Jak číst terén ? (Vánoční anketa)

134 nepřečtených
  • Bike-o-Noor

    Zdar cyklosvěte!

    Asi bude málokdo nesouhlasit s tím, že hlavní bariéry máme v hlavách (mentalita, psychika.....). Ale dělat se s tím dá něco vždycky.

    Jak jsem si tak v sobotu zajel s dcerou do blízké pískovny a jak tam jsme se pouštěli šusem z krátkých a strmých, naprosto bezpečných břehů (pokud se vyhneš tomu šutru, že), tak jsem ve chvilkách, kdy se odhodlávala na svém Zephyrovi k dalšímu pokusu, obcházel další skluzavky a koukal jak na ně. A zopakoval si notoricky známý efekt: pohled zdola=*v poho*; pohled shora na tu samou pasáž=ouva.

    Nebudu to zbytečně košatit dalšími zážitky z jiných akcí, podstatu shrnu níže. Nejde mi o rady jak na nějaké DH vraždy nebo ostré enduro, ale na druhé straně dík za vaše ry… za každý postřeh. Jak odhadnout do čeho se pustit? Technické detaily vítány (typu: mám full/HT, trailová/agresivní geo pomáhá, překážky na trase vs. kliky atd.)

    No a jinak přeji pěkný vánoční čas, v mém akčním rádiu dává počasí přednost (opět) biku před lyžemi.

    Anketa: Má pravdu pohled shora nebo zdola?

    7x
    24%
    1x
    3%
    0 0
    • Jason Voorhees  

      Chybí Ti tam možnost „Kamikadze na slepejše“.

      1 0
    • novas752  

      To nejde říct jestli shora nebo zdola. Každá překážka vypadá nějak jinak, jednou to vypadá lépe shora, jednou zdola. Často pomůže když vidíš jak to někdo projede, případně tě na to rovnou někdo „roztáhne“ – to hlavně na překážkách, kde je klíčová správná rychlost.

      A mentální blok, to má asi spousta lidí, každý trochu někde jinde. Dobře víš že to není zase tak těžké, že by si to nejspíš projel úplně v cajku, a stejně tě tam hlava nepustí. Tam dost pomáhá když se to jede v rychlosti bez zastavování, jakmile někde začnu chodit okolo a přemejšlet tak je to cesta do nikam.

      3 0
      • Bike-o-Noor  

        To je hodně přesné, díky. Ta rychlost, správná rychlost, je asi fakt jednodušší, než tam balancovat a padat nebo si přišlápnout. I když přišlápnutí je asi košer…

        (ale je to anketa vánoční, ten týden do Silvestra)

        0 0
        • Jason Voorhees  

          Tenhle tejden teda záleží, kolik máš v žíle. Od toho se bude odvíjet následná odvaha :-D.

          0 0
          • novas752  

            No ale bacha, mě se třeba jezdí líp po jednom pivku než úplně střízlivej. Člověk se trošičku uvolní…

            A samozřejmě záleží na únavě a teď v zimě na míře prochladnutí. Zmrzlej s tisícovkou vejškovejch v nohách neni úplně nejlepší nápad pokoušet tu skalku kterou jsem 20× okoukával a ještě nikdy nedal. :-)

            3 1
            • Bike-o-Noor  

              Jéžiš, to je přímo Vládní Prohlášení!! Asi s tebou jdu do (pivní) koalice a změním nick na bike-o-hool. I když…dvě už je moc, to pak nohy těžknou ještě přerdtím než v nich něco – km a výškové metry – máš.

              To říkám jako ten, který se právě vrátil ze tmy. A tu skalku jsem za přisvícení fakt šťouchnul. Klikou. Nohy mám správně kudrnaté…

              0 0
    • Tomcat  

      Zkušenosti, vnímání terénu, znalost svého kola…

      • vyjetá stopa nebývá ideální
      • jen pomalu na brzdách nebývá ideální
      • chytat se jen zadní není ideální

      Pohled shora nebo zdola, nechat pro bombardovací letectvo a lyžníky. Ideální je si trať pokud se jedná o závody projet na nečisto, zastavovat prohlížet si to. A nebo i projíst pěšky .

      2 0
    • Manas  

      Hele, resil sem to letos mockrat pri uceni a slysel taky mockrat, napriklad od Pepy Dresslera a lektoru u nej. A presna odpoved .. neexistuje. Je to vicemene o zkusenostech, o tom na jakem kole ses, jak moc mas letos najeto, jak moc kolo ovladas. Pripadne o tom jak tohle vse zvlada ten komu radis stopu.

      Ale obecne za me – zezdola se nema moc cenu divat. Prekazky i stopa vypada uplne jinak. Co se muze zdat zdola jako nejetelne, realne muze byt skvela stopa. Takze urcite jit seshora a idealne, pokud to jde si tu stopu skutecne projit. A hlavne, predstavovat si jak se odvaluje kolo, aby si nevybral stopu ktera se v pulce sjezdu zlomi o 90 stupnu. Musi to navazovat, musi to mit nejaky smysl. Pokud je v ceste pak i skok, tak to uz je vyssi divci a to chce mit skutecne najeto a naskakano .. ale predpokladam, ze o tom se tady nebavime.

      3 0
      • Manas  

        Jeste jedna vec – pokud ses s nekym kdo jezdi jiny rozmer kol, tak se muze stat ze jeho stopa bude odlisna od te tve, letos jsem na to uz parkrat narazil. Tam kde jsem ja na 26" jel v klidu, deti na 24" a 20" kolech meli problem :D A obracene.

        0 0
        • novas752  

          Coz neplati jen o velikosti kol, ale o konstrukci kola celkově – ht nebo full, geometrie, zdvihy, pláště…

          1 0
          • Manas  

            To pisu v tom prvnim :) uprimne ale letos jsem znovu potvrdil, ze to co sjedou na 180 zdvihach, to ja dam na pevnaku taky. Jen to pohodli jizdy neni tak jako … jak rici .. komfortni :D

            0 0
            • novas752  

              Otázkou je jestli to co jsi poprvé sjel na 180mm fullu by si sjel poprvé nebo spíš se do toho vůbec pustil poprvé i na pevňáku – sem zase vstupuje ta hlava.

              0 0
              • Manas  

                No uprimne, ja dost casto dam vic na pevnaku. Proste se mi to ovladani pozdava nejak vic a dokazu s tim kolem vic. Nekdy mi prijde, ze ja jsem se nikdy nenaucil poradne jezdit na fullu. Nebo jsem nenasel ten spravnej. Momentalne jsem dospel k nazoru ze dobre provedeny zdvih (prubeh) na 140mm mi bohate staci na vsechno co s tim chci delat.

                PS: Ono jsem totiz par let jezdil DH na HT … takze mozna proto.

                0 0
                • Breakpain  

                  Jezdit pár let DH lajny na HT – to je trošku extrém a budeš krapátek jinde ;-) …

                  0 0
                  • Manas  

                    Ja nejezdim nejak moc dobre. Ja zacal jezdit zase trochu az letos, v ramci Dressler krouzku kde pomaham ucit maly deti. A taky svoji zenu cepuju :)

                    Rozhodne me to ale bavi a diky fyzicke priprave se na tom citim lip nez pred lety. Coz je vcelku komicke.

                    1 0
      • Bike-o-Noor  

        …nó, dejme tomu poskok

        0 0
    • skaj  

      Tam nejdriv poslu mladyho, tomu je sedm a neboji se niceho. On mi najede stopu a ja pak musim, protoze to uz sjel on:)

      Vazne – kdyz mam jit nejaky velky drop apod. tak nejdriv hledam neco podobneho, ale mensiho. V podstate to tak ucim i mladyho, nejdriv si zkusit neco podobneho. Pak si poradne prohledni (zdola i shora) kam pojedes a predstavuj si, kudy jedes a co delas ty a co dela kolo.

      A nakonec kdyz uz jde na vec – pokud citis, ze bys tam mel vletet ztuhlej, tak se na vse radsi vybodni. Jeste nejsi pripravenej. Musis vjizdet s respektem, ale zaroven s virou, ze vse klapne.

      Vzdycky rozhodnuti zda skocit/neskocit, jet/nejet nechavam na nem (pokud se nechysta zabit:). Musi se naucit sam odhadnout, na co se chysta a za tim rozhodnutim si stat. Mam to tak naucene z lezeni, lyzovani atd. a mimo jine je to nejlepsi prevence vyhecovani od kamosu, az ti bude 15.

      Technicky – mozna uplne zrejme vec, pak sorry, ale vidim to celkem casto – sedlo dolu, zaradit rozumny prevod a uz neradit a dat si dostatecny prostor na rozjezd a srovnani pedalu (proste se neodpichnout rovnou z hrany).

      1 0
      • Bike-o-Noor  

        Jojo, to jsem právě chtěl v mladé – je jí bohužel už 16 – upevnit a přitom mi to přišlo samozřejmé. Ale znovu a znovu: sedlo dolů a zadek za něj. Ale abych to dokreslil: loni se na daleko horším kole srdnatě pustila na místní skill track a navazující pump. No srandovní byla ta houpačka, kde jsem dvakrát padal jak hruška na přední .- zdárně – než jsem okoukal, že se správně máš nechat převážit v horní pozici…

        0 0
        • Manas  

          Pozor jeste s tim zadkem, jit uplne dozadu neni dobre, predni kolo musi mit trakci a musi mit moznost s tim rozumne brzdit.

          Mrkni sem: https://youtu.be/TfXwnN_D4tU

          A pak ma dobry videa Rasto Baranek: https://www.youtube.com/c/BikeMission

          0 0
          • Bike-o-Noor  

            Ano, je to otázka citu. Rozhodně mi jde především o to, aby to cítila sama. Žádná topornost. Nemáme nijak extra dlouhé biky. Já Spyro a ona Zephyra.

            0 0
            • Manas  

              To delas spravne .. telo relaxovane ale ready zasahnout do zmeny smeru. Kola se musej tocit a pak to spoustu veci prejede samo, jen tomu dat prostor.

              1 0
    • Sulka  

      Za me pohled zdola vynechat. To mi naopak vzdy prislo ze to jsou pekla. Koukat jen dolu, hezky to splyne v celistvy kopecek a telo a kolo si to nejak pobere

      0 0
    • R-A-D-I-U-S  

      Tak nějak bych řek, že člověk je citlivej na diferenciál. Takže pokud přijedu k něčemu co vypadá dost jinak než co běžně jezdím, mozek to stopne (neřeší to podvědomě, ale vědomě), já se zaseknu a začnu kolem toho chodit. Pokud se náhodou stane, že to projedu za někým způsobem, že se ani nestihnu leknout, tak dobrý, překročil jsem bariéru a jsem zas kousek dál, ale jinak to jde jen po malejch krocích (u mě).

      0 0
      • Manas  

        Jsou ale lidi co to dovedou potlacit. Napriklad ja .. i kdyz vim, ze to bude mozna bolet, nejsem si jisty jestli to dam, tak do toho vjedu .. pac si rikam, ze v nejhorsim z toho proste vystoupim a kolo se tak mozna potluce. To je taky duvod proc ja nemuzu mit drahy kolo. Je mi dost u zadku jak se to odre :D

        0 0
        • R-A-D-I-U-S  

          Tak to bezpochyby :-)

          Jako taky se někdy rozhodnu, že to zkusím, ale poslední dobou už né tak často :-)

          0 0
    • Georrge  

      Koukat zdola může být dobré pro získání jiné perspektivy a utvoření širšího obrazu o překážkách, finální (a řekl bych i většinou jediný potřebný) pohled je ale prostě shora…

      0 0
    • va-bo  

      Je potřeba stroj, který ideální stopu nevyhledává, ale takový, který ji tvoří.

      0 0
      • Manas  

        bagr?

        0 0
        • va-bo  

          buldozer…

          0 0
          • Manas  

            Hmm, pravda. to je lepsi … ale to Levo taky dobry bych rekl :)

            0 0
            • va-bo  

              Jo jo, gumy 2,5×29 bezduše a 160/150 zdvih. Dost dobrý..

              0 0
            • Bike-o-Noor  

              Hele, využiju příležitosti. Platonicky jsem se zamiloval do nového Spectrala, ale na Třeboňsko je to overkill. Ne, že bych nemohl výletit po práci, ale já to chci skloubit a dvě kola mít by znamenalo nechat jedno zaprášené. Takže jsem si vypracoval tabulku s porovnáváním geo dostupných strojů v doporučované velikosti a pokud pominu Neurona, je s ním v užším výběru Norco Fluid FS (číslování se bude v r. 2022 nějak posouvat), nový Trance, no a díky pozitivnímu zážitku ze ekoušky endurko Meridy čekám na uvolnění nějakých informací o nových modelech. Mám tam toho víc, ale vztah už není tak vřelý a dostupnost nejistá (snad krom Lapierra Zesty nebo Kona Processu. Hei Hei jsem už zapomněl.).

              Nejvíc asi tíhnu k Fluidovi, i když mít v té ceně karbon není od věci. Jenže ta geometrie!! Mám Spyro XL a nevím, zda by menší bike nebyl krokem zpět, na druhé straně by to mohlo být ono v daných poměrech. Máš s tím Fluidem nějakou zkušenost? Váhu akceptuji, za pedálem by to mělo jít, ale budu o moc pomalejší než na Spyro HT? To bych právě moc nechtěl a vychází mi lépe Neuron. Nemám strach, že by mne nějak zásadně omezoval, jak v jedné reakci psal Novas: sjedeš s tím 99% toho, co s jiným trail bikem, jen to bude v těžším terénu méně pohodlné.

              0 0
              • theedge  

                Tak vzhledem k tomu že v recenzích psali že Spectral jim jel líp než Neuron, tak se toho Spectrala asi nemusíš být.

                Spíš jde o to kde jinde ještě mimo Třeboňsko s tím kolem chceš jezdit, jak často a jaký ježdění tě primárně láká. – XC výlety nebo se začneš věnovat techničtějšímu ježdění a začneš objíždět trailcentra a vyhledávat ilegály ?

                Co chceš jezdit a jakou míru pohodlí u toho chceš mít si musíš rozhodnout sám – v tom ti nikdo neporadí. 100 lidí má totiž 100 názorů – pro někoho je priorita aby to jelo a má hrůzu že ztratí 0,5 W ve výkonu a někdo tohle vůbec neřeší …

                0 0
                • Bike-o-Noor  

                  Já ti nevím jak to pojat. Chtěl jsem napsat za prací, za prací, za prací, jsem hajnej, což znamená, že nejkratším směrem jsou u nás stejně všude nějaké, byť měkké lesní cesty. Ani nebývají moc rozbité (i když mi dneska klacek málem utrhl hazku). No a jelikož za nosem znamená hore důle, musím to utáhnout a ještě vypadat použitelně. Trošku si při tom zaskotačit sjížděním a poskakováním. I když na revíru mám přímo jeden bike parčí(če)k: Nová Bystřice. Ale zdaleka nejsem připraven, jel bych jen modrou variantu.

                  0 0
                  • MirosPikos  

                    Hele kamarád říkal, že mu v lese někdo staví nějaký skoky / lávky. Je to Dunajovická hora. Nevím kde přesně, ale bude to poblíž lomu. Máš to kousek a říkáš, že jsi hajnej. Možná to tam znáš. Jinak Budějovická Lesní ti něco říká?

                    0 0
                  • ladys  

                    Moc se nepřeceňuj na tu modrou. Kdo to nejezdí, tak i poměrně lehké překážky můžou být problém. Pokud řešíš sjezd z krátkého svahu.. Jel jsem to a podruhé to už nepojedu, nemám na to tu správnou rychlost. Přejel jsem to bez pádu a opocený jel radši nahoru někam po žluté..

                    Ale okolo NB je spousta pěkných výjezdů, sjezdů, kde je doopravdy třeba technika… Výdrž a síla ;)

                    0 0
                    • Bike-o-Noor  

                      Jo. Stará Obora, Artolec (pravidelné trasy gravel blindura). Štamberk, Potočná, Štelegrák, no a právě Hradiště nebo Lhota… Nebo na východ Landštejn. Nebo zpátky na západ Peršlák a golf resort Monachus (parádní šus zpět k Peršláku). Fabián- Homolka, Kovářský Vrch…

                      Samozřejmě Kunžak, Senotín a Kunějov, jó, kdyby nebyla ta kalamita…

                      Takže kolem sjezdovky to znáš? Tady jdou legendy o tom, že to dala „mamina s děckem“, tu modrou. Že objížděly dropy a lávky.

                      0 0
                      • MirosPikos  

                        Myslíš Hradiště nebo je tam ještě něco jiného? Modrá je která lajna? Jinak když fungovalo ještě lano, tak to bylo super místo na vyblbnutí a naučení. Je to sice krátký ale je tam taková všehochuť.

                        0 0
                        • Bike-o-Noor  

                          No jasné. Majitel se mnou spolupracuje mimo sezónu v lese, + má ještě pronajaté pozemky na seno a další sjezdovku na Jihlavsku. Že nefunguje lano nevím, říkal mi, že bikeři si vždycky zavolají a on je vytáhne. Jsme v kontakru vlastně furt…

                          0 0
                      • ladys  

                        Těžba běží již jen lokálně. Ale občas překvapí s dřevem na stezkách…

                        No vidíš, že to znáš. Tam se vyplatí popojet někam k Chlumu nebo Stráži a odtud si můžeš zařádit. Třeba po trase Malíkov open :D

                        Jsem psal, že jsem to jel jednou.. předpokládám, že jsem najel na tu nejlehčí. Trasy se promíchávají, je tam spousta variant. Tak mi to přišlo. Některé překážky mi nepřišlo, že by se dali objet.

                        Když už si něco postaveného sjedu tak spíš jezdivější, třeba jako ve Frymburku.

                        1 0
                        • Bike-o-Noor  

                          Malíkov open… to si zapamatuji.

                          0 0
                        • Bike-o-Noor  

                          Jinak letos ta mírná zima… Ips už si brousí zuby. (Hele, neříkej to nikomu, ale v rámci LS Český Rudolec tam máme 4 zakázky. Do r. 2023). A nejsem jen dřevožrout, ale taky ekoterorista, takže mi pohled na ty holiny není úplně jedno. Ještě že to opatření obecné povahy, reagující na kalamitu, dává přírodě trochu prostoru zařídit si to po svém. Zbytek už je na konkrétních vlastnících…

                          0 0
                          • ladys  

                            Nad Zvůlí si to zařídila po svém, hektary trávy, pár kůlů (borovic) a šutry.

                            Doporučuji zkouknout, doopravdy zajímavá krajina.

                            Mírná zima je možná v Třeboni :D V Hěřmanči Dnes 14:00 –5 vše bílé.

                            Startuje to z Malíkova nad Nežárkou, je to taková horská dráha:) Dají se najít i gpx, trasa se pořád upravuje, ale základ zůstává stejný.

                            0 0
                • Bike-o-Noor  

                  …ale dopr! Dost jsi mne nahlodal, když jsem si znovu přečetl PR Spectrala. V 29er by to mohlo při 15,50 kg sloužit poměrně univerzálně dobře.

                  0 0
                  • novas752  

                    Nejel jsem na tom ale na daný použití je to strašně OP kolo. Uživit takový zdvih na 29" kole už chce dost velký a rozdrbaný kopec. Jinak je to nezábavné, líné, bez úsilí to projede vším a nic ti to nedá.

                    Na Třeboňsku jsem byl jen asi 2× ale neumím si představit kde bych to tam nějak upotřebil.

                    1 0
                    • theedge  

                      Tak píšu muže záleží kde s tím chce jezdit, pokud jen kolem Třeboně tak tam bude overkill možná ten Neuron :-)

                      Ale má tam blízko Českou Kanadu, Novohradky, Šumavu …

                      0 0
                      • novas752  

                        Jo třeba okolo Sušice by to bylo supr kolo. Ale to je úplně jiný terén než pohyb po revíru někde okolo Třeboně.

                        0 0
                        • Bike-o-Noor  

                          Jeden úsek Lutová (u Chlumu u Třeboně a druhý Smrčná (u Nové Bystřice). A po cestě tam se dá najít spousta příležitostí na lehčí blbnutí. Do Novohradek sice nedaleko, ale nerad se přibližuji autem, když už jím musím pořád po lese. Takže na denní dojezd to právě není, no…

                          0 0
                          • theedge  

                            Jo tak pokud se nechceš přibližovat autem, tak takový kolo kolem Třeboně nemá vůbec smysl … Já s kolem cestuju po celé ČR – od Beskyd a Jeseníků až po Krušné Hory a k tomu Alpy. Přijde mi zvláštní pořád jezdit jen kolem baráku, když všude kolem je tolik krásnýho ježdění. Lyžovat taky jezdíš autem běžně i do alp, tak proč někam nejet s kolem … Ale to je každýho boj.

                            3 0
                            • Bike-o-Noor  

                              Dělám to taky. V menším měřítku. Jenže nejsem ještě tak vyježděný, aby mi čas za volantem připadal produktivní. No a Třeboňsko mne teda moc neba, no…

                              0 0
                          • Breakpain  

                            Pokud je to kolo na okolí … tak nějakej schopnej 130 – 120mm full by měl být cajk.

                            Mám Enduro do Prahy na 170/160mm, sjezdový gumy, inzerty ;-). Ale i tak se přibližuju v rámci Prahy autem, protože na takovém setupu se mi nechce moc dojíždět. Trvá to pekelně dlouho (nic kloudného dojezdově pod 1h při jízdě po ose nemám) a zadní guma by šla k šípku brzo.

                            A když dojedu do dané lokality, najdu si okruhy na cesty dolů – vydrápám se nahoru a sjedu si to. Čti mezi řádky ;-) … jedné proč to dělám je ta jízda z kopce, to ostatní přetrpím a neřeším úplně, jak dlouho mi to trvá nahoru, i když vím, že bych mohl mít vhodnější kolo, tak tohle prostě vydrží cestu dolů a v případě poruchy na primárním kole v sezóně tím lze suplovat i kolo do BP.

                            Osobně si uvědomuju, že 150–160 by mi asi stačilo i tak, ale ztratil bych primárně tu zálohu v podobě „kladiva“ na sjezdovku. Mám rád věci zdvojeně ⇒ když něco zničíš, je rychlejší vzít druhý kolo než to opravovat, pokud to není prkotina a chceš třeba druhý den vyjet. Mohl bych to dělat tím, že bych si držel více ND – ale je jednodušší přeskočit na druhé kolo a hlavně, mimo sezónu bych se s kolem do BP poměrně trápil tady v okolí :-). Ač nejsem trhač při jízdě do kopce, je fajn mít tu možnost a netlačit pořád pěšky ;).

                            1 0
                            • Tomcat  

                              jj problém není ani tak , že by to bylo opruz ušlápnout ale že měkký DH/FR/AM pneu se na silnici zbytečně moc ničí.

                              0 0
                            • ladys  

                              Na okolí mu stačí gravel, tam prostě terén není… A to ani v hodině dojezdu. Je tu pár tratí,ale to musí být člověk doopravdy pro tuto disciplínu zapálený.

                              1 0
                    • Bike-o-Noor  

                      Co ten Fluid? Prosurfoval jsem zdejší fórum s tímto tématem krížom krážom. Sympatický je ten krátký zadek. A zase v XL to nebude mastodontní. Na brzdy už jsem se ptal a pláště? Vittorie jsem měl jen lehké žiletky. Mělo by to mít od nich trailové, tuším 2,4´´/2,35´´ nebo tak ňák. Jenže cenově jak Neuron CF, který má v eLku jen o 0,5 cm delší reach než co mám teď a díky kolmější sedlové trubce TTh tak tak…

                      0 0
                      • skaj  

                        Hele zkusim jinou radu. Nejdriv si kolo tohohle typu pujc a projed, to ti rekne vic, nez studovani milionu geometrii a velikosti zdvihu. Za vyjizdku ci dve budes chytrejsi. Tahle kola budou nutne pocitove „linejsi“ a ne kazdemu to vyhovuje. Zvlast pokud musi pravidelne po asfaltu…

                        Jeste dodam, ze „to co sjedes“ (v ramci toho co popisujes) vic ovlivni geometrie nez odpruzeni vzadu. A geometrie tveho kola je v pohode – podle me mas dobre kolo, na tebou popsane uziti.

                        1 0
                        • Bike-o-Noor  

                          Mám dobré kolo. Je právě v rámci kategorie docela univerzální a skrzevá ten asfalt nechci o moc větší kotvu. I tak ty převody dostávají na pr.del.

                          0 0
                          • skaj  

                            Na asfaltu je to blby, nejvetsi rozdil delaji plaste a ty jsou zase treba pro ostrejsi jezdeni… A jeste bych nezapomel na udrzbu – udrzovat fulla je preci jenom narocnejsi nez HT. Tim te vubec nechci odrazovat, jen se snazim podat vsechny informace:) Stejne nakonec clovek nakoupi srdcem, ne?:)

                            1 0
                            • Manas  

                              Presne. Ja bych rad fulla .. ale teda tak nejak vnitrne tusim, ze slusnej HT trailbike by mi udelal vic srandy za min servisu :D

                              0 0
                              • novas752  

                                Ono to neni zase tak horké. Při ježdění v terénu vyjde údržba fullu možná o 20% dráž než ht. Což neni žádný extrém.

                                1 0
                                • Manas  

                                  Ale musis resit nastaveni, cistit to, a obecne davat vetsi bacha :D

                                  A ja jsem linej az hruza :)

                                  0 0
                                  • novas752  

                                    No to je fakt. Proto si na běžnější ježdění stavim k fullu i ht. Full si nechám na největší prasárny a většinu objedu na o něco rychlejšim ht.

                                    0 0
                                • Bike-o-Noor  

                                  …no a jak to vidíš s těmi koly, co jsem jmenoval? Populární Trance vs. karbonový Neuron vs. bytelný Fluid i vzhledem k údržbě…? Na těch HT, co jsem měl, nedám dopustit třeba na SLX, ovšem prodal jsem to dříve, něž jsem měnil kazetu. Řetěz jel určo 2 tis. km a víc. Takže vlastně nevím, zda vydrží víc, než Deore. Jen pravidené mytí, mazání (středy, hlávko), dotahování, lanka u zamykání vidle promáznout a pročistit....­.docela bezúdržbový dojem.

                                  0 0
                                  • novas752  

                                    Tak na fullu můžeš mít to samé, tam je prostě jediný reálný rozdíl zadní stavba + tlumič. Zase zadní plášť vydrží trochu déle protože se méně smýká a zadní kolo tolik netrpí.

                                    1 0
                                    • Bike-o-Noor  

                                      Dobře. Tak dám přednost vyššímu osazení před nějakým „super Bomberem“.....

                                      Ta Merida mi učarovala – asi to byla One sixty/na – jak to ochotně vyběhlo v Jihlavě ten strmý břeh k Tescu. Půjčili mi to v Cyklopointu, takový sympaticky pokérkovaný mladík s hardcore music na celou prodejnu. Škoda, že se z toho nedá udělat obrázek o celém spektru předpokládaného využití.....

                                      0 0
                                      • novas752  

                                        Onesixty je to samé jak Spectral, to jsou kola kterým sedí formát vyjížďky 20–40km a 1000–1500m nastoupaných metrů.

                                        0 0
                                        • Bike-o-Noor  

                                          No on mi to půjčil proto, že na place neměli Fortynu v XL..... A nové budou nejdřív v říjnu, mám ofic info…

                                          (právě mi jeden prodejce poměrně správně nabízel místo Trancky Oize, obojí prodává. No a tak jsem mu odpověděl, že teď jako jo, podle mého popisu to vidí správně, ale že jsem si zvykl na trailovou geo a hrozilo by, že za nedlouho bych šilhal jinam – za pár let v jiných terénech? – a už teď dost na pitomých kolech ztrácím. Takže pokud jsem se zařek, že to bude nadlouho poslední bláznivost, musím si být jistý. No, naskladnili Neurony 6…)

                                          0 0
                                • skaj  

                                  Financne jasne, prakticky uz to tak super neni. Tohle si zas tolik lidi samodomo nedela – takze musi do servisu. A pak to zacina byt oser, jezdit tam, jezdit zpatky. Cekat az to bude, kdyz se nedejboze „neco“ po… v sezone.

                                  Samozrejme je to strasne subjektivni. Pro nekoho je servis bezna realita is brzdama a serizenim, pro jineho je prave tady „hranice“, kdy uz tam musi…

                                  1 0
                                  • novas752  

                                    Tak vidlice je to samý. Tqm tqkovek rozdíl neni. Když jde vidlice půjde i tlumič. Spolu s tim kontrola zadní stavby.

                                    0 0
                                    • skaj  

                                      Jasne, teoreticky jo, prakticky uz to takova sradna neni. Vidim to treba na brachovi. Vidlice, tlumic a loziska jsou tri veci, co uz sam nedela. Takze misto jedne vidlice, ma dve dalsi veci, nezavisle na sobe, se kterymi musi do servisu. Ty si to delas vsechno sam, takze pohoda, ale pro nej uz tady zacal celkem velky opruz.

                                      Nerikam, ze je to neprekonatelne, at tady nejsem za odpurce fullu:) Jen ze servisni zatez fakt muze byt znacna ve srovanin s HT. Zvlast pro cloveka, co si to sam neudela. (Mam dva kluky kolem sebe, co se z podobnych duvodu vratili z fullu na ht)

                                      0 0
                                      • novas752  

                                        Znovu. Když dává na servis vidlici, dá zároveň s tím oservisovat i tlumič a zkontrolovat zadní stavbu. V tomhle neni žádný extra rozdíl, akorát finanční, to je jasný.

                                        0 0
                                        • skaj  

                                          No, to jsi ale vybral jen kontrolu a musi ti jeste vyjit na stejny cas. (Realne to tak vetsina dela po sezone, ale podle „predpisu“ to neni). Ale jakmile se neco kazi, nema moc tendence se synchronizovat se zbytkem:)

                                          0 0
                                          • Breakpain  

                                            Můžeš zkrátit servisní interval ;-). Já tak tak běžně dělám, když už se začnu v něčem rýpat, tak udělám i zbytek a mám to „jak nové“.

                                            V jeho případě – více peněz. Na druhou stranu častější servis v životě tlumení neuškodí, kór pokud dostává čoud.

                                            0 0
                                            • Bike-o-Noor  

                                              Pro mne je to také důležitá okolnost. Jediné, co jsem na vidlici dělal, že jsem, asi začátkem roku, vracel vyšroubovanou tu osku z odskoku u Raidona 29, 100 mm.....

                                              Ale třeba se to také posune…

                                              0 0
                                            • skaj  

                                              Jasnacka, reseni to ma. Konec koncu, jezdil jsem fulla 20 let (a zase pristi rok nejspise budu:) Ale ted na hardtailu je ta jednoduchost znat – kdo nezkusil, neuveri… Fakt je tech tanecku kolem mnohem mene nez 20%.

                                              Jinak jeste je treba rict, ze mluvim o spise enduro jezdeni, jak je to na xc apod. netusim.

                                              1 0
                                              • Breakpain  

                                                To se nepřu, sám uvažuju, že do zimy pořidím HT – AMko, jen si nejsem jistý, jak to zvládnu, pružina je .. jina liga. Kámoš mi to půjčil, nalítl jsem na schody a skoro se u toho zabil :-)

                                                0 0
                                                • Bike-o-Noor  

                                                  Schody jako schody nebo schody jako ...... skalní prahy třeba?

                                                  0 0
                                                  • Breakpain  

                                                    Normální schody – když jsi zvyklý na tlumič, můžu to defakto narvat jak rychle chci a „podržím“ to nohama … u HT mě čekal krásný katapult, jak mě to odpinklo ;-). Moje chyba … :-)

                                                    0 0
                                                  • Bike-o-Noor  

                                                    Záleží na sklonu nebo výšce schodů? Já když tu udělám drn drn drn přes těch pět, co přečtu, tak spíš mám problém s přemírou brždění.....

                                                    https://www.youtube.com/watch?…

                                                    0 0
                                                  • novas752  

                                                    Asi na obojim. I na rozvoru to závisí – když ti přijde přední a zadní kolo na hranu schodu zároveň tak je to jiné než když jdou na přeskáčku. Ale obecně je lepší jet po schodech spíš rychleji než pomaleji. Ale zase dostatečně pomalu aby si udržel kompresi na konci.

                                                    1 0
                                                  • Bike-o-Noor  

                                                    No jo, já věděl, že to se svou sebekritikou dost přeháníš.

                                                    0 0
                                                • vaclaw  

                                                  Hele za mě je HT AM stroj parádní doplněk k fullu. Přes léto nahazuju víc “XC” pláště, můžu s tim na delší švihy nebo s rodinou na výlety a nestresuju se s taháním milovanýho fullu, ale když někde objevim trail nebo hezkou skalku, tak to tam zalomim a neřešim nic, případně rodinu pošlu na DM do mamutíkova a jdu se vyřádit do BP. V zimě pak nahodim opravdový pláště a jezdim a neřešim vůbec nic. A ty zvyky z HT se pak hodí i u fullu, že jezdim asi víc hlavou a nevim teda jestli terén líp čtu, ale snažim se vybrat rozumnější trasu. A nebo naopak si řeknu dám fullu víc nakrmit a užiju si že to pošlu někam do šutrů ;)

                                                  1 0
                                                  • Breakpain  

                                                    Kdo má HT musí jezdit „líp“. Je pak šílený, když takového jelimana vidím na fullu, bych plakal jak mu to pak jde :-). Proto mě to i trochu láká, že mě to donutí se zlepšit :-) … nevědomky. Problém je, že už nemám místo na kolo :D

                                                    0 0
                                                  • vaclaw  

                                                    Hele ne nutně… Je to škola, ale já jsem stejně dřevo :D

                                                    0 0
                                                  • Bike-o-Noor  

                                                    …taky jsem si kdysi představoval mít ve stáji gravel a AM stroj. Ale znám se: pak by zůstával jeden zaprášený ve sklepě/kolárce a zde by to prostě odnesl trajlajdák. Grevlový kraj, no......

                                                    Teho času na oba oře néni.....

                                                    0 0
                                                • skaj  

                                                  Urcite jsem nezrychlil:), ale uzivam si to stejne, ne li vic. Je to jine jezdeni, ale uplne stejne skvele jako na fullu. Vic resis stopu, v nekterych psaazich jedes pomaleji, ale celkove nevnimam nejaky mensi zazitek. A zacne to byt zabavne i tam, kde jsi drive zival.

                                                  0 0
                                                  • novas752  

                                                    Právě o to mi jde. Na 160mm fullu vyzobávám takových těch pár nejlepších míst/sjezdů stále dokola protože jinde mě to na tom neba, s tim hardtailem na nižšim zdvihu se člověk zabaví i na jednodušších terénech. A právě sem tam na nějaké to flow trailcentrum nebo xc výlet krajinou je to prostě lepší než těžkotonážní full.

                                                    1 0
                        • Bike-o-Noor  

                          Nó, tak jsem to zkusil. Nebyla to samozřejmě „vyjížďka, dvě“, prostě jen to, co ti doba dovolí – na ulici před prodejnou a přes navigaci k Labi a zpět – ale obrázek jasný: nic bych Fluidem nezkazil, možná je to i o trošku ochotnější reagovat. Což ale ta dvacetiminutovka nezodpoví samozřejmě definitivně.....

                          Jen jsem se utvrdil v tom, že trend delšího reache a nižšího stacku mi vyhovuje. Ostatní parametry jsou klasický mainstreem.

                          0 0
              • Manas  

                Uprimne, ja se v tom moc nevyznam, tihnu spis k te casti co se ted nazyva „donwcountry“ takze pro je ideal treba ta Kona co mam v profilu, jen se 150mm vidlici. Krasne to jde za pedalem a v terenu me moc nelimituje. Ten Neuron jsem teda taky jel, to je pekne jezdive kolo. Z kopce nevim, nemel jsem prostor. Spectral je enduro masina a spis do kopcu a na hodne rozbite traily. A souhlas s Novasem … vem si to co jezdis vetsinu casu. Brat nejakej vysokozdvih, s tim ze realne jej vyuzijes tak 10% casu je uplna cicovina.

                0 0
      • Bike-o-Noor  

        To co máš na profilu? Já na kopečky nemám štěstí a času taky není nazbyt (při ježdění po revíru), takže jestli opět popustím uzdu nesmyslnému utrácení za fulla, budu muset počítat max. s downcountry/trail strojem. Což ale, pravda, zase posune mě…

        0 0
    • Mr.Duck  

      Za mne taky shora, hlavne kdyz je to rozbity. Protoze co zdola muze vypadat jako treba kamenne pole, muze byt shora celkem hladke kdyz hlina shora vyplni diry mezi kamenim,co pri pohledu z boku neuvidis. Stejne tak si casto muzes rict ze kdyz neco nevidis shora, tak jak rychle musim jet aby se mi kola dotkly zeme zas az tam co vidim nebo tam kde se mi to libi? A to nemluvim o nejakych velkych dvojacich a dropech, ale i treba jizda pres mensi kameny nebo koreny.

      1 0
      • mr.antik  

        Stopro, zhora je všecko jednodušší. Proto všichni natáčej videa fotěj odspodu, aby to vypadalo drsně.

        1 0
    • theedge  

      Pokud to téma není myšleno jako recese, tak se na to nedá odpovědět jinak než se se v technickém ježdění musíš vyjezdit. Čím víc to budeš jezdit tím víc budeš dostávat zkušenost co jsi stavu dát na oči. je to jak s jakoukoliv jinou činností. Žádná zázračná univerzální rada neexistuje.

      1 0
      • Bike-o-Noor  

        Úplná recese to není, jen je sranda, že mně připadají hladké strmé sjezdy stravitelnější zdola, no…

        Chtěl jsem to jen pojat odlehčeně z toho důvodu, že jezdím úplné banality. I když jsem si při dnešní vyjížďce na západní okraj Javořické vrchoviny, kam se dostanu přetrpěním cca 12 km asfaltu (no ten mne pěkně sere. Mám nutkání stroj rozjet a trpí samozřejmě těžší převody. Výměna kazety x-krát ročně, protože nejsou malé pastorky?), potvrdil známé pravidlo: sračky to o stupeň ztěžují…

        0 0
    • mr.antik  

      Stačí se podívat z boku a trošku si představit fyziku :-)

      0 0
    • MichaelSimek  

      Jsou veci kde ta lajna shora proste neni videt, tak se radsi kouknu zdola a kdyz se clovek kouka zdola dostatecne casto tak to prestane videt jako tezsi, jen jako jiny pohled.

      0 0
      • Breakpain  

        Já třeba přišel nato, že jsem totálně tupej na volbu stopy … ale extrémním způsobem. Jsem schopnej to jezdit roky špatně, a myslet si, že volím tu správnou stopu.

        Od jisté doby, pokud mi jde i o zlepšení se snažím daný úsek projet více stopami a porovnat. Nicméně, tady je typický problém hobíka, v hlavě to vidím jasně a realita mě pak trochu zradí, kdy to nevyjde podle očekávání a já nejsem schopnej to jet kudy jsem chtěl.

        A s tím souvisí i ta obtížnost – že to moc neumím vyhodnotit. Nejlíp se mi jede věci tak, že tam najedeš a projedeš to (jako že už prostě musíš jet … úplně to nevyhledávám). Když to pak vidím, tak pokud bych se u toho zastavil, dojde mi, že bych to asi jet nechtěl ;-).

        0 0
        • Mr.Duck  

          Na tohle jsou super dh závody. Ať už jsi na jakékoliv úrovni, trať se naučíš, projdeš si ji s ostatními a proberete stopy, no a pak už jen sláva nebo smrt :) Ale to asi není přesně co pan zakládající hledá :)

          0 0
          • Bike-o-Noor  

            …možná dostanu od jéžiška náhradní trenky a pak toho slepejše dám…

            0 0
          • Bike-o-Noor  

            …ale zažil bych naprostý succes vyšlápnout si bez tlačení Buchlov od hospody Pod skalú po červené (vymletá prudká pasáž, zpět je to v poho) a sjet si Kraví Horu v Novohradkách přes ten rock garden. Dal jsem to do poloviny na pevňáku. Mám strach o kliky…no a právě volba stopy.

            A propos: pokud si spávně vzpomínám, kdysi z toho Buchlova nějaký trailík k E50-tce udělal…

            0 0
            • baboon  

              Strach o materiál je (teda alespoň u mě) první krok k neúspěchu projet náročmou sekci. A pokud ten strach převáží sebevědomí, že to „dám“, tak je to nejlepší cesta k tomu se vyválet. Naopak když je v hlavní roli sebevědomí, tak i ten materiál ničím daleko méně. Samozřejmě musí být sebevědomí v nějakých smysluplných hranicích.

              K původnímu dotazu: Mám raději čtení stopy shora, protože nemusim slejzat z kola a ideálně ani zastavovat :)) Prostě rád jezdím na oči – možná tím zastírám to, co zmínil BreakPain – když dojde na volbu stopy, jsem tupej a nebo zapomenu po pár metrech, jak jsem to vlastně chtěl jet.

              Když už dojde na zastavení a prohlídku – ať už chtěnou nebo nechtěnou – tak koukám ze všech stran, ze kterých to jde. Člověk pak má větší šanci najít misto kde se dá vcelku bez újmy ulehnout.

              1 0
        • MichaelSimek  

          Ja to mam skoro naopak, vymyslet a cist a planovat stopy me bavi a mam pocit ze mi to i jde…ale jsem neskutecnej srab a proste se bojim skoro vseho, … ale obcas me pomuze proste na tu stopu cumet delsi dobu nebo opakovane a pak me to pusti, ale obcas ani to nestaci, lidi s kteryma jezdim obcas neveri cemu se vyhejbam prestoze to jezdi baby s nusema a deti na odrazedlech :)

          0 0
          • Breakpain  

            Každý to máme jinak ;-). Mně skoro vždy zkušenější člověk řekne, že jsem zvolil snad tu nejhorší stopu, co šlo .-). A já mám přitom pocit, že volím cestu nejmenšího odporu :-)…

            Skoro by se dalo říct, že první stopa, která mi přijde do hlavy je špatně a mám ji vyřadit, ale když už jedeš, tak se to takhle blbě kombinuje :-).

            Asi proto mám radši i najíždění a opakovaní a pilování okruhů, než klasickou jízdu z bodu A do bodu B, protože nemáš možnost najíždění.

            0 0
    • Tomcat  

      Nevyštrachal by někdo článek od Franty Mrázka( ne Mrazka) v Bike Peloton Bulletinu z cca první poloviny devadesátých let o čtení stopy a odpružení tělem…

      …pane doktore už se probral

      ..ale sestro já to měl najetý…

      1 0
      • R-A-D-I-U-S  

        Váhání na kopci : Voe, to dáš, v poho, né…

        Pod kopcem na sračky: Voe, tos neměl dávat tohle, to nebylo na pohodu..

        Kamarádi jsou občas potvory :-)

        2 0
        • novas752  

          Zase ale někdy je to hecování dobré, může tě to posunoutdaleko rychleji než když bys tam nad tim stál sám rok bez úspěchu. Dobrý je vědět že ten kámoš má odhad a do nějakýho fakt strašlivýho pekla by tě nehecoval.

          1 0
          • MichaelSimek  

            Problem je ze spoustu tech kamosu ten odhad nema a kdyz obcas vidim do ceho se lidi pousti s jejich skillem, tak me mrazi po zadech.

            0 0
            • Breakpain  

              Vím přesně, o čem mluvíš, ale obávám se, že za určité situace to děláme všichni, jinak si nedokážu vysvětlit svá zranění :-). Prostě mám pocit, že to půjde a v půlce mi dojde, že „kostky byly vrženy“ a nějak to (spíš já) dopadnu ;-). Přitom se opravdu snažím jezdit věci tak, aby to více méně mělo úspěšnost na 80–90% – tzn neriskovat. A po čase přijde vždycky nějakej blbej nápad, „to půjde“ … jdu to prubnout a pak čekám na sanitku ;).

              0 0
              • Mr.Duck  

                Tohle kdyz rikas ze kostky byly vrzeny, to mi prijde jako ze jsi zrovna na takove te urovni, kde se clovek uci ze kolo neni vzdy uplne pod kontrolou, muze byt?

                Technicke jezdeni bud ve vetsi rychlosti, nebo proste narocnejsi veci jednoduse nemuzes mit stale pod kontrolou, proto je potreba trochu zmenit cteni terenu a vice mene hledat mista kde kolo krotit, a mezi nimi jen verit kolu a zkusenostem, svalove pameti. Tusim ze Barelli nebo nekdo z WC to tak kdesi popisoval, ze vice mene jede bez kontroly, jen hleda mista kde bud zatocit nebo brzdit atd. Neznamena to, ze mas mensi kontrolu nad kolem, naopak ti to dovoli se lepe soustredit prave na ty kriticke body kde menis smer nebo neco musis udelat.

                Dobry priklad je nejaka velka skala s kompresi dole. Potrebujes se soustredit na drop in, pred kompresi a dalsi spot bude nejspis prvni zatacka v odjezdu, a obecne co je mezi tim ti muze byt jedno i kdyz to treba neni plynule..pokud vis ze v tom spotu ktery sis vybral to dokazes udrzet i v pripade, ze v te „no control“ zone se ti kolo trochu splasi nebo vic rozjede.

                1 0
                • Bike-o-Noor  

                  No hoši, mně se zatím pouze zdává, že jezdím v manuálu. Je to srandovní, ale fakt se to děje. Zato ten pocit v tom snu !

                  0 0
                  • Radek Broz  

                    To mám často taky, i po předním a do kopce.

                    0 0
                    • Bike-o-Noor  

                      Tak do kopce, to mám i v reálu. Hop hop hop, jako když jedeš přes peřeje. Hlavně ten karbonový Revolt, co jsem teď prodal, mi uměl pěkně panáčkovat. Fajn kolečko na sedmadvacítkách, klasická XC geo, jen už byl velikostně trochu na hraně. Kratší, menší, obratnější… No a v tom mém oblíbeném hupu (technickém výjezdu) se zvedá kufr i Spyru, jen ne tak výrazně samozřejmě.

                      A přes přední? To je hned. Naštěstí to pokouším v nulové rychlosti. Třeba u paneláku, stačí metrový schod co končí žlabem, najedeš tam kolmo tou kolmou hlavovkou…no prostě jsem až na potřetí zjistil, že menší kolo tam zapíchneš takže nezbývá než to sjíždět v úhlu přes to betenové korýtko. Je veselo u nás, na Starém Bělidle, řekla Babička…

                      0 0
                • Breakpain  

                  Já spíš myslel tím „kostky jsou vrženy“ – že máš pocit, že to půjde a pak v půlce zjistíš, že se vyndáš. zejména skoky v tomhle nesnáším. Nějaký odhad mám, ale těžko se to aplikuje na větší věci, když se chceš posouvat. A zrovna chyby na dvojáku dost často končí u bílého pláště.

                  Ad zbytek – popravdě – to by měl popsat někdo, kdo mě vidí jezdit, absolutně se neumím napasovat ;-). Je možné, že spadám do toho, co popisuješ, těžko říct ;).

                  0 0
                  • Manas  

                    Hele, dvojak – tam je to lehky – kdyz to jde do kytek tak bud podrzis a nebo zahodis. Tam proste nesmis brat ohled na material. Kolo opravis, sebe moc ne. Proto mam prave tak rad pevnaka .. u toho se nebojim ze to ohnu do bananu.

                    0 0
                    • Breakpain  

                      Nemám strach o materiál, ale o sebe.

                      „Bohužel“ těžko říct, jezdím nášlapy, takže jdu ke dnu jako kapitán na lodi.

                      A ač se občas dolámu, nevím, ty platformy nejsou špatné, ale pocitově mi víc sedí nacvaknutá bota … na platformy chodím občas, čistě z toho důvodu, abych si to připomněl.

                      0 0
                      • Manas  

                        No jo .. naslapy. To je pak tezky. To to chce mit natuty a nebo umet vycvaknout v cuku .. letu (konkretne). Ja myslim ze dobry platformy a kvalitni boty, tak ten rozdil je marginalni. Obzvlast v gravity jezdeni v nasem stylu.

                        Ja na pristi rok ladim Freerider Pro + Chromag Dagga.

                        0 0
                        • Breakpain  

                          Platfromy jsem jezdil rok a půl a vrátil jsem se zpět … nášlapy mám na všem od sjezďáku po BMX ;-).

                          Mimo Loica jsem neviděl ještě nikoho vycvaknout se za letu ;) …

                          0 0
                          • Mr.Duck  

                            Kamos dela s naslapama can can tak to asi pujde :) Ale to je o neco kontrolovanejsi situace nez krize :D Tohle nemuzu hodnotit, ja zahazovat neumim, vetsinou to zkousim podrzet at se deje co se deje..ale fakt tezko srovnavat nejaky kresovy situace..

                            Nicmene to dost souvisi prave s tim co jsem popisoval. I na skoku, stejne jako na te skale, chute nebo proste necem co vyzaduje „commitment“ (sorry fakt uz neumim cesky :() mas odpal, a pak ten dopad, a co je mezi muzes jen omezene kontrolovat. Podstatne je ve vzduchu i kdyz zjistis ze neco je fakt blbe, tak nezpanikarit a pokracovat s planem, at uz s kolem nebo bez, ale na odpalu uz musis mit vymyslene co udelat kdyby slo vsechno zle..i kdyz treba jeste ani nevis kde je dopad a co je za odpalem. Hur jsem to asi nemohl popsat..ale zkratka se snazim rict ze jen jezdenim a pripadne padanim se naucis zachovat ten klid i kdyz jdou veci do kytek, a kdyz mas ten klid, tak uz vyresis co s tim..coz neznamena ze to nebude bolet, ale aspon vis co delas :)

                            0 0
                            • Breakpain  

                              Hele, já nemám problém být v klidu, i když to jde do kytek… to mě naučily pády na motorce, ale teda vycvaknout se za letu, to se mi ještě nepovedlo.

                              To fakt ten trik dělá zacvaklej a při odrazu se vycvakne? Nevím, jak to má nastavený, ale já teda tak, aby mě to pustilo jak vázání na lyžích v případě pádu. Vycvaknout nezatíženej pedál je poměrně … velké úsilí ;.). Právě proto, aby se to ve vzduchu při blbém pohybu nerozdělilo :-).

                              0 0
                              • novas752  

                                Tqk to asi jak kterej. Já mám opačnou zkušenost. Vycvaknout zatíženej pedál třebq v nějaký kompresi jde dost těžko. Podrážka se kousne do pinů okolo a nedovolí otočit.

                                0 0
    • wladeq  

      Volba stopy je tak individualni vec, ze si myslim ze na foru zadnou kloudnou a univerzalni radu nenajdes. Jde o to znat sve limity, a limity kola. A tak uplne nejde o to, esi je to strecha nebo mirny svah, sjet se da uplne vsechno. Pokud se chces vyhnou tomu velkemu sutru co tam nekde je, vytesni ho z hlavy. Protoze kdyz ho nevytesnis, budes se na nej divat, a kdyz se na nej budes divat, tak do neho vletis.

      Divat se na to zespodu je kravina, cele to mas obracene. Kdyz si to chces nacist, mrkni z vrchu kudy (bud nejbezpecneji nebo nejrychleji), pak si to projdi metr po metru, a predstav si, esi to pujde

      0 0
      • Bike-o-Noor  

        No, tak to je nejkomplexnější reakce, co bych mohl vůbec čekat! A že se ti to vlezlo na necelých 5 řádků..... Nepíšeš něco? Nebo za tebe píše Život a to i na tvém profilu? 2,9 hvězdy za nafocené, ale málo okecávané chůdy, na nichž jezdíš, tak to o tomdle fóru něco vypovídá.

        No vážně díky, to už je na zamáčknutí slzy, takovou diskuzi jsem si celou dobu toužebně přál a nevěděl, jak na to. Takže konečně mohu s D. Adamsem dopovědět výše naznačené dík za vaše ryby a přiznat, že mám Vánoce! A dokonce fakt na Vánoce. A skutečně duchovní Svátky, páč si tomu toho ducha dal: ten šutr tam fakt byl a já jsem ho vážně neviděl, protože jsem v duchu věděl, že fakt v tom písku o nic nejde, a tak mě na něj upozornila až dcera, která se přece jen bála a tak jej viděla. Byl u dojezdu a místa tam je dost. A když jasně víš, že po třetím sjezdu bude písek tak naoraný, že se spíš budeš ze začátku vlnit než abys jel, no tak jej prostě můžeš nevidět.

        (No tak si prostě hodinu kreslila scenérii do Umprumky a pak to zkoušela další hodinu znovu. Zůstaň s námi, už se připozdívá, a na cestě zpět nás pozdravil na oplátku nějaký párek středněvěkých bikerů někde za Františkovem.)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.