Ahoj, poradí někdo jak trénovat aby se mi zvýšila výkonnost? Jezdím jak silničku tak bika a rád bych se posunul někam dál.
Ahoj, poradí někdo jak trénovat aby se mi zvýšila výkonnost? Jezdím jak silničku tak bika a rád bych se posunul někam dál.
anabolika, steroidy, krevní doping
:))
Motorek.
Začal bych jelítkem, jitrničkou, tlačenkou s cibulí, nějaký ty škvarky, a nezapomenout na bramboráčky.
:-)
Na to slivovice a forma bude. :-) Aji Rosťa alias šéfík si dává klobásku sem tam. :-)
jezdit, jezdit, jezdit
A nejen to. Mnohdy je důležitější „speciální“ zaměření tréninků (jízda v tepových zónách, intervaly, kopce) a různé kombinace s odpočinkovými dny. Strava a kvalitní regenerace taky udělá hodně.
Pokud zvládáš AJ, najdi si na YouTube kanály GCN a GMBN, tam najdeš o tréninku fyzičky i techniky atd. opravdu hodně.
Kup wattak, zmer si FTP a najed 300 hodin ve skutecne vytrvalosti. Pak zacni makat na intervalech a uvidis jak vystrelis. :-)
Vynechat sex ;)
ahááá, on myslel výkonnost na kole :-D
Nech si změřit laktátovou křivku a jezdi pak podle toho. Rozhodně neznamená, že pokavad budeš pokaždý švihat nadoraz tak se budeš lepšit. Akorát budeš spalovat cukry. Potřebuješ zlepšit dlouhodobou vytrvalost. Od té se poté zlepšuje všechno.
žrát hodně řepy
zapomněl jsi na kozí mléko a sifon :)
A cerstvou kravskou moc z Indie.
.)))))
Hele já mám letos 36 a určite i v tom věku můžeš mít špičkový výkon. Ale má to x podmínek. A ne každýmu se do toho chce jít. Už jen proto že bych tomu dával tak 3–5 let než se někam vyhrabeš. S jistou pomocí by to mohlo jít rychleji ale ty 3–4 roky bych počítal. Pak je otázka času jsi schopnej tomu dát ročne 500–800 hodin třeba? Bavím se jen o kole. Co je dál je cvičení , běhání, plavání, a jiný věci okolo. Takže v podstate pokud nejsi rentiér a chodíš i do práce tak budeš dělat už jen to. :-)
Z tvého příspěvku na mě číší pozitivní energie, můžeš být konkrétnější trochu nebo neměl bys nějaký tréninkový plán (alespoň nástřel)? Do práce chodím ale když se chce tak všechno jde a času na trénink by bylo poměrně dost. Samozřejmě vím že na nějaké extra výkony už to není ale chci se fakt odrazit ode dna a zlepšit se.
Já bych opravdu začal tou vytrvalostí, jezdit pomalu aby to tepove nešlo vysoko, i když to tepově nemáš osahaný tak do cca 140 tepů, dal tomu 2 až 2,5 hodiny později 3 hodiny a víc. Aby ses v kopci extra nezadýchal mohl mluvit. Prumer nebude žádná sláva ale o to nejde. Točit nohama 80–100 otáček minuta. Snažit se najít takový profil kde nebudeš muset lámat 50 otáček do kopce. Pod 70 otáček bych delší dobu nešel jak to budeš tahat silou tak ti dojde štáva. Mít na to převody. Kompaktní převodník 50/34 když ze začátku nemáš sílu. Začal bych tím že si dáš první den 2 hodiny, další den 2,5 hodiny, třetí den lehké vyjetí 40 km km jen rovinka aby jsi to na nohách skoro nepoznal. Pak den volna. Následuje opakování. Zkus tak první 4 týdny. Tedy 3 dny jedeš, den pauza dva dny jedeš. V následujícím období dej 2,3,4 hodiny tedy 3 dny po sobě vytrvalostní jízda. Den volna. Ono chytří lidé říkají zhruba to co jsi najezdil sezonu předtím, tak si z toho udělej čtvrtinový objem a ten bys mel najezdit v jakés takés vytrvalosti. Když 600 hodin ročne tak 200 hodin tomu klidně můžeš dát. Tím nic nepokazíš. Vem to tak že když ta vytrvalostní jízda bude cca 4 hodiny a kolem 100km tak to bude ok. A co bude nad to kilo bude dobrý. Musíš tomu dát čas tělo si zvykne. Pak to půjde i delší dobu. Hlavně hlídat jídlo, častěji neco zobnout a pít.
Jenom doplním že u kompenzačky se mně osvědčilo nechat po celou dobu malou placku, jak se dá velká obyčejně se to zvrtne, myslím třeba rovina na 39 16.
Co znamená kompenzační jízda? Občas tuhle zmínku zahledbu, ale netusim co to má být :)
Jedeš uplně lehce – prostě se jedeš projet , jen lehce točíš nohama aby jsi moc nezabíral…:)
Kompenzačkou si dáváš dohromady nohy, třeba zrovna po těch dvou dnech ježdění v základní vytrvalosti, aby se nohy nakompenzovaly zase zpátky silou a tělo se nevystavělo zápřahu, tak nějak to vnímám.
V anglické terminologii to je asi Recovery ride že?
Asi jo, todle spíš budou vědět kluci co jezdí podle wattmetru.
Ano
Je to cca 55 procent tveho hodinoveho maxima ve wattech. :-) o nejaky tepy, pocity se moc oprit nejde.
To bych neřekl. Watty mají největší přínos v intenzitach kde se bez wattů těžko odhaduje tempo a snadno to na začátku prepalis a konec intervalu už nedáváš. Zdv a komp se dá celkem v klidu bez wattů.
Ja mam peclive vypozorovane, ze to tak je. I kdyz to je treba zezacatku neprijemne a boli nohy, tak se to rozjede a dorazim domu v mnohem lepsim stavu. Samozrejme ze ideal je tak 1–2h max. Kdyz je clovek popravenej, ze to nevyleze ani tam, tak je lepsi vypustit.
To bych řekl taky že aby človek jel pohodu nic co měří nepotřebuje. Vidí a cití to sám na sobě. Pokud je z té pohody na kaši tak je něco blbě.
Mně ta únava do noh se dostane třeba až za hodinu, tak si říkám, že jsem to zase přepálil. Hodně pendluju mezi zaměstnáním a domovem tak trochu plánuju dopředu, kdy to vezmu oklikou přes kopečky a aby byla šťáva, tak předtím ten den kompenzačka. Taky ještě jestli je to na začátku sezóny (to častěji) anebo teď jsem rozježděnej (tak míň) samozřejmě v rámci rekreační výkonnostní třídy.
…až za hodinu, poté co slezu z kola, mělo být.
Subjektivní pohoda je věc ošidná, kolikrát si říkám, jak mi to (na poměry) jede, jak jedu zlehka, ale ten hnusný malý digitální bonzák mi tvrdí něco úplně jiného. Jet kopec/kopce v kompenzaci/ZDV je pro mě vrcholem sebekázně. Naopak, jet z kopce dolů a držet tepy (potažmo watty) je asi největší vopruz.
Jezdím křížem krážem krajinou, bez výkonnostních ambicí, ale tímhle vláknem jste mě inspirovali, taky poslední dobou pozoruji, že když jedu delší jízdu 4–6h a snažím se jet kompenzačně (na pohodu), tak pak po nějaké době cítím, že jsem jel přeci jenom rychleji, než bych měl jet, přitom mám pocit, jak volně jedu:-), zkusím vyštrachat tepák a jet s ním. Vliv na to bude mít i únava z práce.
souhlas, obcas mi to prijde, ze se jen docela malicko mackam, ze jedu kolem FTP a tj ze bych to 30–60min mel v pohode vydrzet – a cisla ukazuji neco jineho … a taky, ze jo – za 15min vytuhnu.
Mno nevím, pod pojmem kompenzace se mám držet kolem 100 tepů/min (dle ofiko rad) a to mi vychází na válce. Venku nejsem schopnej jet tak, abych nelítal občas přes 120. Jakmile přijde zvlnění, tak už si to „blbne“. Je mi jasné, že lidi co jsou na tom lépe tohle neřeší, tak píšu z pohledu někoho, kdo je na tom bídně :-).
Píšeš občas přes 120, to by nemělo vadit, dám něco kratšího, třeba něco těsně pod hoďku, a těch tepů bych se až tak striktně nedržel, jde o to přijet domů odpočatý. Je fakt že ty válce jsou větší jistota anebo se na to ten den vybodnout a dát si místo kola tři piva s klobásou :-)
naprostý souhlas, přesně tak
a bavíme se o 3–4 letech s nějakým systematickým tréninkem, ne pseudo výlety na pivo
samozřejmě nějaká ta regenerace k tomu a zapomeň na „stravování_ála_klasický_Pepík“ :)
a stojí to čas, peníze, spouuuusty odříkání a hooooodně bolesti :)
Pak jsou ještě zázrační lidé kterým stačí 1/3 odtrénovaného co vetšine a jsou na špici ale ti to mají jaksi od boha žejo.
To hlavní co jsi nenapsal, kolik jezdíš ročne hodin / kilometry. Jel jsi nejaký závod jak jsi dopadl? První destítka , čtvrtina startovky polovina, konec. To místním řekne asi víc. I když je to krutá pravda, hodně hraje i výška a váha nějaký extrém, pak to nebude jen o tom ježdění na kole ale i muset vyřešit jiné věci. Jsou lidi co mají 95–120kg řekněme na 185–190cm což po pravdě na kole moc nejede.
185cm a 85kg, jezdím třetí rok, první dva roky jsem šel strašně nahoru ale letos stagnace. Do toho běhám a občas plavu. Jinak najezdím kolem 3000km letos mám 2000. Závody jsem nějaké jel a vždy tak v té první čtvrtině.
Těch 2000km je zoufale málo. To se snad ani o nějakém tréninku nedá mluvit.
Ono jasně jenže první čtvrtina startovky může být klidně 200 lidí. Nebo 50. A to je dost velký rozdíl. První desítka, dvacítka je jistě na závodě zajímavá. Jenže to fakt s 3000km nepůjde. Opravdu bych zkusil najet těch 5000–6000km další rok jít k těm 9000, možná na 10000km pak bych čekal nějaký výsledek. Na méně obsazeném závodě. :-)
Moc jsem to tady nečetl, ale hodně záleží na tom, jak těch 6000km najede. Já najezdím 7500 jen do práce a ani při nejlepší vůli se to nemůže počítat jako tréninkové kilometry. Jediný přínos je v tom, že bych mohl dělat nosiče vody, protože to jezdím s batůžkem nacpaným jídlem :-) . Negativem je to, že se mi pak nechce jet normálně trénovat.
Tak je jasný že 10,5km do práce tam a zpět to samý bude spíš vození se na kole než něco jinýho. To se k tomu opravdu nedá počítat. Nejvíc dají závodní kilometry. Myslím při velké snaze a odjetí všeho možného může být někde člověk kolem 1500–2000 závodních km což by jít poznat mělo. Beru to tak že závodníci na jaře jdou do závodu s cca 4500–5000km a taky to jde. Jen mají tu výhodu že mají ty desítky tisíc km roky předtím. Tak se na ten výkon dostanou už docela rychle.
Taky se přiživím na tématu :) Jezdím druhý rok, zatím se posouvám, ale chci se posouvat správným směrem. Nějaké závody jsem zkusil většinou v 1/4, KPŽ kolem 100, je mi 25 65kg/178cm. Loni něco kolem 300h, letos to bude tak 500h
Jo a jinak ta pravidelnost je tam velice důležitá, pokud v jednom týdnu pojedeš 4× a v dalším týdnu 1× je to o ničem. Ono napsat ti cokoliv může jakýkoliv schopnejší trenér ale ty to musíš odjezdit a to už taková sranda není. To už je na tobě samým.
Tady máš dobrýho vytrvalce pro inspiraci.
hlavně mu tady nikdo neřekl, že objemy se mají navyšovat max.o 10% jinak riskuje přetrenování nebo zranění, všichni by chtěli jezdit za 14dní jak alberto, ale ono to nejde :-)
Proste si jezdi a nehrot to. Proc se honit, když se stejne nikdy nedohonis?
nedávno mě předjel jeden asi 65 letý důchodce na socialistické dámské fixce, s nosičem a košíkem ve kterém měl nějakej kanystr s něčím a který vyjel od někud z lesa. bez šance-a to sem makal naplno a on si šlape v pohodě a nestalo se mi to poprvé. co byste doporučili mě jak trénovat? já potřebuju móóóc zvýšit výkonnost. možná se mi smějete a nevěříte ale moje nevýkonnost je neuvěřitelná.
sundat 20–25 kg
na kole ? :D ale to bych byl v mínusu
Byli jsme o víkendu se synem č.-švýcarsko. Tam okolo nás jezdili samí takoví „divný“ cyklisti. Něco staříků na e-kolech, jinak spousta postarších biků (15+ let), dámy zásadně na městských dámských kolech. Nám tam šlo o holý život, okolo všichni vysmátý, břuch okolo rámofky, vzadu na sedačce potomka, my tepy za roh. Na novém asfaltu okolo Dubice jsme o víkendu potkali něco vystajlovaných pumpičkářů ale jinak jsme naprosto nechápali – myslím to v tom dobrém – bylo vidět, že si to všichni užívali. Úplně jiné pocity než když se sápeme po stezce na Zbraslav.
koupit si dámskou socialistickou fixku
srandičky ale poradit neumíš. až budeš starý a nemocný jako já to tě smích přejde, ale dřív se zabiješ na kole koukám s tou tvojí vysokou průměrnou rychlostí
Piješ dost vody?
právě že málo. ale tím to být nemůže přece. anebo někdy vůbec
Tím to TAKÉ bude, hlavně, když je tepleji, stačí už cca nad 20°C a slunečno nebo teplý vítr. Nebo když jedeš na svůj zvýšený výkon. Podívej se do nějakých tabulek na spotřebu energie nutnou k ochlazování organismu (tedy ve skutečnosti k udržování stálosti vnitřního prostředí), budeš se divit.
Při určité % ztrátě tekutin Ti začíná neodvratně houstnout krev, tepy se drží bezdůvodně nahoře, výkon důvodně dole, narušuje se iontová rovnováha organismu.
Jakmile jde teplota nad 25°C, tak přepínám na obrazovku, kde mám teplotu na prvním místě, abych věděl, jak dlouho a jak intenzivně jsem v horku jel a případně zavčasu zařadil polévání se vodou nebo bezpečnostní přestávku.
Na druhou stranu, dokud piješ a hodně se potíš a jedeš v teple nenulovou rychlostí, tak adiabatické chlazení (skupenské teplo odparu) funguje velmi uspokojivě. Zase je to zrádné, protože nejsi subjektivně zpocený, ztrácíš vodu nepozorovaně.
Pokud máš problémy s pravidelným pitím, tak si hlídej četnost podle hodinek, spousta „lepších“ cyklopočítačů a sporttesterů umožňuje nastavit pravidelný alarm. Já konkrétně ho mám po 15 min a už jsem si zvykl, že je lepší pití neodkládat, jakmile zapípá, tak sáhnu pro bidon, byť bych byl 50 m před koncem stoupání – pak se na to zapomene, ještě tenhle dloubáček, ještě tuhle křižovatku …
Samozřejmě, 3/4 hodiny v mírném tempu s předešlým dobrým zavodněním dáš hladce i bez pití.
Nepi Vlado nepi vodu,voda je ti len skodu…
já někdy piju po cestě z pramenů studánek potoků…voda obohacená přírodními látkami
Doplnění vody a bakterií dostatečné, ionty nejisté. Mršiny a exkrementy jsou koneckonců také přírodní látky.
Tim zase trenuje imunitni system :-)
Hele, ja to beru takhle sedlacky: Telo je tvoreno z 60–70% vodou. To znamena, ze vetsina ruznych procesu, ktere v tom organismu nejak probiha, potrebuje ke svemu fungovani vodu. Pokud ji organismu dodavas malo, nebo vubec, tak to proste nebude fungovat spravne. Ale je zbytecne psat tyhle zakladni veci, ktere vsichni uz stokrat slyseli.
Ahoj,
mě pomohlo ježdění na pocit, bez tachometrů a jiných přístrojů. Najdu si trasu v mapách a vyrazím. Jezdím v klidu v pohodě, nehoní mě žádná čísla. Když už nemůžu tak si to zkrátím směrem domů, když se mi jede dobře a je čas, tak prodloužím.
Takhle jezdím cca 2 roky, nenervuju se a co mi na cyklodovolených ujížděli nebo jsem měl problém se jich udržet tak mi dnes většina neujede a jsem v klidném průměru skupiny.
Jezdím a kochám se, odpolední vyjíždka po práci na MTB kolem 25–30km s převýšením cca 400–500m.
Na celodenním výletě ujedu i přes 60km /Šumava, Krušné hory/ i několik dní po sobě. Nedám sice v klidu 130km 5 dní po sobě, ale občas to taky uletí a zvládnu to.
Tak měření rychlosti je přístroj v nejlevnější verzi za 200kč, proč to nemít. Třeba i kvůli servisu na kole, např. jak často měřit řetěz ap. Ale jinak souhlasím, jezdit na pohodu, případně svižně ale současně tak, aby se člověk nezrasoval. Najít si svoje tempo, přizpůsobovat se počasí a roční době.
Měření TF je taky docela dostupné, ale zas to není vše. Tady by pak chtělo znát svoji křivku z laboratoře, pak by TF bylo o jiném. Jinak to je spíš orientační měření, které zpřesnuje pocit, ale zas ten pocit nedokáže nahradit. Wattmetr je docela drahé zařízení, dává mi smysl spíš u lidí, kteří nějak závodí, byť třeba jen jako hobby kategorie. Kdo jezdí pro radost nebo závodí méně, tak wattmetr myslím nepotřebuje.
Wattmetr je docela drahé zařízení, dává mi smysl spíš u lidí, kteří nějak závodí, byť třeba jen jako hobby kategorie.
No vidis. A v USA to vozi kazda druha manzelka na vylety :) Ale jinak souhlas. Je to drahy spas :(
Tak v USA to zřejmě vzhledem k jejich platům tak drahé není, jako u nás. Uměle stlačovaný kurz koruny, podobně jak to činí nebo činili Číňani se svojí měnou, to se projeví právě na ceně kol a komponent a doplňků.
Jezdím pro vlastní radost, nezávodím. Kolo je poslední smysluplný sport co můžu provozovat /kolena, záda po nepěkných úrazech, jojo registrovaný sport/.Na servis tachometr nepotřebuji, vím cca kolik jsem najel.
Jezdím pro udržení kondice a aby jsem neshnil. Jediné co si občas vezmu je Sigma na měření tepu a mám sebou telefon s mapami kdybych se ztratil.
Myslím si, že kdo netrénuje cíleně a je výletník nepotřebuje moc měření.
Měření vzdálenosti jistě nutné není, ale já zas rád nějaká čísla mám. Na servis to nezbytné není, ale posloužit to může i tímto směrem.
TO Prazak0: Bohužel, vlákno se jmenuje „jak zvýšit výkonnost“, panuje celkem všeobecná shoda, že pouhé volné ježdění k tomu od určité (nízké) úrovně už nestačí.
Při dostatečném nájezdu není pro začátek křivka z laboratoře nutná, většinou se dají prahy dost přesně odpozorovat, z kontinuálního záznamu tepáku i hodně přesně.
Ano, ale venkovan napsal:
To bych taky potreboval jako sul. Jezdim trasy kolem 20km a trva mi to 2 az 3 hodiny.
To mám jako výletník tempo lepší.
O jaké výkonnosti mluvíme? Aby jezdil 80km za odpoledne tak mu kompresní oblečení nepomůže. Věnoval jsem se sportu mnoho let a pokud člověk nezíská základní návyk, trénink – odpočinek – strava, tak se nikam neposune.
Nechci moudřit ani popírat zde napsané postupy na zvýšení kondice, ale ve výkonnosti co „venkovan“ popisuje si myslím , že ježděním na pohodu ale v objemech je lepší cesta než krátké a rychlé vyjíďžky.
to myslíš vážně? vždyť to byl vtip..... venkovan nahodil udičku a ty jsi fakt pořádná ryba co mu to sežrala, vždyť to ani vážně brát nešlo!
OK, beru.
Za mnou ale takový chodí pro radu jak zhubnout, nabrat kondici, tak jsem asi už postiženej.
Volné ježdění je dost vágní pojem. Pouze jezdit velmi volně a tak dosáhnout určitých kilometrů, to pochopitelně k valnému nárůstu výkonnosti nepovede. Ale jde přece jet relativně intenzivně a současně tak, aby člověk byl v aerobním pásmu.
Ano, kontinuální záznam TF vypoví asi daleko víc než pouhá okamžitá TF, kde můžu sledovat TF po rovině, do kopců různého sklonu, případně i z kopce, ale přece jen vše si člověk nepamatuje. Jám mám k dispozici jen průměrnou TF a pak třeba si pamatuji, jak jsem jel prudší kopce.
průměrná hodnota bez záznamu křivky je hodně zrádná. Podobného průměru lze dosáhnout když graf tepu bude skoro přímka nebo když bude vypadat jak pila na dřevo :o)
MOC děkuji všem za odpovědi a komentáře. Přestože se tady dočítám mnoho zajímavých a určitě důležitých věcí, rad informací, zkušeností, názorů, atd…, nemohu se ubránit pocitu že někteří si nedokáží přiznat že i někdo jiný by mohl mít o trochu větší pravdu než oni sami. Nechť si to každý přebere jak potřebuje.
Měl bych tu dotaz na zkušenější. Začal jsem trénovat s tepákem a chtěl bych se zeptat jakou taktikou vyjet co nejrychleji dlouhá stoupání (LH, Praděd, Dlouhé Stráně apod.)
Tento týden jsem jel Praděd na ANP, nahoře jsem byl sice min. za osobním rekordem z června, ale všechny segmenty v druhé části jsem jel nejrchleji – z toho mi vyplývá, že dříve jsem přepálil začátek a konec jel evidentně pomaleji. Jaké máte zkušenosti vy? Je lepší jet začátek na ANP a dejme tomu posledních cca 5–8min jít na max? Díky za názory
No podívej rada je taková, jet tak aby to bylo cca 75–80 procent výkonu ale ne uplně doraz.. mít stále přehled o tom v jakém kilometru kopce se nacházíš přibližně. Každý důležitý kopec je zmapovaný, aspon hrubě jsou ta místa kde se sklon láme je mírný tam se dá jet těžší převod na stejné otáčky ale musíš na to mít nohy. Aspon já to tam hodím mám představu co vydržím a jak dlouho cca. V mírném sklonu jed víc švihově a toč opravdu i přes 100 otáček minuta. Ten kopec bavíme se o dlouhých stráních pojedeš tepově vysoko. Můj odhad je 170–185 tepů. Já jel pořád okolo 178–183 tepů. Vím že toto vydržím cca 35–60 minut. Ideální je aby jsi měl možnost poslední kilometr přidat, a posledních 500 –1000metrů jet uplně doraz. At je sklon jakýkoliv. Na to aby ses v tom nějak posunul je nutný znát svoje možnosti co jak dlouho jsi chopný jet. Když se tu poučku naučíš o tom sledovat sklon a v každém brdku najít místa kde můžeš odpočnout pojedeš všechno daleko líp. No a ještě závěr, doufám že mne na Dlouhých Stráních překonáš. :-) Zas to není tak nereálný.
Ty tepy mi přijdou hodně vysoký. Asi záleží na trénovanisti, pro někoho to je zvládnutelný, pro jinýho ne. Nakonec obecná rada, zvýšit základní vytrvalost, posunout si pásma celkově výše. A taky prostě ten kopec zkoušet jet různou rychlostí, najít si rychlost, když ke konci nedojde k poklesu výkonu (nepíšu rychlosti, může se změnit sklon). Jet závěrečný úsek nadoraz, to jde v závodě, který tam končí. Pokud má ale někdo pokračovat dál, tak nevím. Jde to vydýchat při sjezdu, ale i tak mi to nepřijde optimální. Já bych spíš zkoušel to celé vyjet pomaleji, příště to zkusit trošičku rychleji, takto zjistit, jakou rychlostí (případně víc rychlostí když se mění sklon) to vyjedu optimálně. Možná i zkusit to vyjíždět odpočatý, jen po krátké vyjíždce a pak to zkusit i vyjíždět, když má člověk v nohou toho dost. Je otázka, co je lepší. Jestli jezdit větší kopce méně často a dosti intenzivně, nebo snažit se najezdit co nejvíc výškových metrů a záměrně to jezdit aspoň některé dni menší rychlostí.
Jel jsem to poprvé bez znalosti terénu jen jsem předtím kouknul na přesný sklon toho kopce. Kde a jak prudká místa jsou. No jedeš nahoru tak abys to vyjel co nejlépe takže na tepy bych nekoukal. Samo že opakováním bych to zajel asi lépe. Jel se tam závod míru U23 a nemyslím si že tam kolegové frčeli o dost rychleji než normální závodníci. Právě na tom závodě míru byla i mapka kopce s useky a sklonem. V závodě se takový špeky vetšinou dávají na konec nebo což je opravdu solidní vražda tak tam končí jeden okruh jede se dolů nějaké kolečko po kopcích okolo a napodruhé nahoru a tam finiš. Třeba to někdo vyhrabe na stravě. Ale tepově tam budou vysoko všichni kdo tam opravdu jedou.
Myslím, že si nerozumíme. ANP mám cca 179 tepů. Takže jsem se to snažil držet 175–178. Nad ANP dokážeš jet pár minut, ale ne celé stoupání, které trvá 30–40min. Takže mi jde spíše o to jestli jet celé stoupání na hranici ANP a pak si vystřílet nohy na posledním kousku (5–10min), nebo už v průběhu si dát rychlejší interval nad ANP (třeba 5min) a pak zase orazit aby to spadlo pod ANP, a takhle to třeba zopakovat třikrát. Nemám zkušenosti jestli je toto vůbec možné…
Já poud koukám na analýzu jel jsem do cca 3km toho kopce do 165 tepů, pak už celý kopec rozmezí 170 tepů a víc. Maximum je 185 tepů což značí že jsem do žádného svého extrému nešel. Mírný tepový pokles je v místě kde je výraznější relativně rovný usek asi 700 metrů tam si orazíš a tep ti spadne i k tem 150–160 tepům. Obecně myslím že nad ANP je otázka trénovanosti jak dokážeš dlouho jet. Myslím že i ta hodina je reálná.
Jak už někdo dobře napsal dlouhých kopců bych se nebál. Těch zas tolik v amatérských závodech nebude. Natož opakovaně. Stěžejní jsou kopečky kolem 8–15 minut těch je vetšina. Řekněme nejběžnější 3–6km. Na to bych se zaměřil.
dobrý trénink
To by mohl znát Jiřík miláček kamer. Pro mne daleko leda doject autem.
Na maximalni usili vydrzis jet stejne tak minutu a neco. Musis mit skvele rozvrzene tempo. Na zacatku ti prijde, ze se flakas ale o tom to je. :-) jedine tak ses schopen udrzet konstatni vykonovou krivku a na konci vydrzet to utrpeni a strelit na konci i to maximalni usili. Pri stoupanich nad 15 minut to je zasadni. Kdyz se vypalis na zacatku, nikdy nebudes schopen postupne stupnovat. I kdyz budes hrozne trpet, tak vykon tam nebude. Mrkni na Stravu na De Gendta jak jel casovku. :-)
Ano to je tak nějak skvělé slovo rozvržené tempo. Jel jsem i kopce s délkou 20–25km a to bylo něco podobného. Střídají se pasáže kde se utáhne 9–12% a kde se to povolí. Jen poznat ten cit kde a jak jet.
my staří praktikové tvrdíme…nemůžeš? přidej!