• fuck_off_football

    Zdravím, prosím o radu. Nemám žádnou zkušenost s All-mountain/enduro a chtěl bych poradit, jestli je to kolo vhodné i na jízdu po silnici nebo jen do terénu. Uvažuji o koupi bazarového Merika AM 3000-D rok 07 za 23 000,– s ráfky Shimano XTR. Díky za radu

    0 0
    • Kubiczech  

      Jestli hodláš po silnici nějak více, tak ta Merika není zrovna vhodná. Na silniční ježdění jsou jiné stroje. Jinak samozřejmě silnici zvládne.

      0 0
    • Hejdik  

      Tak asi se s tím na silnici vyjet dá,což o to,

      ale asi to na žádné extra silniční traily nebude.

      Možná když se na to hodí nějaké jezdivější pláště,ale to pak bude oslabená schopnost kola v terénu,do jakého je primárně určené.

      0 0
      • fuck_off_football  

        Já teď mám normální horské kolo s plášti 2.1 palce a nemám na silnici problém. Myslíte, že AM by byl tedy velký rozdíl v ježdění po rovině?

        0 0
        • Kubiczech  

          Bude to logicky těžší a línější, ale zase propastný rozdíl to nebude. Jen prostě ta Merida není kolo na ježdění po asfaltu, primárně má ráda terén. Na vyjížďky typu 80% asfalt a zbytek sem tam terén tu budou lepší kola. Záleží na tom, co na něm chceš podnikat…

          0 0
        • Hejdik  

          Otázkou je jaké pláště,na takové kolo si dovedu představit použití plášťů typu Kenda nevegal a pod.,které prostě při jízdě drsnějším terénem,pro jaký je toto kolo stavěné,podrží­.Pokud tam dáš nějaké např.Schzwalbe Racing Ralph,tak to kolo lépe pofrčí po silnici,či polňačce,ale pak to zase nebude ono v drsnějším terénu.

          A jinak adhezivní vlastnosti plášťů nejsou primárně závislé na šířce pláště ,ale na jeho vzorku.

          0 0
          • fuck_off_football  

            Díky za příspěvky a co si myslíte o kole vzhledem k ceně? Ještě chci, aby se na kole dalo pohodlně jezdit po zadním kole, nebude to vzhledem k zadnímu klumiči problém?

            0 0
            • Vilém  

              No cena mi neprijde na 4 roky stare kolo uplne dobra. Ale to je tezko soudit, kdyz neni ani foto a nic, pokud je to nejaka zachovala lestenka, tak by to asi slo.

              Pokud po zadnim jezdit umis, tak ti to problemy delat nebude, jen se to hur odlepuje od zeme, tlumic se precijen propadne.

              0 0
              • fuck_off_football  

                Je to sice 4 roky staré kolo, ale když nové stálo přes 60 tis., nemůže být zadarmo. Přidávám foto, bohužel je to zoufalá kvalita. Lepší kvalitnější mám dostat až zítra.

                0 0
                • Vilém  

                  Na prvni pohled nevypada nejak dobite. Co bych osobne moc nemusel jsou ty XTR kola, ale treba nebudes potrebovat zadny nahradni dil.

                  0 0
                  • fuck_off_football  

                    co by se tam jinného než dráty mohlo měnit? Jsou tyto kola kvalitní? Omlouvám se, ale opravdu nemám moc velký přehled…

                    0 0
                    • Vilém  

                      Tak byl to nejvyssi model v nabidce. Na druhou stranu ale pomerne rychle od teto konstrukce upustili, asi vedeli proc. Tu se objevilo par lidi, kterym podelne prasknul rafek. Mozna na tom melo podil uchyceni dratu z boku rafku, ktere ma tendenci ten rafek roztahovat. Ono od shimana sehnat i ten blbej drat, je v CR dost problem, o rafku ani nemluve a pokud uz bys jej sehnal, tak cena nebude rozhodne lidova. Pro pouziti na takto koncipovanem kole mi neprijdou zrovna nejvhodnejsi a kor kdyz se vyptavas na jezdeni po zadnim , v profilu mas borce na crossce, tak se da predpokladat, ze zamyslis trosku tvrdsi zachazeni.

                      Proste na takovemto kole bych radsi klasiku s 32 dratama, ktera je aspon lip servisovatelna.

                      0 0
                      • vasek80  

                        Zase by ty XTR kola mohla být za zajímavou cenu střelitelná a pak dokoupit nějakej klasickej záplet.

                        0 0
                        • Vilém  

                          To mozna jo, ale nedokazu odhadnout, za kolik by se to dalo prodat, zda by to pokrylo aspon naklady na zapleteni nejake rozumne klasiky.

                          0 0
                          • fuck_off_football  

                            Pokud by je vůbec někdo koupil, pokud se nedají v ČR sehnat ani díly

                            0 0
                            • vasek80  

                              On to někdo na pozérský kolo, které visí na zdi a skoro nejezdí koupí. Otázka jestli jsou orvané a nebo v dobrém stavu.

                              0 0
                      • fuck_off_football  

                        Tak to je škoda, že tam jsou tyto ráfky. Už jsem přemýšlel, že do kola asi půjdu, ale teď jsem dostal strach. Kolu bych krom ježdění po zadním moc zabrat nedal. Foto v profilu je moje, dívám se, že vy bydlíte v Rájci. Já jsem z Mladkova :-)

                        0 0
                        • Vilém  

                          Nas je tu vic? :) Tady se tyka. Do Mladkova jsem se neco nachodil na čochy:)

                          Ohledne tech kol uz psal i K2 nize, asi bych to videl stejne.

                          0 0
                  • jIrI___  

                    Tyhle kola se mi vždycky strašně líbily, klidně bych si je dokázal představit i na současném biku :). Jen škoda kónusů a právě té dostupnosti náhradních dílů, ještě ani nevím jak jsou na tom pevnostně.

                    0 0
                • K2  

                  Cena z mého pohledu +/- odpovídá (kolo je osazeno dost dobře)

                  U kol máš dvě možnosti:

                  • buď je střelíš i s pláštěma nějakému chrtovi
                  • Nebo je v klidu budeš jezdit a pokud nevydrží, tak je vyměníš.(Levnějších zápletů, klidně i starších je ke koupi dost)

                  Tohle kolo jsem měl půjčené ve verzi AM 800 a v lese mi přišlo poměrně příjemné a funkční. Trochu línější po asfaltu. Velmi dobře stoupalo a s zkopce jelo jako čert.

                  V recenzích se mu vytýká systém pružení (přepákovaný jednočep) Z mého pohledu fungovalo ve své cenové kategorii dobře…

                  0 0
                • Kami  

                  Cena je velmi přijatelná.Je jasny původ toho kola?:-D

                  0 0
          • Lišák  

            Jen bych doplnil, že ruku v ruce se vzorkem jde i směs, ze které je plášť vyroben.

            0 0
    • vasek80  

      Také si myslím, že spíše než rám budou limitujícím faktorem pláště. Nadneseně raději a rychleji po silnici pojedu na fullu s RK 2.0 než na hardtailu s MK 2.2, případně ještě širšíma a zubatějšíma pláštěma.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Soreno  

      Tak mám Meridu AM 4000 je na RS místo foxu – viz profil. Poku tam máš pláště typu Maxxis Ignitor 2.1 tak jede i po asfaltu, ale pokud tam dáš jako já Maxxis Ardent ve verzy 2,4 předek a 2,25 zadek tak je asfalt nic moc prostě jedeš pomaleji, zato v terénu už je to jiná liga. Pokud tě zajímá něco z vlastností tak se ptej.

      Ps: nazadek to nějak nejde ale to je tim že jsem asi levej nebo co nikdy mi to nešlo :-))

      0 0
      • fuck_off_football  

        Dobře, případnou špatnou jízdu po asfaltu vyřeší pneu. Co se týče vlastností- nejede se na tom kole jako na houpačce při jízdě ve stoje? Jediný důvod proč by to nešlo na zadní může být právě ten zadní tlumič.. Pokud se dá přední kolo zvednout, pak už to jede samo.

        0 0
        • Soreno  

          Ne houpačka to není spíš je to tvrdší já bych uvítal i víc houpačku :-) přední se odlepit dá jen furt nevím jak v tom vydržet asi strach z přepadnutí a tím pádem malé zaklonění.

          0 0
          • fuck_off_football  

            super. Je potřeba šlapat vklidu a hlavně využívat zadní brzdu, která pomáhá při korekci náklonu

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.