Ahoj, prosim o radu s vyberem kvalitnich brzd na sjezdove kolo do cca 10.000Kc. Diky Lukas
Ahoj, prosim o radu s vyberem kvalitnich brzd na sjezdove kolo do cca 10.000Kc. Diky Lukas
Ahoj, kup takový, který seženeš. Nic není skladem, a dlouho nebude. Pokud nemáš problém s bazarem, teď někdo má na bazači nový Sainty. Viz: https://dolekop.com/…o-saint-nove Asi bych neváhal.
Dik za tip. Budou lepsi nez stavajici Deore?
Ano. saint 4pistek sjezdova brzda, deore dvoupist, neni co resit.
Na bazaru nové Guide Ultimate za 8,5. Pokud nechceš Shimano, dobrý kup.
Guide nejsou moc brzdy na dh.
Není sjezd, jako sjezd :). Pro někoho sjezd může být červená lajna.
Guide nestačí ani na enduro, to fakt ne…
V poho stačí. Záleží na spoustě faktorů.
Záleží na tom, jestli na enduru jezdíš enduro… Pokud jo, tak nestačí.
Asi tak, Guide byl pro mě dostatečný na XC HT, brzdí podobně silně jako dvoupístky XT. Ohledně brzd bych se zdržel experimentování a vzal štyřpístky shimano.
Souhlas. Abych byl fér, tak dávkovatelnost maj proti dvoupístkům XT určitě lepší, na XC by to byla příjemná brzda… Ale na EN ani DH nemaj dostatečnej maximální výkon a hlavně se při takovým ježdění upečou.
Taky je i trochu důležitá váha jezdce, ne? 80 vs 100 kilo bude na výkonu znát.
Vazim min nez 80 a vozil jsem je na 200/180 kotoucich.
Mozna pro dite by stacily.
Tak jo. Třeba jen neumíš brzdit:))
Neumim ani brzdit ani jezdit. Budu rad, kdyz mi to predvedes.
:-) :-)
bude taková ta fotka toho děsivého skoku? :-) … nějakej drop v rakousku ci co to bylo
Ale tak kdyz jinak nedas :))
dik… jeden obrazek je nekdy vic nez tisic slov :-)
Saalbach X-line?
Jojo
Ty jo jak tak koukam tohle ti capli ne? Jak si dopad, naslo se?
Podle ty fotky spis uletelo ;-)
Bohuzel ne :(. Udelal jsem si radost a koupil misto nej novyho Spesla Enduro.
Hezká fotka, kdepak já ji jen viděl?
Pocitam u me nekdy driv, je to moje oblibena :)
Akorát se mi zdá, že ji ve Photoshopu čím dál, tím víc, přizvedáváš…:)))
To je jeste vtipnejsi teorie, nez ze jsou Guide brzdy na DH :))
A je tu zase :-)
Ale jinak je fakt dobrá, to zas jo.
Hele já mám 65kg a guide mě prostě neubrzdí na 203 kotoučích. A s tak slabou brzdou pak musíš brzdit furt abys dobrzdil do zatáčky, místo abys to pustil a dole shodil dvě kotvy, zatočil a zas je vytáh.
Tak musíš ještě víc přidat :). Já mám teď G2 RSC a srovnání s Hope E4 a Zee je úplně v pohodě. Hope smrděly už po kilometru dolů, a pak další kilometr cinkaly jak přejezd, Zee nestačily na Leogangu pomalu ani na Flying Gangster a hučely jako prase. Navíc mi na nich vadilo ševelení (bubůání) z přední brzdy. G2 jsou tak nějak uprostřed, nejsou to Code, to bez debat, ale brzdí a chovají se na páce pro mě skvěle.
Zajímavý je, že mně v Leogangu stačily XT i na svěťákovou. A to nejenom nový čtyřpístkový, ale i starý dvojpístky… Naproti tomu Guide jsem tam upek. Měl jsem to na stejným kole cca 2 týdny po sobě, takže v podstatě ideální test.
Code nejsou nic extra, mám je teď v RSC a brzdí podobně jako čtyřpístky XT, ale přehřejou se taky dřív.
Kotouce nebo kapalina?
Co já vím, nešahal jsem na ně :)). Ale pár měsíců starý, takže žádná stará kapalina, jak se tu spekuluje dole.
No neco se upeklo, neco se prehreje. Jen me zajimalo co, ale kdyz nevis:)
Ani mě nenapadá, jak bych to měl poznat…
Pro mě bylo řešení stylem brzda se mi přehřívá, tak ji vyhazuju a kupuju jinou, co se nepřehřívá :)).
Je v tom přehřívání mezo Code a XT takovej rozdíl ? Mě se Code nikdy nepřehřála ani v Davosu, ale já jezdím tužku :-)
Na XT mne serou ty vachrlatý páky co se rády lámou. Code je solidní kovárna.
Mezi Code RSC a čtyřpístkama XT to je malej rozdíl, proto jsem si Code na novým kole nechal. Navíc jsou Code trochu líp dávkovatelný.
Já jsem nima hodně spokojenej … XT 4píst jsem měl půjčený a ta dávkovatelnost byla horší. Já ale jezdím spíš pomalejší techničtější věci než rychlý průlety DH lajnama tak to asi neupeču. Za mne je na Code super ta dávkovatelnost a odolnost.
Už jsem se na nich i naučil opravovat to kouslý Contact point kolečko ( jednou se mi to stalo ) – oprava na 5 minut.
Stačí jen vyšroubovat ten šroub naproti co drží expanzku – když se to podrží nebo stáhne nějakou svorkou, tak se ani nezavzdušní brzda. Pod ním je pružinka a malinká kulička co dělá tu indexaci. Tu buď vyměnit / vyčistit a nebo v nouzi klidně jen vyhodit. Systém nastavení pak funguje, jen tam není to cvakání který je stejně v podstatě k ničemu. Člověk to nastavuje podle pocitu na páce než podle klikání kolečka.
Jo, to kolečko mi taky nefunguje :). Ale zas tak ho nepotřebuju, tak se v tom nevrtám…
XT maj dávkovatelnost o něco horší, ale dá se na to zvyknout. Až se mi rozeserou Code, tak dám buď zase XT nebo Hope V4 pro změnu.
To kolečka si oprav … fakt na tom vubec nic není. Jen je potřeba vyšroubovat ten šroub naproti tomu kolečku co drží expanzku – úplně easy.
Za ním z toho vypadne malinká pružinka a ještě menší kulička – ta se tam očas šprajcne nebo se k ní dostane nějakej bordel. Je to vidět v tomto videu v čase 4:11 – akorát že borec rozdělává celou páku a napřed si vyhodil celou expanzku, což kvůli té kuličce vůbec nemusíš dělat.
https://www.youtube.com/watch?…
Já to kolečko používám po každým naplnění / odvzdušnění – zkracuju chod páky. Bez toho už mi všechny brzdy přijdou houbovitý :-)
Ještě dobrá zkušenost – Sram má to nastavení kolečka v manuálu popsaný blbě. Před naplněním / odvzdušněním je třeba ho vytočit PO směru šipky na páce a po naplnění brzdy s ní točíš směrem proti šipkce a páka má kratší chod a tvrdne. Sram to má v manuálu nesmyslně naopak a tudíž s jejich nastavením jde pak chod páky jen prodlužovat …
Má to cca 100 kliků.
Na to kolečko stačí kapnout trochu brunoxu. Nebo vyhodit kuličku, ale je nutno rozhodit páku.
Nemusíš tu páku rodělávat – stačí jen vyšroubovat jeden ten šroub co drží expanzku – vysypeš kuličku a šroub zase dotáhneš. To je celý kouzlo.
Jo máš pravdu, uvědomil jsem si to až později…
Jakoze vadne, tak koupis komplet brzdic, paku, kotouc a desky jo? A to cely dvakrat. Tak to mas asi jinej rozpocet nez ja, 10–12tis jen za brzdy na jeden den. Hustyyyy:-D
Tak brzdy nekupuješ na den, ale jo, bylo to cca za desítku…
Já měl Guide s novým kolem, tak jsem si říkal, že je zkusím… Na lehčích trailech fajn brzda, hezky dávkovatelná, výkon stačil. Pak první závod v Koutech a to už byl problém, v závodním tempu výkon nestačil a jak jsem kvůli tomu brzdíl dýl, tak se začaly přehřívat. No a pak jsem je vzal do Leogangu a to už byla poslední kapka, takže před dalším výletem do Saalbachu a Leogangu jsem to přehodil na XT a ty byly skvělý.
Pockej tak tobe stacej na WC dh lajne xt dvoupistky, ale code se prehrejvaj? Ale no taak.....
Code se přehřejvaj dřív než čtyřpístky XT, ale na Leogangový WC bych s nima počítám problém neměl… V Lenzerheide už bych si na ně nevsadil.
Jinak jo, byl jsem tam jednou ještě se starým Endurem, kde mám dvojpístky XT, a zvládly to.
Hele a jak to delaj ti zavodnici co je vozej?
Jinak code nejsou nejvetsi kotvy.to je jasny, od toho je tu trickstuff ze, ale zase tak spatny nebudou. Spousta lidi si je chvali, pro kombinaci sily a davkovatelnosti tak bych rekl ze na tom neco bude.
V Lenzerheide? To není záhada, prostě maj flow v těch prudkejch sekcích se sypavejma zatáčkama, kde já visím na brzdách.
Takze je to jak nekdo psal, proste jezdis moc pomalu ;)
Jinak peknej test tady, zajimavy porovnat brzdnou silu s casem brzdeni. Ne vzdy je vetsi brzdna sila= rychlejsi zpomaleni.
Proti WC DH jezdcům tady jezdíme pomalu všichni :))
To jsou pěkný pohádky:)
:-) :-) :-) pěkně nás lakuješ.
Fakt nee :))
Zajimalo by me, jak se soucasne G2 lisi od prvnich Guide.
Nebo vlastne ani ne, protoze si je stejne nekoupim, kdyz muzu vzit XT nebo SLX.
Já jezdil celou dobu Sh. XT M8000 dvoupístky s SM RT 86 kotoučema (203/180). Vozil jsem je, když jsem vážil 90–98 kg. Pak jsem v rámci osobního zkoušení koupil Guide RSC. Kotouče mám stejné. Pravda je, že moje váha klesla (aktuálně mám kolem 80 kg). Nicméně z osobního hlediska mi víc sedí ty Guidy, protože pro mě mají lepší dávkovatelnost. U XT to bylo buď brzdí nebo nebrzdí, nic mezi tím. U Guidů mám možnost si lehce dobržďovat a míň mě třeba bolí ruce. Každopádně upéct se dá jakákoliv brzda. A mnohem dřív než brzdu jsem utavil vždycky kotouče.
Když jsem jezdil ještě jako mechanik na závody ve sjezdu, tak mi dokázal kluk (tehdy top 3 junior v ČR) spálit brzdovku v Saintech za 3 jízdy v Koutech. Brutální dobrždění z velké rychlosti dělalo své.
U Guidu se mi pak hodně osvědčilo používat brzdovou kapali Yacco Racing Brake Fluid. U kluka, který má přes 100kg brzdy začaly v Alpách vadnout mnohem později než s originální Sram brzdovkou.
A neni to naopak? Ze kdo moc brzdi tak jezdi slabe enduro, protoze se boji? :) kdo brzdi nevyhrava!
Hele někdy je mlčeti zlato …
Pak nechapu proc nemlcis :)
Nejvic modry kotouce mival vzdycky Jirka Fikejz… Protoze ma 100 kg a mizernej skill samozrejme :))
Třeba Shimano M6120/M7120, Saint, Zee, Formula Cura 4, Magura MT7, Sram Code RSC
Za mě XT, SLX nebo Saint, všechno samozřejmě 4p.
Trochu slabší jsou pak Code, Hope v4 nebo Magura MT7 z nichž za mě jediné Hope přichází v úvahu, ale pořád je v nich dot a hůř se shání díly než shimano.
Nezkoušel jsem moc současné TRP, Hayes nebo Formula ale právě kvůli dostupnosti dílů někde na výletě nebo bez čekání na objednávku to ani nezvažuju, ale pokud tě netrápí případně pár týdnů nejezdit když se něco stane tak proč ne.
Hope dily se v Cechah shani rozhodne lepe, nez dily na Shimano, ale chapu, ze u Tebe v Kanade to asi bude jine. Osobne preferuju Hope, oproti Shimanu podstatne lepsi davkovatelnost, s vykonem jsem nikdy problem nemel.
Jo tady moc nefunguje pošta a lokální shopy málo kdy mají malé díly. Jestli to není potíž tak bych Hope klidně doporučil, ale mě u nich trochu chybí síla když potřebuju shodit 2 kotvy ⚓ :)
Zas ta tvoje DOTka, ach :)…jak uz padlo, dily na hope v evrope sezenes relativne vpohode, ne ze by byly v kazde samosce, ale sezenes kazdy sroubek, cokoliv. A myslim ze po komunikaci s hope ti poslou uplne cokoliv, od shimana cekam nejake marketacke kecy. Shimano max celou paku nebo trmen, a jsou toho spis kusy (bazar vetsinou zbytek toho, co jeste nevychcalo). O samotne „lever“ nebo nejakem tesneni si muzes nechat zdat
Tak mě jde hlavně o to že nechci řešit komunikaci a objednávat šroubek. Jezdím často každý den a čekat na díl nepřichází v úvahu. Na druhou stranu co si pamatuju tak po Evropě chodí pošta do pár dní, tady je to pár týdnů..
A proto jsi pořídil RB na které je tam úplně všechno :-)
Tak ložiska à patky mám na koupený a celej rám už je stejně větší ******* ale rozhodně to má svý rizika :)
Hlavně když teď koukám na další rámy tak mi teprv došlo že Bandit měl vlastně docela moderní geo. Když se dívám na současný intense, rocky, banshee a mnoho dalších tak mají oproti RB docela kozovitou geometrii nebo nějakou zásadní blbost na rámu jako že tam nedáš teleskop..
Já proti RB nic nemám,pár jsem i vlastnil,jen třeba norco,které určitě máš k dispozici…
Krátký reach, dlouhá sedlová trubka.
Více méně hledám kolo 27 nebo mullet co nebude mít vyšší sedlovou než 420 jako na RB v M, a reach delší než 440 jako to RB v M, a většina dnešních kol je kratší a vyšší. Koukám teď na Knolly, GG nebo Propain ale nic není dostupné. Už docela off topic sorry :)
Aktuální Primer 27.5" M sedlová 418, reach 450, ale bez možnosti vyzkoušení bych ho nebral kvůli úhlu sedlové trubky.
Ten tady nenabízí, mám na intense v Cali dobrej kontakt ale to zas má málo zdvihu :( Hledám něco mezi RB a dh kolem :)
Takze rb na dvouberli :D
Tak se zeptej jestli nechystají u Intense reinkarnaci Uzzi ;)
Forbidden Druid M + Ziggy Link – mullet, reach 440mm/ST 420mm
Forbidden Dreadnought M + Ziggy Link – mullet, reach 457mm/ST 420mm
Díky ten dreadnought vypadá cca jako co hledám, dám to jako volbu #4. Ty kola se mi líbí a tuším to dělá i někdo někde tady, ale že je to jednočep tak ještě chvíli zkusím řešit volby 1–3
Doporučuju vyzkoušet a uvidíš, tam u vás to máte na každém rohu, takže by to nemusel být problém. :-)
Jo kdyby. Normálně jsou tu furt nějaký testovačky ale teď nejsou ani kola ani možnosti je zkusit moc :( Možná Forbidden něco má, ale jak jsem říkal nejdřív zkusím sehnat něco s víc čepy a míň kladkama :)
A co Chilcotin? Ten už nevyhovuje?
Jedinej co je k mání nějak rozumně, ale 29 mě nezajímá. Ne že bych byl nějak zásadně proti jejich existenci, ale na žádném se mi ještě nejelo dobře když přišlo na opravdu strmý situace.
Zároveň na pódium můžeš dát 2brejli. Což zní jako něco co sháním aby to bylo spokojený na větších dropech :)
No, vidíš to. Sem si nevšiml že to je 29.
Hele, ale podium se už nedělá ne? Nemyslíš to Delirium?
Vidis jakej sem znalec, samozrejme Delirium :)
Na Forbidden Dreadnought taky můžeš dát dvojkorunku… :-)
Hele, neber nám ho z Knolly klubu, jo?
:-)
:-D
Copak me by nekdo chtel do nakyho klubu? :)
Ale neboj, na jednocep proste zatim nemam mentalne, to by musel bejt hodne dobrej deal :)
Evil by ti mohl ale svou „chuligánskou“ povahou sedět :-)
edit: s geo ale nevím
To jo. Evil, Forbidden, atd. :-)
No jasně. Byli jsme tady tři, a už jsme jen dva. :-)
U brzd Sram Guide je spíše problém s brzdovou kapalinou DOT která v nich je. Dochází často k uvaření. Ale pokud se DOT nahradí nějakou která má bod varu 300c tak je vše v pohodě . To platí pro všechny Sram brzdy . Jezdím to takto asi 4 roky a všude kde jsem kapalinu nahrazoval je spokojenost. Tak třeba tyto informace někomu pomůžou.
Jakou jinou kapalinu doporučuješ?
Zatím nejlépe funguje v brzdách s náplní DOT Denicol Super Plus Dot 5.1 bod varu 300c. Tak klidně otestuj.
Tak DOT 5.1. je snad automaticky ve Sramu, ne? I z výroby ne? Já mám koupený Motorex.
Motorex má bod varu 180c tedy 120 stupínků rozdíl.
To koukas ale na mokry bod varu :) suchy musi byt minimalne 260 https://epicbleedsolutions.com/…-brake-fluid
Myslím si, že lepší nová dot 4 než dva roky stará 5.1 „nacucaná“ už vodou. Vařit se bude tam voda v systému, ne dotka.
IMHO je fuk, jestli má bod varu 270 nebo 280 °C
U Dot je super, že podléhá normě, jakákoli (teoreticky) by měla splňovat to, co píšou na obalu.
Vsak jo, prave proto to pisu Radusovi. Ani tak nejde o vyrobce dotky tim ze je to normovane, ale hlavne kolik tam mas vody :). Coz znamena pravidelne menit.
Jo pardon toto jsem přehlédl že je uváděna hodnota za mokra 180c. Ale pokud se nepletu tak je pořád hodnota za sucha 300c lepší pro vznik par při extrémním zatížení . Pokud se pletu tak omluva. Nic méně jsem měl potíže s vařením a zavzdušněním. Co používám Denicol tak již problém není a ano měním kapalinu jednou za rok. Což beru jako samozřejmost při každoročním servisu.
Jeste je dobre tam davat nove otevrenou kapalinu kazdy rok, tj. nekupovat velke baleni s tim, ze ho vyuzijes priste. Dotka zacne tahat vodu hned jak se otevre a pak uz to nikdy poradne neuzavres.
S tím problém nemám zdělám ji v servisu.
Ale prd ji neuzavres. Akorat se do te flasky s kazdym otevrenim dostane samozrejme vzduch, takze vlhkost, a zustane tam i po zavreni
edit: kazdopadne jo, kazde otevreni snizuje bod varu
Obcas mi to taky neda, ale nema smysl se o tom porad dokola dohadovat. Ti kluci si pletou hrusky s jabkama, a nejvic jsou samozrejme zkusennosti z motorsportu:))) tam asi do tech AMG lejou mineral od Shimana, protoze DOTka „taha“ vodu. Nech je v tom
Tady vetsina lidi porad nepochopila, v cem je vyhoda rozpustnosti vody v dotce :) U kol stejne zalezi jen na konkretnim provedeni a problemech daneho modelu, jestli funguje dobre nebo ne. Kdyby nemel Sram zadirajice se pistky a Shimano pomalu se vracejici packy a menici se chod, nebylo by co resit a kazdy kupoval brzdy jen podle barvy.
Tak zrovna v tom uskladneni ve flasce ma mineralka oproti DOTce navrch, to zas uznavam. Sice tu vodu nacuca stejne jako dotka, ale vytlaci ji na dno. Tedy posledni plneni brzd z prislusne flasky, kterou uz mas 5 let a 50× jsi si otevrel, uz tam cpes spis vodu :)…Ze se tohle deje i v naplnene brzde uz je jina pisnicka :)
Myslím si ze tohle je trochu mimo realitu. A nebo jsem já, nejsem v tom expert ale přijde mi že mi tam musí nějaká informace chybět.
Důvod že dot saje vlhkost je jasný, proto že je hydrofilní.
Minerální olej je naopak hydrofobní, a takový olej přeci všude jinde zabraňuje tomu aby se do systému dostala voda, jinými slovy vytváří jakousi bariéru. Ta by měla zabránit vstupu vody do systému přes jakékoliv póry nebo spoje. Pořád je tam dynamické těsnění v páce které může vodu do systému pustit, ale to se týká všech brzd a povrchové napětí toho oleje by to mělo výrazně omezit.
Co mi spíš vyvrací teorii „louže“ vody na spodku brzd s minerálním olejem je to že voda je vidět. Nedávno jsem si tak letmo rebuildnul starou slx brzdu kam někdo dal DOT ale moc jsem ji nečistil kde nebylo „potřeba“ – je to můj „garbage bike“ poskladaný z odpadků a snažím se ho udržet v tom stylu. Když jsem brzdu pak vyplachoval, viděl jsem „kuličky“ DOT v hadici jak tekla ven. Stejně jako voda dělá bubliny v oleji. To jsem kromě té dotky nikdy při odvzdušnění Shimano brzdy a asi ani žádné jiné s minéralnim olejem neviděl, tak věřím tomu že voda v brzdách bez dotky je další nepodložený blábol internetu.
Mam 21 let starý Magura HS33, ještě jsem tam neměnil kapalinu, ani si nepamatuji, co tam vlastně je, jestli minerál nebo dotka :). Kolo najede do 1000 km ročně, a když na něm jedu já, tak jsou brzdy v úplném pořádku (adekvátně ke kvalitě a výkonu těch brzd). Kolo jezdí ale zase jen víkendové rodinné výlety. Za ty roky by tam měla být v systému už jen voda, a jestli jo, tak funguje :))
Ale tento rok už ji vyměním…:)
V HS33 je minerál..:-) Na trialu jsme s tímhle dost laborovali, nahrazovali originál Maguráckej olej jinýma, ideálně s co nejnižší viskozitou, aby byl odpor páky co nejnižší. Zkoušeli jsme i brzdy plnit vyloženě vodou :-) To páka chodila nejjemněji, nejrychleji, ale brzda se snadno zavzdušnila. Myslím, že někteří jezdci vodu stále používají… Mě se nejvíc osvědčil minerál od Shimana.
Tak já teda s výměnou ještě vydržím :))
:-DDDDD Jestli to tam je přes 20 let, tak dalších 10 by to dát mohlo..:-D
Mozna sis vsiml ze objem brzdove kapaliny v brzdach na kole a v brzdach v aute je diametralne odlisny, takze resis veci, ktere v motorsportu resit nemusis.
Vsiml no, vzhledem k velikosti brzd, vaze toho stroje a sile kterou na tu hydrauliku pusobi pedal s posilovacem. Naprosto nesrovnatelny, u motorek to same. S moto zadnou zkusennost nemam, ale u auta uz jsem brzdy pri zavodeni tzv uvaril nekolikrat. Vzdycky to byla moje chyba, tzn kombinace spatne naladenejch brzd, stary kapaliny a spatnyho zachazeni s nima.
Taky měním 1× ročně. Díval jsem se na pixlu Motorex a je tam těch 260°.
V pohode stava se. Spis sem te jen upozornil. A verim ze vis a pravidelne menis. Jinak ta tvoje vypada parametrove fajn si to naliju asi do auto. Neni nad to jak se mi propadl pedal u skoro 2 tun po ostrejsi jizde :D
Pánové, vy to hrozně řešite. Já mám na jednom kole asi tak 15 let pořád stejnou kapalinu (taky dot), a když jsem to nedávno po 5 letech projel kolem baráku, tak to brzdilo normálně.
A jak moc si ji zahral brzdenim jizdou kolem toho baraku? Voda neni, stejne jako brzdova kapalina, stlacitelna, takze pri nizsich teplotach to funguje dobre. Kdyz se brzdova kapalina (s vodou) zahreje nad bod varu vody, tak se voda zmeni v paru a plyn je stlacitelny a to duvod proc se pak paka zacne propadat a proc je tahani vody dotkou problem.
Počítám, že jsem ji nezahral vůbec. Třikrát jsem ji zmáčknul :-)
Jsi uz stary a pomaly paprda s platem na nosici. My strelci jeste potrebujem prezit :D
To je pravda no :-)
Nemyslis dot 4 nahradit dot 5.1?
Někde v ČR sem viděl, před pár dny, Formula Cura 4 skladem. Měl jsem je na půjčeném bajku a jsou to brutální kotvy.
EDIT:
Speed lock – systém pro rychlé odpojení hadice u třmenu pomocí rychlospojky
půlená odjímatelná objímka řídítek:
TO MI PŘÍJDE JAKO SUPER BONUS
pokud vím, na speed lock nadávali – že to prochcává, či co?
No tak bonus to není :-)
edit: speed lock znám jen ze závodního auta.
Mám Cura 2 píst na 200mm a 180mm Formula Monolitic kotoučích a sintrovaný desky. Chvíli trvá než se zahřejou na provozní teplotu, ale jak se tak stane, tak je to občas na vyražení zubů a kdo třeba není zvyklej na brzdnej výkon, tak může bejt překvapenej. Navíc během zatížení nevadnou. Modulace fajn. Jsou jednoduchý a práce s níma je fajn a to včetně odvzdušnění. Speedlock rámem jenom s velkejma dírama, ale není problém upravit na normální spoj. Často už to tam ani nedávaj.
Takže klidně doporučím i ty dvou písty.
Mám taky Cura 2 a je to skvělá brzda, sintr Goldfren desky a výkon i modulace pecka.
Kupoval jsem je před 14 dny v DE za 5100,–