Zdravím všechny! Pár thtreadů už jsem prošel,ale nedozvěděl jsem se to pravé ,co jsem potřeboval. Používáte do praček na řetaz specdiální emulze,nebo používáte obyč čistící prostředky třeba JAR ,nebo něco úplně jiného? Díky za rady.
Zdravím všechny! Pár thtreadů už jsem prošel,ale nedozvěděl jsem se to pravé ,co jsem potřeboval. Používáte do praček na řetaz specdiální emulze,nebo používáte obyč čistící prostředky třeba JAR ,nebo něco úplně jiného? Díky za rady.
Cyklostár nebo co
nejlepší zkušenost s petrolejem, na rozdíl od různých saponátů čistí, na rozdíl od benzínu brutálně neodmašťuje a neničí pračku. A lze používat dokola. Při ukládání do velké flašky si špína sedá a ze shora jde slít opětovně použitelný petrolej.
Už dlouhou dobu používívám do pračky Brill na odmašťování v kuchyni. Funguje perfektně a moc nestojí.
Nejlepší je použít rychlosponku od Sramu, při zašpinění rozpojit, proprat v acetonu (omniovka ze závitovým víčkem), mezitím si soukolí vklidu promýt třeba štětcem a stačí jarová voda. Po cca 5ti min řetěz z acetonu vytáhnout, utřít, a šplíchnout TF2jkou. Nasadíš a parádu.
nenadýchaš sa toho acetónu? Ja sa toho bojím a vôbec to radšej nepoužívam.
Gdyš si čuchnu k acetonu, mlátím hlavou do betonu :-P Oblíbená básnička našeho chemikáře…
slyšel jsem že ty spojky se můžou rozšklebit a pak ti utrhnou přehazku…je na tom něco? mi v servisu doporučují nýtovat nýtovat…
Zmen servis !
cyklostar, dělám to doma v bytě tak to nesmí moc smrdět.
Po rozpojeni hodim do flasky a nalejem jar a horucu vodu. Benzin cisti lepsie, ale smrdi a nechce sa mi ho potom skladovat a zlievat a recyklovat. Jar cisti postacujuco a spinavu vodu vylejem do odtoku.
já peru v naftě. benzín se neosvědčil, ten vysušuje. nafta je mírně mastná, takže zateče do všech těch pohyblivých spojů. a krásně vyčistí. plastová pračka Barbieri se nerozpustila :-)
nevýhoda – smrdí, může podráždit ruce
ale smrdi tolik, ze jeste ctrnact dni po vycisteni mas pocit ze jedes kamionem…
benzin voni
ale nafta ne
ale prdinec, smrdí to chvilku, ale určitě ne 14 dní. tak řádově hodiny
Mě se nejvíc osvědčilo čistit řetězu cca jednou za 3.500km. To ho vždy sundám a nandám novej čistej :-) Jakékoliv pracnější čistění (mimo občasné otření hadrem, což zabere tak 5s) je ztráta času a řetězu nijak nepomůže.
Obzvlášť tohle čistění nechápu u lidí, kterým vydrží řetěz třeba jen 1000–1500km.
:<) Na tom je hodně pravdy, i když občas to nevydržím a vyměknu (tzn. řetěz omyju) Teď naposled se mi stalo že jsem ho fakt dobře omyl (konečně jsem tam pak strčil měrku bez toho, abych se bál, že si ji moc zaneřádím) a hned poté jsem ho musel vyhodit,........
No já měním řetaz cca po 2500km,takže asi tak 2× za sezonu. Taky bych to tak řešil,ale to šustění a skřípání nesnáším,tak možná až budu hluchej :)
Ale mě řetěz nikdy neskřípe. Základ je co nejmíň řetěz mazat, jen tak aby nevrzal a neskřípal a tím se na něj chytalo co nejmíň bordelu.
…a vyhýbat se všemu jen trochu zavánějícím vodou a prachem bych dodal. Čili tak válce nebo max. asfaltka. Sorry, ale pokud píšeš, že myješ retěz po 3500 km a neskřípe ti, tak so si fakt machr:-)) Jenak že ti řetěz tolik vydrží a jednak že pracuje normálně.
Machr bude spíš ten řetě :))))
Nevim proč by měl řetěz po otření hadrem a následném namazání skřípat a samozřejmě prachu se nevyhýbám vůbec, vodě jen pokud je místo cesty řeka, to už opravdu nemusim. A pouze píšu, že ho nemeju žádným prostředky jako nafta nebo pračka na řetěz. Ježděno tak z 80% v terénu, extra bordelu se vyhýbám, ten nemám rád. A že ostatní musí měnit řetěz častěji, to nemá smysl rozebírat, prostě to tak je a je to dané především mojím jízdním stylem (jezdím pomalu a ještě k tomu frekvečně). A pracuje úplně normálně a samozřejmostí je, že po těch 3500km je měněný včas a tedy že kazeta je po tom ok.
A kazeta mi vydrží cca 4 řetězy, jak kdy, tedy kazety téměř neměnim.
Ale to důkladné čistění je naprost zbytečné. Stejně je po pár vyjížďkách ve stejném stavu jako před tím čistěním.
Já jsem reagoval na to, že jsi psal, že „základ je co nejmíň řetěz mazat“ asi jsme se nepochopili. Pokud jsi to myslel jinak než jsme to původně pochopil, tak souhlas – topit řetěz v oleji je asi stejná blbost jak řetěz nemazat vůbec.
není problém, já myju řetez taky tak jednou za 1000 km a je to v pohodě, chce to jen správně mazat a po každé jízdě otřít a sračkám se nevyhýbám :o)
Tak to buď rád ,že ti tvůj řetěz při jízdě nenadává :)) Kazetu vem čert,tu měním po každé sezoně,ale když mám suchej řetěz,tak se mi to projevuje při řazení. Takže ono mě to čas od času nezabije vyčistit ho a namazat.
S tou kazetou souhlas, pokud je to nějaká nižší řada. Zjistil jsem, že Deore kazeta + deore řetěz = jezdit 3 000 km a vyhodit obojí. A jednou za čas prostřední placku…
Asi tak nějak,teď mám LX oboje,tak uvidíme co to vydrží.
Proč by nadával, mažu co nejmíň aby nevrzel, ale to neznamená že mažu málo často. Je prostě v takovém stavu, že nejen že nevydává divné zvuky, ale i perfektně řadí. A jak jsem psal výše, tak ho měním včas, kazeta je po výměně řetězu ok.
Takže čistím a mažu pravidelně ale stačí mě 5s na vyčištění a 5s na namazání a 3s na otření po namazání (tohle provádím po každé vyjížďce, protože to je hned).
no, pravda to možná!! je, ale je to pěknej humus
Používám obyčejný líh – na to svinstvo, které bývá na nových řetězech, je sice krátký (to mu pomůžu WDčkem), ale jinak naprosto dostačující.
nevysušuje ten líh? já bych se bál, že vysušuje
Jasně že vysušuje. Zapomněl jsem dodat, že pak pochopitelně řetěz namažu.
No nevím jak ty, ale já to ,, svinstvo ,, nechávám tak dlouho jak to jen jde. Řetěz jen otřu hadrem namočeným v benzínu a jezdím. Pokud se nedostanu do vody nebo velkýho bordelu, tak na to svinstvo najedu min. 500 km. Myslím si, že dokud tam je, tak se nedostává bordel do čepů. No a bordelv čepech má za následek to slavný natahování řetězů našema vymakanejma nohama:-)) Prostě se udělá brusná pasta a brousí a brousí. A když řetěz poctivě vymeješ a namažeš olejem, tak ten olej nezabrání vnikání bordelu a zase brousíš a borusíš. Schválně to někdy skus a uvidíš. Teď jsem nasadil Connex a mám tam už 390 km bez mazání. A namažu ho až začíná šustit.
Pračku už nepoužívám.Střídám dva řetězy,špinavej sundám,dám do misky a zaleju Cyklostarem.Do druhýho dne ho tam nechám,když jdu okolo tak s miskou jenom zatřepu.Druhej den je čistější než z pračky,spotřeba Cyklostaru je třetinová.Stačí otřít hadrem,namazat a šup na kolo :-)
Používám ARVU do pračky a když je moc ******** tak ho rozpojím a pořádně vyčistím.Špinavou ARVU filtruji přes papír a používám dál.Řetěz otřu po každé vyjížďce a čistím mtb cca 200km,silnice cca 300km
Používám Citrus Degreaser od Finish Line. Destilát z citrusovejch šlupek, netoxickej, biodegradabilní a pěkně voní. A co hlavně, bezvadně funguje, pár kapek do vody a vznikne emulze, která spolehlivě rozpustí snad všechny ropný deriváty.
A co takhle trichlor??? retezy s nim cistim a nemam nejmensi problem
ale do pracky by som to moc nedaval, perchloretylen totiz lahko rozpusta niektore umele hmoty.. pamatam si ze ked som bol mensi cistil som tym parkety od kadejakych flakov( bez akehokolvek poskodenia laku parkiet). potom som vsak s rukou torsku vlhkou od trichloru chytil ten taky zalamovaci noz a len tak tak som ho stacil odlepit od ruky. v nozi ostali moje odtalcky uz natrvalo:D takze s trichlorom bacha
pracka a Arva to jisti. pak vodou z hadice na zahrade nechat uschnout pres noc doma nekdy to urychlim vyfoukanim stlacenym vzduchem , namazu a vytru dosucha. nelepi se na nej pak tolik prachu.
Nejdřív peru 2× v perchloru, potřetí v petroleji, aby mi řetěz zůstal mastný.
Pouzival som cyklostar, ale zistil som ze je to blbost, lebo potom treba casto mazat. Petrolej je OK ale smrdi, asi najlepsi bude propylalkohol.
rychlospojka, zelená Arva a flaška od mlýka s širokým hrdlem......protřepat......nemýchat.....osušit…nasadit.....jak novej :o)
Pokud mohu doporučit, tak vše odmašťuji ACETONEM, nepročítal jsem celou diskusi, takže nevím, jestli se opakuju.
Abych se vrátil k acetonu. Vše odmastí parádně. Takže acetonm zavařovačku, necháš chvilku odležet, popř. protřepeš a řetěž bude jako nový.
Ja do čističky používám naftu. Je mastná a mak nemusíš ani moc mazat řetěz olejem. Benzim bych nedoporučoval.
Uz som to viackrat pisal ale cisticka a chemicke cistenie retaze je blbost.
Pomocou tychto vzlinavych tekutin sa:
Potom sa netreba cudovat, ze retaz nic nevydrzi.
Moj postup:
Spotreba je ca 1 ml na celu retaz, teda s litrom oleja namazem tisickrat. Po tejto akcii zostane reatz sucha a je namazana.
A kto si nechce spinit prsty, celkom pouzitelna metoda cistenia retaze je pomocou wapky. Zvonka ju vycisti perfektne a dnu vela spiny nenatlaci. Treba potom chvilu pojazdit aby sa z nej vytlacila voda a potom namazat.
Zeptám se asi blbě, ale jak likvidujete emulze, které nelze zlikvidovat doma ( benzín, petrolej, naftu)?
čistě ekologicky tu trošku vyleju do kanálu,ale pssssst:-)
Kanalizaci nemáme a jako bývalý zaměstnanec vodáren musím konstatovat, že kolegové na čistírnách jsou z takových trošek vždy nadšeni.
To věřím. Takže mám *******??? :-)))
Záleží kolik toho leješ, já to vylívat nikam nechci, tak mě zajímá co s tím dělají všichni ty benzináři a petrolejáři :)). Mimochodem pro ČOVku je horší větší množství krve nebo i mléka než trochu ropných látek. Pár kubíků mléka zabije nevelkou čistírnu naprosto spolehlivě.
takze kdyz hejdik umeje retez 2× do roka, je pohotovost jo? :-D
ja sem asi prase, petrolej/nafta a WD,ted uz vim proc retez vydrzi HO :D lapkava koule ala retez znam:-)
a cim to teda mazete? pisete cim to cistite,ale cim mazete ? lubrikanty neberu :-D
Já dostal od otca mazadlo na řetězy na bázy vosku je to ve sprey . (zbylo mu z motorky) Je to super nastříkáš na čepy a necháš zaschnout , pak pro jistotu otřu a jedu jako ďábel.
No asi tak deci 4× do roka :-)
používám cyklostar (myslím, že se to tak jmenuje) a nejenom na řetěz, ale i kazetu převodníky, přehazovačku, je to zázrak – nastříkáš, necháš tak minutu dvě působit a potom jen osprchuju, skoro ani nemusím použít hadr (jen na osušení):) je to bomba, veci potom vypadají jako nové…
pračku jsem před léty odložil, přišlo mi to pracný a nevěděl jsem kam ekologicky likvidovat humus co zbyde, dnes praktikuji tento postup – na starej hadr šlíchnu wedečko a řetez otřu a současně namáznu, myslím, že mi to trvá tak do půl minuty, hadr držím v rukavici od benzínky, abych se nezačunil.tento postup aplikuji prakticky před každou jízdou, při velkém zašpinění řetěz nejprve nastříkám, protočím a utřu.