Poradi mi nekdo s vyberem rafku pripadne celeho vypletu misto puvodniho Roval 650b DH? Hodne bikeparky, obcas bohuzel nejaky nedolet.. Diky.
Poradi mi nekdo s vyberem rafku pripadne celeho vypletu misto puvodniho Roval 650b DH? Hodne bikeparky, obcas bohuzel nejaky nedolet.. Diky.
DT FR570
Mavic 729
Náboj:
DT 350
Hope pro 2–4
dráty:
sapim race
Pokud DT350, tak bych se nbál jít do výborného ráfku EX471, ten má vnitřní šířku 25 mm nebo pak free ride ráfek FR560, ten má šířku 30 mm.
Nejspis to prepletu na stary naboj, DT FR570 byl jeden z favoritu, Mavic 729 uz neni moc k sehnani, co 830?
Ex471, enduro ráfek od Hope si nechá naložit úplně stejně, váha stejná, ale je užší. Doporučuju koupit a nechat naplést na chainu na sapim špice, protože tak jak mi tam napletli kola, mi je vživotě nikdo nenapletl. Celou sezónu jsou ty dráty jak beton. Ale je fakt že jezdím nahovno
Nějakej objektivní důvod, proč by měl volit EX471? Za mě to je blbost a když už 25mm ráfek, tak na DH bych dal radši E512 nebo raději ten FR570, co psal Atilla.
Protože přežil plnou nálož na WC bez pláště, protože má rozumnou váhu, protože ty DH ráfky, jejichž váha se blíží 700g jsou, pokud nevážíš tunu, přestřel, protože poměr vaha/výkon/cena není o čem. Stejně tak i Hope, dle mého názoru
Proč ne EX511?
Jo klidně, mě teď jako přesvědčujete? 471 je prostě osvědčená kvalita
Cena stejná, váha plus 100g se na DH ztratí, širší o 2.5mm není k zahození, na DH není o čem. Jinak mám ex 471,fr570 i ex 511
To mluvis o tom ex471?
Píše porovnání EX471 a FR570. 27mm vnitřkem bude na DH lepší než 25. Předpokládám teda, že vozíš pořádné gumy.
EX471 je prostě EN ráfek a pokud nejezdíš vyloženě čistě, tak bych do něho na DH nešel a radši zadní ráfek předimenzoval…
Já teda nevím, ale rozložit se dá i 600g DH ráfek a určitě bych si na svoje kolo EN ráfky nedal…
Chceš srovnávat 1 jízdu top DH jezdce, který s kolem umí perfektně pracovat a volí nejlepší/nejrychlejší stopu, s borcem, který to chce na víkendové DH, kde občas něco neodletí nebo neodpruží? To asi ne…
Navíc Gwinovi to bylo jedno, jestli ten ráfek rozmašluje nebo ne. Že to ráfek přežil, je sice z části určitě tím, že je fakt odolnej, ale hlavně souhrou okolností, že Gwin zajel hodně čistě a nic velkého netrefil.
1+
Bude na tom DHR II 2.4, taky se mi dle popisu zda ten EX471 vic endurovejsi…
Ne, že zdá, on prostě je EN. V době, kdy na tom Gwin jel v Leoši bez gumy a vyhrál, to byla horká novinka a bylo potřeba dělat promo, tak se vozily na sveťáku v DH. Dneska už jsou mnohem lepší alternativy pro tohle použití…
Zase bych to nepřeháněl. Třeba Bruni, Hart, Finn apod. jezdí 471 pořád.
Protože má v pitu dalších 5 zápletů
Spekulace. Třeba mu jen vyhovují…
Takže jako vozí vědomě nahovno kola, i když ví, že jsou na trhu mnohem lepší, dokonce od stejného výrobce (sponzora). Snažíš se říct tohle?
Ne, říkám to že se nemusí rozhodovat podle dlouhodobé životnosti a radši vezme lehčí ráfek. Stejně jako Hart vozí vzadu EX511 kvůli šířce a v předu EX471 protože je lehčí. Jemu stačí sjet jednou kopec, na materiál nekouká. Dole tak i tak dostane nový plášť a když ráfek trefí tak i výplet k tomu.
Zase ale 471 musi vydrzet celkem dost. Rekl bych, ze bude odolnejsi, nez Flow MK3 rozhodne. Zadnej team nevozi rafky, ktery jsou po jedne ostre jizde nepouzitelny.
Však nikde netvrdím, že to nedá jízdu ty nové DT fakt drží, ale prostě nevím proč dávat EN ráfek když cena je stejná a těch 100g na DH kole tě nezabije. A pro normálního smrtelníka to je na předku na věčnost.
když už tu řešíte FR570 vs. EX471 – chtěl jsem napsat, že FR570 je o polovinu levnější, ale ted vidím, že už to není pravda a stojej stejně:-( já je kupoval předloni za 1200/ks a nebylo to v žádný akci, i v bottico je měli za podobný prachy.
Pravda, jeste do listopadu byl za 1200 :-( https://rafky.heureka.cz/…wiss-fr-570/
Co Extreme Jumbo, ma nekdo zkusenosti?
Hoši, už jsem na svém sjezďáku stihnul kopnout ráfek vzadu, že nejde srovnat – drží to, ale při dalším kontaktu „sbohem“…
Vybírám tedy alternativu a předpokládám, že i vepředu to budu měnit… Plán je, že nechám spoke náby a zbavím se ztenčovaných drátů a ráfků, aktuální kola jsou TYTO.
Kandidát na nový ráfek je asi DT FR 560
Pokud víte někdo o něčem lepším, dejte vědět, požadavky jsou:
Jde mi primárně o to, aby to nebyl nějaký šílený ingot, ale nechci nic ztenčovaného… nezávodím, jezdím pro radost… Ale, jezdím trošku jako prase, nehraju si s tím a pošlu to tam… Takže primární požadavek je, aby to ideálně vydrželo celou sezónu bez většího servisu.
Dík,
@.
Jestli jde hlavne o vydrz, tak bych koukal na karbon, konec koncu dlouhodobe vyjde i levnejsi nez znicit 5 hlinikovejch rafku :)
Proc se chces zbavovat ztencovanych dratu? Jsou odolnejsi nez rovny, a niple bych taky resil hlinikovy, pocitam ze na sjezdaku po slany silnici jezdit nebudes.
ad dráty – netuším, proto jsem to nadhodil, pokud jsou ztenčovaný odolnější, tím lépe …
niple – no pokud vím, každý, kdo mi zaplétá kola mi na moji váhu ordinoval mosaz, bo se to šponuje vždy na MAX … a pokaždé, když se to centruje, tak by to měl ovíc vydržet, nesrůstat, atd …
karbon? nějaký tip? Já jsem doufal, že 560ku jen tak neodbouchnu O:-)
Karbon rafek lightbicycle nebo nextie. Ale měl bych strach aby to nebylo příliš tuhé a netrpěl jsi.
Niple bych hliník nedával. Hned se to omačká a dojebe, ale možná jsem jen levej. A zarostly mi též…
Moje zkusenost, a zrovna vcera jsem se o tom bavil s mechanikem co se tim zivi 34 let ve Whistleru, i on pouziva na temer vsechny vyplety hlinikovy niple. A zrovna karbon utahuju hodne na fest, tam pouzivam jeste podlozky pod niple…protoze proc ne, kdyz sem to delal poprvy tak jsem byl trochu paranoidni mozna..
Ja osobne poskodil vic mosaznych, co se lehce ukrouti kde konci zavit.
Mnohem vic nez material niple zalezi na tom jak si to pripravis – davam vazelinu na diru u niplu, spoke prep na draty, a muzu centrovat i po trech letech na DH. Kdybych teda potreboval, u karbonu sem az po treti sezone mel par dratu co bylo potreba dotahnout, jinak na to neni potreba sahat.
Co se tyka samotnych rafku, ja mam zkusenost jen s light-bicycle, mam je na sjezdaku a sem z nich nadsenej. Zkousel sem i Mavic 729 a podobny stokilovy pokusy, ale nic z toho nevydrzelo ani mesic kdyz sem byl v zavodni kondici, karbon sem sice taky zrusil, ale po trech letech misto jednoho mesice myslim ze se to vyplati :)
Hmm, já zase raději mosaz. Po tom co jsem měl v ráfku svého času toto (srovnání starý vs nový)…
Dá se ten spoke prep vůbec v Čechách sehnat? Sem to v létě u tebe viděl poprvý v životě…
Přiznám se – většina zaplétačů radši mosaz. Já si kola nepletu, „nevyplatí“ se mi to učit ;)… Většinou se nato jednou za rok sáhne a je to vyřešeno.
Na karbon jsem koukl, ale bez cla + DPH jsem někde na 16 tis (ráfky) :-)… tak to si spíš nechám na další rok, každopádně si to poznačím, teď se asi spokojím s rezervou ve formě těch FR 560 :-).
https://www.nextie.net/…mm-NXT29DH40
tohle vozi v 27,5 zena a po vsech nakopanejch 500g hlinikovejch tohle drzi a drzi a drzi..
Osvezim to tady s dovolenim s dotazem. Ma nekdo zkusennost s Reverse Black One 35 TR? Jde mi jen o rafek, ne cely zaplety. Nevim, zda to riskovat nebo ne. Libi se mi vizualne a nemaji na sobe zadny cirkusovy napisy
Prosim o zkusennosti lidi co jezdi DH/EN
Za tyhle prachy je osvědčená DT FR541, tak proč brát tohle?
Nerikam, ze je to zlej rafek, ale stejne tak jako 560 a 511 jich tady uz par v desivym stavu mam. To uz vydrzi mnohem dyl Spank 359. Ale jak pisu vyse, nesnasim ty cirkusovy napisy
Tak už vzhledem k váze o 70g nižší, než Spank a 90g FR541 to ais nebude super odolné
Nevim, odjud cerpas, mam jiny udaje. Vazi o 50g min nez FR541. Vazi o 20 gramu vic nez ex511. Tzn vazi o 5 gramu vic nez 359. Vesteckou kouli nemam, proto se ptam na pripadny zkusennosti. Ale diky za uvahu:)
jestli drtíš 541 je třeba přejít na karbony ideálně s crash replacement :-)
No jo, ale kdo to zaplati:)
Nerikam, ze nevydrzi sezonu. Jednou za cas holt vymenim, objednal jsem rovnou dva, na reverse holt kaslu. Chce to pockat na nejakou recenzi, sam ji delat nehodlam. Tak levny to zas neni.
Pristi rok se bude vedet vic, treba ty Bontrager dhline taky prekvapily, osobne jsem to nejezdil, ale v okoli si to lidi pochvalujou a pritom taky levny. Ale zase pojizdna reklama bohuzel. Me ty napisy strasne vadej
U toho dt jsou aspon k dispozici custom nalepky, tak cerveny se da zbavit, ja jsem ujetej a zacernuju i napisy maxxis na gumach:)
Čím ty nápisy začerňuješ? Mě všechno po chvíli slezlo. Dlouhodobě funguje jen bahno.
Lihovkou Twin marker od Pilot. Dvakrat za sezonu obnovuji:)
Ještě jsem to teda nezkoušel, ale mám bookmarklý tohle https://www.youtube.com/…/F8YBY2b_WKI
To vypadá zajímavě. Pak se poděl o výsledek. ;-)
Dinitrol mam v praci, zitra muzu vyzkouset
Díky. 3M už jsem zkoušel, Dinitrol vůbec neznám.