• Zelivak

    Ahoj, celý život jsem jezdil duše a foukal na „ohmat“. Mám najete tisíce kilometrů s bagazi a nikdy jsem nepíchnul. Teď jsem si pořídil gravela s tubeless a digitální tlakoměr. No a nestačím se divit. Když to nafouknu jako obvykle, že to na ohmat tvrdý (prosím bez dvojsmyslů:-) ), tak naměřím necelý 3 bary. Podle nějakých kalkulaček tlaku podle typu kola a hmotnosti bych měl mít spíš ke 4 barům. Takže se ptám. Foukal jsem celý život málo? Vždycky mi přišlo, že to mám spíš víc než min a najednou zjišťuju, že asi ne. Pak ale nerozumím, kde je to pohodlí a kde ty výhody bezduší, když je asi teda budu foukat jako duše.

    Jinak se bavime o ježdění po silnicích 3. třídy a lesních cestách. Žádný extra terény

    0 1
    • gerrard  

      Tak nějak Zapoměsl napsat jaké kolo a jaké pláště foukals předtím a jaké přesně pláště chceš foukat teď. Takovým dotazem schytas max čočku nebo posklebky.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      6 0
    • Jáchym 1  

      Za posledních pár let se dost změnily technologie pro výrobu plášťů + vnitřní šířka ráfků.

      Já mám na gravelu 40mm pláště G One Ultrabite na tmelu.Ty mají doporučený tlak 3–5barů,což je nesmysl.

      Při mých 85kg hustím 1.6př-1.8zad.

      Každá desetina je dost poznat.

      0 2
      • LM  

        Neukazuje ti blbě měřák tlaku?

        Při mých 75 kg nevozím takhle nízké tlaky ani na 58–60mm trail/enduro pláštích do mokra (nebo to možná blbě měří moje pumpa:-)).

        0 0
        • novas752  

          To zas bude měřit blbě tvoje pumpa. ;-) Do mokra při 75kg na přední klidně 1,3 baru.

          1 0
        • novas752  

          To zas bude měřit blbě tvoje pumpa. ;-) Do mokra při 75kg na přední klidně 1,3 baru.

          0 0
        • Jáchym 1  

          Ukazuje dobře a ověřeno dalšíma dvěma manometrama.

          1 0
          • Singlespeed  

            Každému vyhovují jiné tlaky. Takže porovnávat si bary mezi sebou nemá žádný význam.

            4 0
            • Jáchym 1  

              Jasně,já jsem jen napsal co vozím já.Nic o tom,že to tak mají vozit všichni :-)

              0 0
              • ufoncz  

                Pokud je ventilek zalepenej tmelem, nepomůže ani nejpřesnější manometr.

                1 3
                • Jáchym 1  

                  Já celkem dobře poznám,že má ventilek menší průchodnost.Vy­montuju,očistím,dám zpět,nahustím.

                  Opravdu jsem si s tím dál práci aby ty tlaky byly reálný.

                  Mám pumpu s digitálním i ,,ručičkovým,,ma­nometrem,na kompresoru pistoli s manometrem.

                  0 0
                • Honza03  

                  No pokud se použije externí měřák tak to celkem funguje i dost zalepený pokud se z toho dá teda něco dostat…

                  1 1
                • Mr.Duck  

                  Dokud je ventilek presta, stejně je to měření jak palcem pomačkat.

                  0 0
    • novas752  

      Sebelepší kalkulačka tlaku dá pouze nějaký nástřel, a to za předpokladu správného zadnání parametrů. K obrazu svému si to musí upravit každý sám za sebe. Když máš dlouhodobě vyzkoušené nějaké tlaky tak je to lepší než všechny kalkulačky dohromady.

      0 0
    • Pavell  

      Zustan u toho pohmatu, evidentne to uz mas v ruce.

      0 0
      • Lišák  

        Na kole s dušemi foukám na pohmat. Na kole na bezduších jsem vychytal nejnižší tlaky, při kterých se plášť ještě nežvýká a tak tam používám manometr.

        2 0
    • mr.antik  

      na kalkulačky i pohmat bych se vyprdnul, chce to zkoušet.

      0 0
    • BSA  

      digitální nemam, foukám asi 3 bary, jako na silničku. šlo by níž, ale aby to jelo.

      0 2
      • LM  

        V závislosti na povrchu existuje optimální tlak, kterej si každý musí najít sám.

        • Foukáš-li míň, jede to hůř a může se to začít žvejkat.
        • Foukáš-li víc, tak to taky hůř jede a navíc je to nepohodlné (ale pocitově ti to může díky tomu zvýšenému drncání připadat jako že jedeš rychleji:-)).
        1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.