• Pepe72

    Hi ten steel je co ? dík. ( potřebuju vyrobit nové silnější patky na vidlu.)

    FRAME: Hi-Ten Steel Tubes

    FORK: GT FS Design, Hi-Ten 2pc.

    0 0
    • Jáchym 1  

      Přepis,než bych sám,,smolil"

      Bývaly doby, kdy ocel naprosto dominovala. Byl to prakticky jediný používaný materiál pro výrobu rámů, který však začaly vytlačovat rámy duralové a později karbonové. Oproti hliníku ale ocel disponuje vyšší pevností a velmi nízkou unavitelností. Na druhou stranu však také podléhá korozi, takže povrchové úpravy rámu jsou nutné.

      Dnes můžeme ocel najít spíše u jízdních kol levnější třídy, a to tzv. Hi-Ten ocel, která je pevná, ale zároveň má rám z ní vyrobený poměrně vysokou hmotnost. A nebo naopak až u dražších kol, kde je použití oceli znakem exkluzivity. Používá se chrom-molybdenová (Cr-Mo) ocel. Takové rámy jsou svařeny z trubek o dvojí mocnosti stěn (double butted), kdy ve střední části trubky je materiál stěny tenčí a na krajích, kde je více namáhán naopak silnější.

      Ocel totiž mnozí cyklisté vnímají jako srdeční záležitost, pochvalují si pohodlnost ocelových rámů (ocel pobírá nerovnosti při jízdě lépe než hliník) a jsou ochotni ustoupit ze svých nároků na hmotnost. Ačkoliv je pravda, že špičkové (a drahé) ocelové rámy mohou zdárně uspokojit i „gramaře“.

      0 0
    • cibi  

      Hi-ten odpovídá oceli z které byli dělané staré Favority. (standartní)

      U těch se jednalo o ocel tř. 11 523 – uhlíková konstrukční, taková lepší „nočníkovka“-(přeháním).

      Cr-Mo odpovídala oceli 15130, to je legovaná ocel s výrazně lepšími vlastnostmi.

      pevnosti viz strojnické tabulky, rozdíl je (u tepelně zpracované Cr-mo vůči Hi-ten) cca dvounásobný.

      Náchylnost k únavovým prasklinám je u Cr-Mo proti běžné oceli také menší.

      Co použít pro nové patky vidlice… no trošku problém poradit.

      Sváření nestejných materiálů je těžší.

      Chceš použít 6mm plech. Zde bych doporučil tu část kterou

      budeš přivařovat, stáhnout na ty 4mm, možná 3,5–3mm.

      Důvodem je tio, že svařované materiály by měly mít přibližně stejnou tloušťku, jinak se nerovnoměrně prohřívají.

      0 0
      • Vilém  

        Tezko rict, jak si prestavuje provedeni, ale osobne kdybych to delal tak to ubrousim ve svaru a ne ze bych varil na puvodni tenci plech.

        Taky mi neni moc jasne, co tim chce docilit.

        0 0
      • Georrge  

        Plechy patek bych dal z neceho zarucene svaritelneho, 11523 mi prijde rozumne. I ten hi-ten bude nejspise dobre svaritelny, drobny rozdil v materialech nevadi. Kazdopadne nove patky bych v miste svaru zbrousil do spicky, vznikne pevnejsi a lepe provareny svar.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • matbiker  

      Jak je napsano vyse, idealni by byl 11523. Ale pokud sezenes jen 11373, tak se taky nic nestane. Svarovat obyc dratem. A pokud bys s tim mel problem, tak bych to za drobny baksis mohl nechat vypalit na laseru. Vedle ve firme maji i tu 11523, ted mi palili neco na fulla.

      0 0
    • Pepe72  

      Snad mně neukamenujete, ale jak to tu čtu, raději něco prodám a koupím vidli crmo za 3500'. Při koupi levného bajku se musí furt investovat. Po kpupi nového BMX jsem hned musel předělat středové složení. Koupil řidítka a gripy .Teď koupím vidlu. Pak kola :-) a nakonec i rám. :-)

      0 0
      • Tomcat  

        Ne neukamenujou, ale bazar je jinde a minimum tu jezdi střet dirt bmx.

        Co takhle si koupit opravdu nový kolo a ne bazar..... .

        0 0
        • Pepe72  

          Nevím o jakém bazaru píšeš.

          Že tu málo lidí drtí Béemko neznamená že se nezeptám.

          Nové kolo jsem koupil, ale vlákno je o hi ten oceli. Myslel jsem že hi ten ocel je crmo.

          0 0
    • jecnak  

      Upravil jsem ti název vlákna „Hi ten“ na „Hi-ten ocel“ kvůli přehlednosti a vyhledávání. Pokud bys chtěl název změnit, aby lépe vystihoval dotaz, napiš mi, prosím, do zpráv.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.