Ideální silniční kolo pro začínajícího amatéra

93 nepřečtených
  • Coxino

    Zdravím všechny, mám na vás velikou prosbu. Již dlouhou dobu uvažuji o koupi silničního kola, jelikož chci začít aktivně jezdit (přibližně 2× týdně), avšak s kolem mám minimální zkušenosti. Jsem úplný začátečník a potřeboval bych poradit s koupí kola. Měřím 193 cm a vážím 83 kg. Rozhodl jsem se uvolnit na kolo okolo 15 – 20k. Problém a důvod proč prosím o radu je ten, že jsem prohledal internet jak to šlo, ale nebyl jsem schopen poznat rozdíl mezi tím a oním kolem a nemám ansolutní ponětí, jaké kolo je pro mě jako začátečníka ideální. Za jakoukoliv radu, pomoc či nabídku budu velice rád. Děkuji.

    0 0
    • novas752  

      Jel si někdy na silničce?

      15–20k neni na novou silničku zrovna moc, o 5 víc by bylo lepší, nebo lehce jetý bazar. Hoď sem odkazy na ty co jsi našel a on ti to někdo porovná.

      U silničky je kritický vybrat správnou velikost i geometrii, takže by bylo fajn se na stejnym rámu (může být jinej stupeň výbavy) aspoň 2h projet a zjistit jak ti to sedne.

      No a jestli ještě nemáš, rezervuj si něco na nášlapy + tretry, takže minimálně 0,5 + 2k navíc.

      0 0
    • lunochod  

      No hlavně potřebuješ rovnej nedíratej asfalt po okolí jinak je to na prd :-)

      0 0
      • zdenal8  

        Ale to je zase nesmysl. Zbytečně ho neodrazuj od silničky. Jezdím na silničce do práce a některé úseky nejezdim ani po asfaltu. A je to úplně v pohodě.

        0 0
        • Mart7  

          A co třeba Auru XR? Sice přes 20 tisíc, ale je na tiagre, TRP kotoučovky, trochu vzpřímenější geometrie a nebude se muset bát sjet z asfaltu. Nevím, jestli je dobré doporučovat čistou silničku s menší rozsahem rychlosti do pomala a 21mm plášti.

          0 0
        • lunochod  

          Za cenu avg stejný jak na bajku. To potom jo :-)

          0 0
    • Rowdy  

      Kola v této cenové kategorii budou

      1. nová s hliníkovým rámem
      2. jetá

      Jestli jsi začátečník a nemáš kolem sebe lidi, co poradí, možná bude snazší koupit kolo nové. Páčto asi ani nemáš zkušenost se servisováním kola a volba ojetého podle inzerátu může skončit pastičkou.

      Ačkoli by na kolo z Dekáče polovina BF nesedla a je to trochu mimo tvůj limit, tohle mi přijde na začátek víc než dobrý Ultra 900

      Má to všechny atributy slušného kola. Má to solidní kola Mavic Aksium (jako že vydrží). Komponenty Shimano 105, což už je 11 kvalt. Váha je sice trochu vyšší, ale v rámci hliníkových kol nijak strašná. Nakonec asi s tím nechceš vyhrát Tour de France.

      Co jsem se díval teď letmo po kolech, za cenu kolem 20k dostaneš většinou komponenty Shimano Sora (9 kvalt) či Tiagra (10 kvalt). Pod 20k dokonce Claris. Třeba u Superioru to bude mít kola Wienmann, což bych rozhodně nedoporučoval.

      Na komponentách Sora i Tiagra se samozřejmě dá v pohodě jezdit. Ale ten Dekáčovej kus mi přijde jako dost cenově unikátní. Za 25k dostat kolo na 105 je slušný počin.

      Nebo sehnat něco ve výprodeji. Jen upozorňuji, že největší slevy se ovyčejně dávají na největší ležáky. A největší ležák může mít svůj důvod.

      0 0
      • couffy  

        Tohle z Dekáče jsem kupoval je to cca 14 dní,výbava velice slušná,105,2×11.PO 30 letech se chci vrátit na silničku,aspoň částečně,a tohle se mi jevilo jako dobrá volba.Není to tedy žádná light raketa,ale u mě dobrý.Jen tak pro zajímavost Vel XL,60cm,se dvěma košíky,s pedály, kapsičkou s duší a montpákama a s tachem 9,64kg

        0 0
      • Coxino  

        To kolo vypadá víc než solidně na 25k díky za tip. Koukal jsem na nějaká další kola jak na bazaru, tak v obchodech, ale podle reakcí tady si myslim, že tohle kolo je pro mě asi nejlepší.

        0 0
    • MartyM  

      jesti máš v okolí decathlon tak se tam zajdi kouknout na silničky co mají v nabídce. Je možnost se domluvit i na půjčení, většinou mají na těch větších krámech všechny velikosti skladem. Kamarád je rozhodnutý pro tuším triban 540 se to jmenuje, je to v tvojí cílové cenové kategorii, shimano 105, kola mavic askium. Jednu sobotu měl půjčenou jednu velikost, druhý týden druhou, protože mu to tak vychází na pomezí.

      0 0
    • IndyCZ  

      Canyon Endurace AL 6.0, nejlíp v akci/výprodeji, velikost dle competitive cyclist bike fit calculatoru.

      0 0
    • tromboonen  

      Nejdřív se změř na CC abys vůbec věděl jakou geometrii a velikost potřebuješ (návod viz témata „velikost“ v silniční sekci, nově je třeba předstírat, že jsi v Americe, taky se to tam řešilo). Pak se můžeš rozhlídnout po bazaru, asi budeš mít větší velikost, takže je možný, že i uprostřed sezóny se tam něco slušnýho najde, bazaru se nemusíš bát, dá se poznat i z fotky a z pokecu s majitelem jak na tom kolo je. Za 15–18 tam bejvaj značkový hlíny na něčem jako 105… Pokud na bazaru nic nebude, nebál bych se toho dekáče, nebo něčeho na Tiagře 4700

      0 0
      • popokatepetl  

        Mě CC nefunguje. Bylo to super.

        0 0
        • tromboonen  

          Řešilo se to ve vlákně silnička něco něco, musíš si nainstalovat nějakej doplněk do prohlížeče, co Ti na chvíli „udělá“ americkou IP adresu.

          0 0
    • team_daddy  

      Kupkolo doprodává nějaký Focusy, většinou menší velikosti, ale třeba něco objevíš. No a Mojekolo má občas dobrý ceny na loňský Meridy. No a obecně Merida má od 1.7. slevy a ty Tiagry jsou tam tuším od 20.000,– (za ročník 2017).

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • creater  

      Prodám tohle https://www.bike-forum.cz/…-nivolet-2-8 mlaďas nutně potřeboval k bajku silničku, aby po 100km zjistil, že ho to nebaví :-D tak kdyby náhodou :-)

      0 0
    • bazukoid  

      Zdravim,

      Riesim podobny problem ako autor tejto temy. Chcel by som si kupit svoj prvy cestny bicykel. Cenovy limit okolo 850 eur (22 000 Kc), plus-minus.

      Snazil som si nieco nastudovat, a vyzera to, ze za v tejto cene sa dostanem hlinikovy ram, karbonovu vidlu a komponenty Shimano Claris, Sora alebo Tiagra, vynimocne 105.

      Vobec ale netusim, aku velkost by som potreboval. Som vysoky 191 cm. Skusil som sa aj odmerat podla competitive cyclist, ale velmi sa v tom nevyznam. Aky rozmer ramu mam sledovat? Ak vezmem do uvahy dlzku sedlovej rurky, tak potrebujem cca 60 cm, Ale dlzka vrchnej ramovej rurky mi zase vychadza 54 cm. Taky ram som vsak nikde nenasiel. Aj ked je dost mozne, ze som sa neodmeral spravne.

      Toto som nameral:

      Inseam: 92

      Trunk: 70

      Forearm: 34

      Arm: 66

      Thigh: 69

      Lower Leg: 59

      Sternal Notch: 158

      Total Body Height: 191

      A tu je Eddy fit:

      Seat Tube Range c–c: 60.8 – 61.3 cm

      Seat Tube Range c–t: 62.6 – 63.1 cm

      Top Tube Length: 54.4 – 54.8 cm

      Stem Length: 10.6 – 11.2 cm

      BB–Saddle Position: 78.2 – 80.2 cm

      Saddle Handlebar: 56.2 – 56.8 cm

      Saddle Setback: 10.6 – 11 cm

      Zaujali ma tieto bicykle:

      Kellys ARC 30 – tam je velkost asi jasna – L. horna ramova rurka 56 cm, sedlova rurka 55.9 cm. vyrobca tu velkost odporuca pre postavy do vysky 192 cm. To by som aj splnal, ale ani jeden rozmer nesedi s vypoctom.

      Specialized Allez – Tak tu som sa stratil uz uplne stratil. Na zaklade Eddy fit by mi vyhovovala dlzka hornej rurky na bicykli velkosti 52. To je urcite blbost, druhy najmensi ram na moju vysku. Najvacsi ram ma dlzku sedlovej rurky 58cm. Je to viac ako na Kellyse, ktory by mal byt urceny presne na moju vysku. Ale podla Eddy fit stale malo.

      Rozumiem tomu tak, ze dolezitejsia je dlzka sedlovej rurky. Ako by som mal pri vybere zohladnit ostatne rozmery?

      Dakujem

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Důležitá je TTh, tedy vodorovná efektivní délka rámu, zde jako Top Tube. Ale i ta jen orientačně, protože ve skutečnosti Tě zajímá poloha sedla vůči středu a pak řidítek vůči sedlu.

        Nicméně nejspíš máš chybu v měření, na 191 cm mít celé paže jen 66 cm je opravdu extrémně málo. Stejně tak poměr mezi stehnem a holení, z toho pak leze nesmyslný setback 11 cm při výšce sedla jen 80 cm. Znovu a lépe.

        0 0
    • bazukoid  

      Dakujem za postrehy.

      Odmeral som sa este raz. Dufam, ze uz presnejsie.

      Actual inseam 92 cm

      Trunk 74.5 cm

      Forearm 33 cm

      Arm 65 cm

      Thigh 65.3 cm

      Lower leg 59.3 cm

      Sternal notch 155.5 cm

      Total height 189 cm

      0 0
      • bazukoid  

        Dnes som vyskusal 2 bicykle. Sice mimo mojho cenoveho limitu, ale aspon mam nejaku predstavu.

        Kellys URC 30 velkost L

        Giant TCR Advanced 2 2016

        Giant bol pre mna ovela pohodlnejsi. Mal som pocit, ze to je ta spravna velkost pre mna. Teraz rozmyslam, ci by som sa poskladal na Specialized Allez 2017 vo velkosti 56.

        Nieco som si nastudoval o pojmoch reach a stack, Giant ma reach 403 mm a stack 580 mm. Allez reach 392 mm a stack 574. Myslim, ze ak by som tam dal 110 mm predstavec a nejake podlozky pod riadidla, tak by som sa dostal na rozmery Giant TCR. Alebo je to uplna blbost?

        Z Kellysu som mal pocit, ze je trosku vacsi ako by mal byt. A aj ta jazda bola trosku „nervoznejsia“.

        Dakujem

        edit: pridavam linky

        0 0
    • plysovykozisek  

      Co říkáte na toto, je to dobrá koupě?

      https://www.cyklonemcik.cz/…6800-11-2016

      0 0
      • tromboonen  

        fotky jsou jen ilustrační a nemusí odpovídat základnímu popisu… klasickej Němčík… jinak na co Ultegru na nejzákladnějším mixu toho, co mu kde zbylo? Ani jedny z těch zápletů tam nebudou, píše náboje Tiagra a pozink dráty…

        0 0
        • gersa  

          Zvolil bych radeji presne obraceny pristup – nizkou sadu a carbon ram a slusny kola nez Ultegru a zbytek shit. Samotna sada to nezachrani a rozdil mezi Ultegrou a treba Tiagrou bude jen v hmotnosti, na funkci to nepoznas

          0 0
          • Biermann  

            Nemá náhodou tiagra jen 10 rychlostí?

            0 0
            • gersa  

              Je. Ale to ničemu nevadí… nebo jo?

              0 0
            • novas752  

              Má ale pokud neni kovanej silničář tak mu ten 11. převod a malinko horší odstupňování chybět nebude.

              0 0
            • MiKED  

              Upřímně mi nějak ten jeden pastorek navíc nechybí (a ano, zkoušel jsem to). Tiagra je naprosto dostačující.

              0 0
          • milan.v  

            No, nevím tedy s tím rozdílem sad…

            0 0
          • tromboonen  

            To jsem tím tak nějak chtěl naznačit…

            0 0
    • Halamis  

      Ahoj,

      nechci zakládat nové téma. Tak to dávám sem. Hledám silničku na ježdění do práce (10+10, průměrně 4× týdně) a příležitostné vyjížďky do 50 km, do teď jezdím na Tribanu 100. Neříkám, že to kolo je špatný, za ty peníze dost dobrý. Ale prostě mi tam chybí ty převody.

      Přemýšlel jsem, jestli gravel nebo čistou silnici. Ale jelikož jsem na netu našel, že i silnička si poradí s rozbitou cestou (prostě III. třída s hromadou záplat a děr) a jen zřídkakdy jezdím po štěrku, tak jsem se rozhodl pro silnici.

      Budget 20k – i když bych přešel na „obyčejný“ Claris, tak si myslím, že ten rozdíl oproti Tribanu bude hodně znát.

      Zrovna teď jsem narazil na https://www.cyklobazar.cz/…m-pekny-stav

      Co myslíte?

      Děkuji za rady.

      0 0
      • zarkow  

        U převodů ti chybí rozsah, jemnost odstupňování nebo obojí? Tiagra 2*10 ale myslím nemá páky s opratěmi, to měla devitková, nebo jsou tam starší páky z vyšší řady. Ale pokud chceš víc poznat rozdíl proti stávajícímu Tribanu, využil bych tvůj rozpočet na plno, za 20tis najdeš i karbon na 105tce.

        0 0
        • Halamis  

          Hlavně rozsah. Ani ne tak do kopce, jako z kopce. Odstupňování asi tak moc ne. Vypadá to na starší Tiagru 4600.

          20k je strop, ale samozřejmě čím míň do toho vrazím, tím líp. Tak budu hledat po bazarech dál.

          Mě se právě zdála cena 11k docela dobrá na Tiagru. Ale nevím, jak moc velký rozdíl je mezi 4600 a 4700. Myslím, že jako naprostý začátečník to ani nepoznám :D

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Na tom kole z bazaru je 4600, tzn. má opratě a starší poměr tahu, který měly všechny desítkové sady dřív.

            Novější sada 4700 má deset rychlostí, ale tah jako nové jedenáctirychlos­tní sady.

            Prakticky to znamená, že se 4600 spolupracuje všechno 10sp až do 5700 a 6700, krom toho také 9sp MTB přehazovačky, když potřebuješ větší pastorky vzadu. A do sady 4700 se dají dát přehazovačky z 11sp sad.

            0 0
            • Halamis  

              Aha, takže, kdybych se v budoucnu (předpokládám, že bych to měnil až tak za 3 roky) rozhodl pro nové dualy, tak bych musel vyměnit i přehazovačku?

              0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                Hypoteticky. Proč bys to dělal? Ta sada vydrží nejspíš >>50 tis. km. V porovnání s cenou pák je přehazovačka za hubičku, pokud to není DuraAce.

                Ano, pokud bys měnil dualy, tak bys měnil i přehazovačku a nejspíš i kazetu. Naštěstí jsou na něm záplety Mavic, které poberou hladce i 11sp kazetu bez přemlouvání, tvůrci ořechu s něčím takovým už před čtvrtstoletím evidentně počítali :-).

                0 0
                • Halamis  

                  Je pravda, proč bych to dělal :D To je pravděpodobnější, že s ním budu jezdit 5 let a pak ho vyměním za jiný.

                  0 0
                  • ˘Ö˘ Krab  

                    Přesně tak. Sada opravdu vydrží desítky tisíc kilometrů i nevybíravého zacházení, deště, nějaký ten pád … Silniční věci se dělají na výdrž a počítá se s tím, jsou také poměrně drahé.

                    Maximálně pak celé kolo přejde do kategorie „zimák“ a tím se začne jeho osud naplňovat, když se okouká a vyjde z módy.

                    Jako asi tak: dojel jsem letos na sadě 6700 velký převodník 50z, levnější bylo koupit celé mírně jeté kliky. Přehazovačka stále uspokojivě přehazuje (vůle drobná), přesmykač přesmyká, páky řadí, všechno jízdně funkční, ale, v porovnání s daleko méně jetou identickou sadou na druhém používaném kole, už je prostě použití cítit. Což neznamená, že po výměně bovdenů a řetězu a po důkladném vyčištění, ještě dalších 20.000 sada nedá. :-)

                    0 0
                    • zarkow  

                      Kolik má 6700 zhruba najeto a po kolika km si měnil převodník (kliky)? Sadu 6700 mám už desátou sezónu ale se směšným celkovým nájezdem, který tu dává Miťo a jemu podobní za 3/4 roku :-) na pružinách a podobných částech se může projevit i čas, ne? Díky

                      0 0
                      • ˘Ö˘ Krab  

                        S jistotou >>50.000 km, nechce se mi to hledat přesně. Zubů na velkém převodníku už byla asi tak jen třetina výšky i šířky, někdy jsem sem asi i dával fotky. Sadu mám od novoty.

                        Pružiny přesmyku i přehazky vypadají v pohodě, trochu unavené (ale možná jen špinavé, zaprášené, zanesené) začínají být západky/zuby v pákách. A to tam mám, mimo prvních deseti tisíc, kdy byla sada na jiném rámu, stále originální BSA středové misky. :-)

                        Ještě mám připravenou, s omotávkou a lanky, výměnu gumové krytky páky prošoupané na vnitřní straně, kde si opírám levý palec. Navíc jsem tady v bazaru koupil záložní sadovou přehazku za pěkný peníz, možná ji nasadím, možná ani ne.

                        Stav sady určitě nemohu charakterizovat jako „jetá za pěkného počasí dívkou po cyklostezce“. Nebyla úplně levná, ale zpětně nelituji ani koruny. Kdybych to byl býval tenkrát věděl, jak dlouho se mnou bude, tak bych asi koupil rovnou DA.

                        1 0
                        • zarkow  

                          Díky, to jsi mě potěšil, mám ji také od novoty a s takovou sada dožije s celým kolem, protože z časovo rodinných důvodů se tomuto nájezdu bohužel asi těžko kdy přiblížím…

                          0 0
                        • Honzis  

                          dualy 4500 Tiagra 2×9 mám teď cca 62.000km a chodí furt dobře, i gumy na pákách origo, beztak jiný už těžko seženu. Esteticky už je to bída, ale funkčnost parádní, 2× jsem urval koncovku lanka v páce jinak nic. Přehazovačka 105 je rozhodně na míň km, chytá vakl a rolničky žádnej zázrak, ty jsem dával BBB na ložiskách. Zuby na klikách (Octalink 105) mi teda 50kkm asi nevydržely, ale nejezdím převodníky úplně na smrt. Souhlasím s tím, že opečovávaná silniční sada vydrží strašně moc. Kazetu 9sp 105ku jsem teď měnil po skoro 20.000km ale jen kvůli rozsahu, zuby v pohodě, obyč Tiagry možná víc než 20kkm nevydrží, ale nemůžu přesně říct kolik mám na které kazetě.

                          0 0
                          • deekay  

                            U me odesla prava paka Ultegra 6800 po nejakych cca 40–45000Km. Zalomil se licovany sroubek, ktery cely mechanismus razeni drzi vpredu.

                            0 0
                          • ˘Ö˘ Krab  

                            Zrovna páky sady 4500 mi přijdou opravdu jako nezničitelné a nesmrtelné. Jednoznačné (byť trochu hrubší) indexování, kšíry, ale za mě ideální sada pro nevybíravé použití a pro malé kluky, kteří se ke kolu nechovají zrovna v rukavičkách. Výhra v loterii jsou pak 4600, protože jsou mechanicky stejně robustní, ale už 10sp.

                            Teď jsem trochu šiboval s vybavením a ten opravdu podstatný rozdíl mezi sadami dělají nakonec kliky s převodníky. Ono se to projevuje i na jejich ceně. Funkčně Tiagra 4500 dobré, 4600 výborné, 4700 bída a hnus, velebnosti. Dvojice prvně jmenovaných mi přišla v té době dost drahá, 4700 jsou proti tomu relativně levné – ale to může být subjektivní vzpomínka. Po krátké zkušenosti se 4700 jsem si uvědomil, proč mám vždycky na svých silničkách kliky Ultegra, ať vypadá zbytek výbavy jakkoliv.

                            1 0
                    • embi  

                      No mě se levá páka Utlegra 8020 pokazila do 5.000… Prý otahaný strojek. Přesmykač Ultegra taky nic moc, praskající plast.

                      0 0
                      • ˘Ö˘ Krab  

                        Asi bude trochu rozdíl v tom, že na 6700 žádný plast na přesmykači nenajdeš.

                        0 0
                        • embi  

                          Rozhodně. A nejhorší bylo, že nová páka ani nejde sehnat! Dovozce Shimano mi řekl 2 měsíce.

                          Zlatej Sram…

                          0 0
                          • jecnak  

                            Napis mi do zprav. Nektere veci na dualech umim opravit.

                            Plast do presmyku se prodava jak dil.

                            0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Pokud by seděla velikost, tak ideální řešení.

          0 0
          • Halamis  

            Kolo parádní. Ale bohužel ta velikost. Mám 175 cm. to samé jsem řešil i u stávajícího kola, kde je moje výška na pomezí dvou velikosti. Vybral jsem tu menší a není to úplně ono.

            0 0
          • zarkow  

            Jj nedávno tu někdo dával do galerie silnici od MMR, možná dokonce tuto hlínu a reálné fotky se mi moc líbily, osazení plně funkční, za tu cenu fajn kolo.

            0 0
            • adam1  

              Synátor ho má ,175 měří a i já se 182 bych se na něho poskládal,jestli máš strach že ti bude malé /krátké tak nebude:)

              0 0
              • Halamis  

                Vypadá opravdu parádně :-) Děkuji za foto. Asi je rozhodnuto

                0 0
    • Max88  

      Zdravím, jaký máte názor na tuhle silničku jako na moje první silniční kolo? https://www.cyklobazar.cz/…ens-xenon-54

      175cm/70kg

      0 0
      • Espen  

        To je za 20 moc pěkný. Nečekej, bude hned pryč. Tedy jestli ještě není :-).

        0 0
    • aquilas  

      Ahoj. Co si myslíte o téhle nabídce? Je to ok za ty peníze?

      https://www.cyklobazar.cz/…lized-tarmac?…

      Díky za názor

      0 0
      • Velomiwookie  

        cena je ok pokud okamzite sundas ty plaste a omotavku a zapalis je… Vic zprzneny kolo jsem asi nikdy nevidel :)

        0 0
        • aquilas  

          Jo ta omotávka se mě taky moc nelíbí :) A ty pláště jsou nějaký špatný? Se silničníma nemám zkušenosti, takže netuším. Díky

          0 0
          • Velomiwookie  

            ta cervena barva na nich je ulet. mit to cernou omotavku a normalni cerny plaste tak to kolo vypada mozna i hezky :)

            0 0
            • yaourt  

              To teda, je to neskutečně přeplácané červenou. Jinak kolo samo o sobě dost pěkný

              0 0
    • FraVal  

      Jak to vidím já. Kolem 50tis bych nic jiného než nové nekupoval. Pojezdíš sezónu, a když tě to hodně chytně, tak stejně budeš dávat nové komponenty. Základ je rám (karbon). Všechno ostatní je spotřebák. Koupil bych něco na 105 s karbonovým rámem,a po ojezdění (jedna sezóna) bych dával vyšší komponenty. Nebo taky stejné třídy. Na výběr je toho hodně, a ten pocit z nového je úplně jinde. Kupovat kola 3 a víc roky staré za ty peníze mi nedává smysl.

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Ojezdit 105 za sezónu?

        1 0
        • FraVal  

          Tak jo, třeba víc, ale jde o to, že to nemusí být top specifikace. 105 je super . Když ujede nějakých pár tisíc km, tak stejně kazetu, řetěz, kotouče, destičky budou nové, a může dát vyšší řadu. Řetět taky, a postupně, mu zbyde jen páka

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Nevím, kde žiješ. Kazeta i z řady 105 vydrží řádově 10+, ale spíš 15 tis. km i při použití za všeho počasí. Za kolik let to na silnici najede? Má na to vůbec čas?

            Řetěz je spotřebák na každém intenzivně ježděném kole, když dá dva za rok a bude je střídat, vydrží tak 8 tis. bez poškození pohonu. Když to nebude rvát zbytečně a naučí se trochu šlapat a řadit.

            Destičky nejspíš sjede, kotouče spíš ne.

            105 je víc, než si je většina lidí schopna připustit. Podstatné nakonec je zvolit správnou kombinaci převodníků a správnou řadu, 105 je obecně dobrá volba.

            Ale pokud by věděl, že najede opravdu za rok na tom kole 8–10 tis. a opakovaně, pak je lepší jít do Ultegry rovnou.

            1 0
            • Velomiwookie  

              Ja treba koupil obdobnou starsi silnicku na dure za podobnej peniz radsi nez novou na 105 i kdyz na silnici najedu treba 3k jen. Vim ze by mi 105 stacila stejne jako mi na minulem mtb stacilo deore, ale ten pocit ze bych mohl mit lehci kolo s lepsima komponentama co by mohlo jet o trochu lepe by me zral a hned bych to mel potrebu upgradovat :)

              0 0
            • FraVal  

              Myslím, že jsme na tom stejně v užavování. 105 je super řada,možná nejlepší poměr cena výkon. ze vším souhlasím. Ale kazeta mi nikdy nevydržela více jak 3 –4tis km, když jsem dal poctivě nový řetěz, tak už to bylo utrpení, (ps: když jsem jel starý řetež a starý kolečko, tak to bylo v pohodě, stejně vytahané, i 5tis km, ale potom, jsem musel obě dát nové). Ale pořád myslím, že je lepší koupit nové kola na 105 a za rok dát nové komponenty, než kupovat nové kole na ultegre a stejně za rok kupovat nové komponenty, (řetez, kolečko, destičky, apd). Prostě stejně to za rok koupíš a dás lepší a postupně to bude na té vyšsí úrovni, A jestly někdo ujede 1tiskm na takovém novém kole, tak ano je to vyhozená investice,a potom opravdu stačí bazar. (kde se určitě dostane na slušnou ůroveň cena výkon) .

              0 0
      • vasek80  

        Proč karbon? Plánuju nového Canyona a bude to doplněk k MTB, tak jednou týdně 100km. Problém je, že se mi líbí více barvy na Alu rámu (barva jede) a to že je o 250g lehčí mě moc netrápí. V pohodlí zas takovej rozdíl nebude hádám po zkušenostech s karbon MTB rámy.

        Ve 40 letech si to kolo kupuju vpodstatě na pořád, klidně bych za karbon připlatil, ale když černou nchci a červeno-bílá se mi nelíbí.

        0 0
        • mirage  

          Mam jen dotaz : jak sedite na silnicce a jste zacvakli do pedalu, pedaly date do vodorovne polohy, jedna noha je uplne ve predu a ted otocite prednim kolem do leva, klepne vam predni kolo o tretru?

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • deekay  

            Zalezi na mnoha faktorech. Velikost tretry, nastaveni kufru a v neposledni rade geometrie kola. Rika se tomu toe overlap a ja ho na silnicce diky svemu posedu mam.

            1 0
            • mirage  

              Optam se: mam to nejak resit nebo to nechat tak a proste jezdit?

              0 0
              • deekay  

                Nechat. Troufam si rict, ze to ma vetsina, co maji sportovne strizenou silnicku mensich velikosti. Vyjimka budou endurance geo a obecne dlouhe ramy.

                0 0
                • mirage  

                  Velikost 53 mam ok, ze? Doufam ze se na ni nekde v zatacce neprizabini :-))

                  0 0
                  • deekay  

                    fakt nevim jestli mas 53 ok, neznam tvoje proporce ani posed ani typ kola ;) Ale s nejvetsi pravdepodobnosti ti to se 174cm male nebude.

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.