Mám dvě otázky:
- Jak rozdělat řetěz, nemám nýtovačku.
- Je třeba ho zkracovat? Pokud ano, jak se ty přebývající články vyndají?
Mám dvě otázky:
bez nytovace to nepujde.
Nepotěšil jsi mne… a je třeba ho zkracovat ten novej?
jiste
Pilku na zelezo mas ? ;)
1. dvěma šroubovákama, flexou, pákovkama… každopádně ale každá z těchto metod ho poškodí nenávratně :)
2. ano, nový je 114 nbo 116 článků, já zkracuju podle starého řetezu.
dobrá rada: kup si nýtovačku :) bez ní ho nezkrátíš
asi si zajedu ke známýmu, kterej ji má. Jinak novej řetěz je SRAM PC-971, se spojkou
tak proc jsi chtel vedet jak to zkratit retez bez spojky?:))
Protoze i retěz se spojkou musíš zkrátit a spojka ti při zkracování nepomůže…
zkrátit bez poškození by to tedy teoteticky mohl pilkou na železo, ale ta pruda… radši bych sjel k tomu kámošovi :)
Pilkou na zelezo?tak to zkus:)
Sundat s pilkou jde a bez problému. Řetěz ani nepoškodíš, jen musíš po přeříznutí pravé části zadní vidlle tuhle trubku zase slepit, svařit, spájet, sešroubovat,…:<))
ja vim,jen jsem ho trosku zkousel jestli to neni olkyc:))
:)
protoze ten starej musis nejdriv sundat, nez nandas novej :-)
ja myslim že je to nejmenši si pořidit nýtovačku Neni to nijak drahe a vzhledem k tomu že když se ti posere řetěz někde a nebudeš tam mit kamarada s nýtovačkou tak *******. Jedno ze zakladnich nařadi jinak řetěz si nechavam vždycky o jeden članek delši než starši abych pak připadně mohl zkratit
to uz musis mit hodne dlouhej retez, kdyz davas pokazde jeden clanek navic? ;) ja to vzdy namerim podle shimanacke poucky velka-velka + 2 clanky.
Ale mi trva kym napisem dve vety.
Mě to vychází s krátkým ramínkem 108 článků. (podobnou metodou) Nedávno sem to ze zvědavosti počítal.
„jinak řetěz si nechavam vždycky o jeden članek delši než starši abych pak připadně mohl zkratit“ – to po vymene 5–6 retazi potrebujes dlhsie ramienko prehadzovacky aby retaz nevisela. Len pozor – za cas budes nuteny prejst na 29" kolesa (aby spodna kladka nerobila brazdu) a zatial nic vacsie do lesa nevyrabaju. Ja si vystacim s povodnym poctom clankov…
Jakože pokud na danem řetězu jsem neskracoval a je tam pořad ten jeden članek plus tak nepřidavam:-D Od prvniho puvodniho članku davam jeden navic nebo dva Prostě jsem to předtim špatně napsal:-D
neboj, mi to bylo jasny :))
Průbojníček slabší než čep. Podložit řetěz dvěma 5 kama matičkama. Kladivem čep zarazit do roviny s brejlema řetězu a potom průbojníkem vyrazit čep. Ty dvě matičky ti vyjdou tak, že ho úplně nevyrazíš. Spojení je podobný jen s rozdílem, že čep musíš s citem naklepnout tak aby přesahoval řetěz na obě strany stejně. V žádným případě nenýtovat jen ho pak prohnout s citem do strany tak aby se udělala vůle a článek lehce chodil. Jinak 30 let praxe :-))
Nenýtovat znamená nerozklepávat!!!!!!!
by mě zajímalo jak budeš zaklepávat řetěz na kole?
Položit na bok:-))
Volf má pravdu – kdysy se to tak taky dělávalo – ale už je to strašně dávno :-))
To je hustý,za 30 let,jsi se nezmoh na nýtovačku?
Kup si za 60 korun nýtovačku …
eshop.bikezone.cz/index.php?switch=detail&id=1789&kat=733&trideni=CENA&pocet=10
Taky o tom uvažuju. Jsou všechny principielně stejné, nebo je nutno na něco dát pozor?
Na to mám málo zkušeností, neporadím. Jenom mohu konstatovat, že ta moje (za 69,–) slouží už … moc let k naprosté spokojenosti. Při mých najetých kilometrech, kdy řetěz měním cca 3–4×/rok, je to nesmrtelný výrobek za pakatel.
Stejné nejsou, na SH řetězy potřebuješ rozpich, kde se dá nastavit opření řetězu – šroubuje se (což ten za 60,– určitě není). Také některé obyč rozpichy nepoužiješ na 10kový řetěz.
Buď mám tak neuvěřitelně šikovné ruce, nebo to zkrátka pro domácí použití zas až tak akutně potřeba není.
Foto.
noo, i bez toho sroubovaciho bazmeku to jde, ted uz asi 2 mesice pouzivam nytovacku parktool ktera to nema, ale je tam o jednu takovou tu prepazku vic, o kterou si to muzes pak oprit vnitrni stranou retezu, kryz ho cces trosku roztahnout do sirky… jinak 10kovy retez uz se s tim delal taky dost blbe…
aha, a ed sem si vsimnul data… :]
Je nutné si dát pozor na to, aby nýtovačka měla dostatečně dlouhou páku na otáčení čepu, koupil jsem si takovou mini nýtovačku a u bika nemám sílu vytlačit čep, na silničce ano. Načestí jsem si pomohl dlouhým hlíčem z nářadí, který mi jde nastrčit do otvoru šroubu nýtovačky, pak je již páka dostatečná a mám sílu čep vytlačit.
kladivo a hrebik (na spojeni pak novej nyt) .. ale s nytovackou to mas hned a jestli stoji 50–100kc tak neni co resit
Co příště zkusit kaprfílda ?
One chce řetěz rozpojit a ne o něj přijít :-((
Zdravíme Ječňáka!