• ZuzkaHol

    Ahoj, mám dotaz. Jaké kolo by jste mi vybrali. Jezdím spíše min 20-max 25 kg. Momentálně do práce 8 tam 8 zpět. Cyklostezky-max polnacka. Ale urco ne silnice. Merim 155cm, cca 52kg.

    0 0
    • JachymP  

      Elektrokolo by se do 25 kg mohlo vejít ;)

      Jinak gravel bike z dekáče Triban dámský, ale ten bude lehčí jestli neva.

      0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Cenový limit?

      0 0
      • ZuzkaHol  

        10–20. Ale těch 20 je asi strop. Spis bych se chtěla pohybovat kolem 10–15.

        0 0
    • ZuzkaHol  

      No problém je, ze jsem na hraně dětského kola a dámského. Momentálně vlastním darovany specialized vel. Xs A je porad dost velký. Nemůžu na něm mít ani zadní nosič. A přijde mi i těžký.

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        To je další věc. Nosič. Zásadně limitující záležitost.

        Pak také možnosti uskladnění kola, aby nedošlo úhony nešetrným chováním spolupracovníků.

        Skoro bych řekl, ať oslovíš stavitele a necháš si poskládat, spousta zdejších to takhle svým manželkám/par­tnerkám udělala, protože koupit to správné kolo je někdy nemožné. (Vím, o co jde, má žena by ideálně měla očka na nosič i na karbonové silničce.)

        Že Ti kolo přijde těžké může být realita, lehčí kola začínají většinou kolem 25 tis. A opravdu malé rámy, tedy ve smyslu krátké rámy, dělají jen některé značky. XS může být také ekvivalent 15,5", ale u jiných 14".

        Máš výhodu v nízké vlastní hmotnosti, nemusíš mít žádné superpevné záplety, ty udělají skoro nejvíc.

        0 0
    • ZuzkaHol  

      Místo na kolo je dostatek. Vlastnime opravdu velký suchý sklep. Ten nosič bych rada abych do práce něco odvezla – notebook a tak. Momentálně mám kolo vys než sedačku, takže ani dítě na follow-tyč nejde. Proste se mi to tam nevejde. Prosím poraďte aspoň na co mam koukat. Jsem naprostý amatér.

      0 0
    • ZuzkaHol  

      Teď jsem koukala na merida Juliet 15’, to by se mi asi líbilo. Ale koukala – myslím opravdu koukala :).

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Juliet jsou zrovna ve 14" hodně krátké rámy. Abys měla místo nad zadním kolem, bylo by dobré mít kola 26". Nebo změnit tažné zařízení – může být s úchytem z boku pod upínák kola.

        Díval jsem se tady v bazaru – něco takového by nemuselo být marné a asi by ses vešla s cenou. Kolo pod 12 kg není marné.

        Hmotnost kola se dá velmi ovlivnit v několika krocích. Největší těžítko bývá asi vidlice – tam nabereš klidně kilogram rozdílu. Na levných kolech jsou záplety, kdy samotné obuté zadní kolo s kazetou/více­kolečkem má hmotnost rovnající se oběma zápletům z drahého kola. Na kokpitu (představec + řídítka) to může dělat dalších 300g. A tak to jde jedno s druhým – dutá osa v klikách, přehazovačka, pláště …

        Po čem se dívat? Po bazaru.

        Vidlice. Pevná nebo vzduchová. Pro Tvé účely by pevná královsky stačila, ale takové kolo asi jen tak nekoupíš. Vzduchová není levná a jsou tam velké rozdíly, vyžaduje údržbu a občas nějaký servis.

        Zapletená kola. Tam asi nic moc nepoznáš. Ale jen změnou (levného) továrního obutí ušetříš klidně >200g na každém plášti.

        Převody. Nejlépe asi 2×9 a víc, tedy 2×10 a podobně. Nebo 1× něco. Devítky mají sundávací kazetu, osmičky jsou na vícekolečku. Kazeta se dá koupit lepší = lehčí, a to výrazně, s vícekolečkem nic nenaděláš. Kliky s dutou osou.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.