Vyměnil jsem na kole Elixiry za SLX brzdy a kotouče nechal původní Avid. Po projetí kamarádova kola taky ze SLX mi přijde, že ty moje brzdí hůř. Takže řeším výměnu kotoučů a to za nějakou rozumnou cenu.
Má někdo zkušenosti?
Vyměnil jsem na kole Elixiry za SLX brzdy a kotouče nechal původní Avid. Po projetí kamarádova kola taky ze SLX mi přijde, že ty moje brzdí hůř. Takže řeším výměnu kotoučů a to za nějakou rozumnou cenu.
Má někdo zkušenosti?
XT
Už jsi na tom něco najezdil aby byla šance pro destičky si sednout na jetý kotouč? Jinak pokud vyměnit tak určitě XT ta cena není až tak hrozná
jj…už jsem na tom něco najezdil, takže by sedlý měli být. Je možný, že to mám ještě zkreslený, protože na Avidech jsem měl sintry. Takže se projevuje i tohle.
Rozhodně RT86. Zas tolik moc to nestojí a krom toho, že vypadají dobře i dobře fungují ;)
Hlasuji také pro SM-RT86.
S jakejma deskama ho používáte? Sintry, nebo polymer?
Co třeba BR-M785 (kovové)?
Také doporučuji RT86. Mám stejnou kombinaci a perfektní.
BR-M785 bude k používání jako kotouč/deska docela nevhodné, ne?
Oni tím označují celou řadu, i kompatibilní destičky. Jinak destičky od Shimana mají kromě toho vlastní označení – G03S (takzvaně „kovové“) G01S (takzvaně „polymerové“).
Ví tady někdo, čím se skutečně liší? Podle mne jenom materiálem nosné konstrukce; materiál vlastního brzdového obložení je stejný. Nebo se pletu?
Presne naopak. Lisia sa materialom brzdoveho oblozenia.
Akorat nevim jak jsem dostane do trmene.
Zkoušel sem organiky od a2z a docela to řvalo, nebylo to ono, ale brzdilo to, teď vozim sintry od kool stopu a dobrý. Nebo sintry od force. Stojej 150, ale záleží kus od kusu se mi zdá. Shimano desky mě nenadchly a goldfreny mám doma koupený, uvidim, ale nenadchlo mě už i zpracování pitomý desky. Nejsou zrovna levný a když je brzdnej materiál natavenej na podklad nakřivo, nevim co si o tom mám myslet.
Nutno dodat, že vše zkoušeno na XTR brzdách a na SLX mi to bylo zatim úplně jedno, všechno brzdilo super :D takže na nich dojíždim to, co nesedí na xtrkách.
Já to teď myslel tak, jestli polymer nebo sintry. Někde jsem našel informaci, že na tyhle kotouče patří jenom polymer. Jinak desky pak chci ty s chlazením. Jsem srab a moc brzdím :-)
Na SM-RT86 muzes dat jakekoli desky. Jen se musis smirit s tim, ze sintry vic zerou kotouce, takze to obrzdis o neco driv, nez s organikou.
polymer originál Shimano
Díky všem za rady.
Zneužiju vlákno… kotouč (SM-RT68 dle webu s ICE Tech) jsem trochu na podzim spálil, takže sháním něco co víc vydrží… bzdy SLX, Center Lock, Canyon Spectral. Výše zmiňované RT86 jsem na Center Lock nenašel. Mám koupit stejné nebo mi doporučít něco, co víc vydrží? Nejradši bych pořešil předek i zadek (180 200 mm). Časem nejspíš budu chtít brzdy upgradovat na XT
SM-RT99 nebo SM-RT81 (alternativa k 86)
Kotouc na centerlock s hlinikovym pavoukem a ice tech shimano dela, viz Concorde prizpevek. Pouzij jeste desky s chladicema, kdyz palis brzdy. Rozdil mezi trmeny SLX a XT je pouze v zavlacce desticek, XT ma sroubek. Takze pokud upgrade, tak trmeny Saint nebo Zee.
Dobry kotouce jsou Sram Centerline, tichy a delaji se i s hlinikovym pavoukem, ale ne na centerlock, leda pouzit redukci.
Co je spálil? Zabarvení po brzdění je normál. Navíc lepší kotouče ti udělají rozdíl nijak velký. To už spíš velikost, chlazené destičky a hlavně technika brzdění.
http://www.bike-forum.cz/…m/29012.html#… díky doporučíte mi tedy rovnou i destičky?
Na podzim jsem vypaloval RT86 kotouč horkovzdušnou pistolí a barvu nezměnil. Zavzdušnily se po tom uvaření brzdy, nebo to je jen důsledek nečistot na kotouči? Destičky vozim Shimano metal/sintered s chladičem, ale ty tam asi máš.
Neumíš brzdit. Lepší kotouče dopadnou stejně. Navíc desky s chladičem už máš.
Spíš bych zvětšil průměr kotoučů. Kolik máš teď?
Si to precti a zjistis to:)
Já četl jen ten úplně původní post. Nevšiml jsem si data…
Mea culpa.