Zaflekuju defekt, duši zkusmo nafoukám a vidím, že vypadá jako jitrnice. Stává se to často a napříč značkami (Kenda, Ritchy, Geax,…)
Vložím ji do pláště, funguje. Ale přece jenom, může s ní být nějaký problém? Děkan.
Zaflekuju defekt, duši zkusmo nafoukám a vidím, že vypadá jako jitrnice. Stává se to často a napříč značkami (Kenda, Ritchy, Geax,…)
Vložím ji do pláště, funguje. Ale přece jenom, může s ní být nějaký problém? Děkan.
neřešit, jezdit
Co je to za duši a jakej má ventilek?Já koupil duše Geax s auto ventilkem,takhle se teda nenafukovala ale byl v ní nějakej černej sajrajt a asi po měsíci ježdění sem z ní vytáhl komplet ventilek ven,chtěl sem vyměnit čepičku a zasyčelo to a byl venku.
Logickou úvahou bych řekl, že v plášti si to sedne a proměnná tloušťka stěny nebude mít na funkci vliv, protože průměr duše se přizpůsobí průměru plášt a zbytek nás nemusí zajímat.
Ovšem většinou to funguje tak, že v praxi logika nemusí fungovat.
Mi kdysi po několika stovkách km unikl vzduch z duše od Rubeny, které předchází pověst mizerné kvality a to mimo jíné i šišatosti. Po vymontování duše jsem zjstil, že prakticky po celém obvodu je povrch pokrytý vydřenými drážkami, které jakoby kopírovaly kord pláště. Jako kdyby se duše smýkala o vnitřní stranu pláště a vydřely se v ní stovky drážek po obvodu, v jejichž místech byla tloušťka materiálu snížená až nulová. Dumal jsem čím to, jestli tou pro Rubeny typickou šišatostí a nějakým záhadným posuvem duše /plášť během deforace kola při jízdě, ale každopádně když jsem tam dal Kendy, tak ty mají po tisících a tisících km nádherně hladký povrch, bez známek nějakého prodírání. Pro zajímavost za okamžik hodím foto.
Tu je foto. Ty drážky jsou v poloze, jak je vyfoceno. V místech, kde se duše stýká s běhounem nebo ráfkem je OK. Po obvodu je takto prodřená v některých místech hodně, někde o poznání méně. jestli to má spojitost se špekáčkovitostí, čert ví.
A nebylo to naopak? Že jsi jel na prázdný (podhuštěný) gumě a tím se tam vydřely ty drážky? Je taky dobrý tam nasypat nějaký ten klouzek. Já jsem měl duší od Rubeny desítky (s autoventilkem) a nikdy nebyl problém. Některé měly víc jak 10 let a 15 fleků. Divím se, že Rubeny mají takovou špatnou pověst.
Jde o to, že byly foukány na stejný tlak jak Rubeny tak Kendy. Samozřejmě se pneu deformuje, byť to máš naprané na předepsaný tlak. Ale proč zrovna u Rubeny a proč ne po celém obvodu kola stejně hluboko?
A s tím klouzkem je to zajímavý nápad, co jsem si neuvědomil. Do budoucna bych to mohl aplikovat preventivně u každé, to není problém.
rubeny jsou hrozne ridky. na bajku mozna dobry, ale silnicni, presto, ze jsou tlusty jako prase, musim furt dofoukavat…
To bude tím blbým ventilkem :-)
nene. to bude tim, ze neudrzi vysoky tlak. jinak galuskac je urco spolehlivejsi a lepe foukatelny nez auto.
To jsou pověry, totok. Na mojí „silničce“ tlak docela drží (7 barů).
jenze je nic, ze. do triadvacitek plastu stoucham deset. sedum se uz moc houla ;-).
Tak toto je brutus. Asi vadný kus, pokud to jiné duši tento plášť neudělal. Ale ten plášť asi taky není bůhvíco, pokud má vzorek i uvnitř :-D Jinak já byl s Rubenami spokojen.
Že se duše odírá, je známá věc. Proto jsem přestal vozit 98 g duše, protože s časem na nich defektů díky tomu přibývá. U normálních duší (od 120 g) se to řešit nemusí.
Jako fakt, tato má za sebou max. 300 km. Možná je to vulkanizované z nějaké nepodařené směsi, protože na Kendách mám najetých třeba kolem 5–8 tisíc a po vyjmutí jsou krásné s hladkým lesklým povrchem.
Takhle vypadaly snad všechny moje duše. Stačí malinko rozdílné tloušťky stěn. Ale v plášti to pak ničemu nevadí, ona se přizpůsobí :)
Člověče, to je jako kdyby sis vyndal játra, podíval se na ně a zeptal se, jestli má cenu dál žít. Neřeš a jezdi, ta duše zcela jistě zemře na úplně jinou chorobu, než je nestejnoměrná síla stěny.
1*
klasika..hold pokaždý se asi nepodaří vyrobit po celým obvodu stejná tloušťka stěny. Tohle ničemu nevadí, to se pak v plášti nějak usadí..