Dilema: pláště na gravel: univerzál vs. 2 sady kol

35 nepřečtených
  • sharp

    Zdarec,

    přemýšlím, jaké zvolit obutí pro gravel Silex 700, až dojezdím stávající pláště (Maxxis Razzo 700×35 Silkworm (viz galerie v testu článku):

    https://mtbs.cz/…esty-recenze#…

    Ty jsem ale nikde neviděl, zřejmě si je nechali vyrobit jenom pro osazení kola.

    Nejvíc jezdím silnice (okresky, stezky, lesní silnice) + občas kus polňačky apod.

    Zkoušel jsem i terén, ale to byl na těch 35mm docela opruz. Na druhé straně ty místa vypadaly úžasně, takže občas bych něco rád prozkoumal.

    No a teď mám dilema, jestli:

    1. pořídit o něco rychlejší pláště s tím, že vyloženě do terénu už by to nebylo asi vůbec, resp. bych to musel odchodit (zase proč ne, že :)
    2. pořídit +/- stejnej plášť jako mám teď
    3. mít 2 sady kol – jednu rychlejší (jako bod 1) + jednu další sadu s „balónama“, pro občasnej průzkum v lese

    ad 1)

    Po pročtení vláken/recenzí se mi zatím nejvíc líbí Challenge Strada Bianca Pro (700×36), údajně zvládnou i lehčí terén, což by mi vyhovovalo.

    Jenže jsem narazil v diskusích na problém s nasazením, prej hroznej porod. Při své „šikovnosti“ se docela bojím :)

    (Kdo má zkušenost, je to fakt taková hrůza?)

    Koukal jsem třeba i na Conti GP5000 32, ale to už bych se bál, jestli v pohodě zvládne ty horší úseky. Přece jenom skoro v každé trase mám kousek těch horších cest, čistě 100% po silnici nejedu skoro nikdy.

    ad 2)

    Tam bych to viděl asi na WTB ByWay nebo Vittoria Terreno Zero/Dry … nic moc hrubějšího bych na univerzál nechtěl

    ad 3) … ???

    díky moc za reakce :)

    0 0
    • orm  

      Ja dva pary kol zkousel, ale nebavilo me to prehazovat, tak jsem porad jezdil na sirsich (panaracer gravel king sk 40mm). Krome toho, ze mne to nebavilo, tak druhy duvod byl ten, ze kdyz jsem nasadil uzsi rychlejsi plaste (panaracer gravel king 32mm), tak jsem nemohl jezdit svoje zkratky na ktere jsem si zvykl a na rozbitejsi ceste jsem se musel krotit. To me dost omezovalo. Takze za me prehazovani ne :-).

      Pokud chces jezdit primarne silnici a obcas nejakou polni cestu, tak se podivej na panaracer gravel king ss nebo challenge gravel grinder. Oboji jsem jezdil a oboji na silnici fajn, celkem odolne, nemel jsem defekt. Challenge o neco lepsi v terenu, ale do blata neni ani jeden :-).

      0 0
      • sharp  

        aha, no já bych zase měl defaultně tu rychlejší ..... ale přesně toho se bojím, že kdybych tam měl něco moc silničního, tak už bych nemohl jezdit to co teď a to nechci

        Panaracer GK Slick mám taky v seznamu, ale právě ve srovnání se Strada Bianca jsem četl, že je SB (až na hmotnost) lepší.

        Tu druhou sadu bych měl vyloženě na trasy, kde třeba teď vůbec nejezdím … resp. jsem jel jednou, ale bylo to moc o hubu ;)

        0 0
        • jerrymouse  

          Experimentuju se dvěma (vlastně třemi – nechal jsem si i alu 700c) sadama a moc mi to přehazovat nebaví. Mám tam 90% času 2× Strada Bianca 36c (předtím speedero 40c) a na druhou sadu jsem přehodil snad 2× (Gravelking SS/SK 650bx48c). Kdybych vybíral znova, tak jsem tu rychlejší sadu (Zipp 303s) nekupoval, a zůstal u ±40c univerzálů (speedero, byway) a možná druhej hodně terénní (Sendero) – ale to jsem měl a vytahnul to jen 2× v zimě.

          1 0
    • Nimrod  

      strady 36mm open tubular mám a porod je nasadit není. nemusel jsem ani mydlit nebo nějak zvlhčovat ráfek. ony nemaj tvar, jsou jak pruh listu papíru, asi díky tomu hrozně rády utíkaj z patek, takže při nasazování je pro mě porod akorát ten, že ho nandavám na jedný straně a na druhý mi zas utíká z ráfku :-) takže je třeba si hlídat i tu druhou stranu, ideálně tak, že jí přimáčkneš k něčemu (podlaha, zeď,…) nebo by to asi šlo stáhnout truhlářskou svorkou. ale fakt to není nic hroznýho, neboj se toho. pak je třeba zkontrolovat, jestli nemáš pod patkou duši a kdyžtak sundat na daném místě plášť a dát duši dovnitř pláště, do ostrého záhybu, co ten plášť při nasazení udělá. jednou jsem si říkal, že to bude dobrý… nebylo, praskla mi duše a zul se plášť akorát když jsem vyšroubovával z ventilku pumpu :-)

      vittorie terreno dry 40mm jsem jezdil předtím. pomalejší, stejně pohodlný, přestože maj o moc větší objem jak strady biancy, o něco lepší v terénu a bahnu. a nasazování a sundavání je teprve porod, praskly mi u něj postupem času celkem 3 park tool montpáky :-)

      0 0
      • sharp  

        no to teda … že by? :)

        a jak jsou na tom ty Strady, když jedeš z kopca někdě, kde je na silnici trošku bordel (typicky v lese po těžbě: štěrk, kůra, …) … jestli to moc neujíždí?

        0 0
        • Nimrod  

          strady jsou na tom dobře, ale já mám sevřenou prdel :-)

          kupodivu to funguje dost použitelně skoro všude. je třeba si uvědomovat, že ten vzorek je fakt titěrný na nějaký dračení, takže když je mokro v lese, tak fakt pomalu, hluboký bahno vedeš, na mokrý trávě není adheze a tak. co moc nedává je štěrková (většinou lesní) cesta, kde jsou ojedinělý kameny velký třeba tři čtyři centimetry, protože na něj najedeš a plášť ho vystřelí do strany, takže to jen doufáš, že ti neuteče přední kolo moc daleko. ale takovýhle úseky jsou většinou (alespoň ve zdejších lesích) jen krátký

          0 0
          • sharp  

            :))))))))))) jo, sevřenou prdel mívám taky dost často :)))

            a ty štěrkovky jsou brutus asi se vším ..... to nesnáším

            a když je blato, tak jdu pěšky

            0 0
            • Nimrod  

              upravený štěrkový cesty s homogenním zrnem atd. jsou na stradách úplně bez problémů, to to pak ženeš normálně

              0 0
    • LM  

      Zkoušel jsem i terén, ale to byl na těch 35mm docela opruz.

      Máš ty pláště nahozené jako bezduše s rozumným tlakem? Pěkně to pak tlumí a v lehčím terénu s 700×35 bezdušovejma pláštěma jezdím v klidu. Jedu teda pomaleji než na fullu a musím lépe vybírat stopu, ale jde to. S butylovejma dušema to i s trochu objemnějším pláštěm tak dobře netlumilo.

      Jinak mám dvoje záplety:

      • 700×23c s 35 mm bezdušema na výletování po rozdrbaných cyklostezkách, silnicích a (ne)zpevněných cestách. I hladší pěšinky se dají.
      • 700×17c s 28 mm dušákama s odolným běhounem. Ty plánuju vozit hlavně přes zimu s blatníkama až na cyklostezky zase nasypou kamínky ostré jako sklo. Případně když pojedu čistě asfalt s někým, kdo vozí „úzké“ silniční pláště.
      0 0
      • sharp  

        néé, mám to s dušama, tak jak to přišlo :)))

        a tlak už teďka po zkušenostech dávám kapánek menší, pokud vím, že pojedu po horší cestě … pokud čistě po silnici, tak dofouknu na 70psi

        0 0
      • Atilla  

        Co si představuješ pod pojmem lehčí terén? Já jel minule kousek po turistické cestě kde bych to na trail HT letěl v kudle a odpaloval bunnyjopy přes kořeny a na 40mm g-one s gravelem jsem se musel šíleně krotit i tak jsem měl dole povolené hlávko, kliky a ohnutý ráfek.. Takže tomu lehčímu terénu moc nevěřím s 35mm to je tak na lehkou polní cestu.

        1 0
        • LM  

          To bylo prvotní nadšení a zkoušení co s tím lze projet, měl jsem spíš napsat velmi lehký terén, sorry :-).

          Pár příkladů: červená TZ (velmi lehký terén od 2 do konce), žlutá TZ (u 2 jdu kousek pěšky ze schodů), zelená TZ (celá cajk)

          Nakonec jsem se s tím vrátil primárně na rozbité asfaltky, lesní a polní cesty a občas to kousek vezmu zkratkou po hladší turistické značce (sem tam kořen). Těžké Decathlon záplety (2,32 kg jen s bezdušovou páskou; bez kazety, kotoučů a ventilků) zatím drží.

          Jakmile je to víc rozbité, tak se musím krotit tak, že si to neužiju – tam je mnohem lepší MTB, na kterém můžu dělat kraviny :-).

          0 0
    • J.e.n.i.k.82  

      Ahoj, přidám se do diskuze. Řeším podobnou věc, ale už jsem o krok dál.

      Na Topstone 2019 jsem si pořídil 650b kola s Panaracer Gravel King SK. Zbyla mi tedy 700 kola, na které bych rád nějaké užší a rychlejší pláště. Mám tam WTB Nano 700–40c, ale už jsou ve stavu, kdy je nelze použít jako bezduše. Poradíte, jaké pláště 35–38(40) bych mohl zkusit? Nutností je bezdušový provoz.

      Děkuji

      0 0
      • jIrI___  

        Pokud nechceš vyloženě slicky, tak bych doporučil Speedera. Kromě 40 mm (reálně 43 mm) se teď dělají i 36 mm šířce.

        0 0
        • J.e.n.i.k.82  

          Slicky určitě ne.

          Speedera jsem měl v hledáčku, ale měl bych za to, že jsou jen 40. Takhle je to tedy asi vyřešené. Díky moc!

          0 0
          • plzakj  

            Ja ti doporucim specialized pathfinder pro. Oproti speederum jsou rychlejsi, pohodlnejsi a zatim mi netrpi na seknuti vlaken behounu.

            0 0
      • jerrymouse  

        Po měsíci update – zkoušel jsem 650b s Pana Gravelking SK/SS a nestojí mi to za to přehazování proti Speedero… panaracery prodávám.

        Teď prohazuju Challenge Strada Bianca 36c už mi to za to stojí (rychlost na asfaltu je o dost lepší) a 650b jsem stejně hodil drapáky (WTB Sendero/Terravail Rutland), aby to fakt mělo smysl, když už přezouvám. Na zimu asi vrátím Speedera (teda už mi sroste klíční kost, kterou jsem si díky malej trakci Strada Bianca na štěrku a blbej chybě jezdce zlomil…).

        0 1
    • Atilla  

      Četl jsem docela velký test 16ti univerzálních plášťů a Vittoria Terreno Dry to vyhrálo na plné čáře.

      0 0
      • Sulka  

        Ahoj. Oddelal sem Mitas x-road, Speedera a tedka koukam prave po tech Viktorkach. Dost casu stravim na silnici, ale nekdy se utrhnu i z kopce po lesni ceste a tam kdyz nedavam bacha tak koncim. Ale to bude spis nez plastema tim ze to chce zvolnit. Nicmene premyslim znovu nad speederama, pripadne thundero(prej je na silniici stejne jezdivy), a nebo ze zkusim terreno dry. Ja vychazej v porovnani s tufo pokud nejake srovnabi mas? Diky

        0 0
    • Chlebovnik  

      Specialized Pathfinder Pro 38. Na asfaltu to díky pruhu ve středu pláště letí a vyhrávaj na tom Dirty Kanzu.

      0 0
      • TK75  

        To jo, teď tam tuhle 622×42 mm Pathfinder bylo hodně vidět.Taky už jsem nad ní uvažoval…na ráfku 25 bude nejspíš hezky objemná.Ale řekl bych, že Tufo zrovna bude hodně podobná pneumatika

        https://www.bikeperfect.com/…ized-diverge

        Tady dokonce píšou že k těm pathfinderum měl Boswell v kole Cushcore vložku

        0 0
    • Snooploop  

      Ahoj nechci zakládat nové vlákno. Hledám také univerzály. Hodně rychlé a relativně pohodlné a přitom v suchém terénu dobře držící pláště na gravel (Kellys Soot 70) dojíždím Schwalbe G one allround (duše) a musím říct že vůbec nejsou špatný. Duši sem píchl po 2tis km jen 1× a to jezdím vytěžené lesy na Vysočině. Chtěl bych však něco rychlejšího a s větší jistotou v zatáčkách a při brzdění.

      Vittoria terreno dry s kevlarovou patkou se mi jeví jako jasná volba pro univerzální gravel plášť, ovšem teď mi ještě vstoupil do hry Challenge Getaway Pro 700×40 gravel. Cenu neřeším, jen mě zajímá porovnání těchto dvou do kterého by jste šli? Předem díky moc za rady.

      Patrik

      0 0
      • Atilla  

        Tufo thundero je rychlejší a pohodlnější, ale grip má menší .

        0 0
        • Kouba_2005  

          Stejne tak Pirelli Cinturato. Az bych rekl, ze je to guma spis na spatnou silnici nez na sterk ci polnacky.

          0 0
          • Kalic  

            Asi myslíš Gravel H. Gravel M je pak o něčem jiným, v terénu spolehlivě podrží.

            0 0
            • Kouba_2005  

              Jo, Gravel H. Ale chtel jsem rychlejsi gumy, tak je mam :-) Grip fakt slabsi, ale uz jsem se s tim naucil pracovat.

              0 0
          • Atilla  

            Mě přijde, že na tom jde dát hodně, ale většinu mám najeto po polních a lesních cestách, něco v písku a sem tam nějakou turistickou.

            0 0
    • sharp  

      Update 2022: tak mám na kole Strada Bianca.

      Ohledně nasazení: v prvním servise mi to servisák s omluvou a strženym nehtem vrátil. Já to potom nasadil na půl žerdi, aby se pláště trošku natáhly a přizpůsobily. Pak ve druhým servisu už to prošlo, ale s poznámkou, že pokud píchnu, tak jsem v prdeli, protože to sám v terénu neopravím.

      Problém je, že ty Fulcrumy jsou trošku větší a pláště těsnější.

      Ale vypadají pěkně a při těch doporučených tlacích je na hrbolech pohodlíčko.

      Překvapilo mě ale, že ty doporučený tlaky jsou strašně nízko: 3.5 – 5bar max. Já normálně dával skoro u všech 7 barů. Nevíte proč je to tady tak nízko?

      0 0
      • Jáchym 1  

        ? 7 barů????

        To nedávám ani na silničku.

        Vozím GK SS 45 mm.

        Předek 1.6

        Zadek 1.8

        0 0
        • sharp  

          tak to se divim, na silnicku 7 bar je nic, ne?

          a ten gravelking asi bezduse s takovejma tlakama

          mimochodem, jak ten se nasazuje? Tyhle pláště byly taky v užším výběru

          0 0
          • Jáchym 1  

            Záleží na rozměru.Když jsem jezdil na 20mm pláštích,tak jsem dával až 8.

            Na 28mm už jen 6.

            Teď mám 30mm bezduše na 4 bary.

            0 0
      • jerrymouse  

        Vozím 41/44 psi na gravel, 46/49 na silnici, 36C. 85kg. Jinak fakt doporučuju to nepíchnout, je to jednak skoro nezalepitelný (při větší díře) a dostat to z ráfku a zpátky na ráfek mi trvalo přes hodinu.

        0 0
        • sharp  

          jo, počítám s tím, že při defektu bych si volal taxíka/manželku a dal potom už jinej plášť 

          0 0
    • peter934  

      Chlapi, Aka sirka plastov to bude? Typujem 38 (vittoria terreno dry)?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.