Za jak dlouho probrzdíte ráfek? Mě po jedné sezóně a cca 4000km má dost. Není to málo? Měníte pak i výplet, nebo jen ráfek?
Za jak dlouho probrzdíte ráfek? Mě po jedné sezóně a cca 4000km má dost. Není to málo? Měníte pak i výplet, nebo jen ráfek?
je to málo záleží jak brzdíš a jaké máš brzdové špalíky.
Zatim se mi žadnej nepodařilo probrzdit ale asi sem dřív měnil dost často kola…
no jo no kotoučovky moc ráfek neprobržďují co :-(
mno myšleno předtim než sem dal na kolo kotouče ale je to + pro kotouče :O)
Pozink se mění automaticky. já doporučuji měnit i nerezky. Každá špice je natažená jinak a hlavně nevíš, jestli už nemají dost a pak by mohly v novém ráfku praskat a to je zbytečné. 4K je málo, ale jestli jezdí často ve vodě a šotolině a bahně, pak se nelze ani moc divit. Jaké jsi měl? J.
Myslím, jaký jsi měl ráfek? J.
Mam Mach1 MX, a po 5000 jde pryc, je probrzdenej. ALE: Co misto nej?
Zmizela Ti indikační ryska, anebo je úplně out? J.
Neměnil pozdě špalky? jako že jsi brzdil plechem špalku? J.
je to hodně málo.
Já jsem teda ráfek neprobrzdil už asi 6 let :))). Ale to bude tím, že vozím kotouče :)
Neni to moc, ale neni to nemozne ;) Ja jsem presvedceny o tom, ze na probzdeni staci ujet dva dlouhe maratony za mokra… Pokud jsi to ale probrzdil za beznych podminek, znovu uz bych si stejny rafek nekoupil. Vyplet si vymen. Pokud mas obycejnej, tak to ani neni drahy.
Neprobrzdil jsem nikdy zadny rafek. Nektery maj s prehledem pres 30 000km. Jedina destrukce bylo vytrhani vlozek z rafku na 517ce a podobna destrukce na Crossmaxu. Myslim, ze problem je v tom, ze pouzivas nejake Shimano spalky, ktere rafky obecne velmi likvuduji. DOporucuji 3barevne baradine.
Pri vymene rafku doporucuju vymnit i vyplet.
Rigidy a Alexy mi docela mizely. Výdrž tak kolem 6000, ale hodně záleží na mokru, špíně a špalcích. Dávám přednost tomu, že vyměŇuju špalky ( Koolstop, Ritchey ) před ráfkama. Dokud jsem neměl kotvy, tak jsem snil o keramických Mavicách.
4000 je opravdu malo. Jak se projevuje, ze je probrzdeny? Uz se zlomil, nebo je tam jenom zlabek? Ja jsem jezdil vzdy az do prasknuti, ale nikdy to nebylo pod 20 000km. Vacsinou ze zacatku na ostrem kole a potom na ostatnich.
Někde už jsem psal, že se mi podařilo po 4000 km rozpálit ráfek do červena natolik, že se roztáhl. A bylo BUM
No mám Remerxy a po 2,5tkm žádný opotřebení a to Juicynama brzdim jako prase! :-D))))
Jak píšou výše,problém budou nejspíš špalky,nebo časté bahno.Používám tříbarevné gumy a ráfky nijak nemizí.Na ráfcíc DT 4,1 mám 25000km a ještě dlouho vydrží na jezdění do práce.Remerx Eagel po 10000km v terénu taky nevypadal zle.Teť mám Mavic 717,najeto 7000,a jsou jak nové.
No já už jsem jeden ráfek loni s K24kama probrzdil. A kupodivu se mi to podařilo na pouhých 30–40m než jsem po proražení zadního kola na těch šutrech zastavil :-)
Ritchey pro mi vydržel asi osm tisíc. Ke konci už bylo dost vo hubu na tom jezdit. Naštěstí prasknul na rovině kousek od domova :-)
Stary Ritchey rok som menil asi po 20 000 km, pretoze mi pripadal uplne prebrzdeny. Po rozpleteni som ho len tak zo zvedavosti prepilil a zistil som, ze 2/3 materialu tam este boli, takze asi by este nieco dal. Na druhej strane neviem pri akom stenceni uz praska, takze mozno som menil akurat. A to som celkom tazky, takze aj tie brzdne ucinky boli vyznamnejsie nez pre niekoho, kto vazi 60kg.