Galuskový ventilek - problém s opakovaným ulomením závitu

208 nepřečtených
  • djx

    Už nekolikrát se mi stalo, že se mně u galuskovýho ventilku ulomil ten šroubovací konec – ale ne tím, že bych ho nějak neohrabaně urval pumpou, ale prostě jsem ho chtěl jen povolit a jakmile jsem na to sáhl, tak to i se závitem upadlo. Stalo se mi to minimálně už 3×. Je to nepříjemný hlavně kvůli tomu, že kolo chce člověk dofoukat přesně před vyjetím, a místo toho musí řešit výměnu celé duše. Posledně jsem už rezignoval, vzal s sebou náhradní duši a vyjel s ulomeným ventilkem (v předním kole byl naštěstí ještě dostatečnej tlak).

    Vzhledem k tomu, že se tohle děje jen u silničního kola, tak moje jediná hypotéza je ta, že když nafoukám kola na 8,5atm, lehce to dotáhnu a pak se třeba 14 dní nedostanu na kolo, tak jakmile ten tlak klesne, tak tam vznikne tah těsnění, který je tím tlakem vytlačovaný ven, ale teď se snaží vrátit zpátky (proti gumě nepůsobí žádný nebo o hodně menší tlak).

    Podotýkám, že závit byl úplně rovný, nezkřivený, a teď jsem pro jistotu začal galuskovej ventilek foukat přes redukci, abych ten závit neměl možnost jakkoliv poškodit, nicméně tohle na to určitě nemá zásadní vliv.

    Neumím si to nijak jinak vysvětlit :) Nebo říkám úplnou blbost? Stalo se vám to někdy taky?

    Řešením je pak snad po švihu ty ventilky prostě povolit, aby tam byla určitá vůle, až ten tlak poklesne…

    Dík za postřehy :)

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Martin  

      posrané ruce? znám jednoho takového, který na co šáhne – to je to urvaný

      galusky vozím nějakých 40 let a stalo se mi to dohromady tak 2–3 x za celou tu dobu, obvykle od nešikové ruční pumpičky

      0 0
      • Martin  

        ps.. jinak ten ventilek funguje úplně normálně i ulomenej, akorát se hůř ufukuje, to si musí člověk dopomoci nějakou tyčkou

        0 0
      • kubad  

        +1

        0 0
    • Vilém  

      Ze by gumovy tesnenicko pretrhlo ten sroubek? Tomu se mi nechce verit.

      0 0
    • djx  

      Ne, fakt nejsem nějaký gramlavý jelito :) Je fakt, že jsem před časem nějakej ventilek ruční pumpičkou pokřivil, ale tohle fakt není ta příčina.

      p@X: Jo, různý značky – Schwalbe, Continental… Tím, že se mi to stalo opakovaně, tak si při foukání na to dávám fakt bacha, ale teď nedávno jsem na to narazil zase a fakt už mě to naštvalo. On ten závit je snad z mosazi nebo čeho, takže nějakou extra pevností taky zrovna nevyniká…

      No, takže každopádně to teď zkusím foukat pro jistotu přes redukci, jestli se něco změní, nebo ne…

      Trepifajxl: On ten závit je tak titěrnej, že bych se fakt nedivil ničemu. A máš pravdu, že po ulomení té matičky ten ventilek jde normálně nafoukat, to je vlastně fakt :) :) Pokud to udrží i těch 8atm, tak pak v pohodě, pak je tam ta matka vlastně na nic… :)

      0 0
      • Martin  

        hele a jestli nemáš ty „posrané ruce“ (já nevím jak jinak to definovat, ten můj kamarád je jinak docela normální, ale prostě všechno hned zničí, co vezme do rukou) tak už mě snad napadá jestli to není nějaká jedna konkrétní značka, která má prostě špatné ventilky

        jestli se ti to děje u více výrobků tak fakt nevím, tohle se občas děje, zvlášť u starších ventilků, ale ne nijak moc často

        0 0
      • babkanakole  

        Nemůže to i přesto být pumpičkou? Nemusí to hned urvat, ale jen „načnout“, a pak se to může ulomit i jen pokud se na to křivě podíváš.

        0 0
      • djx  

        Tady beru zpět, že jde o různý značky – ty Schwalbe a Continental vozím na biku a tam je to OK.

        Jde výhradně o silniční duše Vittoria Ultralite, kterých jsem tenkrát vzal víc, takže bych to viděl na problém buď té série, nebo prostě provedení tohoto konkrétního produktu…

        0 0
      • mr.nikdo  

        Ted vazne. Nejsi Ing. Informatiky/ma­tiky/fyziky?

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Martin  

          tak předně tyhle obory se studují na Bc., Mgr. a Dr. a nevěřil bys, kolik je třeba mezi matfyzáky výborných sportovců, možná že víc než mezi chovanci B-F

          0 0
          • mr.nikdo  

            Tak predne IT je urcite Ing. :D

            Nedivil.

            Divil by ses, ze na vtipne vete “Jsem inzenyr…” neco je. Z praxe.

            Nechci nikoho takhle urazet, ale podivej se na teorie o vydrzi mosazi…

            0 0
            • Martin  

              IT jo

              nasměruj mě, nevím o které diskusi píšeš

              0 0
              • mr.nikdo  

                Na diskuzi z realneho zivota a zkusenosti Te asi tezko nasmeruji.

                0 0
            • djx  

              Mosaz jsem jen tak plácl, nevím, z čeho je ten kus závitu vyrobenej, ale je to nějaký bahno, co moc nevydrží…

              0 0
              • Martin  

                každopádně třeba na galuskách se dělá ten ventilek vyndavací, lze ho vyšroubovat, to kvůli možnosti lít dovnitř „mléko“ a používat nástavce na vyšší ráfky, takže asi nejlépe se poohlédnout po duších s takovým ventilkem, pokud se to tohle stává

                0 0
                • Petr L2  

                  Ten ventilek jde snad vyšroubovat všude ne?

                  0 0
                  • deekay  

                    Nejde. U levnejsich dusi je to napevno.

                    0 0
                    • Martin  

                      právě, ono je to asi tím, že do duší se nepočítá s litím tmelu nebo potřebou nástavců na vysoké ráfky

                      0 0
                    • Petr L2  

                      Tak takovou duši jsem ještě v životě neviděl :-)

                      0 0
                      • deekay  

                        To neznamena, ze neexistuje :) Ja uz ji videl vicekrat, pamatuju, ze levne CST nemely vymenny. Koupil jsem s nima kolo :)

                        0 0
                        • Petr L2  

                          Nikdy jsem netvrdil, že neexistuje, právě proto jsem reagoval dotazem :-) ale je to slušná **********, ještě vyšší level jsem zažil u „celoodpruženého“ dětského kola z Mall.cz kde ventilek nebyl vůbec, skrz ráfek trčely závity a nahoře byly normálně zaletovaný nebo co, dofouknout to nešlo.

                          0 0
                    • mr.nikdo  

                      Vytahovaci ventilek maji Micheliny. Ale Rubeny ne. Spis vytahovacich ventilku na dusich je mene.

                      Pro srandu: Shimano UST ventilkek tez nema vytahovaci ventilek.

                      0 0
        • djx  

          Proč? :-O

          0 0
    • jonti  

      Jestli to není špatná pumpa, která nějak moc namáhá ty ventilky. Správně by na tu tyčku nikdy neměla působit skoro žádná síla v tahu, pouze v tlak když vypouštíš duši..

      0 0
    • djx  

      Klasickou dílenskou pumpu nasazuju vždy maximálně obezřetně a rovně, a stejně tak když to sundávám, tak to opět povolím a sundám v rámci možností úplně rovně ve směru od ventilku. A jak už jsem zmínil – při posledním nafoukání jsem tu matičku dotáhl fakt jen lehce, a po nějaké době, když jsem ji chtěl povolit a kolo opět nafoukat, tak ta matička upadla jen tím, že jsem se jí lehce dotkl, fakt jen dotkl. Tzn. pokud by to bylo tak načatý, tak by to muselo upadnout už při předchozím utažení – z tohoto pohledu to opravdu vypadalo, že to samotný nalomení závitu proběhlo v době, kdy byla matička lehce utažená…

      Proto mně to přijde tak divný a proto to sem vůbec píšu, jestli jsem jedinej na světě, komu se tohle děje…

      Jo, jde hlavně o duše Vittoria Ultralite, těch jsem tenkrát koupil asi 8 a u pár z nich se toto stalo.

      0 0
      • Martin  

        jediný nejsi, jen se to nestává tak často, jestli se ti to děje jen u jedněch duší bude asi nějaká vada tam, možná vadná výrobní dávka

        mě když už se to stalo tak u starší galusky (vozím galusky, ale to je fuk, to na tom nehraje roli, jde o typ ventilku), kdy už byl ten ventilek zatěžován častým foukáním a rozebíráním, když šel dovnitř tmel a asi i vlivem venkovních podmínek atd.

        jinak ale ty matičky se mají dotahovat normálně

        0 0
      • 123J  

        djx, už nechoď do té posilovny, utáhneš lehce, ale co je pro tebe lehce. Jestli máš sílu jako bejk tak je to jasný.

        0 0
        • djx  

          Já vím, že to je první, co každýho napadne, ale já to „utahuju“ tím způsobem, že to lehkým stiskem došroubuju na kontakt s ventilkem a při prvním proklouznutí v prstech to tak nechám… Tímhle to fakt není.

          0 0
    • deekay  

      Me se to stalo teda jednou a to kdyz jsem nesikovne sundaval pumpu. Nicmene kupuj duse s vymenym ventilkem, kdyz s tim mas problem a voz nahradni vlozku.

      Jinak ty ventily nemaj bejt dotazeny nejak silne, fakt jen decentne aby se to nemrcasilo.

      0 0
    • djx  

      Jo, díky za postřehy, ale fakt se držím všeho, co jste tady zmínili. Blbý je, že ty duše Vittoria nemají vyměnitelnej vnitřek toho ventilku – je to ta verze, kde když se ulomí ten závit, nebo dokonce vyletí celej ten vnitřek, tak už se ta duše dá jen vyhodit. Možná je fakt lepší koupit takovou, kde se dá vyšroubovat samotnej ventilek a ten v případě tohoto problému vyměnit.

      0 0
      • kyl  

        Používám Redukci

        je to jistější.

        0 0
      • MatS  

        Kolegyne v praci si ode mne koupila muj stary bajk, kde jsem mel galuskovy ventilky. Ackolov jsem ji to nekolikrat ukazoval, zase prisla, ze se to urvalo. Nakonec jsem prisel na to, ze tu plastovou cepicku dotahla natolik, ze se poskodil ten sroubovaci valecek a pindik na ventilku a cele se to posralo. Nastesti do tech rafku po vyndani redukci sly dat duse s autoventilkem a mam pokoj a ona taky :-D

        0 0
        • Martin  

          to si jako vážně měl na ventilcích ty plastový čepičky???

          0 0
          • nooski  

            Kolo bez čepiček neprodáš, to si nedělám srandu. Na krámě je to nutnost.

            0 0
            • Martin  

              tedy já nevím, ne že bych kdy kupoval kolo na krámě, ale kdybych kupoval, tak mě přítomnost těch čepiček bude lehce iritovat

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
          • ronda  

            Pche, plastový…

            Pro gramaře – vyvažuju magnet :-))

            0 0
    • nooski  

      Tohle se mi za 20 let ježdění s galuskovými ventilky nestalo nikdy. Pokud to jsou různí vyrobci, tak je tam vnější vliv a to buď pumpa nebo fakt ruce

      0 0
    • mirage  

      řešení je taky, provrtej to 8,5 vrtákem a dej tam autoventil a máš klid. neboj nic, s ráfkem se nic nestane.

      0 0
      • Martin  

        To je ovšem řešení na facku.

        Kdysi jsem na bazaru kupoval podobně zkurvená kola, debil prodejce mi to neřekl a já jsem se pak divil i ušima.

        0 0
        • Martin  

          já myslel, že si dělá srandu

          0 0
        • mirage  

          a co je na tom zkurveného?

          0 0
          • Martin  

            Převrtaná díra na ventilek, musel jsem shánět redukci, což mě stálo dost času. Prodejce dělal mrtvého brouka, **** jeden.

            0 0
            • mirage  

              ale jestli se dívaš dobře, tak já radím tomu co má pořád urvaný galus ventilek. a redukce stačí koupit, nebo ti v servise dají tu zajištovací matku co je dole, ale musí mít takový lém, ten vyplní to rosšíření na 8.5, kdybys tam chtěl dát znovu galus ventil

              0 0
              • Martin  

                Matice fakt nestačí, musíš mít i vložku v díře, jinak hrozí, že někde urveš ventilek.

                Nicméně vrtání ráfku považuju za prasárnu hodnou Ládi Hrušky.

                0 0
                • mirage  

                  ty nečteš co píšu " zajištovací matku co je dole, ale musí mít takový lém, ten vyplní to rosšíření na 8.5, kdybys tam chtěl dát znovu galus ventil

                  0 0
                  • Jakobo  

                    Jo, myslim, ze treba Continental to ma na vsech dusich uz v zakladu. Nebo na vyplneni mezery staci kousek vhodne elektrikarske buzirky.

                    0 0
                    • Martin  

                      Na matici je „výstupek“, která zapadne do větší díry, to nerozporuju. Ale už se mi povedlo utrhnout galuskový ventilek v díře na AV, právě na těch zmrvených kolech… prostě to chce v případě, že jsou ráfky napadeny kutilem, zevnitř vložku, kterou je potřeba shánět.

                      0 0
                      • MatS  

                        Redukce jde udelat z cepicky autoventilku. Odriznes vrchlik, nariznes podelne a rekuce je hotova.

                        0 0
            • mr.nikdo  

              Redukci maji vsechny duse Rubena :)

              0 0
              • Martin  

                tuhle?

                0 0
                • ronda  

                  A za zlomek ceny stejně funkční z Ali.

                  0 0
                  • Martin  

                    Jenže pořád je to komplikace, když ti ****** pošle převrtaná kola a neinformuje tě o tom. Musíš něco shánět, čekat…

                    0 0
                    • ronda  

                      Tak to bez pochyb.

                      0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                  • Slavik  

                    Pod jakou frází to mám na Ali hledat, příp. odkaz?

                    Dík

                    0 0
                • mr.nikdo  

                  Lepsi. Matka ma primo vybrani.

                  0 0
                  • Martin  

                    Neumím si to představit…

                    0 0
                    • Vilém  

                      Vsimni si tohu mensiho prumeru na kraji maticky ventilku.

                      0 0
                      • mr.nikdo  

                        Jop.

                        Normalne ty matky vyhazuji, ale tuhle nechavam. Hodi se.

                        0 0
                      • Martin  

                        Tyhle matice mám, ale to neřeší případný pohyb duše v ráfku. I s touhle maticí jsem byl schopen urvat ventilek…

                        0 0
                        • Vilém  

                          Pohyb duse v rafku neni zalezitosti maticky.

                          0 0
                          • Youda  

                            Já měl na ráfku takovou gumičku, něco jako ta redukce, tu jsem zničil a když jsem se ptal u nás v cykloprodejně na náhradní, tak mi borec řekl, že není potřeba a že jezdí i bez té matky. Jinak mám galuskový ventilek v díře 8,5 mm a samé placaté matky, tak to budu muset asi pořešit.

                            0 0
                        • mr.nikdo  

                          Pokud se budeme bavit takhle, tak na biku se mi darilo trhat ventilky i s akorat velkou dirou.

                          0 0
                          • Martin  

                            Bez plastové vložky jsem ventilek utrhl, s vložkou ne.

                            0 0
                        • kyl  

                          Stačí mít jednu matičku navíc.Natočit ji vybráním nahoru a našroubovat až dolů k duši,další matičku pak klasicky shora na ráfek,ventilek se ani nehne a nemusíš mít ani strach ho víc přitáhnout,z duše ho nevytrhneš.Bude držet mezi těmi matičkami,i se to líp pumpuje když se nevyklá.

                          0 0
                          • lidumil  

                            nevyklá? No ale pak duše nebude úplně sedět v ráfku a zničíš pásku.

                            0 0
                            • kyl  

                              Proč by se ničila páska?Duše sedí úplně normálně.

                              0 0
                              • lidumil  

                                No když dáš matičku dovnitř ráfku mezi něj a duši? Utahuješ přes ráfek a pásku.

                                0 0
      • mr.nikdo  

        Nebyl by lepsi Stepdrill, at udrzis presny stred diry?

        0 0
    • qwertz375  

      Galuskove ventilky jsou snad nejvetsi debilita, co jsem kdy na kole mel. Ten šroubovaci nesmysl byl neustále ohnutý nebo zlomený. Naproti tomu autoventilek je zcela bezproblémová a blbuvzdorná záležitost – problém je ale sehnat pro něj zapletená kola s dostatečnou­ dírou.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Cavendish  

        Asi jsem divnej. Za 13 let jsem ani jeden neznicil

        0 0
        • kubad  

          Já za víc než 20 let už asi 2 :) Co si pamatuju. Ale rukama mě toho asi prošlo už mooooc v servisu

          0 0
        • MlokCZ  

          Já taky nezničil nikdy žádný. Za kolik let přesně nevím. Bezduše vozím 14 let a ty jsem měl vždy pouze s galuskovým ventilkem. Už jsem ho měl na kolech i před tím, ale jak dlouho přesně netuším.

          Sem tam nějakou vložku galuskáče vyměním, když už je více zasraná od latexovém tmelu a mám jich ještě velkou zásobu nakoupenou v akci 4 Kč/kus (takže neřeším nějaké pečlivé čištění, kterým by šlo většinou také vyřešit).

          Ale rozumím tomu, že když má někdo blbou malou pumpičku a k tomu si nemeje ruce, že ho zničit může.

          Já tedy nikdy vůbec neměl rád autoventilky.

          0 0
          • kubad  

            vetšinou se podaří ohnout při blbém nasunutí pumpy tu část se závitem kde se utahuje matička, a při rovnání to umí prasknout

            většina duší už má výměnou vložku takže lehce vyměníš :D

            0 0
      • Vilém  

        To je zajimavy s kolika vecma ty mas problemy.

        Ale jinak tento problem je rukama.

        0 0
        • 123J  

          Auto ventilek na kolo je největší hloupost jakou kdo vymyslel. S galuskovým ventilkem jsem měl jen jeden problém, zapomněl jsem ho zatlačit před foukáním a divil jsem se že to nejde nafouknout.

          0 0
          • Kouba_2005  

            Holt to není blbuvzdorný typ ventilku, což bude pro qwertze375 zásadní problém.

            0 0
        • Slavik  

          Hlavně s domečkem u Duratecu. Jenom 68mm, proboha… :-)

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0
    • qwertz375  

      Pěkné srovnání, proč je galuskový ventilek totální nesmysl.

      Shrader vs. Presta Valve:

      https://www.bikeradar.com/…esta-valves/

      0 0
      • 123J  

        Když si myslíš že autoventilek je vhodný i na kolo, tak si to nech pro sebe a nezapleveluj to tady.

        0 0
      • HonzaP9  

        Obvykle se nerad snižuju ke komentářům tohoto typu, ale na tohle neumím napsat nic jiného, než: Ježkovy voči, to je teda kokotina!

        0 0
      • nooski  

        Tak pěkně prosím o tip na lehkou duši s autoventilkem v délce alespoň 60 mm.

        0 0
      • Aviatik  

        Taky jsem měl období, kdy jsem si řekl, že galuskový ventilek už nikdy a přešel jsem na autoventilky, se kterými jsem spokojený. Pravda, nemám silničku s vysokými aero ráfky.

        0 0
    •  
      0 0
    • Jirik1893  

      Nechci zakládat nové vlákno, tak to plácnu sem.

      Potřebuju zoufale poradit – Poprvé mám kolo s galuskovým ventilkem a když jsem si chtěl kolo dofouknout, tak jsem samozřejmě jako debil odšrouboval ten vršek z té osičky, po sundání pumpičky se duše v mžiku vyfoukla a „osička“ zmizela uvnitř ventilku (není vůbec vidět). Bohužel to vypadá, že jsem ventilek, resp. jeho vnitřek, totálně dokurvil. Problém je, že mám bezduše. Poradí mi prosím někdo, jaké to má řešení?

      0 0
      • kubad  

        bezdušové ventilky mají výměnou vložku – buď s ji vymontoval nebo poškodil, každopádně nová to řeší

        https://www.koloshop.cz/…-vlozka.html

        0 0
        • Jirik1893  

          Díky za radu. Nicméně nic jsem nevymontoval, je možný, že ten střed, nebo ta vložka jak píšeš, zajela proste dovnitř do ráfku? Zkusil jsem to i vyfotit, fakt si nevím rady.

          0 0
          • kubad  

            vyfoť to zboku

            0 0
            • Jirik1893  

              Tak aspoň takhle.

              0 0
              • kubad  

                podařilo se ti ulomit tu horní část vložky ventilku, ta je někde venku + těsnící část je nejspíš v plášti, ale to ničemu nevadí

                kup si vložku ventilku + ten plastový klič, zbyte vymontuj a vložku dej novou

                0 0
                • Jirik1893  

                  Díky dík! Jestli to teda vyřeší jen nová vložka, tak budu šťastnej. Jenom ještě nechápu, co za zbytek mám vymontovat – tam snad už není co… Jinak jsem zkoušel nahmatat tu část, co zajela /pravděpodobně/ do pláště, ale bez úspěchu – jestli to teda nebude ničemu vadit, tak na to kašlu.

                  0 0
                  • kubad  

                    nějak takto to tam je :D

                    0 0
                    • Jirik1893  

                      Chápu, zítra to zkusím zchrastit a pořešit to. Ještě jednou díky za vysvětlení!

                      0 0
                      • kubad  

                        tu část co trčí – mezera a jiný závit vyšroubuješ i kleštěma j označená červeným čtverečkem

                        0 0
      • JachymP  

        A k tomu co píše Kubad si kup totok https://www.kupkolo.cz/…tilku_z98135 ať ten vnitřek dotáhneš a nebo povolíš až budeš potřebovat

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.