Poradte, v soucasne dobe mam deore a chci investovat do poradnych brzd, na jake bych se mel zamerit? dekuji za typy
Poradte, v soucasne dobe mam deore a chci investovat do poradnych brzd, na jake bych se mel zamerit? dekuji za typy
kup xt 08, jsou levny docela a brzdí dostatečně
pokud chceš fakt něco tak bych možna bral magury marta sl, ale za 12tis nevím nevím
ty magury jsou jen takovy šperk ale xt stačí, mam na nich odzavodenou sezonu a bez problemu:-)
A co Avidy, jezdim dost na hory na bajka, takze at je to kvalita a muzu se spolehnout.
stačí když das k XT 180 kotouč dopředu a jsi v pohodě. zvladli 80 v dolomitech při sjezdech co mají 13 km a to na 160mm kotoučích
Avid Juicy 7 trebas
jo ty brzdí dobře ale pry se dost rychle zavzdušní třeba při otočení kola na „zada“
Ještě nikdy se mi takto nezavzdušnily a to je mám roky. A svého času jsem pláště měnil často.
souhlas, Avidy tohle nedělají, to je problém Magur, a u Shimana na to výrobce taky upozorňuje, ale tam sem to ještě nezažil
Základních Julií se tento problém zavzdušnění netýká.
Nevim jak posledni verze, ale u te predposledni stacilo, abych kolo postavil tak, ze stalo na zadnim a po navratu na zem jsem dost casto musel napumpovat, aby zacla znovu brzdit. Pak funkce opet zcela OK.
Byly to 2005.
ta kto by ses divil:D
Spíš si myslím, že vyjímka potvrzuje pravidlo. Jezdil jsem je 2,5 roku, a se zavzdušněním žádný problém. Teď J7 a max. spokojenost.
ahoj jimi koukal jsme na toho havoca maji ho na ebay jen nejaka lokalita hong kong :-( nebo kukal si tes?
jo jo psal jsem tam mail jestli zasila do ceska…tak pockame na odpoved…
ty jo ale taky jsem ti zapomel rict…nasel jsem 20 shopu kde je inzeruji ze je maji v global-sport.cz by mohl byt do 3–5 dnu u nich na shopu
nj ale na jake zamereni a kolik chces do toho vrazit ja tedka jezdim na Formulach k18 oro a supro a nejsou zase tak drahe, pokud nejsi nejak moc omezeny financne da s eporidit treba Shimana XT , nebo Formule The ONE nebo 09 Avidy nejake..vyber je fakt siroky
Dival jsem se jak se pohybuji ceny tech brzd, tak cca do 6 tisic. Ale budu muset i poresit paky, nebot ted mam dualy.
Pokud máš i teď hydry (z úvodního příspěvku to není úplně zřejmé) a přemýšlíš třeba o hydrách XT, stačí vyměnit třmeny. Shimana jsou mezi sebou kompaktibilní
přesně tak…jeden fungující příklad: páky XT (07 tuším?), třmeny XTR(05)
no jeslti mas dualy tak jdi zase do dualu ale asi to XT to bude asi tak nej volba shimano ma elkem dobre desky uz v zakladu ale daji se sehnat mnohme lepsi smesi..
dualy bych hodil do ..... a kopil rapidy a xtečka:-))
no ja mam vsecko v xt a tes mam rapidy ale vis jak kdyz je ma ty dualy ted a je spokojeny tak at ma treba to same
no nevím do hor… a do blata jsou opravdu nic moc
co mají dualy společného s blátem?
asi má na myslí že se k dualům dává inverz šaltr a ten aby dobře chodil tak je třeba mít čisto v bowdenech.
jinak já mám dualy, najeto docela dost (pod 15k) a jsem s nimi naprosto spokojen, akorát z principu bych chtěl nové xt, protože nezabírají tolik místa jako starý system a jsou lehčí
Leda tak.. já měl dualy taky, ale s neinverzní přehazkou a rozhodně si na ně stěžovat nemůžu
Já vozil dualy s přehazovačkou s klasickou pružinou a nestěžoval jsem si, jezdil jsem převážně v horách a že by mě ty dualy nějak limitoval jsem nespozoroval! Jde o zvyk a i v náročném terénu jsem s nimi neměl problém.
Proc ne dualy? ma to nejake opodstatneni?
no zatím většina lidí si s nadšením pořídíla, ale stejně rychle se jich s radostí zbavila_.)
v blatě jsou opravdu dost špatne nebo to be vyhovujou?? No pokud jo tak opravdu vyměn jen třmeny a udelej si radost nejakejma pořadnejma kotoučema:-))
já bych dualy neměnil, a s tím blátem to není tak úplně pravda.
všeobecně je inverz víc citlivý na bláto, ale to jde řešit kvalitním utěsněným bovdenem a je klid,
dualy s tím nemají nic společné to je fakt :-)
S těma dualama kecáš blbosti. Určitě jsi je na kole ani nikdy neměl!
Pořád mi uniká spojitost dualů a bláta… za celou dobu co jsem je měl, jsem neměl žádný problém!
Nyní již dualy nemáš? :o)
Co se týče bláta, hlavní význam má udržba a volba bovdenů.
nee nemám, na kole co jsem si potom skládal jsem chtěl avidy brzdy.
Ale rozhodně bych se jich nebránil, Navích třeba ty nové SLX bych bral, už jen proto, že už nezabírají tolik místa na řídítkách. S tím blátem to bude asi pravda, ale já jsem to nijak nepozoroval, tak mi příde to tvrzení, že v blátě jsou na nic mi příjde přehnané.
Jinak souhlasím, že je to o tom co komu vyhovuje a na co je kdo zvyklý, já jen tvrdím, že se i na dualech dá jezdit v náčnějším terénu.
Jinak moje zkušenost s brzdma je taková, že do avidů už znova nešel, nevyhovoval mi chod a hlavně tvar páky. Shimana jsem jezdil staré 525ky a LXa a byly to blbuvzdorné brzdy a neměl jsem s nima jediný problém takže jestli chce tak ať vymění třmen když už a hotovo. Jinak ještě se mi zamluvají Formuly K18.
Do čeho bych nešel určitě jsou Strokery, na jednom testovací biku co jsem měl doma jsem je chvíli jezdil. Ty mi opravdu nesedly, ale je to zase sto lidí sto chutí…
Uvažuju o XT či XTR Dualy + kotoučové brzdy. Kotoučovky neznám, přecházím z donucení, že není možné sehnat rám na Včka, které jsme doteď jezdil.
Spíš řeším, jestli DualCntrol či klasické brzdové páky a RF, u kterého mě láká možnost odřazovat palcem či ukazováčkem.
Za mě dualy :O)
Ale který?? starý rok 2003 nebo nový?.
měl sem pučený kolo s novejma a nako sem se s nima neskamarádil i když třeba to bylo jen divně nastavenejma brzdama 2003 sou jistota :O) aspoň pro mě…
a sou hezčí:-P
Takty starší XTR dualy jsem jel a je to paráda, s novýma nemám zkušenost, ale kamarád, která jezdí ty starší dualy se projel na nových a byl unešený! Já bych se nebál jít do těch nových.
souhlas, nové šlapou o něco líp
Ano mam hydraulicke kotoucovky ale chci nejaky poradny kotvy a ne siditka. I kdyz ty deorecka spatne nebrzdi, ale chtelo byt to neco lepsiho.
neboj vem to tak jak jsem psal viš
jak radí kluci nahoře, vyměň jen třmen případně i kotouče
nevím no co čekáš víc od vyšších modelů kromě nižší váhy (u shimana). podle mě se to zas tak moc na brzdném účinku neprojeví (při srovnatelných kotoučích a deskáh)
deore na dobrých kotoučích s dobrými deskami brzdí dobře (jediný rozdíl lx – deore je váha)
u nových modelů (575 – '09; slx; xt; xtr) je tam jiný tvar páky s seřiditelným nástupem brzdy (myslím že je to tak), což avizuje shimano že by toto vlyepšení mělo zvednout výkon o 20% (u slx oproti lx)
Zalezi na jaky chod paky preferujes.
Jestli ostry nastup tak jdi do avid elixir R. Jestli ti vyhovuje chod u deore tak zustan u shimano a kdyz koupis XT 08/09 tak neprohloupis, ale zase o tolik se ti brzdny ucinek nezvedne. To bych resil vetsima kotoucema. Nic mene zase XT 08/09 maji takovou skaredou az skoro nepeknou vec a to, ze nektere kusy v zime hure funguji.
No a pokud ti jde ciste o vykon tak pak nejake sjezdove trebas saint 08, Avid code 5.
A nebo neco mezi, ale drahe formula ONE brzdi perfektne a nejsou ani tezke pouze ta cena.
A co Formula K18? Plánuju kolo, co je má, tak chci vědět, co od toho mám čekat? K jaký konkurenci se tak daj přirovnat? Dík.
Tady nemohu slouzit ty jsem nikdy nikde nejel .......
Jak je na tom aktuální model hydraulických kotoučovek Shimano XTR s dualama?
vozíme XTR dualy, neměnil bych
Avid Juice Ultimate nebo 7? A nebo XT s dualama? Nebo jaky typ Formula? Prosim poradte.
rozhodne bych bral xt at už s dualy nebo bez:-)
Mám na kole Formuly K18 a nemohu si stěžovat. Vozím je necelý rok, to jest cca 5000Km a neměl jsem s nimi jediný problém. Snad jen, že origoš desky se sjeli po cca 1000–1500Km a co jsem koupil desky swiss stop, jsou tam doteď a přibližně ve třetině životnosti.
Brzdí skvěle a v jakýchkoli podmínkách. Jezdil jsem s nimi v +30-ti v létě i –10-ti stupních nedávno a chodí pořád stejně. Tedy žádné tuhnutí páky v mrazu jako u XT08. Vozím kotouče 180/160 a vadnutí z přehřátí jsem taky nezaznamenal.
Jediné co bych jim mohl vytknout je občasný sklon ke škrtání o kotouč a hvízdání při mokrém a zmrzlém kotouči. Ovšem jakmile se párkrát zabrzdí a kotouč se zahřeje či uschne, jsou opět tiché … Dávkování brzdné síly je citlivé a plynulé nikoli jedovaté. A jak jsem už říkal, jsou pořádně silné. A zatím spolehlivé.
Mám Formuly K24 s kotouči 180/180 a naprostá spokojenost. Brzdí naprosto skvěle, nevadnou a dobře se dávkují. Vážím 85Kg. Koukni se na http://www.mtbr.com/…_912crx.aspx je tady hodně zkušeností uživatelů.
Nazdar, urči si cenové rozpětí, ve kterém by se měly dané brzdy nacházet…vyber pár příslušných modelů…porovnej je vzhledově…zaměř se na ergonomii páky…spolehni se na vlastní úsudek…páč tyhle vybrané brzdy brzdí ± všecky stejně, všecky mají své „malé“ neduhy, stejně tak „malé“ výhody proti ostatním. Nakonec…člověk si zvykne na všecko (já se ale přikláním k avidům J7). :o)
Proč tady nepadly třeba Hayes Stroker Trail, ve Velu je v každým testu chválej.
Rocnik 09 By mel byt v pohode maji udajne trosku predelany pistek u paky. Ale rocnik 08 nabyzel cca 50% sanci na to ze je budes muset alespon jednou reklamovat. Myslim ze diky tomu se ty brzdy pripravyli o povest spolehlivych brzd. Ja s pritelkyni mel 4ks techto brzd pricems 3ks skoncili na reklamaci presne s timto problemem. A to ze po reklamci uz chodily uplne super. Holt na veci, ze mi pres leto 3× nejaka brzda chybela na cca 14 dni nic nezmeni.
Jsem jen tak prošel to co máme na krámě a 2 ze 3 tečou u pák…:-(
asi jsem šťastlivec ,netečou,všechno funguje jak má, akorát origo destičky strašně řvou, teď jsem měnil za Faststopy – mohlo by se to zlepšit. Doufám, že ty co Ti na krámě tečou nebudeš dál prodávat.
Pochopitelně se to musí vyřešit…