Dobry den, chci si koupit nové kolo a rozhodují se mezi Giant TALON 29 3 GE 2020 a Ghost Kato 3.9 AL 2020. A má otazka zní, jaké kolo je lepší si koupit? Dekuji za odpovědi.
Dobry den, chci si koupit nové kolo a rozhodují se mezi Giant TALON 29 3 GE 2020 a Ghost Kato 3.9 AL 2020. A má otazka zní, jaké kolo je lepší si koupit? Dekuji za odpovědi.
Pokud chceš poradit, dej odkazy na ta kola, googlit je za tebe nebudeme:) A taky napiš cenu a plánovaný určení.
Tady jsou odkazy na ta kola www.giant-bicycles.com/…alon-29-3-ge a www.mojekolo.cz/…night-black/. Jedna se o kola v rozmezí od 16 500 do 17 000. A budu s nim jezdit po cyklostezce a taky s nim občas výjezdu do nějakého menšího terénu.
V uvedené cenové relaci ti tady 50% lidi pořadí Dekáč nebo bazar.
To né, já bych doporučil MMR, Silverback, nebo stavbu.
Talon je o malinko menší bída, ale jen o malinko. Netřeba se hned uchylovat do Dekáče.
V této ceně bezkonkurenčně Silverback Sola 3 – je lepší úplně ve všem, počínje vidlí, konče pohonem. Jen škoda toho zadního RU :-D.
Nebo Woki s Reconem.
Upínák vzadu ničemu nevadí, spíš by mě vadily brzdy, ale ty se daj vyměnit… a v téhle kategorii na sériovém kole stejně asi lepší nebudou. Ještě tam za 17k měli myslím něco s Reconem a Sramem NX 1×12
Doplnil jsem, to je model Woki v několika variantách. Ony na značkových kolech jsou MT200 brzdy i v hladině 25 tis. Na něčem firmy musejí vydělat na propagaci „brandu“.
Ahoj, ja bych treba doporucil, pokud bys byl ochotem trochu priplati toto:
Myslím, že na cyklostezky to nebude to pravé.
Ok, děkuji za reakce a koukám, že moje původní volba byla trochu špatná
Nebyla, jen zpočátku nelze tušit, jak moc toho B-F ví a sleduje. :-D
Přejeme šťastnou finální volbu a čekáme na pochlubení se novým kolem.
Je to marné, marné, marné…
Za mě ten Giant. Taky po něm pokukuju. Líbí se mi víc. A podle mě lepší geometrie, hlavový úhel má položenější, takže by to mělo být hravější. Pokud nemelu kraviny :-)). Ale případně mě zdejší osazenstvo opraví.
Prosím o začátečnickou radu. Poohlížím se po nějakém horákovi, rám 20–21", rekreační jízda 30–40 km, spíš silnice než les, a na aukru mi padlo do oka toto:
https://aukro.cz/…e-6973049297
Líbí se mi hlavně opticky, design, Favorit-klasika… Zkušenosti? Názor, Výstraha? Děkuji.
Misto horskeho se divej po krosovem. Lepe se na nem pojede po silnici
Je to krasaffec:))opticky je fajny .Jestli se na něm budeš cítit ok tak zkus ještě slevu za 1500,– asi jo
Proč horský kolo když chceš jezdit spíš po silnici?
Jet na tomhle 30km už bych asi považoval za masochismus.
Jako masochismus, recese a hipsterské retro dobré. Se zábavnou a snadnou cyklistikou to nebude mít moc společného, tedy jestli jde konkrétně o požitek z jízdy po silnici, tak ten bude mínusový. Ale jestli jde o to se nadřít a urvat, tak to je ten úplně nejvíc nejlepší výběr. Stejně tak, pokud se hodláš vrhnout do nikdy nekončících servisních úkonů.
Při koupi bych každopádně rozebral náboje, vyměnil v nich vazelínu a pečlivě je seřídil. Také bych nasadil nějaké jedoucí pláště a nové neztvrdlé gumičky do brzd – tím zvedneš cenu kola na dvojnásobek.
Na jízdu po silnici si kup úplně základní silniční kolo, v podstatě jakékoliv s dostatečně lehkými převody. Nebo – jak radil kolega – kolo trekingové.
Odpovídající cenová hladina je spíš tato.
dík všem. já se do toho kola zamiloval „opticky“, ale nechám si poradit, zkoriguju výběr. Jsem současností nepolíben, léta jsem jezdil na starém fávu s tím, že je to klasika a nejlepší na asfalt. Ale pak jsem se svez na své herce, horák po někom, slepenec, 18" rám, děs, ale ono to najednou jede o třídu líp ! Když hodně nahustim. Takže věřím, že ještě lepší model by mě posunul zas o kus. Ale to pak pojede samo a já po cestě neshodim žádný špeky !! :-J
Mě se na horákovi líbí ty traktor pláště. Vím, na silnici větší odpor, ale zase to prakticky nepíchneš. Moje obsese. Takže jaké? Kross? Trekk? Konkrétní rada? Přiznám se, raději bazar, budu se v něm hrabat, nosič, světla a td., nechci sahat do nového. Dík za trpělivost, jsem skoro panic.
P.S.: Výška 178, rozkrok 88.
S píchneš/nepíchneš nemá hrubý vzorek moc společného. Pláště mohou být i skoro hladké, ale s protiprůpichovou vložkou integrovanou pod běhoun, takže tak – typicky pro treking a expediční kola na silnici. Podívej se na Schwalbe – tyto konkrétní jsou na 26" a celkem i po asfaltu jedou (testováno na manželce a jejím trekingovém kole, tedy v rozměru 28"). Jenže to je to, co jsem psal, je to drahý špás.
Máš tam klasický šroubovací představec na 1" vidlici. Novější A-head uchycený ke krku vidlice 1 1/8" je servisně daleko přívětivější a hlavně pak můžeš ladit posed v daleko větším rozsahu. Kliky a pedály nekomentuji. Vzadu šroubovací vícekolečko – to bych osobně už určitě nechtěl. Kazety (ale ty jsou na jiný náboj) poskytují zajímavější volbu rozsahu.
Ale největším kamenem úrazu budou nejspíš levné náboje (na kónusech). Kvalitou se nejspíš budou pohybovat, v lepším případě, někde kolem naprosto základního Shimano FH-RM30, tedy zcela bez utěsnění. Otázkou je, jak vypadají kónusy a jak je budeš seřizovat. (Píše nerez dráty – OK, dvoustěnný ráfek – OK, nové brzdy – OK).
Jinak – bez hodnocení výhodnosti nabídky nebo typu rámu – jsem se podíval na bazarová kola do 10 tis. Kč velikosti rámu 21". U některých značek Ti ale stačí i o číslo menší – potřeba si ověřit. Nahodile vybráno z posledních nabídek.
https://cyklobazar.cz/…cial-edition
https://cyklobazar.cz/…pells-razzer
https://cyklobazar.cz/…or-mystic-21
https://cyklobazar.cz/…2016-pouzite
Na plánované napadení kutilem domácím asi nejlepší to poslední. Jízdně pro plánované použití asi Pells.
Nebo zde https://www.bike-forum.cz/…ikost-l-2009 silniční. Abys pocítil rozdíl proti legendárnímu fávu. Pak už stačí investovat do základních plášťovek Tufo a preventivního tmelu, následkem čehož malé defekty prostě neřešíš (velké devastační jsou neřešitelné tak jako tak).
Děkas za snahu. Už jsem celkem přijal názor, že horák ne, spíš trek (cross?). Tak tomu odpovídá poslední odkaz. Líbí se mi. Není sice popsaná velikost rámu, ale to bych si domluvil.
Na tom Favoritu samozřejmě netrvám, i když vzhledově je geniální … !
Pro zajímavost můj současný oř: https://torst.rajce.idnes.cz/Horak_uprava/
Pěkný kvetoucí záhon. :-)
A to máš vážně na jízdu sedlo v takové poloze?
Asi vyvažuje nákupní tašky na řídítkách…
Právě že ano. Koupil jsem spešl dlouhou sedlovku. Mám celkem dlouhý nohy, takže abych měl odpovídající vzdálenost k šlapce, nastavuji takto. Chápu, že to asi vypadá směšně, u náš říkáme „vosa na bonbónu“, ale mě se tak jezdí dobře. Vyhovuje mi propnutí nohy při došlapu. Proto bazíruju na velikosti rámu – 20–21" , abych tohle kompenzoval. Jen řídítka už výš nedám, což by se hodilo.
Výška je normální. Mě zarazil ten sklon.
Vyhovuje mi propnutí nohy při došlapu.
Tobě možná, ale zeptal ses svých kloubů a šlach?
sklon? Jako toho sedáku? Je cca rovný, trošku vzad. Tady nerozumím. S tím propnutím, myslím, že nemám nohu „na doraz“. I tu výšku jsem odvodil podle návodů na YT. Tedy nemám nohu úplně napnutou, ale pravda je, vždycky jsem tíhnul k šlapání špičkama, k posouvání se na sedáku co nejdál a pod.
Tak to ti udělali křivé špalety na fasádě :))
To máš sakra špičkou nahoru ,co na to vercajk?:)
Hoďil bych to do roviny a zkontroloval jestli vdálenost vrch sedla a střed klik cca odpovídá výšce rozkroku mínus 10cm?
Byl jsem obhlédnout oře, on ten sklon není takový, už se to jízdou trochu přihnulo. Ale pravda je, že si nastavuju sedlo aby tvořilo spíš „U“ a nesjížděl jsem dopředu. Vercajk v klidu. Kliky vs. sedlo 78, rozkrok, bez vercajku, asi 87, takže to celkem sedí, ne? Možná o ten 1cm snížím.
To máš fakt hodně dlouhé nohy, horní hrana sedla od středu vychází tak na těch 77cm. Stávající kolo samozřejmě nejméně o velikost malé.
Dík. ale to už je pro mě moc velký dělo. O to bych se bál.
Já budu mít na prodej tohle, teď je to 1×9 s pevnou vidlí a pláštěma na silnici, ale můžu to přestavět třeba na 3×9 se vzduchovou vidlí a terénějšími plášti… Na ceně by jsme se určitě domluvili.
Tuhle diskuzi jsem našel náhodou, ale když už jsem tu: myslíte, že ten Razzer vůbec ještě někdo koupí (má to 3×9…). A dokáže mi někdo prosím poradit, zda má smysl uvažovat tohoto X-Calibera: https://www.bike-forum.cz/…trek-x-cal21 . Sháním XC, hardtail, kola 29 ´´, zdvih 100 mm, ideálně velikost L (mám 186 cm), ideálně jednopřevodník (vím, ten TREK z inzerátu má dvojpřevodník…). Pořád mi přijde, že ten TREK z inzerátu je sice strašně starý, ale slušně vybavený, fakt nevím, jestli na něj rovnou zapomenout kvůli stáří nebo jestli to je fest držák a zkusit s majitelem domluvit slevu někam na 12 000 Kč. Já na MTB nemám budget, jsem silničkář, ale na mé pollní a lesní XC obtížnosti max. 3 z 5 bych něco potřeboval. Dík.
Tak toto je již vyřešeno, X-Caliber již prodán, ale mně to neva, mám už jiné kolo.
https://aukro.cz/…e-6971897632?…
Co tohle fávo ? Taky ´všechno špatně´? Líbí se mi výška rámu a odpružená vidlice. A značka.
Jen cena se mi zdá přemrštěná.
A po spolupráci s uživatelem „onuce“ na něj mohou dát tu správnou fávo barvu a i polepy se dají sehnat.
dekáč pěknej, dík, ale přeci jen bych chtěl odpruženej předek. Na polňačky.
https://cyklobazar.cz/…rossride-400
Poprosím o názor na tuhle mašinu. Dost se mi líbí. Děkuji.
Podle mě je to vzhledem k osazení zbytečně drahý a pokud máš těch 178cm, tak to bude velký…
Ježíš, moje slepota, chybný výběr velikosti dík.
Tak si vem zrovna mtb 29” to jede všude :)
https://cyklobazar.cz/…l-b2-2017-29
Kdyby ti dal ještě slevu tak fajn bike?
Ta sleva by ale musela být tak 4000Kč.....
Líbí se mi moc, ale do Litomyšle se asi nevypravím. (jsem od Benešova u P.). Mě se horáky líběji daleko víc než (fotrovský) trekk, ale jak čtu zdejší rady, na tu mou převažující silnici je trekk ideální. Např.:
dík, pěkný, ale nemá odpružený předek.
V tvé cenové hladině kterou preferuješ ,to přední odpružení /vidlice bude stejně nefunkční těžítko:)
Té pevné bych se nebál záleží hodně na plášti a tlaku a pokud šotoliny,polnáčky ,asfalt tak pevná s dobrým obutím ok.
nakonec zjistíme, že ten můj současnej poslepovanej hupcuk s 18" rámem je optimální …
To záleží, čo také si pod „optimální“ kdo nadefinuje. Od pohledu optimální není ani náhodou, ale mohu se mýlit.
https://cyklobazar.cz/…evna-vidlice
Tak tohle to asi bude (?). Protože je to místní člověk !
Tak ta cena je doooost vysoká, snad tedy bude kolo prakticky nové a službu udělá.
smlouvat se dá vždy.
Ale klidně, jak račte. Prostor pro vylepšení takřka neomezený.
Hele, jsem lopata, přiznávám. Jestli je nějakej problém, napiš to rovnou. Rád se poučím. Až budeš potřebovat poradit s výběrem kytary (nemyslim to spešl kolo) , tak se ti budu na hudebnímfóru.cz revanšovat.
Ne. Tohle jsem myslel vážně, z takovéhoto kola se dá opravdu udělat použitelné vozítko. A není tam snad nic, co by se mělo měnit hned.
tak to zní pozitivně až budovatelsky. Děkas !
Opravil bych to tvrzení – není tam nic, co by mělo smysl měnit dokud to neodejde:-) Vzadu to vypadá na šroubovací sedmi kolečko, náboje oba se šroubovací osou, vidlice pravděpodobně na 1" závit… No něco na tom vylepšovat bych opravdu nechtěl.
Tady se jeden nezavděčí. Co tohle: https://www.cyklobazar.cz/…l-model-2013 ?
Jo, to za tu cenu vypadá dobře!
Škoda, v pátek jsem jel přes Pejr. Ne, tohle už je na mě moc velký. A horák? Líbí se mi víc než trek, ale ta dominantní silnice …
Děkuju všem za bezmeznou trpělivost a pomoc. Na hudebnímfóru by mě už spláchli …
No myslím, že by to stálo za to ho alespoň vyzkoušet. Pláště se mohou dát crossové – rozměr je stejný. Pokud by bylo dlouhé, dá se tam dát kratší představec a i sedlo jde posunout dopředu…
„cross“ znamená „křížení“ , ne cyklocross, že? To geronta plete !
Na dominantní silnici se vykašli. Důležité je kolo co se ti bude líbit, které ti bude sedět a hlavně, na kterém budeš rád jezdit. Možná zjistíš na slušnějším horském, že tě víc baví terén..
„Misto horskeho se divej po krosovem. Lepe se na nem pojede po silnici“
co člověk, to názor.
Nějakýho horáka si půjč a hodinu se na něm svez. Třeba tě opravdu začne víc bavit jezdit po lese. Každopádně je to o dost bezpečnější, než na silnici. V terénu si za případnej držkopád může z 99 % člověk sám – lze to ovlivnit. Když tě smete auto na silnici, můžeš bejt sebelepší cyklista a je ti to houby platný.
Pokud nemáš ambice hltat spousty kilometrů, obyčejný HT je univerzálnější řešení. Papatuju si sebe před 20 roky (a ehm … kily) když jsem si koupil první HTčko – Author Basic v oceli, 3×9, vše Alivio a obyčejná pružinová vidle. Byl jsem z něj naprosto nadšenej a jezdil denně u nás po lesích na jižním okraji Prahy. Naprostá spokojenost, volnost a bezpečnost (proti silnici). Vydržel mi nějakejch 10 let, než jsem začal pošilhávat po fullu.
Naprostej souhlas ohledně bezpečnosti. Silnice je životu nebezpečná. Na druhou stranu, když se zrakvíš v provozu, někdo zavolá sanitku. Když v lese, najdou tě až na jaře houbaři … V tomhle jsem civilizační oběť, baví mě silnice, provoz, pohyb, komunita…
HT je horák? Mě se horák taky od pohledu líbí víc, trek je takovej zaprdlej. Ale právě TEN JE UNIVERZÁLNÍ, pokud nesjížďíš skály. Nižší váha, menší valivý odpor. To je snad objektivní (nebo jak bys napsal ty – objektivnější, nebo jak by řekli v televizi . více objektivní) pohled. Ne?
další inzerát mě zaujal. Vizuelně paráda.
Tak zrovna lehčí crossová kola většinou nejsou a valivý odpor je otázka plášťů.
Takže trek je horák se subtilnějšími plášti?
Je a není. Má jinou geometrii, jiné schopnosti, jiné možnosti.
Na trekovém kole se předpokládá jízda po zpevněném povrchu – silnice, cesty, pěšiny. Tomu odpovídá zdvih vidlice (pokud není pevná), ale i třeba délka stavby, výška hlavové trubky … čeká se, že většinu času pojede jezdec v sedě, manévrování mimo sedlo není tak účinné.
Na horském se předpokládá i jízda mimo zpevněné povrchy, větší nerovnosti, větší sklony, skoky. Tedy větší zdvih, manévrování jezdce s těžištěm má větší vliv na ovládání (třeba sjezd za sedlem), dnes (s trailovatěním geometrií) se ještě věci (oproti klasickému „chrtímu“ XC) zase posouvají jinam.
Trekové kolo má typicky možnost úchytů na nosiče a velké blatníky, zase omezená průchodnost širších plášťů rámem i vidlicí. Drobnými změnami osazení (kokpit, záplety) se můžeš pohybovat od skoro-horského po skoro-silniční kolo.
MTB (zvláště s boost osami) je cokoliv mezi trekovým kolem (ale zpravidla s omezeným množstvím úchytů) a skoro-fatbikem.
Těžko radit, musíš vyzkoušet sám.
Za sebe bych to řekl asi tak: vyber si kolo podle toho kde jezdíš nejčastějc. Prostě kam se vydáš bez problémů každej druhej den po práci/škole, aniž bys musel sedat do auta a někam jet.
Zdar a sílu všem…od harcovníků prosím doporučení,které vybrat ohledně výbavy.196/100kg případně doporučit s 23ramem do 30tis.díky moc.
https://www.bike-life.cz/…black/d38506
Ten Silverback bude na 100kg nejlepší volba. Cube je sice hezčí, ale vidle má slabší nohy a jsou tam i horší brzdy.
+1,silverback má i pevné osy cube ne .
Víte někdo prosím zda je možné k vidlici Recon co je na Silverbacku dokoupit uzamykání z řídítek?
Děkuji, u té vidlice nestačí dokoupit páčku s lankem aniž by se musela měnit i patrola?
Standardní zamykací patrona neobsahuje obvykle žádný vratný mechanismus (pružinku).
Ještě zaotravuju se svým secondhandem. Líbí se mi : https://www.bike-forum.cz/…thor-compact
Je to teda secondlowend, ale možná by stačilo. Velká plečka?
to je tak za odvoz.
za litr. Ale je to v dojezdové vzdálenosti. Líbí se mi řazení u heftů.
Je to Shimano RevoShift, dost je*ka, žádný GripShift od SRAMu. Kup si dobré kolo a k němu originál GripShift podle své peněženky, nebývají drahé.
Tak jaro nastupuje, musim už vážně něco slušnějšího pořídit. Nechci vypadat jako „věčný tazatel“. Pravda, od loňska jsem zamrz, na koronu se nevymlouvám. Padl jsem na tohle:
https://sport.bazos.cz/…ikosti-l.php
Prodávající je v místě, ideální. Jezdím jen rekreačně v okolí domova, tak do 30 km max., spíš silnice, občas polňačka. Potřeboval bych rám 19–20" , což by tohle mělo být. Děkuji předem za názor, radu.