Zdravím, plánuju vyplétání kol a nemůžu se rozhodnout jaké dráty použít, vážím 70 kg, ale jezdím docela agresivně. Zajímalo by mě, jak moc velký rozdíl je v tuhosti, popřípadě výdrži vycentrovaného kola (ideálně z osobní zkušenosti). Dík.
Zdravím, plánuju vyplétání kol a nemůžu se rozhodnout jaké dráty použít, vážím 70 kg, ale jezdím docela agresivně. Zajímalo by mě, jak moc velký rozdíl je v tuhosti, popřípadě výdrži vycentrovaného kola (ideálně z osobní zkušenosti). Dík.
Největší rozdíl vidím v ceně. Competitiony nejsou zrovna nejlevnější. Pokud nehoníš gramy, ber jakékoliv nerez dvojky (nemusí to být zrovna Champion, ale třeba Mach1, Pillar nebo Hvězdonice, všechno je to dělané ze stejné špulky Sandvik).
Cena mě až tak netíží, spíše mě zajímá rozdíl jízdního projevu a výdrži u rovných a zeslabovaných drátů.
Pokud Tě netíží cena, tak Sapim CX Ray:-)
Jízdní projev je, samozřejmě, stejný, není to guma. Tenčené dráty jsou z pevnějšího materiálu, takže by měly vydržet více. Jednou jsem to řešil a zvítězila vrozená hamižnost.
Zkus ještě uvést typ ráfku a počet děr.
Ráfek: DT Swiss XM 481, 32 děr.
Tak pokud je tam 32 děr,tak připadají v úvahu obojí.Přikláním se na stranu Singlespeeda a dal bych klasické dvojky,pokud si chceš udělat radost,tak ještě zesílené u hlavy na 2,3-např Sapim Strong,s těmi mám osobní zkušenost.Niple samozřejmě mosaz,tam bych si připlatil a koupil se šestihrannou hlavou,nebo thorx.To centrování od spodu je pak úplně o něčem jiném,prostě příjemné.A pokud z těch zápletů chceš pak při ježdění dostat maximum,tak si ještě pořiď tenzometr.Ten budeš mít nadosmrti,takže investice se vyplatí.Osobně používám od ParkToolu,nebyl ani moc drahý a za sebe doporučuji.
Díky za užitečné rady. Niple budou thorx (Squorx), je to součást ráfku, ale na ně nemám klíč. Uvidíme, ale chci tam dát mosaz. V centrování odspodu vidím výhodu, že když povoluješ nebo dotahuješ, tak je to jako normální závit a ne naopak, jako když to děláš zvrchu. Ale takhle to uděláš jen jednou, při vyplétání, pak nalepíš pásku a jezdíš. Po čase pak mírné korekce uděláš zhora. Osobně jsem taky přemýšlel o tenzometru, abych to vypletl dobře.
Ještě by mě zajímalo, jestli jsi při vyplétání dával do závitů (drát-niple) něco jako olej nebo naopak Locktie?
Vubec se toho neboj. Se svyma 100kg mam na vsech kolech, at 26, nebo 29, ztencovany draty 2–1,8–2, DT i Sapim a neni s tim zadnej problem. Jen budes mit trosku lehci kolo, ve zbytku tezko poznas rozdil.