dotazek na něco z podnikání (zapsání fúze do obchodního rejstříku)

4 nepřečtené
  • Tomcat

    ..žádost na zapsání fúze do obchodního rejstříku ke dni YX.YX.YXYX… Takže od určitýho dne, nebude subjekt XXXX právně existovat. Právním nástupcem XXXX, bude YYYY.

    A zajímalo by mě jak to je s závazky a smlouvami. A automaticky přecházejí na YYYY? A nebo to je věcí třetí strany (bývalého obchodního partnera XXXX) jestli s převodem závazků smluv bude souhlasit? A jak to je se zaměstnanci , také automaticky přecházejí pod YYYY? Jak je to z reklamací opět reklamace automaticky přebírá subjekt YYYY, ale musí dodržet podmínky které platili s firmou XXXX?

    Dost se na tohle téma hádáme a nikdo nic neví je to takový moc o názoru.

    0 0
    • Tomcat  

      a jestě něco?

      Jak se k tomu musí postavit „byvalý obchodní partner QQQQ“? Předpokládám, že smlouvou se strana XXXX dohodne s YYYY, že YYYY převezme veškeré závazky XXXX. Bohužel se bojím, že obchodní partner QQQQ, nebude chtít se stranou YYYY „bavit“, pokud by s nima chtěl obchodovat měl možnost, ale on si vybral XXXX a ne YYYY. Zároveň QQQQ mám strach, že mu utečou stežejní kádry firmy XXXX. A firma YYYY mu tam nasadí nějaké zelenáče.

      Musí tedy třetí strana (zákazník souhlasit se vším) co mu YYYY nabídne?

      0 0
      • Brzdič  

        Pro věřitele a vlastně pro všechny, je fůze lepší zprávou, než by byla likvidace společnosti z důvodů předlužení.

        Pokud má bývalý obchodní partner pochybnosti o kontinuitě spolupráce, měl by právní nástupce tyto pochybnosti rozptýlit. Osobně bych od fůze očekával, že u „nového“ dodavatele dojde ke zlepšení podmínek (např. rozšíření sortimentu, dostatečné skladové zásoby, množstevní slevy).

        Pokud nebude „byvalý obchodní partner QQQQ“ spokojen, patrně přejde k jinému dodavateli (když existuje).

        Důvodem fůze nebývá charita, nikdo nepohltí jinou firmu proto, aby na tom prodělal. Dá se očekávat, že právnímu nástupci půjde především o zachování všech obchodních vztahů a jejich rozvoj – chce vydělávat a k tomu potřebuje zákazníky (odběratele).

        Personální politika je většinou velmi konzervativní, ale každý je nahraditelný. Většinou ke změnám dochází, jsou-li nutné, postupně. Ty bys ve svoji firmě nahradil stěžejní kádry zelenáčema? Já teda ne, a nevím proč by to kdokoli dělal. Většinou se částečně mění vedení (pokud staré nefungovalo), u větších firem proběhne audit, jehož cílem je odhalit problémová místa…

        Obchodní vztahy jsou dobrovolné, takže zákazník nemusí souhlasit se vším, co je mu nabídnuto. Ale jak jsem psal dá se očekávat postupné zlepšování pozice zákazníka. Pro zákazníka je důležité, aby za svoje peníze získal co požaduje, jinak se obrátí jinam.

        Proces fůze trvá cca půl roku, což je dostatečná doba na vyřešení případných problémů.

        0 0
    • Brzdič  

      Stručně: 4× ANO

      Praxe závisí na tom, proč dochází k fůzi. Pokud je hlavním důvodem vytáhnout původní firmu z bryndy, očekává se od právního nástupce jistá velkorysost.

      • krátkodobé smlouvy se většinou nechají doběhnout, dlouhodobé se uzavírají po vzájemné dohodě nové. Nevidím sebemenší důvod, aby obchodní partner smluvní vztah ukončil, aniž by se přesvědčil o ne/kvalitách právního nástupce.
      • buď právní nástupce ihned vyrovná všechny závazky po lhůtě splatnosti, nebo uzná jejich existenci, výši a navrhne splátkový kalendář.
      • deklaruje zachování zaměstnanosti, platů a snaží se vylepšit např. sociální podmínky pro zaměstnance.
      • s reklamacema je to jak píšeš, a pokud je to slušná firma, snaží se reklamace vyřídit, protože nechce ztratit zákazníky.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.