Už nekolikrát se mi stalo, že se mně u galuskovýho ventilku ulomil ten šroubovací konec – ale ne tím, že bych ho nějak neohrabaně urval pumpou, ale prostě jsem ho chtěl jen povolit a jakmile jsem na to sáhl, tak to i se závitem upadlo. Stalo se mi to minimálně už 3×. Je to nepříjemný hlavně kvůli tomu, že kolo chce člověk dofoukat přesně před vyjetím, a místo toho musí řešit výměnu celé duše. Posledně jsem už rezignoval, vzal s sebou náhradní duši a vyjel s ulomeným ventilkem (v předním kole byl naštěstí ještě dostatečnej tlak).
Vzhledem k tomu, že se tohle děje jen u silničního kola, tak moje jediná hypotéza je ta, že když nafoukám kola na 8,5atm, lehce to dotáhnu a pak se třeba 14 dní nedostanu na kolo, tak jakmile ten tlak klesne, tak tam vznikne tah těsnění, který je tím tlakem vytlačovaný ven, ale teď se snaží vrátit zpátky (proti gumě nepůsobí žádný nebo o hodně menší tlak).
Podotýkám, že závit byl úplně rovný, nezkřivený, a teď jsem pro jistotu začal galuskovej ventilek foukat přes redukci, abych ten závit neměl možnost jakkoliv poškodit, nicméně tohle na to určitě nemá zásadní vliv.
Neumím si to nijak jinak vysvětlit :) Nebo říkám úplnou blbost? Stalo se vám to někdy taky?
Řešením je pak snad po švihu ty ventilky prostě povolit, aby tam byla určitá vůle, až ten tlak poklesne…
Dík za postřehy :)