DT Swiss 350 Straight - zkusenosti, vlastnosti, servis, problemy

77 nepřečtených
  • ales112

    Ahoj

    Ma nekdo zkusenosti nebo jezdil na naboji DT Swiss 350 (Straightpull, Shimano nebo Campa, zadni)?

    Zajima me zkusenosti, vlastnosti, servis, orech Campa, chovani naboje po (nekolika) letech…atd.

    https://www.dtswiss.com/…ubs-road/350

    Predem dekuju za informace

    0 0
    • Vilém  

      Tak to se tu jeste nikdy neresilo.

      0 0
    • Mr.Duck  

      Straight pull nebrat :)

      0 0
      • ales112  

        procpak nebrat DT Swiss straightpull?

        0 0
        • Mr.Duck  

          Mluvím obecně o straight pull. Vydrží méně, dráty bývají hůř dostupné a ještě se to hůř centruje / dotahuje.

          0 0
      • braj  

        Blbost ja používam jenom straitpull (3 kola) Je to tuhý a hlavne to citit u 29”.Výhody pevný a tuhý. Jo na začátku po napletení se to špatne centruje, ale když se to napne tak už je to v pohodě. A350 taky v pohodě bezproblémová

        0 0
        • Mr.Duck  

          Nutit ti svůj názor nebudu, ale je to i názor doslova potvrzený od lidí co pletou kola top jezdců wc dh.

          Tuhý to určitě je, ale rozdíl oproti jbend je zanedbatelný, zatímco výdrž je výrazně nižší. To neznamená že SP nevydrží nic, ale j bend prakticky vždy vydrží déle a s jednodušší údržbou. Možná někde na silnici má sp nějaký malý smysl ale ten rozdíl bude na hraně měřitelnosti ale na mtb je to blbost.

          0 0
          • Mr.Duck  

            Samozřejmě se bavím o kole na ztenčovaných drátech, jinak se o výdrži nemůžeme ani bavit :)

            1 0
            • Breakpain  

              Vysvetlivka pro laika? Ztencovany jako ze vydrzi celkove mene?

              0 1
              • Mr.Duck  

                Vice.

                U neztencovaneho dratu je nejslabsi misto zavit, pak pripadne ohyb pokud je to j bend drat. Tim drat nejvic „pracuje“ prave v prvnim zavitu kde je nejtenci. Ztencovany drat ale umoznuje vice pruzeni v te ztencovane casti, ktera je zaroven slabsi nez zavit coz usetri praci v tom zavitu i ohybu.

                Z vice mene stejneho duvodu jsou jbend vydrzi dele, diky tomu ze v ohybu pruzi. Samozrejme to znamena nizsi teoretickou tuhost (coz neni nezadouci, viz. vyvoj karbonovych kol), ale v realu to znamena ze drzi lepe pnuti protoze kolo pracuje s kazdou otackou a co nepruzi se deformuje nebo povoluje.

                Mnoho kol co mi projde rukama dostava nadprumerne nazrat, vetsina popraskanych dratu co vidim jsou ne-ztencovane. Rozumnou statistiku jestli vic praskaji ohnute nebo rovne nemam, j-bend kol vidim daleko vic nez SP tak se to neda srovnavat, ale muj dojem ze s nima je „furt neco“ podlozeny radou od DT ohledne odolnosti kol a 0 prasklymi draty za 7 let na mych vlastnich, zadne centrovani za 5 let na DH mi staci na to abych zustal verny j-bend ztencovanym dratum :) A hlinikovym niplum abych rejpnul do zaziteho „hlinik nevydrzi“ :P

                0 0
    • tonik666  

      Zaver je takovy ze DT350 je nejspolehlivejsi naboj za rozumne penize a pokud bych porizoval nova kola v beznych relacich, tak nic jineho nebudu uvazovat.

      Mam ho na Enduru 6 let (ale normalni, ne SP) a drzi na prvnich loziskach, a ma druhy rafek. Nejezdim zas tak moc, ale par let endurozavodu, 3× finale dalsi akce za sebou ma..

      0 0
      • mr.garisson  

        Sice je vozím na XC, ale co už zažily bordelu a pořád první ložiska, centroval jsem je snad jednou (ráfky DT). Jinak kontrola, čištění tak jednou za půl roku a drží. Neskutečné ty DT350.

        0 0
    • kandik psi zub  

      na nekolika kolech DT350, straightpull na dvou, najezd 10000km+ jezdec 120kg s vybavou. Problemy doslova nula.

      0 0
    • ales112  

      rad jsem precetl nove reakce, videl jsem, ze se naboje DT Swiss 350 prodavaji po bazarech, tak jsem si myslel, ze jsou s nimi problemy.

      mam 105kg bez vybavy, rad slysim ze fungujou i na 120 kg.

      jake jsou rafky DT?

      uvazuju o RR511 a RR411.....

      0 0
    • tomasz70  

      Já mám, no teď už holka jelikož podědila kolo dt Swiss XR391, dt350, straightpuul a vše jede parádně prakticky rok a půl bez údržby. Kontrola proběhla, ale nic tam nebylo k servisu. Tak se to jen mazlo a jede se dá. Kola jsou tuhé a lehké jako pírko. Naby hodnotím jako spolehlivé.

      0 0
    • MatyW7U  

      Ahoj, máme DT350 chvilku ale mohu zhodnotit DT240 Straightpull nájezd cca 18–20tis silničních km. Jediné co řeším je jednou za sezónu zadní rohatky vyndám i s kazetou (jde to rukou) vyčistím namažu je DT vazelínou a hodím zpět. První práce podle youtube videa cca 30 min teď tak 10 min se vším všudy.

      0 0
      • ales112  

        Ahoj, mohl bych vedet tvoji hmotnost?

        Jaky je rozdil Straightpull vs. zahnuty drat? Jak moc je to poznat?

        0 0
        • tonik666  

          Ty jako laik to nepoznáš vůbec – s ohledem na to, že se ptáš na DT350 :)

          Mimoto zálěží jako tam dáš dráty, kolik drátů (jestli standardních SP 28, nebo pro SP méně častých 32).

          A také jaké ráfky.

          0 0
          • Mr.Duck  

            Myslím že ani většina nelaiků nemůže poznat rozdíl mezi jbend a straight pokud je to dobře zapletený. Přínos SP je více méně jen pro mašinu ve fabrice co to zaplétá, jinak jsou naho*no.

            0 0
    • MatyW7U  

      Jak zde píší uživatelé rozdíl mezi J bend a Straight nepoznáš. Jedině vzhledový a to je věc individuální někdo rád vdolky někdo holky :)). Váhu mám 88–95 kg (dle ročního období). s DT chybu neuděláš. Největším vlivem na životnost bude v jakých podmínkách budou fungovat mtb/silnice, bežný uživatel/závoďák atd atd.

      0 0
    • nomecz  

      Potrebuju radu :) ma novej model naboje DT 350 SP 36r v orechu pruzinu na jedne nebo na obou stranach ? Junior byl sikovnej a stahl mi kazetu a pri tom vypadly zapadky a nejsem si jist jestli sem nasel vsechno …

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • foosi  

        Pokud vypadly dvě rohatky, potřebuješ dvě pružiny. Pokud je jedna našroubovaná v náboji (verze EXP), tak potřebuješ jen jednu.

        0 0
        • duk  

          Taky se to pozná tak, že dvě pružiny klasiky jsou kuželové, jedna EXP je válcová.

          2 0
    • baltazarek  

      Ahoj mám dotaz. Při servisu kola jsem si všiml, že přední kolo má vůli na pevné ose. Je tam náboj DT 350. Nevíte zda je nutné měnit ložiska? Vypadá to, že se točí rovnoměrně, nezadrhavaji. Pokud nasunu pevnou osu bez vidlice a zahybu s ní, tak je mezi vnitřním kroužkem ložiska a osou malá vůle. Nevim zda se ložiska mění protože se zvětší menší průměr což mi připadá nesmyslné, nebo zda je to kuličkami. Díky moc za radu.

      0 0
      • kubad  

        jak se ta vůle kola ve vidlici projevuje?

        0 0
        • baltazarek  

          Rafkem mohu lehounce pohybovat do boku, smerek k nohám vidlice. I když utahnu osu více tak je to stejné. Bohužel nevím jak moc velká tam byla vůle když to bylo nové.

          0 0
          • roud  

            A není to jen vůle výpletu?

            0 0
            • baltazarek  

              Určitě není, opravdu se to pohybuje na ose. Vzal jsem nové ložisko, dal na osu a je tam vůle, takže tohle je normální. Pokud strcim prst do vnitřního kroužku tak na straně u brzdy je lehce vůle. Tak to bude asi opravdu ložiskem. Případně jak se projevuje vadné ložisko a co cca vydrží? Za 2 roky jsem najel asi 18000km tak možná už to má nárok. Jaké ložisko koupit, nějaké enduro?

              0 0
              • kubad  

                buď není dotažená osa, nebo je opravdu KO ložisko

                (ale tipl bych to na to dotažení, co tam máš za osu?)

                0 0
                • baltazarek  

                  Osa je fox 15×110mm AXLE. To upnutí se snad nedá pokazit. Zkoušel jsem to několikrát.

                  0 0
              • Johny.Merida  

                Teď jsem měnil ložiska u kámoše na gravelu. Kola DT Swiss P 1850…citil malou vůli do stran u zadniho kola. No levé ložisko po vyklepnutí opravdu bylo odjeté s malou vůlí vnitřního kroužku. Pravé ložisko bylo poměrně pevné a točilo se v ruce poměrně vice ztuha. Po výměně obou ložisek samozřejmě vůle žádná. A to na kolech určitě nenatočil 18 tis. km.

                0 0
                • baltazarek  

                  Asi to bude to ložisko. Jaké ložiska jsi kupoval?

                  0 0
                  • Johny.Merida  

                    Ty co byly v háji byly přímo označené DT Swiss… já beru všechny ložiska od kámoše, co má autoservis a jsou označená takto :… první foto

                    Červenočerné prachovky mají ty DT původní

                    0 0
                    • baltazarek  

                      Také mám ty dt swiss.

                      0 0
                      • Johny.Merida  

                        Ty jsou prostě původní… dáš nové a je po problému, otázka 10 minut :-))

                        0 0
                    • Johny.Merida  

                      Koukám že všude dávám Činu, ale tak nějak s tím počítám, že ložisko prostě občas odejde. Dneska člověk ani neví kdo co a pod jakým jménem kupuje.

                      0 0
      • mrozu  

        DT350 (a asi drtivá většina všech ložiskových nábojů) se skládá z duté osy, která prochází celým nábojem a na té jsou teprve nasazeny ložiska a koncovky, žádný vnitřní kroužek nemůžeš bez rozebrání náboje vidět, takže moc nechápu, co popisuješ. Vezmi za koncovku té náby a jestli je tam vakl, tak vyměň ložiska, pevnou osu k tomu vůbec nepotřebuješ.

        0 0
        • kubad  

          dt350 pro 12/15mm osu nemá průchozí dutou osu, ale jen rozpěrnou trubičku

          2 0
        • baltazarek  

          No já vidím toto

          0 0
          • mrozu  

            Aha, tak na 100×12 mm nábě co mám já je normálně osa skrz, stejně tak zadní. Každopádně po 18000 km už si to zaslouží výměnu tak jako tak.

            0 0
            • baltazarek  

              Oki koupím tedy nové. Jaké prosím doporučíte?

              0 0
            • Johny.Merida  

              Na ose 12 mm je samozřejmě osa skrz…a vnitřní průměr ložisek je 15 mm

              0 0
              • kubad  

                není ,koncovky jsou v ložisku a tím redukují na 12mm

                Osa skrz je jen u QR verze

                U dT 240 je to jinak ale o tom se tu nepíše

                0 0
                • Johny.Merida  

                  No tak já prostě musel u toho zadniho kola, který má kámoš na Bassu Tera s pevnou osou nejdříve vyrazit přes osu náboje levé ložisko u kotouče a pak samostatně i to pravé…a tloukl jsem do osy od ořechu. Psk jsem samozřejmě musel nasadit nové ložisko na průchozí osu a natloukat ze strany od kotouče a pak d nasazenou osou dotloukl to ložisko u ořechu.

                  0 0
              • jIrI___  

                Není. Origo redukce pro QR i 12 mm je u DT 350 vždy jen v podobě krátkých koncovek, žádná trubička průchozí přes celou délku náboje. Zrovna včera jsem přední DT redukoval z 15 mm osy na QR a zadní z 12 mm osy na QR :)

                0 0
            • kubad  

              Není, je to stejné jak tady, jen koncovky jsou do ložiska

              0 0
    • TichyA  

      Nemá náhodou někdo rachet HG ořech na 350 boost na prodej/výměnu( za microspline) ?

      0 0
    • Atilla  

      Zdar, nemá někdo vyzkoušené jestli je rozdíl mezi náboji DT 370LN(m1900) vz 350 clasic 2021+? Jde mi o to jestli mi bude sedět kotouč bez seřizování. Dík

      0 0
    • filous  

      Zdar, vcera se mi podarilo vyplest drat ze zadniho kola (DT swiss 350 SP; EX471) a docela se mi rafek rozhodil. Nemate nekdo tip na nekoho kdo by mi to oservisoval(pokud to jeste jde). Psal jsem pres B-F Hnojovi, kterej mi delal servis 2 roky zpet, ale nemam zadnou odezvu. Diky za pripadnou pomoc.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.