• xmady

    Dobrý den,

    chtěla bych Vás požádat o pár tipů, jak vybrat krosové kolo. Již 10 let jezdím na jednom, a tak se snažím updatovat informace na netu, ale vše se mi zdá obecné.

    Budu jezdit pouze o víkendech, počítám cca 50 – 100 km v průměru. Tedy se asi zařadím mezi rekreační cyklisty. Koukala jsem na kola zn. Author, byla jsem na prodejně, kde mi v podstatě řekli, že cenové rozdíly na kolech tvoří komponenty (třídy komponentů). Nedaří se mi rozklíčovat, co je kvalitní. Např. kola kolem 15 tis. Kč (cena, kterou bych cca dala za kolo) mají Shimano Altus, vydrží tyto komponenty několik let aspoň? Jsou na kolech za 11 i 17 tis. Co říkáte na RST vidlice? Využiji na krosovém kole kotoučové brzdy? Na co dál zaměřit?

    Co říkáte na tato? Nejsem rozhodnutá plně pro Author, ale pokud jsem porovnala s Meridou (tam se mi zdá nevhodná geometrie) a Specialized tak komponenty stejné, ale u Authoru nižší cena a za mě hezčí design.

    http://cz.author.eu/…6-ua42865902

    http://cz.author.eu/…7-ua42878301

    http://cz.author.eu/…7-ua42877902

    Klidně přihoďte odkazy na jiné značky.

    Předem děkuji.

    xmady

    0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Budeš mít na kole dlouhé blatníky? Nosič? Budeš jezdit s bagáží? Po čem budeš jezdit, jaké profily tratí, jak rychle?

      Všechna krosová kola od výrobců velkých značek jsou předražená, bez výjimky. Takže bych doporučil stavbu (ale určitě potřebuješ kolo teď hned, je přece jaro!).

      Když „hotovku“, tak bych přezul MTB 27,5" na hladší pláště a bylo by vystaráno, za stejné peníze jiná geo a víc muziky. I takové kolo bych ale asi skládal.

      0 0
      • xmady  

        Blatníky asi ano. Nosič ne. Jezdím bez bagáže. Většinou kopcovité krajiny. Rychlost je relativní, vzhledem k značné kopcovitosti, klidně i stoupání 3 km v kuse. Jezdím po všem možném – polní cesty, asfaltové cyklostezky, zpevněné cesty i asfalt, proto chci kros. Za těch posledních 10 let na tom jednom kole, co jezdím (kros Author), když jsem nechala udělat servis, tak trpěly většinou brzdy (žádné překvápko) a ozubená kolečka těžších převodů, a střed.

        Přesně, na stavbu není čas :( A ani nevím, jak se provádí, organizuje, takže ještě lustrovat to, tak mám kolo jako vánoční dárek pod stromek.

        0 0
        • Erknold  

          To zas ne. Stavbou máš kolo tak za měsíc doma, jelikož je hlavní sezóna. Ikdyž teď jak je hnusně, třeba nápor trochu polevil. Prostě napíšeš uživateli scalar, který se tu specializuje na stavbu krosů, napíšeš co chceš jezdit, jaké parametry má Tvá tělesná schránka a kolik chceš dát do kola.

          No a pak ti z toho vyleze kros se vzduchovou vidlicí a sadou typu alivio. Možná ne, možná i lepší, neznám aktuální ceny.

          Kotoučovky by měly výhodu při delších sjezdech, které tam asi máš. I slušná krosová vzduchová vidlice je poznat na polních cestách. To že odchází pohon je normální. Dá se prodloužit včasnou výmenou řetězu a nebo pak jejich opakovaným používáním do úplného umření třeba tří sad :)

          Jinak já jezdím na krosu a jeho geometrie mi vyhovuje. Takže bych cestou bajku nešel. Navíc jsem nějak tak zvyklý na blatníky.

          0 0
    • JFtryall  

      Vzal bych 27,5 nebo 29 a kdyz uz, tak dat uzke kvalitni plaste.

      0 0
    • tom xtr  

      Celkem dobrý kompromis v těchto cenách mezi stavbou a katalogovkou jsou Maxbiky (pokud tedy skousneš tuhle značku – dost lidí třeba ne). Vybereš základní model a většinu věcí může změnit (včetně barvy rámu) přes konfigurátor v eshopu, nebo ti to udělá i prodejce. Je to snad jediný „výrobce“, který dneska takovýto konfigurátor nabízí. U prodejce by mohla jít domluvit i nějaká sleva, nějaký prostor tam je. Já jsem takhle „poskládal“ kolo pro ségru s podobným použitím před pár lety a spokojenost.

      Jinak k dorazům: deore komponenty bez problémů, pro ženskou s tímto použitím i alivio je OK, acera a altus už raděj ne, RST vidle stojí za prd, koutouče jsou plus i na krose. Použít místo krose jako základ model bike 29" jsem doporučoval i já (pak je to kolo „univerzálnější“), ale vycházelo to o cosi dráž, takže bylo zavrženo.

      0 0
      • Akscha  

        Konfigurator ma i profilshop (ramy MRX), ale neprislo mi, ze by to cenove vyslo nejak skvele. Pred casem jsem resila prakticky stejne zadani s o malicko vyssi cenou a kolo nakonec skladal Scalar. Domluva s nim byla perfekni, rychla a „nenatahne“ te, ale nevim, jak je ma tom ted s casem.

        0 0
        • tom xtr  

          Že to dělá i MRX – OK, to jsem nevěděl, prakticky stejná kategorie, aspoň je další volba.

          Jinak taky píšu že proti individuální stavbě (typu scalar) je to kompromis, na druhou stranu ale standardně komerčně dostupný (i když věřím že dražší proti „charitativnímu“ skládání od scalara).

          Jinak když si představím, co znamená pro ty komerční výrobce držet sklady komponent a rámů pro volitelné konfigurace v tom množství + nakupovat dopředu na předobjednávky, tak se vyšším cenám nedivím.

          0 0
          • Akscha  

            Jo, vsak ja vubec nerozporuju nic, co jsi napsal.

            Souhlasim ve vsech bodech :) Navic ten maxbike konfigurator umi navolit vic komponent, zatimco na profilshopu se da volit jen ram, vidlice a barvicky doplnku. Kazdopadne pro uplnost jsme to napsala.

            0 0
      • xtonda  

        Já kupoval Maxbike loni v Červenci, mají tam sice konfigurátor, ale třeba nezměníš kliky, kazetu, brzdy, kotouče (aspoň tak to bylo loni u mého modelu). A když změníš, tak nabídka je omezená. Nebo se jim stává, že jim nějaký komponent ze standardní konfigurace dojde a tak je v konfigurátoru napsáno nahrazeno, ale už nevíš čím, takhle mi tam vrazili naprd pedály (jednostranná nášlapy, ale bez zámků, takže z jedný strany noha blbě drží, ale jako nášlap to použít nemůžu) a top swing přesmykač místo standardního down swing.

        A kdybych to nekupoval přes dealera s 15% slevou, ale přímo u nich tak bych místo 23t platil jejich webovou cenu 27t a to už by tedy kdoví jaké terno nebylo (kolo viz profil).

        Takže za sebe, kupovat Maxbike znovu bych si docela rozmýšlel.

        0 0
        • tom xtr  

          Počítám dost hrál roli ten červencový termín. Komponenty výrobci na další sezónu počítám musí objednat na podzim, nejhůř v zimě a tak se nediv, že v červenci už toho spousta skladem nebude. A bohužel dodávky JIT v cyklo oblasti z nějakých důvodů nefungují.

          0 0
    • Erknold  

      …a jinak můžeš kouknout na Leader fox, ze sériovek občas vychází za rozumnou cenu. Ale je to také kompromis.

      0 0
    • xmady  

      Tak jsem dala na rady z tohoto i jiných fór a vybírám horské kolo s koly 29", a zvýšila jsem cenovou hranici. Projela jsem nějaká od Lappierre, Ghost, Pells a Kellys. Favority, co se geometrie týká, posílám níže. Mohli byste prosím porovnat komponenty? Vidlice je horší na Pellsu, že? Nebo mám ještě pohledat něco v této ceně od Scotta, Specialized, atd?

      http://www.mojekolo.cz/…irst9-black/

      http://www.kellys-bike.cz/…17-d1388.htm

      0 0
      • Erknold  

        Ten Pells má tu nejhorší vidlici, kterou najdeš na kolech za 10 000. A obě kola mají pohon řad, které jsou spíše vidět na městkých kolech, než na kolech do terenu. Když vezmu sériové kolo, tak třeba tuto http://www.profilshop.cz/…igurator/29/?… Když tam dám levnější rám Scud, tak jsem na ceně kellysu, ale prakticky každý komponent je o kus lepší. nicméně nikdo neví, jakou má geometrii.

        Když bych chtěl něco co vydrží, tak na těch kolech kolech budu chtít mít co nejméně pojmů jako altus, xcm, xct a podobných nejnižších řad komponentů.

        0 0
      • tomas.nov8  

        Nezaměřil bych se na značku, pokud nemáš vyložině nějakou oblíbenou. Zrovna tyto dvě kola, jsou za tu cenu vážně nic moc. Prohledej výprodeje, taky záleží, jakou velikost rámu. Z vlasntích zkušeností vim, že třeba malý rámy se povalují na skladech nejvíc a každej se jich pak zbavuje.

        0 0
        • xmady  

          Mám 178 cm, takže v Kellysu dámském L, a pánský Pells byl 19ka.

          0 0
          • dalimil  

            Mám stejnou výšku a 29' pánský Scud v 17 velikosti a je tak akorát.

            0 0
        • xmady  

          Ten Kellys bych měla za stejnou cenu jako je Pells, tj. 18 500,–. Tedy tyhle dva modely nestojí za ty peníze. Takže když budu vybírat v cenové relaci nižší, vyjde to na stejno?

          http://www.mojekolo.cz/…r-comp7-l-3/ je tady lepší poměr cena/výkon?

          0 0
        • xmady  

          Ten Kellys bych měla za stejnou cenu jako je Pells, tj. 18 500,–. Tedy tyhle dva modely nestojí za ty peníze. Takže když budu vybírat v cenové relaci nižší, vyjde to na stejno?

          http://www.mojekolo.cz/…r-comp7-l-3/ je tady lepší poměr cena/výkon?

          0 0
      • t29  

        Ten Kellys Desire 30 se mi líbí:

        1. vzduchová vidlice Suntour XCR = možnost nafoukat vidlici podle váhy jezdce + bagáže (je potřeba pumpa na tlumiče, každý slušný obchod/servis ji má). XCR je sice ta nejlevnější vzduchovka, ale pořád stokrát lepší než pružinové vidlice na jiných kolech v téhle ceně.
        2. Je tam zadní náboj Novatec s pevnou osou 12×142 = kvalitní náboj na průmyslových ložiskách, odpadá nutnost seřizování konusů.

        Zbytek je takový divný mix různých řad Shimana, to bych asi řešil až časem výměnou ojetého pohonu za komplet Deore 3×10 (vyměnit kliky, řetěz, kazetu, přehazovačku, řadící páčky, nechat přesmykač).

        Každopádně za 18,5 tisíce dobrý.

        0 0
        • Kalic  

          Mě to příjde jako šílenej bastl. Pevná osa vzadu, rychloupínák vpředu. Altus pohon, kliky čtyřhran – pohon komplet sračka. Sice vzduchová vidlice, ale to není všechno, navíc jen xcr. Sorry jako, altus na kolo v této cenové úrovni nepatří, kalkulovat s výměnou celýho pohonu je nesmysl.

          0 0
        • Pavell007  

          No tak jako důvod ke koupi, že je vzadu pevná osa a nemusí se seřizovat konus, to je dost slabý. Náboje jsou pro hobby jezdce asi tak to poslední, co by měl řešit, postačí v podstatě jakýkoliv kromě těch největších shitů. A jak říká kolega pohon je skoro to nejnižší, čili bezva náboj a zbytek o ničem, nebrat.

          0 0
          • t29  

            Náboje jsou pro hobby jezdce to první a nejdůležitější, kola se musí točit, jinak ježdění nebaví. Pokud máš šikovné ruce nebo dobrého servisáka, a nedostaneš na kole oser typu RM 30, tak ti konusy stačí, ale pokud ty ruce nebo servisáka nemáš, tak je náboj na průmyslech jasná volba.

            0 0
            • Bubaaak  

              i ty rm 30 se daj, bohužel do nich teče a člověk je musí tudíž pořád čistit, ale i tak se je povede seřídit…

              Už abych tam dal ženě Deorka :)

              0 0
            • Pavell007  

              Ale prd, kola se točí i na konusech, když tam bude mít deorka, tak je za pár kaček úplně v pohodě a nebude nic řešit.

              0 0
              • t29  

                což znamená oslovit stavitele, protože sériovku s takovýma nábojema pod 20 prostě nenajde

                0 0
      • honza1982  

        No já ti nevím. Nešťastný výběr. Co třeba něco takového do dvaceti tisíc.

        varianta 1

        varianta 2

        varianta 3 o fous dražší

        varianta 4 zainvestovat do osy a do brzd deore a pořád je to do dvacítky

        varianta 5

        Je to ale bohužel všechno Němčík, kde je dostupnost modelů ve hvězdách. Tyhle jdou rovněž, ale samozřejmě tam budou vždycky kompromisy jako u těch výše (bzrdy, kola, náboje, osy atd.):

        varianta 6

        varianta 7

        varianta 8

        varianta 9

        varianta 10

        Podle mě jsou to všechno slušné kola za tu cenu. Potom už lze jen vylepšovat.

        0 0
    • xmady  

      Moc vám všem děkuji za rady, postřehy a odkazy. Vše projdu. Ano, skutečně jsem hobby jezdec, ale jsem sportovní typ, většinou skupinu cyklistu tahnu. Tak hledám dobrý poměr cena/výkon, což se mi nedaří, nechtěla jsem žádnou šunku, ale…

      Oslovila jsem i stavitele na doporučení, tak budu informovat o dalším postupu.

      Jak hodnotíte meridy? Projela jsem Big 300 ve špatné velikosti teda, ale byly tam nějaké komponenty Deore

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Ještě se vrátím k původnímu přání krosového kola, tato výprodejovka by za tu cenu stála: kromě brzd (a ty se dají vyměnit časem) komplet Deore a to včetně klik (kliky sice asi octalink, ale nádavkem SLX přehazovačka jako vějička pro lamy), hlavně však vzduchová vidlice NCX D RL Air, to vše za 16 tisíc.

        0 0
        • xmady  

          Díky za tip, vypadá dobře…Ale nechám si kolo nakonec postavit. Doporučíte vidlici Suntour Raidon nebo je lepší ta na tom Headu NCX D RL?

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.