nema doma nekdo odrezek vyse uvedene oceli? pripadne kdyby nekdo vedel o nekom, kdo by mel a pripadne poslal postou (cca 10cm delky uzke trubky).
nevi nekdo cim tuto ocel nejlepe varit?
kdyztak na mail xshreck.o(@)seznam.cz
moc dekuji
nema doma nekdo odrezek vyse uvedene oceli? pripadne kdyby nekdo vedel o nekom, kdo by mel a pripadne poslal postou (cca 10cm delky uzke trubky).
nevi nekdo cim tuto ocel nejlepe varit?
kdyztak na mail xshreck.o(@)seznam.cz
moc dekuji
Co zkusit napsat SingleBee, Pietro nebo dalším rámařům?
Zkusím, díky. Nemám o nich přehled
Pouzij TIG, minus na elektrode. Trubky jsou tenkostenne a MMA ti to propali. Jako pridavny material muzes vzit kousek samotne trubky a nemusis aspon resit slozeni.
Já to dělat nebudu, kluci od vedle dělají stroje na zakázku tak by to snad mohli svařit.
Ale raději bych se jich rád zeptal, zda mají tu správnou technologii – aby si neřekli ocelovej rám tyvoe to něčím zalátáme.
Co to bude az to bude vlastne?
10 cm úzké trubky. To je dost špatná definice. Napiš na co to bude a jaký průměr by to měl být a jestli ten průměr musí byt přesně nebo to může byt i trochu jinak. Podle použití to ani nemusí byt Reynolds, stejnou službu může udělat i Columbus nebo třeba Cr-Mo trubka. Něco doma mám.
Psal ocelovej ram, tak to bude ten Niner v profilu. Asi nekde praskl. Jestli by ale nebylo lepsi pouzit obycejnou, snadno svaritelnou C-ocel nizsi pevnosti. Zalezi, kde presne je ram praskly. Mnohdy pro vyztuzeni neni dobre pouzivat vysokopevnostni (800 Mpa) oceli, aby v exponovanem miste nebylo velke pnuti. Nejaky stary svarec se zkusenosti ti poradi lip, nez mudrci tady na BF vcetne me. Jsi ze Zlina, v okoli je spousta starych kadru s velkou zkusenosti. Jestli mas nejakeho znameho nekde v ZPS, byvale strojirny v Otrokovicich (spousta pak presla do VUK) apod. zkus se tam zeptat. Hlavne to nedavej nejakemu Frantovi odvedle z dilny, ten ti ten ram akorat tak zprasi.
praskl v patce, podle mě tam moc ubrali materiálu.
Na druhé straně u kotouče je výztuha z 1cm trubky. Toto bych rád zavařil + dal výztuhu pro zpevnění. Drží to vlastně Tčko s ± 1mm materiálu. Mohla by být 1–1,5cm.
Dát jsem to chtěl do této firmy – http://www.edb.cz/…rybar-tupesy
dělají tam frantíci :)
Podle mě je to řešitelné. Než to vařit tak bych to možná zapájel pevnostní mosaznou pájkou. Výztuhu bych tam doplnil, třeba kousek trubky cca 12mm mezi řetězovou a sedlovou vzpěru – v podstatě něco podobného jako bývá na levé straně u kotoučové brzdy. A nebo plechovou výztuhu, napasovat ji do toho trojuhelníku a přivařit nebo připájet. Nemuselo by to být ani moc velké a ta trubka by nemusela být tak daleko od toho středu jako zpevnění pro kotoučovku.
Vzpěru tam chci dát přesně tak, jak píšeš. Ve tvaru trubky, ale zase aby prošel řetěz :)
Tady je krasne videt dusledek te diry na oslabeni toho matrose, jednoznacna chyba designera. Teda pri te cene tech ramu me to udivuje, nedavno tu byl praskly hlinikovy Niner.
V te dire jsou asi sruby co drzi patku hazky, ze? Na leve strane je nevidim. Jeden sroubek bude stacit, bude to stahle pres osu. Prasklinu bych vybrousil do V stopkovou frezou a zavaril vysokopevnostni elektrodou. Po zavareni poklepat kladivkem a nakonec zabrousit. Tu prvni diru bych vubec neobnovoval, svar bych nechal vycnivat dovnitr. To s tou trubkou je dobry napad. Ale klidne dat jen plochac z nejake lehce svaritelne C-oceli. Na pevnosti toho plochace az tak nezalezi, dulezity je dobry svar. Trojuhelnik az k patce urcite ne, nechat aspon malou mezeru, dalsi navarovani na patku zvenku by ty svary u patky spis oslabilo. Pokud se to udela poradne, tak to vydrzi a uz to asi nepraskne. Hlavne se zbavit te prvni diry.
Když jsem viděl jak to ruplo (kamenitý sjezd a kolo začalo divně pocukávat + vydávat podivné zvuky), tak jsem si říkal to samý – a že to vůbec takhle dlouho vydrželo.
V dírách jsou zapoštěné šrouby, co drží patku. Musí lícovat, protože se přes ně uchycuje ještě matice RU.
Jak mi to takhle popisujete, už z toho vidím vesmírný problém a začínám mít obavy nosit rám někam do firmy pracující s nerezí :) Chtěl jsem mít kolo pojízdné rychle. Ideálně do pátku – což se při posílání asi moc nepovede
tohle bych dal nejakemu ramari at ti vymeni patku. a pekne v kuse, zadnou vymenitelnou hlinikovou. ;-)
Hliníkovou bych nechal, radši bych možnost výměny. Ale musí se samozřejmě udělat výztuha, jak bylo psáno výše
Tak je nahovno, ze je tam to zahloubeni, to to zeslabuje a navic to muze jeste roztahovat.
Co psal jakobo, jednu díru bych asi nechal zavařenou a ať drží jen patka. Na starém kole jsem to takto měl také. Bohužel je to tak, jak je :((
zítra zavolám někomu tady z okolí co dělá rámy. Ukecali jste mě, i když to je asi zbytečné.
Vymena cele patky jak psal JSt je zas jeste o kus dal a zvlast u takoveho ramu. Z haku hazky v jednom kuse s patkou nemej strach, ta vydrzi vsechno.
přesně tak, je jen otázka jestli to che jen tak poflikovat, nebo perfektně opravit
Co je potom perfektně opravit a co je jen poflikovat no. Já měl pevnou jen na libertě a zažil jsem na závodech dost patek urvanejch. Proto v tohle řešení moc nedůvěřuju.
Já chtěl dát tak jak bylo + udělat výztuhu. Pokud bude lepší pevná ocel patka, tak jsem klidně pro. Zítra budu obvolávat. Svářwči asi poradí víc.
Nevim jak to ma kubad, ale za poradne reseni bych volil to co navrhl JSt:)
Jo, Davka říká novou ocel patku. Takže zítra volám do Olomouce pánovi, jak by to viděl řešitelné a co by bylo nej. Teoreticky by se mohl ten rám zpevnit při záběru atd.
už sem mu psal prostě nechat to kompletně vyměnit, třeba singlebe používá hodně podobné paty:
pro rámaře nebude problém si ji vyrobit jak potřebuje
jsem zvědavý jak dopadne
Jo, toto by byla znacka ideal:)
No moc pěkné moc pěkné. To je už jak pevná osa ne? :)
jo 135×10 takže by se pro tebe nic neměnilo :D
:-D změní se jen stav účtu.
Ještě tapper hlavko, vidlu a je to pořádněj závoďák :-D
Ty jo, tak ted sem se vydesil. Ta miniatura vypada jak kosa a pod ni dve usekle hlavy!
Dobrej matros:)
urvana patka znamena co? ze nekdo namotal klacek a krom saltru mas v prdeli i mekkou alu patku, ktera se ti zbytecne ohne i pri trosku krivejsim pohledu. u oceli bych neuvazoval o nicem jinym nez o pevne ocelove patce. ;-)
Vidíš nahoře, že má přelomený dropout, ne?
mozna jsem to napsal kostrbate, ale snazil jsem se napsat, ze vymenitelna patka je na ocelovym ramu uplne k hovnu, resp. spis pro zlost. ;-)
Když už koupíš rám, který ji má, tak co se dá dělat…?
Otazka na vas co tomu rozumite, trosku to zneuziju. Jake jsou rozdily a vlastnosti oceli. Mluvilo se tu o CrMo, Reynolds, Columbus. Myslel jsem, ze Re a Co jsou jen znacky co delaj trubky z CrMo, nebo pouzivaji jine slozeni? Jak to je?
Znacky – slozeni asi jine. Pak mas jeste ruzne sady s ruznymi vlastnosmi.
jsou různé značky, a ty dělají různou kvalitu 853 od Reynolds už patří k tomu lepšímu co seženeš
písni mi na mail, pošlu ti jednu kraťoučkou, neúplnou a starou tabulku :-)
Tak, moc děkuji mistru z dílny Pietro. Už můžu řádit :)
Celkem OK, ale jeste bych to vzal lakem, nez zacnes radit :-D
musím nechat namíchat… :-D
Co dela lehky kulomet vz. 24 na vetru a vode?
Rezne, vole…
Hm, nějak mi odstín dle víčka spreje nesedí :-///
Co udělá s odstínem laku černý/šedý podklad? Má to velký vliv? Stříkal jsem šedým.
To tak udelej i na druhe strane :))
Chtěl jsem dát dokupy víc odřenejch míst – pod převodníkem, u hlavovky, nad košíkem, na horní rámovce… alespoň zapiplat barvou škrábance, větší vydřeninny stříknout. :(