• alinceb

    Rozmýšlím se, jakou vzduchovku koupit. Cenová relace kolem 3k mi dovoluje:

    1. nový Epicon RLD 2008 (1800g) nebo Raidon 2010
    2. jetou Marzocchi XC 600 TST (2100g) (2008)
    3. jinou starší vidli přes inzerát

    Osobně nejsem moc příznivce Suntouru jako značky, ale Marzocchi je ze stejné fabriky, tak teď nevím…Potřeboval bych, aby byla vidle trošku lehčí, tak sem uvažoval o Manitou Scareb, ale zrovna nikdo neprodává. Moc tomu nerozumím, tak se obracím na širokou bikovou veřejnost;) (když někdo nabídne rovnou vidli, můžem se domluvit;)

    0 0
    • Bikes  

      Fabriku neřeš, Superiory se taky skládají v Tatrovce a přece to tatrovky nejsou.

      Jsem pro Epicona

      0 0
    • Singlespeed  

      Epicon RLD 2008 (ocelové vnitřní nohy), samozřejmě 1800gr nemá, jedině, že bys ho vykuchal :-). Lehčí verze LOD má cca 1950 gr a RLDéčko bude mít ke 2 kg. Ale jinak solidní vidlice.

      0 0
      • alinceb  

        Takže váhově jsou nastejno…pak bych možná radši tu lehce jetou Marzocchi…

        0 0
    • Lada,s  

      Pokud nutně nevyžaduješ RLD tak za trojku bych vzal Epicon LOD 2010…ta má opravdu 1800g

      0 0
      • alinceb  

        No já ten lockout stejně skoro nikdy nezavírám (jen na hooodně dlouhé silnici nebo dlouhém stoupáku), tak by mi to asi nevadilo. Stejně bych radší něco jiného než Epicon…:)

        0 0
        • Singlespeed  

          Tak co řešíš? Vem Marzošku a jezdi! (odcházím, jdu jezdit…)

          0 0
          • alinceb  

            Čekám, až někdo nahodí jiný nápad – rozumněj jinou možnost…původně jsem měl kupovat Recona Solo, ale typ ho prodal dřív:( Tak teď sháním něco jiného…Taky se pojedu asi projet:)

            0 0
    • alinceb  

      A co tahle?

      http://www.cyklobazar.cz/…u-slate-air/

      Manitou jsou všeobecně dost lehké vidle…

      0 0
      • Lada,s  

        No, zdvih 130 mm je na XC trošku moc :-)

        0 0
      • Evilcleaner  

        :-D to by sis pomohl. kromě toho že chod nestojí za nic tak je těžká: 2kg

        0 0
      • scret  

        jsou, ale pokud neberes lowend, tim padem s touhle by sis moc nepomohl…

        0 0
        • alinceb  

          To je právě to…radši než nový lowend si koupim starší, ale dobrou vidli…ale jakou? Co od Manitou stoji za to koupit? R7 je prý moc tuhá. Scareb? Mars? Black?

          0 0
          • scret  

            R7 je tuha akorat, ale zrejme jsi nemyslel torzni tuhost vidlice, ale chod… R7 je sportovni vidlice a je tak koncipovana, proto nebere maly nerovnosti, neboli je malo citliva… da se upravit na tuning-test.cz a pak docela zehli, uprava stala 800,– vcetne posty…

            Jinak ostatni jmenovane budou hodne olitany, asi se ti nepodari sehnat v dobrym stavu, mozna ze zahranici…

            0 0
            • fousek  

              bych rek ze R-7 ma v serii slabou negativku, jinak pasivni odpory ma uspokojivy

              0 0
          • scret  

            v tom pripade bych poradil Black Super Air Lo 100mm rocnik 04, mel jsem ji a byla to spickova vidlice!

            Marsku mam jednu velmi zachovalou doma, ale je to pruzinovka… zdvih 80mm, tlumeni TPC patrona, pruzeni pruzinou… na V i kotouce… kdybys mel zajem, napis mi mejla…

            0 0
            • alinceb  

              Já chci právě vzduchovku a 100mm…asi si zařídim účen a Ebayi a začnu koukat i tam…

              0 0
      • metr-x  

        S tímhle by si moc nepomohl,těžká,ne­funkční vidlice

        0 0
      • Vilém  

        Neni zrovna z nejlehcich.

        0 0
      • fousek  

        Epicon bude lehci a novej

        0 0
    • winprog15  

      Ja som za Epicon LOD 2010 model ,mám ju tiež,je to skvelá vidla ;) Neotiera sa ti farba z nôh ako pri ´08 modeli,váha je len 1700g a lock z korunky stačí.Tiež som nebol priaznivcom Suntouru ale Epicon a Raidon sa im parádne podaril :)

      0 0
      • alinceb  

        No já už o tom dlouho přemýšlím…cena je super, ale spíš mě láká RS a Manitou…Marzocchi jsou zas moc těžké…:(

        0 0
        • Evilcleaner  

          manitou posledních několik let nedělá slušnou citlivou vidlici na xc, což mi by třeba vadilo. rs jasně dává smysl, ale za tyhle peníze koupíš recona nebo toru. tora je těžká takže zbývá recon, který je o trochu těžší než epicon (jen o trochu), je mazaný olejem, takže má předpoklad pro lepší citlivost, na druhou stranu je porgresivnější. obecně bych řekl že recon je lepší než epicon, byt jen o trochu, ale je tam zase docela podstatný rozdíl jetý X nový, což podle mě hraje roli. pokud si chceš hrát na značku tak si za to prostě musíš zaplatit

          0 0
          • Lada,s  

            Vykaškal bych se na B-F předsudky ohledně Epiconu a šel do něj

            0 0
            • alinceb  

              Oni ho tady lidi spíš chválí než odsuzují. Mě osobně tak nějak vadí pojem „Suntour“…mám svůj osobní předsudek:)

              0 0
              • Flegmatik  

                Z toho Epiconu 2010 (což mi přijde pořád asi jako nejlepší volba za ty peníze) sloupneš samolepky a hned Suntour mít nebudeš :-)

                0 0
                • Lada,s  

                  Samolepky jsou bohužel pod lakem :-D Ale ty samolepky jsou tak nenápadné, že z jednoho metru skoro nejdou ani vidět :-)

                  0 0
                  • Flegmatik  

                    Aha :-) Ale na té bílé variantě je třeba ten šedý pruh, který už z dálky volá – pozor, jede Epicon! :-D

                    0 0
              • pI3rre  

                Pokud ti tak vadí Suntour a máš na vidli 3 tisíce tak si moc vybírat nemůžeš, takže bych vzal recona. Možná něco lepšího najdeš, ale budeš nejspíše muset čekat až se něco objeví :)

                0 0
          • alinceb  

            Já už jsem měl domluveného Recona přes inzerát, ale typ ho prodal a mám houby:(

            0 0
          • nox159  

            z mojeho pohledu je R7 jiste lepsi nez reba. v tehle cenove relaci bych jinou asi nebral, dalsi vidlice bude nejspíš fox:) do RS bych nešel nejak se mi nelibi ten lock.

            R7 X reba

            R7 je lehčí, ma pevny lock, coz ocenuju – nelibi se mi to jak se zamcena reba furt 1cm hybe, reba bude tuhši ale rozdil neregistruju, mela by byt citlivější ale ani cytlivost u R7 me nijak neomezuje ( R7 by mohla byt trochu progresivnějsi to je asi jedina vec co mi trochu vadi)

            Všechno jete na HT tedka ji budu davat na fulla a tam by se mohlo moje hodnoceni lehce zmenit ale nechci předbíhat.

            zaverem – myslim ze R7 je na zavodne ladene HT dobra volba ( pokud človek neváži 100kg) pro turistiku asi uz ne protoze zas tak moc nežehli… ja sem do tedka spokojeny.

            0 0
            • Evilcleaner  

              jo souhlasím pokud máš takhle nastavené priority. nicméně já to vidím přesně opačně, kdyby byla na světě nějaká vidlice které bych vyhlásil svatou válku, byla by to R7:-D

              0 0
              • nox159  

                no me zajima jestli tedka nezmenim nazor, protoze na fulu uz mi ten pevny lock moc nepomuze protoze se mi stejne bude houpat zadek… a oproti zadni stave bude mit asi jiny chod – predek ma vysoko odtrh a pak neni progresivni x zadek bude podle me progresivnejsi a citlivejsi ( jen dohad) takze nevim co to v konecnem vysledku udela :D

                ale rebu jiste brat nebudu

                kdyby to ta R7 nejak nezvladala tak vemu asi foxku popripade sida ( ale to bych si to musel hodne dlouho rozmyslet, popripade si ho pujcit :D)

                jinak vaha mezi R7 a rebou bude dost rozdilna ve prospech R7 :)

                0 0
                • Evilcleaner  

                  s tou váhou souhlas, jinak sid je velmi podobný chodem rebě, akorát podstoupil výraznou odtučnovací kůru

                  0 0
            • Trog  

              zdravim

              kamoš ma R7 novou ja mel obyc rebu sl.

              S vidlici R7 byli problemy s odskokem i kdyz bylo kolečko vytočeno na největši rychlost odskoku vracela se vidlice stale pomale(takže nekopirovala idealne teren).Tvrde zamykani u r7 je dobre na silnici,ale třeba do prudkeho kopce v terenu vubec ne.U reby byl štelovani odskoku strašně znat,honě se mělil zvuk tlumeni.Zamykani na rebe parada!!!Že se 1 cm hýbala mi vubec nevadilo!Vzdy po ruce u řazení,do všech prudky kopcu nebo jizde ze sedla(i v tere­nu)sem ihned zamykal a že to bylo znát!!!(ted uz si nedovedu představit,furt hraban na korunku)A na konec system dual air,ktery je opravdu citliví.Tlak v negativni komoře reguloval citlivost a tak že si každy dofoukne jak potřeboval.Zatimco pozitivni komora je nafouknuta přesně podle tabulek přimo na vidlici

              TED MAM SID WC A OPROTI REBĚ ZAMYKA PODSTANĚ TVRDĚJ,DIKY black box motion control ale jinak funguje téměř stejně…(hlavne že je o 10 k dražši:(

              REBA JE MOCNÁÁÁÁ VIDLA!!!

              REBA JE MOCNÁÁÁÁ VIDLA

              0 0
    • scret  

      Skareba urcite nebrat, maloktery kousek uz toho nebude mit zasebou hodne a tuhost byla nizsi…

      Zkusil bych chvili hledat, dala by se mozna nejaka R7.. Reba nejspis ne, ty si relativne drzej cenu…

      3tis. jsou docela kruty na vzduchovku ktera ma jakstaks fungovat…

      0 0
      • alinceb  

        3k je spíš moje vnitřní omezení. Nechci do kola investovat víc, protože počítám, že za rok budu stavět nové od základů…

        0 0
        • Flegmatik  

          Tak proč si nekoupit pořádnou vidlici už teď? Pokud se tvoje budoucí kolo nebude nějak radikálně lišit od současného (myslím třeba XC vs. DH), tak bys tu vidlici mohl jen přehodit… I rozsah nastavení zdvihů si může vybrat, teď jezdit nižší, pak třeba zvýšit.

          0 0
          • alinceb  

            To je sice pravda, ale až budu nové stavět kolo, tak budu stavě nové kole a ne vylepšovat to staré…:) Nebo brát ze starého díly tak, abych ušetřil…

            0 0
            • PatrikL  

              ja ti poradím kúpiť poriadnu, rok budeš jazdiť na super vidlici (dajme tomu 5000km si totálne užiješ) a potom pri kúpe nového biku si buď tú super vidlicu necháš alebo zoberieš ešte niečo lepšie, pekná predstava, nie? :)

              0 0
              • alinceb  

                Představa je to pěkná, ale teďka nemám třeba 10k na foxku…V každém případě by to byl kompromis a já bych pak tu vidli (dejme tomu Rebu) stejně musel vyměnit…

                0 0
                • DaSnail  

                  tak keď sa so suntourom nedokážeš psychicky vyrovnať, na foxku nemáš prachy a za rok budeš stavať nový bajk, tak to máš holt ťažké…

                  0 0
                  • alinceb  

                    Líbí se mi, jak nad vším a nad všema okamžitě vyneseš jasný soud a jinak z tebe nic konkrétního, co by člověku pomohlo, nevypadne…;)

                    Popis mojí situace: Teď jsem si dostavěl kolo dle momentálních finančních možností, které chci vylepšit vidlicí tak, abych na něm vydržel tak dlouho, než budu mít dostatek prostředků na stavbu něčeho lepšího…pokud si někdy studoval, tak třeba víš, jak student ohledně financí uvažuje…ale třeba se pletu a nevíš o tom nic…// neřekl jsem, že se s Epiconem nevyrovnám, jen že k té značce nemám důvěru a radši bych něco jiného…(podotýkám radši, tzn. Epicon není vyloučený)

                    Pokud ti tenhle thread příjde nesmyslný, tak ho nečti a nic sem nepiš. Btw. kdybys sem napsal konkrétní připomínky nebo zkušenosti, asi by to udělalo větší službu než pohrdavé poznámky…

                    0 0
                    • Pedro404  

                      Podle mě pro studenta nebo kohokoli kdo váží peníze je nejdůležitější poměr cena/výkon, čili bych se vybod na osobní předsudky a šel do Epicona. Já si našetřil na TT verzi a sem spoko.

                      0 0
                      • pI3rre  

                        Souhlasím, zatím jsem na epicona neslyšel špatné slovo, nechápu proč máš tak strašnou nedůvěru :D. Takže být tebou překousnu Suntour, ale je to můj názor…

                        0 0
                    • DaSnail  

                      nemal to byť nijaký soud a pohrdavá poznámka už vôbec ne 8o)

                      k veci- keď nechceš suntour, tak tora alebo recon

                      0 0
                    • mc.loki  

                      mám Epicona a jsem ***** spokojenej. to že to je suntour, je mi u ******. jako kdyby záleželo na tom, co si kdo nalepí na samolepku na helmu.

                      jdi do něj.

                      0 0
                • Flegmatik  

                  Tak teď nevyhazuj peníze za nějakou „nicmoc“ vidlici, kterou stejně za rok vyhodíš. Si ještě něco ušetři a za půl roku kup jednu pořádnou, která půjde i za další půlrok na nové kolo…

                  0 0
            • Flegmatik  

              No jasný, to chápu, ale jaký by byl problém vzít rok jetou (rok „starou“), ale super vidlici, a dát ji na to nové? Aspoň bude zajetá a vychytaná :-)

              0 0
              • alinceb  

                To ti asi nevysvětlim…prostě pak chci zaší s čistým stolem a postavit si kolo od základů tak, jak se mi bude líbit…každopádně jsme se dostali jinam, než jsem chtěl aby se tahle diskuze dostala…:(

                0 0
                • Flegmatik  

                  Asi nevysvětlíš no :-) Rozhodnutí je na tobě. Já bych to udělal jako tu píšu.

                  0 0
              • PatrikL  

                napr. rs revelation z bazáru (obrázok, pridaním spaceru by sa mal dať znížiť zdvih)

                0 0
                • Flegmatik  

                  Pokud by ta vidlice byla fakt jak píše, tak třeba toto je super kup, kdy za nějakých 6–7 tisíc pořídí špičkovou vidlici, kterou bude moci používat i na dalším kole bez problémů… Jenže teď má limit 3 tisíce a to mu na ni stačit nebude.

                  0 0
                  • alinceb  

                    Nemám limit 3k, už jsem to psal…to je přibližná cena, za kterou to chci pořídit. Když najdu super vidli za 5k, tak si ji koupim…Ale zrovna RVL je spíš enduro než XC…

                    0 0
                    • PatrikL  

                      revelation je skôr XC/AM (so zdvihom 130mm) :) A na xc by bola určite vhodnejšia ako nejaké 2.2kg vážiace ťažítka :)

                      0 0
                    • Flegmatik  

                      Nabízet ti tuněnýho a novýho Epicona 2010 za těch 5000,– asi nemá cenu, že.

                      0 0
                      • alinceb  

                        Se*e mě ten prodaný Recon, co sem chtěl:( Epicon je pro mě nejzasší řešení:)

                        0 0
                        • jIrI___  

                          Možná můžeš být rád, že toho Recona nemáš, protože to je z mého pohledu nic moc vidle. Jel jsem na Epiconu a oproti Reconu jsem v citlivosti necítil žádný rozdíl, jen byl Epicon míň progresivní. Hlasuju teda taky za Epicona (novější ročník s Alu vnitřníma nohama) nebo koupit pořádnou vidli a tu se nestydět dát i na budoucí nově stavěné kolo.

                          0 0
                • kyl  

                  Tak to už radši toho Epicona,než čekat kdy se jaký těsnění posere a vyteče z vidle olej jak je u RS známo,Aspoň tady je toho o problémech RS psáno víc než dost.A ta váha je taky o 60g menší,aspoň toho mého.

                  0 0
        • scret  

          troufam si rict ze jednu sezonu bych to vydrzej klidne i na pevny:) ustris penize na pristi stavbu…

          anebo vem, to co ti nabizim:) ta ti udela jeste peknou sluzbu a pak pristi sezonu koupis treba Rebu na novyho bika…

          Anebo to Epicona, zkousel jsem Epicona z T-T a je to vidle srovnatelna s dvakrat, trikrat drazsima kouskama…

          0 0
    • alinceb  

      Tak sem dostal nabidku na koupi r7 absolute jetou 2 roky holkou za 3k. Jedina nevyhoda je absence lockoutu,ale bez toho to asi preziju,ja ho stejne nikdy nepouzivam…:) popr. Jeste marzocchi

      0 0
      • brkoslav  

        každá jetá vidlice je jetá holkou…:-)

        0 0
        • alinceb  

          No ja ji budu kupovat primo od te holky…s osobnim predanim..;)

          0 0
        • Lada,s  

          No a nabízí se otázka jestli je to výhoda nebo nevýhoda :-D

          0 0
        • Mamut  

          Vidlica mojej holky je ale fakt jazdena holkou :-). Na druhej strane ale nie je na predaj (vidlica, vlastne ani holka) a je z druhej ruky od chlapika.

          0 0
          • JayDee  

            …a je z druhej ruky od chlapika.

            Holka nebo vidle? :D

            0 0
            • Richi  

              „Krajinka v zimním hávu“

              K vidli byla třeba zdarma. :-)

              0 0
            • Mamut  

              Ak to chces matematicky, tak ak budes mat v zivote priemerny pocet partneriek, tak zhruba to vychadza tak, ze s pravdepodobnostou 1/3 dostanes vsetky svoje partnerky uz z druhej ruky. S opacnou pravdepodobnostou bude aspon jedna este nepouzita.

              (Ak by bol populacny priemer 2, tak je pravdepodobnost 1/4 a s rastucim priemernym poctom partneriek konverguje ku 1/e = 0.368. Pre 3 je to 0.296, pre 4 je to 0.316, pre 5 je to 0.328 atd. Tak si odpoved spocitaj.)

              0 0
              • alinceb  

                Lol,kam ste se to zas dostali od vzduchove vidle?//jestli to je vyhoda nebo nevyhoda se uvidi,az pri prodeji:D zatim jen vim, ze se jmenuje Andrea a je z Dejvic:)

                0 0
              • soc  

                Nepatri to do vlakna hadanky?

                0 0
              • Richi  

                A to zase jo. Většina je již lehce jetá, samozřejmě i ta moje. :-)

                Problém, že ne holkou. Ale snad zase ne na asfaltě. Cheb atd. :-)

                0 0
    • alinceb  

      Problem je vyresen. Koupil sem Manitou R7 Platinum Absolute SPV 100mm…dle servisaka z Bike Ranche je v uplne v poradku – namontovat a jezdit…

      0 0
      • Vilém  

        R7 a jeste s SPV, tak to bude solidni kostitras.

        0 0
      • scret  

        tak to sis koupil asi to nejhorsi co muze byt:( snad uz jen pevna muze byt horsi…

        0 0
        • nox159  

          proc mu musis kazit radost? :(

          0 0
          • scret  

            za pravdu se lidi casto zlobi:(

            0 0
            • nox159  

              to ze je tvuj prizpevek pravdivy neznamena, ze mu musis kazit radost ;-)

              0 0
              • scret  

                ale no taak:) nemyslis si ze v jeho veku mu zkazit nejakou poznamkou na netu zkazit radost nemuzu?:)

                ty jsi na to hodne vysazenej vid?:)

                0 0
                • nox159  

                  nemam vecne argumenty, tak ale neco prece napsat musim ne? :D

                  0 0
                  • alinceb  

                    Dekuju, ze me tak chrabre hajis :D, ale v mem veku me zadny trouba na foru radost nezkazi (screte to nebylo mysleno na tebe, tak si to neber osobne;) … nejdriv vyzkousim,co ta potvora umi a jak se s ni da nebo neda domluvit a pak se uvidi, jestli bude duvod k radosti…:)

                    0 0
                    • duk  

                      Tak za ty prachy to až takovej propadák nebude, hlavně ve srovnání s tou tvojí starou vidlí to bude ve všech směrech ohromnej krok vpřed a pokud jak píšeš nejezdíš moc tvrdý terény tak ti asi bude stačit, ale s žádným přehnaným komfortem nepočítej…

                      0 0
                    • scret  

                      neboj, nevezmu:)

                      presne jak pise duk, ten posun oproti puv.vidli tam bude obrovsky… a az treba v budoucnu prejdes na vidli bez SPV bude zase znatelny, je to jen o tom ze na lepsi se proste zvyka lip:)

                      0 0
        • alinceb  

          No koukal sem,ze je dost tvrda…ale u toho spv asi hodne zalezi,jak se nastavi…kdyz ho nenafouknu,tak nebude reagovat a bude to,jak kdyby tam nebyl (to by mi asi zas tak nevadilo,protoze lock stejne moc nezaviram)…s tlu­menim se da asi taky hybat tlakem vzduchu,ne? Kdyz bude moc tvrda,tak ju prodam a koupim jinou…koupil sem ji za super cenu a urcite nebude problem ji prodat nekomu na maratony…zatim si ji ale na zkousku necham…

          0 0
          • v POHODÌ klokan  

            A proč sis radši nekoupil rovnou nějakou spolehlivou a dobrou vidli? Po všem, co bylo v tomto tvým threadu napsáno :-)

            Btw: Za kolik jsi ji koupil?

            0 0
            • scret  

              spolehlivou??:)

              0 0
            • alinceb  

              Stala 3k a krom par skrabanecku je jako nova. Servisak mi ju skoukl a rikal, ze jako jedna z mala vubec neklepe a funguje tak, jak ma…jeden z duvodu byla mimo jine zanedbatelna hmotnost…asi bude trosku elaborat nastaveni tlaku,ale to se snad zvladne. Btw. Jezdim hlavne asfalt a sotolinu, zadny kamenny pole,tak by to mohlo byt dobre…uvidim

              0 0
            • alinceb  

              Ja teda konkretne moc nevim, co si mam predstavit pod „spolehlivou a dobrou vidli“…? Tim je myslen epicon? R7 je je jedna z nejlepsich, co Manitou vyrabi…sice tvrdsi nez ostatni, ale to je asi vec nazoru a pouziti. Ja sem zatim zadnou vzduchovku nejezdil, tak nemam s cim srovnavat a proto me treba uplne uchvati. J2 co sem mel do ted nefungovala vubec, takze sem si kazdopadne polepsil. Jestli ji budu casem chtit vymenit nevim, kazdopadne ji vyzkousim a uvidim. Vzdycky ji muzu prodat a za ty prachy koupit toho Epicona (myslim ze ta vidle ma vetsi hodnotu, nez kolik sem za ni dal…)

              0 0
              • Vilém  

                „R7 je je jedna z nejlepsich, co Manitou vyrabi“ – to beres podle ceny, vahy, postaveni v katalogu?

                0 0
                • alinceb  

                  to beru podle toho, kolik lidi ji vozi a jaky na ni maji nazor…samozrejme, ze je tu spousta lidi, co jezdi Rebu a Sid, potom hodne Foxu a more Epiconu, ale lidi kteri jsou spokojeni s R7 je taky hodne. Nebudu ji odsuzovat podle toho, co nekdo napsal na foru. V Praze od rana prsi, takze sem se na ni jeste ani neprojel…az se projedu (snad o vikendu v Jizerkach), tak sem napisu svuj na prvni dojem…;)

                  0 0
          • scret  

            tlumeni je praveze SPV a ikdyz ho budes mit na minimu, tak porad to bude ku..vit citlivost:( jediny s cim muzes operovat je nastavit tlak vzduchu shruba na tvoji vahu, upravit tlak SPV – dal bych pokud mozno na minimum a pak zespoda na prave noze odskok…

            0 0
            • alinceb  

              Da se rict,ze presne tohle jsem mel v planu. SPV je pokud se nepletu pretlakovy ventil,ktery blokuje propruzovani vidle pri kadencnim slapani,tj. filtruje male razove sily od vibraci pri slapani od velkych razu zpusobenych terennima nerovnostma. SPV se tlakuje zvlast nez tlumeni,takze pokud ho nenatlakuju,melo by mi tlumeni fungovat okamzite…(to je krajni pripad)…

              0 0
              • MlokCZ  

                Jenže to tak není. SPV jak u vidlic, tak u tlumičů má minimální povolený tlak a menší se nesmí použít. Pro SPV u R7 je tuším minimum 40psi.

                A jakékoliv omezování vidlice se projeví nejen tím, že nežehlí malé nerovnosti, ale i na větší funguje pak hůře.

                0 0
                • alinceb  

                  No fakt nemuzu rict, jake to bude. Pro me to je urcite plus, i kdyby byla tvrda…J2 nepruzila vubec a jeste vazila asi tunu…R7 je aspon lehka, kdyby nic jineho…:) Koupil jsem ji od zenske a na ni byla mooooc tvrda. Predpokladam, ze ona nemela 85kg jako ja, takze pode mnou by mohla chodit o neco lip…;)

                  0 0
              • scret  

                bohuzel vsechny tyhle „kurvitka“ nicej citlivost, ikdyz to mas na minimu… proto celkovej ustup od tehle systemu tlumeni… kazdopadne uvidis sam jak ti to bude sedet…

                0 0
                • alinceb  

                  No vsichni mi tu cpali Epicona a nejlip od Milana…dneska sem slysel dobry nazor – „z vidle za trojku nejakym tuningem neudelas vidli za dvacitku, to proste nejde…“. Ja si myslim, ze na tom urcite neco bude…Byla to reakce na otazku, jestli ma cenu tu vidli poslat nekam na upravu (mysleno T-T)…

                  0 0
                  • PatrikL  

                    chod sa dá zmeniť tak že vidlica za 3k porazí vidlicu za 20k, len hmotnosťou bude pravdepodobne tá drahšia na tom lepšie :)

                    0 0
                    • nox159  

                      nesouhlasim!

                      co je podle tebe chod vidlice?

                      a podle ceho soudis ktery je lepsi… pokud beres jen citlivost ( ta se da objektivne merit) tak se muzes dostat na podobne cisla ale to ze budes mit citlivou vidlici neznamena ze mas dobrou vidlici ;-)

                      0 0
                      • PatrikL  

                        no čo je pre koho lepšie to je subjektívne :) Ale mať nejakú 100mm extra progresívnu vidlicu by nebolo práve najlepšie, také sa za 20k (to je prehnaná cena) asi aj nájdu :) Tam by upravená vidlica za 3k čo ide skoro plný zdvih bola lepšia (pre mňa)

                        0 0
                      • alinceb  

                        „Nemam ho rad, ale ma pravdu, predsedo…“ :D ted vazne…myslim si to same. Citlivost rozhodne neni jedine kriterium hodnoceni vidle. Kdyby slo jen o citlivost, tak by Fox klidne delal vidle s nizsim odtrhem a nikdo mi nevymluvi, ze by nemohli…ale asi to neni to jedine, podle ceho lide vybiraji…

                        0 0
                        • scret  

                          bohuzel pochybuju ze vyrobci koukaji na to co lide chteji…

                          viz. napr. Fox – od zacatku znam jako citlive velmi kvalitni vidlice, ktere chodem byly proste paradni, pak si rekli u Foxu ze navysej kompresi a hle, najednou byla fura lidi nespokojena, kvuli mensi citlivosti vidle.. proc potom kupovat Fox?

                          0 0
                      • Frostty  

                        Tak, tak nezbývá než souhlasit.

                        0 0
                      • scret  

                        myslis ze graf meri resp. zachycuje jen citlivost?

                        0 0
                        • nox159  

                          to samozrejme ne, ale jedina takova vec co se da v poho zmerit doma je odtrh. ( o jinych meritelnych vecech nevim ani jsem nepatral)

                          pokud mas krivku chodu vidlice a mas 2 takove krivky, tak stejne nejde obektivne posoudit ktere je lepsi. Jedna bude např. liearnejsi a druha progresivnejsi – ale ktera je lepsi?

                          chod vidlice je ryze subektivni vec kazdemu sedne neco jineho..

                          vaha je jasna – lehci = lepsi

                          tuhost – tužší = lepsi

                          ale dalsi věci uz jsou spis suběktivniho charakteru – to jsem tim chtel řict ;-)

                          0 0
                      • lutte1  

                        Pro některé lidi je nejdůležitější vlastnost nálepka na ní. :)

                        0 0
                        • Evilcleaner  

                          ted jsi to trefil přesně:-)) tohle by tu mělo být napsáno zlatým písmem.

                          0 0
                  • kubad  

                    myslet znamená hovno vědět, je potřeba skusit a pak rozumovat.

                    moje osobní skušenost je taková že sem si vidli za dvacku nechal upravit aby chodila skoro tak jak upravená vidle za trojku :-)

                    0 0
                  • scret  

                    az ten clovicek zkusi opravdu Epicona z T-T, at vyrkne soud, do ty doby placa do vetru a nevi…

                    sam jsem jednoho zkusil a bohuzel jsem musel uznat ze chod se rovnal daleko drazsim kouskum… ted neresim hmotnost, prestiz atd.

                    0 0
                  • Vilém  

                    Predpokladam, ze tu hlasku jsi slysel bud od toho co ti prodaval tu R7cku, nebo v obchode ci servisu:)

                    0 0
                    • scret  

                      :))

                      0 0
                    • alinceb  

                      Ano,rekl mi to clovek v obchode, ktereho sem pozadal, jestli by vidli zbezne nezkontroloval…jes­tli chodi tak,jak ma; jestli neni potreba servis nebo vymena oleje…atd. i kdyz si 95% oprav na kole delam sam, tak kdyz narazim na neco, o cem nic nevim, jdu za nekym, kdo tomu rozumi a poradi mi…taky mi rekl o tom, ze vidle ma SPV. Do te doby sem myslel,ze proste jen nema lock.

                      Klidne se do me pustte, ze sem vlastne amater, co keca do veci, o kterych nic nevi. Takovy byl ostatne kazdy z vas. Kazdy nejak sbira zkusenosti…pokud sem si z vlastni blbosti koupil vidli,ktera mi bude k nicemu,tak si za to treba pozdeji muzu nadavat. To necham ale az po vyzkouseni vidlice a pokusu o jeji serizeni…;)

                      0 0
                      • Ruprt2  

                        klid dyť o to vůbec nejde.

                        Spíš jde o to, že ti tu lidi něco radili, ty jsi šel proti radám a pak jsi jim vlastně řekl, že kecají blbosti, že tuning na levné vidli je k ničemu a celé je to o materiálech apod.

                        Což jsi evidentně vařil z vody.

                        A jen tak pro zajímavost ten technik ti řekl, že je třeba měnit olej, nebo ne?

                        0 0
                      • scret  

                        myslis ze kazdy z nas kdyz o tom vedel kulovy delal chytraka? ale jdii..

                        samozrejme souhlasim ze informace clovek ziskava casem, ale jak tu psal nekdo prede mnou, proc jsi nehodil pred koupi ze jde o SPV? nenasel by si nikoho s kladnou reakci… kdyz nechces slyset rady, tak proc se na ne ptas?

                        0 0
                        • alinceb  

                          Mozna proto,ze jsem nevedel, ze jde o SPV… Procetl jsem si recenze na R7,ale o SPV se nikde nepsalo. Te holka mi rekla jen, ze to „nema lock“ a ne ze je to jiny system. Kazdopadne to nejdriv vyzkousim a pak uvidim…

                          0 0
                  • milan1  

                    Mluvíš tady o mě a vynášíš soudy o věcech z doslechu. Protože už máš vybráno a dokonce ani nehrozí, že bys mohl vidlici zaslat ke mě ( protože SPV upravovat nejde) tak se tu trochu rozepíšu.

                    Vždycky jsem se snažil aby lidi poznali více z toho, co dělá skutečnou kvalitu vidlice a jak to co nejlépe a nejjednodušeji rozeznat.

                    Zdejší komunita je tou nejzkušenější, na kterou můžeš narazit. Když víš, co chceš a naučíš se rozlišovat, najdeš zde vždy to, co bys potřeboval. Slovník zdejší komunity se totiž dost podstatně liší od toho, co slýcháváš v obchodech a nebo ve svém okolí.

                    Rozdíly jsou zhruba tyto. Zde se nerozhoduje kolik závodníků jezdí tu konkrétní vidlici. Zde se řeší vlastní zkušenosti a parametry vidlic. Jak využívá zdvih a jak je citlivá, jakým způsobem zamyká, a také jak je tuhá. Tohle a nic jiného jsou parametry které vypovídají o vidlici.

                    Ty se neptáš na tyto parametry, neoslovují tě a vybíráš a hodnotíš zcela jinak.

                    Máš vidlici, říkáš, že zkusíš, co umí a uvidíš. Ano, něco jistě proti původní vidlici poznáš ale jestli budeš vědět a jestli budeš umět pojmenovat rozdíly, které nastaly o tom pochybuju. Především u své konkrétní vidlice nerozeznáš, co dělá tlumič (SPV) a co samotná vidlice, její průběh a odpory samotné. Prostě podle tebe bude ta vidlice nejspíš lepší, v případě, že nevyzkoušíš další, může být i nejlepší vidlicí, kterou zase dál doporučíš.

                    Nechci měnit nijak tvůj názor, jenom chci zdejším znalým i méně znalým ukázat, jak se tvoří mnohdy názor na vidlice a jak je zdejší prostředí a jeho rozlišování detailů řekněme o několik kroků napřed.

                    Neznamená to, že Epicon je jediná vhodná volba pro tázajícího. Kdybys například měl takovouto citlivou vidlici a kamarádi měli vidlice dražší a méně citlivé, jistě by tě dokázali přesvědčit, že ty máš špatnou a oni tu správnou. Tvojí současnou volbu odsouhlasím v případě, že jsi závodník, který původně chce nehoupající se vidlici s nějnižší vahou a nechce rozhodně komfort. Kdyby byly tvé priority takto popsány už v úvodu a tys tak opravdu chtěl byla by současná volba jistě správná a většina zdejších by ti jí odsouhalsila.

                    Rozlišovat ovšem co chci a co dostávám, to je téma, které se zde může probírat mnohokrát ale nakonec stejně pomůže hlavně člověku, který se v tom již sám dobře orientuje.

                    0 0
                    • alinceb  

                      Ja se nechtel dotknout tveho know how a znalosti o vidlicich. Verim tomu, ze clovek, ktereho uprava vidlic zivi o nich taky neco vi…jen se hold nemuzu zbavit stareho znameho, a to ze „z ho*na bic neupletes“. Kdyz do skodovky nacpes motor z Audi, tak to nebude Audi, ale upravena skodovka. Bude jezdit lip,ale porad to bude skodovka. Pravdepodobne se do me taky obujes,at si o tom neco zjistim a budes mit ve vsem pravdu. Verim tomu, ze se da Epicon upravit, aby chodil lip,ale nikdy to nebude to same. A tim myslim celek-zpracovani, materialy,fun­kcnost, design, hmotnost…to vsechno je to, co dela drahou vidli drahou…brano samozrejme z laickeho hlediska.

                      O vidlich a o kolech vseobecne toho az tolik nevim (ostatne proto chodim pro rady sem na forum). Zminovana R7 je moje prvni vzduchovka a vubec prvni poradna vidle. Nerikam, ze je to dobra volba, ale taky ani, ze spatna. Casem hodne pravdepodobne uznam, ze je na me tvrda a budu ji chtit vymenit. Prinejmensim budu ale bohatsi o nejakou tu zkusenost-tu vlastni zkusenost a ne tu z doslechu. Pokud me bude stat jen ty 3k,tak to nebude tak strasne.

                      Ted me ceka elaborat s tlakama u SPV. To mi samozrejme prinese dalsi zkusenosti ohledne funkce a serizovani vidli. To beru jako velke plus. Predpokladam, ze to hodne ovlivni moje rozhodovani o volbe vidlice pri stavbe meho dalsiho kola.

                      Btw. Neuvazoval si nekdy o vyrobe vlastnich vidlic? Kdyz vis, jak sestavit vidli, ktera se vyrovna (mozna i predci) svymi vlastnostmi vidle prednich svetovych vyrobcu, tak by to jako projekt mohlo byt pomerne uspesne(za predpokladu udrzeni rozumne ceny a kvality). Treba by to bylo neco jako Morati mezi vidlicema…;)

                      0 0
                      • milan1  

                        Víš, nejhorší je, když někdo plný takového mixu neznalostí vyslovuje rovnou soudy. Ty skutečně nic nevíš ale jsi přesvědčen o svých pravdách.

                        Vyrábět vidlice zde a sám prostě nejde a víš proč, protože technologie, které jsou používané i v tom, co nazýváš low end jsou zde nezaplatitelné. Jejich dostupnost za tak nízké ceny je dnes doslova neuvěřitelná. Například spodní nohy jsou u nejdražších vidlic z magnézia a bingó hodně levné vidlice ho mají také a kupodivu ,mnohdy ze stejných továren. Pro tvojí informaci Tvá vidlice byla zcela určitě vyrobena firmou RST, která právě výrobky Manitou produkovala. O RST jsi slyšel jistě to nejhorší, no a materiály a technologie výroby byla přitom zcela astejná, na stejných srtrojích a se stejným personálem. Kluzáky nohou low end vidlic RST a tvé Manitou tak mají například zcela stejný základ i materiál. Takhle se to má s tím základem.

                        Kdybys nahlédl trochu do problematiky podivil by ses, jak kvalitní materiály najdeš v těch low end sadách. To ovšem nerozlišuješ a opakuješ opravdu kraviny o ladění Škoda verzus Audi.

                        Tím, čím se liší high endové a low endové vidlice? Je toho dost ale v materiálu samotném to není. Rozlišovat co přinášejí dražší typy je už složitější a když vezmeme v potaz pouhou funkci vidlic a nikoliv pouhý image, dostaneš se do informací, které nejsi schopen přijmout.

                        Na své vidlici se bohužel nenaučíš téměř nic z nastavování a to, co se zde probírá tě bude zcela míjet, protože SPV o kterém jsi se už něco dozvěděl promlouvá do chodu tak, že ti znemožní jakékoliv rozlišování.

                        0 0
                        • alinceb  

                          Jestli se nepletu, tak sem neodsoudil nic z toho co delas. Pro me je cilem tehle diskuse utrideni myslenek.

                          Ohledne „koncernove vyroby“ dilu pro vidlice nemam iluze. V dobe,kdy sem se o kola zajimal (zhruba rok 1999) pro me RST byla rozumna stredni trida na beznych kolech. RS a Manitou v te dobe byly pro me jako kluka jen snem.

                          Casy se meni. Ja se o kola dlouho nezajimal. Ted me to zas chytlo, jenze technologie pokrocily tak dopredu, ze jen tezko zalepim tu informacni mezeru. Proto me veci jako SPV, ktere uz se treba dneska nepouziva, minuly. Nikomu neberu jeho pravdu, procitam si prispevky a snazim se neco dozvedet. Moje nazory ovsem vychazeji ze zkusenosti z jinych odvetvi (napr. snowboarding, ve kterem je vyvoj stejne progresivni jako u kol) a pak taky ze zkusenosti lidi, se kteryma se o kolech bavim. Nerikam,ze sou vsechny spravne a obvykle cituju veci, kterymi si nejsem jisty a pod ktere bych se nepodepsal. Vetsinou to pak byva impulzem k rozsahlejsi debate, ktera mi neco prinese.

                          Mozna tu ze sebe delam blbce a vy tu kvuli me blbosti omilate stokrat resene veci a v duchu si rikate:„proc si ten blbec neprojede historii“…Tu si samozrejme taky ctu,ale cerstvy thread je proste lepsi-bezprostredni a zivy. Pokud se to nekoho dotyka a nebo se mu to nelibi,tak at si da tuhle diskusi do blokovanych. Porad lepsi nez tu resit politiku a nebo nejake hadanky v offtopiku…

                          0 0
                          • scret  

                            precti si co jsem napsal vys…

                            nejde o to ze v tom „plaves“ ale o to zes tu chtel předat nejake rady a nase zkusenosti a misto toho jdes a koupis… a pak jeste hrajes haura, misto toho aby sis sypal popel na hlavu…

                            jsou to tve penize, tva volba, ale potom po zkusenejsich nechtej poradit…

                            0 0
                          • milan1  

                            Tady není vůbec řeč o mě, je to o marnosti někomu něco vykládat, když on to stejně nepřijme.

                            Prosím napiš, co ti o vidlici vykládal na prodejně a jak tě s ní seznámil. Potvrdil ti dobrou volbu? Ptal se tě na tvé představy a preference?

                            Informoval tě o zkušenostech s tímto typem?

                            0 0
                            • alinceb  

                              Rekl mi, to co jsem o R7 vedel, a to, ze je to lehka kvalitni vidle. Ze je tvrda a ne moc komfortni. Taky mi rekl,ze SPV v podstate supluje lock. Ze je to v podstate tlakova komora s ventilem,ktera filtruje velikost razu vidlice a vidlice tak nebere mensi nerovnosti (neni citliva) a je zamcena pri slapani,ale u vetsich se odemkne a zacne pracovat. Taky me varoval, ze nastaveni SPV je pomerne problematicke a zdlouhave…

                              0 0
                      • Ruprt2  

                        však tady taky nikdo o hovnech nemluví :-)

                        představ si, Epicona jako třeba takového Lancera

                        Když ho potuníš, tak zesměšní Porsche. To je právě o tom potenciálu.

                        To, že po koupi tvrdíš, že je velice pravděpodobné, že na tebe bude tvrdá a ty ji budeš muset vyměnit, to jako vážně? :-)

                        Tak fakt nevím proč jsi ji kupoval :-)

                        Já si teda běžně nekupuju věci, které jsou pro mě nevhodné.

                        Teda aspoň ne záměrně.

                        Je to tvoje věc. Ale ta poslední poznámka o vlastní výrobě. To je pokus o flame?

                        0 0
                        • milan1  

                          Já myslím, že to s tou výrobou samostatně myslel vážně. Právě tohle dokládá, jak mylné představy o materiálech má.

                          Vezmi to, že takhle, jak vstoupil, šlo rozeznat rozdíl ve slovníku i znalostech. On je vlastně takovým zástupcem informací, který se běžně pohybují mezi lidmi.

                          To, co se tady řeší a jak mnozí rozlišují je stejně pro mnohé nepřijatelné a stereotypy v myšlení je přivedou k jiné volbě.

                          Mnoho lidí vstupuje se svojí představou a tady si jí chtějí potvrdit.

                          Projdi si celou diskuzi a zkus najít nějaký záchytný bod, kdy se snažil porozumět informacím, které se na něj sypaly.

                          Kdyby napsal o výběru SPV, než ho koupil nenašel by myslím jediný souhlasný hlas.

                          Kdyby koupil R 7 normální, mohlo probíhat seznamování s tím, co funkce a vlastnosti o kterých byla řeč znamenají.

                          0 0
                          • alinceb  

                            Vzhledem k tomu,co se tu na me sesypalo po nadhozeni SPV, ktere sem koupil jako „zajice v pytli“ z nedostatku informaci, zkusim pani kontaktovat a vidli ji vratit…pokud jek rikate je to vidle pro me nevyuzitelna, tak to bude asi nejlepsi volba…ale klidne me kamenujte dal;)

                            0 0
                          • alinceb  

                            Jeste dodam,ze jsem byl uz temer pevne rozhodnuty pro epicona,ale ta nabidka r7 mi prisla neodatelna…bohuzel o existenci spv jsem nevedel a prodavajici mi to taky nerekla(asi sama nevedela,co to je)…timto se omlovam za vznikle problemy a nedorozumeni…pokud se mi podari vidli vratit tak pravdepodobne objednam epicona…

                            0 0
                            • milan1  

                              Rozhodně ti nechci nabízet Epicona.

                              Vyber si něco z nabídky jetých vidlic ale poraď se zde a nauč se rozlišovat co se ti tady snaží lidi naučit.

                              Nauč se zde zkušenosti, které ti předávají. Výběr té a té vidlice není smyslem. To tě nic nenaučí, pokud tedy hledáš informace, jak říkáš.

                              0 0
                              • alinceb  

                                To sem udelal uz v pripade r7. Nazory (viz. Vyse) byly ruzne,ale zadny vylozene negativni. O tom,ze ma sps sem se dozvedel az zpetne…a od te doby me hloda,ze sem asi nevybral dobre…ted premyslim co s tim…uz sem psal prodavajici, jesli by to neslo vratit…:(

                                0 0
                                • jIrI___  

                                  Já být na tvém místě, tak na ní zkusím normálně jezdit. Tím zjistíš, jestli se ti chod líbí nebo ne a podle toho se dál rozhodneš. Nic ti nebrání dát pak vidlici na bazar za stejnou, popř. málo nižší cenu, než za jakou jsi ji koupil. A prodat ji za 3k by podle mě neměl být žádný problém.

                                  0 0
                                  • scret  

                                    bohuzel si myslim ze to problem bude, jestli ji vubec proda…

                                    0 0
                                • mr.antik  

                                  obecně cokoliv, na čem je nápis SPV nebrat :-)

                                  0 0
                            • scret  

                              uvidis, ale myslim si ze zpatky ti ji nevezme, prinejmensim z tebe nebude mit velkou radost…

                              prinejhorsim ji muzes jezdit a pak si koupis normalni R7mu nebo jinou vidli a uvidis sam na kolik ti co vyhovuje…

                              0 0
                              • Richi  

                                Já specialista nejsem, soudím podle reakcí, ale za 3k by si ji měl asi nechat.

                                Možná to pro něj nebude nejvhodnější vidle, ale za ty prachy snad šmejd nekoupil a bude mít zkušenost.

                                Třeba mu bude i vyhovovat.

                                0 0
                                • Evilcleaner  

                                  pokud chce odpruženou vidli která nepruží tak je to určitě ta nejlepší volba. ale za 3k by koupil i karbonovou mrx, která váží polovinu, funkce vzhledem k terenu který jezdí by byla možná podobná:-´)

                                  0 0
          • Vilém  

            SPV nemuzes mit zcela vyfoukle. Musis tam mit minimalni tlak doporuceny vyrobcem.

            0 0
    • alinceb  

      Zatím jsem podnikl jen testovací projížďku do obchodu a z5. Chod vidlice se mi docela líbí. Předpokládám, že mi všichni napíšou, že je to tím, že sem nejel na ničem lepším…to je pravda. Pokud má někdo chuť mě přesvědčovat o tom, že SPV je k ničemu a že jsou lepší vidle, tak se klidně nechám…rád bych se projel na nějaké „pořádné“ vidli, abych věděl, o čem to je…;)

      0 0
      • Lada,s  

        Mohl by někdo stručně popsat jak funguje to SPV? :)

        0 0
        • Kol.ista  

          Vsadím se, že přijde narážka, že jak nefunguje SPV :D Ale já nic neříkám, nikdy sem to nezkoušel :)

          0 0
        • alinceb  

          Jak funguje SPV sem strucne popisoval vyse…predstav si to jako tlakovou nadobu s prepoustecim ventilem,ktera ma nejaky tlak. Tahle nadoba funguje jako automaticky uzaver pruzeni vidlice (supluje manualni lockout). Vidlice tak nereaguje na male nerovnosti a nepropruzuje pri slapani (treba ve stoje). Pokud ale prijde nejaka vetsi nerovnost,tak se ventil otevre a vidle zacne fungovat…jestli se nepletu,tak by to melo byt podobne jako Terralogic od FOXu (kdyztak me opravte)…Vyhody SPV bych videl v tom, ze narozdil od lockoutu se neda prorazit,neni potreba porad otevirat a zavirat. Nevyhody jsou:vidle neni tak citliva a jsou znacne omezene moznosti individualniho nastaveni chodu vidle…udelej si obrazek sam treba i z toho,co tu o ni vsichni pisi…

          0 0
        • Mamut  

          Prietok oleja je brzdeny ventilom, cez ktory preteka. Zaklopka ventilu je tlacena pruzinou, takze male razy ju vobec neotvoria a vidlica nepruzi. A ta pruzina je v skutocnosti vzduchova a skrtenie oleja sa teda da regulovat pumpickou.

          0 0
      • milan1  

        Zkus vnímat, co ti bylo napsáno již dříve, já konkrétně jsem psal toto.

        „Máš vidlici, říkáš, že zkusíš, co umí a uvidíš. Ano, něco jistě proti původní vidlici poznáš ale jestli budeš vědět a jestli budeš umět pojmenovat rozdíly, které nastaly o tom pochybuju. Především u své konkrétní vidlice nerozeznáš, co dělá tlumič (SPV) a co samotná vidlice, její průběh a odpory samotné. Prostě podle tebe bude ta vidlice nejspíš lepší, v případě, že nevyzkoušíš další, může být i nejlepší vidlicí, kterou zase dál doporučíš.“

        Bylo to napsáno podstatně dříve, než tvé vyjádření.

        0 0
        • alinceb  

          Nevím, z čeho si vypozoroval, že tvoje příspěvky nečtu…? To co jsem napsal bylo myšleno tak, že po prvním projetí se mi docela líbí, jak vidlice funguje. Jak funguje jako celek(nemluvím o tom, jak funguje vidle a jak SPV)…pokud by byl někdo ochotný mi zapůjčit bicykl s lepší vidlí, tak bych ho rád zkusil, ať vím, o co přicházím a co bych si mohl eventuelně pořídit…byla to reakce na to co jsi psal a co psalo víc lidí – že jste moji první reakci na tenhle systém předpovídali dopředu a správně. Co je špatného na tom, že chci zkusit nějakou z vidli, o kterých tu mluvíte, abych to mohl porovnat?

          0 0
          • mr.antik  

            vyzkoušet jinou (lepší,horší) vidli je jedinej způsob jak si udělat obrázek.

            Já třeba na XC kole vidli nehrotim (nejezdim s tim žádný vraždy), je to jen držák předního kola, odpružení musí usnadňovat brždění a kontakt s povrchem.

            0 0
          • K2  

            Pojezdi, vyzkoušej vidlice kamarádů na vyjížďce a uvidíš. Mezi špičkové vidlice patří upravený Epicon nebo RS Reba, Relevation, Fox Talas. Nestyď se zeptat i na vyjížďce, v hospodě někoho, jestli můžeš vyzkoušet vidli.

            Hromada lidí má i vidlu celkem blbě nastavenou. Na Velo TestFestu jsem skoro všechno upouštěl, aby to chodilo.

            PS: Dobré ceny najdeš na cyklobazar.cz. Nakoupil jsem tam dost věcí, ale u vidlice jsem měl zrovna smůlu a zachraňoval to právě Milan (díky vidle je v pohodě:). Příště bych u vidle volil osobní převzetí a zevrubnou kontrolu

            0 0
            • alinceb  

              Muj prusvih je ten, ze ted hodne pendluju mezi Brnem,Prahou a Libercem a kamarady bikery tak nejak nemam:( Samozrejme,ze bych si rad vyzkousel i jine vidle,ale neni od koho si pujcit bike:( Ostatne proto sem dal do placu tu prosbu, jestli by se nekdo takovy nenasel…

              Btw. Dneska 75 asfaltovych km vyletnim tempem s pritulkou a pak stihacka potencionalniho tchana pri vyjezdu z LBC do Bedrichova. Ve stoje me SPV moc nepodrzelo-asi je moc „nameko“…pak sjezd po sotoline z Bedova na Ceskou – tam me vidle docela potesila…zbytecne nehoupala ani nekopala(mysleno tlumeni),prahy a vetsi kameny s prehledem filtrovala (v cca 45kph),mensi nerovnosti brala tak od 1,5 az 2 cm…zatim spokojenost…

              0 0
              • K2  

                Tak to neřeš a jezdi – hlavně, že je lepší než ta před tím…

                0 0
          • soc  

            Souhlas s K2. Vyzkousej vse, co je mozne. A snaz se udelat si nejaky zaver. Casem pochopis, co presne potrebujes a potom si budes vybirat daleko jednoduseji…

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.