Moc by mě zajímalo proč si kupujete hliníkové rámy?Cena?Asi jo,Funkce,asi ne!
Moc by mě zajímalo proč si kupujete hliníkové rámy?Cena?Asi jo,Funkce,asi ne!
nereznou a neměknou
Tak to jsem netušil,že ocel měkne!?Rezaví to je pravda,ale ta jízda na nich za to stojí…
Starší hliníkový rámy rámy praskaj a ocelový měknou. Zkouší se to tak, že držíš brzdu a z boku tlačíš nohou na pedál, tak aby se rám prohnul.
ocelový měknou? to snad ne…, pokud vím měknou a vyžvejkaj se právě hliníkový rámy. Při závodním ježdění, může být rám na odpis i za sezonu. Ocelový rámy pruží, ocel má vcelku vysokou odolnost při cyklickém namáhání, ještě víc titan. Co do životnosti bych řekl že jsou na tom nejhůře právě hliníkové rámy. koroze bych se nebál vůbec. Rámy jsou vnitřně ošetřeny nástřiky, popř. vosky a i kdyby došlo ke korozi, tak jen na povrchu stěny, do hloubky by nešla, díry skrz se nedočkáš, teda pokud nenecháš kolo stát roky na dešti a mrazu…
Nechci rejpat, ale titan má lepčí únavovou křivku než ocel… :) (sme se to učili ve škole) :)
přečti si tu jeho větu pozorně;-)
Ehm… omlouvám se :) Odvolávám co jsem odvolal a slibuji co jsem slíbil :)
ocel měkne, hliník praská
ocel je měkčí, hliník křehčí
Pokud by tomu tak nebylo, tak jedínej důvod proto aby před xx lety použil strejda Kettler poprvé hliníkovej rám je pouze design.
Člověče mlčeti zlato :oD Jsi trochu vedle. Ocel má trochu menší tuhost, ale drží si ji déle. Dural je tvrdý, ale rychleji ztácí vlastnosti. PS: Ocelový Kovařík se mnou jezdil plných devět sezón.
Neukrást mi ocelového Forta, tak věřím, že by byl se mnou taky stále.
BTW: myslel sem, že sem napsal tak něco podobnýho jako ty.
Jak se tedy podle tebe projevuje duralovej rám, kterej už ztratil svoje původní vlastnosti ?
A co celopéro Fort? Viděl jsem jedno krásný na cyklobazar.cz
Tento ram me taky zaujal.Zajimavy vsak je,ze tentyz clovek napred prodaval cervenej ram a ted nabizi zlutej.zajimalo by me co je to za ram,nikde jinde nez na cyklobazaru jsem na nej nenarazil.
Pravda pravda.. já o nich jen slyšel, že praskaj. Má je prý na svědomí velký franta M. (a je to i poznat podle konstrukce)
Tak to vůbec netušim. Někdy narážim na dost podivný záležitosti s nápisem Fort, až si řikám, zda-li je to vůbec z jeho fabriky.
Na druhou stranu jsou ve Fortu schopný vyrobit cokoliv a na australským rozcestníku znaj jen 2 český značky a to: RB a FORT, takže bůh ví co si kde a kdo nechal postavit.
Změkne a praskne :)
Nj, je to tak.
Ocel (=zelezo+prisady) vseobecne je pevnejsia aj tvrdsia ako dural (=hlinik+prisady), aj ma lepsie unavove vlastnosti. Este zalezi aka-uslachtile ocele(napr. s Cr a Mo) ma znacne lepsie vlastnosti. Zas ma ovela vacsiu mernu hmotnost(na jednotku objemu). Tuhost v tom zysle ako sa to tu mysli(niekto pouziva tvrdost, co je nieco uplne ine-je to odpor povrchovej vrstvy voci vniknutiu ostreho telesa laicky povedane) zavisi od konstrukcie a od profilov trubiek. Takze aby som to zhrnul: vhodna uslachtila ocel je z hladiska zivotnosti a zachovania si povodnych vlastnosti lepsi material ako dural. Duralove ramy sa zacali robit asi preto, lebo rovnaku tuhost ramu bolo mozne dosiahnut pri nizsej hmotnosti (ocelove trubky by pri tej istej hmotnosti boli prilis tenke-problemy pri zvarani). Teda nebola to vec ciste materialu, ale dostupnych technologii. V dnesnej dobe pokrokom v technologiach zvarania je mozne uz robit porovnatelne tazke ocelove ramy tej istej tuhosti ako hlinikove, takze buducnost by mohla patrit zace oceli. Cena zatial moze byt vacsia, ale to je len otazka mnozstva. Ja sam mam duralovy ram a aj ked ma dozivotnu zaruku(Specialized), viac by som veril ocelovemu.
souhlas s vlastnostma materiálu
Tak vzhledem k tomu, že tai-wanci vlastní ty nejnovější svářecí technologie, dokonce vaří i titan, tak by s tím neměli mít problém. Jsem tedy zvědav jestli nastane ten velký comeback ocele. BTW: Kdy došlo ve svářecích technologiích k tomu pokroku ?
myslel som automatizaciu zvarania, aj ked aj teraz je jednoduchsie automatizovat zvaranie pre dural-vecsie rozmery, netreba tak presne upravovat trubky. Rucne nie je problem, akurat cenovy. A cena je najdolezitejsia uzitkova hodnota
Hliník je pro výrobce pořád levnější, i když je na rám méně vhodná než ocel. Ale prodejci vědí jak na nás, takže až se vyblbnou a otupí bikery všemi páky, převody, různým nelogickým tvarováním, ocel zase zažije comeback. Třeba Gary už zase začíná.
A zvláštní je,že výroba hliníku je tušim 3× energeticky náročnější.....
Je to jasný: když ti po 2 a více letech praskne dural, uděláš co? no koupíš si novej. No a ted si vem,kdyby to valili z oceli,za jak dlouho by sis koupil novej?? Hmmmmm
Je to zvláštní,kvalitní nástrojová ocel stojí kolem 220,–KČ za kilíčko.
Ano, levné modely kol jsou z oceli – SinMoly, TriMoly, :-). Zase přijde doba jednoduchosti, kdy už lidi omrzí křiklavé nápisy, velké trubky, všelijaké patvary, pořád se to opakuje a výrobci vymýšlí/nutí „novou“ modu, ať je co prodávat, dokolečka dokola.
jj,ta masinerie je fakt brutus… ale nemyslim si ze bude takovej „kambek“ oceli,myslim tim teda kvalitni Cr-Mo… Zatimco driv ocel pomalu mizela,ted si myslim ze kazdej vyrobce se bude snazit mit alespon jeden bajk na oceli…ale hlinik je spotrebitelsky zajimavejsi! takze bych to videl opravdu pomerove 10% cr-mo,60% hlina,zbytek karbon a malej kousiiicek titanu…
mozna prijde ale ve velmi omezene mire. v dobe kdy svetu vladne full a HT si drzi par poslednich zoufalcu :-D, uz nikdy nebude ocel dominantni material. bude to jen doplneni rady vyrobku velkych firem.
Asi máte-bohužel-pravdu.
Tesi me, ze jsem jednim z poslednich zoufalcu na Cr-Mo HT ;-)
Já jsem dvojnásobnej zoufalec :)
Těší mě, zoufalec mnoho násobný, :-).
Já bych se k těm zoufalcům zdovolením také přihlásil:-))
Taky se hlásím do klubu zoufalců. Po několika letech s duratecem stavím nové kolo na rámu marin pine mountain.
a fotečka rámu by nebyla, please…!
možná po víkendu vložím…
Tak ja vložím zatím svuj!
Celkem luxus, fotka za denního světla by nebyla. Co to je za slitinu?
No nejsem moc zručný fotograf! Je to columbus zona
Chlape, super! Akorat bych teda mozna popremyslel nad vymenou veci KBIX, RF, Thomson nebo USE by tomu sluselo vic.
přesně tak kolo super ale ty kellysacky komponenty musi pryc :-))
Hmm, Jen bych vyměnil ty Kellysácký komponenty. Třeba Easton..?
uaaa kráásnýý
Šťastný to zoufalec :)
Moc pekny kolecko, kdyz odmyslim ten Kellys v tom, uslintavam.
Pravděpododně je to tenhle kousek že?
trefa!!
to je krasavec!!!
Tak to já se nikam aktuálně nehlásím a prohlašuji, že zoufalcem už jsem 15 let a zoufalcem zůstanu nadále. Vivat Marin CrMo!
To ja jsem jenom polivicni zoufalec, jedno kolo mam aluminiovy a jedno zelezny :-)
hlasim se do klubu. jsem dvojnasobnym zoufalcem.
No vida, takže když jsem si k fullu poŕídil HT zařadil jsem se mezi zoufalce. To jsou věci…a ptorože HT není ocel, jsem navíc asi ještě blbej…
Ale ze sis dal na cas.
Biznis is biznis. Bohuzial sa dari oblbnut ludi a velka cast pomeru cena-vykon ide do polozky cena-imidz. Ta ista vec ma hodnotu podla toho aky je na nej napis. A dolezite je aby, ak aj nahodou vydrzi, rychlo vysla z mody. Tu dava dural s moznostou hydroformingu velmi dobre moznosti
Biznis is biznis. Bohuzial sa dari oblbnut ludi a velka cast pomeru cena-vykon ide do polozky cena-imidz. Ta ista vec ma hodnotu podla toho aky je na nej napis. A dolezite je aby, ak aj nahodou vydrzi, rychlo vysla z mody. Tu dava dural s moznostou hydroformingu velmi dobre moznosti
No já jsem taky dvojnásobný zoufalec..Ale opravdo jsem zjistil,že neni nad kvalitní cr-mo!! Sám jezdím dva Pinarello opera z dedecciai eom 16.5 ve spojení z karbonovou zadní stavbou je to zážitek z jízdy! Vyníkající tuhost+super pohodlí.Samozřejmě,pokud bych byl závodník,tak hmotnost rámu ve velikosti 58 1656g by mi nebyla po chuti!Ale bohužel nemám tolik peněz abych co dva roky měnil 900g.rám ze scandia..Druhé kolo jezdím marin pine mountain z columbus zona.Jezdil jsem asi 1000 km na rámu z kinesis premium a musel jít pryč!!Po výměně narostla váka o cca 500g.,ale pohodli je neskutečné,myslím tím polní a lesní cesty,kde takove ty mikrovibrace rám vstřebá!Diky profilaci trubek jsou oba rámy příkladně tuhé!!
Byl tam ještě jeden důvod: Cena.
Tak to bych ani neřek. Možná dnes, ale určitě ne v té době.
Vlastně dodnes využívá spoustu značek ocelovou slitinu Hi-Ten pro svá nejlevnější kola.
jste vedle oba: hliník – čisté Al je měkký jak svinka…
dural – slitina Al + MG + Cu + další sračky – to už je jiná tvrdostní reč:) nehledě na průměr trubek.. to pak zas cvičí s tuhostí…atd atpod
Tak to je bez diskuze. Je jasné, že pro výrobu rámu se používá několik mnoho slitin od Al 60×x až po 70×x + spoustu dalších děsně tajných.
Řekl bych až mega tajných s označením ****.*****.****.******.**.*****.**** :)))))))))
Slitina Pevnost v tahu Tvrdost (Brinel) Složení slitiny Al 6061 3 3 98,1%Al, 0,020%Cr, 1%Mg, 0,28%Mn, 0,6%S Al 6063 5 5 98,9%Al, 0,7%Mg, 0,4%S Al 6101 4 4 98,9%Al, 0,6%Mg, 0,5%S Al 7005 2 2 93,35%Al, 0,13%Cr, 1,4%Mg, 0,45%Mn, 0,03%Ti, 4,5%Zn, 0,14%Zr Al 7075 1 1 90,07%Al, 0,23%Cr, 1,6%Cu, 2,5%Mg, 5,6%Zn
A co jako?
No a nic, máš tam ty + další sračky
Jo tak. Díky :)
Jakto, že tam není slitina kterou používá Rotwild ? 7046 T6
páč je to brief look :)
Mam uplne opqacnou zkusenost. Zatimco ocelovy ram je svymi vlastnostmi temer nesmrtelny, hlinikovy po par letech zacne meknout. Mam s tim osobni zkusenost.
Pozor! Tím nezkoušíš měkkost, ale TUHOST rámu…Ocel se ti poddá víc než hlína, ale musíš už nějakej ten rám prošlápnout.
Nech je být, ono jim ty rozbitý záda po letech samy řeknou, že to HT melo být železné .
nebo že to ht měl být full :o)
No ony to nejsou hliníkové rámy.No a pokud myslíš alespoň chromolydbenové rámy tak se o tom dá bavit.Hi ten ocel je na kolo moc těžká.Jezdil jsem hliníkový i (crmo) rám. (Hliníkový) je tvrdší jako nový a obecně lehčí.Když má člověk přibližně stejně těžké rámy CRMO a (hliníkové), tak se nedá říci, který více vydrží, protože u toho crmo musí být pak tenčí stěny.Osobně jsem jeden crmo a jeden (hliníkový rám) zlomil a oba vydrželi tak asi stejně dlouho.Vzhledem k cenám a výše uvedených nevýhod bych do hiten nebo crmo rámu už nešel.
a ona ocel mekne???:)) ja myslel ze je uz mekka kdyz se koupi:))
Mě cena a váha nezajímájí, ale musí ten rám pěkně vypadat ne jak kolo z supermarketu, takže pokud nevymyslí tvarovaní ocelových trubek tak mě oceláky nezájímají.
To víš, každej má jinej vkus. Někomu se nelíbí ocelový rámy a někomu zas přijde jako tesco třeba canyon, co naděláš. Jinak i ocelový rámy se samozřejmě tvarujou.
Sezen dobrej ocelovej ram do petky…tot vse…funkce je diskutabilni…
Black Horse, Velo Plzen Cartel
A ted zkus na XC ;)…na DH jsem v tu chvili vubec nemyslel :o)
no tys nepsal na co si to myslel÷))) na XC to bude asi horsi
Nenapsal :)…sorry.
Ted totiz shanim ram a prisel jsem na to, ze by se mi nakej ocelovej libil, jenze to prakticky v takovy cene nesezenes – jedine Authora a ten uz taky neni…takze bida no…pudu do duralu :)
A co výprodej marinů? já ted pěknýho autora sehnal… rám..nový..
Link by nebyl? :)
no čéče někde se to tu nedávno řešilo…slovy klasika – hledej šmudlo :) ale je to na stránkách českého dovozce.
Jsem chtel do petky :)…to je tak pro nakyho velkyho zastance HT+ocel…ale u me to bude tak na sezonu :))
já teho artura koupil za 3000,– jinak u štěrby (nebo šírera) měli grooose výprodej rámu včetně jednoho oceláča vod A
Hlavní důvod u mě je ten, že jsou v podstatě u fůllů o které jsem měl zájem pouze hliníkové rámy. Pak mohou být hliníkové rámy tužší, což je u fullu dobře, o pohodlí se stará odpružení a je účelné, aby rám pracoval, co nejmíň. No a pak je mi to úplně jedno jaký mam materiál, pokud kvůli tomu nebude mít nějaký zásadní negativa.
Protože tenká ocelová trubka vypadá na biku blbě:-)))))
v jednoduchosti je síla:) já bych taky strašně rád hezkou tenkou ocel… spíš všechny rámy co se mi líbí jsou hrozně těžké, což je pro mne při mé tělesné váze a síle vcelku handicap:-/
protoze fs z oceli by bylo nechutne tezky:)
no nevim, to moc pravda nebude – pokud uvažuju jednočep
ale bylo, si myslim ze vaha je prave ten hlavni duvod proc se nedelaji fuly z ocele. Tuhost by sla udelat stejna, pevnost vetsi ale je tam spousta blbosti typu uchyceni tlumice a pod ktery z ty oceli vazi proste desne moc.
to je pravda 5mm plech z oceli je trochu těžší záležitost.. i takové ty frézované/kované díly pro ložiska hlavních čepů… to celkem elegantně řeší franta m. … ale tuhostně je to na štíru.. bohužel
Tuhost od Franty je dobra
No to nevim, vzadu mam 12mm osu a stejne mi to plave.
me teda nijak nepripada ze by mi to plavalo, ale asi to je taky kus od kusu a taky podle stari
pravda je ze jednocep se da udelat pomerne lehkej i z oceli ale i vedle prumernyho jednocepu z al to bude o dost tezsi krom toho ze odpada vyhoda tlumeni vybraci.Jedinej argument pro ocel je ze se lip opravuje.
a víc vydrží (pokud je rozumně udělanej)
hlavně čtyřčep z oceli by se celkem kroutil dle mě
z oceli jsem viděl na XC modely od FAT, DEKERF a rozhodně to nebyly žádný žebřiňáky s x kilogramama. Byly postaveny ze špičkových trubek, pevnost – tenčí stěny. Nebylo to na FR ani DH, ale na XC. Klidně bych do pořádnýho rámu FS z ocele šel, hmotnosti se nebojím, stejně to ji potom zvedne těžkej tlumič s pružinou (vzduchový nemám rád).
Koupil jsem si AL, protože ocelový s podobnýma vlastnostma by stál asi 4× tolik. Předtím jsem jezdil asi 5 let na oceláku a nějaký zásadní rozdíl nepocituju, ono bavit se o pohodlí pokud jde o HT stejně nemá moc smysl.
Jinak ale ocelový rámy jsou moje láska, ale vzhledem k situaci na trhu to vidím dál už jen na hlínu :o(
máš pravdu, byl by hoodně drahej, ale co je dneska levný :o) , ocel forever !
no hliníkový jsou už dneska prakticky zadarmo :o)
Nemyslím si,že hliník by byl špatnej,nefunkční, je spousta dobrých rámů na hliníku tak i na oceli. Jen je teď v módě hliník a carbon:( Sám preferuji ocelové rámy, jednoduchost,čistota, účelnost, opravitelnost, životnost. Pokuď ocelovej rám má dobrou geometrii tak za 10let stačí opískovat, nalakovat a je jako novej.Jedinou nevýhodu vidím v trochu vyšší hmotnosti a to že není už co vylepšovat.
Treba proto ze nabidka ocelovych uz neni tak velka jak byvala v zacatcich MTB
ja zase nechapu proc si lidi kupujou ocel…
protože je krásná a pokud to nechápeš tak teda nevím nevím :o)))))
Už je to hodně roků kdy sem dvě sezony odlítal na tomto želazňáku – po eřé al přemýšlím o návratu
škoda, že nemá navářka na disky, to by bylo super kolo. Jinak z mojeho bude zimáček a městský bajk, jen ho tedy musím dát do kupy, váli se mi ve sklepě na několika místech :o)
Orbea ještě po opravě jezdí – ale už jen jako městské koloc u nového majitele. A místo něho je teď Duratec
Na takovy kolo vic padnou vecka.:) btw. Chtel jsem se te na neco zeptat ohledne Juicy.
teda ten je mooooc peknej
Jo dělal se do roku 2000 na první pohled dík profilaci vypadal na AL ale je to železňáček. Při opravě to nechtěl nikdo vařit – tloušťka byla snad jak u plechovky od piva.
Něco na té oceli bude. Jsem si postavil zimáka na ocelovým Treku, co jsem ho našel v zahraničí na skládce a zatim to vypadá good.:) Hlinik by na tom tak dobře asi po těch letech nebyl.
protoze ocelovyho fulla bych nechtel i kdyby je delal nekdo jinej nez Franta a kolo bez tlumice je na silnici a tam je material uplne fuk a po silnici ja nejezdim… :-)
Kdybych se nekoukal na finanční stránku věci, vozil bych na MTB ocelovýho Kovaříka a byl tak jeden ze tří či čtyřech v republice, tomu říkám kultovka.
Kultovka nekultovka ocel je klasika,škoda že na žádnej pořádnej asi nikdy neušetřim :(
U Kovaříka ti stačí 15000Kč.
Si se zcvoknul plánuju novej kočárek,děti m i to vrátěj:)
Na kočárek ti stačí 7000Kč :))) Mám tuzemák a spokojenost.
I tak je to problém,ale zase mám o čem snít.
My sme mali komunisticky kocarik z bazaru za asi tri stovky. Holt aj to je otazka priorit, na rozdiel od bicykla ten komunisticky kocar plnil svoju ulohu (vozenie babatka) rovnako dobre ako nejaky moderny zazrak.
Tak tohle ženě (mojí) nevysvětlíš.
Tak to nejsi Homolka pokud si to neprosadíš… Peníze za luxusní kočárek jsou vyhozené peníze..Stejně kočárek plní z 95% jedinou funkci a to předvést se před kamarádkama … naštěstí moje to pochopila
tak jestli to pochopila, tak to musela bejt nehorázná cena ;-)
Ale né, nějak jsme ty peníze tehdá proinvestovali do zařizování, čili co ostane kočárek pokud neplánuješ hafo dětí je za chvíli naprodej a prakticky neprodejnej – dostaneš zlomek…
Tohle je ale názor a reakce lidí co jsou tak nějak v mzdovém průměru republiky.
Však na mě to taky žena zkoušela Inglesinou a nakonec dostala Deltim za polovic a taky posloužil. Akorát byl dvakrát tak těžkej :-)
Šťastná to žena a šťastný muž.
nejak te nechapu. podle tebe je vetsina drahych/hezkych/kvalitnich veci jen jako prostredek se pred nekym predvest. budto tpis nejakou zasti nebo ses neskutecne skromnej clovek, kterej ma plnej byt funkcnich, ale hnusnejch veci, z kterych snad ani nelze mit radost.
OMYL , nikomu nic nezávidím, jen musím drobet počítat…Což asi ty né ale rozhodně ti nezávidím… Několikrát jsem psal že nikomu to neberu pokud si něco lepšího koupí. Ale nesnáším že si někdo něco koupí a sáhodlouze to okecává jak to potřebuje a jak to využije. Ať řekne narovinu že si chtěl udělat radost. A tady ty debaty proč si nekoupit Authora či Meridu mě jen utvrzují jak si mnozí kupují kolo s ohledem co na to řeknou druzí…
myslim ze si meridu nebo artuse lidi nekoupej kvuli sobe spis, nez proto aby neklesli v ocich ostatnich. ja bych to taky nechtel a to proto ze me ta znacka neoslovuje a neni mi blizska. ja chci kolo, ktery se bude libit hlavne me a samozrejme sem ochoten za to zaplatit a to nejsem zadnej bohac, spis naopak, jen mam proste rad hezky veci a ac sem pragmatik, tak ne vse jde brat z tohoto pohledu, protoze radost mas spis z hezky veci a ta funkcnost se bere tak nejak jako samozrejmost.
Tak zrovna s kočárem bych i souhlasil.Když vidím, že dnes jsou kočárky s kotoučovými brzdami, nebo mají dokonce nastavitelné tlumiče.Tak mám také pocit, že je to spíš pro machrování.K čemu jsou na kočárku tlumiče-dítě se samo rádo pohoupe při jízdě na měkkých tažných pružinách a k čemu tam jsou kotoučové brzdy, to už teda fakt nechápu.
kupodivu se prodavaj i kocarky zcela standardniho vzezreni a vybavy. a trojkolovej kocarek s kotoucovkou lidi pouzivaj treba kdyz jezdej na inlinech a myslim ze to ma opodstatneni, ono ta primitivni kotoucovka za par korun je stejne asi nejlevnejsi a nejefektivnejsi reseni jak ten kocar zpomalit.
Ale sám by sis do toho nesedl, co ? ,–)
jj, bych se nevesel :-P
jen jestli se spíš nebojíš ? ,–)
Takže ste předstírali, že máte retro kočárek za spoustu peněz :-DDD
Vykašlem se na kočárky,jak už jsem někde napsal vlastním Artura Spirita co by šiter za pár peněz mi udělal velmi mnoho radosti a vydržel víc,než Trek který se na rámu odporoučel za dva roky (hlína).Druhé kolo které jsem měl,někdy v roce 1993– asi,byl Olpran Jacob taková koza,ale železná a naprosto nesmrtelná na tenkejch trubkách.První byla Oliba 1990 taky želízo co taky tenkrát,nesmrtelná věc.Pak HEAVY TOOLS hlína,krásná věc,ale nějakmi nešla pod zadek.Za nim TREK ten naprosto zklamal a zemřel na zlomeninu u hlavové trubky no a teď už řadu let Artur taky želízo.Je jasný,že bych taky rád sedlal Cannona nebo Garyho,ale třeba by to nebylo ono no a nakonec můžu bejt celkem v pohodě i bez nich.Tak vzhůru do hor Go riding
Pro mé použití neexistuje hliníkovej rám co by vydržel 2 roky. Většinu hliníkovejch rámů jsem zlámal do roka.
Ještě foto :)
OK to jseš hodnej já už jednoho chuligána mám (letos 6).Tak vím co a jak.
Jo, ver tomu…deti Ti to uuuuurcite vratej :-D
Tak touhle cenou bych si zase tak jistej nebyl…
Optám se Kovaříka proč dál nedělá MTB rámy… teda pokud to nevíš sám… samotného by mě to zajímalo
Osobně jsem s mistrem letos mluvil, samozřejmě to nebudou nejlepší trubky. Koukal na můj Duratec dost divně :oD a kroutil hlavou nad geometrií. No, dělá MTB rámy, ale má zakázky spíše na silnici. Jestli s ním budeš mluvit, tak že ho pozdravuje jeden z dvojčat Katerových :)
budu se snažit nezapomenout, za pár dní si tam pojedu pro kolo pro synka, a své servisovat…
Podle me dela, aspon teda kdyz jsem ho ptal na jare, prej no problem.
No ja měl dávno jeden sen, FAT CHANCE Yo Eddy:) když tak na něj znova koukám, má to něco do sebe…
Tak a teď si dáme Full suspension model z roku 1994!
tsi bláho-krásný kousky!!
Kurna, ted teda je fakt super.
Tohle jsem našel na eBay, prej ležel někde 15 let ve skladu, vyvolávací cena je 350 USD, že bych rozbil prasátko? :)
eeeehhh, z toho jsem si poslintal triko, krásný:-) chci, chci, chci, chci, chci:-)
Ten zelený, co byl kdysi v BPB, byl nedávno na prodej.
cože? kdy, kde co? a za kolik? to bylo boží kolo:-) dodneška ten časák s ním mám někde ve skříni:-)
Už to bude pár let, co byl na něj inzerát v Cykloservisu. Cenu si nepamatuju, možná tam ani nebyla uvedena. Asi už bude pryč :(
Taky ho mám schovanej (ten časák teda:-) Tohle kolo byl snad můj největší sen – láska jako trám. Na prodej bylo už je to tak 4–5 let (tuším za něco kolem 70ti) a prodalo se: Párkrát do roka ho potkám na závodech v okolí Brna (Merida, Starobrno…naposled sem ho viděl tuším letos na Rampušákovi): novej majitel na něm evidentně normálně jezdí (a vůbec né špatně) a na kole to nijak moc znát není – i ten původní lak(zelená chameleon metalica) vypadá dost zachovale (kdykoli ho vidím, tak trochu očumuju:-)
ten časák mám taky… krása, fakt že jo
no tak to uz konecne naskenujte a vystavte, aby jsme mohli zacit slintat i my ostatni!! ;-)
skener nevlastnim, bohůžel
Zkus to někde naskenovat, rád bych se na něj ještě jenou koukl:)
s tim skenerem nevim, tak aspoň vypíšu komponenty :-) rám: fat chance yo eddy! barva – chameleon metallica vidle: rock shox judy sl, žlutočerná velikost: 46cm hlavový složení: race face real seal, ahead, černý představec: syncros, černej řídítka: syncros hard core, stříbrný rohy: onza, zelený sedlovka: roox s4, černá sedlo: flite titanum šaltr: shimano xtr smyk: shimano deore xt řadící páčky: shimano xtr brzdy: shimano xtr kliky a převodníky: race face turbine lp, zelený, shimano deore xt středový složení: shimano un92 pedály: shimano nášlapy pastorky: shimano deore xt, 11/28 náby: bees, titanový osy, zelený pláště: nokian fang 1,9, nokian extreme 2,1 hmotnost: 10,2 cena: vysoká
JJ pamatuju si tu fotku v BPB jako kdybych ji viděl dneska, bylo tam foceno u koleji (vlakovejch) a cena byla pre 100k Kč. Uf, to je nostalgie…
tady je ten krasavec
a par dalsich
.
,
Hooo to jsem hotovej,ta jednoduchost,krása.Stará dobrá škola.
:)))))))) Já to říkal, že je to foceno na kolejích:)))) tak a to jsem tu fotky neviděl 10 let, ale přesto mi zůstala kdesi hluboko v mysli:) Úžasnej bike, nádhera, opravdu krasavec… oči se mi orosily:) Díky za foto
Nedalo mi to a musel jsem se na nej taky podivat. Aspon uz vim proc schovavat stary Vela a jeho predchudce. Jinak znam tehdejsiho majitele toho krasavce
Majitele? To by me zajimalo. Co dela majitel dneska a na cem jezdi? Resp. jak byl s kolem spokojeny? A jak ho stavel, kde ty veci shanel? V ty dobe, celkem fuska si myslim. Navic to muselo vsechno byt hrozne drahy, ale proti gustu:)
Sakra takhle zvedavi jsem nebyl ale az ho uvidim optam se-dovezeny to ale bylo snad z USA. Ted tusim jezdi nejaky Ti
No a tady jsem našel model z roku 1991:) kua to byla doba, syncros, ringle atd..
Tak tohle bych chtel i ja;-)
Většina lidí by se divila na jaký fialový hrůze to jezdíš ,–)
To je mi jedno, ted na me dost lidi nema nazor o moc lepsi;-)
Myslím, že dnes je Kovařík schopen zajímavějšího designu, než čistá fialová :-)
to byla doba kdy byl Syncros jeste kultovka
Mam Cr-Mo Konu CinderCone z roku cca 1999, naprosta spokojenost,steel is real!! A k tomu stavim takovouhle zalezitost…
tyywoe,co to je?vypada to zajimave!
To si vaříš jen pro sebe a nebo bys uvřil i pro někoho jinýho??
Bohuzel nevarim :-( chtel bych, ale je to hromada penez do zacatku a navratnost v nedohlednu… Varil mi ho jeden borec v Kanade. Ja ho jenom stavim…
BTW : co se tyce vahy CrMo ramu – tenhle ma cca 1700 g
cože 1700??? uvidíme kolik hodí lak… Nu a kadaň nemám zrovna daleko…
no to je docela dost…lak hodi cca 200g? no ale porad to jeste ujde…
tak ty daj jeste tak cca 10g?:)))tak to uz je sila:)))
Já myslim že je to spíš dost málo – na cro-mo.
no muj softail ma 2,1 i stlumicem i s lakem…
to sedí- dejme tomu 1900 HT v laku tajže rozdíl je 200g a to utoho KHS tlumiče nebude nereálná cifra ne?
nevim,samotnej jsem ho nevazil:(
Presne tak,Sfinx zona v 18" ma pres 2kg.Pokud to bude mit 1,9kg s lakem tak to bude pohoda.
Já jsem váhal s nákupem AL rámu, po ocelovém Wheeleru 5000 a Authoru sector jsem přešel na RB CRX a udělal jsem dobře, tuhost kola je úpnlě někede jinde. Kolo je namáháno hlavně na krut a tomu odolá nejlépe tlustá rámová trubka a pevná oblast kolem středu. Pohodlí daleko více řeší vekoobjemové pláště a u mě karbonová sedlovka. Když dneska sednu na staršího wheelera, tak mám ve sjezdech pocit že pode mmou jaksi plave, nemám takovou kontrolu nad kolem. Pokud bych ozámkoval svoje rámy tak: Wheeler 2,Author 3-, RB 1. Přpomínám, že nejezdím závodní výkony… I mě se líbí ocelové rámy a svého Wheelera z r.1994 bych se nezbavil.
nevim,ten wheeler nebude asi nicmoc kvalitniho…low-end ocel je uplne neco jinyho nez kvalitni cr-mo… Kazdopadne mas urcite pravdu,co se tyka tuhosti,v tom je hlinik samozrejme lepsi…A CRX bych rekl ze je jeden z nejlepsich Al ramu,kterej se tu da sehnat…kdyz bych ja sel nedejboze nekdy do hliny tak urcite CRXo… Zalezi taky kolik vazis,ja mam 70 kg,takze to krouceni na ocelaku nijak vyrazne nepozoruju.
Wheeler 5000 r. 1994 low end nebyl je to D.B. ocel s oversize trubkama označení materiálu Optima…? Každopádně je podstatně lepší (pro mě) než Sector r.2000 „ritchey“ kterýho jsem pa 3 roky jezdil. Váhově jsou cca nastejno. Já jsem kroucení na oceláku taky nepozoroval, když jem ho jezdil… Nedávno jsem zkoušel i Author Vision a taky mi připadal jak bláto, tak se to asi těžko dá shodit jen na materiál.
To KHSko jsem v tý době moc chtěl… je to bomba
jo,diky:) Mel jsem krasnyho Comp Softail r.2000 a tohle je jeste celoocelova verze Team St 02…
no jasně ka kombinace s hlínou byla spatlanina…
materialove urcite… cekal jsem ze to nebude delat dobrotu,prave proto jsem koupil starsi model (02) ale kupodivu jsem jeste neslysel ze by se nekomu nejak „rozlepila“ ta kombinace AL/Cr-Mo
tak asi časem dám do kupy nějakej ten odl skůl na oceli. Už mám docela dost fajnovejch komponentů od zvučných jmen a tak bych je mohl navěsit na hezkej rám třeba od FAT, DeKerfa, Yeti, Broodie,…a co jávím ještě. Asi bych měl doma jen na výstavu, protože ničit komponenty, který sháním pár let je asi škoda.Pokud někdo vlastníte nějakej oldskůlek či fajnovku dob minulých, podělte se :o)
tak asi časem dám do kupy nějakej ten old skůl na oceli. Už mám docela dost fajnovejch komponentů od zvučných jmen a tak bych je mohl navěsit na hezkej rám třeba od FAT, DeKerfa, Yeti, Broodie,…a co jávím ještě. Asi bych měl doma jen na výstavu, protože ničit komponenty, který sháním pár let je asi škoda.Pokud někdo vlastníte nějakej oldskůlek či fajnovku dob minulých, podělte se :o)
Leda ze bys neco vymenil, he? Taky mam sbirku, ale neprodam!! Nechces treba naby Pulsar 24 dratu krasny purpurovy ??
Ted jsem objevil toto, zajimave.
To je paráda-pěkná garáž! Takhle bych se chtěl živit! :)
To vypadá hodně zajímavě…Nemáte někdo ceník těch mtb klasickejch??????
sy cip,to by na ostravsku dost lidí urazilo :)
:-DDD
mám rám Fort Gara, k tomu zesilovaný ráfky.Kupoval jsem ho z druhé ruky jako silničku,která unese má kila. Ocel je podle mě idealní material pro toho, kdo chce mít držák a nemá závodní ambice, vydrží víc než hliník a řekl bych, že i komfort je větší/ aspoň co se silnice týče/, na 2. stranu je těžší, což je podle mě hlavní důvod, proč byla nahrazena- trend u kol udává závodní cyklistika, kde jde už o gramy, změny kolem ní se časem stávají masovou záležitostí..a v profi cyklistice není problém vyměnit rám i několikrát za sezonu… Mě větší váha oceli nevadí, kolo mam cca 12kg, spíš bych měl zhubnout 20kg než si pořizovat jiný o 2–3kg lehcí… A Vy, asketičtí chrti- skočtě rovnou na carbon
hlavni duvod je taky ten,ze hlina je daleko levnejsi nez kvalitni ocel!
jasně
viděl jsem stavitele co staví CX a různá kola na ocelových rámech ,ale nechlubil se váhou , kolik taková cxka může vážit ? na 165 cm 57 kg
a z jaký sady trubek by sis ji představoval?
to vůbec nevím byl to pan novák novakframes jsem ale nechtěl otravovat , když bych si hned ted kolo stavět nenechával
jarda byl schopnej sehnat všechny sady trubek od columbusu, takže skoro jak píše dole kubad
pro predatavu moje silnicka z Columbusu Ultrafoco ma 1700g zhruba… velikost na 185cm cyklistu
Podle materiálu může mít rám od kila do 3
to už bude asi kobyla
Tady určitě někdo bude vědět :-) Rád bych si postavil něco jako Jamis Renegade (taky ocel), ale origoš stojí (pro mě) hroznej ranec. Nepotřebuju to z Reynoldse, stačí něco obyčejnějšího, na cestování, delší pohodový jízdy i cesty do práce. Když nebude mít rám přes 3 kila, je mi váha ukradená. Poradíte mi, kdo by byl schopný levně svařit rám se stejnou/podobnou geo a zároveň ho hodit do barvy? Bez nápisů samozřejmě, nejsem Číňan :-D Rád bych tam i takový fíčury, aby tam šly dát blatníky, nosič atd. Komponenty buď mám nebo si levně posháním, takže je pro mě zbytečný kupovat celý kolo. Na kolik by tak mohl vyjít rám? Dík za rady :-)
Napadá mě Werk, Tina dokáže žařídit vpodstatě cokoliv.
Díky, nevíš, na kolik tak vychází jejich rámy?
Ma to psano na strankach.
To jo, ale tam má cenu nějaké sériovky, když budu chtít custom geo a nějaký fíčury navíc, tak to asi nebude stejný… :-)
Da se predpokladat, ze ano. Taky jsem mel pozadavky na nejake zmeny vuci standardu, nestalo to ani korunu navic.
Pekny kola, ale mne se vzdycky libily min barevny, treba takovy cerny Brodie Expresso.