové, ale nabídli mi jen nějaké za 55kč …
Ked ma clovek velku pumpu este sa da chvilu aj dofukovat vzdy pred vyjazdom:-)Obvykle mavam defekty co sfuknu tak za dva dni. Na zadnom to takto robim snad este od vianoc, mal bysom to uz konecne zalepit…
Mimochodom so zaplatami mam opacne skusenosti ako tu citam, lepsie sa mi zdaju samolepky, sice po case vyzeraju zle ale drzia a este sa mi nestalo, ze by sa nejaka odlepila narozdiel od kasickych lepenych.
Je třeba taky zachovat při lepení určitý postup, aby ten flastr držel. Že ano.
Asi tak… Já lepil duše nespočetněkrát a ještě nikdy se mi nestalo, že by mi to časem povolilo. Jednou se mi povedlo to blbě zalepit a ucházelo to hned, ale jinak všechno drželo jak mělo. Ať už to byly lepidla co se musely nechat přes noc, ideálně zatížené, nebo později 30 a 15 minutovky a nebo teď ty minutovky.
podle me neni lepeni typu Ferdus na cesty uplne idealni, resp. se musi casto kontrolovat a menit, pac rado vysycha.
vozim s sebou nahradni dusi, kterou v pripade defektu pouziju, a jako backup samolepici zaplaty od Parktoolu, ktery jsou perfektne skladny a uziti bezproblemovy.
doma ale pouzivam Ferdus k plne spokojenosti…
Jsem si na tohle téma dneska při vyjížďce vzpomněl. Rubena Light .6 mm vzadu, v RR 2.1, nahuštěná na 40psi před vyjížďkou, se rozhodla, že vybuchne.
v tomto prípade lepiť!!!!!!!!!!!!
Tu je najlepsie zlepit tie dve casti dokopy :-D bude to drzat v pohode :-)))
Ta duše věděla, že už není v kurzu, tak se rozhodla postupně upgradovat na NoTubes pásku :-)
To udělala uvnitř pláště nebo vylezla z něj a teprve pak praskla?
Těžko říct, neviděl jsem to (zadní kolo). Jel jsem zrovna do kopce přes nějaké kořeny/kameny, žádný nezvykle velký náraz jsem necítil. Bouchlo to a plášť vypadl z ráfku, ale co se stalo první nevím.
Takže vylezla a bouchla. Za to ale nemůže duše, nýbrž plášť nebo ráfek. Mi takhle nedávno vylezla DH duše z Ranchera. Taky za to ta duše nemohla, i když byla naopak větší. Aspoň si teď můžu stříhat hodně siné gumičky :-D
Tohle mi udělala duše, když sem se pokoušel provizorně nacpat duši na 1,6" do 2,1" pláště. Když mi to bouchlo pod rukama tak sem odskočil od kola dva metry jak sem se leknul :-)
Lepíte i duši, která viditelně rupla ve švu? Říkám si, jestli to není spíš výrobní vada a nemůže se to opakovat o o týden později a pár centimetrů vedle…
nn to bych nelepil :)
ne. Takový duše už jsem měl. Nebo taky prodřené od pásky Delfi.
Jo, lepím, asi před 14 dny na fungl nové kendě, drží.
Trošku jiný dotaz – můžu zalepit plášť lepením na duši?
Schwalbe RaR EVO TLR, používám duši … Je tam asi 2–3mm říznutí.
Tak buď objednám lepení na plášť přímo anebo to zaplácnu klasikou na duši, co mám doma. Osobně bych v tom neviděl problém, když mám duši … co myslíte?
Muzes, kdyz ta dira ma jen 2–3mm. Kdyz je vetsi, chces po podlozit necim co se neni elasticke.
Je to malé … navíc to je jen zvenku, zevnitř ještě menší :). Ten plášť už je tak za půlkou životnosti, tak to snad doklepe :)
Jdu lepit a nahodit
Bez problémů, nezapomenout pořádně odmastit a zdrsnit.
Jo … odmastit … no vidíš … pozdě :D, jen jsem to zdrsnil … Ale tak je to nahoře a měla by to tam tlačit duše … tak snad gut … vypadalo to, že to drží slušně.
Ale když už jsi se ozval Jiří, zneužiju Tě k něčemu jinému – mám tam nalepenou pásku pro TLR řešení. Nicméně díra v pláští a to, že mám ještě dva pláště které opravdu TLR nejsou a unikají při nasazení opravdu hodně – mne přimělo nalít tam tmel až sjedu ty pláště a koupím TLR verze.
Jen teď přemýšlím, jestli mi to tu žlutou pásku http://www.kupkolo.cz/…p/5362_3.jpg poškodí či ne … Mám na mysli, jestli to duše nějak nepropasíruje krz díry v ráfcích od špic …
S touhle NT páskou nemám zkušenosti, nevím co to je za materiál. Nicméně pokud je nějaká měkčí a nemáš sražené hrany na otvorech pro niple, tak bych přes ní pro jistotu asi dal klasickou plastovou pásku do ráfku, co se dává když vozíš duše.
Vozím sebou náhradní duši a obyčejné lepení (fleky + lepidlo). Zatím jsem vždy lepil. Samotné zalepení trvá chviličku a záplata hned drží.
Náhradní duši vozím pro případ velkého poškození duše, které nejde zalepit záplatou.
Záplaty mi na duši drží spolehlivě a dlouhodobě, takže nevidím důvod proč vyhazovat píchlou duši.
U lepení je jenom riziko vyschnutí lepidla. Ale pouze u použité tubyčky, kde se propíchlo „hrdlo“.
„Tubyčky“…
A druhý fail je ten, že jsi úplně nepochopil jádro dotazu…
zkušenost z motokrosu – jednu duši starou roztříhám a udělám z ní fleky. Lepím vteřinovým lepidlem a žádný problém. Drží to perfektně.
Diky