• mrjoser

    Zdravím,

    vybral jsem si silničku hlínu od ROSE a přemýšlím, že bych rovnou v objednávce nechal vyměnit kola. ‚Originál‘ kola jsou DT SWISS P 1850 spline 23 a chtěl bych je vyměnit za DT SWISS PR 1600 Spline 32.

    Hlavní důvod je ten, že povolují vyšší hmotnost jezdec/kolo (130kg).

    Vrásky na čele mi dělá fakt, že o modelu P1850 nic nevím a ani nemůžu skoro nic najít. Nevím tedy ani jestli náhodou nejsou lepší než mnou vybraná PR1600 a jestli bych výměnou kolu spíš neuškodil (a ještě za to zaplatil :) ).

    Víte o těchto kolek někdo něco víc? Jezdil jste je někdo?

    Díky za užitečné informace.

    PS: prosím nekomentujte výběr kola samotného. Dospěl jsem k němu po dlouhých týdnech a je to jediné momentlně dostupné kolo s odpovídající geometrií, takže to už není předmětem diskuze :)

    0 0
    • jonti  

      Jsou to trochu lepší kolo a má vyšší ráfky, liší se především v lepších nábách, kde zadní používá ratchet system(zubatku?) místo klasické rohatky.

      Vozil jsem hodně kol s DT350– zubatkou a nikdy nebyl problém, co jsem měl levnější kola, ekvivalent těch P1850, občas si rohatky přesně nesedli a udělalo to nehezký zvuk. Kdybych měl na výber, beru řadu 1600.

      0 0
    • UHU  

      Laufrad

      DT Swiss E 1850 Spline db

      Das DT Swiss E1850 Endurance Laufrad ist eine modernes, leichtes Disc Laufrad speziell für Endurance Räder. Die breite und trotzdem leichte Aluminiumfelge liefert dir die Basis für ein hervorragendes Verhältnis von Steifigkeit zu Gewicht und ist zuverlässig und langlebig. Sorgt in Verbindung mit dem 28 mm Continental Grand Prix SL Reifen für beste Fahreigenschaften.

      0 0
    • mrjoser  

      Vzhledem k tomu, že ROSE moc nekomunikuje, uvažuji, že kolo koupím jak je a ještě si přikoupím PR1600 zvlášť.

      Existuje nějaká reálná šance ty P1850ky prodatza rozumný peníz? Od DT SWISS jsem zjistil, že se jedná o custom edici obyčejných p1800.

      Koukal jsem že na ebay je P1800 docela dost. Je pro to trh i u nás?

      Díky za názory

      0 0
      • plzakj  

        Tak jsou to zakladni DTcka s praporkovym orechm. Podle me to nebude problem prodat, pokud za to nebudes chtit nejakou enormni castku. Tyhle kola se na bazaru bezne prodavaj od 4 do 6tis, podle stavu. Na dt existuji konverze na vsechno mozny, takze to je v poho. Ja sam jsem po necem takovym koukal jako po druhych zapletech na gravel, abych na jedny mohl dat silnicni plaste a na druhy tereni.

        Na druhoj stranu bych od tech p1600 necekal zazraky a nejakej velkej rozdil oproti 1850. Jedine fakt tech 32 dratu, jestli jsi pres limit u tech 1850.

        0 0
        • Blunderbuss  

          Myslím, že PR 1600 nemají 32 drátů, ale jen 24. Označení „32“ znamená výšku ráfku. Hlavní rozdíly mezi P1850 23 a PR1600 32 jsou v použitých nábojích a pak právě ve výšce ráfku. P1850 je postaveno na nábojích 370 s praporky (3 Pawl) a PR1600 na nábojích 350 s rohatkou (Ratchet System 18). Rozdíl v maximální doporučené hmotnosti „systému“ je 130 kg vs 120 kg ve prospěch PR1600. Mám dvoje kola s náboji 370 a jedny s náboji 350 a nejznatelnější rozdíl je v hlučnosti.

          0 0
          • plzakj  

            Hm, tak to bych tu nosnost neresil. 24 neni moc. Ale na silnici to staci. Jestli je pres limit, tak bych spis nechal zaplect na 32 dratech a 350 nabach. Kdyz uz. Cenove to vyjde jak ty 1600.

            0 0
            • Maka123  

              Jezdím Dt swiss 1600 spline 24 špic, mám přes metrák a úplně v pohodě.

              0 0
            • mrjoser  

              Neřekl bych že jsem přes limit, ale spíš na limitu. Vážim cca 107kg, když k tomu přidám váhu kola, bidonů a nějakého oblečení tak jsem kolem 120kg.

              O 1600 s vyšším ráfkem uvažuju, protože jsem zvyklý jezdit jako prase (dlažby, menší obrubníky atd.) a o kola (p1850), který drtim na limitu už jen tim, že na tom jedu po rovným asfaltu, se trochu bojím. Navíc 1600 jsou klasifikovaný jako ASTM: 2 (for off-road riding and jumps less than 15 cm). Tohle je hlavní důvod proč po nich pokoukávám. Bral bych i 1800 s vyšším ráfkem, ale všechno co jsem našel je jenom na kotoučové brzdy.

              Co se týče drátů tak mají 20/24 pro ráfkové brzdy. Zvlášť těch 20 se mi zdá taky málo, ale když udávají nějakou nosnost a ještě že by to mělo vydržet trochu off-roadu… Asi jim věřím.

              Doufám že tahle moje teorie má aspoň trochu logiku. Co se silniček týče, jsem laik.

              0 0
              • Zvanty  

                Bát se nemusíš, vážím taky 105kg a prasím dost. Přední ještě originál B'TWIN na 20 drátech, zadní DT PR1600 23.

                0 0
                • Vilém  

                  On vybira kola pro rafkove brzdy?

                  0 0
                  • Zvanty  

                    Tak nepsal v názvu DB :)

                    0 0
                  • plzakj  

                    ” Bral bych i 1800 s vyšším ráfkem, ale všechno co jsem našel je jenom na kotoučové brzdy.”

                    Takze asi rafkovy, no.

                    0 0
                  • mrjoser  

                    Ano, pro ráfkové.

                    Ne že bych kotouče nechtěl. Ale rozdíl v ceně 10k je u kola za 30k docela dost. Navíc i dodací lhůta modelu s kotoučovkama je nejistá.

                    Nemyslím si že ráfkové brzdy jsou nějaká prohra. Kotouče jsem nikdy neměl a nikdy mi nechyběli.

                    0 0
                    • plzakj  

                      Na silnici ok. Pokud bys to chtel i mimo a daval sirsi plaste (35/38mm), tak tam jsou kotoucovky jasna vyhoda.

                      0 0
                      • mrjoser  

                        To kolo má tire clearance 28mm. Takže žádný gravel pláště řešit nebudu.

                        Tohle je trochu voda na mlýn, pro počkání na kotoučovej modej, tam se vejdou snad až 35mm. Jenže ten může být v září, nebo taky v prosinci…

                        0 0
    • mrjoser  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0
    • smallbrother  

      PR1600 32 mám na gravelu. Vážím 90kg a občas trefím šutr nebo vymelu díru. Výplet drží (najeto 2 tis.). Pokud v budoucnu nechceš karbonový kola tak ber 1600.

      0 0
      • mrjoser  

        Tak to vypadá, že to co slibují plní.

        Do karbonu se chechystám, to je pro mě škoda peněz :D

        Asi do nich půjdu, a snad mi vydrží i na další kolo :)

        0 0
        • plzakj  

          Nech si zplest na 32 dratech a dt350 nabach.

          0 0
          • mrjoser  

            Nějakej tip kde tohle dělají?

            Vím že se nechávají zaplést kola na zakázku, ale myslel jsem že je to docela drahá sranda.

            0 0
            • Blunderbuss  

              Např. BikePart https://www.bikepart.cz/

              0 0
            • plzakj  

              Priznam se, ze nevim, jaka je nabidka rafku na 32der a rafkovy brzdy. Ono mozna i naba 32h nekotoucova asi uz neni uplne casta. Ale dt snad neco ma. Nebo nevim, jestli by sla kotoucova naba a rafek na rafkovy brzdy.

              Z mistnich uzivatelu zaplejtaj treba Hnoj nebo Kubad. Jinak ten bikepart, netbike. Cenove to vyjde stejne, jako novy kola na 350kach z nemeckyho eshopu. Pokud nechytnes nejakou specialni akci, tak se to cenove nelisi. Vyhoda je, ze si muzes zvolit, co presne chces.

              S rafkovejma brzdma bych se rozcentrovani 20/24 dratu a 120kg sestavy bal vic, nez s kotoucovkama.

              0 0
              • gemini  

                Na čelisti jsem vozil DT Swiss RR511 + náby 350, dráty předek 28 /zadek 32 – nesmrtelná kombinace i pro Tvoji váhu.

                0 0
            • bodlak2  

              Z uživatelům Hnoj, Cavendish. Já si nechával zaplést kola v teplickým Koloshopu. Někde tu je vlákno kola do 10tis.

              0 0
    • Kartago  

      Ahoj mám Canyon grail cf sl 7.0 dvouplošník a na něm DT Swiss C 1850 Spline db SH11 . Jezdím po lesních polních cestách občas nějaké ty kořeny a velice často kameny a žádný problém s kroucením ani jiné problémy s rohatkou nebo jak se to všecko jmenuje nepozoruji.Mám od ledna najeto 2000 km po všech čertech. Je pravda že mám teda 95 kg o deset méně než ty Mirek

      0 0
      • mrjoser  

        Ahoj,

        díky za zkušenost. Ale moc mi to v rozhodování nepomáhá :D

        C 1800 jsou víceúčelový kola s nosností do 130kg a ASTM: 2

        což je to samé jako mají PR 1600. Bohužel P 1800 se kterými se kolo prodává jsou na 120kg a ASTM:1

        0 0
    • smallbrother  

      …to budeš mít tohle, ale na ráfkovejch brzdách?

      https://www.youtube.com/watch?…

      0 0
      • mrjoser  

        Ano, přesně tak. ROSE PRO SL.

        Očekávám od toho, že mi vydrží tak 2–3 roky než se rozhodnu pořídit lepší (karbon) model.

        Do kotoučů bych možná i šel, ale jak už jsem psal, jsou cca o 10 000 dražší a navíc vyprodané.

        0 0
    • mrjoser  

      Děkuji všem za rady, je rozhodnuto. Nechám zaplést 28/32 na DT 350 nábojích a RR 511 ráfkách.

      0 0
      • Vilém  

        Sice jsem moc nepochopil proc to vubec menis, ale tak dpatny kola to nebudou.

        0 0
        • plzakj  

          Ale :-)

          0 0
        • mrjoser  

          už to tu padlo několikrát :)

          #107kg

          #„hrubý“ styl jízdy

          #české silnice

          0 0
          • Vilém  

            A myslis, ze to bude nejaky vyrazny rozdil. Puvodne jsrm myslel, ze je rec o diskovych kolech. U rafkovych bych pocty dratu nijak nehrotil, to te v poho uveze a hruby styl jizdy ti nejake 28mm plaste stejne nedovoli.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.