• JakubHK894

    Ahoj,

    asi po 30 letech přemýšlím, že bych využil posezóní výprodej (až bude) a pořídil si nového horáka (XC) a potřeboval bych se trošku s předstihem zorientovat v aktuální nabídce.

    Hledám:

    • Nový horský kolo, kategorie XC s občasný výpadem i do hrubšího terénu (kameny, kořeny, bahno), případně na lehčí trail (prostě všeuměl na kterém se ale ne xc tratích nebudu zbytečně dřít a bude i hezky svižnej, aby mi ostatní neujížděli (mám slušnou fyzičku, ale rychlost dělá i kolo))
    • Já 180 cm, 110 kg
    • Ani já ani mé budoucí kolo nejsme žádný leštěnky pro parádu, občas dostaneme i nějakou tu ránu a když už něco myju tak jen pohybové ústrojí, tj. moje nohy a když zbyde čas tak i řetěz, pastorek,…
    • Délka vyjížďky 50–100 km, tak 1× týdně.
    • Hard-tail (mám zkušenost, že při mé váze to zadní tlumič už moc nedává, ale přiznám se že z HT mě zase občas bolí bedra, což řeším gelovým sedlem).
    • Kolo co vydrží dalších 20 let (s průběžnou obměnou komponentů, tj. hlavně to chce kvalitní rám).
    • Přiznám se že jednoplacky v předu mi nejsou moc sympatický. Půjčil jsem si to a prostě mi tam chyběl rozsah převodů co aktuálně používám (3×9) a taky možnost rychle podřadit, když se za zatáčkou vynoří prudkej stoupák, ale třeba mi to vymluvíte.
    • Cenově 50–70K (po slevách)

    Co byste mi prosím poradili?

    A ještě mám dvě doplňující otázky:

    • Jaké máte zkušenosti s odolností karbonových rámů? Váhám jestli do něj jít, nebo ne a bojím se abych ho snadno nepoškodil (např. po pádu) – nemám s karbonem zkušenosti.
    • Máte nějaké zkušenosti se systémem ISO co má Trek Procaliber? Myslíte že to pomůže na bolavá bedra?

    Díky

    0 0
    • Azmir  
      • 110 kg není zas tak moc ani na fulla, ani na carbon, takže ai jedno není důvod vyloučit, čistě kvůli hmotnosti.
      • Kolo co vydrží 20 let… no já nevím, vydrží asi všechna, otázka jestli to vůbec chceš po takové době ještě používat, kola už budou za 20 let asi jinde.
      • Dneska už prakticky nic jiného než jednoplacku neseženeš, pokud se nebavíme o lowend kolech. Takže si prostě zvykneš a věř, že rozsah ti zásadně chybět nebude.
      • Když poškodíš carbon, je to lepší, než když poškodíš hliník. Za pár tisíc to necháš opravit a jezdíš dál, hliník můžeš vyhodit.
      • Bedra často bolí, protože máš buď málo vypracované břišní svaly a nebo máš pro tvé tělo nevyhovující posed. Kdysi mě taky na jednom z kol bolely bedra, výměna kola to tehda vyřešila, tzn uvidíš jak se budeš cítit na novém, těžko předbíhat. Isospeed ti pomůže s nerovnostma, ale full to pořád není a s bedrama ti to může lehce pomoct, ale zázrak bych nečekal.

      Zvaž ještě toho fulla, ať je jasné zadání a řeší se buď full nebo ht a nemíchá se to dohromady.

      0 0
      • JakubHK894  

        Díky. Ono podezřívám že ty bedra budou z nevyváženosti svalů. Dělám hodně (hlavně) horskou pěší turistiku a mám pak velkou sílu v nohách, ale od zadku výše je to slabota.

        Teď mám doma jedno HT, cca 35 let takový pub-bike (na Shimanu Deore), a na výlety v Polabí cca 50–100 km/den (nenáročný terén, spíše rovinky), na to je to kolo úplně v pohodě a nebojím se ho opřít před hospodou a chci si ho nechat a používat i dále.

        Pak mám cca 25 let starýho fulla, do kopců a těžšího terénu (na Shimanu XT) a toho chci nahradit nějakým pohodlným a rychlým univerzálem (na dlouhý cesty co se nelekne ani občasného težšího terénu). Mám s tím fullem samý blbý zkušenosti a tak už fulla nechci (zoufale pomalý, i když nafoukám zadní tlumič na max, tak furt měkký a pořád se v té zadní stavbě něco sype (tlumič teče, ložiska a čepy se sypou)). Takže fakt se rozhlížím jen po HT. To že bude za 20 let zastaralý mě zas tak netrápí, hlavně aby mě pořád těšilo a bylo spolehlivý a dobře se na něm vejletilo (za 20 let už stejně asi budou všichni drandit jen na elektrikách a já dokud to půjde tak elektriku prostě nechci).

        0 1
        • Azmir  

          To je jakobych napsal, že radši si nekoupím auto, protože jsem si kdysi koupil trabant a bylo to tristní svezení… Dnešní fully jsou jinde, stačí zvolit vhodný systém, dle tvých potřeb. Já bych už třeba zase nechtěl HT ani na ježdění po šotolině, protože si to houpání na nerovnostech užívám a do kopce to jede jako drak a pomůže ti to naopak na nerovnostech ve výjezdu, místo klasického odskakování htčka. Jak to bude rychle záleží s 90% na pláštích, kolech a geometrii, ne jestli to je full nebo ht.

          Pokud i tak budeš chtít zůstat u HT, tak v téhle ceně to bude určitě carbon. Tebou zvolený trek procaliber je zrovna dobrá volba a jako jeden z mála se dá ještě koupit ve výprodeji. Jelikož se mi moc nelíbí výbava na 9.7, tak bych šel cestou 9.6 a za zbylé prachy udělal upgrade kol a pak dle tvých preferencí. Pokud si to nechceš vylepšit k obrazu svému, i 9.7 nebude špatná volba, ale vzhledem k ceně už to není žádný zázrak.

          0 0
        • worlusho  

          Ještě bych zvážil Supercalibra. Je to takový pohodlnější a rychlejší Procaliber. ;)

          1 0
    • JakubHK894  

      Díky chlapy. Zkusím si toho procalibera i supercalibera půjčit a uvidím

      1 0
    • Cyklofanatic  

      To jsem zvědavej co vybereš. Jinak “i” ;-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.