• Edy

    Dvakrát za dva dny jsem píchnul, na přejezdech po asfaltu (chyba jezdce). Oprava slimem 400,– balení. Malou pumpičkou horko těžko, spíš nenapumpuješ.

    Doma dílenskou, nebo kompr. Na trati bombičkou. Když na cestě

    plášť rozvalíš, musíš dát stejně duši.

    Po pár měsících na bezdušácích jsou tam duše.(kolo jsem koupil s bezduš.)

    Zdá se mi to jednodužší a mnohem levnější provedení.

    Nevýhodou jsou vyžší tlaky a vyžší valivý odpor. Jede mi to v podstatě stejně na obou systémech.

    Ten valivý odpor poznají spíš závoďáci.

    Tím nevylučuji, že se k nim třeba časem vrátím.

    0 0
    • Nikovlas  

      2 věci:

      Proč jsi to nenapsal k nějakému již existujícímu vláknu na toto téma?

      Jak můžeš napsat VYŽŠÍ a to hned 2× za sebou?!

      0 0
    • TJK  

      ono kdybys jezdil neco co funguje a ne slime tak se k dusim nikdy nevratis :-)

      0 0
    • kubad  

      vsehno spatne :(

      klidne se k dusim vrat brzo pochopis vyhody ust

      nejzasadnejsi chyba je Slim s druha ze tmelem nemas primo v plasti, abys ty drobne defekty nemel vubec

      0 0
      • RUSH  

        Jak už jsem psal dole, používám do UST plášťů tmel SLIME a zatím bez defektu. Doporučujete NoTubes, ale ten není přímo (jen také) určen do UST plášťů a nemá „životnost“ jako tmely určené pro UST (ty mají i 24 měsíců). Co je tedy nejlepší tmel do UST plášťů.

        0 0
        • MlokCZ  

          NoTubes tmel toho zacelí více i v UST pláštích (procházel jsem více zahraničíních fór, kde více lidí jezdilo i Slime).

          V UST pláštích Slime celkem funguje, takže je to také možnost a vydrží déle než NoTubes.

          Každý ať si pak vybere sám, co z toho preferuje.

          0 0
          • MlokCZ  

            NoTubes i přes menší výdrž ale vyjde levněji.

            0 0
            • lidumil  

              Přešel jsme na bezduše letos, tak jsem v podstatě „panic“. Mám ZTR Arch a No-Tubes tmel a chtěl jsem se zeptat, jak tu mnozí píšete, jestli je potřeba tmel po sezoně měnit – vymýt plášť a dát nový tmel, nebo jen doplnit?

              0 0
              • kubad  

                stačí pravidelně doplňovat

                0 0
              • MlokCZ  

                Stačí doplňovat přes ventilek. A jednou za čas případně zkouknout stav v plášti a případně třeba vyhodit sražené větší chuchvalce nebo pokud je zbytek tmelu v divném stavu, tak dát nový a starý vyhodit. Rozhodně ale není třeba plášť sundavat a vymýt.

                Někdo to třeba nekontroluje vůbec a po životnost pláště pouze doplňuje přes ventilek.

                0 0
                • lidumil  

                  A jak často doplňujete a zhruba asi kolik? Dal jsem napoprvé asi 80 ml.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    To záleží na konkrétním plášti, na teplotě (ve vedrech rychleji tmel vysychá), na množstvím defektů, na tom jak moc často měníš tlak v plášti (čím častěji, tím hůře, častější výměna vzduchu tmelu nesvědčí).

                    Na UST doplňuju cca po třech měsících. Na začátku dávám 60ml. Po těch cca 3 měsících mívám většinou na předním tak polovinu a vzadu poslední zbytek, občas i už vůbec nic.

                    Na TLR RaR jsem po 2 měsících na zadním při počátečních 90ml měl cca 30ml.

                    0 0
                    • lidumil  

                      OK díky, tohle jsem potřeboval vědět.

                      0 0
                    • scret  

                      souhlas, ja po 3mesicich vzadu skoro nic a vepredu skoro vsechno:)

                      0 0
                      • bruco  

                        Ja to mam pre zmenu naopak. V prednom uz ani kvapka tmelu a zadne v pohode.

                        0 0
                • Slash  

                  cim to tam pres ten ventilek lejete?

                  Ten galuskac je strasne uzkej

                  0 0
                  • jIrI___  

                    20 ml injekční stříkačka do něj sedí naprosto přesně.

                    0 0
                    • Slash  

                      Myslel jsem si to, ze injekcni strikacka bude to prave, ale neuskodi se zeptat ;-).

                      Dik

                      0 0
                      • Slavoš  

                        Vyšroubuješ vnitřek galuskového ventilku a napereš to tam injekční štříkačkou. :-)

                        0 0
        • scret  

          UST plaste maji vic gumy a navic zevnitr zater, takze i takova tekuta sragora jako je slime to dokaze zacelit.. Bohuzel u „obyc.“ bezdusoveho systemu (tedy za pouziti dus.plastu) je s utesnenim problem…

          ja i do UST/UST pouzivam zasadne NoTubes tmel

          0 0
        • mirav  

          NoTubes. Všichni to chválej, ale nikde není napsáno (aspon jsem se nedočet), že je to přímo pro UST řešení. Používal jsem 2 roky Geax GTT. 2 roky teoretická výdrž, díry prý až 6mm. Loni to nějak snad přestali vyrábět, tak jsem zatím v experimentech s novýma Geax produktama a Slime. Podle toho, jak okolo mě furt všichni píchaj jak vsteklý, a já nic (jako vždycky), tak bych řek, že to funguje. Akorát ta deklarovaná výdrž se smrskla na 1 rok. A defekt na 3mm (deklarovanej). GTT bylo fakt dobrý, protože vždycky když jsem měnil plášť, tak byl tmel krásně rozprostřenej a trčely z něj trny. Ty 3 měsíce se mi u NoTubes tmelu zdaj fakt málo, pokud je to teoretická hodnota.

          0 0
          • scret  

            na co potrebujes aby tmel vydrzel v gume 1 rok? Cca po 3–4 mesicich zkontroluju jestli je tam tmelu dost a dystak doleju… no problem…

            0 0
    • scret  

      jak pisou ostatni, chyba neni v bezdusich, ale v tobe…:)

      Misto slime, caffe latex a podobnych s..acek, dat NoTubes tmel a rovnou do gumy, tim ti odpadnou defekty…

      na bezdusich jezdim cca uz dve sezony a zatim nebyl ani jediny defekt ze bych mel prazdny kolo! prupichu nespocet – tmel funguje…

      na duse bych se nevratil ani jako jezdec sponzorovany vyrobcem dusi:))

      0 0
    • RUSH  

      Já zatím (2 roky)s UST a bez problémů. A to i se Slimem v plášti. Pláště Maxisss Crossmark UST.

      0 0
    • Lsdenski  

      A jaký typ bezdušových kol a plášťů jezdíš?

      0 0
      • Edy  

        Byly tam origo Contiky, teď Schwalbe nobby nic. Kola XT UST.

        Jinak dík za příspěvky. Pro bezduše velký +.

        Co se týče bezdušáků, ještě to s vámi pane správče zkusíme.

        0 0
    • MirosPikos  

      Pánové upřímně řečeno, nepamatuji si, kdy jsem naposledy píchnul. Řekl bych že to je tak 5 let, kdy jsem přeskakoval mezeru a chodníku (asi metr) a nezvládl jsem to, štípl jsem zadní plášť.

      Rád zkouším nové módní trendy na MTB, ale UST mě zatím nepřesvědčilo. A když jsem se koukal, kolik stojí předělání na UST, tak mi vychází stále vhodnější vozit náhradní duši nebo lepení a pumpičku :)

      Přemluvte mě, proč bych to měl předělat. Jde mi čistě jen o jízdní vlastnosti, kvůli méně častým defektům to rozhodně předělávat nebudu, když skoro nepíchám :-D

      0 0
      • mr.antik  

        Letos mám na zadku 3× průraz (dokonce vždy na stejném kopci :-), takže jen co budu mít opravené zadní kolo, zkusim bezduši, aspoň zatim na zadním kole. Jízdní vlastnosti a hodnoty valivého odporu ti musí říct někdo jinej, ale i to trošku učekávám lepší…

        0 0
      • JakeF  

        A kolik foukáš tlak?

        0 0
        • MirosPikos  

          Vzádu 2.4 vepředu 2.1 (NN 2.25) vážím 86kg.

          0 0
          • jIrI___  

            Při podobných tlacích s dušema bych měl neustále cvaknuto :). Já bezdušáky pořídil hlavně kvůli možnosti foukat nižší tlaky bez rizika cvaknutí duší. Bydlím na kraji Beskyd, takže tu jsou všude kameny, o riziko cvaknutí není nouze (nepřesvědčímš mě o tom, že to je vždy chyba jezdce :) ). Tohle jsem s bezdušáky úspěšně eliminoval, zalepení defektu je jen takový příjemný bonus. Jak jsem byl na Šele rád, když jsem slyšel syčení od zadního kola, které ale po pár otočeních přestalo :)

            0 0
        • Slash  

          Ja se tady trosku vetru.

          Kdyz prejdu z dusi na bezduse, muzu vozit i maximalni tlak, kterej je na plasti?

          0 0
          • nox159  

            otazkou je proc bys to delal?

            0 0
            • Slash  

              Mam takovej blbej zvyk, mozna, kdyz menim dusi, nebo plast, nabusim tam to maximum, aby si vsecko sedlo a pak upoustim. Momentalne vozim 2.0 – 2.5 baru a mam cca 100kg.

              Kolik tam budu foukat do tech bezdusaku? A co s tim tlakem? Muzu tam dat ten max? Aby si to posedalo? Nebo to poseda i při menším?

              0 0
              • jIrI___  

                Do bezdušáku taky vždycky pro jistotu nacpu maximální povolený tlak, ať si to sedne. Nevidím v tom problém.

                0 0
              • scret  

                foukej dokud si to nesedne, ale max.tlak na plasti neprekracuj… a pozor, nektere rafku, napr. ZTR maji stanoveny max.tlak, ktery je rozhodne nizsi nez na vetsine plastu…

                0 0
                • lidumil  

                  Jj, ZTR mají doporučený max tlak napsaný na ráfku podle šíře pláště a je cca o 1/3 nižší, než má plášť – třeba Hutchinson Toro 2,15.

                  0 0
          • Slash  

            Ze to jeste vytahuju.

            Mam v garazi kompresor z lednicky, krasne fouka, tlaci i velke tlaky, takze ho nechci menit, ale sem tam si uprskne oleje. Nic extremniho, ale treba na airbrush se pouzivat neda, bude to nejak vadit tomu NoTubes tmelu?

            0 0
            • Blade  

              Jsem stejnej případ jak ty:) Celý léta jsem tím foukal bez problémů duše, teď jsem tím nafoukal bezdušáky a po 14 dnech při kontrole bylo NoTubes mlíko úplně sražený. Takže buď chyba mlíka, nebo je to tím olejem. Každopádně jsem při další výměně už pláště nafoukal ruční pumpou, tak pak někdy časem dám vědět jak to dopadlo.

              0 0
              • PatrikL  

                skôr chyba mlieka :)

                0 0
              • Slash  

                Toho oleje fakt neni moc :-), trosicku, podle me to neude mit vliv zadnej, z pumpy ti tam taky nafuci nejake mazivo, taky zanedbatelny mnozstvi, jen si rikam, jestli to nebud emit vliv.

                Ale spis resim 3.14-coviny

                0 0
                • Blade  

                  No mně teda z pumpy žádný mazivo nejde:) Neříkám, že to je vinou oleje, ale lidi si NoTubes dost chválí, tak že bych zrovna já měl zmetek?:) Uvidíme..

                  0 0
                  • PatrikL  

                    neboj nie si sám :) Po pár stovkách km: http://forum.mtbiker.sk/post503782.html…

                    0 0
                    • jIrI___  

                      jj, takového ježka jsem po necelé tisícovce km vytáhl z pláště taky. A na druhém plášti je už několik tisíc km tmel pořád tekutý a bez sraženin (tmel byl ze stejné láhve). Prý pomáhá smíchat NoTubes s Caffe Latex.

                      0 0
                      • bluma  

                        Potvrzuji, míchám CL a NT půl na půl a teď jsem doplňoval, chuchvalec žádnej, všechno krásně nalepený na plášti v rovnoměrné vrstvě. Loni s UST gumama a čistým NT se chuchvalec udělal taky po cca 1000km.

                        0 0
                    • MavasH  

                      Todlencto sem včera vyhazoval ze zadního pláště :) Bohužel to nebylo doma při preventivní prohlídce, ale v lese, kde sem zadní RR (TLR) procvakl o ostrej šutr. To tekutý, co v plášti zbylo (bezduše instalovány na konci dubna), na zacelení cca 2mm ďoury nestačilo, takže jsem musel dat dušu. Dneska jsem dal zpátky tmel a rovnou zkontroloval přední kolo. Tam byl tmel ještě tekutej.

                      0 0
                      • MavasH  

                        a ještě doplním, že jsem používal vždy jen dílenskou pumpu, za těch cca 10 týdnů jsem kromě prvního nafecání ještě 3× dofoukával a to vždy přední i zadní kolo zároveň.

                        0 0
                    • Slavoš  

                      Tak po 1900 km,jsem našel přední kolo skoro prázdné.Přechod na bezdušáky proveden 24.3. a dnes 22.7. jsem z pláště vytáhl viz foto.Defekt žádný nebyl,ušlo to kolem ventilku,do teď to neucházelo.Sundal jsem plášť,vyčistil,po­řádně utáhl a přetěsnil ventilek a nahodil zpět.Po vytažení patek ,šel plášť Nobby Nic 2,25 SS nasadit rukou.Doplnil jsem tmel a nahodil dílenskou pumpou.

                      0 0
                      • StuntJ  

                        Takový výtvory jsou naprosto normální, už se tvoří po cca 1 měsíci, po dvou je tmel už mimo provoz :o)

                        0 0
                        • mirav  

                          Tmel, jak kterej. Např. Geax GTT vydrží i klidně 2 roky (http://www.kupkolo.cz/…ml_4877.html).

                          Takhle vypadá stav tmelu po roce na vloni řízlém plášti, co mi visí v garáži: viz obrázek

                          0 0
                          • scret  

                            je ale otazka, jak funguje:)

                            radsi budu jednou za 2–3mesice dolejvat fungujici NT tmel, nez vozit 2roky nefungujici konkurenci…

                            ale to uz je o prioritach kazdeho soudruha…

                            0 0
                            • mirav  

                              Za poslední tři roky co vozím jen bezduše s GTT nebo Slime žádný podstatný pokles tlaku v plášti se nekonal. 90% uspěchu je kvalitní (bohužel těžké) obutí. Soudruh to já věru nikdy nebyl

                              0 0
                        • claid  

                          Ten měsíc se mi nezdá… měl jsem stejný chuchvalec na zadnímplášti RaR SS 2,25 a napočítal jsem 19 děr po trnech a napočítal jsem je proto, že část mlíka provzlínala na povrch a udělala jako mastný flek..a bylo to po cca půl roce provozu a jen dofukování.. na předním NN SS 2,25 jsem žádný provzlínaný flek nenašel a po 1/2 roce, když jsem plášť sundaval, tak tam ještě trochu hustého mléka bylo – žádný chuchvalec. Tak na zadním se chuchvalec udělal a na předním ne při stejných podmínkách a za stejnou dobu.. taky tomu nerozumím..

                          0 0
                      • Rychlej turista  

                        Proč dáváš do pláště baterku?

                        0 0
                  • Slash  

                    Pupma funguje na principu pistu, takže valec a destička = pist, ktera vyhani ten vzduch z valce, aby to kolem pistu nefučelo zpatky a hnalo to vzduch ven, je potřeba, aby to těsnilo. Proto tam byva gumovej kroužek nebo něco a ten musíš mazat, jinak ta pumpa vydava takovy divny zvuky,propada se a nefouka :-).

                    Takze i v pumpě musíš mít nějaké mazivo a cast z neho ti samozrejme odejde se vzduchem ven :-), proto se i pumpa musi mazat.

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      15 let jsem pumpu nemazal. Myslíš, že už je čas nebo můžu ještě 10 – 15 let počkat?

                      0 0
                    • Blade  

                      Nejsem estrémista jako Turista, mazal jsem ji asi před dvěma lety a to tak, že jsem na špičku prstu vzal montážní vazelínu. Pochybuju, že z pumpičky jdou byť jen výpary:) S tím množstvím oleje, co jde z kompresoru, se to nedá absolutně rovnat:)

                      0 0
                      • Slash  

                        ja teda mažu každej rok :-)

                        A nerikam, ze to z ni chcije vsemy otvory, ale ze proste neco z toho jde taky :-)

                        A z kompresoru toho zas tolik nejde, když ho oustím na nějakej savej papír, po hodině foukni se objevi fliček.

                        0 0
                        • Blade  

                          Podívej, evidentně nemáme stejnou pumpu a ani stejnej kompresor, natož aby byli stejně udržovaný:) Takže pumpu mám absolutně suchou, zatímco z kompresoru to kape jak z netěsnícího kohoutku, kapiš? :)

                          0 0
                          • Slash  

                            Jojo :-), kapiš :-D

                            Holt kdyžtak zkonim jednu davku NoTubes mlika :-D

                            Nechce se mi to delat pumpou :-D

                            0 0
                          • pepek  

                            Jestli ti tam nejde spíš voda. Ta na tmel nemá dobrý vliv, zkoušel jsem to ředit a naopak – ztuhlo to.

                            0 0
            • HKou  

              A je to určitě olej? Není to náhodou jen vodní kondenzát (běžný jev při ochlazení stlačeného vzduchu, zejména ve vzdušníku).

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
      • jirkuc  

        Omlouvam se, ale proc by Te mel nekdo premlouvat – pokud Ti vyhovuje soucasny stav, bud rad a uzivej si to ;-)

        Ja jsem ted v sobotu menil dusi pri deseti stupnich v desti a vetru a vychutnaval jsem si to naramne (a hlavou mi pri tom bezelo, ze jsem se do tech „bezdusi“ mel pustit uz minuly tyden).

        0 0
        • MirosPikos  

          Však jsem to zmínil, rád zkouším nové věci. Tohle mě na jednu stranu láká a na druhou stranu, bych potřeboval něčím motivovat abych se do toho pustil :)

          0 0
          • McBlacky  

            začni jezdit větší hranu a těžší terén a potřeba UST s tmelem přijde sama :)

            0 0
            • Pá-dlista1  

              Muhaha! Ta naopak s tezsim terenem a vetsi hranou odchazi rychlosti vzduchu z UST :)

              0 0
              • McBlacky  

                snažím se to rozlušit – není to snadný

                kuš s DH/FR

                0 0
              • MlokCZ  

                Ještě se nedostal ani do té první fáze potřeby UST s tmelem (v které většina XC jezdců zůstane), tak těžko hned skočí na další lvl o kterém píšeš.

                0 0
        • Deus  

          No počkej, až si do pláště uděláš větší dírku (rozuměj od 4 mm výše), vytryská ti to ven, budeš od toho zapatlanej ty a kolo a nikde kolem potůček s vodou. To si teprve vychutnáš.

          0 0
      • scret  

        tak pokud jezdis jen po cyklostezce, potom ti to verim… Kdo jezdi v terenu a jeste k tomu trochu ostrejc, defektum se nevyhne…

        A u me naopak zacinaly duse lizt do penez… Kdyz mas kazdou druhou vyjizdku defkt, to uz zaboli… a hlavne nasere:)

        ale dost lidi v my parte taky bezduse nepotrebuje, prtze vozej gumy tak prehusteny az je to k zbliti…

        vyhody? vozis nizsi tlaky, takze prilnavost v terenu mnohem vetsi, guma neustreluje jak pitoma… valivej odpor v terenu je taky lepsi…

        a ze je predelani na bezduse drahy? ale no taak, rubena sada stoji cca 4kilka a mliko NT taky… To je dneska bezna cena jednoho plaste…:)

        0 0
        • MirosPikos  

          Možná máš pravdu, že to budu mít trochu přefouklé. To je dobrý argument, protože s tím souvisí další věci, které zmiňuješ. Asi bude při menších tlacích i méně namáhaný ráfek, takže by se mi nemusel rozletět jako někomu Magic.

          Ale že bych vyloženě nejezdil do terénu, pravda ne tak často, ale když se zadaří, tak si to užívám. (http://sportypal.com/…ails/1171765) třeba chvílema tady cestou z Kletě, nebo pak okolo dívčáku do Boršova, kdo zná, pochopí.

          Ale dík za názor, zkouknu ceny a možná to někdy vyzkouším. Jaká může být reálná váhová úspora na jednom kole?

          0 0
          • scret  

            pokud pujdes cestou notubes systemu, vahova uspora tam nejaka je, ale myslim ze vahove budes cca nastejno jako na ultralight dusich… Pokud pujdes drahou UST cestou, tam ma smysl kupovat primo zapleteny kola, vaha i cena naopak naroste, ale zas dostanes nejneprustrelnejsi variantu…

            Takze byt tebou, resim to jednoduchym notubes systemem, ktery udelas konverzi z nynejsich rafku a vetsinou i plastu…

            Najdi si v historii vlakna o tomhle tematu, je jich tu spousta a smele do cteni a pak pripadne to testovani:)

            0 0
            • MirosPikos  

              Nastudovaný už bych to tak nějak měl, ono není moc co řešit. Budu něco objednávat na koloshopu, tak vemu rubenu kit a notubes tmel.

              Hlavně mi poslední dobrou opravdu přišlo, že mi střílelo dost zadní kolo. Když jsou uválený lesní pěšiny a sem tam kamení, tak to nemile překvapilo.

              Sem docela ovlivnitelnej, co :) Ale nechám si rád poradit…

              0 0
              • MlokCZ  

                Jen pozor na jednu věc. U některých konverzí to může být trošku problematické a není to až tolik spolehlivé (vždy záleží na konkrétní kombinaci všeho).

                A pak sem tam někdo má problémy a to ho pak od přechodu na bezduše odradí.

                0 0
                • Richi  

                  No, zrovna jsem chtěl k těm obecně chytrým radám „vyhoď duše a kup si litr mlíka s brčkem“ něco takovýho napsat.

                  Mám na kole Syncrose a Ralpha. Když sundávám plášť lehce dvěma prsty, tak si fakt nedokážu představit, že zrovna na tomhle bych se chtěl dobrovolně zrakvit vyhozením duše a použitím nějakýho mlíčka.

                  0 0
                  • nox159  

                    Ralpha mas pacestar? tipuju ze ne a v tom je ten problem :)

                    0 0
                    • MirosPikos  

                      Ano, mám, na to jsem dával pozor když jsem to kupoval, abych to měl připravené a proveditelné.

                      0 0
                      • nox159  

                        jestli si nevsiml tak reaguju na Richiho a jeho kombinaci syncros + RR ;-)

                        0 0
                    • Richi  

                      Ne ne, nemám, já se o přechod na takové bezduše (tedy ne UST řešení) zatím nijak nezajímal, až teď koukám, že pacestar je tubeless ready.

                      Ale to jsem se zatím fakt nedočetl, všichni stále píší o pásce a tmelu.

                      Omluva.

                      0 0
                  • MlokCZ  

                    Gumová páska bezdušových sad zvedne celý profil uvnitř ráfku a hned je vše jinak. To ale samozřejmě nic nemění na tom, že někdy problém být prostě může.

                    0 0
              • scret  

                jak pise Mlok, nekdy to neni uplne stoprocentni, zalezi na kompatibilite rafku a plaste… ale pokud mas nastudovano, pak mas info dost:)

                0 0
          • nox159  

            kdyz se teda podivam na tu trasu tak mi to z tech dat jako teren neprijde… ( nikdy jsem tam nebyl neznam…)

            100km s prumerem nad 20km/h to je jizda lehkym terenem a dost svizne… nastoupane metry taky nic zavratneho na tu vzdalenost…

            bezne prumery kdyz jedu do terenu mam kolem 13–15km/h

            a kdybych nebral sebe abys nerek ze jsem sračka co jezdi pomalu… tak treba letost prvni na šele na kratke trati mel prumer 23km/h a to se moc terenu nejelo… pokud das jednou tolik pri zachovani skoro stejneho prumeru mohl by sis tam obcas zajet privydělat… 5k nebo kolik za 2h neni tak spatne… :)

            0 0
            • jIrI___  

              Nebo má v nohách ;-). Já jsem se nad 15 km/h taky už dlouho nedostal a vím o sobě, že v nohách nemám :-D.

              0 0
              • nox159  

                prave proto mu pišu že 5k ( nebo myslim ze i 10k ) za 2h jizdy na kole klidnym tempem jsou dobre vydelane prachy… ;-)

                0 0
                • jIrI___  

                  Připočti cestu, zabitý víkend, ubytování a všecko kolem a a už to tak lákavě působit nebude. Ale jinak jo, taky by se mi líbilo dostávat za lehčí projížďky peníze :-))

                  0 0
                  • nox159  

                    a pokud by si trochu maknul tak co jsem se tedka dival tak se sela jede jako mistrovstvi ČR v maratonu… takze by mohl byt jeste k tomu mistr :)

                    a to už si myslim že by se mu mohlo vyplatit… :)

                    0 0
            • MirosPikos  

              Však taky netvrdím, že to byl terén. Ale byly tam úseky, kdy to byl terén docela obstojnej, hlavně ve sjezdech a litoval jsem, že nemam celopéro.

              Jezdím spíš jinak tréninkově okolo Budějovic, na rychlost. Hlídám průměrnou. Jezdil bych terény, ale nemůžu každej den na Šumavu, kde to mám docela proježděný.

              Nadupáno asi něco mám, těžko říct… plánuju zkusit nějaký závody, ale letos mi zatím nic nevyšlo. Tam se uvidí nejvíc, jak na tom jsem :)

              0 0
              • jIrI___  

                Už se pomalu začínej učit šampusovou sprchu, na závodech to bude bedna.

                0 0
                • nox159  

                  to kazdopadně…

                  jinak fakt me zaraží že 90% lidi odsud jezdi na MTB desně vysoke prumery a přitom tvrdi že jezdi v terenu a napohodu :D

                  0 0
                  • scret  

                    nekterym uzivatelum clovek nesmi verit, proto napr. na jecnakovi a spol. vyjizdky v Kokorinsku nereaguju, prtze oni by jeli vejletne a ja bych asi zhebnul:))

                    0 0
                    • jecnak  

                      Zrovna Koko vyjizdky jsou fakt pohodovym tempem a vzdy se ceka na posledni, takze se neboj a nekdy se pridej.

                      0 0
                      • scret  

                        nekdy se ustecky pacholci k vam pridaj, ale doufam ze budete hoodne unaveny:))

                        0 0
                • MirosPikos  

                  Jen si ze mě dělejte prdel :-D :-D :-D Člověk by tomu skoro začal věřit…

                  0 0
        • MlokCZ  

          Ono taky záleží i kde se jezdí, nejen typ povrchu.

          Již jsem to tu zmiňoval. Korsika 2009, 95% asfalt.

          Cca 35 lidí se té akce účastnilo, průměrný počet defektů odhaduju na 3–5 kousků na každého. Prostě neustále někdo řešil defekty.

          V partě při odolných double defense pláštích to bylo o hodně lepší, ale stejně každý po jednom kousku defektu.

          Já měl na UST s tmelem jediný NULA (našel jsem asi 5 zacelených dírek po návratu).

          Ještě bych doplnil jednu výhodu i pro turistu, který nejezdí žádné náročné terény. A to pohodlí. I při nižším tlaku to jede pořád slušně i po tvrdém povrchu a nezhoršuje se to tolik jako s dušemi.

          Takže i na chrtí stroje (jako celopevňáky) se to hodně vyplatí, možná ještě více.

          0 0
      • kesu  

        Ahoj,

        hele je to těžko uvěřitelný ale přijde mi, že bez duše to líp jede a kupodivu líp drží.

        Co se týká nevýhod tak drahý to rozhodně je, UST pláště vydržej kulový a jejich kvalita je pochybná. Někteří ale tvrdí, že na ně mám smůlu..

        Za mě:

        Continental vertical UST-protržená patka

        Continental vertical UST (druhý) – mi normálně za jízdy bouchnul i při použití cca 2/3 maximálního tlaku na předním kole při jízdě po asfaltu rychlostí tak 10km/h.

        Schwalbe NN- jeden jsem rozříznul a píchnul asi 8krát za 1000km z toho to povětšinou sice zalepil tmel ale jeho spotřeba už byla na pováženou. To byla extra lehká verze (cca 590g/2,1)

        Další Schwalbe NN jsem naříznul až se na něm udělala celkem velká boule a musel jsem ho vyhodit. Todle byl normální plášť určenej pro maloobchodní prodej-žádný oem

        Obecně vozím ust dál, ted mám za super peníze od hnoje Geax saguaro, kterej sice váží snad 900g ve 2,2 ale zatím dobrý. Rozhodně nedrží hůř než ten blbej Nobbynic a jede líp nemluvě o ceně. Schwalbe jiný než na DH už nechci ani vidět za ty peníze je to šílenej šunt nemluvě o různejch vadnejch seriích a continental totéž, stát se mi to ve sjezdu a ne cestou z hospody tak sem se rozbil až by to nebylo hezký.

        I přes tohle ale ust stojí za to je votzit

        0 0
        • ememem  

          Ahoj, hele je to těžko uvěřitelný ale přijde mi, že bez duše to líp jede a kupodivu líp drží. – to neni tvoj tezko uveritelny pocit ale x krat namerane fakty takze tvoj pocit je uplne v poriadku :-)

          Co se týká nevýhod tak drahý to rozhodně je, – + cca 6–7 E na plst, to sa da, notubes mlieko je taktiez korunova zalezitost

          Schwalbe NN- jeden jsem rozříznul a píchnul asi 8krát za 1000km z toho to povětšinou sice zalepil tmel ale jeho spotřeba už byla na pováženou. To byla extra lehká verze (cca 590g/2,1) – 590g nebolo ust ani len nahodou. NN 2.1 UST ma cez 700g

          Obecně vozím ust dál,… – to robis dobre, vadnym kusom odovodnovat ze je zla technologia jak tu robia poniektori je mimo.

          0 0
          • kesu  

            no abychom zamezili zbytecnym debatam o tom jestli to bylo nebo nebylo UST prikládám odkaz na fotku kterou jsem sem vkládal:

            http://www.bike-forum.cz/…l-15625.html

            0 0
            • ememem  

              tak to je fakt na reklamaciu, nieco je zle, to je o vyse 100g menej jak aktalogova hmotnost. (a realne tak 120g).

              0 0
              • kesu  

                zla byla hlavně ta výdrž:)

                to už je jedno dávno už je nemám…

                0 0
            • MlokCZ  

              Tak aspoň už víš, že v tom komentáři u té fotky mělo být

              „ale vaha me opravdu nemile prekvapila“ :-)

              0 0
        • jecnak  

          Saguara v TNT jsou ve 2,2 vyborny plaste, ktery jedou i drzi. Asi teda budou vic klouzat na mokrych korenech, protoze maj tvrdsi smes, ale zas urcite dlouho vydrzi. Osobne mi to prijde nejlepsi univerzal soucasnosti. Odolny, s hlubsim vzorkem, jede a drzi. Samozrejme to chce jezdit odpovidajici tlaky a ne nabouchat na ma tlak. Sirka plaste navic odpovida a vyska plaste je nadprumerna.

          0 0
          • Pebe  

            měl jsem ve 29 verzi a naprostý souhlas a spokojenost, až ojedu Ralphy, tak jdu do nich zase…

            0 0
            • ememem  

              a len tak mimochodom kde ich kupujes? neni to zrovna bezny plast.

              0 0
              • Pebe  

                kupoval jsem tady

                0 0
                • ememem  

                  dik, asi som bol slepy. inak ako sa spravaju vo vlhku? ciste podla vzorku to s cistenim nebude ziadna slava ci sa mylim?

                  0 0
            • MlokCZ  

              A s RaR nespokojenost? Na 29tce vozím teď RaR snake skin TLR a problém s odolností nemám (boky jsou ok ve snake skin verzi a běhoun až takový papír není), na UST ráfku sedí a těsní také perfektně (těsnili mi i bez tmelu).

              A hmotnostně jsou kolem 620–670g (váženy 4 kusy).

              Pokud jsou ty Saguara rychlejší než RaR nebo při podobné rychlosti lépe drží, tak by za vyzkoušení stály.

              Musel by to ale být znatelný rozdíl, větší odolnost u celopevňáka nepotřebuju a jsou už ne zrovna o málo těžší.

              0 0
              • jecnak  

                Saguara budou o neco pomalejsi, ale myslim, ze vzorkem lip drzi. Na druhou stranu maj zcela urcite tvrdsi smes, takze na mokru a tvrdem povrchu zas budou drzet hur. Proti Ralphum je to ale plast, ktery jen tak neriznu a obecne vzorek je zavrenejsi, vyssi. Na nezavodni pouziti, kde clovek neresi tolik vahu, ale chce aby to jelo slusne, drzelo, melo objem a vydrzelo je to myslim idelane kompromisni plast. Co je ale potreba dodrzovat je spravny tlak – tedy dost nizky.

                0 0
                • ememem  

                  a realna sirka je kolko?

                  0 0
                • MlokCZ  

                  S dost nízkým tlakem nemám problém, spíše naopak. Na celopevňáku to někdy foukám klidně i jen 20/25psi (a někdy 25/30psi případně něco mezi tím).

                  A RaR si řezal obyč verzi nebo snake skin? Obyč verzi jsem už hodně let nevozil, ta má boky opravdu nechutně tenoučké. U snake skin je to už ok a běhoun také celkem jde i když to není double defense (ve 29 neexistuje ani double defense, ani UST verze).

                  0 0
                  • scret  

                    jak tak koukam, tak jsem jeste vetsi pripad, ja foukam lehce pres dvacet a kdyz to nekdy nekontroluju a jenom jezdim, tak kdyz pak dofukuju, zjistim ze jezdim klidne i cca 18 PSI:) mysleno u UST gum, neUST maji tenci boky a tak se pak uz hrozne zvykaji, takze tam vozim cca 25–30…

                    0 0
          • MlokCZ  

            A jaké mají prosím patky? Má to UST patky nebo klasické užší aspoň pogumované a těsnější jako jsou teď u TLR Schwalbe?

            0 0
            • kesu  

              tak to nevím já mám UST a to má UST patku..

              0 0
              • MlokCZ  

                Tak mě zajímá hlavně ta 29 varianta (ta ale bude určitě shodná patkou s tou TNT 26 variantou). Pro 29tku se snad nedělá plnohodnotý UST plášť vůbec žádný, já aspoň o žádném nevím.

                0 0
            • jecnak  

              TNT maji UST patky. Nafoukano normalni pumpou zcela bez problemu. Jina je podle me jen bocnice plaste.

              0 0
              • MlokCZ  

                Tak to je dobré, to si k nim znamenám významné plus. Tím bych i na poslední kolo dostal UST patky, které preferuju.

                0 0
                • camlost  

                  jen doplnim: moje Saguara 2.2" TNT (na klasicka mala MTB kola 26") vazily 700 g kazdy (plus minus par gramu). nahozeni dilenskou pumpou bez problemu a to to byly moje prvni kroky bez duse. tmel tam davno vyschnul (asi loni na podzim), ale bez defektu jezdim dal. (nebo spis jezdil jsem, mam je ted na zimaku, tzn. provoz listopad – brezen)

                  0 0
        • MlokCZ  

          590g na UST verzi je opravdu hodně divné. Pokud to byla opravdu UST verze, tak už je na pováženou to rovnou reklamovat jako nové, to jim někde muselo chybět hodně materiálu.

          2,1 jsem nevozil. 2,25 jsem vozil už dost kousků a všechny cca v rozmezí 720–760g.

          Pak jsem ještě vozil loni 3 kousky 2,4 UST a ty měly 820–840g.

          K tomu jsem odjezdil ještě více kousků RaR UST 2,25 různých ročníků.

          A nikdy žádný problém.

          Je také otázka, jestli prostě pro svůj styl jízdy nepotřebuješ ještě odolnější pláště. Ty 2,4 UST při ježdění v horách jsem měl také slušně pořezané. Ale ani jednou to nešlo skrz.

          0 0
    • bromden  

      Nemá někdo nějaký tip jak postupovat při přestavbě na bezdušáky u ráfků s dírou na autoventilek? Protože autoventilek jsem fakt nenašel, všechny samostatné ventilky jsou galuskové.

      0 0
    • Joseph de Sax  

      no vidíš to…já mám vytuněné bezplašťáky a jsem spokojený..

      0 0
      • kubad  

        to musí trochu drncat ne?

        0 0
        • Pá-dlista1  

          Vubec ne. Vetsina dusi je skoro hladka.

          0 0
        • Joseph de Sax  

          a nabouchaná galda nedrncá??? akorát je to o půl kila na kolech lehčí, než kola s galdama..

          0 0
          • lidumil  

            No a když budeš jezdit jen na ráfkách, drncat to bude stejně a dalších 80 g dolů.

            0 0
            • Joseph de Sax  

              pro ty, kteří to ještě nikdy neviděli, je to jako kola, která letí…galda na 13at a bezplášťák je jedno a to samé, akorát lehčí…a nikdy nepíchneš, tak nemusíš vozit rezervu ani pumpu…a místo toho si můžeš přidrátovat na kolo 0,75l rumu a budeš pak stejně na hmotnosti..a patentováné to mám proto, aby na tom nikdo nejezdil, kdo na to mentálně momentálně nemá..know-how je za 2mil Kč přímo u mně pro výrobu, pokud má někdo zájem…

              0 0
              • Georrge  

                tak jestli na to máš patent, tak sem jebni fotku, to ti ublížit nemůže…

                0 0
                • newbie  

                  tyvoe… kdokoliv, kdo by se to odvážil vyblejsknout, by byl za trest vpleten do oboustranně radiálního kola a opakovaně podrobován kozímlíkosesi­fonemboardingu

                  0 0
                • Joseph de Sax  

                  mně ne, ale tobě už jo…

                  0 0
                  • Georrge  

                    mě?:D si upad?:D se podívej na čem jezdím, jezdit na takovém „šrotu“ vyžaduje hoooodně mentality, takže mentálně na to mám… takže šup sem s tím

                    0 0
                    • Joseph de Sax  

                      až bude čas, tak sem dám nové vlákno, Kola která letí II a bude z toho zase nekonečný seriál…až do Vánoc.

                      0 0
                    • Joseph de Sax  

                      že na to má mentálně, tak to si tu myslí každý…ale polovina z vás ani neví jestli se šrouby utahují vpravo, nebo vlevo..

                      0 0
    • vasek80  

      Kolik můžu získat vteřin navrch díky menšímu valivému odporu pokud bych vyhodil duše a přešel na notube, při závodě do vrchu na asfaltě, betonu a udusané hliněné cestě, když jedu s aktuálně s dušema a pláštěma RK 2.2 na vrchol za 30 minut???

      0 0
      • JakeF  

        Například u RaR byl rozdíl ve valivým odporu cca 5W na nějaké to standardní měření. To by ti v nějakém normálním kopci mohlo dělat cca 0,1–0,2km/h a na čase nějakých 15–20 vteřin. Ale jde o to, kolik foukáš, při vyšším tlaku bych ten rozdíl čekal menší a naopak. Výhoda bezduší je právě v tom, že můžeš foukat výrazně nižší tlaky bez rizika procvaknutí a to třeba na kořenech znamená výrazně rychlejší jízdu, plus díky lepší trakci jsi rychlejší v zatáčkách i v prudkých výjezdech, tam už se ale přesný vliv měří těžko, to už by bylo potřeba SRM nebo tak něco. Navíc musíš brát i vliv toho, že celkově v sypkém terénu, bahně, trávě apod. valivý odpor se snížením tlaku klesá.

        0 0
        • MlokCZ  

          Těch 5W je pro 20km/h a 50kg a 2 bary (tedy cca zadní kolo 75kg jezdce, o něco méně pak udělá ještě přední).

          A ještě ten rozdíl byl oproti spíše pomalé duši, teď jsem tu nedávno dával vedle právě srovnání duší + je tam i bez duše a právě pro RaR.

          Pro třeba latexovou duši je pak rozdíl mnohem menší, jen kolem 1W. Nejlepší ultralightky kolem 2,5W rozdílu.

          Pokud pojede kopec pomaleji, tak o to bude rozdíl menší.

          Jinak souhlas.

          0 0
          • vasek80  

            Kopec jedu rychlostí řekněme lehce přez 10km/h (místy 6 a místy 15). Takže pokud nemám problémy s defekty ani procvaknutím, nemá to pro mne až takový smysl.

            0 0
            • MlokCZ  

              Na tvrdém povrchu pouze pro ten závod do vrchu pouze kvůli valivému odporu to asi smysl nemá.

              To je stejně situace, kdy to budeš foukat na větší tlak a bez duší to ani na tolik nafoukat nepůjde.

              Takže rozdíl valivého odporu a projevení v té rychlosti bude nula nula nic.

              Pokud to ale nemá být jen pro ten závod, tak bych do toho určitě šel.

              0 0
              • vasek80  

                U mě je to díky 20mm ráfku složitější. Rubena prý jen do 17mm. Jinak já foukám zadek 2.2 při 82 kg.

                0 0
      • jIrI___  

        To ti řeknu naprosto přesně. Bez duší budeš nahoře za 29 min 58 s s větrem v zádech a pokud bude foukat do protisměru, tak za takových 31 min :)

        0 0
      • Rychlej turista  

        Tak zrovna v tomto případě bych řešil spíše tlak, vzorek a šířku pláště, než to, jestli jedeš bez duší.

        0 0
        • vasek80  

          KOlik bys na takovou akci fouknul RK 2.2 aby co nejlépe odvaloval (přeci tam nebudu bušit max)? Mám 82 kg. Běžně foukám 2.1 bar

          0 0
          • nox159  

            si na takovou akci pujc HT s pevnou vidlou a FF :)

            kvuli jednomu zavodu to nema az tak cenu resit… kdyz bych si jeste k tomu tipl ze to na bednu nebude…

            0 0
          • Rychlej turista  

            Dal bych hladký a úzký plášť nabouchaný na maximum.

            0 0
          • vasek80  

            Tak z mé strany je to jen sranda akce a hec s kamarádem. Pojedu na 13kg fullu s 2.2 pláštěma. Cíl pro mne být v polovině a to vzhledem že jedou chlapy, ženský, mladý, starý dohromady, myslím cíl reálnej :-)

            Jasný, že nějakej celopevňák v karbonu na 8 kg s FF by byl ideální.

            0 0
            • nox159  

              nepodcenuj juniory a stare vlky ti te zařiznou ani nebudeš vědět jak… :D

              0 0
              • vasek80  

                Studoval jsem časy loňského ročníku a cvičně si to v pondělí zajel. Polovina tam snad bude. Hlavně nechat všechny baby za zády :-)

                0 0
                • nox159  

                  presne tak ,jak te předjede baba tak si v hajzlu :D

                  tak dobre dojet a hlavne at je sranda :)

                  0 0
                  • vasek80  

                    Času na tréning je dost a od soboty jsem na tom kopci (1042m) byl už 3×, takže nenechávám nic náhodě. Teď začne zase Tour a to budou zase motivační přenosy. Nějak se na ty hoby závody můsí začít a kdoví, třeba budu za rok stavět nějakého HT na podobné akce.

                    0 0
                • McBlacky  

                  záleží jaký baby pojedou, v ČR jich je dost co jezdí do 20% pole

                  0 0
    • Kynio  

      Přemýšlím o tubeles (Rubena kit) i na druhým kole. Myslíte, že by byl problém s crossmarkama v drátu spolu s crossride 2011? Používáno převážně na silnici..

      0 0
    • Atilla  

      Kdyby někdo chtěl koupit NoTubes tmel a 2 ventilky cafeeLatex, tak ať se mi ozve. Nejdou mi tady vkládat inzeráty, tak proto takhle. dík

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • mastihuba  

      no u mne už taky začínají nabírat na síle nevýhody.

      0 0
      • McBlacky  

        to už jsi jen zapomněl jaký to je voser s dušema :)

        NT varianta má svý mouchy pokud jezdíš jako prase, ale čistě UST + mlíko je v odolnosti nejdál

        0 0
        • Manas  

          Naprostý souhlas.

          0 0
          • beavis  

            Taky souhlas. Mimochodem, staci se mrknout na par videi na Youtube apod. jak to mliko vlastne funguje;-)

            0 0
            • roud  

              videa jsou o ničem dokud nevidíš na vlastní gumě 20 zalepenejch děr to je pak člověk opravdu happy :O)

              0 0
        • mastihuba  

          sem chtěl nasadit Bontrager TLR na ZTR Arch a narazil jsem na to že mám obě ruky levý.(potupně jsem musel do servisu!!!) Nakonec to v servise nasazovali dva lidi třema montpákama.(jde přeci o princip to tam dostat) Nafouknout to šlo suprově na první žduch velkou pumpou. Když sem tam dal 50ml tmelu drží to perfektně. 1km vod baráku sem jej o něco prosekl, ale nechce se mi do sundávání tak sem do díry kterou neutěsnilo mlíko narval tkaničku vod bot a čeká to na moji dobrou náladu až se mi bude chtít ***** s tím to sundat a pořádně podlepit . Čekání na to kdy ta tkanička vyleze a ujde to je pěknej voser. Nevim co bych dělal s řízlým pláštěm kterej nejde sundat z ráfku. :)Duši vyměníš hned a hned taky jedeš.

          Utěsňovat RK s papírovejma bokama 1 den před důležitou akcí, kdy nepotřebuješ problémy je taky dost stresující záležitost. :)

          0 0
          • Edy  

            Tak jsem po tolika ohlasech znovu vyzkoušel bezdušák na předku.

            A ku..va u Prádelny pod hradem první dofukování, před skalkami za lávkou druhý. Domů jsem dojel na poloprázdný a nasranej. Do Beskyd jedu na duších.

            Ptal jsem se servisáků a 90% není z bezduší moc nadšenejch.

            0 0
            • mastihuba  

              jako ja si myslel že už to umim, ale ještě musim vyloučit ze seznamu pláště, který s tímhle systemem moc nekomunikují :)Loni jsem se rval sse starym vertikalem, ten byl z boku jak řešeto. Tomu RK dám možná ještě šanci. Loni byl bez problémů.

              0 0
            • nox159  

              tak nadšeni nebudou to je jasne, protoze ne kazdy ma v servisu poradny kompresor s 50l vzdušníkem…

              0 0
            • Advid  

              Mlíko je tmel, ne sekundový lepidlo. Jestli máš kompatibilní pláště s ráfkem, tak tomu dej chvíli a ono to bude těsnit.

              0 0
            • Kynio  

              když se použijí ověřený pláště a neexperimentuje se nějakýma u kterých se výrobce ani na sekundu nepozastavil ohledně použití bez duše, tak vše bez problémů drží..

              0 0
          • Honzas  

            no dam to sem…

            Bontrager TLR (XDX nebo tak neco) na ZTR Arch jsem si nechal nasazovat u Hnoje a tolik sprostejch slov jsem v zivote neslysel;-) ale pak, i kdyz ty plaste staly vlastnostma za hovno, fungovaly dobre.

            ted jsem na Beskidy Trophy koupil Schwalbe NN (ve verzi EVO 26×2,25 – PaceStar 2011) a debil je nasazoval rano pred startem prvni etapy. Nejdriv zacal uchazet predni, ale mliko to zacelilo a od te doby je v pohode. 2/3 prvni etapy si chrochtam, jaka je to parada – dobre jede, paradne drzi, … pak v jednom sjezdu cejtim plavat zadni kolo, dofouknu, kus na obcerstvovacku dojedu, ke konci dost na zvejkacce. zase nafouknu, chvili to drzi, sednu na kolo a zas zacne uchazet. koukam a na jednom miste je ten plast na boku tak ridkej, ze skrz to strika mliko. dofouknu, ze snad se to zaceli, pak jeste asi trikrat a pak nevydrzim a dam tam dusi. jizdni vlastnosti vyrazne horsi, ale aspon jedu.

            a ted nevim, jestli je to schwalbe – mam s NN nekolik zkusenosti s riznutim boku skoro novyho plaste (na nicem jinym se mi to nestalo) nebo moji nesikovnosti nebo cim. ale dalsi plast na NT schwalbe asi nebude …

            0 0
            • jIrI___  

              U RaR PaceStar stejný problém, ucházelo to dírkama na boku, ale tmel to vždycky zalepil. Párkrát jsem musel dofouknout před každou vyjížďkou, na začátku i během vyjížďky, ale teď už vypadá, že jsou póry ucpané a stačí dofukovat jednou týdně. I tak je to ale opruz. Na předku mám Tubeless Michelin a ten jsem nafoukl na začátku roku a od té doby na něj nesáhl.

              0 0
            • mastihuba  

              to su rad že nejsu jedinej kdo s tim bontragerem měl problem :D

              0 0
        • mastihuba  

          tak asis měl pravdu, 14dní mám vzadu duši a jeto fakt voser. :D odpo nasazuju zpět bez duše.

          0 0
    • bromden  

      Mimochodem, v kamených obchodech nemají notubes sady, takže jsem z nouze zkusil variantu přestavby, která možná potěší zejména socky. Oboustranná páska 3M (klubko za 90,– Kč), pruh gumy s ventilkem vystřižený ze staré duše(0,– Kč). Notubes tmel (3 stříkažky, počítám tak 70ml), a drží to. Ráfek noname, plášť RR EVO 2011 2,25. Pozdější dojmy dodám, budu to počítám testovat minimálně týden než dojde objednaná notubes sada.

      0 0
      • McBlacky  

        taky jsem to kdysi vyzkoušel a není to ideální. Těsnit to může, ale jak to bude stabilní je otázka

        0 0
        • bromden  

          No to já taky netuším, píšu to jen jako nouzovku, zatím jsem na tom ujel jenom vešer 30km, a žádný extrém, takže jak moc je to spolehlivé nevím. Každopádně ty dvě hodinky po pěšinách okolo Jílového to drželo bez ztráty kytičky (delší test než týden bohužel asi nebude neb jak přijde sada tak s objevováním neprošlapaných cest končím :-)).

          0 0
        • bromden  

          Tak jsem tomu dal solidní čočku přes šutry a kořeny, a drží to (fouknuto na 3,0). Dost možná že na předku takovou pecku, který by odfoukla patku od ráfku, prostě člověk nevytvoří. Každopádně notubes je v poště takže testování ukončuju. Pokud se najde dobrovolník který to vyzkouší na zadní na HT, věnuju mu velkoryse zbytek kluba 3M pásky i tu epesní vložku do ráfku vystřihnutou z duše :-).

          0 0
          • mr.antik  

            osobně bych takovýhle věci testoval právě primárně na zadnim kole :-)) I Rubenu tak budu dělat.

            0 0
          • McBlacky  

            ale dáš na předku :) ale dost často jsou to krizovky kdy následuje polet přes.

            0 0
      • ememem  

        pri cene tohoto to uz je dnes imho uplne mimo.

        0 0
    • Joseph de Sax  

      co furt řešíte bezdušáky…začněte jezdit konečně bezplášťáky a jste v suchu…

      0 0
      • nox159  

        v suchu ne… z toho kazda zvlhne ;-)

        0 0
      • JakeF  

        Mluvíš o galuskách nebo vozíš dřevěný kola od povozu s radiálními dřevěnými paprsky?

        0 0
        • Joseph de Sax  

          bezplašťáky jsou fungl novinka, kde nikdy nepíchneš a nemusíš proto vozit sebou pumpu, ani reservu…a set kol je o půl kila lehčí, než jsou lightweighty…

          0 0
          • nox159  

            už je dělaš i na kotouče?

            0 0
          • JakeF  

            Ty máš fakt divoký sny :)

            0 0
          • McBlacky  

            půl kilové výplety? možná na odrážedle pro batolata…

            0 0
            • Ruprt2  

              tak musím reagovat, že ne.

              na odrážedle i přes malý počet drátů, lehkému plášti a radiálnímu výpletu máme víc než půl kila.

              0 0
              • McBlacky  

                jasně ale tohle jsou předpokládám Hi-end tuning garážovky na odrážedlo :)

                0 0
                • Ruprt2  

                  na to nemám mentálně :-)

                  0 0
                  • Joseph de Sax  

                    bohužel, nejsi sám…ale o půl kila lehčí set to je i bez toho, že polovina lidí na světě se podepisuje jenom tískacíma písmeny…si to spočítej..galda 250g je dnes normální, navíc vozíš pak po kapsách jednu další a pumpu k tomu, abys nemusel jít pěšky z pivního párty..

                    0 0
    • jecnak  

      up

      0 0
      • mirav  

        Jsem koukal. že máš na SUPu Hutchinson Python Tubeless Ready. Je skoro o čtvrt kila lehčí než Python Tubeless. Máš už nějakou zkušenost? Chci ho taky zkusit

        0 0
        • jecnak  

          Dvouletou zkusenost. Plaste bez problemove, dostatecne odolne a celkem lehke. Pro slusnou adhezy je nutne dodrzovat spravne tlaky. Nasazeni velkou pumpou bez problemu.

          0 0
    • Forester  

      zkusím se přiživit na tématu.

      mám ráfky DT XR 4.1D (model 2005) a chci se zeptat, zda půjdou předělat na tubeless.

      Na netu DT Swiss jsem koukal, že doporučujou nějaký DT Swiss Tubeless Kit. Půjde to na ně, případně lze to nahradit Rubenou.

      Díky za radu.

      0 0
      • RomanH  

        Bez problemu, DT 4.1D mam. Prvne jsem je zkousel s puvodni (starou) Rubena sadou (tmel NoTubes) a bez problemu, akorat jsem musel cca 1× tydne dofukovat. Ted mam uz asi rok DT Eclipse a je to vyrazne lepsi. S novou Rubena sadou neporadim, ta by uz mela byt OK.

        0 0
      • martin_bakov  

        To nevim, muzu ale poradit ze na mych (Bontrager Ranger 29er) NE tubeless rafcich drzi bezdusove jen plaste s dratovymi patkami…

        0 0
      • Advid  

        Mám taky ráfky DT Swiss, koupil jsem sadu od Rubeny, použil z ní skoro vše, jen mlíko jsem dal NoTubes a no problemo. :-)

        Tmel Rubena se mi pořád válí doma, protože ho nikdo nechtěl ani zadarmo. :)

        0 0
    • jIrI___  

      Bezdušáky mě už začaly štvát, tak jsem nahodil duše a hned se projevila výhoda bezdušáků – během jedné 30 km vyjížďky jsem lepil 7 děr :-D

      0 0
      • dzandzara  

        Však už to konečne pochopte: DEFEKT JE ZABAVA PRE SPOROVLIVYCH !!!

        0 0
      • MavasH  

        maliní nebo akát? Loni jsem během dvou vyjížděk v okolí Lednice llepil 5×, tam to teda byl hlavně ten akát :)

        0 0
        • jIrI___  

          Šutry :). 5 děr jsem nejspíš jedním vrzem, když jsem prorazil a než jsem zabrzdil, tak na duši vzniklo takové peklo. Ty zbývající 2 díry klasické defekty, čím byly způsobené jsem nezkoumal, ale akát to nebyl, ten tady neroste :)

          0 0
          • MavasH  

            jeden šutr mě byl osudnej včera i na bezduších, ale do té doby jsem si cestu po maliní užíval, resp. s dušama bych těma malinovejma úsekama určitě neprojížděl tak bezstarostně :)

            0 0
          • Rychlej turista  

            Makadamová klasika :-)

            0 0
            • jIrI___  

              Tak nějak. A nejhorší bylo to lepení. Horko, všude kolem samá otravná moucha. Zastavím, vyndám duši, vidím klasický snakebit, zalepím, narvu duši do pláště, foukám a ono nic. Vyndám, foukám vyndanou duši a ejhle, další díra. Zalepím, narvu do pláště, foukám a zase nic. To už byly nervy v kýblu, mouchy bych nejraději pozabíjel v letu pumpičkou. Tak zase vyndám plášť, najdu další díru a proces se opakuje. Už se zdá, že duše v pohodě drží, napumpuju rozumný tlak (už ze mě tečou vodopády potu), nasadím kolo, sbalím si věci, sednu na kolo a ono zas prázdné. To už mě dohnalo k nepříčetnosti, zařval jsem jak usurijský tygr, batoh hodil do křáků (jsem si blbec neuvědomil, že v něm mám pumpu i lepení, při jeho hledání jsem byl dopálený od kopřiv jak nikdy) a dal si na uklidněnou roztečenou tatranku z dresu. Naštěstí to už byla poslední díra, jinak nevím co bych dělal :-))

              0 0
              • Ossis  

                Líp bych to nepopsal :-D…

                0 0
              • martin_bakov  

                no vidis jak sis pekne zapichal na projizdce a to jsi jel sam ! :D

                0 0
              • martin_bakov  

                ber to tak ze sis smolika vybral na 2 roky dopredu :D

                0 0
              • pepek  

                A proč jsi rovnou nenasadil nedíravou, rezervní duši?

                0 0
                • jIrI___  

                  Protože takové věci nevedu (gramař :) ).

                  0 0
                  • pepek  

                    Ti co takové příhody už zažili (a mají na to mentálně) vozí Notubes, duši, lepení a eště knoty.

                    0 0
                    • McBlacky  

                      ani to někdy nestačí, ještě je potřeba vozit kus boku starýho pláště, když to řízneš fakt fest – Ferdus lepidlo to přilepí ok, některý jiný ale ne, na to pozor.

                      0 0
                • Rychlej turista  

                  To jsou otázky, protože v ní byla děravá, přece (3.7.) :-)

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
      • Ossis  

        No to mi povidej, takhle jsem vypotřeboval během jedný cesty všechny záplaty (poslední cca 10min od domova).

        0 0
      • Kynio  

        copak tě štvalo na bezduších? Věřím tomu, že jsi použil netypický pláště spolu s ráfkama..proto asi nějaký problémy

        0 0
        • jIrI___  

          Hlavně mě štvala ta gumová páska a trable s postupným odlepováním oboustranné pásky ⇒ utíkání vzduchu skrz otvory pro niple. No a nafukování je kapitola sama pro sebe :). Bezdušáky určitě nejsou špatná věc, ale příště je budu chtít jen na plnohodnotném UST ráfku.

          0 0
          • Kynio  

            aha tak s páskou naštěstí teda problém nemám..tlak se mi drží a dofukuju tak max 2psi za měsíc. Při pořádným výjezdu a řádění na kořenech a v bordelu tlak zůstane stejnej..

            Snad mě nepotkaj stejný problémy jak Tebe a nezměním názor na bezduše :)

            0 0
            • jIrI___  

              No u mě začlo haprovat po tom, co jsem několikrát rychle po sobě vyměnil plášť. Na předním kole absolutně bez problémů, dofukoval jsem jen na začátku sezóny, tubeless Michelin drží tlak jak divý :)

              0 0
    • Tomcat  

      Obecné výhody jsou už tady dávno. To jak tomu lidi věří bylo poznat z toho, že Kastar onehdá prskal, že lidi bezdušáky Crossmaxi vozili z duší.

      Prostě papírově lepší a pro život praktický, není vždy to samý.

      Záleží jen na člověku aby si dal dohromady kolik mu na tom či jiném záleží. Ně osobně dvě lite duše a malý dual pumpa v báglu nepřekáží. U ušetřené peníze které by sknčily v bezdušových můžu investovat jinam. Případně se nebát jet někam dál kde není žádný bike shop a bych pak neřešil ťukly ráfek nebo žádný UTS plášť skladem.

      0 0
      • jIrI___  

        Ty seš dobrý komik.

        0 0
      • Kynio  

        chlape jsi trochu mimo :) nebo jen zakonzervovanej dušák :))

        0 0
        • Tomcat  

          Ale nejsem, když sem na Chainu dával dohromady sjezdaka tak jsem tam taky dal Deemaxe na utsko. Ale jde o to kde to kde kdo bude jezdit.

          Samo kdo neřeší těch pár stovek za opravu pláště, nebo nějakej tisíc za novej plášť nebo rafek. Bere jen ty poziva. Valivý odpor je super, náchylnosti na defekt je i menší. Menší tlaky a víc sedí ale…

          Jinak jde, ale koupit si x náhradních duši za jednu sadu na opravu defektu UTS. Koupím si dva pláště za cenu jednoho UTS atd…

          0 0
          • JakeF  

            Pán je odborník.

            0 0
          • StuntJ  

            to myslíš vážně, nebo si bumbal něco veselého?

            0 0
          • roud  

            Ale prdek když odrovnáš UST gumu stojí tě to uplně stejně jako když odrovnáš klasickou gumu v nejvyší verzi…

            0 0
            • Tomcat  

              Nejvyšší verze třeba Highrollera stojí cca o 10€ míň než UST verze. U Miniona cca o +15€ za UST

              Za 10–15€ si koupí člověk dost duší 2,5 obyčejné , nebo 1,5 DH duše. Mimo ušetří na pásce, ventylku , tmelu, slimu atd… takže další € navic.

              0 0
              • JakeF  

                No tyvole a co teprve když místo toho radši budeš chodit po horách pěšky!

                0 0
                • Tomcat  

                  A co kdybys neřikal vole a řek nějaký rozumný věcný argument ? Takže něco jde zmeřit , zvážit , spočítat?

                  0 0
                  • JakeF  

                    Každá výhoda na kole něco stojí… Když chceš, aby ti to líp řadilo, tak koupíš XTčko místo Alivia a samozřejmě zaplatíš víc, ale díky tomu budeš mít míň otravy z řazení a víc užívání jízdy. Když si koupíš bezdušáky, tak budeš moct jezdit nižší tlaky a budeš mít míň defektů, takže si tu jízdu zase budeš víc užívat, ale není to zadarmo a je víc práce se servisem. Pokud bys pokračoval v tom svým uvažování, jak ušetřit, tak nakonec dojdeš k tomu, co jsem psal, že chodit po horách je finančně nejvýhodnější a vlastně kam vůbec chodit, se na ně můžeš podívat na documentary channel.

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
              • lidumil  

                čo je to také ventyyyyyyyylek ????

                0 0
          • scret  

            a povedzte Kefalin, co si predstavujete pod takym pojmom UTS?:)

            u bezdusi nejde tolik o cenu, ono takovy propichany duse taky neco stojej:)ale o to nezustat s prazdnym kolem vedle trailu:)

            0 0
      • StuntJ  

        to dneska perel … a tak málo sviní :o))))

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • roud  

        OMG ty dneska fakt válíš…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.