duše / bezduš-mlíko / bezduš UST / galusky

97 nepřečtených
  • Dan.45

    čau bikeři,

    kterej z těchto systémů nejradši používáte ?

    jezdil jsem dušovou vezri, teď jezdím prvním rokem bezduš(bezduš ráfek + obyč pláště + mlíko) a zajímalo by mě jaký je rozdíl mezi touto kombinací vs. galuskové provedení.

    teď jak jste jistě zaregistrovali půjde do prodeje duše s váhou 130g a cenou kolem 300Kč, kterou prý nepůjde propíchnout, půjdete zase zpátky do dušových verzí s touto duší nebo zůstanete věrní bezdušákům, bo galuskám.

    Díky moc :))

    0 0
    • maajkee  

      Vozím duše, ale chtěl bych přejít na bezduše s mlíkem, ale nějak se ne a ne k tomu rozhoupat :)

      O tý „zázračný“ duši jsem taky přemýšlel, ale prej je to blbost tady většina lidí říká :)

      0 0
    • Georrge  

      sebelepší duše nenahradí nižší valivý odpor, který bezduše mají :)

      Jinak MTB galusky mi přijdou zajímavé, ale když se to fest píchne že nepomůže mlíko, tak do toho duši asi nenarveš… takže taková lehce bezdojezdová varianta…

      0 0
      • Chiron  

        No ale zase na řízlé galusce se dá ještě dojet, samo že se pojede pěkně blbě, ale nesvleče se. Ale pořád je to taková varianta kdy člověk dojede k nejbližší civilizaci a musí sehnat odvoz. A jestli se to dá opravit tak to fakt netuším. Na druhou stranu by asi neměla jít tak lehce říznout, takže riziko minimální.

        0 0
    • JakeF  

      Opravovací duše je blbost. Zůstává vyšší valivý odpor, pořád jí při nižším tlaku budeš procvakávat a to zalepování se podle zkušeností nefunguje zrovna ideálně. Galusky jsem zatím nezkoušel, ale zkoušel jsem knoty na opravu bezdušových plášťů a s tím v kombinaci s nějakým tmelem na menší dírky (něco tuším dělají ve sprejích, klasika NoTubes by byla do galusky dost blbá kvůli vysychání), už bych si je dokázal představit vozit, až se zvýší dostupnost a sortiment galusek a trochu spadne cena, tak do nich počítám půjdu.

      0 0
      • maajkee  

        Když se tady pořád oháníte tím valivým odporem duše vs plášť, tak o kolik tak procent mě to zpomalí? Je to nějak exaktně změřený?

        0 0
        • kubad  

          Je :-)

          Hledej smudlo Mlok to vkladal tisickrat.

          0 0
          • maajkee  

            hledat si můžu v noci, když tady nikdo ochotnej, aby mi to napsal není, teď se ptám ***** drát :)

            0 0
        • Kamikaze 591  

          .

          0 0
        • Kamikaze 591  

          Spíš bych řekl, že je to nát hlavně na rozjezdu.

          0 0
        • StuntJ  

          já jsem přešel na real UST a pocitově i po odeznění placeboefektu musím říct, že kolo lépe jede do kopce a celkově se mi zdá, že se gumy i při nižším tlaku odvalují lépe …

          0 0
        • MlokCZ  

          Psal jsem to tu sice asi tak jen 157×, ale že tu skoro nejsi a neměl si čas to ještě zaregistrovat, tak to zopakuju :-)

          Je to změření už mnohokrát a pro větší množství plášťů.

          Valivý odpor např. pro RaR bez duše je o 20% nižší než RaR s duší (u plášťů s vysokým vzorkem bývá rozdíl o něco menší). To je proklatě velký rozdíl.

          Samozřejmě ve výsledku to nedá 20% na průměrné rychlosti, protože aerodynamika a gravitace.

          I když kdybys jel celou trasu v bezvětří a jen po rovině rychlostí pod 15km/h, tak by to dalo 20% rozdílu i na průměru (při zachování stejného výkonu jezdce). To ale nebude úplně obvyklá situace :-)

          Sám si můžeš zhruba určit, kolik to bude rozdílu. Třeba při RaR/RaR se může při 25km/h ušetřit cca 10–15W výkonu za valivý odpor.

          Srovnej to zhruba se svojím výkonem a hned uvidíš.

          V kopcích to bude méně, protože menší rychlost.

          0 0
          • maajkee  

            No a při jakým tlaku tohle platí? Platí to třeba i při 3+ atm?

            0 0
            • MlokCZ  

              Při tom co se měří testy. Dříve se měřilo při 2,5 baru, teď se už nějaký čas měří při 2 barech. Při obou těch tlacích byl ten rozdíl pořád zhruba stejný.

              A to celé pro 50kg zatížení, tedy zhruba zadní kolo 75kg jezdce.

              Pro vysoké tlaky to může být i klidně ještě více. U silničních plášťů je bezdušáků minimum. Ale jeden přece jen byl změřený a současně existuje i v dušové verzi a ten byl náhodou také změřený.

              A tam byl rozdíl brutální. Tam to bylo přes 30%. A test byl myslím pro 8 barů (teď nevím z hlavy přesně).

              Hlavní pointa je ale někde jinde. A to, že bez duší nafoukáš supermálo a přesto to i na asfaltu jde celkem slušně. A v terénu pak paráda.

              0 0
            • MlokCZ  

              A 3bary+ jsou pro horskou kozu, ne pro bike :-)

              0 0
              • maajkee  

                A máš snad metrák? :)

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tak pro vyšší váhové kategorie to bude platit podobně v poměrech. Tedy když se měřilo při 2 a 2,5 baru pro 75kg, tak to pro metráčky bude platit pro 2,7 a 3,3 baru.

                  0 0
                  • maajkee  

                    No jsem na to zvědavej až na bezduše přejdu, jestli něco poznám, jak se znám tak poznám prd :) Hlavní o co mi jde, abych nemohl cvaknout duši a nezabrzdil mě žádnej malej trn :) I když letos jsem zatím neměl defekt, ťuky ťuk :)

                    0 0
                    • AleZ80  

                      Taky přemýšlím, jestli přejít nebo ne. Brzdí mě nedostatek zkušeností, resp. žádný a obava ze „svlíknutí“ pláště.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        U UST + UST je oba zcela zbytečná. A u Schwalbe pro 2011 TLR s těsnější patkou (i když ne UST) taky.

                        Něco jiného byly ty rizikové kombinace. Třeba starší Schwalbe dušové pláště + ZTR Crest + trošku vyšší tlak. Když někdo tohle použije, tak pak je riziko velké.

                        Spíš si dobře rozmyslet do jaké jít varianty. Někoho občas odradí to, že zvolí obtížně nasaditelnou a problematičtější kombinaci a pak s tím má problémy.

                        0 0
                        • AleZ80  

                          Kombinace je daná: WTB LaserDisc + X-King RS 2.4/2.2 + Rubena Tubeless + No Tubes tmel ( ev. komplet No Tubes kit )

                          Co si o tom myslíš ?

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Nic, protože jsem na dané ráfky nikdy nic nenahazoval. A Contíky jsem taky vůbec nejezdil ani nenahazoval.

                            A každá kombinace dušový ráfek + dušový plášť na tom je trochu jinak.

                            Mně se třeba varianta na dušových ráfkách + dušové pláště nelíbí vůbec i přesto, že to dost lidem v některých kombinacích funguje dobře.

                            0 0
                            • AleZ80  

                              Tak asi zůstanu u klasiky. O defekty mi ani tak nejde ( loni jsem neměl ani jeden ), ale ten nižší valivej odpor je lákavej.

                              0 0
                              • pelhrimov  

                                A ty víš, jak se o něco menší valivý odpor promítne do výsledného času? Jestli on ten valivý odpor není v některých situacích okrajovou záležitostí. Odolnost, možnost nižších tlaků, to jsou asi výhody bezdušových systémů, za cenu složité instalace a dražšího provozu.

                                0 0
                                • Nikovlas  

                                  Promítne se třeba tak, že jak Mlok psal, NN bez duše mají valivý odpor jako RR s duší. Tobě to nepřipadá jako zásadní rozdíl, když si místo RR můžu vzít stejně rychlý NN, který v mokru drží o poznání líp?

                                  0 0
                                  • Rychlej turista  

                                    Osobně tomu nevěřím, že je rozdíl tak obrovský. U FF jsem rozdíl poznal, ale FF mají tenoučké boky a jejich ochuzení o duši je opravdu znát. Ale pokud je plášť tvrdý, jako podešev, ten rozdíl takový být nemůže. Proto nevěřím, že tvrdý UST plášť je nějak rychlejší oproti dušovému plášti s lehčí duší. Stejně tak nevěřím tomu, že pomalý plášť bez duše může být rychlejší, než rychlý plášť s duší.

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Ono je to ale změřené. UST RaR a dušový RaR bez duše mají ± stejný valivý odpor, více měkčího materiálu (UST verze), když to není tvrdá výztuha jako některé ochrany proti defektům neudělalo vůbec žádný rozdíl.

                                      Tedy jen množství materiálu neznamená vůbec nic. Rozhodující je jaký to je materiál.

                                      Nějaký hodně pomalý plášť bez duše nebude určitě rychlejší než rychlý s duší, ale jednu blízkou kategorie vyhození duše smaže.

                                      RaR a NN nemají nijak extra velký rozdíl ve valivém odporu. 25×28W, takže není nic divného, že NN bez duše (i ta UST verze) šel dolu taky na 25W.

                                      Mimochodem RaR bez duše (a to i UST verze) se vyrovná FF s duší.

                                      Škoda, že není změřený FF bez duše, tam by mi zajímalo kam až se to dostane.

                                      Samozřejmě do hry velmi vstoupí jakou kdo používá duši. Měření se nedělá se superultraligh duší typu pod 100g. U té bude rozdíl o něco menší.

                                      0 0
                                      • pepek  

                                        Možná to bude ještě lepší. To měření probíhá s konstantním zatížením-čili s konstantní deformací. Mně se právě zdá být velký rozdíl v tom, kdy potřebuješ zabrat někde na kořenech v nulové rychlosti, nebo při jízdě v pedálech. A to jsou navíc ty bezduše, zdá se mi, značně „državější“. Turista tomu nevěří, bo má motor z traktoru a takový drobný nuance nepozná.

                                        0 0
                                        • MlokCZ  

                                          S tím se dá jedině souhlasit.

                                          Ten motor, to už jsem reagoval v tom dalším příspěvku, přesně tak to je, že pro něj bude mizím rozdílem co pro nás se slabším motorem obrovským.

                                          0 0
                                      • Rychlej turista  

                                        FF bez duše je opravdu fajnový. I na poslech je to hudba :-) FF UST už taková hitparáda není, že je rychlejší, než RR Supersonic s duší, jsem poznal víceméně až podle celkového času na 121 km stejné trati i jednotlivých měřených úsecích.

                                        Jak jsem to srovnání obou plášťů před rokem cítil, jsem popsal 18.4. v Deníku rychlého turisty :-)

                                        0 0
                                        • MlokCZ  

                                          Ještě jsem zapomněl jednu věc a tou je váha. UST FF změřený není, ani FF dušový bez duše. Takže tam narozdíl od RaR nemůžu s jistotou říct, že to bude úplně stejné s valivým odporem.

                                          S UST FF jsi měl ale hned spoustu rotačních gramů navíc (oproti FF dušovému bez duše). To sice nesouvisí s valivým odporem, ale celkově to výsledek ovlivní.

                                          0 0
                                          • Rychlej turista  

                                            Jo ten nárůst váhy o 50% (2×150 g) musí být znát. Na druhou stranu ale ty g navíc z UST verze dělají už víceméně plnohodnotný plášť, co se odolnosti týče a to se zase na čase taky projevit musí.

                                            0 0
                                          • Kamikaze 591  

                                            Mloku, nevíš jestli už je změřený normální ff bez duše?

                                            0 0
                                        • Rychlej turista  

                                          Chybka – ne RR a RK, samozřejmě :-)

                                          0 0
                                          • MlokCZ  

                                            To bylo jasné i bez opravy.

                                            Jinak mi to tu dnes nějak prudí. Teď jsem tu seděl hodinu a půl u BF připravný v cyklistickém.

                                            Před tou hodinou a půl když už jsem chtěl vyrazit začalo notně chcát a prší do teď a pořád vydatně.

                                            Včera jdu brzo z práce a akorát dorazím domů do hustého deště a zase z kola nic.

                                            Ještě že ty velikonoce vyšly parádně a i přes doznívající nemoc jsem je celé projezdil (i když kratší trasy a více na pohodu díky té doznívající nemoci).

                                            Teď jsem už konečně zcela ok a stejně trčím doma. Vyjet do hustého deště, tak na to opravdu nejsem.

                                            0 0
                                            • Rychlej turista  

                                              U mě je zatím sucho, ale mám v plánu noční švih. Snad počasí vydrží, protože by mě ten prošvihnutý den na B-F štval :-)

                                              0 0
                                    • MlokCZ  

                                      A mimochodem, čím má jezdec větší výkon, tím ten rozdíl pro něj bude menší, protože to bude mnohem menší část jeho výkonu.

                                      U tebe ten rozdíl valivého odporu bude už velmi malý rozdíl na rychlosti. Jedeš s větším výkonem hodně rychle a gravitace a aerodynamika je u tebe převažující odpor.

                                      A ještě k tomu jezdíš spíše rychlý povrch, kde je valivý odpor nejmenší, opět tedy se rozdíly valivého odporu projeví v tomhle případě nejméně.

                                      Tím chci říct, že tvůj výkon a co jezdíš je pro rozpoznávání valivého odporu ten úplně nejhorší případ, kdy se to v celkovém výsledku projeví úplně nejméně.

                                      U mě a podobně pomalu jezdících jedinců je situace naprosto odlišná. Výkon je mnohem menší, valivý odpor se stává mnohem dominantnějším faktorem.

                                      K tomu více povrchu, kde opět valivý odpor roste.

                                      Zase na druhou stranu můžu prdět na aerodynamiku.

                                      0 0
                                      • maajkee  

                                        No a co lidi jako já, co jezděj pomalu a vydávaj při tom obrovskej výkon? :)

                                        0 0
                                        • MlokCZ  

                                          Tady to bude trošku složitější. Bude to různé dle situace (rovina, kopec, atd.).

                                          Ale moc odlišné to nebude od lehkých pomalých. Větší váha jezdce ve všech situacích zvedne i valivý odpor, takže i ten rozdíl duše x bezduše.

                                          Takže poměrová část výkonu to může být dost podobná. Úplně stejné to samozřejmě nebude, protože jinak se narůst váhy jezdce + současně jeho výkonu projeví v kopcích a jinak na rovině.

                                          V každém případě hlavní faktor, jak moc je pro koho znát rozdíl duše x bezduše je jeho rychlost (tedy jaké procento jeho podávaného výkonu jde na překonání valivého odporu a to čím pomalejší jízda, tak tím je ten podíl větší).

                                          A druhý ztěžejní faktor bude povrch. I když tady není k mání žádný test, který by určil, jak moc se mění rozdíl duše x bezduše dle typu povrchu.

                                          Já si myslím, že nebude platit ani stále stejný rozdíl výkonu (tedy že s duší bude potřeba např. vždy o pevnou hodnotu výkonu navíc) ani stále stejný poměr (tedy že s duší bude potřeba vždy třeba o 20% výkonu navíc) a bude to něco mezi tím.

                                          0 0
                                          • maajkee  

                                            No zkusím a uvidím co se stane :)

                                            0 0
                                            • Shadow.1  

                                              a už víš co všechno budeme potřebovat a jako UST pláště jsou na mé RM5 ty nejvhodnější… plus páska :-) plus mlíko… kde to všechno vezmeme :-)

                                              0 0
                                              • Shadow.1  

                                                Rubena Tubeless kit, notubes mlíko a pláště… ale které :-)

                                                0 0
                                                • maajkee  

                                                  ust pláště snad ani ne, stačej jakýkoliv s kevlarovou patkou, pokud se nemýlím, já bych rád racekingy 2.2, s těma by neměl být problém.

                                                  tmel a pásky koupíme na kupkole :)

                                                  0 0
                                                  • Shadow.1  

                                                    no já už uvažoval o UST, nebude to lepší… zejména pro nižší tlaky? stěny boků plášťů s tím budou počítat…

                                                    Nebudu mít na silnici s 2.2 zbytečnou hoňku? Přemýšlím, že bych zůstal u 2.0. Na Ratibořáku nebylo nic, co bych nevyšlápnul nebo nesjel… ale bylo sucho…

                                                    0 0
                                                  • maajkee  

                                                    já myslím, že na normální ráfek nemá smysl dávat ust plášt, ne?

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Nemá, ten tam vůbec nemá co dělat.

                                                    0 0
                                                  • Shadow.1  

                                                    hmmm, tak to jsem nevěděl… ok… další ponaučení :-)

                                                    0 0
                                                  • scret  

                                                    ne ze nema smysl, ale krajne se to nedoporucuje..:)

                                                    0 0
                                              • MlokCZ  

                                                Měl si vzít RM3 :-)

                                                Teď bys dal jen UST nebo TLR s těsnější patkou a měl jednoduchou montáž, superspolehlivou kombinaci. Prostě jen samá pozitiva a jistoty :-)

                                                S RM5 to tak jednoduché nebude.

                                                0 0
                                                • Shadow.1  

                                                  Nj, já chtěl RM3… přemýšlím, že bych RM5 prodal… Byly na kole v základu…

                                                  Hlodá mi to :-) V čem jsou RM3 lepší když pominu UST ready…

                                                  0 0
                                                  • maajkee  

                                                    jsou lehčí :)

                                                    0 0
                                                  • Shadow.1  

                                                    no uvidíme… zase je otázka, jestli a za kolik bych prodal současné RM5 a prodávat zapletené nebo jen ráfky… hmm…

                                                    0 0
                                                  • maajkee  

                                                    No jelikož se daj na kolokrámě koupit nový asi za 3690,– Kč nový, tak myslím, že je reálný je prodat tak za 2,5 tisíce, což není moc. Ale tak spousta lidí to takhle s tou páskou a tmelem normálně vozí, tak proč to nezkusit.

                                                    0 0
                                                  • Shadow.1  

                                                    no je fakt, že nové RM5 zapletené jsou za 7 tis. a RM5 4… takže tak 5tis bych do toho musel vrazit..

                                                    Jasně, že páska fungovat bude a asi u ní skončím… jen mě to láká, protože jsem RM3 stejně chtěl :-)))

                                                    0 0
                                          • Rychlej turista  

                                            S tím poměrem „výkon motoru/odpory“, máš naprostou pravdu. Čím je výkon vyšší, tím menší roli tyto konstantní odpory hrají. A to se týče i aerodynamiky, kdy vždy, když jsem měl fazónu, jsem byl udiven, jak je ten protivítr (při stejné rychlosti) najednou slabý a lebedil si, že i v tak silném protivětru dokážu jet relativně rychle.

                                            0 0
                                      • Georrge  

                                        čoveče jak tak o tom píšeš (moc hezky) tak mi ty bezduše navrtávaj hlavu čím dál víc… sice jsem za 1000km neměl jediný defekt (ťuk ťuk) a to občas jezdím jako prase, dokonce ani v zimě při 0,8 atm tlaku jsem necvakl (plášť se ale pěkně žvýkal), ale ta vidina nízkého valivého odporu mě láká. Zvlášť když rubena kit stojí tolik, co lehké duše. Otázka ale je – mám 17mm klasický ráfek, a 2,25 racing ralphy (jejich skutečná šířka je ale nižší), žvýkání při normálním tlaku nepozoruju (2 vpředu, 2,5 vzadu), ale bude to fungovat s tím rubena kitem bez duší? Trochu se bojím svlíknutí pláště, ale když si vezmu že nasadit ty pláště na ráfek je hroznej porod, tak se to asi nemá šanci svlíknout. Další otázka je, jestli se to zatěsní, ikdyž schwalbe uvádí že to je notubes ready. Jinak jde nejspíše o 2010 pláště. A nevíte jak je na tom rubena kit váhově? Vlezu se do 100g na jedno kolo? (bez pásky, ta tam je i teď, takže jen ta guma, ventilek, a mlíko).

                                        0 0
                                        • MlokCZ  

                                          Riziko svléknutí je dané především patkou pláště, patkou ráfku a výškou boků ráfku. Šířka 17×19mm bude mít vliv minimální.

                                          Ovšem bez duše se pláště zvlášť při malém tlaku na úzkém ráfku žvýkají o něco více a je to více znát.

                                          Pokud jsou to 2011 RaR s těmi novými těsnějšími patkami, tak bych se svlečení nebál vůbec.

                                          A jak bude fungovat konkréntí ráfek s bezdušovou sadou nemám tušení, když jsem ho nikdy nezkoušel.

                                          0 0
                                    • MlokCZ  

                                      A ještě je tu jeden faktor a to tlak.

                                      Sice zřejmě u vyšších tlaků je rozdíl s duší a bez pořád podobný. Jak jsem tu psal odhaduju z testů silničních plášťů. Bikové pláště na vysokém tlaku s a bez duše nikdy nikdo neměřil (vše se měří na 2,5 nebo 2 bary)..

                                      Ale pokud někdo jezdí jen téměř výhradně tvrdý povrch, kde jede lépe vyšší tlak, tak s duší to může nabušit.

                                      Bez duše tak velké tlaky nejsou vůbec u bikových plášťů přípustné (zvlášť u varianty dušový plášť na dušovém ráfku).

                                      Takže tohle může také smazat na tvrdém povrchu část rozdílu.

                                      V pořádném terénu je to zase úplně něco jiného, protože tam nižší tlak který umožní ježdění bez duší může ten valivý odpor ještě více snížit a rozdíl naopak ještě zvětšit.

                                      Ale je jasné, že ani ti co jezdí více pořádných terénů tak nejezdí zdaleka vše a budou tam nějaké přesuny po tvrdém rychlé povrchu.

                                      A předpokládám, že jezdíš převážně rychlý tvrdý povrch.

                                      A schválně kolik foukáš s duší a kolik bez duší?

                                      0 0
                          • martinpav  

                            LaserDisc-ov by som sa nebal. Mam trosku ine od WTB a plaste tam drzia vdaka tej drazke lepsie ako na ZTR Arch. Nepouzival som ziadnu gumennu vlozku (rubena/Notube) ale len pasku a specialized bezdusovy ventil.

                            Problem je trosku s fukanim, chce to kompresor/benzinku, pripadne velku pumpu a poriadne namydlit.

                            Kazdopadne prechod doporucujem, uz by som spat na duse nesiel, ked tak na ust.

                            0 0
                • whom  

                  Mam 92, před měsícem 95, a tlaky 35 psů vzadu, 30 vpředu a pohoda. Při dupání na asfaltu do kopce je slyšet, jak se figury lehce žvýkají, ale contiX-kingy po 1500 km jsou pořád v pohodě, ostré figury a i vzadu je pořád vidět drážka na středových figurách. Při mých pokusech s Caffelatexem, kdy kolo ucházelo, jsem foukal až ve chvíli, kdy už nešlo zatočit a plášť (TLR se na UST ráfku ani nehnul).

                  0 0
    • Kamikaze 591  

      I se sebelepší gumou to není takové jako bez gumy :-) jinak na horáku jsem měl chvilku obyč ráfky, obyč pláště, a mlíko. Oproti duším rozdíl jak cyp. Teď sice nemám galusky, ale mám na silnici plášťovku. A zase to samé, rozdíl jak cyp. Nevěřil jsem tomu že to tolik poznám a to ta plášťovka je o 100g těžší než ultremoR+duše. Až prodám silnici a koupím si to AMko tak jdu určitě do bezduší. Duše vozím do obchodu a do školy.

      0 0
    • Kamikaze 591  

      . Já už nebudu pít sakra, nějak špatně řadím.

      0 0
    • Nikovlas  

      Taky se tu pozeptám.

      Vím, že co se odolnosti proti defektu (nebo samozacelení defektu – prostě celkové problémů s defektama) týče, jsou bezduše s mlíkem lepší než duše a UST s mlíkem jsou ještě lepší než ty bezduše. To je mi jasný. Ale zajímá mě, jaké jaký je poměr těchhle dvou rozdílů. Jestli třeba přechod z duší na bezduše je obrovský úbytek problémů s defektama a při následném přechodu na UST je to znova tak velký skok, nebo už ten rozdíl mezi Notubes a UST už není tak markantní. Nebo naopak, že rozdíl mezi Notubes a UST je ještě větší než duše a bezduše… No ten dotaz je trochu nepřehledný, ale snad mu někdo porozumí…

      Dík.

      0 0
      • v POHODÌ klokan  

        Tak podle mě rozdíl mezi Notubes a UST není v jízdě takřka žádný. Jenom že UST jdou líp nandat, bývají robustnější (menší pravděpodobnost propíchnutí, ale zase vyšší váha) a můžou se proto vozit i bez mlíka.

        0 0
        • Nikovlas  

          No já měl namysli právě to propíchnutí – jestli je rozdíl mezi notubes a UST tak velký jako mezi duší a bezduší, nebo už tak markantní není. (jasný, že stejnej plášť se se bez duše propíchne stejně snadno jako s ní – ale zalepí to tmel – jde mi o četnost defektů, který mě donutěj je řešit)

          0 0
          • MlokCZ  

            Třeba u trnů bude rozdíl minimální. U trnů si myslím, že by nejodolnější varianta byla double defense bez duší.

            Malé defekty jsou jen o tom, jestli tam máš ještě tmel nebo ne.

            A jak už jsem tu psal. Už mám 3 a kus roku bez defektu na UST pláštích. A zacelených (ani dofukovat jsem nikdy nemusel během vyjížďky, jen 2× jsem přišel na lehkou ztrátu tlaku) defektů klidně už i 20+.

            0 0
          • Rychlej turista  

            Záleží na plášti. Podle mě má UST význam u FF, kdy těch +50% váhy z něj dělá plnohodnotný plášť, což dušový ani s NoTubes není. U RK Supersonic 2,0" s duší jsem během téměř 9 000 km neměl defekt, takže vozit těžký UST je pro mě nesmysl. A protože se mi dušový nepodařilo bez duše nahodit, tak duši vozím furt :-)

            0 0
            • nox159  

              nezkousel si nekdy vozit FF 2,25" vazi o dost vice ( jestli si dobre vzpominam )nez 2,0 ma i tlustsi stenu nebo ne? beru obyč verzi

              0 0
              • Rychlej turista  

                Chtěl jsem ho prubnout, ale naštěstí mě předešel Roud a po jeho zkušenostech jsem od toho upustil.

                0 0
                • nox159  

                  sem o nem uvazoval na fula na zadni pro rychlou jizdu…

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Tak kdybys zkusil verzi s raceguardem, tak proč ne.

                    0 0
                    • nox159  

                      to bude zas ale dost tezke ne?

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Jo, jo, děsné závaží s těmi 20g navíc oproti verzi bez raceguardu :-)

                        http://www.schwalbe.de/…mtb/produkt/?…

                        Ty už si taky chytil gramařskou nemoc? :-)

                        0 0
                        • nox159  

                          ja ji mam porad :D ale nekdy se projevi a nekdy ne ( jsem desne rad ze se neprojevila pri vyberu kol a při porizeni teleskopu :)

                          jinak myslel jsem ze bude tezsi… tohle je ok :)

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Raceguard je lehoučká ochrana (také není tak účinná jako jiné těžší a také v podstatě téměř nepřidává valivý odpor), používá se i u silničních plášťů.

                            0 0
      • MlokCZ  

        Přechod i na šlupky TLR (tím myslím obyč verze Schwalbe) s tmelem je oproti duším vždy velký rozdíl. Zbavíš se cvakání a všech menších defektů. A tohle jsou obecně asi nejčastější defekty.

        UST + UST už přinese výrazné zlepšení jen někomu a jen v některých situacích. Jednak to vydrží více třeba proti říznutí a větším defektům (a to jsou situace, kdy to tmel nedá). A pak to zacelí o něco větší díry.

        Někdo ale takové defekty běžně nemá ani s dušemi.

        UST + UST je ale hlavně o jednoduchosti nasazení a nejmenší problémovosti.

        Tomu se ale 2011 TLR Schwalbe už také hodně přibližují.

        0 0
        • Nikovlas  

          Tak dík za rady. Mám zase o pár teoretických znalostí víc…

          0 0
    • rud1k  

      Priplacnu sem dotaz – jak casto doplnujete Bontrager Juice? Koupil jsem hned dve flasky s paskama do rafku a od unora vozim porad puvodni naplneni.

      Jinak defektu za tento rok jsem zatim mel tak 5+ a vsechny zaceleny – jen mi prijde ze tech mensich defektu mam vic nez s dusema…

      0 0
    • skialp  

      Ahoj. Pořídil jsem si ust ráfky a budu používat dušovou verzi pláště plus mlíko. Můj dotaz spočívá jestli musím k tomu mít ještě pásku s ventilkem nebo postačí pouze samostatný ust ventilek? díky za info.

      0 0
    • scret  

      ja bych bral UST kola (samotne rafky nemaji smysl) a bud UST gumy + NT mliko (viz.muj Reign) anebo UST kola a treba Schwalbe snakeskin 2011 plaste + NT mliko…

      UST rafky se daji nahradit treba ZTR, kam se musi nalepit jen paska…

      duse uz never more… Galusky jsem nejezdil, ale myslim ze em to do budoucna ani nepresvedci…

      0 0
      • Pa.T2  

        Zkoušel jste někdo nalít to duše NoTubes tmel? Zacelilo by to díry při zvaknutí?

        Blbě jsem to zařadil:/

        0 0
        • jIrI___  

          Nezkoušel, ale můj tip je takový, že by to nic moc nezacelilo, protože duše má moc tenkou stěnu. Maximálně nějaké zapíchnuté trny apod.

          0 0
          • kubad  

            skoušel a mas pravdu nefunguje to, jeden z duvodu je ta tenka stena, nepritomnost vlaken za ktere se to zachyti a deformace duse

            0 0
          • Pa.T2  

            Ono je vlastně uvnitř duše takový ten prášek, takže by se ten tmel asi pravděpodobně srazil že. Ale já to zkusím , mám tu pár přebytečných duší i ty tmely z Rubena kitu.

            0 0
            • pepek  

              Škoda tmelu. Tyto duše s tmelem se dají koupit, např v Baumaxu je maji asi za 150,–

              0 0
              • Pa.T2  

                Jasný no. Prdím na to. Byl to jen takovej nápad po opětovné projížďce na duších :D

                0 0
            • kubad  

              zbytecne

              0 0
    • Joseph de Sax  

      já jsem zase o kus napřed, protože upřednostňuji bezplašťáky…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.