Jak využíváte zdvih u svoje fullu?

85 nepřečtených
  • MlokCZ

    Zajímalo by mě, jak jsou vhodné průběhy u kompletu rám + tlumič pro různé jezdce, tedy jak moc se výrobci trefují do požadavků jezdců.

    Prosím o uvedení typu rámu a tlumiče včetně zdvihu (nebo více kdo jich jezdil více) a nejlépe i délky chodu tlumiče, přibližné hodnoty sagu na jakém byl tlumič ježděn a využití zdvihu.
    Stačí třeba ve stylu trvale mi zbývá 5mm nevyužitého zdvihu na tlumiči nebo občas chodím až na doraz.

    A případně zda průběh zadní stavby + tlumiče vyhovoval nebo ne.

    0 0
    • treatt  

      No hele my kolo znas a at delam co delam, nikdy mi to neudela tak peknou ranu, jako kdyz si to vzal na sucho Meduza a plnou vahou dosedl :-D

      Ne, ted vazne, u myho spidera vzrusta progresivita, takze i kdyz se mi zda ten doporuceny tretinovy sag opticky hodne, hospodari s tim opravdu dobre. Nejak si nemuzu vzpomenout na skutecne velkou pecku, v drtive vetsine to je krasne dotlumene, ale prach se setreni skoro k okraji. Takze vyuziti rekl bych dobre…

      0 0
      • MlokCZ  

        Taky mám v okolí výrazně těžší spolubikery a ti když si sednou na moje kole (bez přifouknutí tlumiče), tak na Stereu se dostanou taky třeba na sag větší než 50% :-)

        0 0
      • karliner  

        Hehe, to samý se Medúze povedlo i s mým Speedsterem :-)))

        0 0
    • MlokCZ  

      A zase uvedu svoje údaje pro kola, která jsem jezdil každé více než rok:

      • 150mm Stereo + Pushed RP23 s 51mm délkou chodu, sag těsně přes 20%, 2–3mm od úplného dorazu chodím pořád a často, maximum bylo 0,5mm od úplného dorazu
      • 125mm AMS 125tka + Pushed RP23 s 51mm délkou chodu, sag 20%, občas jdu na úplný doraz
      • 100mm AMS Pro + MC3.R v originálním stavu s 38mm chodu, 25% sag + vyjímečně chození na doraz

      A jeden údaj ještě z kola, které jsem testoval a nejezdil dlouhodobě:

      • Canyon ES 07 + Pearl s 51mm chodem, sag 25%, přes 42mm zdvihu jsem to nedostal ať jsem se snažil sebevíc (tzn. 8–9mm nevyužitého zdvihu)
      • to samé s 30% sagem, přes 44mm jsem to opět nedostal (tzn. 6–7mm nevyužitého chodu)
      0 0
      • MlokCZ  

        Manželka na Cube AMS Pro + MC3.R v originálním stavu: sag 25%, přes 32mm se nikdy nedostala, což není ani 85% zdvihu.

        I přesto, že stavba AMS Pro je to nejméně progresivní na trhu vůbec, tak díky progresivnějšímu MC 3.R tlumiči zdaleka nevyužívá celý zdvih. Zatím jsem ji nepřesvědčil na výměnu tlumiče a asi už to necháme na celé nové kolo časem (snesla by i nepatrně delší kolo, aby mohla dostat kratší představec).

        0 0
    • hanz  

      SC Blur LT2..140mm pushed DHX5, titan struna 350lbs…občas cítím stuhnutí(proste konec) ale tvrdý doraz to není. Je to dáno aj tím že push na pružinové tlumiče dává celkem velké ale přitom měké dorazy…dokážou ten doraz celkem pěkne odzačátku zpomalit.

      0 0
    • pitos  

      Norco Six 08.,tlumič DHX air, zdvih 166mm,58mm…sag 16–17mm.Negativku foukám co nejméně a hydr. doraz mám nastaven na prostřední hodnotě.

      Využití zdvihu při běžném ježdění terénem mám zdruba 50mm a od této hodnoty začína prudce narůstat progresivita(mám to tak nastaveno hydr. dorazem)kde mám tedy8mm rezervy na větší rázy a skoky.Nicméně i těch zbylých 8mm osobně často využiji a od dorazu mi běžně zůstává tak 1max 2 mm.Na doraz chodím tedy vyjímečně ale třeba při skoku na placku z výšek od jednoho metru se špatně utlumeným dopadem se dostanu.

      Když pominu rám sixe, tak DHX air je výborný ve velkém množství nastavení kdy lze opravdu doladit zadní stavbu podle potřeby jezdce.Moje váha je zhruba 70kg a při téhle váze si s tím tlumičem mohu dělat skoro vše co chci aby mi pro můj styl jízdy sedl.

      0 0
      • pitos  

        jen oprava…nefoukám negativku ale expanzku.

        0 0
        • Dav...1  

          Chci se zeptat jezdil jsi dhx air nizsi jak tu 5 ku ? Jde mi oto jestli ten hydraulicky doraz opravdu funguje tak ze u linearniho ramu udela progresivni konec ? A jestli to je znatelny rozdil. diky

          Pri beznem jezdeni to nadoraz nedam u skoku uz je to horsi.

          0 0
    • jimiAJ7  

      a ja jsem se preklikl…mam dhx hydr. doraz na skoro prostredni hodnutu. Osobne vyuzivam celeho zdvihu…na ramu SC vp Free. tlumic je supr nastavim si ho presne podle toho co potrebuji. v ankete hlasuji ,,Ano, chodím občas po dorazech´´ ale preklik jsem se :)

      0 0
    • mr.antik  

      Giant Reign 06, Maintou Swingrs vzduch, sag 5mm (na tlumiči) na blbnutí, 9mm na turistiku, zdvih využívám až k dorazu. Hlavně pro ostřejší sjezdy a skoky bych uvítal trošku strmější křivku už od poloviny zdvihu. Popíšu to laicky – po dopadu na zadek se tak 10cm propadnu, a pak příjde náráz progresivního kon­ce.

      Nějaký ostrý doraz jsem nezaznamenal, ale i tak to nic příjemnýho neni ani pro mě ani pro kolo.

      Bohužel nevim co s tim, takže na skoky přifukuju a navíc ještě přifukju SPV aby byl tlumič progresivnější. U vidlice se to nastavuje líp, přeci jen je v rukách lepší cit.

      0 0
    • baboon  

      RM adrenaline 5000, RS bar 2,1 190/51mm (ve skutečnosti je zdvih pouze 48mm – změřeno na tlumiči uvnitř..) ježděno se sagem těch 20%. Bohužel i při skocích rezerva 5mm.. Chtělo by to něco méně progresivního..

      0 0
    • Vegan  

      Giant Reign1 08

      Zdvyh 152mm vyuziti tlumice je tak ze zbyva cca 5–6mm niz jsme to nedostal SAG je cca 25–30%

       

      Pritelkyne: Giant Cypher 08

      Zdych 127mm Vyuziti tlumice je tak ze zbyva cca 7–8mm niz to dostane jen pri opravdu prasackych dopadech SAG je 30%

      0 0
    • baboon  

      Ještě malinko zneužiju vlákna,jak je to obecně s progresivitou vzduchových tlumičů? Když bych vzal pouze modely bez high volume.. Jsou na tom všechny stejně,nebo se výrazně liší i mezi značkami? Jak jsem psal výš,mě přijde že muj RS bar je progresivní až příliš(z části je to jistě i zadní stavbou) a navíc reálný zdvih je 48mm a to dohromady dá mnohem menší reálný zdvih,než bych čekal..:( Jde mi tedy o to,jestli si polepším koupí jiné značky,nebo jestli je třeba rovnou přemýšlet o high volume can.. A ještě jeden dotaz,jak je to u ostatních tlumičů s reálným naměřeným zdvihem? Měřil někdo? sice 3mm sem,tam,ale po přepákování je to cenťák..:)

      0 0
      • MlokCZ  

        Jednotlivé značky se průběhem tlumičů liší a to velmi. Třeba většina RS tlumičů je mnohem progresivnější než Fox tlumiče. Vždy se musí ale srovnávat konkrétně. A bohužel tlumiče nikdo nechce moc měřit, takže žádný velký přehled, kde by to bylo hezky vidět neexistuje a musí se vycházet jen ze zkušeností jezdců nebo ze srovnání průběh zadní stavby z Linkage x naměřený průběh celého kompletu rám + tlumič Bike magazinem.

        A co se týká reálných zdvihů, tak u svojich obou Foxů jsem někde na 50–50,5mm, tedy zhruba jak by to mělo být. Testováno na vyfouknutém tlumiči s poměrně velkou ránou (ale zase s citem s postupným nárůstem, aby to zase hned něco neodneslo), aby šel opravdu na úplný doraz.

        RS bar sám pořádně neznám, takže nemůžu říct, jak moc je progresivní oproti jiným RS tlumičům. Pokud by to bylo podobné, tak pozor na přechod na Foxe s high volume, mohl by to být příliš velký skok (u Foxe je normální x high volume komora dost velký rozdíl a už i ta standardní není moc progresivní).

        0 0
        • baboon  

          Aha..Tak to je zajímavé..Škoda,že na to nejsou nějaké tabulky,aby člověk našel to co potřebuje a věděl co přesněji od toho očekávat..Bohužel jsem se nikde nedočetl,jak je na tom manitou s progresivitou.:( Takže když to shrnu,tak je nejlepší kopit RP23,protože s ním mají bohaté zkušenosti mnozí,kdežto jakýkoli jiný je jen skok do neznáma..Bohužel si takhle mohu dovolit z finančních důvodů skočit jen párkrát..:) A nebo tam fláknu pružinu a bude to..:)

          0 0
          • zmolko  

            a čo RP2?

            0 0
          • Jenda  

            cus mam v podstate stejnej ram takze: fox high volume je nepouzitelny – chodi to na doraz skoro porad, jeste jsem tam mel DT Swiss 225 ten mel pro me prilis strmy narust progresivity ve spodni casti takze jsem nevyuzival zdvih ale prvni dve tretiny chodili dobre, ted mam swinger 3 way a s tim jsem max spokojenej. Moje pozorovani jsou ale ovlivneny tim ze DT a foxe jsem vozil na 125 zdvihu a byly 190 swinger je 200 a mam to na 150. 190tlumic na 150 jsem vozit nemohl protoze mi narazela zadni stavba do sedlovy trubky:-( Jinak ten fox byl float R se strednim propedalem – bude levne na prodej s normalni komorou tak se pripadne ozvi na mail kdybys mel zajem:-)

            0 0
    • JSt  

      trance 10.5cm zdvihu: sag na pistnici 5mm. o-krouzek mivam kolikrat srazenej z pistnice, takze predpokladam, ze to asi k dorazu chodi. ale na zadku jsem nikdy ranu na doraz podobne jako u vidle nezaznamenal…

      0 0
      • MlokCZ  

        Když už bys doraz pocitově na tlumiči registroval, tak to už je opravdu velká rána před doraz (tedy tím myslím, že i výrazně menší rána by na doraz šla taky). Tohle jsem si zkusil na Stereu při tom jednom testovacím dni s high volume tlumičem, který jsem pak vrátil. První test jsem neprozřetelně zvolil pro vhodný sag a pak hned udělal menší skok na místě a to byla pecka na doraz. A pak jsem postupně přifukoval a to dost a pořád tlumič dostával na doraz, postupně ten pocit doraz mizel. A rozdíl tlaků mezi tím kdy šel akorát na doraz a kdy šel s jasným pocitem při tom prvním pokusu byl 130psi x 170psi, tedy opravdu velký.

        0 0
    • ravag3r  

      Canyon Nerve ESX8 2007, zdvih 140mm, tlumič Pearl 3.3, 50mm chodu, 30% SAG, o-kroužek na pístu čas od času sklouzne uplně dolů, ale jestli je to dorazem, težko říct, nikdy sem větší ránu necejtil. Pokud nesklouzne, tak je po normální vyjížďce 5–10mm od konce pístu.

      0 0
      • MlokCZ  

        Na tlumičích co jsou svisle, tak kroužek často klouže a nedrží si svoji pozici (on někdy klouže i na tlumičích, co jsou jen šikmo. Těch 5–10mm by odpodívalo.

        0 0
        • ravag3r  

          Mloku, říkal si, že Nervy ESX 2007 choděj příliš progresivně. Budu kupovat novýho Epicona, kromě váhy i kvůli tomu, že Tora nestíhala zadní stavbu a nechci se dostat do opačný situace, tzn. rám nebude stíhat vidlici. Existuje možnost využití celýho zdvihu tlumiče (bez jeho výměny za jinej)? Rám pochopitelně chci taky nechat, jde mi spíš o nějaký individuální naladění jako u tuningu vidlic.

          0 0
          • MlokCZ  

            Obávám se, že žádná zásadní změna nebude možná bez změny tlumiče za něco typu RP23 s high volume komorou. Sice u RS tlumičů jsou také interní nastavení, něco tu k tomu v historii je, ale moc ne, nikdo (ani Žitný) nebyl schopný přesně specifikovat, jak se liší ty interni nastavení. Navíc se jim u Žitného stejně do těch úprav na jiné nastavení nechce.

            Toho, že by zadní stavba nestíhala vidlici, to bych se ale zase nebál. Sice třeba budeš mít o něco lepší využití zdvihu na vidlici, ale to že nevyužíváš úplně celý zdvih neznamená, že to bude chodit s vidlicí nějak špatně nebo nevyváženě. Pearl je sice hodně progresivní, ale na druhou stranu žádné omezování kompresí a je velmi slušně citlivý. U Foxe, aby to s citlivostí nebylo výrazně horší by byla nutná podmínka compression tune min. a i potom je Pearl na tom možná nepatrně lépe.

            0 0
            • MlokCZ  

              Ono bohužel spousta úprav co jde dělat u vidlic v tlumičích není možná, protože tam na to prostě není dost místa.

              0 0
          • baboon  

            Mno nad něčím podobným jsem taky dumal..A myslím,že by se to dalo..Například „vzduchvou expanzkou“,tj prostě mít nádobku která by byla spojená buď napevno s tlumičem,a nebo třeba pomocí nějaké vysokotlaké hadice..Ale je třeba myslet na zpracování a přesnost..Jednak kvůli úniku vzduchu a zadruhé kvůli bezpečnosti..Pře­cejen nejde o nízké tlaky a při stlačení tlumiče se mění mnohonásobněkrát­..Nicméně si myslim,že kvalitně zpracovaná expanzka našroubovaná místo ventilku by jistě úlohu splnila a tlumič by pak byl lineárnější a šel do zdvihu..:) Ale pro řadu bikerů je to spíše sci-fi..:) Jen tak mě to napadlo,navíc se rád takovýma nesmyslema zabývám a pak je realizuju..:))

            0 0
            • MlokCZ  

              To už je ale trošku extrémní řešení :-)

              Aspoň že u Foxe na to mysleli předem při konstrukci tlumiče a je tam komora šroubovací a výměnná.

               
              0 0
        • misak.kadlec  

          Jezdil jsem zatím dlouhodobě jen na dvou fullech můj první Spešl xc pro občas chodil i na doraz – moje chyba – při koupi fulla jsem se řídil tím, že do teď jsem pod zadkem měl 0, tak teď 100 mm musí stačit, velmi brzy se však ukázalo že je to poměrně zásadní chyba lávky, totiž už i na pevňáku jsem občas trochu prasil a ne nadarmo se říká: s jídlem roste chuť. Teď merida AM (130 mm) a stejně občas jdu skoro na doraz, ale to už je skok přes 0,5 m výšky na placku ale zase si říkám že větší zdvih už by mohl být příliš velká zátěž na moji fyzičku, která nebývá taková jak bych si představoval (z části chybí trénink a z části mě značně omezuje astma). Přeci jen je potřeba jezdit taky do kopce a i těch 30 mm navíc je znát. -Ukáže čas co by se s tím dalo dělat-. Jinak v Současnosti na Meridě RP 23 CT max, musím říct, že tím rozhodně nadšený nejsem, na spešlu fox triad byl rozhodně citlivější a značně použitelný byl i v pro pedal mode, totéž se rozhodně nedá říct o CT max protože jakýkoli propedal stupeň je už moc tupý. Nicméně jsem rozhodnutý ještě chvíli (alespoň půl sezony to tak nechat abych měl možnost fundovaného srovnání změny. Jinak abych to shrnul myslím že využití zdvihu bylo na obou kolech v pohodě, při sagu 20%, ovšem občas podpořeno agresivnější jízdou, uvidíme jak na tom bude teď manželka která spešla podědila s využitím zdvihu. Jednak je o dost lehčí (sice ne tolik jako Sandrusche :-)) ale hlavně je o dost opatrnější.

          0 0
    • milan1  

      Měřit průběhy zadních staveb je problematické ale nějaké výsledky by to chtělo.

      Přidám důvody.

      Moje zadní stavba (mimochodem zcela stejný průběh, jako Comencial Meta 6 2009) poměr přepákování začíná na 3,2 /1   a spadá na 2,5/1.

      Když tento průběh spojím s jinak vychváleným tlumičem FOX DH 5 Air vznikl problém.

      Zatímco se dost probírá High volume (tento tlumič jí má automaticky), tak tady uvedu jinou věc a to je počátek zdvihu. Tlumiče FOX pracují vlastně jako solo air, tedy automatické přepouštění mezi komorami pozitivní a negativní. Počátek zdvihu tedy i přes rostoucí tlak zůstává velice citlivý, když k tomu připočteme ještě dráhu, na které ono přepouštění působí mám najednou problém s průběhem. Lehce přes 5 mm kroku při přepouštění nám hravě udělá až 20 mm zdvihu.

      Dosáhnout tedy vhodné hodnoty sagu se nepodaří. Ve verzi, kdy sag bude v pořádku, tak nevyužívám celý zdvih a navíc, využívám ho velice podivně. I při nastavení sagu na tlumiči na hodnotě 30% se s daným průběhem stavby blížím skutečnému sagu zadní stavby až v hodnotě blížící se polovině zdvihu. Za tohle může průběh přepákování a je to krásná ukázka, že měření jenom na tlumiči nevypovídá téměř o ničem. Jízda samozřejmě ukáže rozpor mezi možnostmi stavby zadní proti přednímu odpružením. Tohle rozporné chování jistě zná mnoho lidí ale přčiny nejsou na první pohled viditelné.

      Právě proto myslím, že tyto Mlokovy dva thready jsou tím nejpřínosnějším, co se zde v poslední době objevilo.

      Řešení na každém konkrétním stroji jde nakonec nalézt ale současné tlumiče na nic takového zatím nehrají. High volume je samozřejmě dobrý krok ale tady na tom konkrétním příkladu by se vyplatilo pracovat hlavně s počátkem kroku.

        
      0 0
      • MlokCZ  

        Tohle je přesně jeden z důvodů, proč nemám rád tento typ průběhu zadní stavby (tím myslím obecně klesající lev. ratio v celém zdvihu). A přitom tento průběh má dnes velké množství fullů a k tomu osazení Fox tlumičem je asi nejčastější.

        0 0
        • milan1  

          Já si nedovedu představit komu, kromě extrémních skoků tento průběh vyhovuje. Spojení s FOXem je v tomto případě doslova tragický výsledek.

          Ten Comencial býval vždy hodnocen dobře, proto mě jeho průběh hodně zarazil.

          0 0
          • kesu  

            zkousel si dat normalni komoru,mozna by se to zlepsilo..

            0 0
            • kesu  

              nicmene zase by se zmenil celej prubeh no,aspon pokus..

              0 0
              • milan1  

                Nepředpokládal jsem, že ten popis je nepochopitelný.

                Menší komorou nevyřešíš nic z popisovaného akorát přidáš ještě větší progresivitu. Snad jsem to popsal správně.

                Ale proč neporadit, třeba to někdo vyzkouší :-(

                Nestřílejte tady rady od boku, jak se komu hodí, já na tohle nenaletím ale jiný by mohl.

                Problém mám již vyřešen ale bez spolupráce změnou přepákování a změnou tlumiče se to neobešlo.

                Řešení je vždy ovlivněno již existující zástavbou a úchytnými body a když se s tímhle pracuje existují již určitá omezení, tím je vše složitější, než když se něco připravuje od zálkladu nové.

                Samozřejmě to jde ale proč je tolik biků produkováno již z výroby s velice špatným nastavením, tomu nerozumím.

                Výběr, podle přístupu Mloka a hlídání konkrétního modelu v Linkage se zde ukazuje jako velice dobrá cesta.

                 
                0 0
                • kesu  

                  strilet budu jak se mi zachce:))

                  nicmene mas pravdu,necetl sem tvuj prispevek

                  0 0
                  • milan1  

                    Jak říkám, u mě tohle nevadí ale že se takhle střílejí rady mnohdy i jinde, bez přečtení a vnímání, to už je horší.

                    0 0
                • baboon  

                  Proč je tolik biků produkováno již z výroby s velice špatným nastavením, tomu nerozumím. Tohle mi taky přijde zarážející..Je fakt,že tyhle vlákna by mohly alespoň něco málo vyřešit..Jen škoda že není moc možnost si tlumič půjčit a ozkoušet přímo na svěm kole..:( To mi opravdu chybí..Takhle je pro mě všechno moc velkej krok do neznáma..:(

                  0 0
            • MlokCZ  

              Ve verzi, kdy sag bude v pořádku, tak nevyužívám celý zdvih

              Když dá normální komoru, tak se to naopak ještě mnohem zhorší.

              0 0
      • mountaineer  

        A jak by mel tedy vypadat smysluplny prubeh k „soloair“ Fox tlumicum?Neco jako nize zminovany Titus Motolite?

        0 0
    • Sobi  

      Merida AM model 08:RP 23 tlak 200psi, bez propedalu (nepoužívám ho vůbec) sag 25%,tune max:

      zůstává mi cca 3mm k dorazu, na ještědu nebo při „skocích“ s „prasením“ až na dno. ale to je zcela výjmečný případ.

      jak už jsem psal jinde, průběh je velmi progresivní díky tune max, v budoucnu to vyřeší bike-live :-) jinak jsem s prací stavby spokojen

      0 0
    • Misiak  

      akurat riesim tieto veci na svojom marine alpine trail (2006). zadna stavba ma pri nastaveni zdvihu na 150mm (plynule nastavitelny od 110 do 150, s tym ze sa zaroven meni charakteristika zdvihu od prog. cez lin. az po deg.) degresivny priebeh a v spojeni s floatom r (2006; 200/50) s propedal tune na „middle“ je to trocha sklamanie. dovod-pociatocna necitlivost, co znamena, ze ked sa snazim dosiahnut uroven citlivosti aka mi relativne vyhovuje, musim ubrat tlak (sag je vtedy okolo 20mm na tlmici-tj skoro 40%) a to uz prestane zvladat progresivita tlmica a obcas sa dostanem na doraz. doraz nie je citit, len zakazdym najdem ten gumovy kruzok na ryske, ktoru som si na piestnici spravil fixou pri skusani tlmica naprazdno. ale zatial sa mi nestalo ze by som ten kruzok nasiel zhodeny z piestnice… tlmic je uz kazdopadne na ceste do bikelive, tak snad sa to zlepsi…

      0 0
    • Maynard  

      sx trail s dhx coil a 350ka pružina…moje váha je asi 68–70 jak kdy..na větší skoky by to chtělo možná 400ku pružinu ale jinak spokojenost

      0 0
    • madcat  

      Kona Coiler, 150 mm zdvih, tlumič Manitou Swinger 4way coil, pružina 550 lbs ocelová, zdvih tlumiče 2", sag tak 25 % podle toho jak se najím asi, nemám to změřený přesně. Tlumič chodí docela hodně do zdvihu, ale při normální jízdě se na gumovou ochranu nedostanu, to jenom třeba na Dolní Moravě na prostředním dropu :-). Když vší silou prošlápnu zadní odpružení, tak se na tu gumu dostanu a trochu to cítím, i když tlumení konce zdvihu nemám utažený na doraz, ještě by to šlo, mám to tak v půlce rozsahu. Při normální jízdě někde v lese přes kořeny a tak na tu gumu nejdu snad nikdy, maximálně se jí lehce dotknu…

      Jo poznámka – o progresivitě nebo linearitě tohoto systému odpružení nemám ani potuchy, takže vlastně ani nevím, jestli tam mám vzhledem k charakteru odpružení správnej tlumič nebo úplně špatnej :-). Kdyžtak mě někdo informujte, ať su trochu v obraze…

      0 0
      • madcat  

        Jo, a vážím normálně cca 88 kilo, teď v zimě v důsledku ládování se proteinama do posilovny cca 92 :-)

        0 0
    • Lister  

      Marin Rift Zone model 2007. Zdvih zadní stavby 120mm, zdvih tlumiče 50mm, tlumič Fox Float R High volume (brzo bude nahrazen Fox RP 23 s CT na minimum a odskok na středu – půjde tam taky velká komora).

      Sag 25–30%, využití zdvihu u obou nastavení prakticky totožné – cca 40 mm při běžné jízdě, pokud trochu „prasím“ tak 45mm, na zadní stavbě to díky progresivnímu průběhu bude jěště větší část než odpovídajícíh 80% (při využití 40mm).

      Tlak v tlumiči je irelevantní – jen podotknu že u High volume používám při stejném sagu tlak menší než když tam byla komora malá.

      Celkově spokojenost, až bude RP 23, tak bude asi maximální.

      0 0
    • o.ndra3  

      Titus Motolite, zvolený zdvih 130 mm. Z 51 mm zdvihu na RP3 využívám běžně 48, při větších skocích i k 50. Sag 25 %. Podle linkage roste leverage ratio první dvě třetiny zdvihu od 2,1 k 2,5 a pak klesá k 2,3. Celkový průběh je pak na začátku lehce degresivní a ko konci progresivní. Podle mě ideální.

      0 0
      • MlokCZ  

        Tohle je přesně ten typ průběhu, který se mi líbí. Znamenám si ten rám, o tomhle jsem nevěděl. Tenhle se dost podobá průběhu Zesty.

        0 0
        • treatt  

          Takze Zesty ma dobry prubeh? Ja o nem prave nejakou nadsenou chvalu neslysel..

          0 0
          • MlokCZ  

            Obecně ideální průběh neexistuje, ale mně se průběh Zesty rozhodně líbí. Kdybych neměl Stereo (tam se mi průběh líbí ještě o trošku více, ale jsou si celkem blízké ty kola průběhem), tak bych klidně Zesty pro sebe bral a v mojem subjektvním žebříčku rámů okolo 140mm patří Zesty rozhodně do první pětky (ale je to u mě dané tím, že bych tam neměl žádné vpp, které mně osobně nesedí, ale tím netvrdím, že je špatné). Stejně jako u Sterea ale jedině s tlumičem s nízkou kompresí.

            0 0
            • treatt  

              Hm, tak to vidis…mne zas VPP sedi a hodne :) ale je fakt, ze se mi v posledni strasne zalibil 4cep v podani Ellsworth…takovy Epiphany na 130 bych si asi dal libit :)

              Hele a co si myslis o Bioniconu? :)

              0 0
              • MlokCZ  

                Bionicon dělá více různých rámů, nejel jsem z nich žádný a model v Linkage je jen na ten jednočep, takže tam nemůžu hodnotit vůbec.

                A Epyphany má některé věci, které by se mi líbily jako velmi nízký pedalkick. Průběh stavby už se mi ale tak nelíbí, sice pořád ujde, ale už to není úplně ono. Tady bych dal přednost nejspíše Zesty. Píšu nejspíše, protože Epyphany jsem také nejel, jen vycházím z modelu a dalších údajů.

                Můj momentální žebříček (který je sestavený dle toho, co mně sedí, nic obecně platného) je následující:

                1. Stereo
                2. Liteville 301
                3. Titus Motolite (ten jsem zaregistroval až teď na o.ndrovo popud)
                4. Zesty

                s tím, že Liteville a Titus jsem nejel. A další rámy až s větším odstupem. A dost pravděpodobně je nějaký rám, který bych tam přidal a který neznám detailněji a proto o něm nevím, že tam patří.

                0 0
    • Madrid  

      Samotného by mě zajímalo, kolik zdvihu u mýho Scott Genius 30 2008 využívám, ale nevím, jak to změřit – tlumič je roztažný, gumička na píst tedy nepomůže… Průběh znám z grafů z Bike magazinu, který jsi mi sem před časem dával. Dorazu jsem si nikdy nevšiml.

      I sag se blbě nastavuje podle doporučených procent (ostatně, pokud si vzpomínám, žádné procentní doporučení v manuálu ani nebylo). Takže se držím tabulky udávající doporučený tlak na danou hmotnost jezdce – ta by vzhledem k tomu, že tlumič je vyvinut pro toto konkrétní kolo, měla být v pořádku.

      0 0
    • MaPa  

      Duratec Sendix FX + RS Sid, SAG 10–20% podle charakteru vyjížďky

      Při větším Sagu doraz asi ano, ale nikdy ho přímo necítím. Při menším Sagu doraz výjimečně. Počáteční citlivost výborná. Při pohodovém ježdění na větší SAG už houpavost větší, mně to ale nevadí.

      0 0
    • Hynas  

      Fisher HiFi 29er Deluxe…FOX RP23 HV…100mm. Tlumič 200/57mm, sag cca 25%, využití zdvihu 80%, zbytek až velké zhupy, skoky, propady. Zbývá tedy cca 10mm zdvihu tlumiče a občas chodím nadoraz. Průběh zadní stavby vyhovuje, jezdím jen přepákované jednočepy.

      0 0
    • kloubik  

      Zrovna jsem řešil tlumič, tak údaje za mne:

      Giant Trance X2 (2008) – chod tlumiče 44 mm, SAG 20–25 %, CT na min. (upraveno v Bikelive z CT max.) – zdvih využívám téměř celý, občas jdu na doraz (i když nějakou tvrdou ránu necítim).

      0 0
      • kloubik  

        Ještě dopnění – zdvih jsem využíval dost podobně i při nastavení CT na max…ale z kraje zdvihu je rozdíl v citlivosti znát.

        0 0
      • MlokCZ  

        Ten RP2 má opravdu chod 44mm? Jsem si vždy myslel, mezi 38 a 51mm se nic nedělá.

        0 0
        • mar_tin1  

          hm… tak na mtbr.com som objavil toto: the frame ordinarily comes with a non-standard 7.25×1.75 Fox… takže to vyzerá na 185/44mm. na webe foxu o tom samozrejme nie je ani zmienka, ale to ani o dlhších floatoch ako 200/58mm, pričom samozrejme také existujú. 

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak to bude asi opravdu tak, tedy nestandardní rozměr. 200/57mm je ale běžný rozměr, který i na webu je (7,875×2,25).

            0 0
            • mar_tin1  

              myslel som dlhších od 200/57… ja mám napríklad 216/63 a ten na webe nie je… ;)

              0 0
        • kloubik  

          Taky mi to přišlo divný, protože na webu Foxe pro rok 2008 rozměr 184.1/44 mm vůbec nebyl uvedenej (nejdřív mě napadlo, že utekl vzduch do druhý komory a pístek zůstal zalezlej).

          Pak jsem ale hledal na netu a v manuálu ke kolu našel výše uvedenej rozměr tlumiče a nakonec se tohodle rozměru dopátral i na webu Foxe v archivu pro rok 2007. Takže zřejmě Giant měl objednanej nestandardní rozměr a Fox mu ho udělal i pro rok 2008.

          Jinak ještě jedna vsuvka – nevíte jestli jsou rámy Trance X a Reign totožný? Protože když uvolnim horní uchycení tlumiče, zadní kolo ještě poklesne (na zadním kole by přibyl zdvih cca 25 mm) – napadlo mě, že rámy jsou totožný a zdvih Reignu dostanou jen vložením delšího tlumiče a hlavovej úhel (kde je rozdíl mezi modelama 0.5 stupně) se změní použitím vidlice s větším zdvihem …

          0 0
          • friblos  

            RB MONSTR AM 140 tlumič MANITOU SWINGER 3 COIL spv pružina 550lb.

            Ság mám kolem 25%- SPV na nejmenší možné hodnotě 50 psi. teď jsem si hrál s SPV  a nafoukal ho na 70,100,120. Pokus se mi moc neosvědčil a vrátil jsem se zase na 50=pohodlíčko. Sem tam jdu na doraz, ale většinou je to chyba na dopadu.

            0 0
          • Vegan  

            Ahoj, totozny ram je vicemene cypher pac je zkracen co se tyce trance x a regina totozne nejsou lisi se obe vahadla predni trojuhelni i zadni stavba jiz totozne jsou. Podle mereni. Btw k tomu nestandartnimu tlumici jeste pridej spodni oko rozmeru 15mm :) a mas tlumic ktery je total nestandart neco jako RB IQ :-/. vytej v klubu

            0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Log1ck  

      Boardman FS. Tlumič Fox Float RP2 (CT střední, normální vzduchová komora). Sag báj voko 20–25%. Ze zdvihu tlumiče 50mm, sem se dostal nejdál na 5mm od dorazu, ale nevim, jak se mi to povedlo. Jinak běžně při mym umírněnym ježdění bez skoků a prasení mi obvykle zbejvá tak 8–10mm od dorazu. Zajímalo by mě, jak by to chodilo s HV komorou.

      0 0
    • piskot  

      Cube AMS Pro, tlumič DT SWISS XM180 – sag 25%, zhruba 2–4mm od dorazu

      0 0
      • friblos  

        RB Monster AM 140/140 SAG KOLEM 28% zdvih využívám na 90%, občas doraz na obou kolech

        0 0
    • JMT  

      Vyuzivam komplet zdvih, kdyz to podelam tak obcas doraz-ale to zavisi an tom jak je to zrovna naladeny, vidle to samy

      Rb Dragster+fox DHX coil+Fox 40RC2

      0 0
    • Manas  

      RB Monster EN 160mm

      X-Fusion Vector RPV, 550lbs, sag cca 20%, chodim cca 90% zdvihu, doraz nikdy. Hlavne na DH a FR

      X-Fusion H3, sag cca 20%, vyuzito cca 95%, doraz nikdy. Hlavne na XC.

      U toho vzduchu je to jen na XC, na DH/FR/DJ mi fakt nesedi prubeh chodu, proslapnu to strasne. Z pruziny se da mnohem lip odrazit.

      Chod stavby mi vyhovuje maximalne.

      0 0
    • nobody  

      Jaký bývá rozdíl ve výšce sedla (od země) u fulla oproti HT, oba ve stejné velikosti?

      0 0
      • MlokCZ  

        Jak u kterého kola, výška středu i pro stejný zdvih bývá u různých kol dost rozdílná (v extrémech bývají rozdíly pro 140mm zdvihy klidně až 3cm pro kola s nejníže a nejvýše položeným středem).

        A pak samozřejmě u fullu je to jiné pro nezatížené/zatížené kolo (u HT ten rozdíl díky vidlici taky nějaký je, ale minimální narozdíl od vyšších zdvihů u fullu).

        Já mám třeba celopevňák x Stereo (140mm zdvihu) rozdíl cca 4cm pro nezatížené kolo. Po zatížení jsem na fullu stále o malinko výše, odhadem tak o 1cm. A třeba Stereo 2008×2009+ má o 1cm jinak vysoko střed, takže pro stejné kolo jen různý ročník se to liší.

        Velikost rámu v tomhle nehraje naprosto žádnou roli (myslím pro stejného jezdce), stejně vždy nastavíš sedlo stejně oproti středu a výška středu bývá stejná pro všechny velikosti.

        0 0
      • Ricci  

        Ja mam sedlo na fulle od zeme bez zatazenia cca o 2cm vyssie oproti HT,aj pri zatazeni je o nieco vyssie…

        0 0
    • oboy  

      130mm Liteville 301 v lahsej maratonskej vybave, 71kg, tlmic DT Swiss SSD212, 51mm, 15%SAG, pri poslednom vylete do bikeparku v Leogangu 2mm od dorazu, bezne o nieco viac

      0 0
    •  

      Zdravíme Ječňáka!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.