Velice rád si tady na BF pročítám názory a zkušenosti 26 vs 29. Je to vděčné, ne-li spíše věčné téma…
Já toto téma zkusím opět otevřít a dát první zkušenost při srovnávání 26 Epic S-Works a 29 HT Stumpjumper.
Druhým rokem jezdím 29 HT a když jsem nedávno začal řešit kolo pro drahou polovičku, tak jsem se nakonec podvolil zkusit postavit 26-tkový epic. Výškově jsme téměř stejní – což byl pádný a výmluvný :-) důvod pro takové kolo. Jinak by další kolo neprošlo.
Nyní jezdím, srovnávám a každé kolo má svoje +/-. Hmotnostně jsou na tom podobně. U 29 přímo mě hodně vadilo, že to není tak akční v prudších kopcích. Jakmile klesne rychlost, tak to stojí dost sil. Přitom tam mám lehké a tuhé kola, se kterýma jsem více méně spokojený. Obuté na duších, většinou předek maxxis beaver 2.0 nebo Racing Ralph 2.1 / zadek Racing Ralph 2.1.
Když to nyní srovnávám s 26-tkou (obutá na Tufech XC2) v jednom táhlém a celkem i prudkém kopci co mám za barákem – znám ho jak svoje boty :-), tak musím říct, že jsem o poznání rychlejší.
v mém případě
29 HT:
- pomalejší v prudších kopcích
- ovládání kola při malé rychlosti v kopci je znatelně horší
- při sjezdu sice většinu nerovností snáze přeletí, ale opětovládání kola nepatrně horší
- cítím ale na něm tak nějak plynulejší jízdu, je pravda, že když užse rozjede, tak jede. Nevím jestli jistější, to asi jak kde.
26 epic:
- rychlejší v kopcích
- díky obutí dokážu být snad i lehce rychlejší na rovince, ale za tomůžou galusky
- i v lehčím terénu, zvláště když se snažím šlapat rychlost jevelká výhoda brainu, tu jsem o poznání rychlejší při větším komfortua velice rychle zapomenu jak dokáže HT kopat :-)
- při sjezdu třeba na šotolinových zatáčkách ale cítím většínejistotu, zde má výhodu 29 díky větší ploše
- v terénu, když se často střídá brzda, rozjezd, vyhýbání atd. jsemraději, když mám pod sebou odpruženou 26-tku. Je daleko akčnější.
Je ale jasné, že srovnávám AL HT 29 s karbonovým epic 26, kola jsou to úplně jiná, jinak obutá, ale zase hmotnostně celkem podobná.