• fejfi3

    Rád bych přesedlal z klasického biku na gravel a proto by mě zajímal odbornější názor. Jezdím převážně po silnici, ale občas zabrouzdám i na lehké lesní cesty. Proto se mi ta univerzálnost gravelu zamlouvá. Cena by se měla pohybovat od nějakých 40tis do max 60 tisíc. Věřím, že za ty peníze už se dá pořídit slušné kolo.

    Mezi mé favority se řadí:

    Endurace 7 Disc

    nebo

    Canyon Grail CF SL 7

    Jsem v tomhle docela lajk, takže favority jsou převážně kvuli tomu, že se mi prostě líbí, komponenty a kvalitu značky nedokážu posoudit. Jeden je hliník, druhý carbon a tak bych byl vděčný, kdyby mi dal někdo nějakou radu popřípadě vysvětlení zda se vyplatí investovat 25k do carbonového rámu. Nejsem profík, řekněme že za měsíc (v sezóně) jsem schopný najet 600 – 700 km když mám zrovna období takovýho toho laufu. Na kolo úplně nespěchám (vzhledem k nedostatku kol ani nemůžu). Pokud by se našel někdo kdo mi dá třeba 2–3 tipy a zhodnocení těchto dvou budu velice vděčnej :-) Díky.

    0 0
    • Delkim  

      Gravel nebrat, slepá cesta :)

      0 0
        MTBIKER doporučuje
        GT Grade Elite 28 kolo, bordó Skladem 2 ks

        Výprodej -22% GT Grade Elite 28 kolo, bordó

        19 899 Kč -22% MOC 32 899 Kč

        GT Grade Carbon Pro 28 kolo, černé Skladem 1 kus

        Akce -12% GT Grade Carbon Pro 28 kolo, černé

        od 82 799 Kč -12% MOC 104 999 Kč

        Cannondale Topstone Carbon Lefty 3 dámské kolo, alpine Skladem 1 kus

        savings Cannondale Topstone Carbon Lefty 3 dámské kolo, alpine

        76 499 Kč savings MOC 119 999 Kč

      • Delkim  

        Ať jen netrolím, tak ten Endurance je klasická silnička, to není Gravel.

        Ta druhá volba je krásný kolo, sám bych si ho dovedl představit.

        Pokud to pro tebe má smysl a peníze na to máš, kup si ho, udělá ti radost a bude tě to bavit.

        Předpokládám, že máš promyšleno kde s tím budeš jezdit atd… a že má Gravel pro tebe skutečně smysl.

        btw dodání nejdříve říjen…:(

        0 0
        • fejfi3  

          Oukej. A nějaké jiné varianty v tomto cenovým rozpětí tě nenapadají? Teď myslím vyloženě gravel.

          Promyšlený to mám, ale jak jsem psal výše.. jezdím převážně po silnici a občas zavítám na nějaký lehčí polní cesty, když bych to měl rozdělit tak se dostanu třeba na 75 % ku 25 %. Mám obavy aby to silnička v případě lehčích polních cest zvládla. Takže ikdyž mám promyšleno kudy, tak jsem na vážkách zda silničku nebo právě gravel. V tomto bych určitě uvítal radu zkušenějších..

          Gravel mi příjde univerzálnější, na biku jsem se na silnici často logický trápil a neměl jsem z ježdění takovou radost.

          Dodání beru v potaz, teď je to s dostupností téměř všude stejný…

          0 0
          • Delkim  

            musíš si být fakt jistý, co očekáváš

            na silnici gravel nikdy nebude rychlý a svižný jako silnička, abys nebyl zklamaný!!!

            Endurance zvládne i kolem 30mm pláště a když dáš nějaký odolný tak by to na ty tvoje polňačky třeba stačilo

            ideálně někde si ho zkus půjčit a uvidíš, fakt abys nebyl zklamaný…

            0 0
            • fejfi3  

              očekávám, že se nebudu ploužit jak na horským.. :D

              nikdy jsem na gravelu nejel a silnička je samozřejmě oproti biku neporovnatelná co se týče rychlosti a svižnosti jízdy

              srovnání gravel – silnička však nemám..

              souhlasim, zkusit si to jednoznačně musím, očekávání jsou nějaká, ale realita bývá někde jinde, kola Canyon co tak koukám jsou těžko dostupná a jsou k dispozici snad jen na ofiko webu

              0 0
              • TK75  

                Vzhledem k tomu že většina gravelů je v prodeji s dušema, tak realita bývá tvrdá :-)

                Hele nevím co je k sehnání, ale obecně se zaměř na to aby byla možnost osadit pneumatiky 45 mm (budeš používat třeba 40, ale chceš místo na blatník atd) a předem se připrav a nastuduj si o bezduších…

                A až budeš mít doma kolo s kvalitní pružnou pneumatikou bezduše, tak pak vyjeď…a dolaď si tlak aby to fungovalo.S na­tlakovanou duší jenom zjistíš, že je to mimo silnice nepříjemné…a to už radši tu silničku :-D

                0 0
            • cyklista86  

              Proč by nemohl být gravel rychlý jako silnice? Máš gravely spíš do terénu a pak máš gravely do rychla. Ve váze a tuhosti nemusí být rozdil zadny a dokonce u žiletky se dělají vidlice s nohama vic od sebe, ze to klade mensi odpor vzduchu, kdyz proudí mezi vidlou a kolem. Pochybuji že by jsi nameril nějaký rozdíl se stejnýma kolama a obutim.

              0 0
              • TK75  

                https://blog.3t.bike/…max-is-here/

                Takovej 3T Racemax je dělanej aby jel rychle i s 2,4"

                Já považuju většinu grevlů za rychlé kolo…jde jen o to KDE …podle obutí třeba

                0 0
                • cyklista86  

                  Mě se hodně líbí ten gravel od scottu. To máš fakt 2 kola na různý použití podle toho jaká kola a obutí tam dáš.

                  0 0
    • mantis  

      Endurace je silniční kolo z kategorie „endurance“ – takže pohodlná silnička. Na silnice ok, ale do gravel terénu tam bude největší limitace s malou prostupností plášťů. Píšou limit 33 mm, takže i kdybys narval 35 mm, tak to je na lítání po gravel terénu dost bída. Chce to tak 40 mm a víc.

      Grail už je fakt echt gravel, jsou na něj dobrý ohlasy, tam asi není co řešit, pokud překousneš ty ufo řidítka :)

      Canyon dělá solidní kola, tam je to bez obav. Jinak co se týká karbon rámu, tak právě u gravelů to může mít docela přínosy – karbon má lepší schopnosti tlumit vibrace a menší nerovnosti, takže člověk není tak natřesenej. A u gravelů se to ještě umocní tím, že ty jejich rámy jsou obvykle dělané s cílem pohodlí a tlumení otřesů. Někdy vylepšené o různé pasivní tlumící prvky.

      Plus samozřejmě karbon rámy mají nižší hmotnost, dají se případně lépe opravit.. Samá pozitiva a sociální jistoty.

      0 0
    • Bobbybike  

      Ma Grail bacha, je dobré vyzkoušet posed, kokpit je vcelku, není tak moc variabilní, neupravíš si ho podle sebe, nedáš delší/kratší představec, mrkni také na Grizl.

      0 0
      • JachymP  

        Grizl je jen jednopřevodník, to je na asfalfu nic moc.

        Mě se ten dvouplošník taky nelíbí, naštěstí kokpit lze i po částech https://www.canyon.com/…sc/2947.html?…

        Jestli chceš alternativy, mrkni Giant Revolt Advanced, na příští rok je krásný Scott Addict Gravel 2022, klasika Specialized Diverge, nejkrásnější gravel Cervelo Aspero. U všech ale problém s dostupností a mnohem vyšší cena, takže možná tak kromě toho Gianta, moc reálných alternativ jsem ti nedal ;)

        0 0
        • tatakona  

          Tak Grizl je samozřejmě i ve verzi s 2 převodníky, např. CF SL 7. Tady je odkaz na srovnání zde zmíněných gravelů, můžeš si i porovnat úhly/rozměry. Ale jak už bylo zmíněno – s dostupností je to bída a to platí nejen pro Canyon.

          0 0
    • jIrI___  

      U Grailu pozor na kokpit, v případě potřeby si nedoladíš posed délkou/úhlem představce a nedáš si berany požadovaného tvaru. Z mého pohledu je toto řešení u Grailu sice vizuálně atraktivní, ale velice nešťastné právě kvůli té nemožnosti dalších úprav, případně v případě poškození řidítek má člověk taky problém. A u Canyonu taky pozor na dodací lhůty :). Měl jsem v hledáčku Grizl, ale jeden ráno byl přidán na eshop, stejný den večer byla moje velikost vyprodaná a dále se dostupnost postupně měnila z „K objednání v červnu“ na červenec, srpen, listopad až na současné vyprodáno…

      Článek věnující se gravelům je v místním magazínu, třeba by ti mohl pomoci s rozhodováním https://www.bike-forum.cz/…tecniky.html .

      0 0
    • tomo_111  

      ako ti pise Delkim, Endurace je silnicka v ‚pohodlnej‘ geometrii – s tym suvisia aj prevody, klasicke shimano 105, tzn najlahsi prevod asi 34:28 (vpredu/vzadu) = 1.21, prip ak vymenis kazetu a retaz dostanes sa na 32z vzadu (mozno aj 34, nie som si isty)

      GRX (gravel sada) ma maly prevodnik myslim 30 takze najlahsi prevod budes mat 30:34 – 0.88 a to uz moze byt v nejakom strmsom kopci na horsom terene docela citit rozdiel.

      Takisto najlahsi prevod budes mat ‚lahsi‘ – mrkni nejake gear calculatory prip porovnaj ake prevody slapes aktualne na biku. Ked tak ma niekto opravi :)

      0 0
    • TK75  

      Mrkni na bazar

      0 0
      • JachymP  

        Ten Revolt Advanced? Jednal bych rychle, ten zmizí…

        0 0
        • TK75  

          Jo …a je už připravenej na fungování

          0 0
          • fejfi3  

            v jaké cenové kategorii se pohybuje?

            0 0
            • TK75  

              Dohoda :-)

              0 0
              • fejfi3  

                takže podle vás by to mohla být dobrá volba? komentářů jsem zde dostal opravdu mnoho a jako lajk jsem z toho trošku jelen

                0 0
                • TK75  

                  Hydraulické brzdy, dobrý kola asi připravený na bezduše (to bych se zeptal) 2×11 převody..Giant má dobrou geometrii i možnost pneumatik.Já jediný bych si časem místo přehazovačky 105 dal grx (má brzdu takže nemlátí při jízdě terénem) ale třeba to ani nebude nutné.To poznáš

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Pokud tam oproti katalogu nejsou změny, tak je to komplet GRX, ale bohužel 2×10

                    https://www.giant-bicycles.com/…t-advanced-3.

                    0 0
                    • fejfi3  

                      cena 55tis, stojí to za zvážení? 2×10 bude mít vliv na rychlost na silnici?

                      0 0
                      • jIrI___  

                        10 sp kazeta má jen hrubší odstupňování. Nejmenší pastorek je stejně velký jako u 11 sp, tím pádem je stejně rychlý :).

                        0 0
                      • JachymP  

                        Nový je za 58K, ta cena je seběvědomá. Nové záplety byly tak 10–13K tipuju a k tomu garmin. Za mě by to mohl teda trochu snížit, ale kol je nedostatek…

                        0 0
                      • tatakona  

                        Za mě cena dobrá, MOC za vše je cca 78k, být to M/L už by bylo moje… Ty původní záplety mám na jiném kole, jsou těžké ale zase vydrží i hrubší terén a tři roky jsem na ně nemusel sáhnout.

                        0 0
                        • TK75  

                          Taky bych řekl… prostě už to někdo tunil (kola,berany) takže je to připravený…já bych vzal radši tohle, než nové a kupoval k tomu kola

                          0 0
                  • JachymP  

                    Spirit jsou na bezduše, kola budou celkem OK i když nic ultralehkého (nevím tedy co za náby dal).

                    Je to GRX400, bohužel 2×10, to je menší nevýhoda, ale asi záleží na vkusu, na MTB HT jsem dlouho jezdil 2×10 a bylo to super spolehlivý, 2×11 mi vždy připadá náchylnější na seřízení, ale je fakt že na gravel bych přece jen preferoval 2×11. Obecně se mi Revolt líbí moc.

                    0 0
                    • TK75  

                      No 2×10 tiagru má žena a vůbec se o to nestarám :-)

                      Sníh, bahno neřeším, nemeju

                      Sem tam řetěz

                      0 0
                  • kapo22  

                    Po přechodu ze silničky s 2×11 na gravel s 2×10 bych klidně tvrdil, že 2×10 je úplně v pohodě a nebral bych to jako úplně zásadní. Za mě teda třeba ušetřit za 2×11 a peníze „uvalit“ za lepší kola :)

                    0 0
                • tonik666  

                  Revolt je fajn volba, ale musi mit dvouplacku. Ted si ho koupil kamarad jak gravelosilnicku

                  Ja mam od Giantu Defy, je to endurance silnicka na ktere obcas jezdim sotilinu a dalsi neasfaltove povrchy. Na zadne dlouhe drncani to neni ale obcasny prejezd ve pohode. Takze za sebe mohu doporucit.

                  A revolt by mel byt jeste vic terenni nez Defy

                  0 0
            • jIrI___  

              Dohodou, takže pro kupujícího cena pravděpodobně nezajímavá. Nicméně cena nového se pohybuje tuším kolem 60k (pokud se ho člověku podaří sehnat :) ).

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.