Ahoj, mám dotaz. Jaké kolo by jste mi vybrali. Jezdím spíše min 20-max 25 kg. Momentálně do práce 8 tam 8 zpět. Cyklostezky-max polnacka. Ale urco ne silnice. Merim 155cm, cca 52kg.
Ahoj, mám dotaz. Jaké kolo by jste mi vybrali. Jezdím spíše min 20-max 25 kg. Momentálně do práce 8 tam 8 zpět. Cyklostezky-max polnacka. Ale urco ne silnice. Merim 155cm, cca 52kg.
Elektrokolo by se do 25 kg mohlo vejít ;)
Jinak gravel bike z dekáče Triban dámský, ale ten bude lehčí jestli neva.
Oprava 20km
Cenový limit?
10–20. Ale těch 20 je asi strop. Spis bych se chtěla pohybovat kolem 10–15.
No problém je, ze jsem na hraně dětského kola a dámského. Momentálně vlastním darovany specialized vel. Xs A je porad dost velký. Nemůžu na něm mít ani zadní nosič. A přijde mi i těžký.
To je další věc. Nosič. Zásadně limitující záležitost.
Pak také možnosti uskladnění kola, aby nedošlo úhony nešetrným chováním spolupracovníků.
Skoro bych řekl, ať oslovíš stavitele a necháš si poskládat, spousta zdejších to takhle svým manželkám/partnerkám udělala, protože koupit to správné kolo je někdy nemožné. (Vím, o co jde, má žena by ideálně měla očka na nosič i na karbonové silničce.)
Že Ti kolo přijde těžké může být realita, lehčí kola začínají většinou kolem 25 tis. A opravdu malé rámy, tedy ve smyslu krátké rámy, dělají jen některé značky. XS může být také ekvivalent 15,5", ale u jiných 14".
Máš výhodu v nízké vlastní hmotnosti, nemusíš mít žádné superpevné záplety, ty udělají skoro nejvíc.
Místo na kolo je dostatek. Vlastnime opravdu velký suchý sklep. Ten nosič bych rada abych do práce něco odvezla – notebook a tak. Momentálně mám kolo vys než sedačku, takže ani dítě na follow-tyč nejde. Proste se mi to tam nevejde. Prosím poraďte aspoň na co mam koukat. Jsem naprostý amatér.
Teď jsem koukala na merida Juliet 15’, to by se mi asi líbilo. Ale koukala – myslím opravdu koukala :).
Juliet jsou zrovna ve 14" hodně krátké rámy. Abys měla místo nad zadním kolem, bylo by dobré mít kola 26". Nebo změnit tažné zařízení – může být s úchytem z boku pod upínák kola.
Díval jsem se tady v bazaru – něco takového by nemuselo být marné a asi by ses vešla s cenou. Kolo pod 12 kg není marné.
Hmotnost kola se dá velmi ovlivnit v několika krocích. Největší těžítko bývá asi vidlice – tam nabereš klidně kilogram rozdílu. Na levných kolech jsou záplety, kdy samotné obuté zadní kolo s kazetou/vícekolečkem má hmotnost rovnající se oběma zápletům z drahého kola. Na kokpitu (představec + řídítka) to může dělat dalších 300g. A tak to jde jedno s druhým – dutá osa v klikách, přehazovačka, pláště …
Po čem se dívat? Po bazaru.
Vidlice. Pevná nebo vzduchová. Pro Tvé účely by pevná královsky stačila, ale takové kolo asi jen tak nekoupíš. Vzduchová není levná a jsou tam velké rozdíly, vyžaduje údržbu a občas nějaký servis.
Zapletená kola. Tam asi nic moc nepoznáš. Ale jen změnou (levného) továrního obutí ušetříš klidně >200g na každém plášti.
Převody. Nejlépe asi 2×9 a víc, tedy 2×10 a podobně. Nebo 1× něco. Devítky mají sundávací kazetu, osmičky jsou na vícekolečku. Kazeta se dá koupit lepší = lehčí, a to výrazně, s vícekolečkem nic nenaděláš. Kliky s dutou osou.